Het is nu 19 feb 2018, 13:01

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 138 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Auteur Bericht
El Gore
 Berichttitel: Re: [FM 2007] Knattspyrnufélag Fjarðabyggð
BerichtGeplaatst: 27 jan 2012, 19:40 
Veteraan

17 speeldagen ver dus nog één match en de competitie zit erop. Maar ik kan geen plaats meer stijgen of zakken.

Ik begon met 7 zeges op een rij. Reken daar nog 6 zeges van de League Cup bij en ik was zwaar boven mijn top aan het spelen. Logischerwijze gingen de 8ste en de 9de speeldag verloren zodat ik halfweg toch nog altijd 21 punten had en leider stond.

Ik heb toen eens de klassementen 2006-2024 bekeken. Nooit zakte iemand met 23 punten dus na 9 speeldagen was de redding zo goed als zeker. Maar ik zag ook dat wie 35 punten haalde altijd kampioen werd. Daar zat ik ook maar 14 punten van. 14 punten op de resterende 9 matchen was zo onoverkomelijk niet, zeker niet als ik er 21 op de eerste negen gepakt had.

Van de tiende tot de 12de speeldag werden nog de nodige punten gehaald al liep het iets moeizamer. Ik wist echter dat ik nog een zwaar seizoenseinde zou hebben. In de laatste 6 speeldagen moest ik 4 keer uit waarvan naar Valur, KR en FH, de drie topclubs. FH was bovendien mijn dichtste achtervolger. Op FH verloor ik dus die begonnen verraderlijk dicht te komen. Daarnaast had het nog een wedstrijd te goed. Op de voorlaatste (17de) speeldag won ik op Breidablik en FH verspeelde punten tegen KR. Gevolg: een voorsprong die niet meer te overbruggen is en dus Fjardabyggd kampioen. :o

Geen idee waarom ik zo overachievde. Media prediction was voorlaatste en intrinsiek zijn er op alle posities van mijn elftal betere spelers te vinden (zelfs in Ijsland :green:). Maar collectief speelde iedereen degelijk tot goed, zonder dat er iemand echt bovenuitstak. Het zat soms ook mee: mijn 32-jarige linksachter heeft 8 op free kicks maar draaide een paar keer een beslissende vrije trap binnen. Verder ook weinig rood, weinig late tegendoelpunten, weinig flaters, weinig own goals. Potentieel heb ik wel een goeie ploeg: ik ben niet voor niets de hofleverancier van de Nationale -21.

Voor volgend seizoen hou ik mijn hart vast: afgelopen seizoen zwaar overachieven en reranking. Ik weet nu al dat ik taktisch zal mogen bijsturen.

O ja, dit betekent dat ik dus aan de volgende 1ste voorronde van de CL mag deelnemen. Evenwel, momenteel is het begin september 2025 en de volgende voorronde is pas juli-augustus 2026.

Ik blijf erbij dat het mogelijk moet zijn om met een Ijslandse ploeg de CL te winnen maar ik geef na drie seizoenen Ijsland het doel nu al zeker het label 'verschrikkelijk moeilijk' wat toch al dicht bij 'vrij onmogelijk' ligt. :D

Zo eindigt de competitie in september en begint ze terug in mei. Dat zou betekenen dat de CL volledig tijdens de winterstop wordt gespeeld. Verder ben ik dan wel een Ijslandse eersteklasser maar ik mag enkel in eigen land scouten. Ik zie ook nauwelijks buitenlanders bij andere clubs dus zou het wel eens kunnen dat ik het hoofdzakelijk met Ijslanders zal moeten doen. Gezien er geen enkele Ijslandse ploeg is met een State of the Art youth academy, vraag ik mij ook af waar het talent van zou moeten komen. Ja, ik heb wel twee buitenlanders maar dat zijn er van de Far Oer (zelfs een international voor wat het waard is. :green:).

De CL is dus nog jaren ver weg (voor 2040 zie ik het niet gebeuren) maar waar een wil is, is een weg! (y)

Palmares

2006 - IFK Vasa (FIN, 2de klasse) - 9de
2007 - IFK Vasa (FIN, 2de klasse) - 13de (degradatie)
2008 - LFA (DEN, 3de klasse, Oost) - 10de
2009 - LFA (DEN, 3de klasse, Oost) - 4de (promotie)
2010 - LFA (DEN, 2de klasse) - 5de
2011 - Frigg (NOR, 3de klasse, 1ste afdeling) - 9de
2012 - Frigg (NOR, 3de klasse, 1ste afdeling) - 3de
2013 - Frigg (NOR, 3de klasse, 1ste afdeling) - 6de
2014 - Frigg (NOR, 3de klasse, 1ste afdeling) - 5de
2015 - Frigg (NOR, 3de klasse, 1ste afdeling) - 1ste (promotie)
2016 - Kolding (DEN, 3de klasse, West) - 10de
2017 - Kolding (DEN, 3de klasse, West) - 3de
2018 - Kolding (DEN, 3de klasse, West) - 1ste (promotie) => Karlskoga (SWE, 4de klasse, Västra Götaland) - 11de (degradatie)
2019 - Piteå (SWE, 4de klasse, Norrland) - 2de
2020 - Piteå (SWE, 4de klasse, Norrland) - 1ste (promotie)
2021 - Gunnilse (SWE, 4de klasse, Norra Svealand) - 3de
2022 - Gunnilse (SWE, 4de klasse, Norra Svealand) - 1ste (promotie)
2023 - Fjardabyggd (ICE, 2de klasse) - 5de
2024 - Fjardabyggd (ICE, 2de klasse) - 1ste (promotie)
2025 - Fjardabyggd (ICE, 1ste klasse) - 1ste (kampioen)

Profiel  

El Gore
BerichtGeplaatst: 28 jan 2012, 17:15 
Veteraan

Het tweede seizoen in de eerste klasse liep zoals verwacht. In de voorafgaande League Cup had ik het al een stuk moeilijker om te winnen. Waar het mijn eerste seizoen op het hoogste seizoen meezat, zat het nu soms tegen. Desondanks haalde ik opnieuw de finale van de League Cup maar verloor onder andere door een rode kaart.

Ook de competitie begon stroef. Waar ik vorig seizoen nauwelijks een speler met een 5 had en nauwelijks een doelman van de tegenstander met een 8, kwam het nu wel meermaals voor. Ik pakte wel de nodige punten maar KR liep uit.

In een competitie met maar 18 speeldagen is 6 punten achterstand al een heel eind. Ik probeerde nog taktisch bij te stellen maar zonder resultaat. Dus ging ik maar op vakantie.

Ik behield nog de tweede plaats en won wel nog de beker.

Europees dan. In de eerste voorronde van de CL lootte ik Rhyl uit Wales, goed voor twee keer winst. Daarna was het tegen Panathinaikos. Ginder 2-0 verlies door een blunderende doelman, thuis 1-0 winst. Op Panathinaikos miste ik ook nog een strafschop. Volgend seizoen wacht mij door de tweede plaats de UEFA Cup. Misschien geraak ik daar meerdere ronden verder.

Hopelijk was de stroefheid afgelopen seizoen te wijten door de reranking na een uitzonderlijk eerste seizoen op het hoogste niveau.

Langzaam ben ik de club aan het uitbouwen. Momenteel sta ik derde in de stand van toeschouwersaantal. Ik ben bezig met het stadion uit te breiden. Mijn jeugdfaciliteiten zijn excellent, gedeeld hoogste in Ijsland, denk ik. De trainingsfaciliteiten (good) kunnen bij gebrek aan geld niet uitgebreid worden, ondanks de 6 miljoen euro op de balans. Ik beschik tevens over 4 miljoen transfergelden (ik geef meestal ca. 75.000 euro uit), mijn loonbudget is +50.000 euro per week maar ik heb maar 15.000 nodig en vorig seizoen had ik nog 800.000 euro winst. Verder werden mijn reserven kampioen, scout ik met drie man gans Ijsland op zoek naar goeie jeugd die nog goedkoop mogelijk kan aanwerven (meestal voor enkele duizenden euro's). Tenslotte ben ik al de hoofdleverancier van het -21 elftal van Ijsland.

Wat nog zeker nodig is, is overschakelen op een profstatuut. Maar daar heb ik goede hoop op. FH en Valur zijn recent van semi-professional naar professional gegaan dus verwacht ik dat ik ooit volg. Eenmaal prof kan ik betere trainingschema's opleggen.

Tevens is scouting buiten Ijsland ook wel nodig. Scandinavië lijkt mij voldoende om van Fjardabyggd een topclub te maken. Voorlopig vrees ik dat niemand in Ijsland buiten het eigen land kan scouten.

Palmares

2018 - Kolding (DEN, 3de klasse, West) - 1ste (promotie) => Karlskoga (SWE, 4de klasse, Västra Götaland) - 11de (degradatie)
2026 - Fjardabyggd (ICE, 1ste klasse) - 2de

Profiel  

El Gore
BerichtGeplaatst: 29 jan 2012, 22:34 
Veteraan

In mijn eerste seizoen in de hoogste klasse was ik 1ste, in mijn tweede seizoen 2de en in mijn derde dus 3de. Halfweg leidde ik voor FH en niet veel later speelde ik nog wel gelijk op FH. Maar ik verloor te veel punten en spelers in de wedstrijden tegen de laatste 4 ploegen. Ik kreeg tijdens die wedstrijden af te rekenen met blessures (3 spitsen, linksmidden, verdedigende middenvelder) en rode kaarten (beste centrale verdediger, rechtsmidden, spits). De blessures en schorsingen zorgden voor te veel verschuivingen. Bovendien is op een korte competitie elke wedstrijd van belang.

FH werd kampioen maar die waren voor mij aan de start de grote favoriet. Zolang hun spits van 1,6 miljoen euro (uit eigen jeugd :o) daar loopt, zal dat zo blijven. Ik moet duimen dat die verkocht wordt.

Als troostprijs won ik wel de beker tegen FH. De League Cup en de Supercup had ik in het begin van het seizoen al gewonnen.

Europees geraakt ik drie ronden ver. Na winst tegen Racing (Luxemburg), Rapid Boekarest was AaB uit Denemarken uiteindelijk te sterk. Net te kort voor de groepsfase van de UEFA. Dat moet de komende jaren toch mogelijk zijn.

Nog positief nieuws:
- voor het eerst 2 spelers met een waarde boven 100.000 euro. Ook meer en meer Ijslandse (jeugd)internationals.
- trainingsfaciliteiten en jeugdfaciliteiten staan op 'Top' en 'Excelllent'. Niemand in Ijsland heeft samen een betere combinatie. Bovendien worden ze uitgebreid.
- stadion grenst aan de 5.000 plaatsen. Enkel Valur, FH en Fram hebben een groter stadion. Fram zelfs 14.000 plaatsen maar zij spelen dan ook in het nationale stadion. Valur speelt met een gemiddelde van net 5.000 voor de meeste toeschouwers
- de club is overgeschakeld naar een prof statuut. Ik kan nu de betere trainingsschema's toepassen. Valur is wel teruggezet naar semi-professional zodat Fjardabyggd en FH de enige prof clubs zijn.
- Scouting in Scandinavië is mogelijk dus ik kan op zoek naar jonge Scandinavische talenten. Vermoedelijk is dat de sleutel naar succes: zo snel mogelijk 16-21-jarigen naar Ijsland krijgen.
- Nog altijd veel geld: 5 miljoen transfergelden, 65.000 euro per week aan lonen. Dat zijn zelfs de minima. Wel is er dit jaar een enorme stijging door de overstap naar een profstatuut. Het aanwerven van de nationale doelman van Ijsland van FH heeft voorlopig een gat geslagen in mijn jaarlijkse inkomsten. Voorlopig sta ik daar 240.000 in het rood maar Europees voetbal op het einde van het seizoen zorgt meestal voor ruime winst. Hoe dan ook, er staat toch ca. 6-7 miljoen euro op de balans en ik heb het predikaat 'Rich' gekregen.

Verder ook online twee andere topics gevonden die met Ijslandse clubs Europa wilden veroveren, de ene in FM2009, de andere in FM2011. Er zijn dus nog zotten. :green: De eerste begon met een Ijslandse topclub maar deed er toch ook 9 jaar over om de groepsfase van de CL binnen te geraken. De tweede begon in een lagere klasse maar was na 20 jaar een vaste waarde in de groepsfase van de CL en begon zelfs Europees te overwinteren.

Palmares

2027 - Fjardabyggd (ICE, 1ste klasse) - 3de

Profiel  

joachim1107
BerichtGeplaatst: 30 jan 2012, 10:05 
Miniem

Veel succes nog

Profiel  

El Gore
BerichtGeplaatst: 02 feb 2012, 00:30 
Veteraan

Voorlopig slaag ik er nog niet in de topclubs in Ijsland te overstijgen. Ik begon positief met een zege op FH maar geraakte dan in een mindere periode met drie 0-0 draws. Ik zit nog maar aan 3 zeges op 7 wedstrijden. Ik vermoed dat ik mijn taktiek na 3-4 seizoenen moet aanpassen dus speel ik de rest van de competitie in een 4-5-1. Volgend seizoen verander ik dan terug naar 4-4-2.

Verder sta ik ook 1 miljoen in het rood (wel nog 6 miljoen op de balans). Dat is te wijten aan de overstap naar profstatuut en de aanpassing van de lonen. In theorie kan ik ook betere spelers uit Scandinavië laten overkomen maar die vragen nog meer dus ik laat dat voorlopig achterwege.

Enig positief punt is dat FH Sindri Gretarsson aan Palermo heeft verkocht. 19 jaar, kwam uit hun eigen jeugd, 1,8 miljoen waard en gemiddeld goed voor meer dan 1 doelpunt per wedstrijd en een score van +8. Was te goed voor Ijsland geworden en ook de reden waarom FH kampioen werd.

Dat is iets wat bij mij nog niet gelukt is maar wel al bij FH en KR: een miljoenenspeler uit eigen jeugd. Voor FH was het zelfs al de derde sinds ik in Ijsland zit. KR heeft er ook al eentje voor meer dan een miljoen verkocht aan Besiktas. Nochtans heb ik samen met FH de beste jeugdfaciliteiten dus hoop ik binnenkort toch ook betere eigen jeugd te hebben. Hopelijk zit daar dan eens een toptalent tussen.

Profiel  

Charlie
BerichtGeplaatst: 02 feb 2012, 17:44 
Kernspeler

Gore, speelt ge klassiek of met de modernste updates a la zaraté met zijn CM versietje?

Profiel  

El Gore
BerichtGeplaatst: 02 feb 2012, 18:43 
Veteraan

Charlie schreef:
Gore, speelt ge klassiek of met de modernste updates a la zaraté met zijn CM versietje?

Klassieke FM 2007 zonder data updates. Als lower league manager interesseert het mij toch niet wie aan het begin heerst bij de topploegen. Tegen dat ik ergens in de hoogste klasse kom, zijn het toch allemaal regens.

Profiel  

El Gore
BerichtGeplaatst: 02 feb 2012, 21:09 
Veteraan

Alles samen was 2028 een teleurstellend seizoen.

In de League Cup overleefde ik de groepsfase niet. Ondanks 15 op 21 was het onvoldoende om de eerste twee te eindigen.

De Supercup verloor ik tegen FH die toen nog Sindri Gretarsson lopen hadden.

In de Beker lag ik er in de eerste wedstrijd ook al uit.

Europees klopte ik eerst Rabotnicki, won ik daarna thuis van Poli met 2-0 maar verloor ginder met 3-0.

In de competitie draaide het ook niet super. Ik won wel op FH op de openingsspeeldag maar kreeg de ploeg maar niet aan het draaien. Ook bizar: op 18 speeldagen verloor ik 1 keer, thuis van de laatste met een kansenverhouding van 15-0. Ik pakte slechts 7 tegendoelpunten. Fram - dat niet eens een goed elftal heeft - werd echter kampioen want mijn 8 draws zijn er veel te veel.

Toch een tegenvallend seizoen waar het allemaal net niet lukte. Het was allemaal niet goed genoeg:
- 15 op 21 in de league cup, niet goed genoeg want twee ploegen pakken 16 en 17 punten
- in de Supercup de betere ploeg tegen FH, maar niet goed genoeg want FH had toen nog hun topper lopen
- in de beker tegen een tweedeklasser, maar niet goed genoeg om te winnen
- in de competitie 1 nederlaag en slechts 7 tegendoelpunten maar niet goed genoeg voor de titel
- Europees thuis 2-0, maar niet goed genoeg om een ronde verder te geraken

Volgend seizoen probeer ik een 4-4-2 diamond. Ik doe voorlopig ook geen enkele transfer. De basiself en de reserve-elf krijgen allemaal 4 sterren. Dus dat moet genoeg zijn.

Palmares

2028 - Fjardabyggd (ICE, 1ste klasse) - 2de

Profiel  

El Gore
BerichtGeplaatst: 03 feb 2012, 16:11 
Veteraan

In 2029 werd enkel een linksachter uit Zweden aangekocht. Hij is meteen de grootverdiener van de club. Als compensatie verkocht ik mijn reserve-linksachter dan maar aan Afturelding voor 100.000 euro.

Ik schakelde over op een 4-4-2 diamond attacking. In doel staat de nationale doelman van Ijsland. Centrale verdediger Gislason is mijn meest waardevolle speler: 250.000 euro waard. Noorse clubs bieden voorlopig tot 1,7 miljoen maar ik wimpel ze af zolang het einde van zijn contract niet in zicht komt (2032). Dus verdedigend zat het wel goed. Met nu nog een buffer ervoor kon mijn aanval zich meer uitleven. Mijn AMC werd bijgevolg 3de in de topschutterstand in de competitie.

In de League Cup liep het moeizaam ondanks dat ik bij kleine ploegen zat. Ik behaalde slechts 11 punten maar dat was wel genoeg voor de groepswinst en een halve finaleplaats. Eindresultaat is dat ik de League Cup alsnog wist te winnen.

Openingsmatch in de competitie was tegen KR. 15 kansen, niet kunnen scoren, KR 1 bal tussen de palen, een vrije trap en die gaat binnen natuurlijk. Op Valur 70 minuten tegen 10 man maar die frommelen hun enige kans binnen. Na 4 speeldagen had KR 12 op 12 en stond ik al 6 punten achter. :x

Beetje bij beetje begon het te beteren. Ik had ook gezien dat ik de competitie eindigde met drie thuismatchen. Ik zou dus op de 15de speeldag al mijn 9 verplaatsingen achter de rug hebben. Als ik dan nog in een goede positie lag, zat er misschien nog iets in. 15de speeldag was op FH en won ik. Ik kwam daarmee zelfs alleen aan de leiding.

In de drie thuismatchen was het een kansenfestival (toch voor FM2007 normen) met 15, 18 en 19 kansen maar ik kon telkens maar 1 keer scoren. Wel goed voor 7 op 9 en een tweede titel. (y)

Toch opvallend:
- vorig seizoen 15 op 21 in de League Cup en niet eens door de groepsfase. Dit seizoen 11 op 21 en 1ste van de groep met daarna nog winst in de finale.
- vorig seizoen 1 nederlaag en 7 tegendoelpunten maar geen kampioen. Dit seizoen 2 nederlagen en 8 tegendoelpunten en wel kampioen.

Of hoe cijfers soms ook niets zeggen. :D

Voor de beker en Europees liet ik reservespelers opdraven om alles op de titel te kunnen zetten. In de beker vloog ik er dan uit in de halve finale. In de UEFA Cup in de tweede ronde na eerst winst tegen Tre Fiori uit San Marino.

Probleem waar ik eigenlijk mee zit, is het stadion. De trainingsfaciliteiten kunnen niet meer verbeterd worden: het bestuur rekent ze al bij de beste ter wereld. :lol: Mijn jeugd begint bij de beste van Ijsland te behoren: mijn B-ploeg met jeugd en reserven werd voor de 4de maal op rij kampioen ditmaal met een doelpuntensaldo van 88-3. :o De jeugdfaciliteiten kunnen enkel nog naar omhoog als er voldoende geld is.

Verder mag ik scouten in gans Scandinavië waardoor een nieuwe markt openligt, een markt waar andere Ijslandse ploegen niet opzitten. Dus een immens voordeel ten opzichte van mijn concurrenten.

Mijn transferbudget ligt rond de 5.000.000 euro. Mijn loonbudget rond 65.000 / week. Transfergeld geef ik nauwelijks uit en ik zit halfweg in mijn loonbudget. Toch maak ik een miljoen verlies per jaar. Reden is dat ik te weinig inkomsten genereer.

Die zouden uit mijn stadion moeten komen maar ik heb er 7 seizoenen over moeten doen om 1.000 plaatsen meer te krijgen (momenteel 4.900). De laatste twee aanvragen werden telkens geweigerd. Als ik nu een derde keer geweigerd word, zit er weinig anders op dan een nieuwe club te zoeken.

Alles is klaar (profstatuut, trainingsschema's, trainingsfaciliteiten, jeugdopleiding, scouting, financiële slagkracht) om de club naar een hoger niveau te tillen maar als het stadion niet mee groeit, kan ik hier nog jarenlang aanmodderen.

Misschien dan toch maar overstappen naar Finland?

Palmares

2029 - Fjardabyggd (ICE, 1ste klasse) - 1ste (kampioen)

Profiel  

Zarate
BerichtGeplaatst: 04 feb 2012, 02:16 
Wereldster

Wat is eigenlijk het meest aantal seizoenen dat je al ooit in een CM/FM-spel hebt gespeeld ?

Ik zo'n twintigtal ooit eens met Standard. Dan stond ik de CL-finale op den duur tegen Lommel. Good times.

Profiel  

El Gore
BerichtGeplaatst: 04 feb 2012, 04:01 
Veteraan

Dat zal gaan tussen mijn campagnes met Reggiana, San Marino of Newport en rond de 30 zijn.

- Regianna in FM2007: gestart in 2006-2007 in de Serie C2, voor het eerst kampioen in de Serie A in 2036-2037 en ook dan gestopt
- San Marino in FM2008: gestart in 2007-2008 in de Serie C2, voor het eerst kampioen in de Serie A in 2029-2030 maar wel maar gestopt in 2035-2036
- Newport County in FM2007: gestart in 2006-2007 in de Conference South, voor het eerst kampioen in de Premier League in 2034-2035

Dus nu ben ik bijlange nog niet zo lang bezig als toen. :D Bovendien kan ik nu er door vliegen wegens de kleine competities. Ik ben nu bezig met mijn 25ste seizoen en mijn game status staat op 8 dagen. Ik stond voor San Marino op het einde op meer dan 23 dagen.

Ondertussen goed en slecht, slecht en goed nieuws op Fjardabyggd.

Het stadion wordt uitgebreid met 2.465 plaatsen en zal na afwerking 7.396 plaatsen tellen, pakweg 2.000 meer dan Valur en FH. Enkel FRAM heeft een groter stadion maar die trekken veel minder volk. Goed nieuws dus. (y) Het slechte nieuws is dat mij dat 4 miljoen kost! :o Dus de balans zal definitief in het rood gaan na dit seizoen. Mijn buffer van 4 miljoen is compleet weg.

Verder is Gislason voor 2,9 miljoen verkocht aan Bodo/Glimt. Het bestuur greep in dus kon ik er niets aan doen. De gelden zijn dan weer welkom. (y) Het slechte nieuws is dat er blijkbaar nog een 50% clausule aan de transfer kleefde waardoor ik maar de helft van het geld zie. De andere helft gaat naar zijn eerste club HK.

Profiel  

Charlie
BerichtGeplaatst: 04 feb 2012, 17:55 
Kernspeler

Blijft ge of naar andere club? Ik vind tien seizoenen al veel bij een club, nuja zo een challenge als gij heb ik nog maar één of twee keer gedaan, misschien nog eens doen.

Profiel  

El Gore
BerichtGeplaatst: 04 feb 2012, 22:10 
Veteraan

Voorlopig blijf ik, zeker nu het stadion wat groter wordt. Ik wil wel eens zien of dat financieel wat gaat opbrengen.

Ik speel het liefst lange campagnes met kleine ploegen.

Verder ook een eerste groot talent uit eigen huis. In mijn reserven zat een DMC van 19 jaar. Ik geef die een nieuw contract waarbij zijn waarde plots naar 375.000 euro schiet. Op enkele weken tijd is het naar 950.000 gestegen. Ook mijn rechtsachter, twee spitsen en centrale verdediger zijn enkele honderdduizenden euro's waard. Enkel KR heeft ook een paar spelers met een waarde boven 100.00. FH niet, maar zij lenen dan weer 5 sterke spelers van hun moederclub Byrne uit Noorwegen. KR en FH zijn voor mij dan ook mijn grootste concurrenten voor de titel.

Profiel  

El Gore
BerichtGeplaatst: 10 feb 2012, 20:23 
Veteraan

2030 was het jaar van de miljoenen.

Om te beginnen werd het stadion uitgebreid. Ik speel nu in een stadion van 7.396 man. In gans Ijsland is er maar één stadion dat groter is en dat is het nationale voetbalstadion waar ook de club Fram speelt (zij het slechts voor 1.500 man). Helaas kostte mij dat wel 4 miljoen euro. (n)

Aan het eind van 2029 was DC Gislason mijn speler met de hoogste waarde: 250.000 euro. Toen er een bod kwam van 2,9 miljoen werd hij door mijn bestuur verkocht. Meteen de eerste uitgaande miljoenentransfer. Jammer van de 50% clausule. In de loop van het seizoen werd Gislason nog eens doorverkocht waar ik ook nog 20% (500.000 euro) van kreeg.

In mijn reserven zat toen een DMC die bij het sluiten van een nieuw contract van 0 euro naar 375.000 schoot in waarde. Dat bleef toenemen: tegen het einde van het seizoen was hij 1,2 miljoen waard. Meteen de eerste miljoenenspeler uit eigen jeugd. Toen Olympiakos een bod van 2,2 miljoen deed, ging mijn bestuur daar op in.

In de competitie pakte FH 41 punten door 13 zeges, 2 draws en 3 nederlagen. Fjardabyggd pakte 13 zeges, 3 draws, 2 nederlagen. Goed voor een titel met 1 punt voorsprong. 41 punten is meteen ook een record voor hoogste aantal punten zonder titel. :green:

Europees moet een Ijslandse kampioen niet meer aan de eerste ronde in CL meedoen. Ik begon onmiddellijk aan de tweede ronde maar geraakte niet voorbij een Finse ploeg (opgelet Finland, ca. 9de plaats in Europa, zit soms met 2 ploegen in de groepsfase van de CL). Daar staat tegenover dat in de UEFA cup Valur erin geslaagd is om de groepsfase te bereiken. Een primeur maar ik moet toch opletten dat geen andere ploeg als eerste in de CL geraakt.

Dat zullen belangrijke jaren worden: de jaren dat slechts 1 ploeg aan de voorronde van de CL mag meedoen en sterk genoeg is om de groepsfase kan halen. Wie daarin slaagt, kan dan op enkele jaren een gigantische (financiële) voorsprong uitbouwen.

2031 begint gelijkaardig als 2030. Mijn spelers met de hoogste waarde was ondertussen mijn rechtsachter, 675.000 euro. Er kwam een bod binnen van 2,4 miljoen en mijn bestuur hapte toe. Opnieuw jammer van de 50% clausule. Ik heb momenteel nog 1 speler over die veel geld kan opbrengen. Ter vervanging van Gislason kocht ik voor 0 euro + 35% op de doorverkoop een Zweedse verdediger. Die is momenteel 475.000 euro waard dus ik sluit niet uit dat bij een miljoenbod mijn bestuur akkoord gaat.

Na hem zitten er voorlopig geen spelers met heel hoge waardes in de kern. Dus de uitloop zal stoppen mocht die ene DC nog verkocht worden. Feit is wel dat ik minder sterk ben dan vorig seizoen dus ben ik benieuwd of een derde titel op een rij er wel echt inzit.

Palmares

2030 - Fjardabyggd (ICE, 1ste klasse) - 1ste (kampioen)

Profiel  

El Gore
BerichtGeplaatst: 11 feb 2012, 17:48 
Veteraan

Ik had gedacht dat 2031 iets zwaarder ging zijn wegens de gedwongen verkoop van drie basisspelers. Er werd inderdaad eenmaal meer verloren in de competitie maar ik pakte ook 15 zeges op 18 speeldagen. KR was mijn grootste concurrent want zij kochten voor meer dan 200.000 euro in.

Europees kwam in de tweede voorronde CL tegen Skonto Riga uit. Geen probleem: 7-1 agg. In de volgende ronde wachtte Djurgarden. Die waren wel te sterk: 5-2 agg. Dat viel nog mee. Ik heb er in diezelfde voorronde een ploeg tegen Hertha Berlijn zien uitgaan met een agg. van 19-1! :o

Verlies in de laatste voorronde CL betekent nog het vangnet van de laatste voorronde van de UEFA. Daarin lootte ik Leicester City. Thuis 2-2 en uit 3-2. Uit speelde ik meer dan een uur met een man minder. Mijn 3-2 en de rode kaart voor Leicester vielen te laat voor een slotoffensief.

Ik hoop in de jaren 30 toch eens deel te mogen uitmaken van een Europese groepsfase, bij voorkeur de CL uiteraard. (y)

Palmares

2031 - Fjardabyggd (ICE, 1ste klasse) - 1ste (kampioen)

Profiel  

Charlie
BerichtGeplaatst: 11 feb 2012, 19:37 
Kernspeler

Komt ooit wel goed zeker? Ben het uiteindelijke doel uit het oog verloren...

Ik ga met FM 2012 de challenge van english hero aan, waarschijnlijk terug met Dover... spreekt mij het meest aan (toevallig).

Profiel  

El Gore
BerichtGeplaatst: 11 feb 2012, 20:53 
Veteraan

Doelstelling is om, buiten zoveel mogelijk prijzen en titels te pakken in Scandinavië, de CL te winnen met hetzij een Finse, hetzij een Ijslandse club. Het feit dat ik na drie titels nog niet eens een ploeg heb die de voorrondes van de CL kan overleven, zegt genoeg over hoe lang het nog kan duren. :green:

Profiel  

El Gore
BerichtGeplaatst: 22 feb 2012, 23:58 
Veteraan

2032 was een seizoen dat wat met horten en stoten ging.

Het begon met slecht nieuws: voor de vierde keer in 3 jaar verkocht mijn bestuur een speler. Na DC Johan Gislason, DMC Einar Thordarson, DR Olavur Gunnarson ging mijn bestuur nu in op een bod van 2 miljoen voor DC Stefan Jansson. Het geld is welkom maar het betekent telkens terug spelers zoeken. Voor één keer gaf ik ook wat geld uit, o.a. 550.000 euro voor een Poolse AMC.

Ik won in de League Cup al mijn poulewedstrijden (en later ook de finale) maar verloor tussendoor dan wel de Supercup. In de competitie startte ik heel slecht. 14 punten na 8 wedstrijden en 17 punten halfweg. Ik dacht aan een achterhaalde taktiek en maakte enkele wijzigingen. Dan volgde een periode van 7 zeges op een rij en op de voorlaatste speeldag was de titel een feit.

Europees was het weer niet goed. Winst op Dinamo Minsk (1-2) maar thuisverlies (0-2) was fataal. Ver ging ik toch niet geraakt zijn. Dinamo Minsk lootte daarna Juventus voor de CL en in het vangnet van de UEFA Cup Lyon.

De beker eindigde op bizarre wijze, iets dat ik na uren FM nooit heb meegemaakt. Vlak voor tijd stond ik de finale 0-1 achter. In de 87ste minuut scoorde Grahn op hoekschop. Grahn is mijn doelman die mee naar voren opgerukt was. :o In de verlengingen scoorde ik dan nog eens en zo was ook de derde prijs van het seizoen binnen.

Mijn reserven werden voor de 7de maal op een rij kampioen maar dat is geen verrassing aangezien ik de beste jeugdfaciliteiten van Ijsland heb.

Ondertussen zit ik voor het tussenseizoen weer met klamme handjes. Ik zit nu al met drie spelers die meer dan 1 miljoen waard zijn en hoop dat ze niet verkocht worden. Naar Ijslandse normen is dat enorm als je weet dat er maar 2 ploegen zijn die spelers hebben met een waarde boven 100.000 euro. KR heeft 4 spelers al is de hoogste waarde ook maar 130.000 euro.

Ik heb een 19-jarige Deense AML FC van 1,1 miljoen, een Zweedse 20-jarige doelman van 1,1 miljoen en een Poolse AMC van 1 miljoen. Verder nog twee DC van 220.000 en 250.000, een SC van 140.000, een AMR van 100.000 en in principe zou mijn AML er ook 100.000 euro moeten waard zijn. Maar die is door een blessure nauwelijks aan de bak gekomen. Vorig seizoen nog goed voor 13 assists op 18 competitiewedstrijden. Dit seizoen 3-5 maand out wat in een korte competitie desastreus is.

De titels en waarde van mijn topspelers geven misschien aan dat ik Ijsland aan het ontgroeien ben maar een uitverkoop kan alles kelderen. Mijn Europese wedstrijden tonen dan weer aan dat ik nog altijd ver verwijderd ben van Europese poulewedstrijden.

Palmares

2032 - Fjardabyggd (ICE, 1ste klasse) - 1ste (kampioen)

Profiel  

Charlie
BerichtGeplaatst: 23 feb 2012, 09:47 
Kernspeler

Ook maar saai/ergerlijk zo niet? Op nationaal vlak zit ge aan uw plafond maar europees komt ge nog veel te kort en kunt ge (nog) niet beter?

Profiel  

ArenA
BerichtGeplaatst: 23 feb 2012, 12:14 
ForumPipo

Kan je die spelers geen clausule geven waardoor ze pas wegmogen vanaf 5 miljoen € ofzoiet. Dan zou je voorzitter minder rap geneigd zijn om de spelers te laten gaan voor bedragen onder het clausule-bedrag (allé dat is toch zo in de nieuwere versies)

Profiel  

El Gore
BerichtGeplaatst: 23 feb 2012, 22:53 
Veteraan

ArenA schreef:
Kan je die spelers geen clausule geven waardoor ze pas wegmogen vanaf 5 miljoen € ofzoiet. Dan zou je voorzitter minder rap geneigd zijn om de spelers te laten gaan voor bedragen onder het clausule-bedrag (allé dat is toch zo in de nieuwere versies)

Ik heb spelers met clausules maar daar trekt mijn bestuur zich niets van aan. Als ik clausules toeken, is het ook louter voor de vorm. Bv. nu zijn het clausules van 8 miljoen.

Met Newport had ik een op een bepaald ogenblik hetzelfde probleem.

Charlie schreef:
Ook maar saai/ergerlijk zo niet? Op nationaal vlak zit ge aan uw plafond maar europees komt ge nog veel te kort en kunt ge (nog) niet beter?

Het is nog niet saai omdat ik nog niet iedereen wegspeel. Met slechts 54 punten te verdienen mag er in de competitie ook niet veel fout lopen: twee keer een onderling duel verliezen en dat worden dure verliespunten. Dus ik sluit niet uit dat ik de komende jaren toch eens naast de titel grijp. Maar de kloof met de rest van Europa blijft verschrikkelijk groot.

Profiel  

El Gore
BerichtGeplaatst: 25 feb 2012, 15:46 
Veteraan

Het is niet saai maar wel ergerlijk aan het worden. Antonsen is 1,9 miljoen waard. Een ploeg doet een bod van 2 miljoen en mijn bestuur vindt het voldoende. :fuck:

Nu wordt er ook sterk aan de mouw van Zawadski (1,7 miljoen getrokken) dus ik mag er vanuit gaan dat eens een ploeg 2 miljoen biedt die ook weg is.

Daarnaast zijn er hoop spelers die hun contract niet meer wensen te verlengen wegens ambitie naar een hogere club. Er dreigt een leegloop.

Profiel  

El Gore
BerichtGeplaatst: 26 feb 2012, 02:30 
Veteraan

Na de verkoop van Antonssen had ik veel zin om er de brui aan te geven en een Finse club te zoeken. Finland is ondertussen een evenwaardig Scandinavisch land in Europa (11de op de UEFA-ranking) en mag twee ploegen voor de voorronde van de CL afleveren (in totaal zelfs 5 Europese plaatsen). De CL winnen met een Finse club zou dus minder tijd innemen omdat de kloof met Europa kleiner is.

Ondertussen won ik wel voor de 5de keer de Supercup en de 7de keer de League Cup (waarvan 5 keer op een rij).

In juli-augustus breekt de transferperiode voor de andere clubs buiten Ijsland aan en dan is het bang afwachten wat er met Grahn en Zawadski ging gebeuren. Zelf deed ik ook een paar uitgaande transfers: een AML op overschot voor een 1 miljoen, aan AMR op overschot voor 1 miljoen en een DL wiens contract afliep zowaar nog voor 1,5 miljoen. Alles samen is er dit seizoen 5,75 miljoen binnengekomen aan transfers. Daarmee zit ik een tijdje weer met wat geld op de balans. Al heb ik van de gelegenheid gebruik gemaakt om een stadionuitbreiding aan te vragen. Inkomend kosten de toekomstige vervangers mij 73.000 euro. Dus voorlopig goede zaken gedaan.

De competitie krijgt langzaam Mickey Mouse allures. 18 wedstrijden, 16 zeges, 0 nederlagen, 2 draws, 52-5 doelpuntensaldo. Goed voor een 5de titel op een rij. KR eindigde op 13 punten.

Datzelfde KR smeerde mij wel een nederlaag aan in de bekerfinale. Net geen Grand Slam (League Cup, Supercup, titel, Beker) voor Fjardabyggd dus. :(

Europees lootte ik in de tweede voorronde van de CL Gorica. Bleek een makkie. In de volgende ronde wachtte Sevilla, verliezend finalist van de UEFA cup een seizoen eerder. Bleek geen makkie en geen CL voor Fjardabyggd. Wel nog een voorronde UEFA als troost.

Het vangnet van de voorronde zorgde voor een wedstrijd tegen een Belgische club, Anderlecht. In Anderlecht speelt er in 2033 trouwens een Vargas. Wel Oscar en Chileen. :green:

Ik was uiteraard underdog maar dacht wel aan de wedstrijden van FH en KR in Europa. Zij konden een ronde eerder Standard en Charleroi uitschakelen. Thuis won ik met 2-1 al was de tegengoal in de 90ste minuut wel heel zuur. Uit stond RSCA al na 5 minuten voor en zag ik de bui hangen. Tot een Hollander Van Dam zo slim was om binnen het eerste kwartier twee keer geel te pakken. Ik kon daarmee het evenwicht herstellen. Halldor Petursson scoorde na een uur de gelijkmaker en ik hield stand.

Normaal gezien zit het seizoen in Ijsland na de bekerfinale eind september erop maar niet voor Fjardabyggd. Ik zit dus nog in de poules van de UEFA en heb zo nog tussen eind oktober en begin december 4 wedstrijden te spelen. Het is nog het oude systeem met 5 ploegen per poule. Mijn tegenstanders worden Barcelona, Marseille, PSV en Leverkusen. PSV en Barcelona komen op bezoek. :D

Palmares

2033 - Fjardabyggd (ICE, 1ste klasse) - 1ste (kampioen)

Profiel  

El Gore
BerichtGeplaatst: 04 maart 2012, 20:12 
Veteraan

Ik had twee doelstellingen bij de Europese poulewedstrijden: geld verdienen en een keer scoren. Dat eerste lukte zonder probleem: die vier matchen waren nog goed voor 1,3 miljoen euro winst. Dat is meegenomen in een periode waarin ik wel lonen moet betalen maar waar er geen inkomsten zijn. Alles ligt namelijk stil van eind september tot eind februari. Scoren was moeilijker. Tegen PSV werd het 0-5 (alles ging degelijk tot een rode kaart). Op Leverkusen 1-0. Tegen Barcelona bijna punten (0-2 maar Barça scoorde op strafschop pas 7 minuten voor tijd). Op Marseille stond het snel 3-0. In blessuretijd van de laatste match wist ik eindelijk eens te scoren (3-1). :banana:

Dan het nieuwe seizoen. Aan het begin geraakte ik Zawadzki kwijt. Gratis maar hij bleef nog wel de rest van het seizoen. Ondertussen kocht ik goedkoop ander talent op. Morten Sachse werd voor 4 miljoen verkocht (+ 50% op doorverkoop). Daardoor had ik geld in kas en ging het bestuur over tot een stadionuitbreiding.

Ik heb nu een stadion van 11.096 plaatsen. Nog 3.000 plaatsen en ik heb het grootste van Ijsland. Sowieso speel ik gemiddeld voor 3.000 man meer en volgend seizoen zal het dus nog meer zijn. Misschien zelfs het dubbele van FH, de tweede qua toeschouwers.

De League Cup won ik voor de 6de maal op rij. KR had in hun poule getoond even sterk te zijn. Voor de bookies waren Fjardabyggd en KR evenwaardige titelkandidaten. Verder kwam KR dan nog eens winnen voor de Supercup. Dus verwachtte ik wel wat tegenstand in de competitie.

Zoals gezegd, KR is de enige andere ploeg met spelers boven een waarde van 100.000 euro. KR heeft er 4 vier, ik heb er ondertussen al 11. Rond halfweg stond ik al voor op KR en had ik nog een match minder. Dat gaf ik uiteraard niet meer uit handen dus een 6de titel op een rij. Net als vorig seizoen verloor ik ook dit seizoen geen enkele competitiewedstrijd. In de Ijslandse eerste klasse zit ik nu aan 2 (2032) + 18 (2033) + 18 (2034) = 38 competitiewedstrijden zonder nederlaag.

Europees is een raar geval. In de tweede voorronde van de CL was ik veel te sterk. Ik won met een agg van 12-0 (7-0 thuis en 0-5 uit). :o Tegenstander was de kampioen van Malta. In de derde voorronde ben ik dan weer niet beschermd dus krijg ik altijd een topper. Na Sevilla vorig jaar was het nu Betis Sevilla, 3de in Spanje. Ginder 1-0, thuis 1-0 maar op strafschoppen was ik de mindere. In de voorronde van de UEFA ben ik opnieuw geen reekshoofd dus was het opnieuw een grote ploeg, Bordeaux. Ginder 0-0 maar thuis 0-1. In cijfers zijn de verschillen niet groot maar in de wedstrijden zelf is het telkens eenrichtingsverkeer.

De beker ging in de finale helaas verloren.

Goed, stapje voor stapje wordt de ploeg beter: meer jeugdinternationals en spelers met een hogere waarde. Wegens niet bijtekenen zal ik wel mijn keeper moeten verkopen voor zijn contract afloopt. Er is al interesse van Manchester en Barcelona. Maar ik heb normaal wel al een vervanger. Ook een verdediger uit eigen jeugd wil niet meer bijtekenen. De overige betere spelers zouden geen probleem mogen zijn.

Palmares

2034 - Fjardabyggd (ICE, 1ste klasse) - 1ste (kampioen)

Profiel  

Charlie
BerichtGeplaatst: 04 maart 2012, 21:37 
Kernspeler

Respect voor de volharding :) Dover laat ik voor de moment even gerust ( frustratie ook :p ) zit vast in league 2. Met andere carriere ( verschillende clubs in verschillende landen gaat het wel voor de wind :) )

Profiel  

El Gore
BerichtGeplaatst: 04 maart 2012, 21:58 
Veteraan

Beetje bij beetje heb ik de indruk dat het vooruit gaat. Ook niet onbelangrijk: Ijsland staat ondertussen 17de in de UEFA ranking. De 15de plaats betekent een ploeg meer Europees en een ploeg meer dat aan de voorronde van de CL mag meedoen. Zolang ik in de voorrondes de grote ploegen niet kan ontwijken, maak ik geen kans op de CL poule. Nochtans vermoed ik dat 6 CL wedstrijden financieel een geweldige boost zouden zijn.

Profiel  

Charlie
BerichtGeplaatst: 07 maart 2012, 22:21 
Kernspeler

Ligt dat aan mij of loopt het spel trager naar mate de jaren vorderen?

Profiel  

El Gore
BerichtGeplaatst: 07 maart 2012, 22:32 
Veteraan

Tijdens het spelen valt het mij toch niet op. Wel het laden en het saven is wat trager maar dat is de logica zelve. Mijn laatste savegame is al 935 MB. :D

Profiel  

Charlie
BerichtGeplaatst: 07 maart 2012, 22:40 
Kernspeler

Allright, dat bedoelde ik dus :)

Profiel  

El Gore
BerichtGeplaatst: 07 maart 2012, 22:53 
Veteraan

Mijn nog oudste savegame is van 2026. Op 9 seizoenen is er bij mij 150 MB bijgekomen. Binnenkort moet het spel een bestand van 1 GB kunnen openen om te kunnen spelen. Dus is het vrij normaal dat het langer duurt.

Maar het spelen zelf loopt bij mij toch geen vertraging op.

Profiel  

Charlie
BerichtGeplaatst: 08 maart 2012, 09:37 
Kernspeler

Nene maar ik doelde idd op het saven en op het laden. Binnenkort toch weer eens met Dover proberen verder te geraken.

Profiel  

El Gore
BerichtGeplaatst: 09 maart 2012, 16:45 
Veteraan

Begin januari 2035 verkocht ik noodgedwongen mijn doelman. De contracten in Ijsland lopen af in september dus kon ik er nog geld voor krijgen. Hij werd uiteindelijk verkocht voor 4,1 miljoen + 50% op een doorverkoop.

Met dat geld vroeg ik een stadionuitbreiding dat er ook kwam. Tegen het einde van het seizoen was de uitbreiding een feit. Ik heb nu een stadion van 13.950 plaatsen, nog 50 en ik heb het grootste stadion van Ijsland. Mijn concurrenten, FH en KR, spelen voor minder toeschouwers in een kleiner stadion. De kloof wordt daar elk jaar groter.
FH: stadion van 5.000 plaatsen, 4.800 toeschouwers
KR: stadion van 4.200 plaatsen, 4.000 toeschouwers
Fjardabyggd: stadion van 13.950 plaatsen, 11.000 toeschouwers

Met nog een verhoging boven de 15.000 plaatsen zou ik straks voor drie keer meer toeschouwers kunnen spelen.

De League Cup mag de Fjardabyggd Cup genoemd worden want ik won die voor de 7de maal op rij. De Supercup werd ook gewonnen, alleen in de beker lag ik er snel uit.

De competitie was een kopie van voorgaande jaren. Opnieuw kampioen en ook ditmaal zonder nederlaag, al voor het derde seizoen op een rij. (y)

Samen zit ik nu aan 2 (2032) + 18 (2033) + 18 (2034) + 18 (2035) = 56 competitiewedstrijden zonder nederlaag. Wel scoorde ik veel minder vlot dan de voorgaande jaren. Achteraan stond er een muur (5 tegendoelpunten) maar vooraan werden er te veel kansen gemist.

De competitie is niet echt een waardemeter van de sterkte van de ploeg. Dat merk ik beter Europees.

De tweede voorronde CL was eveneens een kopie van het voorgaande jaar. Net als in 2034 won ik met een agg van 12-0. :crazy: Ditmaal 0-4 uit en 8-0 thuis tegen een ploeg uit Albanië. In de derde voorronde ben ik niet beschermd en dus was de tegenstander van een hoger niveau. Nu FC Nordsjaelland uit Denemarken. Opgelet, Denemarken, Zweden en Noorwegen leveren al jaren vast ploegen af in de groepsfase van de CL. Thuis 1-0 winst maar uit 2-0 verlies. :(

In het vangnet van UEFA Cup was het terug een Scandinavische tegenstander, namelijk Svendborg. Thuis vloog er langs mijn kant alles binnen: 3-0 zodat ondanks een 3-1-nederlaag uit de groepsfase van de UEFA cup werd bereikt.

Daarin waren de tegenstanders Marseille, Atletico Madrid, Rostock en AGF. Op Atletico werd het 2-2, thuis tegen AGF 0-0, op Rostock 1-0 en thuis tegen Marseille 1-1. 3 punten dus beter dan de vorige keer. (y) Een optimist zou zelfs kunnen zeggen dat zonder de nederlaag op Rostock Fjardabyggd Europees zou overwinterd hebben. :green:

Ik ben benieuwd of de kampioen in 2036 meer beschermd zal zijn. Ijsland staat 17de op de EUFA ranking, op ca. 2000 punten van de 15de plaats. Maar een gewoon seizoen zonder kwalificatie in een groepsfase levert ca. 1600 punten op. Kwalificatie voor een UEFA groepsfase leverde de vorige keer Ijsland 5.000 punten op. In 2035 was het dus opnieuw het geval dus vraag ik mij af of de 15de plaats werd gehaald. Zo ja, wat is dan het voordeel van de kampioen? Zolang ik in de derde voorronde CL onbeschermd ben, is de groepsfase van de CL te hoog gegrepen. :(

Momenteel telt mijn kern 14 spelers met een waarde boven 100.000 euro. 5 daarvan zitten boven het miljoen. Al zal ik er een van (mijn linksmidden) moeten verkopen. Ook mijn doelman moet ik verkopen. Om dezelfde reden als in de eerste paragraaf: we zijn januari 2036, een transferperiode in Europa en hun contract loopt af in september. Ik ga proberen om voor beiden rond de 4 miljoen te krijgen. Mijn doelman Sjöberg zou geen probleem mogen zijn om een koper te vinden: bij transfer staat 52 ploegen die geïnteresseerd zijn. :crazy: Safi kent minder interesse maar ik neem geen risico om die gratis kwijt te spelen. Wel heb ik nog geen echte evenwaardige vervanger, al zou de Fin Ignatius ook ooit evengoed kunnen worden.

Ik heb met Sjöberg, Safi, Wahl, Lehtonen, Furberg, Jusic, Salli genoeg jong talent lopen dus als de eerste twee verkocht worden, moet ik in staat zijn om toch in Ijsland een hoog niveau te halen.

Volgend seizoen stap ik ook af van mijn viermansverdediging, iets dat ik altijd doe als ik te sterk begin te worden. Volgend seizoen staat de 18-jarige Fin Scarazatto in doel, en vormen Jusic, Skaftason en Lehtonen de verdediging, Salli wordt voor de verdediging geposteerd, Johansson is AML, Furberg AMR, Wahl AMC en vooraan Heinänen al zeker SC. De overige twee plaatsen moeten nog ingevuld worden en Johansson kan eventueel nog vervangen worden bij een transfer.

Palmares

2035 - Fjardabyggd (ICE, 1ste klasse) - 1ste (kampioen)

Profiel  

GREEN BSL
BerichtGeplaatst: 10 maart 2012, 10:57 
Kernspeler

het gat naar Europa wordt toch stilletjes aan kleiner (y)

Profiel  

El Gore
BerichtGeplaatst: 10 maart 2012, 17:12 
Veteraan

GREEN BSL schreef:
het gat naar Europa wordt toch stilletjes aan kleiner (y)

Doelstelling is om tegen 2040 de poulefase van de CL te bereiken. Als dat geen ambitie is! :old:

Profiel  

El Gore
BerichtGeplaatst: 12 maart 2012, 22:17 
Veteraan

2036 begon met de verkoop van Sjöberg aan Atletico Madrid voor 3,5 miljoen (+ 50% op een doorverkoop). Safi's contract kon ik wonderwel verlengen, zij het voor een monsterbedrag aan lonen en bonussen. Ik kreeg ook nog eens 2,1 miljoen aangezien Sachse werd doorverkocht.

Helaas nam mijn bestuur bij een bod op Marius Wahl het heft in handen toen Rosenborg 5 miljoen (+ 20%) bood.

Met het geld werd het stadion nogmaals uitgebreid met 1.000 plaatsen waardoor ik nu in het grootste stadion van Ijsland speel. Als ik dan naar de gemiddeldes kijk, dan is het verschil wel duidelijk:

1. Fjardabyggd - 14.024
2. KR - 4.416
3. FH - 4.295
4. Valur - 4.175

De Supercup werd nogmaals gewonnen. De League Cup eveneens, de 8ste keer op een rij. In de beker vestigde ik een nieuw record door met 12-0 te winnen. Maar ik lag er even goed snel uit. Qua zijcompetities zit ik voorlopig aan 7 Supercups (Valur leidt met 12), 10 League Cups (recordhouder) en 3 Bekers (Valur leidt met 16).

In de competitie werd halfweg zowaar verloren waardoor een einde kwam aan een reeks van 65 competitiewedstrijden zonder nederlaag. Ik speelde ook nog eens gelijk en dat was het enige andere puntenverlies. 8ste titel op een rij. Verder slechts vier tegendoelpunten. Ik scoorde ook 43 keer maar heb bijna nooit de topschutter lopen.

Reden zijn de blessures: vooral dit seizoen had ik het zwaar zitten. Ik denk dat het komt door het gebrek aan automatische vakantie. Normaal stopt het seizoen begin oktober, is er een automatische periode van verlof en keert iedereen eind oktober fris terug. Maar door die 4 Europese wedstrijden in de UEFA Cup loopt het seizoen gewoon verder en is er geen enkele rustperiode. Ik zal dus moeten zelf spelers individueel op rust sturen na de laatste wedstrijd met inzet op het einde van het seizoen als ik Europees een groepsfase haal.

Ik had gemerkt dat Ijsland inderdaad opgeklommen was naar de 15de plaats in Europa goed voor twee deelnemers in de CL-voorronde. Ik was benieuwd naar het voordeel van de kampioen maar dat was een teleurstelling. Ik moet niet deelnemen aan de tweede voorronde maar in de derde voorronde ben ik nog altijd onbeschermd. Gevolg: ik lootte dit keer Tottenham en verloor twee keer met 1-0. In de UEFA Cup voorronde ben ik dan weer wel beschermd. Tegenstander is Wisla Krakau. Thuis was het maar 1-1 dus moet ik uit aan de bak.

Hoewel, voor het geld moet ik voorlopig niet Europees spelen. Geen groepsfase zou ook rust betekenen.

Palmares

2036 - Fjardabyggd (ICE, 1ste klasse) - 1ste (kampioen)

Profiel  

El Gore
BerichtGeplaatst: 13 maart 2012, 00:03 
Veteraan

Niets te rusten, eerst 0-1 winst op Krakau zodat ik mij toch nog kwalificeer voor de groepsfase van de UEFA Cup. Tegenstanders daar zijn HKJ, Ascoli (leider in Italië), Leicester en Schalke.

De blessures blijven aanhouden: op Leicester twee vervangingen binnen het halfuur, tegen Schalke ook een gedwongen vervanging en op Ascoli eveneens een speler moeten vervangen (weer goed voor 3-6 maand).

Het wordt echt tijd dat ik spelers op rust kan sturen. :(

Maar rust zit er nog niet in want na drie speeldagen in de UEFA ben ik al zeker van Europese overwintering. Tweemaal uitwinst (op Leicester en Ascoli) tegen de gang van het spel in. Ascoli en HJK kunnen mij al niet meer inhalen. (y)

Profiel  

GREEN BSL
BerichtGeplaatst: 13 maart 2012, 08:29 
Kernspeler

Langzaam maar zeker (y) :)

Profiel  

El Gore
BerichtGeplaatst: 13 maart 2012, 21:45 
Veteraan

GREEN BSL schreef:
Langzaam maar zeker (y) :)

De eerlijkheid gebiedt mij wel om te zeggen dat ik de Europese wedstrijd zwaar onder lig. FM 2007 was niet de versie van de vele kansen dus +20 kansen tegenkrijgen betekent zwaar onderliggen. Als ik dan twee keer op rij op verplaatsing nog weet te winnen, dan was dat telkens met veel geluk. :engel:

Al had ik graag eens geluk gehad in de derde voorronde van de CL. Ik ben razend benieuwd naar de winst van 1 CL campagne.

Nu is het natuurlijk ook zo dat ik veel punten aan het verzamelen ben waar ik (en de andere Ijslandse ploegen) nog 5 seizoenen kunnen op teren.

Toch zie ik mij voor 2050 nog niet in staat om de CL te winnen. Er zijn toch veel meer moeilijkheden die in het begin niet te voorzien waren. Het zal toch met voorsprong één van mijn moeilijkste challenges zijn. :green:

Profiel  

El Gore
BerichtGeplaatst: 17 maart 2012, 17:24 
Veteraan

2037 was een jaar met heel positief en heel negatief nieuws. Maar eerst het gewone nieuws.

Het stadion werd nogmaals met 1.000 uitgebreid naar 15.950 plaatsen. Niemand werd verkocht maar ik kreeg wel nog 2,6 miljoen euro binnen dankzij een doorverkoop. Verder kreeg ik ook het signaal om geld te beginnen uitgeven want de aandeelhouders kregen een dividend uitbetaald van 1,9 miljoen. Ik legde dan ook 875.000 euro neer voor een 17-jarige AMC uit Zweden. De jeugdfaciliteiten werden een laatste maal verbeterd: het hoogst mogelijke (state of the art + youth academy) is bereikt.

De league cup werd voor de 9de keer op een rij gewonnen. De supercup werd ook gewonnen. Alleen de beker was weer een probleem.

In de competitie verloor ik zowaar drie keer waaronder twee keer tegen concurrent FH! :o

Telkens waren het wedstrijden waar de bal maar niet in wou. Iets waar ik het volledige seizoen wel last van had. Ik had soms tot 20 kansen meer dan de tegenpartij om dan toch maar 1 doelpuntje meer te hebben. De titel zelf kwam nooit echt in gevaar.

Europees is Ijsland terug afgezakt naar de 16de plaats met slechts 1 CL ticket. Maar Fjardabyggd is ondertussen wel opgeklommen naar de 99ste plaats in Europa. Dus was ik vrijgesteld van de tweede voorronde CL. In de derde voorronde was ik bovendien reekshoofd. (y)

De tegenstander was dus niet van een groot kaliber zoals een Sevilla of Tottenham. Ik lootte Legia Warschau. Thuis won ik met 3-0 dus het moest al erg tegenslaan mocht de groepsfase van de CL niet bereikt worden. In Polen werd het 4-0 ... maar in mijn voordeel. :p

Voor het eerst was Ijsland vertegenwoordigd in de groepsfase van de CL. Ik kreeg al onmiddellijk 4,4 miljoen en daarvoor doe ik het natuurlijk. :D Mijn tegenstanders in de CL waren Manchester City (CL-winnaar), Lazio en Start Oslo. Ik begon met een zege op Start, ging tweemaal met 5-1 onderuit tegen City, won van Lazio thuis (4-1!), verloor ginder en pakte nog een punt tegen Start. Goed voor 7 punten in de CL en een derde plaats dus ik overwinter opnieuw in de UEFA Cup.

Ik moet nog bericht krijgen van de TV-gelden van de CL maar sowieso is er 8 miljoen bijgekomen. (y)

En dan het heel slechte nieuws.

Rond juni kreeg ik bericht dat mijn voorzitter een stap opzij zal doen. Omdat de onderhandelingen bleven aanslepen werd in augustus 2037 een transferstop ingevoerd. Ik kan bijgevolg geen enkele transfer doen, net nu ik in de CL zat en dus betere spelers kon lokken en net nu ik met 17 miljoen aan transfergelden sta. Ik kan zelfs geen spelers die einde contract zijn aanwerven. Uitgaand kan ik ook geen transfers doen dus alle boden, van groot tot klein, worden automatisch geweigerd. Zelfs als er 2.000 euro voor een reservespeler geboden wordt. Zelfs als er van Juventus, Real, etc. 9,2 miljoen op de 20-jarige verdediger Lehtonen geboden wordt. Ondertussen is het al december 2037 dus het transferverbod sleept al 4 maanden aan.

Probleem is dat ik 2 grote spelers heb die in september 2038 einde contract zijn (Safi met een waarde van 2,3 miljoen en Ignatius met een waarde van 1,5). Wil ik er nog geld aan verdienen, dan moet ik ze verkopen voor 30 maart 2038. Anders kunnen ze gratis weg op het einde van het seizoen. Een contractverlening is bijna onmogelijk. Ik kan zeker het dubbele-drievoudige (+ doorverkoop) voor die twee krijgen dus een transferverbod kan mij wel eens 8-10 miljoen euro kosten.

Ik kan niet anders dan hopen dat de overname er snel doorkomt want voorlopig zit ik vast. Ik heb op het internet gezocht en zelf kan ik er niets aan doen. :x

Palmares

2036 - Fjardabyggd (ICE, 1ste klasse) - 1ste (kampioen)
2037 - Fjardabyggd (ICE, 1ste klasse) - 1ste (kampioen)

Profiel  

El Gore
BerichtGeplaatst: 20 maart 2012, 20:41 
Veteraan

Begin 2038 verkocht ik alle spelers wiens contract op 30 september 2038 afliep en die niet wilden bijtekenen:
- DC Skaftason 50.000 euro waard, eigen jeugd, verkocht voor 1.000.000 + 50% op een doorverkoop
- AML Safi, 2 miljoen euro waard, voor 3.900.000 + 20%, vertrekt pas op 30.06.2038
- AMR Ignatius, 1,3 miljoen, voor 4.000.000 + 50%
- GK Olesen, 500.000, voor 2.500.000 + 50%

Dus uitgaande transfers bleken mogelijk. Inkomend nog altijd niets gezien de overname. Ondertussen is het al mei 2038: dat is dus al de 10de maand met een transferverbod. :x

Momenteel is het mei 2038: de competitie begint maar ik ga een test doen. Ik ga FM een paar uur laten draaien en op vakantie gaan. Ik wil weten of ik niet definitief vastzit of er inderdaad nog een doorbraak komt. Januari 2039 is de einddatum: zit ik dan nog met een transferverbod, dan vermoed ik eerder een bug.

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 138 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur