Het is nu 20 jan 2018, 21:52

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 159 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Auteur Bericht
casper
 Berichttitel: Re: Tour de France 2011
BerichtGeplaatst: 29 jun 2011, 16:00 
Junior

ik heb deze week gilbert nog verdedigd omtrent die ook voor mij "mogelijks normale" progressie vanaf de jeugdcategorieën tot heden... hij is evenwel geen gewone smurf, die dit jaar duidelijk meer wattage kan draaien dan om het even wie in het peloton... als hij zo doorevolueert worden het nog saaie koersen de komende maanden/jaren... je moet niet denken dat de andere renners stilstaan ;-)

alleen wat mij betreft een hele slechte timing om net nu je haar te kleuren, vind het trouwens niet eens geslaagd :-)

Profiel  

bjorno
BerichtGeplaatst: 29 jun 2011, 16:43 
Scholier

Flikker schreef:
HLN, de reacties zijn weer te grappig: van 'ik wist het al lang', naar 'Gilbert vergat na de aankomst van het BK te doen alsof hij moe was, nu heeft hij zich verraden' tot 'nu weten we waarom Gilbert zo goed rijdt, hopelijk hinnikt hij niet in een interview'
Diezelfde mensen die zondag nog juichten bij zijn overwinning.

Ik trek mij op aan het verhaal van Dekker, die zei dat hij het ook zonder doping kon.

Niets van aantrekken. Wat me wel stoort in deze zaak (en deze niet alleen) is dat dit toch weer moet gelekt zijn van het gerecht naar de pers toe. En dat vind ik niet nrml. Nu worden er hier mensen door het slijk gehaald die er niets mee te maken hebben. Gohja en dat gazetje heeft weer aandacht gehad. Gaan ze nog berichten over de Tour ook nu? Of is dat te saai?

Laten we het over de koers hebben! Zaterdag is het van dat. En laat ze maar zeggen dat we naïef zijn. We gaan weer 3 mooie weken tegemoet.

Profiel  

Luupeuh
BerichtGeplaatst: 29 jun 2011, 16:46 
Miniem

Net vandaag laat Gilbert zijn haar blond verver:)net als Virenque in den goeie tijd

Profiel  

Flikker
BerichtGeplaatst: 29 jun 2011, 18:15 
Junior

bjorno schreef:
Flikker schreef:
HLN, de reacties zijn weer te grappig: van 'ik wist het al lang', naar 'Gilbert vergat na de aankomst van het BK te doen alsof hij moe was, nu heeft hij zich verraden' tot 'nu weten we waarom Gilbert zo goed rijdt, hopelijk hinnikt hij niet in een interview'

Ik trek mij op aan het verhaal van Dekker, die zei dat hij het ook zonder doping kon.

Niets van aantrekken. Wat me wel stoort in deze zaak (en deze niet alleen) is dat dit toch weer moet gelekt zijn van het gerecht naar de pers toe. En dat vind ik niet nrml. Nu worden er hier mensen door het slijk gehaald die er niets mee te maken hebben. Gohja en dat gazetje heeft weer aandacht gehad. Gaan ze nog berichten over de Tour ook nu? Of is dat te saai?

Laten we het over de koers hebben! Zaterdag is het van dat. En laat ze maar zeggen dat we naïef zijn. We gaan weer 3 mooie weken tegemoet.

(y)

Kan al niet wachten, iemand trouwens enig idee of Vive le Velo savonds op BVN te volgen is? Ik zit namelijk in het buitenland.

Profiel  

Casero
BerichtGeplaatst: 29 jun 2011, 18:33 
Gold Member

Nee ik vind het haar ook maar niets, het had beter gekund :-) Had dan geletrui-geel gepakt ofzo ;-)
Plus ze mogen die broek ook nog een beetje aanpassen, dat mag ook iets specialer dan die gewone ploegbroek vind ik.

Profiel  

bjorno
BerichtGeplaatst: 29 jun 2011, 19:16 
Scholier

Flikker schreef:
bjorno schreef:
Flikker schreef:

(y)

Kan al niet wachten, iemand trouwens enig idee of Vive le Velo savonds op BVN te volgen is? Ik zit namelijk in het buitenland.

Ik vrees ervoor zie niets staan op hun uitzendschema. Nrml eerste uitzending vrijdagavond.

Profiel  

Flikker
BerichtGeplaatst: 29 jun 2011, 19:20 
Junior

Blijkbaar enkel de avondetappe met Mart volgens een vriend op BVN, ik kan hun TV-gids niet opendoen op hun site..

Jammer, ook al vond ik het niet altijd even goed meer met Carl, vooral het niveau van de gasten liet het soms afweten.

Profiel  

Flikker
BerichtGeplaatst: 30 jun 2011, 07:13 
Junior

Citaat:
Een verzorger uit Zonnebeke is aangehouden
PhotoNews do 30/06/2011 - 07:57
Het parket van Ieper heeft van de week een verzorger aangehouden, omdat hij in 2009 200 dosissen epo wou invoeren. Het pakket werd onderschept op de luchthaven van Bierset, zo schrijft Het Nieuwsblad.

De verzorger, ook een eilterenner zonder contract, zit in de cel. Hij verklaarde aan de politie dat de epo bestemd was voor eigen gebruik. Af en toe werkt(e) de man voor de BMC-ploeg, vooral tijdens koersen in België.

De zaak dateert uit 2009, maar pas van de week was er een doorbraak. "Eerst ontkende de man, maar daarna heeft hij toch bekend", zegt de parketwoordvoerder. "Nu wordt nog onderzocht of er een link is met andere personen."

Als je de titels op de krantensites leest, is het net alsof BMC een dopingstructuur had, op sporza tonen ze al een heel ander verhaal.
Als hij echt elite zonder contract was, dan is het heel goed mogelijk dat het voor eigen gebruik was, daar zitten de meest gedopeerde renners van het hele peloton.

Profiel  

KingDJ
BerichtGeplaatst: 30 jun 2011, 10:45 
Veteraan

Idd, bij elite zonder contract (en zelfs lager) wordt vanalles gepakt, zelfs EPO. Ik denk dat die kerel uit Zonnebeke eerder een dealer is in het EZC milieu (en lager) dan dat ie effectief voor BMC gerief zou willen voorzien hebben.

Profiel  

Flikker
BerichtGeplaatst: 30 jun 2011, 15:22 
Junior

Vrienden die bij de beloften rijden, zeggen dat het aantal spuiten en dergelijke daar niet te tellen is bij die mannen, ongeloofelijk eigenlijk, voor de eer je gezondheid zo op het spel zetten :crazy:

Profiel  

spekkie
BerichtGeplaatst: 30 jun 2011, 17:40 
Belofte

Wuyts zit weer te zagen dat VdB te weinig uit zijn tijdrit haalt. Aja, want die werd ooit kampioen bij de junioren!!
Dat Wuyts eens nadenkt vooraleer hij zoiets zegt... Een juniorencategorie bevat telkens maar renners die in 2 jaartallen geboren zijn.
Als je in het huidige profpeloton enkel renners uit 1983 en 1984 gaat bekijken, dan zal VdB nog steeds bij de beste tijdrijders ter wereld zijn.
En over de waarde van die specifieke wedstrijd: Kvatchuk en Scheuneman werden toen 2 en 3. Wat is er van die mannen geworden? Die eerste is een doodgewone knecht met een redelijke tijdrit, en de tweede is al enkele jaren gestopt met koersen.

Profiel  

Flikker
BerichtGeplaatst: 30 jun 2011, 17:46 
Junior

Ach Wuyts, hou het alsjeblieft bij Boonen, zijn meningen staan me al lang niet meer aan.

Ik wil Renaat en Jose in de Tour !
Is het eerst weer Steels naast Wuyts en dan Jose?

Profiel  

elwackie
BerichtGeplaatst: 01 jul 2011, 12:50 
Miniem

Flikker schreef:
Ach Wuyts, hou het alsjeblieft bij Boonen, zijn meningen staan me al lang niet meer aan.

Ik wil Renaat en Jose in de Tour !
Is het eerst weer Steels naast Wuyts en dan Jose?

Eerst Hoste zeker? Jose altijd pas op het einde (eerst het bord van de andere co-commentatoren leegeten hé :wink: )

Profiel  

ArenA
BerichtGeplaatst: 01 jul 2011, 22:08 
ForumPipo

Hoste zit al jaren op de radio

Profiel  

Josss
BerichtGeplaatst: 01 jul 2011, 22:32 
Elite

Wuyts en de Cauwer al zeker in de eerste twee weken volgens dit hier: http://www.sporza.be/cm/sporza/tv_radio/Volledige_programmagids_TV. De Cauwer z'n voiture staat ook al klaar: http://yfrog.com/gzbi6acj.

