Het is nu 21 jan 2018, 09:42

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 138 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4  Volgende
Auteur Bericht
El Gore
 Berichttitel: [FM 2007] Knattspyrnufélag Fjarðabyggð
BerichtGeplaatst: 17 sep 2011, 20:10 
Veteraan

Hier gaan we: alle reeksen van Scandinavië zijn aangeduid, samen met de hoogste klasse van Frankrijk, Spanje, Italië, Engeland en Duitsland.

Helaas vond ik de cijfertjes te klein om mijn netbook dus wordt het op de gewone pc.

Doelstelling:
1. Met hetzij een Finse, hetzij een Ijslandse ploeg de CL winnen
2. Zo veel mogelijk prijzen pakken in alle Scandinavische landen

Ploeg waar ik start is IFK Vasa, één van de oudste clubs van Finland (zelfs ouder dan de voetbalbond als ik wikipedia moet geloven) en momenteel (althans in 2006) in de Ykkönen, de Finse tweede klasse, spelend.

Laatst bijgewerkt door El Gore op 21 jan 2012, 00:28, in totaal 9 keer bewerkt.

Profiel  

El Gore
 Berichttitel: Re: [FM 2007] IFK Vasa
BerichtGeplaatst: 18 sep 2011, 22:16 
Veteraan

Ter info.

In 2006 is de WK-ranking:

17. Denemarken
20. Zweden
49. Noorwegen
67. Finland
107. Ijsland

De UEFA-ranking voor de Europese plaatsen:

20. Noorwegen
23. Denemarken
26. Zweden
32. Finland
36. Ijsland

Benieuwd hoeveel het kan stijgen door in die landen te spelen. Ondertussen is mijn eerste seizoen gedaan. Ik eindigde 9de (op 14 ploegen) met een media prediction van 11de. Halfweg zag het er dramatisch uit met een laatste plaats en twee zeges. Bijna geen transfers gedaan en blijkbaar was IFK Vasa (kortweg VIFK) een nieuwkomer in de Ykkönen. In 2005 zaten ze in de Kakkonen, de Finse derde klasse (niet bespeelbaar). De kern was dus vrij zwak en in de klassieke 4-4-2 verloor ik de slag om het middenveld. Halfweg veranderde ik naar 4-5-1 en pakte ik wel nog genoeg punten om safe te zijn.

Blijkbaar zijn er in 2007 ook veranderingen in Finland. De eerste klasse, de Veikkausliiga, krijgt twee bijkomende ploegen en wordt een reeks van 14 ploegen. In de Ykkönen zakken er vanaf 2007 nu drie ploegen. Dat belooft want aan de start van het spel in januari waren enkele spelers al vast getransfereerd voor november 2006. Het moet nu net lukken dat daar mijn topschutter tussenzit. :(

Het zal nog een aantal jaren knokken worden daar onderaan in de Ykkönen. :fight:

Nog enkele vaststellingen: HJK is de grote club: titel en beker en ze spelen voor het meest aantal toeschouwers in Finland ca. 5.600 man. Ik speel voor nog geen 500 man. Dus in Finland is er zeker nog een gat met de top. Ook de kloof met de betere Europese competities zal niet zo maar gedicht worden. :whistle: Sowieso ligt Europees voetbal moeilijk want ook een stuk buiten de reguliere competitie. De winterstop loopt van begin november tot eind april.

Palmares

2006 - IFK Vasa (FIN, 2de klasse) - 9de

Profiel  

joachim1107
BerichtGeplaatst: 19 sep 2011, 10:07 
Miniem

veel succes

Profiel  

El Gore
BerichtGeplaatst: 26 sep 2011, 21:12 
Veteraan

joachim1107 schreef:
veel succes

Het heeft niet mogen zijn.

Aan de voorbereiding wist ik al hoe laat het was o. a. 0-5 op mijn doos tegen een ploeg die niet eens in competitie is. Enige goeie wedstrijd in de voorbereiding was een 7-1 ... maar dat was tegen mijn eigen jeugd. :green:

Het was lang wachten op de eerste zege en ik ben nooit uit de gevarenzone geraakt. Al gauw stonden er vier ploegen afgescheiden achteraan. Rekening houdend dat drie degradanten op 14 ploegen vrij veel is, was het al gauw heel moeilijk om mij te redden. Uiteindelijk kwam ik drie punten te kort. Tussendoor eens een 7-2 pandoering.

Het was over het algemeen typisch een tweede seizoen. Dan valt de balans telkens in mijn nadeel uit. Meer rood tegen, meer strafschoppen tegen, veel verliespunten in de laatste 10 minuten en de tegenstand die in een evenwichtige wedstrijd wel zijn kansen afmaakte. Ik denk dat ik in een tweede seizoen zelfs met Barcelona zou krasselen.

Kortom, ik ben geen trainer meer van IFK Vasa. :(

Naar een andere club gaan, liep moeizaam. Er was een andere Finse tweedeklasser zonder trainer dus reageerde ik. Maar een antwoord bleef uit. Ondertussen weigerde ik twee boden: één van Strommen, een Noorse derdeklasser en één van Reading, een PL ploeg. Dat laatste is maar vreemd: alsof het mogelijk is van een Finse tweedeklasser-degradatieploeg naar een PL ploeg te gaan. Maar van die Finse tweedeklasser kreeg ik na maanden nog geen repliek. Bleek dat er besprekingen waren om het bestuur over te nemen waardoor er niets gebeurde. Een Ijslands tweedeklasser was ook mogelijk maar die hadden alleen maar grijze spelers. Uiteindelijk is het LFA in de Deense derde klasse geworden. Alleen spelen die volgens het West-Europese model dus van september tot mei waardoor ik nog maar zes matchen te doen heb. Daarna ga ik proberen terug te keren naar de Finse tweede klasse.

Profiel  

Lierseboy
BerichtGeplaatst: 26 sep 2011, 22:05 
Belofte

Wordt in ieder geval wel een interessante carrière denk ik :)

Profiel  

El Gore
BerichtGeplaatst: 26 sep 2011, 22:21 
Veteraan

Lierseboy schreef:
Wordt in ieder geval wel een interessante carrière denk ik :)

Ik hoop het. :p

Voor één keer blijf ik niet bij dezelfde ploeg maar verhuis als het mij zint. Enkel het begin is wat gevaarlijk maar eens de reputatie een klein beetje naar omhoog gaat, heb ik keuze genoeg. Desnoods probeer ik om in alle reeksen in Scandinavië actief te zijn. :D

Ondertussen heb ik ook de laatste 6 wedstrijden van LFA (voluit Lolland-Falster Alliancen) afgewerkt. Ik ben nog opgeklommen naar de 10de plaats. Ik zie al dat in de Finse tweede klasse AC Oulu het onder de verwachtingen doet. Dus eenmaal ik kan solliciteren waag ik mijn kans.

Palmares

2007 - IFK Vasa (FIN, 2de klasse) - 13de (degradatie)
2008 - LFA (DEN, 3de klasse) - 10de

Profiel  

El Gore
BerichtGeplaatst: 01 okt 2011, 00:56 
Veteraan

In mijn eerste seizoen LFA ben ik 4de geëindigd. Ik heb nooit eerste gestaan maar toch zat de titel er een tijdje in. Ik was genaderd tot op 1 punt maar dan viel het een paar keer tegen (6 op 18 in mijn laatste 6 wedstrijden) en zakte ik nog terug. Wel een eigenaardigheid: Brondby II werd kampioen, KB tweede, B 93 derde. De kampioen promoveert, de tweede speelt een play-off wedstrijd tegen de play-off ploeg van de andere derde klasse (er is een division Ost en Vest). Brondby II en KB zijn echter reserveploegen van Brondby en Kopenhagen: zij mogen niet promoveren dus B 93 promoveerde rechtstreeks en ik speelde als vierde toch nog een play-off wedstrijd, heen en terug tegen Holstebro. Thuis 1-1 en uit 0-3 dus ga ik over naar de Deense tweede klasse. (y)

Die B-ploegen is een soort van valse concurrentie. Ze zijn enerzijds veel sterker dan de meeste andere ploegen maar hebben een wisselende kern. Spelers die het goed deden voor de winterstop werden na de winterstop opgenomen in de A-kern waardoor Brondby B en KB na de winterstop zwaar punten begonnen te verliezen. Ik ben dan ook op beide ploegen na de winterstop gaan winnen (op KB zelfs met 1-5, op Brondby II met alle geluk van de wereld: 25 kansen tegen en zelf maar 3 ballen tussen de palen, goed voor 2-3 winst).

Ik heb ondertussen geprobeerd om te solliciteren bij twee Zweedse vierdeklassers maar dat pakte niet, en nog minder bij mijn bestuur. Gelukkig mocht ik blijven. :green:

Ter info, de Scandinavische reeksen:

Noorwegen (6 reeksen):
1ste klasse: Tippeligaen
2de klasse: Adeccoligaen
3de klasse: 2.divisjon Avdeling 1, 2.divisjon Avdeling 2, 2.divisjon Avdeling 3 en 2.divisjon Avdeling 4

Ijsland (2 reeksen):
1ste klasse: Islandsmot Landsbankadeild karla
2de klasse: First division

Finland (2 reeksen)
1ste klasse: Veikkausliiga
2de klasse: Ykkönen

Denemarken (4 reeksen)
1ste klasse: SAS-ligaen
2de klasse: Viasat Sport division
3de klasse: 2. division Ost en 2. division Vest

Zweden (10 reeksen)
1ste klasse: Allsvenskan
2de klasse: Superettan
3de klasse: Division 1 Norraettan en Division 1 Södraettan
4de klasse: Division 2 Norrland, Division 2 Västra Götaland, Division Mellersta Götaland, Division Södra Götaland, Division Norra Svaeland en Division Östra Svaeland

Ik ga dus nu in mijn derde reeks aan de slag gaan. Nog 21 reeksen te gaan. :green:

Voor de volledigheid heb ik mij trouwens de nationaliteit van de Faroer gegeven. (y)

Palmares

2009 - LFA (DEN, 3de klasse) - 4de (promotie)

Profiel  

El Gore
 Berichttitel: Re: [FM 2007] Lolland-Falster Alliancen
BerichtGeplaatst: 02 okt 2011, 15:32 
Veteraan

Voordeel aan de Scandinavische competities is dat die kort zijn. Ik zit al anderhalf seizoen ver in de tweede klasse.

Het eerste seizoen in de Viasat Sport division verliep goed. Ik pakte snel genoeg punten om nooit in degradatiegevaar te geraken. Lange tijd bleef ik hangen rond de 5de plaats. De top was te sterk: AB werd met een straatlengte voorsprong kampioen. Hun eerste en vermoedelijk enige nederlaag was wel op LFA. (y)

Pas tegen het einde rammelde het een beetje, mede door blessures van mijn 2 uitstekende loanies van moederclub Kopenhagen, mijn centrale verdedigers en mijn enige scorende spits. In de laatste 9 speeldagen kon ik pas op de laatste speeldag nog eens scoren. Desondanks bleef ik de 5de plaats vasthouden.

In huidig seizoen zit ik al over halfweg en sta ik rond de 6-8ste plaats. Een plaats waar ik ook verwacht word. Op financieel gebied is er geen vuiltje aan de lucht. Meer dan 2 miljoen op de balans en 350.000 euro aan transfergelden. Op een halfjaar heb ik opnieuw meer dan 400.000 euro winst gemaakt. Ik begin langzaam rond te kijken om zware investeringen te doen om een gooi naar de eerste klasse te doen.

Bijkomende troef in Denemarken is de beker: de ploeg uit de laatste reeks speelt altijd thuis. Zo heb ik afgelopen seizoenen telkens al thuis tegen Midtjylland (bekerhouder), AaB (kampioen) en Kopenhagen (topploeg) mogen spelen. Altijd goed voor fijne recette. (y)

Waar ik wel een stukje vastzit, is het veranderen van ploeg. Ik zou meer willen veranderen maar zit met de volgende vaststelling: jaarlijks te weinig ontslagen op nochtans 24 reeksen en geen verwittiging van ontslagen bij lagere ploegen. Ik check om de zoveel tijd wel job center maar dikwijls mis ik een openstaande vacature of is er niets. Ofwel moet ik denken aan een tweede user of aan een editor. Want voor éénmaal is het niet de bedoeling om bv. LFA uit te bouwen van derde klasse naar eerste klasse maar wel om in Scandinavië bij vele clubs te gaan rondzwerven.

Palmares

2010 - LFA (DEN, 2de klasse) - 5de

Profiel  

Charlie
BerichtGeplaatst: 02 okt 2011, 17:19 
Kernspeler

Gwn de bedoeling om in iedere reeks keer aan de slag te gaan met een club of ook prijzen te pakken?

Profiel  

El Gore
BerichtGeplaatst: 02 okt 2011, 17:59 
Veteraan

Een beetje van de twee, minstens elk land aan te doen, elk niveau, eventueel elke reeks, eventueel in elke reeks promotie/kampioen. Nu zit ik na 6 jaar nog altijd maar aan 2 ploegen. Enkel als ik Finland of Ijsland zit, wil ik mij langer bij een ploeg nestelen om de CL te (proberen) winnen.

Profiel  

El Gore
BerichtGeplaatst: 19 dec 2011, 00:00 
Veteraan

Zoals te verwachten zat ik in het spel een beetje vast. De relatie met het bestuur en de sups was heel slecht gezien mijn geflirt met andere clubs. Bij de eerst nederlaag met LFA had ik dus prijs. Mijn zoektocht naar een nieuwe club verliep bizar. Ik wou alleen maar in Scandinavië aan de slag, bij voorkeur in de lagere reeksen. Dus moest ik boden van eersteklassers als Espanyol, Gimnastic, Hertha BSC, Sampdoria etc neerleggen. Vreemd dat een trainer van een Deense tweedeklasser zulke aanbiedingen kan krijgen. Na maanden vakantie vond ik dan eindelijk een lagere Scandinavische ploeg.

Ik ben dus nu trainer van Frigg Oslo FK, een Noorse derdeklasser (laagste reeks). Allereerst een fantastische naam. Frigg of Frigga, de vrouw van Odin, de moeder van Baldr en één van de belangrijkste godinnen bij de Vikingen. :worship: Verder ook nog drievoudig bekerwinnaar en een stadion van 20.000 plaatsen. :green: Hier hoop ik toch een tijdje te blijven en ze een reeks hoger te brengen.

Maar dat zal niet snel gebeuren want de kern is afschuwelijk slecht en beperkt. Alleen al de paar gratis spelers die ik vastgelegd heb, zijn stukken beter dan wat ik nu lopen heb. In mijn eerste (halve) seizoen eindige ik uiteindelijk 9de (op 14 teams) dus mag ik een lijntje bijschrijven bij mijn palmares:

Palmares

2011 - Frigg (NOR, 3de klasse) - 9de

Profiel  

El Gore
 Berichttitel: Re: [FM 2007] Frigg Oslo FK
BerichtGeplaatst: 22 dec 2011, 18:38 
Veteraan

Eerste volledige seizoen bij Frigg zit erop. De kern van Frigg had twee problemen: een gebrek aan kwaliteit en kwantiteit. Ik had geen goeie spelers en aangezien ik per wedstrijd 7 subs op de bank mag zetten een te kleine kern. Met enkele gratis spelers werd de grootte van de kern al op punt gezet: alle posities zijn nu dubbel bezet. Mijn centrale as (GK, DC, MC, DMC, AML, SC en SC) werd eveneens volledig vervangen door betere spelers. Eindresultaat is een derde plaats.

Ik ga alvast proberen om in de Noorse derde klasse te promoveren. Maar simpel is dat niet. Er is één tweede klasse (16 ploegen) en 4 reeksen in de derde klasse (14 ploegen). Enkel de kampioen van elke reeks promoveert: er is geen vangnet van play-offs. Dus zit er niets anders op dan eerste te worden. Maar dat is dan weer moeilijk omdat de degradanten uit de tweede klasse en de topploegen in elke reeks van de derde klasse nog van een te hoog niveau zijn. Ik was wel derde maar was niet meer dan de beste van de rest want Raufoss en Pors Grenland zijn voorlopig veel te sterk. Niets houdt mij tegen om naar een betere club in de Noorse derde klasse te gaan natuurlijk. :whistle:

Palmares

2012 - Frigg (NOR, 3de klasse) - 3de

Profiel  

El Gore
BerichtGeplaatst: 25 dec 2011, 20:47 
Veteraan

Het volgende seizoen ging ik grotendeels op vakantie. Ik wist bij de reeksindeling al hoe laat het was. Zoals hoger gezegd: slechts de kampioen per reeks promoveert. Ondanks dat er 4 degradanten uit de tweede klasse zijn, kreeg mijn reeks er twee. Kjelsas kan nog meevallen maar Aalesund is een klepper. Op drie seizoen waren die gezakt van Tippeligaen naar Adeccoligaen en nu dus 2. divisjon. Een waarde van 100 keer mijn club en voor één speler gaven ze 40 keer mijn totale transferbudget uit. Na 10 speeldagen stond iedereen een straat achter en ging ik als zesde op vakantie. Dat leverde op het einde niet eens plaatswinst of plaatsverlies op. Toch één troostprijs: met Lars Jorgen Melland had ik de topschutter van de reeks. (y)

Palmares

2013 - Frigg (NOR, 3de klasse) - 6de

Profiel  

El Gore
BerichtGeplaatst: 31 dec 2011, 16:11 
Veteraan

Ook het volgende seizoen was een maat voor niets. Kjelsas kocht voor 39.000 euro in, een immens bedrag in een reeks waar de meeste spelers 1.000 euro kosten. De kampioen was dus al vrij snel gekend: na 6 speeldagen stond Kjelsas al los op kop. Ik eindigde 5de na een seizoen met een ijzersterke defensie en niet-scorende spitsen. Melland, die goed was voor 34 doelpunten in de afgelopen twee seizoenen, geraakte nu niet verder dan 2 doelpunten.

Nogmaals een saai seizoen en in het geheel is het nog maar een heel saaie campagne. Ik probeerde afgelopen seizoen te veranderen van club maar kon nergens een nieuwe job bemachtigen.

Palmares

2014 - Frigg (NOR, 3de klasse) - 5de

Profiel  

El Gore
BerichtGeplaatst: 02 jan 2012, 16:05 
Veteraan

Na drieënhalf seizoenen had ik wel door waar de moeilijkheden lagen om te promoveren. Het is bijvoorbeeld moeilijk om spelers te transfereren. Ik heb een budget van 398 euro. :D

De vrije spelers die ik kan aantrekken, zijn degelijk maar ik mis toch een paar spelers die het verschil kunnen maken. Daarom beëindigde ik de link met moederclub Aalesund en werd Valerenga, een topclub, mijn nieuwe moederclub. Ik heb altijd de indruk dat het eerste seizoen er altijd de beste spelers gestuurd worden. Daarna wordt het moeilijker om spelers te huren. Valerenga stuurde meteen twee betere doelmannen, een spits, een betere rechtsmidden en later nog een jeugdverdediger.

De kern was daardoor al beter. Maar dat is nog niet voldoende om kampioen te worden. Het moet allemaal wat meezitten. Ik had vorig seizoen 0,6 tegendoelpunten dus met de verdediging zat het al goed. Maar Melland scoorde slechts twee keer. Na drie speeldagen had ik nu 9 op 9, met 0 tegendoelpunten en al 3 goals van Melland dus dat zag er goed uit.

Verder was geen enkele van de vier degradanten uit de tweede klasse in mijn reeks gezet. Dat scheelt ook al een sterke club minder. Van de andere betere ploegen in mijn reeks, namelijk Pors Grenland en Tonsberg, had geen enkele transfers gedaan zoals Kjelsas een jaar eerder. Mijn media prediction was 4de dus wist ik dat ik nu een kans had als het wat zou meezitten.

Zo saai de vorige seizoenen, zo spannend was het nu. Na de goede start liep mijn maximumvoorsprong halfweg op tot 6 punten. Maar dat gaf een vertekend beeld wetende dat ik nog naar achtervolger Pors Grenland moest en thuis al van hen had verloren. 6 matchen voor het einde stond de topper op het programma. Ik had maar drie punten voorsprong meer. Zoals te verwachten verloor ik. Pors Grenland en Frigg stonden nu gelijk maar Pors Grenland had een beter doelsaldo. Nog een speeldag later pleegde Tonsberg een hold-up door met 2-3 te komen winnen en stond Pors Grenland met nog 4 speeldagen te gaan 1 punt voor. Op de 24ste speeldag liet het echter punt liggen waardoor Frigg weer leider was met 1 punt voorsprong. De volgende wedstrijd werd door beiden gewonnen dus ging ik de slotspeeldag in met mijn lot in eigen handen.

Helaas was had ik wel een verplaatsing naar de derde in de stand (op drie punten) en waren Melland en Holmes, mijn twee spitsen out. Mijn invallerspits scoorde echter zijn eerste twee doelpunten van het seizoen. 0-2 en Frigg kampioen met 1 punt voorsprong dankzij een 12 op 12 in de laatste vier speeldagen. Oef!

Daarmee zit het er bij Frigg waarschijnlijk op. Ik begin nu te zoeken naar een andere club, bij voorkeur in een ander land. (y)

Palmares

2014 - Frigg (NOR, 3de klasse) - 5de
2015 - Frigg (NOR, 3de klasse) - 1ste (promotie)

Profiel  

joachim1107
BerichtGeplaatst: 03 jan 2012, 11:13 
Miniem

Noorse 2e klasse te zwaar voor frigg?

Profiel  

El Gore
BerichtGeplaatst: 03 jan 2012, 15:50 
Veteraan

joachim1107 schreef:
Noorse 2e klasse te zwaar voor frigg?

Geen idee want ik heb twee dagen na de titel ontslag genomen. :green:

Ik wil geen enkele club uitbouwen van de laagste naar de hoogste reeks, behalve in twee landen: Finland en Ijsland. Dus eenmaal een titel of promotie in een klasse in Zweden, Noorwegen of Denemarken binnen is, verander ik van ploeg. Ik merk wel dat het moeilijk veranderen is als ik nog ergens trainer ben. Mijn relatie met het bestuur bij Frigg stond uiteraard op 'delighted' na de titel maar als ik een paar keer informeer bij een andere ploeg, verlies ik al snel mijn krediet.

Dus nam ik ontslag en na een paar poginen (Djurgarden was nog te hoog gegrepen) had ik succes. Ik ga terug naar de Deense derde klasse: Kolding FC is mijn nieuwe club. Eén verschil met LFA, de andere club uit de derde klasse die ik al trainde: LFA zat in de Oost reeks, Kolding in de West reeks. Er is geen Noord of Zuid dus als ik met Kolding ooit weet te promoveren, kan ik de Deense derde klasse definitief achter mij laten. Zie ook mijn post van 1 oktober om te zien hoeveel reeksen ik nog te gaan heb. :D

Kolding is op papier een stevige club. Een stadion van 12.000 plaatsen, 2,4 miljoen op de balans en 1 miljoen aan transfergelden. Sportief is het echter een zwak team. Zo is er geen enkele linksachter. Ik heb al 9 gratis spelers vastgelegd die allen een meerwaarde zijn. Toen ik overnam, stond de club 10de. Ik kan voorlopig niet meer doen dan de resterende matchen van het huidig seizoen uitspelen.

Ik zal ook mijn palmares wat nuanceren:

Palmares

2008 - LFA (DEN, 3de klasse, Oost) - 10de
2009 - LFA (DEN, 3de klasse, Oost) - 4de (promotie)
2011 - Frigg (NOR, 3de klasse, 1ste afdeling) - 9de
2012 - Frigg (NOR, 3de klasse, 1ste afdeling) - 3de
2013 - Frigg (NOR, 3de klasse, 1ste afdeling) - 6de
2014 - Frigg (NOR, 3de klasse, 1ste afdeling) - 5de
2015 - Frigg (NOR, 3de klasse, 1ste afdeling) - 1ste (promotie)
2016 - Kolding (DEN, 3de klasse, West) - ?

Profiel  

Ramm
 Berichttitel: Re: [FM 2007] Kolding FC
BerichtGeplaatst: 03 jan 2012, 20:16 
Moderator

Al iets veranderd aan de UEFA-ranking? :D

Profiel  

El Gore
BerichtGeplaatst: 03 jan 2012, 21:51 
Veteraan

Eens kijken: de evolutie van 2006 => 2016

De FIFA-ranking:

Denemarken 17 => 16 +1
Zweden 20 => 13 +7
Noorwegen 49 => 44 +5
Finland 67 => 59 +8
Ijsland 107 => 52 +55

De UEFA-ranking:

Noorwegen 20 => 29 -9
Denemarken 23 => 23 0
Zweden 26 => 32 -6
Finland 32 => 33 -1
Ijsland 36 => 40 -4

Ok, wie heeft hier een schappelijke uitleg voor? :green:

In de WK-ranking gaan alle landen erop vooruit. Maar Europa is een ander paar mouwen: daar gaan alle landen achteruit.

Als ik de resultaten bekijk in de WK's en EK's:

WK:
Denemarken: 2010: tweede ronde; 2014: groepsfase
Zweden: 2010: groepsfase; 2014: kwartfinale
Finland, Noorwegen en Ijsland haalden het WK nog niet.

EK:
Denemarken: 2012: kwartfinale
Zweden: 2008: halve finale; 2012: kwartfinale
Finland, Noorwegen en Ijsland haalden het EK nog niet.

Die resultaten zorgen ervoor dat de eerste ranking naar omhoog is gegaan. Maar blijkbaar volgen de clubs zelf niet. De resultaten in de CL en UEFA kan ik niet zo snel terugvinden.

Als ik kijk naar de squads van elk land kan ik alles beter begrijpen:

Spelers uit eigen competitie:
Denemarken: 1 (niemand actief in de rest van Scandinavië)
Zweden: 0 (niemand actief in Scandinavië)
Noorwegen: 1 (ook 1 speler actief in Denemarken)
Finland: 0 (ook 1 speler actief in Denemarken)
Ijsland: 3 (verder 7 actief in Noorwegen, 2 in Denemarken)

Dus voorlopige tussentijdse conclusie: het selecteren van bepaalde landen heeft invloed op de kwaliteit van het spelersmateriaal maar niet op de clubs van die landen zelf. Want de beste spelers spelen allemaal buiten Scandinavië. Om de clubs zelf beter te laten worden veronderstel ik dat de menselijke speler wel een invloed zal hebben. Ik vermoed dat het moment dat ik in de eerste klassen aan de slag ben en Europees resultaten begin te halen pas dan de clubs van dat land gaan volgen.

Profiel  

El Gore
BerichtGeplaatst: 05 jan 2012, 16:41 
Veteraan

Beide rankings zullen na 2016 al een stukje stijgen. Zweden overleefde de groepsfase op het EK en Denemarken werd Europees kampioen. :o Daarnaast heb ik eens de groepsfases van de CL bekeken. In 2006 en 2007 nam telkens een ploeg uit Scandinavië deel (Kopenhagen en Djurgarden). Daarna niets tot dit seizoen: de Deens kampioen Skjold haalde ook nog eens de groepsfase CL. Al hebben ze er wel 0 op 15 en -14 als doelpuntensaldo. Maar vreemd genoeg staat Skjold ook laatste in de competitie. Verder zie ik dat dit seizoen in de UEFA-cup 6 ploegen uit Scandinavië de groepsfase hebben gehaald, inclusief een Finse club (KooTeePee).

Met Kolding haalde ik in de resterende wedstrijden een 10de plaats. Eventjes dacht ik na mijn overname nog een remonte te kunnen inzetten maar het slot van de competitie was dan weer barslecht. Vervolgens haalde ik 20 nieuwe spelers en zag ik huidig seizoen als een overgangsseizoen. De huidige West reeks is ook vrij sterk: de twee ploegen die vorig jaar de top moesten spelen (Hjorring en Kolding) waren teleurstellend. Daarna werden bijna alle degradanten in mijn reeks gezet. Momenteel sta ik halfweg dan ook 5de maar titel en play-off plaats liggen te ver. Ik pak ook elke drie matchen rood wat te veel van het goede is.

Palmares

2016 - Kolding (DEN, 3de klasse, West) - 10de

Profiel  

El Gore
BerichtGeplaatst: 06 jan 2012, 17:19 
Veteraan

Het overgangsseizoen kende bijna nog een onverwacht slot. De wisselvalligheid verdween in de laatste wedstrijden en de kloof met de top werd kleiner. Uiteindelijk strand ik als derde op 1 punt van de play-off plaats en op 3 punten van de kampioen. Al moet ik er wel bij zeggen dat ik mathematisch op de slotspeeldag al uitgeschakeld was wegens een onderling duel tussen de 3de en de 2de: wat de uitslag daar ook zou zijn, ik kon onmogelijk de 2de plaats pakken.

Ik blijf erbij dat de West sterker is dan de Oost reeks. Vorig seizoen zakten Svendborg, Holbaek en Frederikshaven (of Frederica) uit de tweede klasse. Alledrie werden ze in de West reeks gestoken. Nu zakken met Norresundby, Slagelse al twee ploegen die eveneens uit de West reeks waren gepromoveerd. Dus als het tegenzit, zouden van de laatste 6 degradanten er minstens 5 in de West reeks worden gestoken. Reken daarbij dat in de Oost reeks B-ploegen zitten die niet mogen promoveren (zie ook waardoor ik in 2009 met mijn 4de plaats met LFA in de Oost reeks toch kon promoveren).

Hoe dan ook voor volgend seizoen ambieer ik terug top-5 en misschien een playoff ticket. Al slank ik de kern wel wat af. Mijn bestuur laat ook geen parent club toe dus van uit die kant moet ik geen versterkingen verwachten. Daar staat tegenover dat met 1,4 miljoen aan transfergelden (in een reeks waar de meeste spelers een paar duizend euro kosten) ik kan kopen wie ik wil.

Palmares

2017 - Kolding (DEN, 3de klasse, West) - 3de

Profiel  

El Gore
BerichtGeplaatst: 07 jan 2012, 21:09 
Veteraan

Waar er vorig seizoen 1 ploeg uit Scandinavië in de CL groepsfase zat, zijn het er in 2017 maar liefst 4: IFK Göteborg, Valerenga, HJK en Nordsjaelland. :o

Langs de andere kant zit zelfs ook AA Gent in de CL. :whistle:

In de UEFA-cup zitten er 5 ploegen uit de Scandinavië verspreid over de groepen.

Tijd om eens in de geschiedenis te duiken:

De Scandinavische clubs in de CL/UEFA (groepsfase):

2006: CL: 2 / UEFA: 1
2007: CL: 0 / UEFA: 2
2008: CL: 0 / UEFA: 1
2009: CL: 0 / UEFA: 1
2010: CL: 0 / UEFA: 0
2011: CL: 0 / UEFA: 1
2012: CL: 0 / UEFA: 0
2013: CL: 0 / UEFA: 1
2014: CL: 0 / UEFA: 0
2015: CL: 0 / UEFA: 0
2016: CL: 1 / UEFA: 6
2017: CL: 4 / UEFA: 5

Voor het komende WK in 2018 kwalificeerde Europees kampioen Denemarken zich als beste tweede (ondanks een 27 op 30 geen groepswinnaar :crazy:). Noorwegen en Finland geraakten niet door de kwalificaties. Zweden en Ijsland verloren in de barrages. Rekening houdend met de Europese titel van Denemarken in 2016 lijkt het wel of onze vikings aan een nieuwe verovering van Europa zijn begonnen. :fight:

Kolding lijkt dan weer op weg naar een titel in de derde klasse. Na 15 speeldagen heb ik 5 punten voor op de tweede en 7 op de 3de. Met 11 speeldagen te gaan zijn er eigenlijk zo veel punten niet meer te verdienen. Cruciale match was op Brabrand, de 4de in de stand: 4-2 achter met een man minder en toch nog met 4-5 gewonnen. Brabrand werd weggeslagen voor de titel en Kolding kreeg een mentale boost.

Profiel  

El Gore
BerichtGeplaatst: 08 jan 2012, 06:33 
Veteraan

De eerste wedstrijd na de lange winterstop (van half november tot eind maart) was thuis tegen Skive, de tweede. Ik won met 3-0, meteen revanche voor de 4-1 nederlaag op de openingsspeeldag. De voorsprong op de rest werd beetje bij beetje groter tot een maximum van 12 punten. Dus werd het aftellen naar de titel. Naaste achtervolger Svendborg gooide nog een klein beetje roet in het eten door mij in het onderling duel te kloppen maar drie speeldagen voor het einde was de titel binnen. Ik had ook het record aantal punten in zicht maar de pipo's pakten in de resterende matchen maar 1 punt. Uiteindelijk gaf ik dan maar de basiself twee weken boete. :green: De Zweed Jesper Otterstedt werd topschutter van de reeks: mooi voor een blinde transfer (aangeworven zonder dat ik zijn attributes kon zien).

Mission accomplished wat de Deense derde klasse betreft. Met LFA ben ik gepromoveerd in de 2. Division Øst en met Kolding in de 2. Division Vest. Voor Denemarken rest mij nog promotie in de Viasat Sport Divisionen (tweede klasse), de titel in SAS Ligaen (eerste klasse), de Landspokalturneringen (kortweg de beker) en de Tele2 Liga cup (soort supercup). Dus gaf ik ontslag om naar een andere club, bij voorkeur in een ander land te gaan.

Dat is na enkele pogingen bij andere clubs uiteindelijk KB Karlskoga geworden. KB Karlskoga speelt in de Division 2 Västra Götaland, één van de zes reeksen in de Zweedse vierde klasse. Karlskoga had een media prediction van kampioen maar stond op de voorlaatste (11de) plaats. Ik heb nog 7 matchen om de ploeg in veiligheid (9de plaats) te brengen. De eerste match was goed voor een 1-6-zege dus de redding moet mogelijk zijn.

In afwachting daarvan:

Palmares

2018 - Kolding (DEN, 3de klasse, West) - 1ste (promotie) => Karlskoga (SWE, 4de klasse, Västra Götaland) - ?

Profiel  

El Gore
 Berichttitel: Re: [FM 2007] KB Karlskoga
BerichtGeplaatst: 08 jan 2012, 21:19 
Veteraan

Die 1-6 was een vertekend beeld want in de rest van de wedstrijden werd niet meer gewonnen. Maar het zat ook langs geen kanten mee, ondanks 4 thuismatchen in de laatste 5 wedstrijden en dikwijls onderlinge duels. Mijn laatste 5 wedstrijden:
- thuis tegen Linköping: 2-0 voor, uiteindelijk 2-2 te wijten aan een strafschop vlak voor tijd
- thuis tegen Jonsered (toen 10de): 1-2, Jonsered 2 ballen tussen de palen
- thuis tegen Strömtorp: 1-1, Strömtorp 1 bal tussen de palen
- uit op Mellerud (12de): 1-1, Mellerud 0 (!) ballen tussen de palen, een owngoal
- thuis tegen Avesta (10de en bij winst sprong ik er nog over): 1-1, tegen 10 man

Gevolg: degradatie als 11de en ik mag op zoek naar een andere ploeg. Geen idee vanwaar die tegenslag kwam in de laatste matchen maar het feit dat sommige spelers 34-35 jaar oud en over hun top waren en ik geen fitte centrale verdedigers had, zal wel meespelen. De rode cijfers waren ook geen motivatie om te blijven. Mijn loonbudget zou voor volgend seizoen 814 EUR per week bedragen. Mijn duurste speler verdient er alleen al 850. :o

Tot zover mijn verblijf bij Karlskoga. :green:

Ook uniek: promotie (mei 2018) en degradatie (oktober 2018) in éénzelfde seizoen. :D

Nieuwe club is Piteå IF, een club eveneens uit de Zweedse vierde klasse maar ditmaal Division 2 Norrland. Media prediction was kampioen maar de club eindigde 4de. Het seizoen is uiteraard net ten einde dus ik mag eerst 4 maanden op vakantie gaan voor de oefenmatchen rond maart 2019 beginnen.

Palmares

2018 - Kolding (DEN, 3de klasse, West) - 1ste (promotie) => Karlskoga (SWE, 4de klasse, Västra Götaland) - 11de (degradatie)
2019 - Piteå (SWE, 4de klasse, Norrland) - ?

Profiel  

El Gore
 Berichttitel: Re: [FM 2007] Piteå IF
BerichtGeplaatst: 10 jan 2012, 00:44 
Veteraan

Voorlopig een frustrerend seizoen. Halfweg (in Zweden is dat al na 11 speeldagen) heb ik 7 zeges, 22 punten, +18 als doelpuntensaldo. Rond de 40 punten is dikwijls genoeg voor de titel dus mooi op schema zou je denken. Niet dus: ik sta 2de op maar liefst 11 punten achterstand want Hudiksvall heeft nog geen punt verloren. :cry:

Enkel de kampioen gaat over er zijn geen play-offs dus het seizoen is ondanks de goede resultaten nu al verloren. :(

Iets totaal anders: voor een keer heb ik een screenshot gemaakt want dit heb ik ook nog nooit gezien:

Afbeelding

Zijn value is de transfersom die Arsenal aan Barcelona betaald heeft. :crazy:

Profiel  

El Gore
BerichtGeplaatst: 10 jan 2012, 22:43 
Veteraan

Het eerste volledige seizoen in Zweden zit erop. Ik heb de volledige historiek van de Div 2 Norrland er eens bijgenomen. De kampioen haalde sinds 2006 het volgende puntenaantal: 44, 40, 37, 43, 46, 37, 40, 39, 43, 40, 55, 40 en 43. Ik heb er dit seizoen 50. Dus zou het al ferm moeten tegenslaan dat er een ploeg meer heeft. Wel ja, dat was dus het geval. Hudiksvall heeft er 55. :x

Hudiksvall teerde volledig op een 32-jarige spits: 20 wedstrijden, 18 doelpunten (topschutter) gemiddeld 8,50 en 16 mom's. :o

Vrij indrukwekkend maar op het hoogste niveau ben ik ook een mooie statistiek tegengekomen: Valencia heeft een spits die topschutter werd in de Primera Division met 54 competitiedoelpunten (en nog 11 assists) op 38 matchen. :o

Maar goed, een uitstekend jaar maar zonder prijs behalve één statistiek: met 60 competitiedoelpunten zet ik het vorige record van Skellefteå met 14 doelpunten scherper. Volgend jaar toch maar een nieuwe poging voor de titel.

Palmares

2018 - Kolding (DEN, 3de klasse, West) - 1ste (promotie) => Karlskoga (SWE, 4de klasse, Västra Götaland) - 11de (degradatie)
2019 - Piteå (SWE, 4de klasse, Norrland) - 2de

Profiel  

Ramm
BerichtGeplaatst: 12 jan 2012, 14:40 
Moderator

El Gore schreef:

Zijn value is de transfersom die Arsenal aan Barcelona betaald heeft. :crazy:

Ik heb vorig seizoen 125 miljoen uitgegeven aan een spits, en die valt dan nog meteen uit voor 9 maanden.

Profiel  

El Gore
BerichtGeplaatst: 12 jan 2012, 17:23 
Veteraan

Zo veel heb ik nog niet uitgegeven, denk ik.

Bij Newport had ik een soort Arsenal-politiek: op piepjong leeftijd veelvuldig scouten en relatief goedkoop voor hun 21ste naar de club halen. Twee spelers werden uiteindelijk voor een groot bedrag (ca. 50 miljoen elk) aangeworven.

Bij San Marino heb ik eens Sampdoria of zo 500 miljoen op één seizoen weten uitgeven maar ik kan mij geen individueel bedrag herinneren. In datzelfde spel kreeg ik ooit een aanbod van Juventus met een transferbudget van 900 miljoen.

Profiel  

El Gore
BerichtGeplaatst: 13 jan 2012, 16:47 
Veteraan

De geschiedenis leek zich in het volgende seizoen te herhalen.

Opnieuw was ik volgens de media predition de titelfavoriet. Opnieuw startte ik slecht, opnieuw was één ploeg vertrokken met een maximum. Sävast leidde snel met 12 op 12 terwijl ik al 6 punten achter stond. Ik had al ongelukkig thuis van Umedalen met een own goal verloren en het onderling duel tegen Sävast ging ik kansloos onderuit. Ik zag hetzelfde scenario van een seizoen eerder voor mijn ogen maar ditmaal werd de voorsprong niet groter dan die zes punten. Halfweg had ik 22 punten en Sävast 24 dus was opnieuw een groot aantal punten vereist voor de titel. Het keerpunt kwam er in de eerste 45 minuten van de 16de speeldag. Sävast stond toen al onverwacht 0-3 tegen Stockvik achter en ik leidde met 0-3 tegen 10 man van het nochtans derde staande Kiruna. Zo kwam ik voor het eerst op kop.

In de resterende 6 wedstrijden incasseerde ik geen doelpunt meer zodat ik op de 21ste speeldag de titel mocht vieren. Uiteindelijk had ik 51 punten, 6 meer dan Sävast dat door 4 verplaatsingen in de laatste 5 speeldagen nog ineenzakte.

Basis voor de titel is de verjonging. Toen ik bij Piteå aankwam, bestond de club uit dertigers (zoals vele Zweedse vierdeklasser). De kampioenploeg bestond terug uit twintigers, op mijn doelman (37 jaar) en een middenvelder (34 jaar) na. Maar die middenvelder verdient zijn basisplaats alleen al door zijn naam. De tegenstand krijgt al schrik al ze weten dat op het middenveld een speler staat die Stålhammar heet. :green:

Ik verlengde ieders contract met 2 seizoenen, inclusief de jeugdinternationals die ik plots lopen had. Enkel één speler trekt gratis naar de Superettan (tweede klasse).

Mijn toekomst is voorlopig onzeker want ik neem uiteraard ontslag en zoek mijn volgende club.

*edit*
Nieuwe club wordt Gunnilse IS, een Zweedse vierdeklasser in Division 2 Norra Svealand. De club eindigde zesde maar was titelfavoriet. Grootste probleem voor mij wordt de financiële kant: de club staat ferm in het rood en mijn loonbudget is beperkt tot een schamele 1.600 euro per week. Momenteel zit ik met 4.500 euro per week er zo ver boven dat nieuwe spelers aantrekken geen sinecure wordt.

Palmares

2020 - Piteå (SWE, 4de klasse, Norrland) - 1ste (promotie)
2021 - Gunnilse (SWE, 4de klasse, Norra Svealand) - ?

Laatst bijgewerkt door El Gore op 13 jan 2012, 17:34, in totaal 1 keer bewerkt.

Profiel  

Samslam
BerichtGeplaatst: 13 jan 2012, 17:28 
Gold Member

Hoeveel uur zit ge al ver in uw savegame? Wat wordt nu de doelstelling, ergens een klasse hoger werk zoeken, of eerst alle zweedse vierde klassen afgaan? :-)

Profiel  

El Gore
BerichtGeplaatst: 13 jan 2012, 19:30 
Veteraan

Samslam schreef:
Hoeveel uur zit ge al ver in uw savegame?

Ik zal de volgende keer eens kijken maar feitelijk niet zo lang, schat ik. De competities zijn hier kort dus één seizoen is snel gespeeld: 22 speeldagen, enkele oefenmatchen, 1-2 bekermatchen en dat is het. Zweden loopt van begin mei tot eind september dus vanaf oktober tot maart moet ik niets doen behoudens enkele transfers afronden en constant op 'processing' klikken. Het is qua duurtijd niet te vergelijken met even veel seizoenen in Italië of Engeland.

Samslam schreef:
Wat wordt nu de doelstelling, ergens een klasse hoger werk zoeken, of eerst alle zweedse vierde klassen afgaan? :-)

Ik probeer wel te solliciteren bij clubs in hogere klassen maar geraak daar aan geen werk dus voorlopig moet ik naar de Zweedse vierde klasse terugkeren. Het veranderen van ploeg blijft trouwens een probleem wegens veel te weinig ontslagen.

De doelstelling blijft dezelfde als in de openingspost.

Regels/doelstellingen:
- CL met een Ijslandse of Finse club (Noorwegen, Zweden, Denemarken sluit ik niet uit maar de challenge zit er maar op als het mij met de één van de eerste twee lukt)
- zo veel mogelijk prijzen pakken in alle Scandinavische landen, dat ondertussen licht veranderd werd naar 'alle' prijzen in alle Scandinavische landen dus titel/promotie in elke reeks. Ik heb al in de Ykkonen, de Viasat Sport Division en de Division 2 Västra Götaland een ploeg getraind maar daar nog geen prijs gepakt. Dus voorlopig zijn enkel de 2. division Ost, 2. division Vest, Division 2 Norrland en de 2.divisjon Avdeling 1 'afgewerkt'. Aan bekers moet ik uiteraard nog niet denken.
- in tegenstelling tot mijn andere campagnes bouw ik geen enkele ploeg op vanuit de lagere klasse tot de Europese top. Vandaar telkens een onmiddellijk ontslag na een titel/promotie. Al ga ik daarvan moeten afwijken: stel dat ik erin slaag om in Zweden de titel in alle reeksen van de vierde klasse te pakken, dan verhuis ik best mee bij de laatste titel en stap ik dan vanuit de derde klasse over naar een andere derdeklasser. Het gaat te moeilijk om als werkloze trainer bij een hogere club binnen te geraken.

Ik ben trouwens in het spel ondertussen 40 jaar. Volgens mij lukt het mij niet voor mijn 100 jaar. Dus ik ben ook benieuwd hoe lang mijn savegame meegaat.

Als ik dit hier ooit afwerk, ga ik mij misschien eens smijten op alle staatskampioenschappen in Brazilië. :old:

Profiel  

El Gore
 Berichttitel: Re: [FM 2007] Gunnilse IS
BerichtGeplaatst: 13 jan 2012, 21:02 
Veteraan

15 seizoenen op 4 dagen 19 uur 6 minuten. Dat valt nog mee.

Profiel  

El Gore
BerichtGeplaatst: 14 jan 2012, 23:49 
Veteraan

Op vakantie gaan helpt ook want voor mijn eerste seizoen bij Gunnilse heb ik grotendeels doorgespoeld. Sylvia en Västeras bleken al snel veel te sterk. Ik eindigde dan wel derde maar de achterstand op kampioen Sylvia was 16 punten.

Probleem is dat er geen geld is. Ik heb al mijn reserven en jeugd ontslagen. Zo krijg ik nog een beetje ruimte in mijn loonbudget.

Ik was beter gebleven want Piteå promoveert in de derde klasse. De meeste spelers kon het behouden en het eindigde tweede. In de play-off finale had het telkens geluk om tegen 10 man te mogen spelen.

Ondertussen zijn we 2021 dus tijd om de ranking er eens bij te nemen:

De FIFA-ranking van 2006 => 2016 => 2021:

Denemarken 17 => 16 => 12 +4
Zweden 20 => 13 => 29 -16
Noorwegen 49 => 44 =>43 +1
Finland 67 => 59 => 54 +5
Ijsland 107 => 52 => 66 -14

De UEFA-ranking van 2006 => 2016 => 2021:

Noorwegen 20 => 29 => 9 +20
Denemarken 23 => 23 => 6 +17
Zweden 26 => 32 => 11 +19
Finland 32 => 33 => 16 +17
Ijsland 36 => 40 => 38 +2

Eerst de verklaring voor de FIFA ranking. De terugval van Zweden is te begrijpen: Met Ibrahimovic hadden ze enige tijd een wereldtopper lopen. Eenmaal die is weggevallen, is ook de achteruitgang ingezet. Denemarken behaalde ook op het WK in 2018 de tweede ronde.

Maar de sprongen op de UEFA-ranking zijn uitstekend. Ik had al eens gezegd dat ik indruk had dat sinds 2016 Scandinavië in Europa aan een opmars bezig was. Als ik het lijstje van de deelnames aan de groepen in CL/UEFA verder aanvul:

2006: CL: 2 / UEFA: 1
2007: CL: 0 / UEFA: 2
2008: CL: 0 / UEFA: 1
2009: CL: 0 / UEFA: 1
2010: CL: 0 / UEFA: 0
2011: CL: 0 / UEFA: 1
2012: CL: 0 / UEFA: 0
2013: CL: 0 / UEFA: 1
2014: CL: 0 / UEFA: 0
2015: CL: 0 / UEFA: 0
2016: CL: 1 / UEFA: 6
2017: CL: 4 / UEFA: 5
2018: CL: 1 / UEFA: 5
2019: CL: 2 / UEFA: 6
2020: CL: 4 / UEFA: 4
2021: CL: 4 / UEFA: 6

Wel nog geen uitschieters als finales. Op lange termijn zal het wel positief zijn voor mij. Als ik ooit op het hoogste niveau geraak ...

Palmares

2021 - Gunnilse (SWE, 4de klasse, Norra Svealand) - 3de

Profiel  

El Gore
BerichtGeplaatst: 20 jan 2012, 23:03 
Veteraan

Het volgende seizoen was het seizoen van de records.

Sinds 2006 was de beste topschutter in de competitie in Norra Svealand iemand met 16 doelpunten. Mijn spits Jörgen Jonsson scoorde zijn 17de competitiedoelpunt op de 9de speeldag. :o

Daarna viel hij wat stil. maar wat heet stil? Hij scoorde in de resterende 13 speeldagen nog 10 keer en werd dus topschutter met 27 doelpunten. Zijn spitsbroeder Kjell Andersson werd tweede in de topschutter met 20 doelpunten. (y)

Uiteindelijk scoorde ik 63 doelpunten op 22 speeldagen. Ook een nieuw record in Norra Svealand: het vorige record stond op 44, eveneens van Gunnilse maar in de tijd dat ik er nog geen trainer was. Die vele doelpunten van Jonsson waren wel nodig want ik pakte toch ook meer dan 1 tegendoelpunt per match. Uitschieter was een 7-5 nederlaag. :lol:

Dat ik kampioen werd, is ondertussen wel duidelijk. Maar mijn voorsprong was uiteindelijk maar 1 punt: 48 vs. 47. Forward had ook de nodige spitsen in huis, had ook een goed doelpuntensaldo (+26) maar in de onderlinge duels pakte ik meer punten.

Ondertussen begin ik wel goed in te schatten wat nodig is in de Zweedse vierde klasse. Ik had de indruk dat Norra Svealand minder sterk was dan Norraland (al is het wel zo dat Piteå na mijn vertrek opnieuw promoveerde en dit seizoen op weg lijkt naar het behoud in de Superettan.

Wat nu volgt, zal wel gekend zijn. Ik dien mijn ontslag in en zoek een nieuwe club.

Palmares

2022 - Gunnilse (SWE, 4de klasse, Norra Svealand) - 1ste (promotie)
2023 - ?

Profiel  

El Gore
BerichtGeplaatst: 21 jan 2012, 00:20 
Veteraan

Ja, de cirkel is rond. Ik zit na Finland, Denemarken, Noorwegen, Zweden eindelijk in het machtige Ijsland. De club is Fjarðabyggð in de Tweede klasse. Media prediction was 4de maar de club eindigde 8ste. Ik moet nu wel een eindje wachten tot het nieuwe seizoen in 2023 begint (competitie loopt van half mei tot half september).

Is Ijsland geldt uiteraard de regel dat ik de club zover mogelijk wil brengen. De eerste poging, om een Finse club zo ver mogelijk te brengen, liep faliekant af. Tweede keer, betere keer. Op naar de CL! :old:

Weet iemand waar ik van een speler een volledig overzicht van zijn doelpunten, assists, mom's kan zien? Valencia zit met een spits die al jaren aan de lopende band scoort maar in zijn historiek staan enkel zijn competitiedoelpunten van alle seizoenen. Nochtans is Spanje een bespeelbaar land. Ik zou wel eens willen weten hoeveel doelpunten (alles samen) hij in zijn leven heeft gescoord. In zijn topjaar had hij 54 competitiedoelpunten en 73 doelpunten voor Valencia in totaal. De laatste 5 jaar denk ik dat hij 1 gemiddeld 1 goal per wedstrijd maakt.

Profiel  

El Gore
 Berichttitel: Re: [FM 2007] Knattspyrnufélag Fjarðabyggð
BerichtGeplaatst: 22 jan 2012, 17:20 
Veteraan

Het eerste seizoen met Fjardabyggd was een overgangsseizoen. Zoals gewoonlijk kocht ik bijna niemand aan, deed ik geen enkele taktische ingreep en liet ik alles op zijn beloop om te zien waar de pijnpunten liggen. Ik begon zwak en dacht eventjes tegen de degradatie te moeten vechten. Daarna ging het beter en kwam ik op de 13de speeldag op de 2de plaats terecht. Ook de tweede plaats geeft recht op promotie. Maar in de resterende 9 wedstrijden kon ik niet meer winnen. Zo werd ik 5de, een plaats waarmee ik kon leven.

Positief aan het eerste seizoen was het budget. Meer dan 4 miljoen op de balans, 3 miljoen aan transfergelden en 18.000 euro per week aan loonbudget. Uiteraard heb ik dat allemaal niet nodig. De meeste spelers heb je al voor enkele duizenden euro's als je er al voor moet betalen. Ik zat dan ook een goeie 14.000 euro onder mijn loonbudget. Verder speelde ik voor ca. 2300 man, een aantal waar in gans Ijsland maar 5 ploegen beter doen.

In de 8 maanden voor het tweede seizoen ben ik beginnen geld uitgeven aan jonge spelers. Uiteindelijk werd 165.000 euro gespendeerd, een immens bedrag in Ijsland. Ik denk zelfs dat niemand ooit zo veel heeft uitgegeven. Meteen zat ik met enkele -21 internationals van Ijsland, een goed teken voor de sterkte van de ploeg.

Ook een voorafgaande toernooi tegen eersteklassers verliep hoopgevend. In de competitie kwam ik rond de 6de speeldag aan de leiding. Het werd een titelstrijd tegen IA en HK. Momenteel heb ik nog drie speeldagen te gaan. IA is tweede met 33 punten, ik heb er 43 dus de titel is binnen. Volgend seizoen zit ik dus in de hoogste klasse van Ijsland. (y)

Die eerste klasse is een alles-of-niets competitie. Slechts 10 ploegen dus maar 18 speeldagen. De top-4 speelt al voorrondes in Europa (inclusief Intertoto - in FM 2007 bestond dat nog). De laatste 2 degraderen. Dus een 4de plaats is Europees voetbal, 6de is middenmoot, 8ste is degradatievoetbal.

Voor een keer blijf ik ook bij Fjardabyggd. Eens kijken of ik die kan uitbouwen tot de beste ploeg van Ijsland (en van Europa!).

Palmares

2022 - Gunnilse (SWE, 4de klasse, Norra Svealand) - 1ste (promotie)
2023 - Fjardabyggd (ICE, 2de klasse) - 5de
2024 - Fjardabyggd (ICE, 2de klasse) - 1ste (promotie)

Profiel  

El Gore
BerichtGeplaatst: 25 jan 2012, 23:55 
Veteraan

Ik heb de Islandsmot 1. Deild Karla gewonnen maar ik heb geen flauw idee wat het is. Het is niet de Ijslandse beker want die heet VISA-Bikarinn. Karla betekent 'mannen' en 1. Deild 'eerste klasse' maar van Islandsmot heb ik geen idee. Ik vermoed dat het een soort van league cup moet zijn maar dan deels met poulewedstrijden.

Profiel  

Zarate
BerichtGeplaatst: 25 jan 2012, 23:56 
Wereldster

Kokkola Cup ftw. :elgore2:

Profiel  

GREEN BSL
BerichtGeplaatst: 26 jan 2012, 14:22 
Kernspeler

Liojkt me wel cool om deze clubnaam gescandeerd te horen in het stadion :lol:

Profiel  

El Gore
BerichtGeplaatst: 26 jan 2012, 20:10 
Veteraan

Knattspyrnufélag betekent gewoon 'voetbalclub' of het Ijslandse equivalent voor 'FC'. Bv. de club KR is Knattspyrnufélag Reykjavíkur of anders gezegd FC Reykjavik. Mijn club is blijkbaar een fusie van Íþróttafélagið Þróttur Neskaupstað, Ungmennafélagið Austri Eskifirði en Ungmennafélagið Valur Reyðarfirði. :D

Mijn 'stadion' heeft de fantastische naam Eskifjarðarvöllur en er kan volgens het spel 4000 man in.

Het voorafgaand toernooi heet blijkbaar officieel de Deildabikar en het is een soort van League cup. Maar dan volgens een apart systeem: twee poules van 8 ploegen, 7 speeldagen, top-2 naar de halve finales, halve finale in 1 wedstrijd en finale op een neutraal terrein.

Ik aanzie dat als oefenmatchen dus de eerste twee wedstrijden gingen verloren. De derde speeldag won ik. Daarna klopt ik nog Valur in eigen huis (Valur is de kampioen van de laatste twee jaar), vervolgens winst tegen FH (de topclub met o.a. het grootste stadion, de volle 5.000 plaatsen :o). Ik won dus de resterende poulewedstrijden, de halve finale, de finale (nogmaals tegen Valur) en zit nu aan 9 op 9 in de competitie (waaronder weer winst tegen Valur). Goed voor 10 zeges op een rij. Maar in feite ben ik met een 8ste plaats na 18 speeldagen ook tevreden. (y)

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 138 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur