Het is nu 21 jan 2018, 23:32

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 195 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5
Auteur Bericht
KingDJ
 Berichttitel: Re: RIT 17: Embrun - Alpe d'Huez
BerichtGeplaatst: 23 jul 2008, 22:36 
Veteraan

casper schreef:
grappig hoe velen hier evans afknallen...
was armstrong een sympathieke coureur?

Heeft niet iedereen evenveel kans op de gele trui? Bij mijn weten is de gele trui nog steeds diegene die het volledige parcours het snelst van alle deelnemers heeft afgelegd... Het is aan de concurrenten van de gele trui om afstand te nemen...

Spiegelen jullie zich niet te veel aan de tours van de laatste jaren, tours waar toch wel een reukje aan zit? Een man die geel wint en dan nog paar ritten wint, hoe bovenmenselijk is dat eigenlijk wel niet?
Cadel heeft tenminste een schijn van zuiverheid, van mij mag hij winnen

Sowieso wie zondag de gele trui in Parijs wint verdient hem! En al de rest is zever.

Allemaal goed en wel, z'n manier van koersen wijst mss wel op een 'cleane' renner, of toch cleaner dan de rest, maar z'n irritante gedoe altijd na de aankomst, daar maakt ie zich verre van populair mee en het is mss daarom ook dat velen hem haten. (mss ik ook, ik weet het niet, maar ik ben nooit een Evans fan geweest, hij straalt gewoon niks uit)

Profiel  

XToDaZ
BerichtGeplaatst: 23 jul 2008, 23:33 
Gold Member

Ook maar'n rare redenering : hij rijdt saai dus hij is niet of toch minder gedopeerd.
Ik zou ook niet weten waarom elke betere renner dan wel in twijfel moet getrokken worden.

Nu ja, wat een zure zagevent is die Evans toch, altijd gemekker na de streep, nu zelfs zagen dat ze in zijn wiel bleven zitten en bij de vraag of 1'30" inhalen moet lukken antwoorden dat hij liever 5' voorstond... alsof ge met zijn manier van koersen ooit voor gaat staan zonder tijdrit.
Als ge dat vergelijkt met de Schlecks of Sastre kunt ge toch bijna niet anders dan het hen meer gunnen vind ik :)

Profiel  

shagrath
BerichtGeplaatst: 24 jul 2008, 00:38 
Wereldster

Wat een teleurstellende rit eigenlijk, zelfs op Alpe D'Huez vond ik het, behalve Sastre :cool: , redelijk slaapverwekkend.

Profiel  

casper
BerichtGeplaatst: 24 jul 2008, 00:52 
Junior

XToDaZ schreef:
Ook maar'n rare redenering : hij rijdt saai dus hij is niet of toch minder gedopeerd.

door bepaalde getuigenissen van mensen die heel dicht bij hem staan, al jaren, wil ik er wel in geloven... ook al steek ik voor niemand mijn handen in het vuur
dat hij saai rijdt kan daarbij passen, maar is idd geen bewijs
ik zie ook liever iemand winnen die aanvalt, maar ik vrees dat de belangen zo groot zijn dat niemand zich kan permitteren te gokken en te verliezen... je tour bepaalt je waarde als (toekomstig) ronderenner... kijk naar vandaag: volgens de pers een bom op alpe d'huez, volgens mij gewoon een middelmatig kijkstuk, waarbij de "favorieten" in het wiel kruipen van de beste tijdrijder, en sastre er misschien van zal geprofiteerd hebben, en dan nog... wat koop je met 1'30? veel hoop alleszins...
csc heeft misschien wel een hard tempo gereden, maar volgens mij hadden ze meer moeten gokken en vroeger durven gaan met 1 van hun mannetjes... maar wie wil zich opofferen?

Profiel  

Josss
BerichtGeplaatst: 24 jul 2008, 01:31 
Elite

casper schreef:
grappig hoe velen hier evans afknallen...
was armstrong een sympathieke coureur?

Hé, die opmerking wou ik ook net maken. :(
casper schreef:
Sowieso wie zondag de gele trui in Parijs wint verdient hem! En al de rest is zever.
En daar staan de wielertopics de laaste tijd vol van. Het gaat steeds minder over de sport en steeds meer over hoe "sympathiek" renners overkomen in de media. Als ze nog maar hun mening geven na de finish zijn het al zageventen.

Profiel  

Josss
BerichtGeplaatst: 24 jul 2008, 01:37 
Elite

DeMeer schreef:
Evans over die kopstoot: "I never attack, they always say in the magazines". Humor! :)

Profiel  

pirrewiet
BerichtGeplaatst: 24 jul 2008, 07:17 
Belofte

Iemand al iets gezegd over Steegmans, die eindigde gisteren samen met bruseghin (y)

Profiel  

Charlie
BerichtGeplaatst: 24 jul 2008, 08:19 
Kernspeler

casper schreef:
XToDaZ schreef:

door bepaalde getuigenissen van mensen die heel dicht bij hem staan, al jaren, wil ik er wel in geloven... ook al steek ik voor niemand mijn handen in het vuur
dat hij saai rijdt kan daarbij passen, maar is idd geen bewijs
ik zie ook liever iemand winnen die aanvalt, maar ik vrees dat de belangen zo groot zijn dat niemand zich kan permitteren te gokken en te verliezen... je tour bepaalt je waarde als (toekomstig) ronderenner... kijk naar vandaag: volgens de pers een bom op alpe d'huez, volgens mij gewoon een middelmatig kijkstuk, waarbij de "favorieten" in het wiel kruipen van de beste tijdrijder, en sastre er misschien van zal geprofiteerd hebben, en dan nog... wat koop je met 1'30? veel hoop alleszins...
csc heeft misschien wel een hard tempo gereden, maar volgens mij hadden ze meer moeten gokken en vroeger durven gaan met 1 van hun mannetjes... maar wie wil zich opofferen?

Of Andy had samen met Sastre moeten gaan maar hij wou mss bij zijn broertje blijven? Tis altijd gokken en ge weet niet wat Riis gezegd heeft ;) Tzou dan wel heel easy zijn

Profiel  

Anatool
BerichtGeplaatst: 24 jul 2008, 08:34 
Kernspeler

evans vergelijkt zichzelf met indurain,wat een mop (n)

Profiel  

sambadiet
BerichtGeplaatst: 24 jul 2008, 09:13 
Moderator

Anatool schreef:

ze rijden toch gelijkaardig?

"Metallica has taken my life, taken my speech, taken my hearing..."

Profiel  

sir-alleman
BerichtGeplaatst: 24 jul 2008, 09:33 
Scholier

Is een correcte vergelijking. Al is Evans wsl een lichtere versie van Indurain.

Trouwens de taktiek om Sastre en Andy samen te laten gaan is ook wel makkelijker gezegd dan gedaan. Het voorstel van de meesten was om Andy achter Sastre te sturen en dan op kop te sleuren daar. Maar hoe zou dat in zijn werk moeten gaan. Als Sastre 15" voor had en je laat Andy er achter springen heb je een groot risico dat iedereen terug komt bij Sastre. Dus wat zou je moeten doen, Sastre 30" laten uitlopen en er dan achter springen. Maar 30" dichtrijden op een ontketende Sastre en dan nog eens op kop sleuren ging voor Andy toch van het goede teveel zijn.

Profiel  

Casero
BerichtGeplaatst: 24 jul 2008, 10:37 
Gold Member

Op basis van wat gun je het iemand het meeste?

- Aanvalslust?
- Wat voor persoon is de renner?

Als je ziet naar aanvalslust, ga je niet voor Evans zijn. Natuurlijk hij moet niet aanvallen en de anderen wel, dat is zijn voordeel. Maar ikzelf kies dan persoonlijk ook voor iemand anders.

Persoonlijkheid? Daar vond ik Schleck sympathiek en daarom verkies ik ook Schleck. Evans kan me ook daar niet overtuigen.

Als hij zondag op het podium staat in het geel dan zal het verdiend zijn. Want dan heeft hij afstand het snelste afgelegd. Uiteindelijk is dit de Tour, het snelste zijn over 3 weken, bergen en tijdritten inbegrepen.

Maar toch supporter ik voor iemand anders.

En Steegmans inderdaad 46ste op 20 minuten, een nieuwe berggeit is geboren ;)

Profiel  

The Pope
BerichtGeplaatst: 24 jul 2008, 11:06 
Ex-dictator

DeMeer schreef:
Imho moest Evans kopwerk doen toen Sastre anderhalve minuut voorsprong had gepakt. Maar dat liet hij aan freaking Ag2r over, uit angst dat Schleck uit zijn rug weg zou springen. Dat vind ik toch laf.

Over Menchov kunnen we het kort houden. Die is niet goed genoeg om de tour te winnen.

me dunkt dat evans ruimschoots zijn deel van het kopwerk heeft gedaan gisteren
bovendien rechtvaardigt de stand mijns inziens zijn manier van koersen.
Menchov daarentegen zal het vermoedelijk moeten stellen met een derde plaats, en hem heb ik na zijn terugkeer geen kopwerk zien doen

Profiel  

The Pope
BerichtGeplaatst: 24 jul 2008, 11:09 
Ex-dictator

DeMeer schreef:
Hij nam de kop over toen er echt iets moest gebeuren.

Ik denk dat Evans de tour al zo goed als binnen had als ie op eigen tempo (op kop dus) naar boven was gereden.

dat geloof ik niet
volgens mij heeft evans het maximum uit zijn klim gehaald

Profiel  

The Pope
BerichtGeplaatst: 24 jul 2008, 11:11 
Ex-dictator

bjorno schreef:
Charlie schreef:
Er noemde hier iemand Evans sympathiek (ieder zijn mening) maar als ge dan ziet wat Boogerd over Evans zei en gisteren Godefroot (die minder dan boogie geloven mss)... Dan vind ik dien peet niet wreed sympa, nooit gevonden trouwens 'kuifje' laat het ons daar maar bijhouden. Zullen altijd voor en tegenstanders zijn... Met wat geluk zien we nog iets morgen & zaterdag maar reken daar maar niet meer op.

Ja ken hem niet persoonlijk maar op tv komt die toch sympathiek over? Ja Boogerd heb ik wel al eens mee gefeest en dacht dat dit echt een eikel was maar ik ben verdorie fan geworden dan. Echt een toffe pee. Btw is het nu jammer dat er geen ploegtijdrit op het programma stond?

het gaat me dunkt nog altijd om de sterkste renner, en niet om de sterkste ploeg
ploegentijdritten, dat is allemaal leuk om zien, maar naar mijn bescheiden mening klassementsvervalsing

Profiel  

The Pope
BerichtGeplaatst: 24 jul 2008, 11:14 
Ex-dictator

DeMeer schreef:

die kopstoot, daar gaat hij te ver, maar als ze nu nog niet weten dat ze van diene schouder af moeten blijven..

Profiel  

The Pope
BerichtGeplaatst: 24 jul 2008, 11:19 
Ex-dictator

Anatool schreef:
nou,ik geef sastre veel kans hoor kijk maar eens naar de slottijdrit van de vuelta vorig jaar,daar was sastre sneller dan evans. ik zou sastre zeker niet afschrijven

Niet waar.
Evans werd 6e, Sastre 15e.

Ik heb geen weet van een tijdrit waar Sastre ooit sneller was dan evans.

( aanrader voor een vergelijking: http://www.cqranking.com/men/asp/gen/h2h.asp )

Profiel  

The Pope
BerichtGeplaatst: 24 jul 2008, 11:24 
Ex-dictator

Anatool schreef:

en hoe oud waart gij precies toen indurain zijn laatste tour won, dat die beelden u nog zo duidelijk voor de geest staan?

Profiel  

The Pope
BerichtGeplaatst: 24 jul 2008, 11:25 
Ex-dictator

hoppah, en nu ga ik voor een pagina!

Profiel  

Maarten
BerichtGeplaatst: 24 jul 2008, 11:31 
Elite

The Pope schreef:
DeMeer schreef:

die kopstoot, daar gaat hij te ver, maar als ze nu nog niet weten dat ze van diene schouder af moeten blijven..
.....en zijn hondje en zijn pietje. Het is een zeikerd! :P Dat gedoe met die bodyguard ook. Een bodyguard voor een relatieve nobody.

Profiel  

Barry
BerichtGeplaatst: 24 jul 2008, 11:37 
Kernspeler

The Pope schreef:

Hophophop zou Michel zeggen!

Sastre verloor in de lange Tour-tijdrit van vorig jaar dus 2'33'' op Evans. Het wordt sowieso erg lastig voor de Carlos.
Kan hij de komende dagen nog ergens wat seconden proberen uit te lopen eigenlijk?

Profiel  

The Pope
BerichtGeplaatst: 24 jul 2008, 11:39 
Ex-dictator

Barry schreef:
The Pope schreef:

Hophophop zou Michel zeggen!

Sastre verloor in de lange Tour-tijdrit van vorig jaar dus 2'33'' op Evans. Het wordt sowieso erg lastig voor de Carlos.
Kan hij de komende dagen nog ergens wat seconden proberen uit te lopen eigenlijk?

ik acht die kans quasi nihil.

Profiel  

DeMeer
BerichtGeplaatst: 24 jul 2008, 11:41 
Junior

The Pope schreef:
DeMeer schreef:
Hij nam de kop over toen er echt iets moest gebeuren.

Ik denk dat Evans de tour al zo goed als binnen had als ie op eigen tempo (op kop dus) naar boven was gereden.

dat geloof ik niet
volgens mij heeft evans het maximum uit zijn klim gehaald

Ik twijfel daaraan. Dat de opgeblazen Menchov nog terug kon komen zei toch wel iets over de gemiddelde snelheid van de groep der favorieten.

En Evans had wel steeds een antwoord op de demarrages van Schleck. Hij leek me zeker niet zo slecht dat hij het kopwerk over moest laten aan AG2R.

Maar ik zeg dit dus vanuit het oogpunt van Evans he. Ik zeg niet dat hij laf heeft gereden, maar misschien wel een beetje dom.

Profiel  

Maarten
BerichtGeplaatst: 24 jul 2008, 11:44 
Elite

Dat Menchov terug kwam, was gewoon omdat hij niet zo slecht was. Hij kwam alleen te snel in de verzuring en heeft zich daar goed van hersteld. Als Evans beter was had hij de laatste kilometers toen hij op kop zat tijd goed kunnen maken op Sastre. Dat was niet het geval.

Profiel  

The Pope
BerichtGeplaatst: 24 jul 2008, 11:47 
Ex-dictator

Maarten schreef:
Dat Menchov terug kwam, was gewoon omdat hij niet zo slecht was. Hij kwam alleen te snel in de verzuring en heeft zich daar goed van hersteld. Als Evans beter was had hij de laatste kilometers toen hij op kop zat tijd goed kunnen maken op Sastre. Dat was niet het geval.

toet
slechts een seconde of 15, maar toch

Profiel  

Maarten
BerichtGeplaatst: 24 jul 2008, 11:48 
Elite

The Pope schreef:
Maarten schreef:

toet

Dat was later vanaf dat S Sanchez aanging. Niet in die periode dat Evans op kop reed.

Toet toet, hop hop.

Profiel  

DeMeer
BerichtGeplaatst: 24 jul 2008, 11:48 
Junior

Ik zeg niet dat hij tijd terug had kunnen winnen (wat in de laatste 2 km overigens wel gebeurde), maar misschien had hij de schade iets meer kunnen beperken.

Menchov was niet slecht, maar ook niet echt goed. Het gaat mij erom dat je met eigen tempo een hoger gemiddelde haalt dan met loeren, demarreren, stilstaan, etc.

Profiel  

Maarten
BerichtGeplaatst: 24 jul 2008, 11:51 
Elite

DeMeer schreef:
Ik zeg niet dat hij tijd terug had kunnen winnen (wat in de laatste 2 km overigens wel gebeurde), maar misschien had hij de schade iets meer kunnen beperken.

Menchov was niet slecht, maar ook niet echt goed. Het gaat mij erom dat je met eigen tempo een hoger gemiddelde haalt dan met loeren, demarreren, stilstaan, etc.

Ja, dat laatste is een open deur intrappen. Dat weet iedereen.

Profiel  

casper
BerichtGeplaatst: 24 jul 2008, 11:56 
Junior

bodyguard was een idee van ploegleiding
evans had aanvankelijk geen zin zich af te schermen, was heel begaan met imago, maar toen hij inzag dat hij via bodyguard veel meer rust en tijd voor zich kreeg, heeft hij niet meer tegengeprutteld...
om maar te zeggen: beeldvorming door pers...

Profiel  

The Pope
BerichtGeplaatst: 24 jul 2008, 11:59 
Ex-dictator

Maarten schreef:
The Pope schreef:
Maarten schreef:

toet

Dat was later vanaf dat S Sanchez aanging. Niet in die periode dat Evans op kop reed.

Toet toet, hop hop.

voorzover ik dat uit de beelden kan afleiden, deed evans ook nog merendeel van de kop na de aanval van sanchez
maar wsl zal merendeel van die tijdwinst wel door de eindsprint gekomen zijn

Profiel  

Maarten
BerichtGeplaatst: 24 jul 2008, 12:02 
Elite

casper schreef:
bodyguard was een idee van ploegleiding
evans had aanvankelijk geen zin zich af te schermen, was heel begaan met imago, maar toen hij inzag dat hij via bodyguard veel meer rust en tijd voor zich kreeg, heeft hij niet meer tegengeprutteld...
om maar te zeggen: beeldvorming door pers...

Een onzinnig idee. Lance had een bodyguard omdat hij echt gewild was en niet echt populair bij veel Fransen chauvinisten. Heeft Evans door die bodyguard meer rust dan bv Schleck, Sastre of Menchov. Nee het tegenovergestelde.

Beelvorming pers....ik vorm mijn eigen beeld en wordt er misselijk van als ik een doorsnee bekendheid als Evans met een bodyguard in de tour zie rondlopen. Ik noem dat naast je schoenen lopen. Wielrenners hebben geen bodyguard nodig. Alleen destijds een Lance in de tour of bv Betinni vorig jaar rond het WK.

Profiel  

The Pope
BerichtGeplaatst: 24 jul 2008, 12:03 
Ex-dictator

Maarten schreef:
Een onzinnig idee. Lance had een bodyguard omdat hij echt gewild was en niet echt populair bij veel Fransen chauvinisten. Heeft Evans door die bodyguard meer rust dan bv Schleck, Sastre of Menchov. Nee het tegenovergestelde.

jawel, door met zijn bodyguard naar zijn privé-busje te racen en dan (na wat snelle interviews aan de deur ervan) meteen te vertrekken, is ie makkelijk een uur vroeger dan de rest van de ploeg op hotel.

rust dus als in tijd om te rusten

Profiel  

DeMeer
BerichtGeplaatst: 24 jul 2008, 12:06 
Junior

Als dat echt een uur scheelt begrijp ik wel dat ie het zo doet.

Profiel  

Anatool
BerichtGeplaatst: 24 jul 2008, 12:16 
Kernspeler

sambadiet schreef:
Anatool schreef:

ze rijden toch gelijkaardig?

nou nee hoor,indurain had die tijdrit helemaal niet nodig, hij was namelijk ook verruit de beste klimmer. en als hem het vuur bergop aan de schenen werd gelegd ging hij zo hard bergop fietsen dat iedereen lostte en het halve peloton buiten tijd binnen kwam. in de tours van 94 en 95 eindigen amper 100 man omdat indurain in een of 2 bergritten gewoon de helft buiten tijd fietste omdat ze hem bergop wilde aanvallen. zoals zulle bijvoorbeeld probeerde in 95 en pantani in 94. dan bleef er niks over van zijn tegenstand

Profiel  

shadad
BerichtGeplaatst: 24 jul 2008, 22:42 
Belofte

inderdaad, Indurain heeft meermaals hard uitgehaald in de bergen.

Niet zoals Armstrong dat kon, maar toch...

Elke vergelijking tussen Indurain en Evans loopt mank.

Profiel  

Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 195 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5

Alle tijden zijn GMT + 1 uur