Straf, had zeker gedacht dat ze in die eerste weken Steels of Roesems zouden meenemen. Geen idee of De Cauwer dan wel tot het einde blijft?

Profiel  

elwackie
BerichtGeplaatst: 08 jul 2011, 08:08 
Miniem

Flikker schreef:
Vrienden die bij de beloften rijden, zeggen dat het aantal spuiten en dergelijke daar niet te tellen is bij die mannen, ongeloofelijk eigenlijk, voor de eer je gezondheid zo op het spel zetten :crazy:

Een collega op het werk rijdt geregeld amateurkoersen mee. Een leuke annekdote: "We zitten met zijn allen voor de start in de kleedkamers, echt te klein voor zo'n grote groep deelnemers. Komt daar ineens zo'n buske van het Vlaams anti-dopingagentschap aanrijden. Meteen was er voldoende plaats in de kleedkamer. Er bleven maar weinig deelnemers over..."

Tja, doping en sport...

Profiel  

Casero
BerichtGeplaatst: 08 jul 2011, 11:02 
Gold Member

Moraal van het verhaal, ge moet zelf zo'n buske aanschaffen om plaats te hebben in de kleedkamer ;-)

Profiel  

woudloper
BerichtGeplaatst: 10 jul 2011, 14:16 
Wereldster

Opgave VDB :cry: :cry: :cry: :cry:

Profiel  

The Pope
BerichtGeplaatst: 10 jul 2011, 16:56 
Ex-dictator

prutser Luis Leon ondertussen met weer maar een serieuze zege voor op zijn palmares

*edit: de geijkte term is blijkbaar "Loser Leon Sanchez"

Profiel  

marcus-burghardt
BerichtGeplaatst: 10 jul 2011, 18:29 
Beheerder

The Pope schreef:
prutser Luis Leon ondertussen met weer maar een serieuze zege voor op zijn palmares

*edit: de geijkte term is blijkbaar "Loser Leon Sanchez"

:?

Profiel  

The Pope
BerichtGeplaatst: 10 jul 2011, 18:30 
Ex-dictator

vraag maar aan anatool hoe dat precies zit

Profiel  

Josss
BerichtGeplaatst: 10 jul 2011, 22:51 
Elite

Horner komt terug op krachten:
Afbeelding .

Profiel  

tomdobbels
BerichtGeplaatst: 10 jul 2011, 22:53 
Kernspeler

Over stukken vlees gesproken :o

Afbeelding

Profiel  

Flikker
BerichtGeplaatst: 10 jul 2011, 23:04 
Junior

Vandaag eerste rit die ik gemist heb, maar uiteindelijk valt het qua 'schandaalrit' wel mee.

Ok, de actie van die auto op Hoogherland en Flecha was schandalig, maar die andere valpartijen, weinig aan te doen, vandaag zelf 8 uur in de auto gezeten in die streek, verschrikkelijk weer daar, enige reden voor die valpartijen.

Wel jammer voor VDB, die leek me echt wel heel soepel te trappen.
En blijkbaar zijn de blessures te erg om zelfs maar mee te doen aan de Vuelta. Verschrikkelijk voor zo iemand, als je weet dat je daar een heel jaar voor gewerkt heb.
Soit, voor het klassement vol voor Andy supporteren en voor de rest alles op Phil bij Lotto, en laat een Vanendert maar eens in de aanval gaan in een bergrit.

Profiel  

Flikker
BerichtGeplaatst: 10 jul 2011, 23:11 
Junior

Trouwens, enorm respect voor Hoogerland en Flecha, die valpartijen, niet gewoon.
Hoogerland blijkbaar 33 hechtingen..

Profiel  

shagrath
BerichtGeplaatst: 11 jul 2011, 11:05 
Wereldster

Contador gisteren ook weer tegen de grond gegaan en hij sukkelt nu met kniepijn. Ook Klöden is blijkbaar gevallen en zou een spierblessure en enkele kneuzingen hebben. Radioshack wordt echt wel niet gespaard.

Profiel  

Casero
BerichtGeplaatst: 11 jul 2011, 11:15 
Gold Member

Wie wordt er wel gespaard?

Schlecks, Basso, Evans en verder kan ik me niet direct nog ene opnoemen

Profiel  

Flikker
BerichtGeplaatst: 11 jul 2011, 19:41 
Junior

Ik zal het maar hier zetten:

Kolobnev betrapt op dopinggebruik. (n)
Blijkaar in rit 5, dat wil zeggen dat die tests toch heel rap gedaan zijn.

Ik kan niet wachten op de reacties op HLN, het zal wel weer zijn van: 'ze pakken allemaal'
Ach ja, wielrennen en doping, het zal altijd enorm uitvergroot worden tov andere sporten.

Profiel  

woudloper
BerichtGeplaatst: 12 jul 2011, 16:16 
Wereldster

Mooi mooi mooi, Greipel die wint. (y)

Gelukkig heeft het werk van Philleke dan toch nog geloond. Gegokt en verloren Gilbert, want op zich was die ontsnapping niet zo slim. Zeker omdat hij nu heel wat krachten verloor voor zijn eigen sprint. Gelukkig dan toch nog 14de gefinished in de spurt, zodat hij ook nog wat puntjes sprokkelt.

Schitterend toch hoe Gilbert dat koersslot hier aanpakt. :lol: :worship: Den boosdoener in die ontsnapping was wel Tony Martin, daardoor ging ook Leopard & BMC meewerken in de achtervolging. Als die niet mee was, mocht HTC het alleen opknappen, die (op dat moment) niet eens Cavendish bijhadden. Dan had het zeker kunnen lukken met 4 man.

Profiel  

Flikker
BerichtGeplaatst: 12 jul 2011, 16:34 
Junior

Als Martin er niet bijzit, blijven die 4 gewoon voorop en kan je in feite spreken van een zeer slimme aanvalspoging.
Niemand die ook verwacht had dat Cav zo snel vooraan ging zitten, want als HTC neit werkt, komen ze zoiezo niet meer terug.

Greipel wel duidelijk beter, zat ook perfect in het wiel. Mooi zo, Cav die eens op zen bek krijgt, en dan nog van Greipel (y)

Profiel  

woudloper
BerichtGeplaatst: 12 jul 2011, 17:05 
Wereldster

Flikker schreef:
Als Martin er niet bijzit, blijven die 4 gewoon voorop en kan je in feite spreken van een zeer slimme aanvalspoging.
Niemand die ook verwacht had dat Cav zo snel vooraan ging zitten, want als HTC neit werkt, komen ze zoiezo niet meer terug.

HTC heeft geen klop gedaan in die achtervolging é, die konden zich wegsteken achter het feit dat Martin voorin zat. HTC heeft enkel dat laatste gat dichtgereden toen Gilbert nog alleen weg was, maar dat was amper 2-3 km. Toen die 5 voorop zaten, hebben vooral Leopard, BMC & Garmin het werk gedaan.

BTW: zo verrassend was het ook niet dat Cav er nog bijkwam. Vlak na die klim kreeg je een overzicht en je zag dat er het eerste peletonnetje was, maar max 20 seconden later kwam het grote peleton al. Het had misschien nét iets slimmer geweest mochten Lotto, Garmin & Movistar de handen in elkaar geslagen hebben na die klim om meteen na die klim ieder 2-3 mannetjes te laten ronddraaien. Dan had Cavendish niet meer teruggekeerd volgens mij. Ma goed, das praat na de vaak. Op zich ben ik al tevreden dat Lotto de koers hard heeft gemaakt door op brutale wijze het tempo op te drijven op die klim, terwijl HTC al de hele dag aant werken was. (y)

Profiel  

Flikker
BerichtGeplaatst: 12 jul 2011, 17:19 
Junior

Maar met dat verschil, dat de mannetjes van BMC en Sky opgesoupeerd raakten.
Soit, als ze met 4 blijven zag ik ze wel voorop blijven.

Lotto, niets moet daar meer, toch wel enorme ploeg, jammer dat die splitten :(

Goed voor Gilbert dat Greipel wint, ik zie die zichzelf nu wel eens opofferen voor Phil als het in de laatste week voor de knikkers gaat.

Profiel  

KingDJ
BerichtGeplaatst: 12 jul 2011, 20:02 
Veteraan

Zalige zege van Greipel. Hij bewijst eindelijk dat ie Cav kan kloppen en dan nog i nde Tour, super :D Waar zitten nu degene die er niet in geloofden ? :P

Wat een Tour intussen voor Lotto is dit aan het worden zeg :o

Profiel  

pocketstino
BerichtGeplaatst: 12 jul 2011, 21:43 
Belofte

Tommy Cockles schreef:
Zalige zege van Greipel. Hij bewijst eindelijk dat ie Cav kan kloppen en dan nog i nde Tour, super :D Waar zitten nu degene die er niet in geloofden ? :P

Zou ik toch niet zeggen, het hoofddoel is als een donderslag bij klare hemel in het water gevallen.
Om ff een Mart Smeetsje te doen :)

Profiel  

woudloper
BerichtGeplaatst: 12 jul 2011, 22:55 
Wereldster

pocketstino schreef:
Tommy Cockles schreef:

Zou ik toch niet zeggen, het hoofddoel is als een donderslag bij klare hemel in het water gevallen.
Om ff een Mart Smeetsje te doen :)

Inderdaad. Maar dat neemt natuurlijk niet weg dat het uitstekend gaat gezien de omstandigheden. Zeker qua verdiensten....elke dag die groene trui dragen, elke dag die enorme publiciteit....

Profiel  

KingDJ
BerichtGeplaatst: 13 jul 2011, 06:48 
Veteraan

Da's een feit, niks kan het verlies van jVDB compenseren. Maar het is toch leuk dat Greipel een rit kan winnen (ook al is het geen Belg); ik zie die graag bezig. En nu Gilbert zegt ook in de bergen zich es te willen testen kan het toch nog leuk worden die 2de Tourhelft. Ook zeer benieuwd naar wat Vanendert en De Weert vermogen morgen op Luz-Ardiden.

Profiel  

woudloper
BerichtGeplaatst: 13 jul 2011, 11:30 
Wereldster

Mja, ik heb een beetje men twijfels bij de poging van Gilbert om 'de groten' te gaan volgen.....Zou het niet beter zijn om zijn krachten te sparen waar mogelijk (zoals ne Cavendish doet) & dan nog eens te pieken naar ritten waar hij punten kan pakken voor groen?

Door zich te tonen in het hooggebergt, gaat hij serieus in het rood gaan....en die verloren krachten zouden wel eens van pas kunnen komen in ritten/sprints waar de groene trui beslist zal worden. En face it, door die inspanningen in de cols gaat hij heus geen 'groene punten' pakken door als 5de boven te komen op Luz Ardiden. :green: :crazy:

De enige ritten waar Gilbert écht een slag kan slaan om groen zijnde ritten naar Gap & Pinerolo.

Gap:
Een rit die Gilbert ook moet liggen. Geen makkelijke col allicht op tlaatste, maar dat moet hij kunnen redden, terwijl Cavendish er dan al zal afmoeten.

Pinerolo:
Waarschijnlijk wordt er hier niet echt geknald op de Sestrière, & dus zie ik Gilbert daar nog wel overleven. Dan wordt het gewoon zaak om op dat laatste colletje van 2de nog in het peleton te blijven, en dan kan hij in de spurt mss een 5de plaats pakken ofzo.

Verder is er ook nog de laatste bergrit naar Alpe D'huez. Daar ligt de tussensprint aan de voet van Alpe D'Huez. Als Gilbert daar kan geraken met het peleton, kan hij mss nog eens 10 punten pakken (rekening houdend met een vluchtersgroep van +- 6 man), al moet hij dan wel over de Galibier geraken.

Het groen van Gilbert kan dus beslist worden in de Alpen volgens mij. Daarom zou ik me volledig sparen in de Pyreneëen & volgende week de gas volledig open draaien.

Profiel  

Charlie
BerichtGeplaatst: 13 jul 2011, 11:45 
Kernspeler

Hij zou gewoon beter voor Groen gaan in parijs en voor de rest zich sparen en niet proberen om de berggeiten zo lang mogelijk te volgen. Hij heeft al veel gegeven in de eerste week...

Profiel  

KingDJ
BerichtGeplaatst: 13 jul 2011, 13:04 
Veteraan

woudloper schreef:
Mja, ik heb een beetje men twijfels bij de poging van Gilbert om 'de groten' te gaan volgen.....Zou het niet beter zijn om zijn krachten te sparen waar mogelijk (zoals ne Cavendish doet) & dan nog eens te pieken naar ritten waar hij punten kan pakken voor groen?

Door zich te tonen in het hooggebergt, gaat hij serieus in het rood gaan....en die verloren krachten zouden wel eens van pas kunnen komen in ritten/sprints waar de groene trui beslist zal worden. En face it, door die inspanningen in de cols gaat hij heus geen 'groene punten' pakken door als 5de boven te komen op Luz Ardiden. :green: :crazy:

De enige ritten waar Gilbert écht een slag kan slaan om groen zijnde ritten naar Gap & Pinerolo.

Gap:
Een rit die Gilbert ook moet liggen. Geen makkelijke col allicht op tlaatste, maar dat moet hij kunnen redden, terwijl Cavendish er dan al zal afmoeten.

Pinerolo:
Waarschijnlijk wordt er hier niet echt geknald op de Sestrière, & dus zie ik Gilbert daar nog wel overleven. Dan wordt het gewoon zaak om op dat laatste colletje van 2de nog in het peleton te blijven, en dan kan hij in de spurt mss een 5de plaats pakken ofzo.

Verder is er ook nog de laatste bergrit naar Alpe D'huez. Daar ligt de tussensprint aan de voet van Alpe D'Huez. Als Gilbert daar kan geraken met het peleton, kan hij mss nog eens 10 punten pakken (rekening houdend met een vluchtersgroep van +- 6 man), al moet hij dan wel over de Galibier geraken.

Het groen van Gilbert kan dus beslist worden in de Alpen volgens mij. Daarom zou ik me volledig sparen in de Pyreneëen & volgende week de gas volledig open draaien.

Ik dicht Gilbert ook een kans toe in de etappe van vrijdag richting Lourdes over de Aubisque. De top van de Aubisque ligt op ruim 40 km van de aankomst. Ik zie geen van de favorieten alleen voorop blijven maar eerder een groep van een man of 15 tot 20 samenkomen in de afdaling. Daar zou Gilbert moeten proberen bij zitten. Dat kan ie als ie supergoeie benen heeft en op de Aubisque zeer lang kan volgen, of als ie anticipeert door in de eerste helft van de klim mee aan te vallen om dan op de top aan te sluiten bij de favorieten. Vorig jaar was er zo een gelijkaardige rit met eerst de Tourmalet en dan de Aubisque en dan nog een stuk afdaling en vlak. Hushovd werd daar zelfs 10de. Nu is er minder vlak op het einde maar zijn er zeker kansen voor Gilbert om top-10 te rijden in die rit. Morgen op Plateau de Beille kan ie zich beter sparen.

Profiel  

woudloper
BerichtGeplaatst: 13 jul 2011, 14:16 
Wereldster

Tommy Cockles schreef:
Ik dicht Gilbert ook een kans toe in de etappe van vrijdag richting Lourdes over de Aubisque. De top van de Aubisque ligt op ruim 40 km van de aankomst. Ik zie geen van de favorieten alleen voorop blijven maar eerder een groep van een man of 15 tot 20 samenkomen in de afdaling. Daar zou Gilbert moeten proberen bij zitten. Dat kan ie als ie supergoeie benen heeft en op de Aubisque zeer lang kan volgen, of als ie anticipeert door in de eerste helft van de klim mee aan te vallen om dan op de top aan te sluiten bij de favorieten. Vorig jaar was er zo een gelijkaardige rit met eerst de Tourmalet en dan de Aubisque en dan nog een stuk afdaling en vlak. Hushovd werd daar zelfs 10de. Nu is er minder vlak op het einde maar zijn er zeker kansen voor Gilbert om top-10 te rijden in die rit. Morgen op Plateau de Beille kan ie zich beter sparen.

Yup, die rit sprong me ook nog in het oog. Net daarom zou het 'interessant' zijn als Gilbert zich morgen spaart én daarmee ook 15 à 20 minuten verliest op de klimmers, dan gaan ze hem zeker zen ding laten doen op den Aubisque.

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 159 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur