Het is nu 20 jan 2018, 21:52

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 159 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4
Auteur Bericht
Charlie
 Berichttitel: Re: Tour de France 2011
BerichtGeplaatst: 13 jul 2011, 14:34 
Kernspeler

Citaat:
De Gendt: "De Tour op één been uitrijden" Belga
VRT wo 13/07/2011 - 09:11 Update: wo 13/07/2011 - 13:42
Uit onderzoek op de rustdag bleek dat Thomas De Gendt een ontsteking aan zijn lies heeft. Toch hoopt de renner van Vacansoleil dat hij de Ronde van Frankrijk kan uitrijden.

"Op de rustdag geraakte ik nauwelijks de trap op", zegt De Gendt in Het Laatste Nieuws. "We zijn naar het ziekenhuis geweest en ik kreeg te horen dat ik een ontsteking aan mijn lies heb."

Belga "Het ziet er niet goed uit. Al die tijd dachten we dat ik met een verrekking sukkelde. De medicatie die ik kreeg, hielp dus maar gedeeltelijk. Nu zit ik ook aan de pijnstillers en ontstekingsremmers."

"Maar eigenlijk is rust de enige remedie tegen een ontsteking. En dat is nu net het enige wat je in de Tour niet krijgt. Sinds maandag voel ik het verslechteren. Stom, want de conditie was super bij de Tourstart."

Teammanager Daan Luijkx ziet het somber in. "Ik maak me echt zorgen", zegt de Nederlander. "Ik vrees dat Thomas de Pyreneeën niet haalt." De eerste Pyreneeënrit, naar Luz-Ardiden, staat morgen op het programma.

De Gendt: "Zo lang mogelijk in de Tour blijven"
Aan de start van de elfde rit vroeg Sporza hoe Thomas De Gendt zich voelde. "In een vlakke rit zoals gisteren lukt het nog wel, maar als ik op de pedalen sta, voel ik veel pijn. Eigenlijk rijd ik maar met één been rond."

VRT "Hopelijk wordt het vandaag een rustige dag, dan kan ik toch vandaag nog wat recupereren. Anders wordt het morgen heel moeilijk."

Toch blijft De Gendt hopen om de Champs-Elysées in Parijs te halen. "Zo rap geef ik niet op, ook al voel ik dat het iedere dag maar licht verbetert. Ik probeer zo lang mogelijk in de Tour te blijven."

"Achteraf heb je misschien spijt als je van fiets stapt. Zolang ik in de koers zit, doet het wel pijn, maar ik ben gelukkiger dan als ik afgestapt zou zijn."

"De Pyreneeën zijn geen zo'n mooi vooruitzicht. Ik hoop dat ik in een gruppetto kan zitten en dat de koers niet te hard gemaakt wordt. Zo kan ik misschien overleven en de eerste worden die de Tour op één been uitrijdt.

Daar gaat mijn hoop op een ritzege :( Hopen op een Chavanel die er door komt anders zal het maar triestig zijn met mijne prono.

Profiel  

elwackie
BerichtGeplaatst: 15 jul 2011, 08:36 
Miniem

Op één been (?), en dan toch vrij aardig de eerste bergrit doorstaan.... Daar heeft 3/4de van het peloton op twee benen al moeite mee.

Profiel  

woudloper
BerichtGeplaatst: 15 jul 2011, 13:35 
Wereldster

Gilbert zit weer de ganse rit met zijn neus in de wind. :D Maar ze geraken niet echt weg....wat een hels tempo!

Profiel  

woudloper
BerichtGeplaatst: 15 jul 2011, 13:50 
Wereldster

Er is een beslissende vlucht, & Gilbert of Vanendert zitten er net niet bij. :(
Twas te verwachten natuurlijk dat ze Gilbert niet zomaar zouden laten rijden omdat die op 5-6 minuten van Voeckler staat, gisteren moeten uitzakken zoals gezegd! :x

Profiel  

Charlie
BerichtGeplaatst: 15 jul 2011, 14:05 
Kernspeler

Boom stopt ermee, slecht voor mijne prono :(

Profiel  

Bartos
BerichtGeplaatst: 15 jul 2011, 14:06 
Belofte

woudloper schreef:
Twas te verwachten natuurlijk dat ze Gilbert niet zomaar zouden laten rijden omdat die op 5-6 minuten van Voeckler staat, gisteren moeten uitzakken zoals gezegd! :x

Plus dat waarschijnlijk Movistar en HTC met het oog op de groene trui ook Gilbert liever niet zien meeglippen, want het zou hem al bijna zeker 20 punten aan de tussensprint opleveren.

Profiel  

KingDJ
BerichtGeplaatst: 15 jul 2011, 14:18 
Veteraan

woudloper schreef:

Je geeft zelf de reden aan waarom ze er niet bijzitten: Gilbert staat veel te dicht, en Vanendert gaan ze ook niet meer ver rijden nu. Gilbert heeft wel vandaag enkele keren geprobeerd maar na wat ie gisteren demonstreerde is het logisch dat ie geen vrijgeleide krijgt in ritten als vandaag. Moncoutié heeft het weer slim bekeken: op pad met 9 anderen waarvan hooguit Roy en eventueel Hagen mee over de top kunnen.

Profiel  

Almani
BerichtGeplaatst: 15 jul 2011, 16:32 
Moderator

Tommy Cockles schreef:
Moncoutié heeft het weer slim bekeken: op pad met 9 anderen waarvan hooguit Roy en eventueel Hagen mee over de top kunnen.

;)

Sterk nummertje van Hushovd zeg :crazy:

Profiel  

woudloper
BerichtGeplaatst: 15 jul 2011, 18:35 
Wereldster

Ja schitterend van Hushovd é. :worship: Wel sneu voor Roy, die heeft al zo'n knappe Tour gereden....maja, er moeten altijd verliezers zijn zekers. Dat Moncoutier bij de verliezers zat vandaag, vond ik daarentegen niet zo erg. :)

Ik denk trouwens dat velen in het peleton Gilbert als grondig beu aant geraken zijn. :green: Gilbert zorgt er keer op keer voor dat er (nog meer) gevlamd wordt op vrij 'dode' momenten. Je zag vandaag ook Voeckler wat sakkeeren tegen Schleck toen ze aant jagen waren op Gilbert. Het was niet echt duidelijk waarover dat ging, maar ik vermoed over de aanvalspoging van Gilbert, aan de handgebaren te zien. :D :oops:

Profiel  

woudloper
BerichtGeplaatst: 15 jul 2011, 18:44 
Wereldster

Ik stel me trouwens ook wat vragen bij de voorbereiding van sommige teams op de Tour. Enkele voorbeelden:

- Ik hoorde van Kevin De Weerdt in een interview dat hij geen enkele rit uit deze Tour verkend heeft, ook die van gisteren op Luz-Ardiden niet. Mijn klak viel af toen ik dat hoorde. Een De Weerdt krijgt een compleet vrije rol in die ploeg, mag àlles op die top-10 plaats zetten.....dan is het toch een kleins om een weekje op stage te gaan naar de Pyreneëen of de Alpen en die ritten te verkennen? Ik ga niet zeggen dat het een wereld van verschil zal maken, maar het zal alvast geen kwaad kunnen. :hmm:

- Het feit dat Vanendert niet precies op de hoogte is van de puntenverdeling in het bergklassement. Hij zegt daags voordien dat hij voor de bergtrui wil gaan, wéét ook dat er een andere puntenverdeling is, maar blijkbaar niet tot in de details. Nuja, tot in de details, mij lijkt het vrij essentieel om te weten hoeveel renners er punten pakken bergop?! :crazy: Aléja, wordt dat dan niet even besproken door de ploegleiding voor de rit? (en eerlijk gezegd zou ik dat als renner zelf al checken ipv op de ploeg te rekenen)

De Tour is zo'n belangrijke koers voor die ploegen én voor de renners, dan snap ik niet dat die voorbereiding zo gebrekkig is.

Profiel  

spekkie
BerichtGeplaatst: 15 jul 2011, 19:35 
Belofte

woudloper schreef:
Ik stel me trouwens ook wat vragen bij de voorbereiding van sommige teams op de Tour. Enkele voorbeelden:

- Ik hoorde van Kevin De Weerdt in een interview dat hij geen enkele rit uit deze Tour verkend heeft, ook die van gisteren op Luz-Ardiden niet. Mijn klak viel af toen ik dat hoorde. Een De Weerdt krijgt een compleet vrije rol in die ploeg, mag àlles op die top-10 plaats zetten.....dan is het toch een kleins om een weekje op stage te gaan naar de Pyreneëen of de Alpen en die ritten te verkennen? Ik ga niet zeggen dat het een wereld van verschil zal maken, maar het zal alvast geen kwaad kunnen. :hmm:

- Het feit dat Vanendert niet precies op de hoogte is van de puntenverdeling in het bergklassement. Hij zegt daags voordien dat hij voor de bergtrui wil gaan, wéét ook dat er een andere puntenverdeling is, maar blijkbaar niet tot in de details. Nuja, tot in de details, mij lijkt het vrij essentieel om te weten hoeveel renners er punten pakken bergop?! :crazy: Aléja, wordt dat dan niet even besproken door de ploegleiding voor de rit? (en eerlijk gezegd zou ik dat als renner zelf al checken ipv op de ploeg te rekenen)

De Tour is zo'n belangrijke koers voor die ploegen én voor de renners, dan snap ik niet dat die voorbereiding zo gebrekkig is.

Inderdaad, als je zo'n dingen leest stel je je terecht vragen.

Profiel  

Sl3fferke
BerichtGeplaatst: 15 jul 2011, 21:03 
Belofte

Almani schreef:
Tommy Cockles schreef:
Moncoutié heeft het weer slim bekeken: op pad met 9 anderen waarvan hooguit Roy en eventueel Hagen mee over de top kunnen.

;)

Sterk nummertje van Hushovd zeg :crazy:

idd, heel sterk. Ook heel tactisch op de Aubisque en dan zijn sterke kwaliteiten gebruiken om 2' dicht te rijden.

http://www.skmaldegem.be/

Profiel  

bjorno
BerichtGeplaatst: 15 jul 2011, 23:04 
Scholier

spekkie schreef:
woudloper schreef:

Inderdaad, als je zo'n dingen leest stel je je terecht vragen.

Geraint Thomas wist blijkbaar ook niet dat je 5000€ kon winnen op den Tourmalet. Ok ik kan daar wel inkomen dat je daar als coureur niet mee bezig bent maar dat er niemand van die ploegleiders dat ook door had vind ik wel vreemd. Ze zullen dat geld niet nodig hebben zeker :lol: ? En over sommige tacktieken van ploegleiders gaan we maar zwijgen zeker? Is er nu al iemand uit waarvoor de Leopard show goed was op de Tourmalet?

Profiel  

woudloper
BerichtGeplaatst: 15 jul 2011, 23:12 
Wereldster

bjorno schreef:

Geraint Thomas wist blijkbaar ook niet dat je 5000€ kon winnen op den Tourmalet. Ok ik kan daar wel inkomen dat je daar als coureur niet mee bezig bent maar dat er niemand van die ploegleiders dat ook door had vind ik wel vreemd. Ze zullen dat geld niet nodig hebben zeker :lol: ? En over sommige tacktieken van ploegleiders gaan we maar zwijgen zeker? Is er nu al iemand uit waarvoor de Leopard show goed was op de Tourmalet?

Tgohja, dat kon ik dan nog enigszins begrijpen. Ze wouden gewoon de koers hard maken en vlammen op de Tourmalet. De Schlecks zaten duidelijk goed (alleszins beter dan Contador op wie ze blijkbaar toch nog steeds focussen als je hun koers bekijkt), dus wouden ze Contador al wat afmatten op de Tourmalet alvorens aan Luz-Ardiden te beginnen. En uiteindelijk moet je zeggen 'met succes', want Contador moest lossen op het einde & Frank pakt een handvol seconden op de rest. Als ze de Tourmalet aan een gezapig tempo zouden nemen, had Contador nog niet in het rood moeten gaan op de Tourmalet & was er mss geen vuiltje aan de lucht in de laatste kilometer, wie weet. Dat ze bij Leopard zo hun eigen mannetjes opsoupeerden konden ze ook niet op voorhand weten, dat lag eerder aan de vorm van Montform, Fuglsang & Cancellara zelf.

Profiel  

woudloper
BerichtGeplaatst: 15 jul 2011, 23:17 
Wereldster

Wat de onwetendheid over dat prijzengeld op de Tourmalet betreft, dat snap ik ook niet. Zeker voor de kleinere ploegen zijn zulke geldprijzen toch belangrijk? Ik zou het best kunnen begrijpen dat kleinere teams er een doel op zich van maken om tussensprinten/bergprijzen e.d. mee te graaien, om zo toch nog wat inkomsten te vergaren. Maar sommige teams lijken zich er niet druk in te maken en de heel Tour gewoon te ondergaan, in de buik van het peleton.

Sky is nu natuurlijk geen kleine ploeg, maar die zouden er mijns inziens toch niet slecht aan doen om die kleine beetjes zoveel mogelijk op te rapen nu ze Wiggins verloren zijn. Ok, Hagen heeft een ritwinst geboekt vorige week, maar dan is ook alles gezegd. Wees maar zeker dat Roy daar wèl vanop de hoogte was.

La Francaise Des Jeux is eigenlijk het schoolvoorbeeld van hoe een 'kleinere' ploeg zich hoort te gedragen in een Tour. We aanzien die niet meer echt als een 'kleine' ploeg, maar dat is eerder omdat we die ploeg al zo gewend zijn dan wat anders. LFDJ heeft nog nooit een echte klepper in de ploeg gehad, geen topklimmer, geen topsprinter. De grootste namen die nu in me opkomen zijn Baden Cooke & Jimmy Casper, goeie renners, maar daar is alles mee gezegd. (Gilbert deed amper mee in de Tour denk ik, en was toen ook nog niet TOP) Maar toch zie je die ploeg elke Tour schitteren, op hun manier welliswaar. Er gaat haast geen ontsnapping voorbij of er zit een renner van LFDJ bij. Af en toe de bollen ne keer meepikken, en nu en dan een ritje meegraaien. De strijdlust pakken ze ook al eens graag mee, maar dat komt eerder door hun nationaliteit. :green:
Bakken publiciteit pakken ze in die Tour, niet verwonderlijk dan ook dat die sponsor al meer dan 10 jaar blijft investeren.

Profiel  

bjorno
BerichtGeplaatst: 16 jul 2011, 09:20 
Scholier

woudloper schreef:
bjorno schreef:

Tgohja, dat kon ik dan nog enigszins begrijpen. Ze wouden gewoon de koers hard maken en vlammen op de Tourmalet. De Schlecks zaten duidelijk goed (alleszins beter dan Contador op wie ze blijkbaar toch nog steeds focussen als je hun koers bekijkt), dus wouden ze Contador al wat afmatten op de Tourmalet alvorens aan Luz-Ardiden te beginnen. En uiteindelijk moet je zeggen 'met succes', want Contador moest lossen op het einde & Frank pakt een handvol seconden op de rest. Als ze de Tourmalet aan een gezapig tempo zouden nemen, had Contador nog niet in het rood moeten gaan op de Tourmalet & was er mss geen vuiltje aan de lucht in de laatste kilometer, wie weet. Dat ze bij Leopard zo hun eigen mannetjes opsoupeerden konden ze ook niet op voorhand weten, dat lag eerder aan de vorm van Montform, Fuglsang & Cancellara zelf.

Ze hebben daar heel veel geluk gehad dat Voigt maar bleef sleuren. Moest die dat niet blijven doen zijn lag het al veel sneller terug op zijn gat. Met mss als gevolg dat Contador niet zo afgemat was geweest en geen seconden verloor maar dat je wel heel je ploeg opgesoupeerd hebt. Of zou het niet verstandiger geweest zijn op Luz Ardiden op te vlammen en dat Fränk en Andy dan nog een paar schoten losten. Mss zat Contador dan dieper in het rood en ging hij meer tijd verliezen. Maja als als ... Maar tblijft leuk om erover te praten hé.

Profiel  

woudloper
BerichtGeplaatst: 16 jul 2011, 11:46 
Wereldster

La Francaise Des Jeux weeral met 3 man mee in die ontsnapping. :wink:

Profiel  

woudloper
BerichtGeplaatst: 16 jul 2011, 12:57 
Wereldster

Thahaha, zalig toch. Gilbert die helemaal achteraan bengelt en wat zit te keuvelen met de ploegleiders van andere teams, en een paar keer dat zo'n ploegleider even zen hand uitsteekt om zogezegd effe een hand te geven. Geven ze mekaar een hand, second of 3 vasthouden & dan eens goed gas geven met die auto. :lol: :lol:

Profiel  

Casero
BerichtGeplaatst: 16 jul 2011, 18:21 
Gold Member

Dan moeten ze hem toch graag hebben als ze hem nog zo helpen ook (tis geen klink natuurlijk ;-) )

Profiel  

Casero
BerichtGeplaatst: 16 jul 2011, 20:16 
Gold Member

Even eens het prijzengeld bekeken, qua ploegen is het voorlopig dit:
Citaat:
Omega Pharma € 67.620
FDJ € 50.030
Garmin € 48.840
HTC € 42.800
Sky € 30.110
Vacansoleil € 26.490
Movistar € 25.150
BMC € 23.720
Europcar € 21.630
Euskaltel € 17.210
Leopard € 16.700
Rabobank € 16.240
AG2R € 13.590
Cofidis € 12.240
Lampre € 11.220
Saur € 8.140
Saxo Bank € 7.390
Quickstep € 6.280
Radioshack € 5.380
Katusha € 4.850
Liquigas € 4.250
Astana € 4.020

Omega Pharma heeft dus met 3 ritten en allerhande truien de mooiste pot bijeengereden. Ook een zeer knappe tweede plaats van FDJ, veel tussenspurten (Delage), strijdlust, bergprijzen (Souvenir Goddet ook).

Top tien van renners qua prijzengeld:

Citaat:
1 Mark Cavendish € 30.030
2 Philippe Gilbert € 23.790
3 Thor Hushovd € 19.040
4 Cadel Evans € 18.720
5 Jeremy Roy € 16.600
6 Samuel Sanchez € 15.760
7 Andre Greipel € 15.430
8 Jelle Vanendert € 14.100
9 Edvald Boasson Hagen € 11.800
10 Mickael Delage € 11.550

Profiel  

ArenA
BerichtGeplaatst: 19 jul 2011, 15:50 
ForumPipo

wat een etappe :o

jammer dat ik enkel via de radio kon volgen :( :D

Profiel  

woudloper
BerichtGeplaatst: 19 jul 2011, 16:01 
Wereldster

Tccchhhh....als de Schlecks ooit de Tour willen winnen, mogen ze eerst eens trainen op de afdalingen. Zeker Andy ging als een bange wezel door die bochten. Nu moet Evans echt al een ferme inzinking krijgen om de Tour nog te verliezen. Een dikke minuut gepakt op Andy Schleck, daar moet je in een deftige bergrit al serieus voor zwoegen om dat bij elkaar te rijden.
En Contador 2 minuten goedmaken op Evans? Ik wil het allemaal nog wel eens zien. :(
Ik zie Evans dit niet meer uit handen geven.

Profiel  

bjorno
BerichtGeplaatst: 19 jul 2011, 16:13 
Scholier

woudloper schreef:
Tccchhhh....als de Schlecks ooit de Tour willen winnen, mogen ze eerst eens trainen op de afdalingen. Zeker Andy ging als een bange wezel door die bochten. Nu moet Evans echt al een ferme inzinking krijgen om de Tour nog te verliezen. Een dikke minuut gepakt op Andy Schleck, daar moet je in een deftige bergrit al serieus voor zwoegen om dat bij elkaar te rijden.
En Contador 2 minuten goedmaken op Evans? Ik wil het allemaal nog wel eens zien. :(
Ik zie Evans dit niet meer uit handen geven.

Er staan nog bergetappes op tprogramma hé. Contador weet dat ook wel dus hij zal wel terug moeten aanvallen. Ook goed voor de groene trui van Gilbert dan trouwens. Hoe rapper ze rijden hoe moeilijker Cav de tijdslimiet zal halen. Al gaat die Rojas ook heel goed mee jammergenoeg. Morgen moet Gilbert echt iets doen.

Profiel  

woudloper
BerichtGeplaatst: 19 jul 2011, 17:16 
Wereldster

Jaja, allemaal goed & wel dat er nog bergetappes op het programma staan....maar Evans is tot nu toe duidelijk minstens de evenknie van Contador bergop.

Profiel  

shagrath
BerichtGeplaatst: 19 jul 2011, 17:43 
Wereldster

En misschien ook wel in de tijdrit?

Anyway, kan nog interessant worden. Als de Schlecks nog willen winnen zal Andy zich imo nu toch wel compleet moeten opofferen voor Fränk, gezien het tijdsverschil tussen de twee broers.

Profiel  

woudloper
BerichtGeplaatst: 19 jul 2011, 17:59 
Wereldster

shagrath schreef:
En misschien ook wel in de tijdrit?

Anyway, kan nog interessant worden. Als de Schlecks nog willen winnen zal Andy zich imo nu toch wel compleet moeten opofferen voor Fränk, gezien het tijdsverschil tussen de twee broers.

Ja, in de tijdrit vind ik Evans ook beter (alleszins de evenknie), maar dat is deze Tour nog niet gebleken.....

Profiel  

woudloper
BerichtGeplaatst: 19 jul 2011, 19:52 
Wereldster

http://sporza.be/cm/sporza/wielrennen/T ... Favorieten

Ergens kan ik zijn opinie begrijpen. Maar dit is vooral een reactie van een slechte verliezer. Als hij niet moet lossen in de klim, rijden ze hem er ook nooit af bergaf. Als hij trouwens die val van Roux bedoeld, die zat nog ver voor Andy Schleck, dus das ook larie.

Profiel  

spekkie
BerichtGeplaatst: 19 jul 2011, 20:18 
Belofte

Dalen is part of the job hé, Savoldelli heeft grotendeels dankzij zijn dalerscapaciteiten zijn eerste Giro gewonnen. Het hoort er nu eenmaal bij.
Over het parcours moet trouwens op voorhand worden gezaagd, en niet na de etappes. Die afdaling is al verschillende keren in het tourparcours opgenomen de afgelopen jaren, en is dus bekend bij de renners.

Profiel  

Charlie
BerichtGeplaatst: 19 jul 2011, 20:22 
Kernspeler

Een rondewinnaar moet vooral goed kunnen klimmen en tijdrijden. Als je in een bepaalde discipline niet goed genoeg bent moet je daaraan maar werken om je te verbeteren. Een pure rasklimmer kan geen ronde winnen ( cfr in de geschiedenis met bollen mannen).

Andy zou beter wat lessen vragen aan il falco.

Nu tegen zondag zal de tour al wel beslist zijn.

Profiel  

KingDJ
BerichtGeplaatst: 20 jul 2011, 07:49 
Veteraan

@Charlie: wat je zegt van "bollenmannen": Virenque is in geen enkele van z'n Tours de beste klimmer geweest al won ie vaak de bergprijs. Met de nieuwe regels ligt het nu wat anders, maar ik vind het ergens logisch dat de bollenmannen zelden de Tour winnen of wonnen. Het zijn gewoon niet de beste klimmers. Ik denk dat met de Tours van Armstrong, Ullrich, Riis, Pantani, Sastre, Contador, ... de laatste 10-15 jaar toch wel telkens de zowat beste klimmer won. En ja de meeste waren ook goeie tijdrijders (op Pantani, Sastre na).

Profiel  

woudloper
BerichtGeplaatst: 20 jul 2011, 10:07 
Wereldster

KingDJ schreef:
@Charlie: wat je zegt van "bollenmannen": Virenque is in geen enkele van z'n Tours de beste klimmer geweest al won ie vaak de bergprijs. Met de nieuwe regels ligt het nu wat anders, maar ik vind het ergens logisch dat de bollenmannen zelden de Tour winnen of wonnen. Het zijn gewoon niet de beste klimmers. Ik denk dat met de Tours van Armstrong, Ullrich, Riis, Pantani, Sastre, Contador, ... de laatste 10-15 jaar toch wel telkens de zowat beste klimmer won. En ja de meeste waren ook goeie tijdrijders (op Pantani, Sastre na).

Ik denk dat hij met de 'geschiedenis eerder de jaren '50 '60 '70 bedoeld, waar mannen als Bahamontes & Van Impe ettelijke malen de bolletjes wonnen, maar amper 1 keer de Tour in het algemeen klassement....

Profiel  

Casero
BerichtGeplaatst: 20 jul 2011, 11:07 
Gold Member

spekkie schreef:
Dalen is part of the job hé, Savoldelli heeft grotendeels dankzij zijn dalerscapaciteiten zijn eerste Giro gewonnen. Het hoort er nu eenmaal bij.
Over het parcours moet trouwens op voorhand worden gezaagd, en niet na de etappes. Die afdaling is al verschillende keren in het tourparcours opgenomen de afgelopen jaren, en is dus bekend bij de renners.

Andy heeft al geklaagd over het parcours van de afdalingen voor de rit van gisteren hoor.

(Al vind ik het wel dat hem beter mag leren dalen :-) )

Profiel  

Josss
BerichtGeplaatst: 24 jul 2011, 19:11 
Elite

Cavendish wint uiteraard weer. Wat heeft het voor zin om op kop te rijden in de laatste kilometers als je je sprinter maar in 12e positie kan afzetten?
Al werd de HTC trein vandaag hard geholpen dankzij Bak.

Profiel  

Casero
 Berichttitel: Re: Voorspel de Tour-klassementen !
BerichtGeplaatst: 25 jul 2011, 11:33 
Gold Member

Casero schreef:
Charlie schreef:
Ziet ge hem top tien rijden mss?

Nee, maar mijn punt is: wat ben je met een coureur die rijdt voor top 25?
Als hem niet helpt bij sprints maar zich spaart => niets
Als hem in de bergen 19de binnenkomt => knap, ik kan het niet, maar publicitair? => niets

Als hij dus enkel top 25 ambieert, dan ben je er in mijn ogen weinig mee en dat bedoel ik dus.

Om hier nu even op terug te komen, vindt iemand nu dat dit een prachtige Tour is voor De Weert/Quickstep?

De Weert is 13de geworden na een specifieke voorbereiding voor de Tour, moest hij geen Belg zijn geweest, hij had voor ons nooit opgevallen (Jerome Coppel gezien iemand? 14de net na De Weert in de eindstand).

Ik blijf erbij, leuk voor hem dat hij 13de is, kan hij nog beter? Zou me straf lijken, als het volgend jaar terug een Tour is zonder extreme valpartijen tuimelt hij terug verder naar af (VDB, Gesink, Wiggins, Radioshack (één of twee man?)

Profiel  

spekkie
BerichtGeplaatst: 25 jul 2011, 11:52 
Belofte

Casero schreef:
Casero schreef:
Charlie schreef:

Als hem in de bergen 19de binnenkomt => knap, ik kan het niet, maar publicitair? => niets

Als hij dus enkel top 25 ambieert, dan ben je er in mijn ogen weinig mee en dat bedoel ik dus.

Om hier nu even op terug te komen, vindt iemand nu dat dit een prachtige Tour is voor De Weert/Quickstep?

De Weert is 13de geworden na een specifieke voorbereiding voor de Tour, moest hij geen Belg zijn geweest, hij had voor ons nooit opgevallen (Jerome Coppel gezien iemand? 14de net na De Weert in de eindstand).

Ik blijf erbij, leuk voor hem dat hij 13de is, kan hij nog beter? Zou me straf lijken, als het volgend jaar terug een Tour is zonder extreme valpartijen tuimelt hij terug verder naar af (VDB, Gesink, Wiggins, Radioshack (één of twee man?)

Iemand als Kevin De Weert moet in de Tour gaan voor een ritzege, en niet voor een klassement, dat heb ik altijd al gezegd.
En als hij dan toch een klassement wil rijden in een grote ronde, dan lijkt de Vuelta mij beter geschikt. Top 10 is zeker haalbaar daar.

Op Jérôme Coppel heb ik persoonlijk wel gelet, omdat dat volgens mij echt iemand is met potentieel. Toekomstig top 5 renner, daar ben ik van overtuigd.

Profiel  

Casero
BerichtGeplaatst: 25 jul 2011, 11:58 
Gold Member

Het is dat dat ik me nu afvraag, zijn ze nu uiteindelijk bij QSI daar zelf tevreden mee?

Coppel is een voorbeeld, als ge nu natuurlijk zelf op die kerel gaat letten gaat ge hem zien. Maar moest ge nu gewoon volgen om te volgen, dan had je die mens toch ook niet gezien?

Profiel  

spekkie
BerichtGeplaatst: 25 jul 2011, 18:33 
Belofte

Casero schreef:
Het is dat dat ik me nu afvraag, zijn ze nu uiteindelijk bij QSI daar zelf tevreden mee?

Vooraf heeft De Weert gezegd: beter doen dan vorig jaar. Als dat voor QSI onvoldoende was, dan zouden ze hem wel hebben thuisgelaten. Hij heeft gepresteerd wat hij vooraf gezegd had, dus ze mogen niet ontevreden zijn over hem.

Natuurlijk is hun Tour niet geslaagd. Chavanel was goed maar niet top, Boonen en Steegmans hadden pech, en Ciolek, tja, die geraakt helemaal niet meer op niveau.

Profiel  

Josss
BerichtGeplaatst: 25 jul 2011, 22:05 
Elite

Casero schreef:
Casero schreef:
Charlie schreef:

Ik vond hem wel goed als tafelgast bij Vive le vélo! Praatte vlot mee. Fietst voor de rest een beetje onzichtbaar door de Tour net als Cunego maar die rijdt dan wel top 10.

Btw, die bollenbroek van Sanchez kan toch echt niet.

Profiel  

Casero
BerichtGeplaatst: 26 jul 2011, 11:09 
Gold Member

Alle, die bollenbroek vind ik nog best chic. Ik vind het beter dan dat oranje eronder.

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 159 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4

Alle tijden zijn GMT + 1 uur