Het is nu 18 feb 2018, 00:41

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 22 berichten ] 
Auteur Bericht
El Gore
 Berichttitel: [FM 2007] Mamelodi Sundowns FC
BerichtGeplaatst: 15 aug 2013, 18:30 
Veteraan

De Ondergang van het Avondland

Vergeet de Europese topcompetities, vergeet de Champions League! De Financial Fair Play wordt ingevoerd. Meerdere suikerooms verlaten de Europese topclubs waardoor die in het bankroet storten. Spelerslonen kunnen niet meer betaald worden; exuberante transfersommen behoren tot het verleden. Niet-Europees talent wordt niet meer aangetrokken naar Europa. De toekomst van het voetbal ligt ver buiten Europa!

Of anders gezegd, ik heb alle competities buiten Europa (alle mogelijke niet-UEFA-landen) geladen. Ik ben zonder club vertrokken en vond vrij snel een nieuwe club in Singapore, namelijk Woodlands Wellington F.C., kortweg Woodlands genoemd.

Singapore heeft slechts de hoofdklasse van 12 ploegen beschikbaar (33 speeldagen). Degraderen is niet mogelijk. Er zijn slechts twee prijzen: de titel en de beker. Opvallend is dat bepaalde clubs met alleen maar buitenlanders spelen. Zo zijn er clubs met enkel Chinezen, Zuid-Koreanen en Japanners. Er is wel een regel van 4 buitenlanders per kern maar voor hen geldt die regel niet. Jammer genoeg worden spelers van die ploegen naar mijn ploeg wel als buitenlanders beschouwd.

Hoofddoel van deze challenge is over de wereld te zwerven en zo veel mogelijk prijzen in zo veel mogelijk landen te pakken. Eerst blijf ik wel nog enkele jaren in Singapore om daar de titel en beker te pakken. Uit mijn ervaring met Fjardabyggd weet ik dat het in FM enkele seizoenen duurt eer een echte trainerscarrousel op gang komt. Pas na een aantal seizoenen beginnen clubs van trainer te veranderen.

Ik heb ook nog een kleiner doel. Geïnspireerd door een topic 'My big fat goalie can score more than yours' op een oud FM forum probeer ik zo veel mogelijk doelpunten met mijn doelman te maken. In de praktijk betekent dat dat hij de eerste vrijschopnemer is, de eerste strafschopnemer is en meegaat op corners.

Ik heb al twee seizoenen afgewerkt. Het eerste was ik een beetje de overachiever met een 5de plaats; het tweede seizoen de typische FM moeilijkheden met een 9de plaats. Mijn doelman scoorde respectievelijk 5 en 6 keer.

Palmares

2006: Woodlands (Singapore): 5de / 5 doelpunten
2007: Woodlands (Singapore): 9de / 6 doelpunten

Laatst bijgewerkt door El Gore op 22 dec 2013, 20:55, in totaal 6 keer bewerkt.

Profiel  

Charlie
 Berichttitel: Re: [FM 2007] Woodlands Wellington F.C.
BerichtGeplaatst: 15 aug 2013, 20:59 
Kernspeler

Zal weer geweldig zijn om volgen!

Profiel  

El Gore
BerichtGeplaatst: 17 aug 2013, 14:47 
Veteraan

Nog een paar opmerkingen:

- zelf heb ik mij de Nieuw-Zeelandse nationaliteit gegeven.
- de niet-Singaporese club blijven een apart verhaal. Super Reds (Zuid-Korea), Albirex (Japan) en Guangyuan (China) hebben geen spelers uit Singapore maar enkel uit hun moederland. Ten opzichte van hen zijn die spelers inlandse spelers. Als ik echter een Zuid-Koreaan van Super Reds wil aanwerven, wordt hij ten opzichte van mij als een buitenlander beschouwd. Het voordeel van die clubs is dat de Chinese, Zuid-Koreaanse en Japanse spelers in principe iets beter zijn dan de voetballers van Singapore. Ik heb in het spel in Singapore ook nog een Sporting Afrique gevonden met alleen maar Afrikaanse spelers. Er schijnt in werkelijkheid ook nog een Étoile te bestaan met alleen maar spelers van Franse (en Franse kolonies) origine. Maar! Spelers van Macau worden dan weer niet als buitenlanders beschouwd (ik heb er meteen twee aangeworven). Geen idee waarom eigenlijk.
- vanaf 2008 bestaat er nu toch een degradatie. De laatste (12de) verdwijnt uit de S. League.
- ondertussen heb ik een derde seizoen afgewerkt (4de plaats). Mijn (nieuwe) doelman scoorde 7 keer. Opgelet. De regels van de my-big-fat-goalie-challenge is dat hij nooit in de spits mag staan. Hij moet alle doelpunten vanuit de positie van doelman scoren. Strafschoppen en vrije trappen zijn geen probleem. Maar scoren op corners is mij op drie seizoenen nog niet gelukt. Daar moet ik nog iets op verzinnen. Meestal kost mijn doelman meesturen op corners mij ook een aantal tegendoelpunten per jaar.

Palmares

2008: Woodlands (Singapore): 4de / 7 doelpunten

Profiel  

joachim1107
BerichtGeplaatst: 21 aug 2013, 09:32 
Miniem

succes

Profiel  

Green Devil
BerichtGeplaatst: 21 aug 2013, 14:37 
Kernspeler

El Gore schreef:
Maar scoren op corners is mij op drie seizoenen nog niet gelukt. Daar moet ik nog iets op verzinnen. Meestal kost mijn doelman meesturen op corners mij ook een aantal tegendoelpunten per jaar.

Serieus? :p

Corners allemaal naar eerste paal laten trappen en daar enkel uw keeper laten positioneren?

Profiel  

El Gore
BerichtGeplaatst: 22 aug 2013, 15:28 
Veteraan

In mijn derde seizoen heb ik toch geen enkel tegendoelpunt op die manier binnengekregen. :p

Mijn vaste FM cornerinstellingen:
- linksvoetige op rechts, rechtsvoetige vanaf links
- near post
- twee spelers aan de eerste paal; de ene attack near post, de andere near post flick-on
- één speler bij de doelman van de tegenstand met challenge GK

Nu is één van die twee spelers aan de eerste paal mijn doelman maar die scoorde nog niet.

Verder heb ik ook al een 4de seizoen afgewerkt, zij het wel grotendeels op vakantie. Al vrij snel was de achterstand op de eerste plaats te groot en aangezien er voor het overige in Singapore weinig te winnen valt, heb ik het seizoen sneller doen laten voorbijgaan. Mijn doelman scoorde ook maar 5 keer.

Palmares

2009: Woodlands (Singapore): 3de / 5 doelpunten

Profiel  

El Gore
BerichtGeplaatst: 25 aug 2013, 18:04 
Veteraan

In het vijfde seizoen haalde ik de dubbel. Net op tijd want ik had de voorbije jaren al mijn transfergeld in spelers gepompt. Met succes want één speler die ik voor 85.000 euro kocht, was op het einde van het seizoen als 425.000 euro waard.

Ik heb mijzelf wat geholpen door regelmatig eens mijn team te healen van blessures. Geen idee waarom eigenlijk maar al 4 seizoenen lang had ik af te rekenen met de ene blessure na de andere. Telkens als ik de spelers echt nodig had. Ook dit seizoen. Op een bepaald ogenblik, rond de 13de speeldag, lag gans mijn aanvallend compartiment voor maanden in de ziekenboeg. Toen was het mij beu. Gezien mijn tijd beperkter is dan vroeger en ik al genoeg challenges heb gespeeld, doe ik het nu vooral voor mijn plezier. Dan heb ik geen goesting om nog maar eens een jaar te verliezen omdat mijn twee topspitsen de helft van de competitie moeten missen.

Cruciaal in de competitie waren twee uitzeges in het slot. Ik won met 0-1 op Home United en met 4-5 op Grombak United, twee rechtstreekse concurrenten. In de Beker had ik geluk dat alle grote ploegen voor de finale al uitgeschakeld waren. Het werd 1-4 tegen Young Lions.

Alle prijzen in Singapore zijn gewonnen. Nu komt het moeilijkste namelijk een nieuwe ploeg te vinden. Ik ken FM al een beetje en pas na meerdere seizoenen worden trainers aan de deur gezet (behalve bij degradanten). Dus hopelijk zijn er genoeg vacatures beschikbaar. Bovendien moet het ook bij een kleine ploeg zijn want prijzen pakken in Singapore is nu ook niet zo wereldschokkend dat ik onmiddellijk in de hoogste klasse van hogere competities ga terechtkomen.

Ten slotte nog de mini-challenge. Mijn spits Agu Casmir was mijn beste clubschutter met 34 doelpunten in alle competities. Tweede werd mijn doelman Fadhil Salim met 12 doelpunten. (y)
Hij had ook nog eens 5 assists. :green:

Palmares

2010: Woodlands (Singapore): 1ste / 12 doelpunten

Prijzenkast

Singapore
S.League: 1ste (2010)
BigTrumpet Singapore Cup: winnaar (2010)

Profiel  

El Gore
BerichtGeplaatst: 07 nov 2013, 21:23 
Veteraan

Ik heb deze week het stof afgeblazen van deze challenge. Ik heb dus na de dubbel in Singapore ontslag genomen en ben op zoek gegaan naar een nieuwe club. Die nieuwe club werd Club Atlético Cerro in de Uruguyaanse tweede klasse, de Primera B.

Kort de competitie: Primera B is de naam van de tweede klasse; Torneos Locales de naam van de eerste klasse; Liguilla Pre-Libertadores de naam van een klein tornooi met de top-6 uit de eerste klasse. Een bekercompetitie bestaat er niet. Er is in de tweede klasse een Apertura (opening) en een Clausura (sluiting) maar uiteindelijk telt enkel de samengetelde stand.

Ik nam over tijdens de winterstop, tussen de Apertura en de Clausura in. Cerro stond 14de en ik bracht de club nog naar de 8ste plaats waar het ongeveer verwacht werd. In de periode deed ik niet veel bijzonders, noch qua transfers noch qua tactieken. Daardoor scoorde mijn doelman niet gedurende die periode.

Voor het nieuwe seizoen deed ik in hoofdzaak gratis transfers. Nochtans is Cerro een club met potentieel. Cerro ligt in de hoofdstad Montevideo, heeft een stadion van 21.000 plaatsen, speelt voor de meeste toeschouwers in de Tweede Klasse en heeft een transferbudget van 2 miljoen euro (terwijl nauwelijks spelers meer dan 100.000 euro waard zijn).

Media prediction was de 8ste plaats. Grootste titelkandidaat was het gedegradeerde Danubio, een topper in Uruguay. In de Apertura was River Plate (URU) de beste ploeg. Cerro stond tweede. In de clausura na de winterstop startte ik met 4 1-1'en op een rij. Ik dacht dat het een soort van reranking was. Maar dan ging het plots raar. Danubio stond 5de aan de winterstop maar zette een sterke remonte in. Toch kwam het net tekort. Enkele speeldagen voor het einde begon River Plate (URU) te sukkelen. Cerro pakte 15 op 15, kwam op de 28ste speeldag op de eerste plaats en op de 30ste speeldag, de slotspeeldag was de titel een feit. (y)

Dan de mini-challenge. Ik had twee doelmannen: de ene was iets beter dan de andere maar de mindere had 17 (!) op free kicks. Dus koos ik na enkele matchen alsnog voor de mindere doelman met de betere traptechniek. Uiteindelijk scoorden mijn doelmannen samen 7 doelpunten.

Op naar een nieuwe club!

Palmares

2011: Cerro (Uruguay): 8ste / 0 doelpunten
2012: Cerro (Uruguay): 1ste / 7 doelpunten

Prijzenkast

Singapore (2/2)

Uruguay (1/3)
Torneos Locales: /
Primera B: 1st (2012)
Liguilla Pre-Libertadores: /

Profiel  

El Gore
 Berichttitel: Re: [FM 2007] Club Atlético Cerro
BerichtGeplaatst: 10 nov 2013, 00:37 
Veteraan

De volgende club is Club de Deportes Puerto Montt (met dubbele t) in de Chileense tweede klasse, de Primera B.

Eerst het competitieformat. Er zijn 12 ploegen. Iedereen speelt tweemaal tegen elkaar. Na 22 speeldagen wordt een stand opgemaakt. De laatste 4 spelen een degradatieplay-off (6 speeldagen). De eerste 8 spelen een promotieplay-off (14 speeldagen). Wel is het zo dat de punten behouden blijven. Daarnaast is er nog een eerste klasse (Primera) maar hoe die ineen zit, weet ik nog niet. Er is geen bekercompetitie.

Dan de club zelf. Toen ik aankwam stond, begon net de promotie-playoff. Puerto Montt stond 3de en de media prediction was 2de. Puerto Montt was immers het seizoen ervoor uit de eerste klasse gedegradeerd. Maar de club was één ravage. Zo wat de ganse ploeg was verkocht, voor samen 3,3 miljoen. Bovendien was de transferperiode gedaan. Dus was het harken. Uiteindelijk zakte ik nog terug naar de laatste plaats in de play-off en eindigde dus 8ste.

Voor dit seizoen trok ik een pak gratis spelers aan en kocht ik voor kleine bedragen enkele spelers waar nodig. Wel zit er in mijn kern een Argentijnse spits die meer dan een miljoen waard is.

De openingsspeeldag was een ramp: 5-0. Ook de tweede speeldag ging verloren maar daarna begon het te draaien. Uiteindelijk sa ik na 22 speeldagen 1ste. Bijgevolg draai ik als eerste de promotieplay-of in. Ik behoud mijn 46 punten en heb een bonus van zes punten op Cobresal en Huachipato.

Hoogtepunt tot nu toe is de minichallenge. Mijn doelman is na die Argentijnse topspits clubtopschutter met 9 doelpunten. Strafste stoot was een 7-1 zege met 4 doelpunten van mijn keeper. :cool:

Palmares

2012: Cerro (Uruguay): 1ste / 7 doelpunten // Puerto Montt (Chili): 8ste / 0 doelpunten

Prijzenkast

Singapore (2/2)

Uruguay (1/3)
Primera B: 1st (2012)

Chili (0/2)
Primera: /
Primera B: /

Profiel  

El Gore
 Berichttitel: Re: [FM 2007] Club de Deportes Puerto Montt
BerichtGeplaatst: 10 nov 2013, 20:56 
Veteraan

De promotieplay-off is toch van een ander niveau dan de competitie. Aangezien de 8 beste ploegen het tegen elkaar opnemen, worden er weinig zeges gehaald. 6 zeges op 14 wedstrijden is het beste van alle ploegen. Ik begon slecht aan de play-off: twee keer liet ik een voorsprong van twee doelpunten schieten. De achtervolgers kwamen dichter maar nooit dicht genoeg. Uiteindelijk was de titel één week voor het einde een feit. Espinoza, mijn doelman, bleef in topvorm en haalde 15 doelpunten (en 3 assits). Hij haalde zelfs de 6de plaats in de algemene topschutterstand in de Primera B. (y)

Ik mag dus weer op zoek naar een nieuwe club. :D

Palmares

2012: Cerro (Uruguay): 1ste / 7 doelpunten // Puerto Montt (Chili): 8ste / 0 doelpunten
2013: Puerto Montt (Chili): 1ste / 15 doelpunten

Prijzenkast

Singapore (2/2)
S.League: Woodlands (2010)
BigTrumpet Singapore Cup: Woodlands (2010)

Uruguay (1/3)
Primera B: Cerro (2012)

Chili (1/2)
Primera B: Puerto Montt (2013)

Profiel  

El Gore
 Berichttitel: Re: [FM 2007] Club de Deportes Puerto Montt
BerichtGeplaatst: 10 nov 2013, 21:47 
Veteraan

De nieuwe club is Western Cape United uit Kaapstad. De ploeg speelt in de Mvela Golden League, de Zuid-Afrikaanse tweede klasse. De eerste klasse heet de Castle Premier Soccer League, korter Castle PSL.

Er zijn redelijk wat nevencompetities:
- de Telkom Knockout Cup
- de Telkom Charity Cup
- de South African Airways Supa 8 Tournament
- de ABSA Knockout Cup
- de African Challenge
- de South African First Division Cup

Maar de meeste bekers zijn pas haalbaar eens ik in de hoogste klasse zit, vrees ik.

Profiel  

joachim1107
 Berichttitel: Re: [FM 2007] Western Cape United
BerichtGeplaatst: 12 nov 2013, 11:20 
Miniem

Succes ermee. Rare competititieformats bestaan dus toch niet alleen in België

Profiel  

Casero
BerichtGeplaatst: 13 nov 2013, 19:53 
Gold Member

Mja, maar Zuid-Afrika is nu niet bepaald een referentie om mee te vergelijken :-)

Profiel  

El Gore
BerichtGeplaatst: 13 nov 2013, 21:46 
Veteraan

De tweede klasse van Zuid-Afrika valt nog mee (1ste promoveert en dan nog een play-off tussen de nummers 2 tot en met 5, als ik het goed voor heb).

Singapore was volstrekt normaal (op een oneven aantal speeldagen (12 ploegen maar 33 speeldagen) na als ik mij goed herinner).

De tweede klasse van Uruguay was dan wel opgedeeld in een apertura en clausura, uiteindelijk telde enkel de totaalstand. Enkel de play-off was lichtjes afwijkend: de tweede en derde speelden onderling tegen elkaar heen en terug. De winnaar promoveerde. De verliezer werd ingedeeld bij de vierde, vijfde en zesde. Die vier werden tegen elkaar geloot in een wedstrijd heen en terug. De beide winnaars promoveerden ook.

De Chileense tweede klasse was relatief normaal (zie hoger). De Chileense eerste klasse zag er op afstand niet te volgen uit: twee kampioenen per seizoen maar geen echte apertura en clausura, veeleer een poulesysteem in het begin en een reguliere competitie op het einde. Ik ga het maar snappen als ik er inzit. :D

Dus de rare competitieformats moeten nog komen. Uit ervaring weet ik dat Amerika en Brazilië ook apart zijn in FM 2007. In Amerika bestaat er geen echt transfersysteem, wel drafts. In een vroegere challenge ben ik er ooit in geslaagd om één middelmatige speler te ruilen voor 5-6 miljoenenspelers van LA Galaxy. De competitie kan frustrerend zijn want de titel wordt gewoonweg beslist in één finalewedstrijd (cf. de Super Bowl). Vergeet alle voorgaande matchen: wie de finale (1 wedstrijd, neutraal terrein) wint, is kampioen.

Dan Brazilië, meer bepaalde de derde klasse. Fantastisch in oudere FM-versies! Toch zeker tot en met FM 2007. Het zou kunnen dat het vanaf FM 2008 aangepast werd (net zoals het in realiteit jammer genoeg genormaliseerd werd). Maar de derde klasse bestaat normaal gezien uit 128 ploegen! :worship:

Eerst worden er 16 poules van 8 ploegen gemaakt. De bovenste twee promoveren, maakt dat er 32 ploegen doorgaan. Na de poules volgen er twee rondes van heen en terugwedstrijden, eerst met 32, daarna met 16 ploegen. De laatste 8 vormen opnieuw een eindpoule waarvan de eerste vier promoveren.

Daarnaast heeft Brazilië nog eens 27 staatskampioenschappen. Ik ga alleszins proberen om ooit zo veel mogelijk staatskampioenschappen te winnen.

Profiel  

El Gore
BerichtGeplaatst: 24 nov 2013, 14:37 
Veteraan

Mijn eerste jaren in Zuid-Afrika zitten erop. In het eerste halve seizoen nam ik over toen Western Cape op de 14de plaats stond en bracht ik de club nog naar de 7de plaats. Daarna bracht ik wat meer spelers in. Maar echte toptransfers zaten er niet tussen. Ik heb 1 miljoen aan transfergelden en niemand is in de tweede klasse meer waard dan 100.000 euro maar toch heb ik het moeilijk om spelers aan te werven.

De media prediction voor het volgende seizoen was een 4de plaats na Tuks, Santos F.C. en Black Leopards. Ik behaalde 68 punten. In de voorgaande jaren haalde de kampioen nooit meer dan 68 punten. Desondanks kon ik geen titel vieren maar Tuks behaalde nog 5 punten meer. In de play-off lootte ik de eersteklasser Bloem Celtic. Ginder werd het 3-1 onder meer door een doelpunt in de slotseconden. Thuis kwam ik snel op 2-0 maar kreeg opnieuw in de slotseconden een doelpunt binnen. Toch jammer voor een seizoen met zoveel punten.

Positief nieuws was er in het begin van het seizoen. In de beker onder de tweedeklassers lootte ik telkens een thuismatch tot in de finale. Die won ik van Dynamos met 0-1. Dus de enige beker die ik in Zuid-Afrika als tweedeklasser moet pakken, heb ik wel al in mijn bezit.

Ik heb dan ook zitten twijfelen wanneer een challenge in een reeks afgelopen is: enkel bij een titel of bij promotie via play-offs? Ik heb dan maar besloten dat promotie goed genoeg is. Ik denk dat ik anders te lang ga bezig zijn. :green:

Palmares

2014: Western Cape (Zuid-Afrika): 7de / 3 doelpunten
2015: Western Cape (Zuid-Afrika): 2de / 6 doelpunten

Prijzenkast

Singapore (2/2)

Uruguay (1/3)

Chili (1/2)

Zuid-Afrika (1/8)
Castle Premier Soccer League: /
Mvela Golden League: /
Telkom Knockout Cup: /
Telkom Charity Cup: /
South African Airways Supa 8 Tournament: /
ABSA Knockout Cup: /
African Challenge: /
South African First Division Cup: Western Cape (2015)

Profiel  

El Gore
BerichtGeplaatst: 05 dec 2013, 23:39 
Veteraan

Omdat transfers moeilijk gaan in Zuid-Afrika, heb ik mij geconcentreerd op jongere spelers. Bovendien schakelde ik naar een profstatuut over zodat ik betere trainingen kon geven. Ik stond het volledige seizoen in de top 3. Maritzburg en Santos bleven mij altijd voor. Cruciaal waren de laatste 9 speeldagen. Ik verloor geen enkel punt meer en kwam op 2 speeldagen voor het einde aan de leiding. Een blessure van mijn doelman en beste spits kon Western Cape niet meer stoppen. Uiteindelijk haalde ik 67 punten. 1 puntje minder dan vorig seizoen maar ditmaal wel goed voor de titel. Winstanley werd topschutter, Parker de meeste assists en hoogste rating.

Een nieuwe titel en dus ook een nieuw ontslag. (y)

Waarschijnlijk ga ik naar een land waar ik nog geen trainer ben geweest. Ik heb alles samen 17 landen geladen, geloof ik. Dus er is nog een weg te gaan.

Palmares

2016: Western Cape (Zuid-Afrika): 1ste / 4 doelpunten

Prijzenkast

Singapore (2/2)

Uruguay (1/3)

Chili (1/2)

Zuid-Afrika (2/8)
Mvela Golden League: Western Cape (2016)

Profiel  

El Gore
BerichtGeplaatst: 07 dec 2013, 15:08 
Veteraan

Mijn nieuwe ploeg is Xiamen Lanshi (厦门蓝狮) geworden, kortweg Xiamen. In werkelijkheid bestaat de club al niet meer. In FM zit de club in de Jia League, de Chinese tweede klasse. De eerste klasse heet de Super League. Daarnaast is er nog een Chinese FA Cup. Voor het overige zijn de Chinese competities volstrekt normaal: 16 ploegen, de eerste is kampioen (en de tweede promoveert), de laatste twee degraderen.

Enige eigenaardigheid is een transferregel. Ik mag 4 buitenlanders hebben, spelers uit Hong Kong, Macau en Chinese Taipei inbegrepen. Maar ik mag geen buitenlandse keepers aanwerven. Geen idee waarom die regel ontstaan is.

De club zelf dan. Die stond 14de toen ik halfweg het seizoen overnam. Speelt in een stadion van ca. 30.000 plaatsen voor een paar duizend man. Media Prediction was 2de en ik bracht de club nog terug naar een 7de plaats.

Het team bestond vooral uit oudere spelers. De Bosman regel geldt niet dus ik moet wachten tot een speler geen club meer heeft voor ik hem gratis kan aanwerven. Zelfs al is zijn contract ten einde en zit hij nog altijd bij een club, dan nog moet er altijd een transfersom betaald worden.

Gelukkig is de spaarpot van Xiamen indrukwekkend: 10-11 miljoen op de balans en 5 miljoen transfergelden. In een competitie waar de meest waardevolle spelers net boven de 100.000 euro uitkomen, kan je hier iets mee doen. Onder andere is dat te danken aan mijn moederclub, Colón uit Argentinië, dat jaarlijks enkele miljoenen voor merchandise in de club pompt.

Voor het tweede seizoen ben ik dus gaan shoppen. Meegenomen is dat veel spelers van eersteklassers ook wel willen komen. Dit was in Zuid-Afrika anders. In het nieuwe seizoen zit ik 12 speeldagen ver en sta ik aan de leiding. Guanghzou staat tweede maar wordt daar eigenlijk niet verwacht. De kloof met de vierde is al 11 punten dus mocht Guanghzou nog terugvallen, zou top-2 er misschien wel inzitten.

Palmares

2016: Western Cape (Zuid-Afrika): 1ste / 4 doelpunten // Xiamen (China): 7de / 3 doelpunten
2017: Xiamen (China): ?

Profiel  

El Gore
 Berichttitel: Re: [FM 2007] Xiamen Lanshi
BerichtGeplaatst: 07 dec 2013, 23:53 
Veteraan

Mijn avontuur bij Xiamen was van korte duur. Halfweg het seizoen was er een mindere periode. Een voorsprong van 4 punten werd een achterstand van 4 punten. Maar dat was te wijten aan de kalender met 4 verplaatsingen op een rij. Guangzhou begon toen aan een reeksje van verplaatsingen en de rollen waren meteen omgedraaid. Enkele speeldagen voor het einde was er de verplaatsing naar Guangzhou. Die wedstrijd eindigde op 0-0, net als de thuiswedstrijd. Bij gelijke stand geldt het onderlinge resultaat. Gezien dat die gelijk was, geldt het doelpuntensaldo. Daar had ik een grote voorsprong op Guangzhou. Drie speeldagen voor het einde stond de derde ver genoeg om de promotie te vieren. Nog een speeldag later was de titel feit.

De cijfers liegen er niet om: 11 tegendoelpunten op 30 wedstrijden. Mijn topschutter alleen al scoorde meer dan het dubbele: 24 doelpunten. Altijd goed als je spits dubbel zo veel scoort als je tegendoelpunten binnenkrijgt. Mijn doelman had in de competitie 6 doelpunten dus de helft van zijn tegendoelpunten haalt hij zelf op.

Op naar het zesde land!

Ik heb nog Argentinië, Australië, Brazilië, Colombia, Hong Kong, Indië, Indonesië, Maleisië, Mexico, Peru, U.S.A. en Zuid-Korea te gaan.

Palmares

2016: Western Cape (Zuid-Afrika): 1ste / 4 doelpunten // Xiamen (China): 7de / 3 doelpunten
2017: Xiamen (China): 1ste / 8 doelpunten

Prijzenkast

China (1/3)
Chinese FA Super League: /
Chinese FA Jia League: Xiamen (2017)
FA Cup: /

Singapore (2/2)

Chili (1/2)

Uruguay (1/3)

Zuid-Afrika (2/8)

Profiel  

El Gore
 Berichttitel: Re: [FM 2007] Xiamen Lanshi
BerichtGeplaatst: 14 dec 2013, 22:54 
Veteraan

Ook mijn volgende passage bij een club was kort. Ik nam over bij Moto Clube de São Luís, kortweg Moto Clube. De ploeg speelt in de Braziliaanse Série C, de derde klasse. Zoals ik hoger al stelde, is dat de mafste competitie die ik ken. Moto Clube heeft een goeie reputatie. Mijn scouts ontdekten de ene na de andere uitstekende speler die een overgang naar Moto Clube wel zag zitten. Helaas was er één probleem. Ik had geen geld. 1,5 miljoen in het rood, 0 euro transfergelden, het plafond van lonen al lang bereikt, een lening tot 2040 en geen topspelers die ik kon verzilveren.

Toen ik aankwam, bestond de kern uit 19 spelers waaronder drie doelmannen. Er zat niemand in de reservenkern en bij de -20 zaten geen talenten die ik onmiddellijk kon gebruiken. Er was geen moederclub om spelers te lenen. Ik mag drie buitenlanders hebben dus vond ik drie Argentijnen die halfweg het jaar einde contract waren. Één daarvan, Zapata, was op het einde van het seizoen al 1,6 miljoen waard. Ik kon nog één speler aanwerven voor 0 euro (nu al 525.000 euro waard) en twee spelers lenen zonder veel loon te betalen.

Het seizoen in Brazilië start altijd met het staatskampioenschap. Moto Clube speelt in het Campeonato Maranhense waarvan de beste ploegen derdeklassers zijn. Ik kon de finale echter niet halen en eindigde derde.

Dan de derde klasse. Eerst de groepsfase met 8 ploegen. Daarin eindigde ik eerste. Dus ging ik samen met 31 andere ploegen door naar fase van heen en terugwedstrijden. Eerst werd Castanhal geklopt: uit verloor ik met 2-0 maar thuis won ik met 3-0 (2 doelpunten van mijn doelman ;-)). Dan schakelde ik Rio Branco (SP) uit. Op die manier restten er nog 8 ploegen die opnieuw een poule vormden. In die poulefase begon mijn ploeg als een bezetene te spelen en startte ik met 12 op 12. Blessures en schorsingen zorgden voor veel puzzelwerk bij aanvang van elke wedstrijd. Ik heb vanalles moeten doen, zoals een AM RC/FC als rechtsachter, DL als linksmidden enzovoort. Ondanks puntenverlies hield Moto Clube vol. Ik eindigde derde in de finalepoule. De top-4 promoveert dus die challenge is ook achter de rug. Dus zoek ik weer een nieuwe club.

Daarnaast ben ik ook bondscoach van Nieuw-Zeeland geworden. Ik had trouwens mijzelf bij aanvang de Nieuw-Zeelandse nationaliteit gegeven. Singapore is na Woodlands mijn tweede nationaliteit geworden en ik spreek ondertussen al Engels, Chinees, Spaans en Portugees.

Palmares

2018: Moto Clube (Brazilië): 3de Finalepoule (promotie) / 4 doelpunten

Prijzenkast

China (1/3)
Chinese FA Super League: /
Chinese FA Jia League: Xiamen (2017)
FA Cup: /

Singapore (2/2)

Brazilië (1/31)
Série A: /
Série B: /
Série C: 3de Finalepoule (promotie) Moto Clube (2018)
Copa do Brasil: /
Staatskampioenschappen (0/27): /

Chili (1/2)

Uruguay (1/3)

Zuid-Afrika (2/8)

Profiel  

El Gore
 Berichttitel: Re: [FM 2007] Moto Clube de São Luís
BerichtGeplaatst: 15 dec 2013, 20:57 
Veteraan

Het is blijkbaar een slecht moment om een nieuwe club te vinden. Ik ben al een aantal keer meerdere maanden op vakantie geweest maar kreeg meestal waardeloze Braziliaanse derdeklassers of grijze Singaporese clubs.

Nu heb ik plots twee aanbiedingen:
- ofwel Tijuana in de Mexicaanse tweede klasse
- ofwel Sundows in de Zuid-Afrikaanse eerste klasse

Redenen om Tijuana te kiezen: een nieuw land, een nieuwe competitie. Redenen om Tijuana niet te kiezen: media prediction is 12de en met een ondoorzichtig competitieformat zou het wel eens lang kunnen duren eer ik promoveer. Gevaarlijkste stad ter wereld. :p

Redenen om Sundows te kiezen: terugkeer naar Zuid-Afrika om nu alle resterende Zuid-Afrikaanse en Afrikaanse prijzen te pakken. Een gigantisch potentieel (20 miljoen aan transfergelden). Redenen om niet naar Sundows te gaan: alle (Zuid-)Afrikaanse prijzen pakken zal meerdere seizoenen duren.

Profiel  

joachim1107
 Berichttitel: Re: [FM 2007] Moto Clube de São Luís
BerichtGeplaatst: 16 dec 2013, 10:14 
Miniem

Ik zou voor Sundows gaan, dan heb je wss al één land dat je volledig kan afstrepen qua prijzen

Profiel  

El Gore
 Berichttitel: Re: [FM 2007] Mamelodi Sundowns FC
BerichtGeplaatst: 22 dec 2013, 21:04 
Veteraan

Ik koos uiteindelijk voor de Mamelodi Sundowns. In mijn eerste halve seizoen had ik 2 punten voor op een degradatieplaats.

De kern bestond vooral uit te oude spelers. Ik begon de ouderen weg te doen en kocht nieuwe spelers aan. Met 19 miljoen transfergelden is dat geen probleem. Duurste transfer was 300.000 euro voor een verdediger die ik op het einde van het seizoen al voor 3,6 miljoen verkocht.

Ik eindigde 4de op 5 punten van kampioen Orlando Pirates. Toch zal het niet gemakkelijk zijn om een topteam uit te bouwen. Ik focus mij vooral op -21 jarigen van de Zuid-Afrikaanse nationale ploeg. Het duurt dan wel enkele jaren om een topploeg te hebben.

Met Nieuw-Zeeland won ik overigens in 2020 de Oceania Nations Cup: 10-0 agg tegen de Solomon Islands. De eerste internationale prijs. Zoals gebruikelijk nam ik na die prijs ontslag als bondscoach.

Palmares

2018: Moto Clube (Brazilië): 3de Finalepoule (promotie) / 4 doelpunten
2019: Sundowns (Zuid-Afrika): 12de / 1 doelpunt
2020: Sundowns (Zuid-Afrika): 4de / 4 doelpunten

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 22 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur