Het is nu 23 jan 2018, 10:58

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 207 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6

Wie wordt kampioen?
Maaseik 55%  55%  [ 6 ]
Roeselare 45%  45%  [ 5 ]
Totaal aantal stemmen : 11
Auteur Bericht
Laura
 Berichttitel: Re: Volleybal: seizoen 2006-2007
BerichtGeplaatst: 16 jul 2007, 16:07 
Forumgod

Zijn er zoveel vertrokken of gestopt bij Tongeren?

De transfers in 't vrouwenvolleybal op nationaal niveau heb ik niet gevolgd dus 'k heb er totaal geen idee van.

Profiel  

Biebelos
BerichtGeplaatst: 16 jul 2007, 16:23 
Kadet

De sponsors zijn gestopt bij Tongeren en het is ondertussen ook terug Datovoc geworden zoals in de jaren 80-90 de naam was.
Hierdoor gaan ze volgend jaar met jongeren uit de streek spelen aangevuld met enkele blijvers. (Lowette, Savchencko, Daerden)

Dit zijn de speelsters voor volgend seizoen:
http://www.datovoc.be/eredivisie.htm

Ben echt benieuwd wat het gaat geven dit seizoen, alvast meer spanning in de anders saaie matchkes :D

Profiel  

Laura
BerichtGeplaatst: 16 jul 2007, 16:30 
Forumgod

Biebelos schreef:
De sponsors zijn gestopt bij Tongeren en het is ondertussen ook terug Datovoc geworden zoals in de jaren 80-90 de naam was.
Hierdoor gaan ze volgend jaar met jongeren uit de streek spelen aangevuld met enkele blijvers. (Lowette, Savchencko, Daerden)

Dit zijn de speelsters voor volgend seizoen:
http://www.datovoc.be/eredivisie.htm

Ben echt benieuwd wat het gaat geven dit seizoen, alvast meer spanning in de anders saaie matchkes :D

'k had ook eens naar de site gekeken en vastgesteld dat datovoc een naam was die ik niet kende dus dat er inderdaad wel iets veranderd was aan de sponsoring. Van die speelsters ken ik er geen, maar da's omdat ik het vrouwenvolleybal niet volg.
Het is wel jammer dat de sponsor ermee ophoudt (dat was Euphony zeker?) want nu is er inderdaad maar 1 titelkandidaat.

Profiel  

Biebelos
BerichtGeplaatst: 16 jul 2007, 19:58 
Kadet

Idd, ja ik kende de persoon die zorgde voor de inbreng van die sponsors (Euphony, Delsey, Sporza, Bingoal, Siemens, ...) Dat was allemaal via een pakket. Maar die persoon zei ook, een klant van ons die sponsort liever een club als KRC Genk of zo dan de volley in Tongeren omdat men dan gewoon een veel groter publiek bereikt. Zolang er niet meer media-aandacht komt zullen sporten als volleybal, handbal, ... nooit een hoog niveau halen. Moest elke club met eigen speelsters (belgische) werken zou je wel een mooie competitie krijgen denk ik. Maarja zoals het er nu uitziet kan op de kampioenenschaal al de naam van Kieldrecht gegraveerd worden

Profiel  

I*C*T*P
BerichtGeplaatst: 17 jul 2007, 10:03 
Gold Member

ik ken de vorige trainer (erik bockstael) persoonlijk heel goed en naar het einde van het vorige seizoen vertelde hij me dat ook tongeren de tering naar de nering moest beginnen zetten omdat heel wat (grote) sponsors afhaken.
Zelfs bij mannenclubs in de hoogste afdeling van heel wat zaalsporten wordt er gesponsord omdat men de voorzitter kent, uit sympatie voor de één of andere medewerker.
zoals biebelos reeds aanhaalde : zolang de sporten niet op tv komen : nada

Elk jaar is het kniezen wanneer men in Nederland de "Maand van de zaalsporten" programmeert : een ganse maand alle playoff-, beker- en andere wedstrijden van Handbal, Volleybal, Basketbal, Korfbal en dit jaar zelfs waterpolo rechtstreeks op de buis !

Profiel  

Laura
BerichtGeplaatst: 17 jul 2007, 10:48 
Forumgod

Ik denk dat iedereen in de zaalsportenwereld zich daar wel van bewust is dat als er geen groot publiek getrokken wordt, er ook nauwelijks sponsors zullen bijkomen. Het is gewoon zo dat volleybal niet te vergelijken is met voetbal (om maar even de meest populaire sport aan te halen), niet qua supportersaantallen en bijgevolg ook niet qua sponsors en lonen voor de spelers.

Ik maak me er al lang geen illusies meer over maar als ik dan op een bepaald moment eens nadenk hoeveel kilometers ik afleg (en dat zal dit jaar nog meer worden) voor de volleybal en ik dan bedenk dat ik dat allemaal uit eigen zak betaal, dan kunt ge soms wel eens vloeken dat pottenstampers uit 4e provinciale in 't voetbal betaald worden. Maar daarmee komt ge geen stap vooruit, die voetballers hebben chance, wij niet. Zo is dat en niet anders.

Profiel  

Biebelos
BerichtGeplaatst: 17 jul 2007, 16:40 
Kadet

Het grote verschil is dat de meeste "gewone" sporters het doen voor de sport, maar bij voetbal doen er veel het voor het geld, dat is gewoon jammer. De meeste voetballers beseffen alleen niet hoe goed ze het hebben!
Ik zou er ook wel voorstander van zijn om regelmatig wedstrijden van de zaalsporten live op Sporza te zien komen. Toch al zeker de toppers en titelwedstrijden in het handbal, volleybal en basketbal. Als je idd ziet wat ze in nederland allemaal uitgeven en dat tov België. Ik persoonlijk vind die motorcross één van de saaiste sporten die je kan uitgeven, en dat is dan elke zondag tegenwoordig op Sporza. Ik ben een groot voetbalfan maar naar de CL-magazine op zondagmiddag heb ik dus nog nooit gekeken, als je iets wat voetbal volgt heb je tegen zondag toch al alle wedstrijden 10x gezien, waarom dan daar nog tijd in steken. Geef die dan aan 'kleinere' sporten. Over VTM zullen we maar zwijgen, die zouden eerder nog iets als "Sporters op dopingcontrole" uitzenden dan eens iets fansoenlijk. Als je daar binnenraakt is je leventje gebakken, je begint er als wc-madam, dan als je wat goed bent ben je omroepster, dan hebben ze nog een plaats vrij voor een programma en mag je dat gaan presenteren. Als dat ok is gaan ze u leren dansen of schaatsen, eventueel als dat mislukt laten ze u nog een liedje maken of zo, daar ben je levenslang aant werk. Ge gaat er met 1 beroep in en ge komt er met 10 buiten. Ipv dat ze die tijd es nuttig opvullen ...
Maarja op het werk vertelde ik tegen iemand (NVA'er) dat ik naar Ek -21 België-Servië was gaan zien en het eerste wat er uitkwam "Ben blij dat ze verloren hebben, die kosten ons te veel, het is al erg dat ze naar de OS mogen" ... gewoon triest als dat de manier van leven moet zijn.

Mss dat het laatste niet echt voor het topic bestemd is maar het moest er even uit :D

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 207 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6

Alle tijden zijn GMT + 1 uur