Het is nu 23 apr 2018, 23:44

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 199 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5
Auteur Bericht
spekkie
 Berichttitel: Re: Sambadiet
BerichtGeplaatst: 04 aug 2010, 11:53 
Belofte

Laura schreef:
Iets waar ik mij vragen bij blijf stellen: waarom oordopjes uitdelen en dan de muziek loeihard zetten? Ok als ge een groot terrein van muziek moet voorzien en zeker wilt zijn dat ze het achteraan ook kunnen horen (al valt dat wel op te lossen door wat verder op uw wei boxen te zetten). Maar op zo'n klein festival waar ge ocharme een half voetbalveld moet voorzien... Het nut ontgaat mij er echt van. Zet die muziek gewoon een beetje stiller, dan moet het publiek niet met oordopjes rondlopen.

Hier in Lokeren is het antwoord simpel: tijdens de Lokerse Feesten willen bands als Mötley Crue zich niet aan de limiet van 95db houden. Als ze niet hoger mochten gingen ze gewoon niet optreden. De organisatie komt weg door te afficheren dat ze niet verantwoordelijk zijn voor gehoorschade. Nochtans hebben ze een charter ondertekend voor beperking van gehoorschade tijdens muziekevenementen. Nog niet veel van gemerkt, want gisteren werd er tijdens Absynthe Minded toch weer 108db gemeten, veel te veel. Ik betwijfel of het daarna bij Dinosaur Jr. beter was, het klonk alvast zeer luid.

Profiel  

Zarate
BerichtGeplaatst: 04 aug 2010, 12:07 
Wereldster

Bands willen gewoon luid spelen. Hoe luider, hoe minder ge hoort dat ze fouten spelen.

Profiel  

Laura
BerichtGeplaatst: 04 aug 2010, 14:30 
Forumgod

spekkie schreef:
Hier in Lokeren is het antwoord simpel: tijdens de Lokerse Feesten willen bands als Mötley Crue zich niet aan de limiet van 95db houden. Als ze niet hoger mochten gingen ze gewoon niet optreden. De organisatie komt weg door te afficheren dat ze niet verantwoordelijk zijn voor gehoorschade. Nochtans hebben ze een charter ondertekend voor beperking van gehoorschade tijdens muziekevenementen. Nog niet veel van gemerkt, want gisteren werd er tijdens Absynthe Minded toch weer 108db gemeten, veel te veel. Ik betwijfel of het daarna bij Dinosaur Jr. beter was, het klonk alvast zeer luid.

100% zeker ben ik niet maar volgens mij komt die organisatie niet weg door dat simpelweg te afficheren. Als zij toelaten (zelfs op 'bevel' van die groep) dat er zoveel decibel op de mensen wordt losgelaten, dan is dat een zeer bewuste handeling vanwege die organisatie, wetende dat er schade kan veroorzaakt worden.
Het is niet omdat ik vooraf zeg dat ik niet verantwoordelijk ben voor eventuele schade en vervolgens iemand een gebroken neus sla, dat ik niet verantwoordelijk ben he.

Profiel  

spekkie
BerichtGeplaatst: 04 aug 2010, 18:06 
Belofte

Laura schreef:
spekkie schreef:

100% zeker ben ik niet maar volgens mij komt die organisatie niet weg door dat simpelweg te afficheren. Als zij toelaten (zelfs op 'bevel' van die groep) dat er zoveel decibel op de mensen wordt losgelaten, dan is dat een zeer bewuste handeling vanwege die organisatie, wetende dat er schade kan veroorzaakt worden.
Het is niet omdat ik vooraf zeg dat ik niet verantwoordelijk ben voor eventuele schade en vervolgens iemand een gebroken neus sla, dat ik niet verantwoordelijk ben he.

De organisatie kan niet aansprakelijk worden gesteld voor gehoorschade, dat is wat ik bedoelde. Een schadevergoeding zit er niet in.

Profiel  

BIEB
BerichtGeplaatst: 23 aug 2010, 11:51 
Scholier

Heb deze topic al meermaals gelezen, de artikels over sambadiet ook, omdat ik zelf al 15 jaar erg luide suizingen heb en het er lastiger en lastiger met heb. Heb gelukkig nog genoeg levensvreugde, maar voel me op een of ander manier begrepen door dit verhaal.
Bij mij komt het wel niet door muziek maar door medicatie.
Ben zelf fan van heel wat harde groepen zoals The Prodigy en 'k was gans Pukkelpop 2010 aanwezig. Heb me ginds meestal centraal aan de lichttent v mainstage geplaatst en zag op een vd panelen een decibelmeter. Stond nonstop op 100 db en vanaf het luider ging werd het terug op 100 gezet. 'k Zag het tijdens The Prodigy zo enkele keren pieken naar 115 en er werd telkens ingegrepen. Vraag me wel af waar juist de decibels gemeten werden..
Al zou ik er niet van verschieten mocht je daar zelfstandig gaan meten (zoals in dat artikel van 2009) ergens in deze topic dat er veel hogere waarden genoteerd worden.
Vraag me dan af of men stilaan verstandiger te werk gaat, of dat het allemaal verwaarloosbaar is. Er zijn in elk geval steeds meer mensen met oordopjes te zien, maar er mag er geen twijfel over bestaan dat er ginds nog veel mensen oorschade oplopen :(

Profiel  

westelboy
BerichtGeplaatst: 23 aug 2010, 11:54 
Belofte

Heb op Pukkelpop ook 3 dagen met oordopjes rondgelopen. De concerten van The National en Blood Red Shoes waren ongelooflijk hard (zelfs met oordopjes). Ik kan moeilijk geloven dat zij zich heel de tijd aan de 100db hebben gehouden..

Profiel  

BIEB
BerichtGeplaatst: 23 aug 2010, 13:09 
Scholier

ff terzijde; liep je met een vlag van Westerlo rond, want heb er 1 gezien de vrijdag linksvooraan aan mainstage

Profiel  

westelboy
BerichtGeplaatst: 23 aug 2010, 14:23 
Belofte

BIEB schreef:
ff terzijde; liep je met een vlag van Westerlo rond, want heb er 1 gezien de vrijdag linksvooraan aan mainstage

zijde zot :P

nee, da was ik zeker niet :)

Profiel  

fluppe
BerichtGeplaatst: 23 aug 2010, 14:30 
Beheerder

westelboy schreef:
Heb op Pukkelpop ook 3 dagen met oordopjes rondgelopen. De concerten van The National en Blood Red Shoes waren ongelooflijk hard (zelfs met oordopjes). Ik kan moeilijk geloven dat zij zich heel de tijd aan de 100db hebben gehouden..

ik stond bij QOTSA vlak voor de PA en had een perfect zicht op de geluidsmeter. Toen ze speelden ging dat quasi nooit onder de 110 db, en dan vond ik dat nog niet eens luid klinken. Je moet niet vragen hoe luid andere optredens wel niet waren... Blij dat 'k m'n oordopjes meehad, hopelijk is dat voldoende.

Profiel  

BIEB
BerichtGeplaatst: 23 aug 2010, 14:54 
Scholier

maar vraag me dus af waar dat geluid gemeten wordt, want het kon enorm verschillen van plaats tot plaats op de gehele wei

feit is dat nog altijd veel te luid is volgens die aanbevelingen van den diene van UGent

Profiel  

GREEN BSL
BerichtGeplaatst: 03 dec 2010, 18:55 
Kernspeler

Daarnet een reportageke op VT4 over hem (Vlaanderen Vandaag denk ik) toch raar dat ge automatisch blijft kijken alhoewel ik hem nooit irl gekend heb. In ieder geval blijft het voorlopig wel in de aandacht, toch iets positiefs denken we dan maar...

Profiel  

marcel
BerichtGeplaatst: 03 dec 2010, 22:46 
Veteraan

westelboy schreef:

ik heb BRS ook gezien, en zo hard vond ik dat toch niet ze, zonder dopjes.

Profiel  

Blue Label
BerichtGeplaatst: 09 dec 2010, 13:37 
Elite

Will.i.am van Black Eyed Peas lijdt aan tinnitus

Will.i.am, de rapper en hoodfmuzikant van de groep Black Eyed Peas, lijdt aan tinnitus, ook wel bekend als oorsuizingen. Dat vertelt de wereldster tegen de Britse krant The Sun.
"Ik weet niet wanneer het precies begonnen is, maar ik loop er al heel lang mee rond. Het wordt alsmaar erger. Ik moet steeds iets zoeken om me mee bezig te houden, anders word ik gek van dat voortdurende gepiep in mijn oren", vertelt de ster. Het enige wat Will.i.am erdoor trekt is zijn groep The Black Eyed Peas. "Samen optreden en muziek maken helpt me door de moeilijke tijden heen."

Profiel  

becqham
BerichtGeplaatst: 17 dec 2010, 22:42 
Junior

marcel schreef:
westelboy schreef:

Dan moet ge mss ook gaan oppassen, want dat was weldegelijk nogal hard (met oordopjes ging het voor mij wel, maar zonder was toch niet aan te raden volgens mij)

Profiel  

Lierseboy
BerichtGeplaatst: 13 jan 2011, 22:43 
Belofte

Brain 'retuned' in tinnitus case
(UKPA) – 1 day ago

Tinnitus - incessant ringing in the ears - can be eliminated by "retuning" part of the brain, scientists have discovered.

The research offers new hope to thousands of people who are plagued by the currently incurable problem.

Researchers were able to halt tinnitus in laboratory rats using a technique that involved nerve stimulation paired with sounds.

An early clinical trial testing the treatment on human patients is due to begin in the next few months.

Tinnitus is often triggered by exposure to loud noise, which destroys cells in the inner ear that transmit sound signals to the brain. Other causes include injury and normal ageing.

Scientists believe the brain tries to compensate for the missing signals, leading to phantom sounds ranging from rattles to roaring, whooshing, or a jet-engine whine. While some people are only mildly affected, others find the noises highly distressing.

One in 10 adults in the UK experiences permanent tinnitus and around 600,000 have it badly enough to affect their quality of life.

The US researchers, whose findings were reported in the journal Nature, carried out experiments on tinnitus-affected rats aimed at inducing changes in the auditory cortex, the part of the brain that responds to sound. By electrically stimulating the vagus nerve - a large nerve running from the head and neck to the abdomen - at the same time as playing sounds tuned to specific frequencies, they banished tinnitus from the rats.

Study leader Dr Michael Kilgard, from the University of Texas at Dallas, said: "When we paired tones with brief pulses of vagus nerve stimulation, we eliminated the physiological and behavioural symptoms of tinnitus in noise-exposed rats.

"The key is that, unlike previous treatments, we're not masking tinnitus, we're not hiding the tinnitus. We are returning the brain from a state where it generates tinnitus to a state that does not generate tinnitus. We are eliminating the source of the tinnitus."

Copyright © 2011 The Press Association. All rights reserved.

Profiel  

marcel
BerichtGeplaatst: 13 jan 2011, 23:13 
Veteraan

becqham schreef:
marcel schreef:
westelboy schreef:

Dan moet ge mss ook gaan oppassen, want dat was weldegelijk nogal hard (met oordopjes ging het voor mij wel, maar zonder was toch niet aan te raden volgens mij)

nu, ik heb ook wel oorschade (heel licht, ik hoor alleen een gefluit als er voor de rest weinig of geen geluid is), en voor pakweg naar autosport te kijken neem ik ook wel oordopjes mee. maar ik kan mij echt niet herinneren toen last gehad te hebben van mijn oren. ik stond wel helemaal achteraan, misschien daarmee

btw: deze avond ging het in Sound of Sam over geluidsoverlast in de bioscoop, dat er bij films als Inception pieken tot 119db gemeten werd etc.

Profiel  

Bolleke
BerichtGeplaatst: 18 jan 2011, 10:19 
Veteraan

marcel schreef:
becqham schreef:
marcel schreef:
westelboy schreef:

nu, ik heb ook wel oorschade (heel licht, ik hoor alleen een gefluit als er voor de rest weinig of geen geluid is), en voor pakweg naar autosport te kijken neem ik ook wel oordopjes mee. maar ik kan mij echt niet herinneren toen last gehad te hebben van mijn oren. ik stond wel helemaal achteraan, misschien daarmee

btw: deze avond ging het in Sound of Sam over geluidsoverlast in de bioscoop, dat er bij films als Inception pieken tot 119db gemeten werd etc.

Het is daarom dat ik niet meer naar de bioscoop ga. Het geluid staat gewoon véél te hard dan nodig. Allesbehalve comfortabel.

Profiel  

Cuyper
BerichtGeplaatst: 20 jan 2011, 00:26 
Nieuweling

Hoi,

Ik kom posten in dit topic omdat ik na het lezen ervan, merk hoezeer dit onderwerp leeft hier. Vier maanden geleden was ik aan het brainstormen over een thesisonderwerp (inclusief eigen onderzoek opzetten). Het moest iets nieuw zijn, iets actueel, en vooral iets interessant waar ik volledig achter stond. Na wat fora bezocht te hebben, kwam ik uit op Dietrich zijn afscheidsbrief op internet. Na het lezen ervan was ik heel erg gepakt.

Op die moment had ik het zelf nog niet door, het was pas nadien toen iemand er mij op wees dat dit een actueel thema is dat ik ben beginnen nadenken. Waarom deze situatie ook niet aankaarten? Ik vind namelijk zelf ook dat het er vaak over is. Ik ga niet naar grote festivals (alleen maar FIHP, omdat dit in mijn achtertuin is), en zelf daar vind ik het al veel te luid meestal. Ik ga graag naar de cinema, maar na Inception te zien, was het echt even genoeg voor mij.

Dit jaar ben ik dus bezig met mijn thesis te doen over gehoorschade bij jongeren, maar niet alleen door festivals, ook door concerten, bioscoop, en MP3 gebruik. Ik wil hier geen reclame maken in een afscheidstopic, daarvoor is mijn respect voor deze kerel en zijn situatie te groot. Maar voor iedereen die, net als mij, wil dat er iets aan gedaan wordt, of het toch nog wat meer in de media wil zien, heb ik een topic aangemaakt met een link naar mijn enquête van mijn onderzoek.

Mijn promotor is er rotsvast van overtuigd dat als ik een degelijke basis en genoeg respondenten vind die ook dezelfde mening zijn toegedaan, mijn onderzoek in de media kan terechtkomen (vorig jaar is daar nog iemand in geslaagd). Nogmaals, ik wil geen reclame maken, maar als je ook wil dat er iets aan gedaan word (hoe klein dan het ook wel mag zijn), bezoek dan mijn topic "onderzoek naar gehoorschade bij jongeren" en van daaruit zal je weten wat je moet doen.

Met de dag dat ik meer met mijn thesis bezig ben, en met het onderwerp, des te meer ik begin te realiseren dat het zo niet meer verder kan.

Laat ons hopen dat D. zijn dood een signaal zal blijven om er iets aan te veranderen (want een jaar na datum ligt het vraagstuk in de media nog niet lam, integendeel zelf..)

Cuyper

Profiel  

randdebieltje
BerichtGeplaatst: 20 jan 2011, 09:31 
Opperforumzombie

mooi bericht, normaal gezien vul ik nooit enquetes die op een forum worden gepost, maar hier zal ik toch een uitzondering voor maken

Profiel  

Drewie
BerichtGeplaatst: 10 feb 2011, 00:36 
Kernspeler

een kennis van mij is momenteel haar thesis ook aan het doen rond tinnitus en Bieb hier heeft net ook een operatie ondergaan om terug beter te horen.

ieder die wil mag gerust de enquete invullen.

http://www.enquetemaken.be/toonenquete.php?id=62770 paswoord: oorsuizen

Profiel  

shagrath
BerichtGeplaatst: 09 nov 2011, 23:20 
Wereldster

Toevallig gezien dat Sambadiet vandaag normaal 32 jaar moest geworden zijn. Vreemd, als je zijn naam dan plots hier onderaan het forum ziet staan :(

Profiel  

Silvah
BerichtGeplaatst: 17 nov 2011, 12:43 
Kernspeler

Pff, echt ongeveer mijn leeftijd.. :(

Profiel  

Forza Lommel
BerichtGeplaatst: 01 jan 2012, 14:15 
Prof

Eergisteren naar een café in Bree geweest, waar de muziek echt véééééééééééél te luid stond. Gevraagd om het stiller te zetten, maar geen reactie gekregen. Kun je in feite controleurs op die café's afsturen, want dit ging er echt héél zwaar ove :crazy: .

Niet de grootste, niet de succesvolste...

Wel 's Limburgs mooiste!

Profiel  

Zarate
BerichtGeplaatst: 01 jan 2012, 15:10 
Wereldster

Toch geen danscafé. :(

Profiel  

Forza Lommel
BerichtGeplaatst: 01 jan 2012, 19:32 
Prof

Nee, dat is het hem nu net. Dat is geen danscafé, maar de muziek staat daar zo hard dat ge daar onmogelijk deftige gesprekken kunt voeren, zeker als ge in de verkeerde hoeken zit. Ik vraag me af hoeveel db daar wel geproduceerd werd.

Niet de grootste, niet de succesvolste...

Wel 's Limburgs mooiste!

Profiel  

Zarate
BerichtGeplaatst: 01 jan 2012, 19:46 
Wereldster

Willen praten als de muziek te luid staat, altijd ambetant. Zeker met grieten.

Alhoewel ge dan wel de "masturbeerde gij, wa studeerde gij"-truk kunt gebruiken. :old:

Profiel  

fluppe
BerichtGeplaatst: 01 jan 2012, 19:53 
Beheerder

Zarate schreef:

Alhoewel ge dan wel de "masturbeerde gij, wa studeerde gij"-truk kunt gebruiken. :old:

Haha, daar hadden we het gisteren over. Maar wat als het lukt? Dan weet ge wat ze studeert, daar zijt ge toch nog niks mee :lol:

Profiel  

Zarate
BerichtGeplaatst: 01 jan 2012, 20:30 
Wereldster

Ik heb dat hier toch ooit es uitgelegd ? Ze gaat eerst verontwaardigd zijn, maar achteraf gaat ze denken "ah, die is geinteresseerd in mijn studies" én ze gaat onbewust denken dat zij zélf aan masturberen dacht.

De eerlijkheid gebiedt mij wel te zeggen dat ik dat gehoord heb van Steven Van Herreweghen ooit eens.
Ik ga da zelf nooit gebruiken zenne, zijde zot ?

Zo ooit es op een DnB-fuif aan de praat geraakt met een griet. Toen ik vroeg hoe ze heette, heb ik drie keer moeten vragen of ze het nie wou herhalen. Ik dacht dat het aan de luide muziek lag maar haar naam was gewoon zo sketchy. :green:

Profiel  

Zarate
BerichtGeplaatst: 03 aug 2012, 20:43 
Wereldster

Morgen naar den doktoor.
Ik hoor nu al een paar weken een onafgebroken ruis in mijn rechteroor, percies de zee.
Nu is dit wel al een proces van 10 jaar ofzo. Heb toen steevast naar koptelefoon geluisterd op zwaar maximum dat mijn oren erna telkens nog 20 minuten piepten.
Als ik op recepties ofzo ben, beginnen mijn oor ook te kraken.

Nu ja, waarschijnlijk is dit peanuts ivm Samba.
Ik heb gehoord dat er redelijk veel hardrockmuzikanten zijn die ook tinnitus hebben. Lemmy van Motorhead zou altijd met de tv aan slapen omdat de stilte te ondraaglijk is.
Ondervind ik ook wel, dat het vooral ambetant is bij stilte.
Morgen zullen we meer weten. Hout vasthouden.

Profiel  

shagrath
BerichtGeplaatst: 03 aug 2012, 23:32 
Wereldster

Hopelijk valt het mee man!

Profiel  

Zarate
BerichtGeplaatst: 04 aug 2012, 01:08 
Wereldster

Het is nu wel zo dat het al zo'n 10 jaar is dat'k vanalles voor heb met rechteroor. Maar moet begonnen zijn met die luide koptelefoons.
Ooit soms momenten gehad van stekende pijn van een minuut, bij periodes.
Soms eens gehad dat er iets met mijn gebit was en dat dat invloed had op mijn oor.
Soms gewoon oorontsteking, soms eens uitgespoten.
Maar het is altijd rechts.

Moest dees nu permanent blijven zoals het nu is, is dat nog geen ramp.
Enkel als het stil is, valt het zwaar op.
En luistervinken bij andere gesprekken gaat ook niet te goei meer.

Profiel  

Sweet Lake City
BerichtGeplaatst: 29 sep 2012, 05:36 
Nieuweling

Ik heb 4 jaar geleden mijn MP3-speler de deur uit gedaan. Mijn gezondheid vind ik te belangrijk.

Profiel  

Jorg
BerichtGeplaatst: 17 nov 2012, 13:02 
Gold Member

Film over Sambadiet in de maak:
http://www.gva.be/nieuws/media-en-cultu ... -maak.aspx

Profiel  

shagrath
BerichtGeplaatst: 17 nov 2012, 13:26 
Wereldster

Mooi initiatief (y)

Profiel  

Ramm
BerichtGeplaatst: 25 nov 2012, 22:08 
Moderator

(y)

Profiel  

Den D.
BerichtGeplaatst: 26 nov 2012, 08:59 
Techkieken Emeritus

(y)

The Den D. network for spam is linked to internet via a gateway. The spam messages you receive are also transmitted via internet. Den D. cannot guarantee confidentiality and completeness of data sent by spam and Den D. accepts no liability for any damage related to data which is communicated by spam

Profiel  

Den D.
BerichtGeplaatst: 10 jan 2013, 10:18 
Techkieken Emeritus

Die film was gisteren in het nieuws, ook 's avonds in reyers laat zijn zus die zijn verhaal kwam doen

The Den D. network for spam is linked to internet via a gateway. The spam messages you receive are also transmitted via internet. Den D. cannot guarantee confidentiality and completeness of data sent by spam and Den D. accepts no liability for any damage related to data which is communicated by spam

Profiel  

Dees
BerichtGeplaatst: 10 jan 2013, 21:39 
Nieuweling

Vanochtend ook gelezen in de gazet, en moest ook spontaan hier aan denken.. kijken doe ik alvast!

Profiel  

Zarate
BerichtGeplaatst: 11 jan 2013, 07:50 
Wereldster

Belachelijk dat ze er een techno-dj van maakten.
Heavy metal is weer te confronterend voor het grote publiek zeker. Metal blijft te echt voor de meeste mensen.

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 199 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5

Alle tijden zijn GMT + 1 uur