Het is nu 17 jan 2018, 20:36

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 8 berichten ] 
Auteur Bericht
marcel
 Berichttitel: [FM 2008]Veldwezelt
BerichtGeplaatst: 27 sep 2011, 18:02 
Veteraan

Ik heb op mijn laptop FM2008 nog eens geinstalleerd, voor als ik mij verveel op het werk.
Ik heb alleen de belgische competities gekozen, en daar Veldwezelt nog eens uitgekozen.

het eerste seizoen ging al verbazend vlot, met 13 punten voorsprong kampioen geworden.
Eerste zet was een moederclub kiezen, en de keuze ging naar het naburige Genk. Zij stuurden Martijn Dingenen en Livio D'Amires op huurbasis. Martijn kreeg een vaste plek in de verdediging, Livio blesseerde zich vroeg in het seizoen, maar na zijn terugkeer scoorde hij 10 keer in 21 matchen.

Daarna kregen alle spelers waar we plannen mee hadden een full time contract, ipv part time. Het bestuur had gezorgd voor een ruim loonbudget, dus dat werd geen probleem. We maakten ongeveer 100k € winst op het seizoen.

We hielden de kern dan ook beperkt, wat ook als gevolg had dat niemand kwam klagen dat hij niet genoeg speelde. Door blessures en schorsingen is zowat iedereen aan bod gekomen.

Buiten onze 2 huurlingen kwamen ook Steven Hoste (GK), Gaetan Massart (AMR) en Sebastien Rassart (DC, DM) bij de club. Massart had al snel een langdurige blessure, dus werd snel Nourredine Hamouche aangetrokken, een 35-jarige AMR. Achteraf bleek dan de Armeen Daumantas (die al blij de club was) de betere keuze voor de positie.

Dat leverde als basisopstelling:

---------D'Amires--------Sven Hoste--------

Benassar-Steve Hoste-Gokan Balci-Daumantas

Beckers-----Bruggen-----Rassart----Dingenen

-------------------Weyen-------------------

Steven Hoste flopte, en werd al doorgestuurd naar Patro Eisden.

Voor volgend seizoen wordt het stadion uitgebreid met 1000 zitplaatsen, dan zijn er 3648 plaatsen in totaal (waarvan 1352 stoeltjes).

Profiel  

Charlie
 Berichttitel: Re: [FM 2008]Veldwezelt
BerichtGeplaatst: 27 sep 2011, 20:47 
Kernspeler

Second that ik doe dat met FM 07 en met Aston villa :)

Ben wel curieus naar de 12 versie

Profiel  

marcel
BerichtGeplaatst: 26 okt 2011, 23:41 
Veteraan

Het eerste seizoen in 2de zit er ondertussen op.
Ik ben aan elke wedstrijd ultra-defensief begonnen, en op de counter gespeeld. Anti-voetbal in de volksmond, maar we hebben zo toch maar mooi een 12de positie afgedwongen in de competitie.
En met 11 zeges, 7 draws en een doelpuntensaldo van -3 hebben we volgens mij wel tweedeklasse niveau gehaald.

Voor de transfers hebben we vooral leentjebuur gespeeld bij moederclub Genk. En in FM08 haal je zo vlot De Bruyne, Ogunjimi, Verhulst en Hubert weg. d'Amires kwam terug, en ook Robin Henkens wisselde de Crystal Arena voor de Wineven.
Mehdi Carcela kreeg geen contract van Standard, en kwam dan maar bij ons de speler van het jaar worden.

Verder kwamen:
- Dyck Kevin (Zwarte Leeuw, free): een dijk van een verdediger (pun onweerstaanbaar :p)
- Tim Smolders (Lyra, free): een floppende middenvelder.
- Stijn Vlaminck (SK Berlaar, free): ik had een extra DL nodig. heb hem aangetrokken, maar heeft misschien 2 matchen gespeeld, omdat de speler die ik voor die positie had, geblesseerd was. zal het zeker bij 1 seizoen Veldwezelt houden
- Lokman Atasever (Zottegam, free): eigenlijk spijtig voor hem: ik had hem al lang vastgelegd, met de gedachte dat ik mijn 2de seizoen zowiezo nog in 3de klasse zou gezeten hebben. Nu zat ik in 2de klasse, had ik Ogunjimi en d'Amires op die positie, en bij de eerste sneeuwval mocht Lokman alweer gaan.
- Kevin Vandroogenbroeck (Dender, free): rechtsback, heeft 31 matchen gespeeld. "goede aankoop"
- Jonathan Negoir (Hamoir, free): zelfde verhaal als Atasever. Deze middenvelder had misschien wel in 2de klasse aan de bak kunnen komen, maar ik had andere keuzes die meer speelden.

Levert volgende typeploeg op:
^--------d'Amires----------^
|---------------------------|
Carcela------^-----De Bruyne
-------------|---------------
----------Daumantas---------
-----------------------------
--------Henkens-Balci--------
Beckers-Hubert-Dyck-Vandroogenbroeck
----------Verhulst-----------

Er werd wel meer geschud met de posities dan in 3de, zo speelde Daumantas regelmatig op rechts, met Carcela in het midden. Links was dan voor Bennassar of Curreri, maar die heeft een zware blessure opgelopen, en is nog 2 maand out.
transferbudget zal wel weer noppes zijn, we staan 200k in 't rood, en da's de belangrijkste zorg van't bestuur. Ze zijn ook mijn positie aan't overwegen, maar ik denk niet dat ik mij zorgen moet maken?

Profiel  

marcel
BerichtGeplaatst: 14 jun 2012, 18:54 
Veteraan

da fucking bestuur he. ik zit nu aan mijn 4de seizoen in 2de klasse, en ik krijg voor de 4de keer 0,0 transfer budget. ik maak al 4 jaar winst, en zit nu, mee dankzij een recette van 100.000€ voor de bekermatch tegen Brugge vlak voor de winterstop. ik verkoop een verdediger voor nog eens 100.000€, omdat ik het geld kan gebruiken, want sportief is het een serieuze aderlating dat hij vertrekt. op zoek dus naar een vervanger, krijg ik als budget 6000€!! ik vraag natuurlijk of het iets meer kan? Antwoord: we hebben geen budget daarvoor. ondertussen wordt mijn stadion wel elk jaar met 1000 plaatsen uitgebreid, er kan nu meer dan 7000 man in. gemiddeld aantal toeschouwers: 3000... amper 500 dan er in het oorspronkelijke stadion binnen kon.

(ik heb wel Anderlecht uitgeschakeld in de beker, als ik mij niet vergis de allereerste keer dat ik van Anderlecht win in een CM/FM game)

Profiel  

GREEN BSL
BerichtGeplaatst: 15 jun 2012, 09:21 
Kernspeler

Aangezien ik al ooit in Veldwezelt ben geweest, verbazen uw problemen mij allerminst. Ge kunt moeilijk verwachten dat de plaatselijke bakker en slager nog meer sponsoren he.

Profiel  

marcel
BerichtGeplaatst: 15 jun 2012, 11:25 
Veteraan

Sponsoring is het probleem niet, als je +/- 400.000 euro in kas hebt, en elk jaar minstens 100.000 euro winst maakt.
het is een kwestie van prioriteiten van het bestuur. soit, de reputatie van de ploeg is ook nog altijd niet goed genoeg om degelijke 2de klasse-spelers aan te trekken, dus eigenlijk is het probleem van de centen minder groot dan gedacht

Profiel  

marcel
BerichtGeplaatst: 16 jun 2012, 15:39 
Veteraan

en hup, seizoen gedaan: stadion wordt wéér uitgebreid, nog eens 1000 ongebruikte plaatsen erbij.... en géén transferbudget!

Profiel  

marcel
BerichtGeplaatst: 02 jul 2012, 22:22 
Veteraan

:sad: sta ik op de rand van 1ste klasse (eerste in de eindronde met al mijn matchen gespeeld, alleen Mons kan mij nog inhalen als ze winnen)... ik save mijn spel, FM crasht -> savegame corrupt, Game Over...

't was trouwens een rare eindronde die ik moest spelen: 4x tegen Mouscron, 2x tegen KVSK, niet tegen Mons... heel bizar.

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 8 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur