Het is nu 16 jan 2018, 22:18

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 159 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4  Volgende
Auteur Bericht
Flikker
 Berichttitel: Tour de France 2011
BerichtGeplaatst: 13 jun 2011, 20:06 
Junior

Hij komt dichter en dichter, en aangezien de voorbereidingskoersen volop bezig zijn, mag er al wat gediscussieerd worden.

Favorieten? Geel, groen, bollen?
Iemand te vroeg in vorm, wie te laat in vorm?

Profiel  

Flikker
 Berichttitel: Re: Tour de France 2011
BerichtGeplaatst: 13 jun 2011, 20:11 
Junior

Uiteindelijk doet Contador toch mee, zonder enige voorbereidingskoers in de benen.
Afwachten, maar ik hoop op Andy dit jaar !

Ik heb hier deze week 'de officiele Tour de France Gids 2011" gekocht van Procycling, aanrader (y)

Als ik de ritten zo zie, gok ik op 3 voor Gilbert :o
1e rit aankomst op een klim van 2.2 km tegen 5% gemiddeld. Hushovd/Freire/Voeckler gevaarlijke tegenstanders.

4e rit aankomst op Mur de Bretagne: 2 km tegen 7% gemiddeld, enkel Voeckler zie ik hem bedreigen (die rijdt wel enorm goed), maar daarentegen, niemand heeft die sprint bergop zoals Phil die heeft.

Rit 7: aankomst op Super-Besse, lastige rit, met ook nog een col van 2e categorie an 6 km tegen 6% (doenbaar voor Phil) om te eindigen met 1.5 km tegen 7.6%, als hij daar nog mee is aan de voet, met de vingers in de neus.

Profiel  

spekkie
BerichtGeplaatst: 13 jun 2011, 20:32 
Belofte

Zou Sagan de Tour rijden? Hij is natuurlijk nog erg jong, maar als je kijkt waar en hoe hij overal wint... Lijkt mij een gevaarlijke concurrent voor Gilbert op aankomsten zoals die van de komende Tour.

Profiel  

Flikker
BerichtGeplaatst: 13 jun 2011, 20:47 
Junior

spekkie schreef:
Zou Sagan de Tour rijden? Hij is natuurlijk nog erg jong, maar als je kijkt waar en hoe hij overal wint... Lijkt mij een gevaarlijke concurrent voor Gilbert op aankomsten zoals die van de komende Tour.

Ja, compleet vergeten eigenlijk. En toch schat ik Gilbert op de aankomsten licht hellend hoger in dan Sagan, zijn nadeel is dat buiten de rit naar Super-Besse het geen zware parcoursen zijn vooraf. Ach ja, een Gilbert zoals die nu bezig is, moet van niemand schrik hebben. Toch maar oppassen voor Titi Voeckler, die ging lang mee in de Dauphine :o

Profiel  

Davy
BerichtGeplaatst: 13 jun 2011, 20:50 
Kernspeler

Ik moet het parcours nog eens in detail bekijken, ik ben van plan om nog eens mee te spelen met Megabike. 1 ploeg voor eindklassement en 1 of 2 ploegen voor de dagoverwinning :).

In elk geval zie ik Contador terug op het hoogste schavotje staan in Parijs. Ik kijk ook met belangstelling uit naar de ploegentijdrit, ik zie Cancellara deze nog op zijn eentje afhaspelen voor Leopard, benieuwd hoeveel Contador daar gaat verliezen, elke seconde kan tellen!

En ivm Gilbert. Als hij hetzelfde niveau haalt als in de klassiekers, zie ik niemand hem bedreigen in die 1e en 4e rit. Ik weet natuurlijk niet hoe het stijgingspercentage is in de laatste kilometer, maar als je ziet hoe hij in de vuelta van vorig jaar te keer ging... Voeckler rijdt wel sterk op dit moment, maar Phil is m.i. nog een maatje sterker en sneller. Op een hellende aankomst moet hij alvast voor niemand onderdoen :cool:. Ik vind het wel jammer dat Rodriguez er niet zal bij zijn.

En dan natuurlijk VDB. Ik hoop dat terug die top 5 kan behalen, al zal het moeilijk worden volgens mij. Je hebt Contador en A. Schleck voor 1 en 2. Vervolgens heb je dan nog een mooi pakketje voor de verdere top 10: Wiggins, F. Schleck, VDB, Vino, Kreuziger (start hij?), Evans (boeee), Samuel Sanchez, Gesink en Basso. Voor de top 15 misschien nog een Gadret, Cunego (te vroeg in vorm?), Coppel, LL Sanchez, Taaramae, Sivstov, Hesjedal, Vande Velde,... Ik mis er ongetwijfeld nog enkele, maar op het eerste zicht, denk ik hier het eerste aan. Nu terug 5e en een ritoverwinning, geef toe, daar zou je toch vooraf voor tekenen.

Het wordt een mooie tour :cool:

Profiel  

spekkie
BerichtGeplaatst: 13 jun 2011, 20:54 
Belofte

Ik zet mijn geld op A. Schleck voor eindwinst. Dubbel Giro-Tour wordt wel erg moeilijk voor Contador. Als hij het klaart, chapeau dan.

Profiel  

Davy
BerichtGeplaatst: 13 jun 2011, 20:55 
Kernspeler

spekkie schreef:

Ik dacht dat Sagan de tour niet rijdt en mikt op de Vuelta en WK. Ben niet 100 % zeker.
Hij moet zeker in staat zijn om mee te doen voor de overwinning, maar Gilbert verslaan zie ik hem op deze leeftijd toch nog niet doen.

Vino zou ook wel eens een gevaarlijke klant kunnen worden, mikt volop op een gele trui. Maar opnieuw, ik geloof volop in Gilbert (zonder pech) :cool:

Profiel  

tomdobbels
BerichtGeplaatst: 13 jun 2011, 21:17 
Kernspeler

Afbeelding

Andy Schleck Maillot Jaune 2011 :cool:

Profiel  

Flikker
BerichtGeplaatst: 13 jun 2011, 21:23 
Junior

Davy schreef:
Ik moet het parcours nog eens in detail bekijken, ik ben van plan om nog eens mee te spelen met Megabike. 1 ploeg voor eindklassement en 1 of 2 ploegen voor de dagoverwinning :).

In elk geval zie ik Contador terug op het hoogste schavotje staan in Parijs. Ik kijk ook met belangstelling uit naar de ploegentijdrit, ik zie Cancellara deze nog op zijn eentje afhaspelen voor Leopard, benieuwd hoeveel Contador daar gaat verliezen, elke seconde kan tellen!

En ivm Gilbert. Als hij hetzelfde niveau haalt als in de klassiekers, zie ik niemand hem bedreigen in die 1e en 4e rit. Ik weet natuurlijk niet hoe het stijgingspercentage is in de laatste kilometer, maar als je ziet hoe hij in de vuelta van vorig jaar te keer ging... Voeckler rijdt wel sterk op dit moment, maar Phil is m.i. nog een maatje sterker en sneller. Op een hellende aankomst moet hij alvast voor niemand onderdoen :cool:. Ik vind het wel jammer dat Rodriguez er niet zal bij zijn.

En dan natuurlijk VDB. Ik hoop dat terug die top 5 kan behalen, al zal het moeilijk worden volgens mij. Je hebt Contador en A. Schleck voor 1 en 2. Vervolgens heb je dan nog een mooi pakketje voor de verdere top 10: Wiggins, F. Schleck, VDB, Vino, Kreuziger (start hij?), Evans (boeee), Samuel Sanchez, Gesink en Basso. Voor de top 15 misschien nog een Gadret, Cunego (te vroeg in vorm?), Coppel, LL Sanchez, Taaramae, Sivstov, Hesjedal, Vande Velde,... Ik mis er ongetwijfeld nog enkele, maar op het eerste zicht, denk ik hier het eerste aan. Nu terug 5e en een ritoverwinning, geef toe, daar zou je toch vooraf voor tekenen.

Het wordt een mooie tour :cool:

Als Lotto het peloton op die klimmetjes op een lijn kan krijgen, en Phil in perfecte positie afzet, zal er niets aan te doen zijn denk ik. Cauberg, Muur van Huy, ze zeiden genoeg :worship:

Goh, ik zou (buiten Contador) alle Giro deelnemers schrappen, die was te zwaar. Dus Kreuziger, Gadret, Sivtsov .. laat die maar vallen. Je bent de RadioShacks vergeten ;-)

Als Contador dit klaarspeelt is hij echt wel veruit de sterkste, maar ik ben absoluut geen fan van hem, ook al is het wel genieten als je hem ziet dansen op die pedalen.

Plaats 3 zal een enorme strijd worden lijkt me, Frank rijdt goed, maar VDB heeft ook een stap hoger gezet. Koffiedik kijken alleszins: VDB, Cunego, te vroeg in vorm? Die eerste lijkt mij toch niet te vroeg in vorm, voor Cunego zou zijn piek wel wat te vroeg kunnen gevallen zijn, die was sterk vandaag :o
Basso, geraakt die tijdig fit? Wiggins lijkt me ook te vroeg top.

Ik geloof niet in Vino, die heeft altijd wel een mindere dag. Sami Sanchez zal wel weer goed zijn, maar toch gok ik (jammer genoeg :( ) op Evans. Lang aanhaken, en in de tijdrit het verschil uitdiepen.

Als semi-verrassing: Janez Brajkovic.

De ploegentijdrit zou wel al eens van groot belang kunnen zijn, ik zie het zowel voor de 1e als voor de 3e plaats op een secondenspel uitdraaien. Komaan VDB :smoke:

Profiel  

Flikker
BerichtGeplaatst: 13 jun 2011, 21:24 
Junior

tomdobbels schreef:
Afbeelding

Andy Schleck Maillot Jaune 2011 :cool:

:worship: :worship: :worship:

Ik zag hem echt graag in dat wit.. maar het geel staat hem nog beter :love:

Iemand trouwens idee waar die witte trui van Saxo te koop zou zijn?

Profiel  

Davy
BerichtGeplaatst: 14 jun 2011, 08:37 
Kernspeler

Flikker schreef:
Als Lotto het peloton op die klimmetjes op een lijn kan krijgen, en Phil in perfecte positie afzet, zal er niets aan te doen zijn denk ik. Cauberg, Muur van Huy, ze zeiden genoeg :worship:

Goh, ik zou (buiten Contador) alle Giro deelnemers schrappen, die was te zwaar. Dus Kreuziger, Gadret, Sivtsov .. laat die maar vallen. Je bent de RadioShacks vergeten ;-)

Als Contador dit klaarspeelt is hij echt wel veruit de sterkste, maar ik ben absoluut geen fan van hem, ook al is het wel genieten als je hem ziet dansen op die pedalen.

Plaats 3 zal een enorme strijd worden lijkt me, Frank rijdt goed, maar VDB heeft ook een stap hoger gezet. Koffiedik kijken alleszins: VDB, Cunego, te vroeg in vorm? Die eerste lijkt mij toch niet te vroeg in vorm, voor Cunego zou zijn piek wel wat te vroeg kunnen gevallen zijn, die was sterk vandaag :o
Basso, geraakt die tijdig fit? Wiggins lijkt me ook te vroeg top.

Ik geloof niet in Vino, die heeft altijd wel een mindere dag. Sami Sanchez zal wel weer goed zijn, maar toch gok ik (jammer genoeg :( ) op Evans. Lang aanhaken, en in de tijdrit het verschil uitdiepen.

Als semi-verrassing: Janez Brajkovic.

De ploegentijdrit zou wel al eens van groot belang kunnen zijn, ik zie het zowel voor de 1e als voor de 3e plaats op een secondenspel uitdraaien. Komaan VDB :smoke:

Ohja, de Radioshackers vergeten :). Klöden en Leipheimer zijn m.i. te oud om nog voor de top 5 te gaan, 7e tot 15e als alles meezit is het hoogst haalbare. Brajkovic kan inderdaad de verrassing worden, al gaf hij geen al te beste indruk in de Dauphiné, maar top 10 moet misschien wel lukken.

Evans zie ik werderom door het ijs zakken: aanklampen, aanklampen en dan breken. F. Schleck, Wiggins, S. Sanchez, VDB en Gesink, ik denk dat het daartussen zal gaan.

Profiel  

Flikker
BerichtGeplaatst: 14 jun 2011, 08:52 
Junior

Geen probleem mee als Evans breekt, maar ik zie hem toch dicht eindigen. En Basso schrijf ik ook niet af, werd beter en beter in de Dauphine.

Tour selectie van Lotto zou ongeveer zo zijn:

Zekerheden:
VDB
Vanendert
VDWalle
Greipel
Sieberg
Lang
Gilbert
Roelandts

Als 9e zou het gaan tussen Degreef, Hansen, Reynes en Puyol.

Een klimmer zou er wel nog bij kunnen, dus dan zou je voor een Puyol moeten gan, maar die heeft echt nog niets laten zien dit jaar + compleet nutteloos in ploegentijdrit. Verloor in de tijdrit nog een minuut 40 op de voorlaatste :crazy:
Dan zou ik gaan voor ofwel De Greef, ofwel Reynes. Die Reynes liet in Milaan-San Remo zien al goeie benen te hebben, daar vond ik hem best indrukwekkend in dienst van Phil.

VDWalle, Vanendert en eventueel Phil moeten VDB lang kunnen bijstaan bergop, Vanendert reed goed in de Dauphine (y) En ook Lang is geen onaardige klimmer, vorig jaar herinner ik me nog dat hij na de Peyresourde vol op kop sleurde voor VDB, toen er al enorm gekoerst was geweest op die col.
Jammer dat Aerts er niet bij is, had perfecte 9e man geweest :(

Op de aankomsten die Gilbert moeten liggen, zullen Roelandts, VDWalle en Vanendert Gilbert moeten kunnen bijstaan, zeker die laatste. En in de sprints kan Greipel rekenen op Sieberg (die was sterk in de ronde van Belgie :o ) en Roelandts, en eventueel zelfs op Gilbert.

Mooi uitgetekende ploeg uiteindelijk (y)

Profiel  

Flikker
BerichtGeplaatst: 14 jun 2011, 08:56 
Junior

8 zekerheden van Leopard rijden in Zwitserland:

Cancellara
Andy
Frank
Fuglsang
Monfort
Gerdemann
Voigt
O'Grady

En dan nog waarschijnlijk 1 iemand uti Dauphine: Zaugg, Wegmann, Brice Feillu, Posthuma.
Ik gok op Zaugg, die reed goed.

Sterkste ploeg is denk ik gekend.
Cancellara zou ze wel eens op zen eentje bijna naar winst kunnen leiden in de ploegentijdrit.
Als je ziet wat voor klimtalent daar rondrijdt, hopelijk krijgen we weer bergritten te zien waar de Leopards vanaf de voet van de 1e col tempo beginnen maken, en iedereen er 1 voor 1 afrijden.

Profiel  

Charlie
BerichtGeplaatst: 14 jun 2011, 09:18 
Kernspeler

Edit verkeerd gelezen.

Tzal idd weer tussen Andy & Alberto gaan. Veel hangt af hoe Alberto die zware giro zal verteerd hebben. Iedereen heeft wel keer een mindere dag. Ik wil strijd en spanning zien... vorig jaar was het al close.

Voor de rest hoop ik ook dat er een belg wint offcourse. Kzie Phil eerder een rit pakken dan Boonen maar kom, liefst alletwee. Voort klassement zie ik VDB terug een top tien halen maar altijd voorzichtig blijven, sommige mensen zullen er al teveel van verwachten en hopen.

Laatst bijgewerkt door Charlie op 14 jun 2011, 09:23, in totaal 1 keer bewerkt.

Profiel  

Davy
BerichtGeplaatst: 14 jun 2011, 09:20 
Kernspeler

Brice Feillu reed ook wel goed in de Dauphiné vond ik. En een Fransman en de tour ... :)

Zijn er eigenlijk al andere tourselecties bekend?

Profiel  

Davy
BerichtGeplaatst: 14 jun 2011, 09:22 
Kernspeler

Charlie schreef:
Tis toch al bezig :?

Hij bedoelt dat er 8 van de 9, die nu actief zijn in de ronde van zwitserland, quasi zeker zijn van een tourselectie :wink:

(denk ik)

Profiel  

Charlie
BerichtGeplaatst: 14 jun 2011, 09:48 
Kernspeler

http://cyclingstartlists.com/

Nog niets officieel

Profiel  

Flikker
BerichtGeplaatst: 14 jun 2011, 10:11 
Junior

Davy schreef:
Charlie schreef:
Tis toch al bezig :?

Hij bedoelt dat er 8 van de 9, die nu actief zijn in de ronde van zwitserland, quasi zeker zijn van een tourselectie :wink:

(denk ik)

Juist.

Nog niets is zeker uiteraard, maar van Leopard en Lotto had ik al gehoord en gelezen dat deze namen de zekerheden gingen zijn.

En ja, Leopard zou veel sympathie opwekken bij de Fransen indien Feillu start.
Ik verwacht 1 van de mooiere Tours van de laatste jaren. Een paar keer aankomst op een klimmetje, mooie aankomsten bergop en een deelnemersveld dat aan elkaar gewaagd is.

Ook de sprints zouden wel eens leuker om volgen kunnen worden: Cav vs Greipel vs Farrar (of Haussler of Hushovd) vs Peta.

Profiel  

Davy
BerichtGeplaatst: 14 jun 2011, 11:03 
Kernspeler

Charlie schreef:
http://cyclingstartlists.com/

Nog niets officieel

Interessante site (y)

Profiel  

Davy
BerichtGeplaatst: 14 jun 2011, 11:06 
Kernspeler

Ik vind het wel jammer dat er geen bonificaties te verdienen zijn, dat zou misschien net iets meer spektakel geven in de bergritten.

Profiel  

Anatool
BerichtGeplaatst: 16 jun 2011, 10:47 
Kernspeler

Wanneer worden de debatten officieel geopend in het Tour-forum ?

Profiel  

Flikker
BerichtGeplaatst: 16 jun 2011, 17:16 
Junior

http://www.sporza.be/cm/sporza/videozone/MG_sportnieuws/MG_extra/2.16121/1.1045981

Christophe Vandegoor verkent de cols. Droomjob wat mij betreft :D

Jammer dat de aankomst op de Galibier op de makkelijkere kant ligt, misschien dat de laatste kilometers zwaarder zijn, ik heb die kant nooit beklommen, enkel afgedaald, omdat er veel en veel te veel volk rijdt op de Lautaret, de beklimming lijkt me zodus ook niet echt plezant.

Profiel  

Ramm
BerichtGeplaatst: 16 jun 2011, 20:33 
Moderator

Tijd voor een subforum?! :)

Profiel  

Flikker
BerichtGeplaatst: 16 jun 2011, 20:54 
Junior

Ramm schreef:

Absoluut !

Profiel  

KingDJ
BerichtGeplaatst: 17 jun 2011, 10:14 
Veteraan

Flikker schreef:
http://www.sporza.be/cm/sporza/videozone/MG_sportnieuws/MG_extra/2.16121/1.1045981

Jammer dat de aankomst op de Galibier op de makkelijkere kant ligt, misschien dat de laatste kilometers zwaarder zijn, ik heb die kant nooit beklommen, enkel afgedaald, omdat er veel en veel te veel volk rijdt op de Lautaret, de beklimming lijkt me zodus ook niet echt plezant.

De kant van de Lautaret is idd een stuk makkelijker dan de kant van de Télégraphe (via Valloire). De Télégraphe valt mee maar dan na het stukje bergaf komen er eerds enkele lichte km's maar dan draai je zo precies naar de andere kant (ruime bocht naar rechts) en komen een reeks van 8 zware kilometers en voel je echt het zuurtstoftekort omdat het erg steil is en tegelijk hoog. Voor mij toch dé lastigste Alpencol dit.

Profiel  

Flikker
BerichtGeplaatst: 17 jun 2011, 11:19 
Junior

Tommy Cockles schreef:
Flikker schreef:

De kant van de Lautaret is idd een stuk makkelijker dan de kant van de Télégraphe (via Valloire). De Télégraphe valt mee maar dan na het stukje bergaf komen er eerds enkele lichte km's maar dan draai je zo precies naar de andere kant (ruime bocht naar rechts) en komen een reeks van 8 zware kilometers en voel je echt het zuurtstoftekort omdat het erg steil is en tegelijk hoog. Voor mij toch dé lastigste Alpencol dit.

Telegraphe toch neit onderschatten, ik vond hem best nog nijdig. En die ruime bocht, dat is vanaf Plan Lachat. Dat zijn echt nog 8 heel lastige kilometers, precies of je een muur ziet opdoemen. Jammer dus dat de aankomst niet aan die kant ligt :( Want je zou al zot moeten zijn om op de Galibier aan te vallen, om dan in de afdaling van de Lautaret je kapot te rijden voor je aan Alpe d'Huez begint.

Mooie quote gisteren van Phil trouwens: 'Eerste week ga ik voor een rit en geel, vanaf de 2e week rij ik vol in dienst van VDB.' Er zijn slechtere knechten in het peloton.

Profiel  

spekkie
BerichtGeplaatst: 17 jun 2011, 12:27 
Belofte

De Lautaret zelf is misschien niet zo zwaar, maar eens je daar boven bent komen er nog een 7-tal zeer lastige kilometers naar de top van de Galibier. Slotkilometer is zelfs 10%.

Profiel  

fluppe
BerichtGeplaatst: 17 jun 2011, 16:39 
Beheerder

Ramm schreef:

done :)

Profiel  

Ramm
BerichtGeplaatst: 18 jun 2011, 10:12 
Moderator

fluppe schreef:
Ramm schreef:

done :)

werkpaard! =)

Profiel  

Charlie
 Berichttitel: Re: Voorspel de Tour-klassementen !
BerichtGeplaatst: 20 jun 2011, 10:52 
Kernspeler

De Tour-selectie van BMC:

•Brent Bookwalter (VS)
•George Hincapie (VS)
•Steve Morabito (Zwi)
•Michaël Schär (Zwi)
•Ivan Santaromita (Ita)
•Manuel Quinziato (Ita)
•Marcus Burghardt (Dui)
•Amaël Moinard (Fra)
•Cadel Evans (Aus)

Profiel  

KingDJ
BerichtGeplaatst: 20 jun 2011, 10:53 
Veteraan

Charlie schreef:
De Tour-selectie van BMC:

•Brent Bookwalter (VS)
•George Hincapie (VS)
•Steve Morabito (Zwi)
•Michaël Schär (Zwi)
•Ivan Santaromita (Ita)
•Manuel Quinziato (Ita)
•Marcus Burghardt (Dui)
•Amaël Moinard (Fra)
•Cadel Evans (Aus)

Jammer dat Matthias Frank niet naar de Tour mag, die reed beresterk in Zwitserland. Vooral die rit naar Malbun.

Profiel  

Charlie
BerichtGeplaatst: 20 jun 2011, 11:07 
Kernspeler

Mss omdat Frank alleen maar goed presteert in eigen ronde en voor de rest niet? ( ken die gast wel totaal niet), evenals een bookwalter, schar en santaromita...

Profiel  

Flikker
BerichtGeplaatst: 20 jun 2011, 11:17 
Junior

Inderdaad raar dat Frank niet mee mag. Maar die heeft zich echt wel specifiek op Zwitserland voorbereid, rond Pasen ben ik hem tegengekomen op vakantie, rond Crans-Montana. Dus die verkende alle ritten wel perfect.

Maar dan nog, conditie zou ook goed geweest zijn in de Tour, en je kan niet zeggen dat dit BMC veel mannen heeft die lang met Evans mee kunnen bergop.

Profiel  

marcus-burghardt
BerichtGeplaatst: 20 jun 2011, 11:24 
Beheerder

Hincapie, Morabito, Santaromita en Moinard moeten Evans toch degelijk van dienst kunnen zijn in de bergen.
Lijken me alleszins niet minder dan de knechten van JVDB hoor.
Bookwalter goeie tijdrijder die ook kan werken op het vlakke. En dan nog Schär en Quinziato als helpers voor Burghardt hé :D

Profiel  

KingDJ
BerichtGeplaatst: 20 jun 2011, 11:44 
Veteraan

Volgens mij zou Frank zelfs bergop beter voor de dag kunnen komen dan Evans in deze Tour. Ik zie het niet meer in Cadel. Degelijke tijdritten en bergop schade beperken, maar ongetwijfeld heeft ie weer 1 of 2 hele slechte dagen en is het klassement naar de vaantjes.

Profiel  

Flikker
BerichtGeplaatst: 20 jun 2011, 11:47 
Junior

Tommy Cockles schreef:
Volgens mij zou Frank zelfs bergop beter voor de dag kunnen komen dan Evans in deze Tour. Ik zie het niet meer in Cadel. Degelijke tijdritten en bergop schade beperken, maar ongetwijfeld heeft ie weer 1 of 2 hele slechte dagen en is het klassement naar de vaantjes.

Let's hope (y)

Profiel  

Charlie
BerichtGeplaatst: 20 jun 2011, 14:04 
Kernspeler

'Rond Robert hebben we een evenwichtig team samengesteld', zegt Erik Breukink. 'Met Gesink proberen we dicht bij het podium te komen.'

Met Gesink, Mollema, Ten Dam, Sanchez, Garate en Barredo beschikt de ploeg over veel klimcapaciteiten. In de Ronde van Zwitserland maakte de Nederlandse ploeg alvast indruk.

Profiel  

Flikker
BerichtGeplaatst: 20 jun 2011, 14:12 
Junior

Absoluut waar, maar ik denk niet dat de ploegen zo belangrijk gaan zijn, ze gaan zoiezo weer wachten tot de laatste klim, en dan is het ieder voor zichzelf.
Enkel tussen de Schlecks en Contador worden de ploegen belangrijk in het gebergte.

Tijdrijders lijken mij daarom minstens even belangrijk om in je ploeg te hebben, in de ploegentijdrit zou Leopard Contador al op een minuut kunnen zetten.

Profiel  

KingDJ
BerichtGeplaatst: 20 jun 2011, 14:33 
Veteraan

Laat ons hopen dat Leopard effectief redelijk wat tijd kan pakken op Saxobank in die TTT. Want zoals Schleck nu lijkt te rijden gaat hij bergop niet bij de beste 5 zijn in de Tour hoor. Ik begrijp dat ie enkele keren heeft laten lopen in Zwitserland net zoals Gesink deed in de Dauphiné. Maar toen Gesink zich echt testte kwam ie al bij al aardig uit de verf, beetje op z'n niveau van vorig jaar, terwijl Andy bergop niet een Thomas DG kan bijhalen of het mannen als een Cunego, Leipheimer of Fränk Schleck het es lastig maken. Ofwel aardig komedie gespeeld ofwel nog heel veel werk voor de Tour.

Er wordt bovendien vaak gezegd "ach, de eerste bergrit is pas na meer dan 10 dagen Tour", maar wie niet topfit aan de start komt gaat in de eerste week op die heuvelaankomsten al aardig wat tellen aan de broek gesmeerd krijgen. Lijkt mij vooral voor iemand als Basso een probleem te gaan worden.

Profiel  

Flikker
BerichtGeplaatst: 20 jun 2011, 14:42 
Junior

Niet vergeten dat Schleck ook vorig jaar zo reed, toen waren er ook grote twijfels. Ik zie hem dan op een Mur de Bretagne of dergelijke echt niet veel verliezen hoor, hooguit 10 seconden.

Ik twijfel er geen moment aan dat hij perfect weet waar hij staat en wat hij nog moet doen.

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 159 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur