Het is nu 23 jan 2018, 10:39

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 19 berichten ] 
Auteur Bericht
Koerde
 Berichttitel: Volleybal 2008-2009
BerichtGeplaatst: 14 jan 2009, 14:21 
Miniem

Halfweg het seizoen en blijkbaar nog geen volleytopic :?

In de mannencompetitie lijkt Everbeur het vuur aan de schenen te kunnen leggen van Maaseik en Roeselare. Dit lijkt me een goeie zaak, voor alle ploegen om het niveau (nog) naar boven te tillen.

In de Champions League wordt dit jaar nog maar eens aangetoond dat Maaseik en Roeselare bij de pakweg top 15 van Europa horen, dit nu al een paar jaar achtereen. Onaanvaardbaar dat daar niet meer de nadruk wordt opgelegd in de media, al krijgen we dit jaar nu meer wedstrijden te zien op extra digitale zenders.

Gisteren verloor Maaseik met 3-0 bij Dinamo Moskou. Geen schande, Moskou is de absolute top.
Vanavond is er terug een topmatch met Roeselare-Macerata, live op canvas+ (y)
Roeselare groeit stilaan naar een beter niveau, na een vrij slecht seizoensbegin door veel nieuwe spelers te moeten inpassen die op de koop toe dan nog geblesseerd raakten. Om Macerata te kunnen verslaan komt deze match waarschijnlijk nog iets te vroeg, maar het beste van Roeselare hebben we alleszins nog niet gezien. Antonin Rouzier, die Contreras moet vervangen, is nog steeds aan het revalideren en heeft omzeggens nog geen minuut zijn ongelooflijk talent kunnen tentoon spreiden.

Profiel  

Laura
 Berichttitel: Re: Volleybal 2008-2009
BerichtGeplaatst: 15 jan 2009, 12:39 
Forumgod

Hehe, 't heeft niet veel zin om een volleybaltopic te openen als daar nauwelijks iemand in geïnteresseerd is. Ik volg het volleybal in erediv nog wel (de mannen dan toch) maar ik nam de moeite niet meer om het hier te posten aangezien ik toch de enige was die dat hier las :D

Gisteren de match van Roeselare op canvas + bekeken. Goeie match van Roeselare, over 't algemeen redelijke opslagdruk, recepties kwamen ook goed zodanig dat Guilherme goed kon verdelen. Tuerlinckx speelde een uitstekende match, Verhanneman vond ik ook erg goed (vooral in de pipe). Nikic vond ik wat minder. Als Guilherme uit een iets moeilijkere positie moest verdelen en het blok van Macerata zich perfect kon opstellen voor Nikic, had hij steevast moeite. Hij is daar een paar keer fameus in z'n sokken geblokt waar hij toch iets slimmer had moeten spelen. Ook in verdediging op freeballs vond ik Nikic maar twijfelachtig. Hij bacht ze wel maar verre van perfect, ergens op de driemeterlijn... Zoiets kan niet he, dat moet in de handen van de passeur zijn.

Maar al bij al een mooie en leuke match om zien! En inderdaad, (y) dat dat live wordt uitgezonden!

Profiel  

Koerde
BerichtGeplaatst: 15 jan 2009, 13:17 
Miniem

Correcte analyse.
Hendrik Tuerlinckx :o wat een wedstrijd!
Spijtig dat die Italiaanse ploegen altijd, eens ze geplaatst zijn, met een half B-team aantreden. Hun vervangers waren dit keer echter geen sukkelaars.

Profiel  

Laura
BerichtGeplaatst: 15 jan 2009, 13:20 
Forumgod

Tuerlinckx speelde heeeel goed maar die gestes mag hij van mijn part wel wat achterwege laten. Een beetje enthousiasme is normaal en 't publiek ophitsen ook maar 't ging er wat over. Bij ELK punt draaide hij zich naar 't publiek van "zie ne keer wat ik kan" ipv gewoon bij z'n ploegmaats te gaan 'vieren'.

Profiel  

Koerde
BerichtGeplaatst: 22 jan 2009, 16:37 
Miniem

Roeselare en Maaseik beide door naar de 1/8e finales CL (y)

Roeselare 3-0 op hun doos bij Mallorca en dus geen groepswinnaar. Gelukkig toch nog een beschermde status bij de loting door als beste tweede te eindigen (of tweede beste tweede eigenlijk :green: )

Ook Maaseik door als tweede van de groep na een knappe overwinning gisteren.

Straks de loting, en ik denk dat ze tegen elkaar kunnen uitgeloot worden...

Profiel  

Laura
BerichtGeplaatst: 22 jan 2009, 17:47 
Forumgod

Heynen gaf te kennen liever tegen Roeselare uit te komen dan weer een verplaatsing naar Rusland te moeten doen. Ik zou ook wel weten wat kiezen, niet alleen voor de verplaatsing.

Profiel  

Laura
BerichtGeplaatst: 22 jan 2009, 19:45 
Forumgod

:lol:
Hij had het beter niet gezegd:

Maaseik - Odintsovo (Rus)
Roeselare - Friedrichshafen (Dui)

Profiel  

Laura
BerichtGeplaatst: 10 apr 2009, 08:20 
Forumgod

De Belgische meisjes zijn europees Kampioen geworden (y)
Mooi zo!

Profiel  

OuweTaaie
BerichtGeplaatst: 10 apr 2009, 09:01 
Nieuweling

Laura schreef:
De Belgische meisjes zijn europees Kampioen geworden (y)
Mooi zo!

Heel knap. Mooie reclame ook voor de topsportscholen.

Profiel  

Joel
BerichtGeplaatst: 22 apr 2009, 17:18 
Scholier

Averbode zo goed als failliet.

Profiel  

Laura
BerichtGeplaatst: 23 apr 2009, 08:32 
Forumgod

Op wat baseert ge u? De persberichten van de laatste week of hebt ge meer informatie?
Ik las al eerder in de week dat ze al hun buitenlanders laten gaan om de kosten te drukken. Dat zal natuurlijk veel schelen als ge ziet hoe erg ze het afgelopen seizoen op Simovski konden teren.

Gisteren Humbeek-Guibertin gezien. Het werd 1-3. Zondag is de terugmatch, die ik Guibertin niet direct zie verliezen dus die bosapen zullen wel terug naar de liga gaan. Zelden zo'n uitdagende en agressieve ploeg bezig gezien.

Profiel  

Joel
BerichtGeplaatst: 23 apr 2009, 10:52 
Scholier

Maaseik staat kort bij een zoveelste Belgische titel. Ze leiden in de play - offs met 2-0 tegen Roeselare.

Profiel  

Laura
BerichtGeplaatst: 25 apr 2009, 14:50 
Forumgod

Rotnieuws:

Citaat:
Jens Van Isterdael is overleden. De tweede spelverdeler van Everbeur was nog maar pas 23 jaar geworden. Van Isterdael is gestorven aan de gevolgen van kanker.
"Jens, we miss you", meldt Everbeur. "Met Jens verliest de volleybalwereld een toffe gast. Woorden schieten hier te kort. Rust inv rede, Jens." Voor Maaseik-Roeselare, het derde duel in play-offs, wordt vanavond een minuut stilte gehouden voor Van Isterdael.

Naar wat ik via-via gehoord heb was hij aan de beterhand wat de leukemie betreft maar zou hij overleden zijn aan een longonsteking.
RIP!

Profiel  

XToDaZ
BerichtGeplaatst: 25 apr 2009, 21:25 
Gold Member

Hoe saai is die volleybal niet om naar te zien ...
Soms wel leuke rally's, maar zoveel timeouts :hmm:

Profiel  

Laura
BerichtGeplaatst: 26 apr 2009, 01:23 
Forumgod

Ge moet dan weten dat ze dat gedaan hebben (die technische time-outs op 8 en 16) om het 'aantrekkelijker' te maken voor het publiek. Vermoedelijk vooral om reclame te kunnen inlassen alle vijf voeten.
In elk geval verbaasd dat Roeselare vandaag gaan winnen is in Maaseik, 'k dacht eerlijkgezegd dat het vandaag de laatste match geweest zou zijn.

Profiel  

Dali
BerichtGeplaatst: 02 mei 2009, 22:44 
Techbeest

Leuke match, al was Roeselare totaal onmachtig om dit Maaseik te kloppen :-) Was wel plezant om eens te zien!

Waarom worden er bij sommige wissels van die bordjes gebruikt met het nummer er op, en bij anderen niet?

Profiel  

Laura
BerichtGeplaatst: 03 mei 2009, 00:56 
Forumgod

ik vermoed dat ge bij de wissels zonder bordje doelt op de libero (die met een ander kleur van bloesje) die van of op het veld gaat? De libero mag alleen in de verdedigingsposities inkomen. Dat mag gebeuren voor elke speler die in het achterveld staat.
Een andere wissel, dus wanneer een gewone veldspeler gewisseld wordt voor een andere speler, moet met zo'n bordjes gebeuren.

Ik heb de eerste twee sets gezien, vond Roeselare vééééél te zwak, vooral als Maaseik opslagdruk kon ontwikkelen. Aanvallend kwam roeselare er ook totaal niet uit, wat best wel logisch is als de receptie niet draait. Maar 'k vind die passeur van Roeselare ook absoluut niet goed, zeker niet in vergelijking met Pinheiro.
Opvallend ook dat geen van beide opposites goed in de match zat. maar ja, 't is ook voor die mannen een lang seizoen geweest zeker?

Profiel  

Koerde
BerichtGeplaatst: 14 mei 2009, 08:44 
Miniem

Laura schreef:
ik vermoed dat ge bij de wissels zonder bordje doelt op de libero (die met een ander kleur van bloesje) die van of op het veld gaat? De libero mag alleen in de verdedigingsposities inkomen. Dat mag gebeuren voor elke speler die in het achterveld staat.
Een andere wissel, dus wanneer een gewone veldspeler gewisseld wordt voor een andere speler, moet met zo'n bordjes gebeuren.

Ik heb de eerste twee sets gezien, vond Roeselare vééééél te zwak, vooral als Maaseik opslagdruk kon ontwikkelen. Aanvallend kwam roeselare er ook totaal niet uit, wat best wel logisch is als de receptie niet draait. Maar 'k vind die passeur van Roeselare ook absoluut niet goed, zeker niet in vergelijking met Pinheiro.
Opvallend ook dat geen van beide opposites goed in de match zat. maar ja, 't is ook voor die mannen een lang seizoen geweest zeker?

De passeur zou wel eens het verschil kunnen hebben gemaakt dit seizoen. Guilherme heeft het niet kunnen waarmaken en speelde veelal zonder vertrouwen. Dat zorgde er ook voor dat Joost Borremans er niet voor moest onderdoen en er dus niet echt een nummer 1 was bij Roeselare. Niet bepaald bevorderend voor de automatismen.
Dan is er ook nog het fenomeen Rouzier. Bakken talent. Dat heeft hij soms ook laten zien, maar veel te weinig. Eerst een half seizoen in de lappenmand en daarna nooit z'n spel volledig kunnen ontwikkelen (mede door geen toppasseur in de ploeg?). Nu, naar 't schijnt is z'n mentaliteit ook niet optimaal en hebben ze hem daarom laten vertrekken en zijn ze van z'n duur contract af.
Nikic dan: een topspeler, maar ook enkel als de ploeg draait. Als het moeilijk ging verzuipte hij steevast mee. Dus een figuur als Contreras werd fel gemist, die kon de ploeg op sleeptouw nemen en in z'n eentje het niveau omhoog halen.

Volgend jaar zal er terug een compleet nieuwe ploeg staan. Ik ben benieuwd. Er wordt zwaar ingezet op de terugkomst van Frank Depestele. Hopelijk kan men hem binnenhalen. Hebben we alleszins terug een wereldtopper in huis :smoke:

Dus al bij al: Maaseik verdiend kampioen.

Profiel  

Koerde
BerichtGeplaatst: 14 mei 2009, 18:47 
Miniem

Hehe, Depestele net getekend. Schitterende transfer...

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 19 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur