Het is nu 17 jan 2018, 20:52

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 25 berichten ] 
Auteur Bericht
Zarate
 Berichttitel: [CM 01/02 : 2010/2011] Arsenal
BerichtGeplaatst: 31 jan 2011, 18:50 
Wereldster

Derde keer, goede keer.
Nadat ik de update wat had verkend met Benfica en Hamburg ga ik nu resoluut voor Arsenal. Doel is niets minder dan World Domination na al 5 jaar geen platte prijs meer gewonnen te hebben.

Profiel  

Zarate
 Berichttitel: Re: [CM 01/02 : 2010/2011] Arsenal
BerichtGeplaatst: 31 jan 2011, 19:02 
Wereldster

Een schokgolf door het Engelse voetballandschap : zowel Arsène Wenger als Sir Alex Ferguson geven de pijp aan Maarten en besluiten om af te treden als manager van respectievelijk Arsenal en Man United.

Man United haalt Frank Rijkaard in als opvolger van de Schot. Vraag is of hij dezelfde successen kan behalen als met Barcelona.
Peter-Hill Wood haalt op zijn beurt de nieuwe prins van het Europese trainersgilde binnen. André Villas-Boas wordt weggeplukt bij Porto. Door kenners de "nieuwe Mourinho" genoemd, al speelt hij beduidend aanvallender dan zijn mentor. Deze offensieve aanpak was voor Wood een must om in de filosofie te blijven die Wenger zo zorgvuldig uitgebouwd had.
Op de eerste persconferentie laat Boas al duidelijk van zich spreken. Hij vindt dat het tijd is om af te rekenen met de 6 magere jaren en dat Arsenal onder zijn bewind resoluut gaat meedingen voor de prijzen.
In tegenstelling tot zijn Franse voorganger voelt hij zich daarvoor niet te beroerd om de geldbuidel open te trekken en het team te versterken waar nodig.
Een nieuwe, frisse wind zal door de Emirates waaien...

Profiel  

Zarate
BerichtGeplaatst: 31 jan 2011, 19:13 
Wereldster

Nieuwe borstels vegen schoon. En dat is meteen wat Boas doet. Een aantal spelers krijgen te horen dat ze mogen beschikken.

Emmanuel Eboué heeft dan wel weer de vredespijp gerookt met de fans, Boas heeft het echter niet voor hem. Zijn polyvalentie is meteen ook zijn zwakte. Op de back is hij verdedigend niet goed genoeg. Op de flanken is de concurrentie moordend. Eboué zet zijn carrière voort in Duitsland bij Borussia Dortmund.
Manuel Almunia heeft nooit ten volle het vertrouwen genoten in Londen en hij mag van Boas ook vertrekken. De vrouw van Almunia heeft heimwee naar het zonnetje en ze verhuizen naar Griekenland, waar Almunia het doel zal verdedigen van Olympiakos.
Abou Diaby is eveneens vis noch vlees. Box-to-box staat niet in het woordenboek van Boas en bovendien is de Fransman te blessuregevoelig. Diaby verkast net als de reeds vroeger vertrokken Eduardo naar Shakhtar Donetsk.
Theo Walcott zit eveneens niet in de plannen. Te weinig gogme en vernuft om mee te spelen in de geraffineerde machine die Boas voor ogen heeft. Momenteel is er echter nog geen club geïnteresseerd.

Daarnaast staan ook vele youngsters op de lijst waarin Boas niks ziet. Zo is Coquelin al vertrokken naar Montpellier.

Profiel  

Zarate
BerichtGeplaatst: 31 jan 2011, 19:21 
Wereldster

Boas brengt al meteen een landgenoot mee. Bruno Pereirinha, destijds een groot talent van de vermaarde Sporting-school, nu echter uitgeleend aan Guimaraes.
Pereirinha liet reeds in Engeland van zich spreken door zijn doelpunt op Bolton in de Uefacup, een paar seizoenen voordien. De meeste fans blijven echter sceptisch.
Boas laat zich ontvallen dat Pereirinha een offensieve rechtsback is, broodnodig in het moderne voetbal en dat hij hem reeds erbij wou bij Porto.
De bedoeling is dat Pereirinha de concurrentie aangaat met Bacary Sagna.

De jonge Portugees staat nog een beetje onwennig op de persconferentie maar laat weten dat dit voor hem een jongensdroom is die in vervulling gaat.

Profiel  

Zarate
BerichtGeplaatst: 31 jan 2011, 19:34 
Wereldster

Een oude bekende doet wederom zijn intrede. Patrick Vieira, die zowel bij Inter als Man City geen onbetwiste titularis meer was, besluit om zijn carrière te beëindigen waar het allemaal voor hem begon.
"Als speler kan hij ons zeker nog van grote waarde zijn. Met zijn fysieke gestalte brengt hij meer kracht bij aan ons middenveld, iets wat Arsenal lang ontbeerde. Bovendien is hij naast het veld met zijn ervaring een niet te onderschatten stimulans voor onze vele youngsters", geeft Boas als verklaring voor de transfer.

Vieira zelf is duidelijk ook in zijn nopjes. "Ik heb reeds voor verschillende topclubs gespeeld, nationaal als internationaal vele prijzen gewonnen maar uiteindelijk is dit de plaats waar mijn hart klopt. Het voelt een beetje aan als thuiskomen. Bovendien kijk ik al uit om in dat prachtige, nieuwe stadion te spelen. Hier begon ik mijn carrière, won ik trofeeën en ik ben blij dat ik hier mijn loopbaan kan beëindigen. De circel is rond."

Op de vraag of hij het niet raar vindt dat Cesc Fabregas nu de kapitein is - terwijl Vieira zelf jarenlang teamcaptain is geweest - reageert de Fransman laconiek : "Die band is enkel maar een symbool. In elke linie moet je een leider hebben en ook zonder band zal ik proberen bij te sturen met mijn ervaring. Ik heb bovendien een zeer goeie relatie met Cesc, het wordt een blij weerzien."

Niet in het minst de fans zijn blij met de terugkeer van de Franse reus. Boas scoort al meteen goeie punten.

Profiel  

Samslam
BerichtGeplaatst: 31 jan 2011, 19:41 
Gold Member

(met welke updates speelt ge allemaal?)

Profiel  

Zarate
BerichtGeplaatst: 31 jan 2011, 19:52 
Wereldster

Samslam schreef:
(met welke updates speelt ge allemaal?)

http://champman0102.co.uk/forum/downloa ... ile&id=186

Bovendien gepatched met de Tapani-patch 2.18. Er is reeds een nieuwere versie beschikbaar maar 2.18 is eveneens zeer goed bestand tegen crashes.
Vooraleer met dit te patchen moet ge wel de officiële patch op het spel toepassen.

Profiel  

Zarate
BerichtGeplaatst: 31 jan 2011, 20:09 
Wereldster

Wat de technische staff betreft, laat Boas ook meteen van zich spreken.
Als assistent manager haalt hij niemand minder dan Carlos Queiroz. :o
Net zijn ontslag gekregen bij Portugal en zich weer schikkend in de assistentenrol. Boas benadrukt dat hij het belang van Queiroz zeker niet onderschatte bij de successen van Man United en dat het bovendien mooi meegenomen is om met een landgenoot te werken. "Carlos kent het klappen van de zweep."

Na het afscheid van Sir Alex Ferguson kwam ook Eric Harrisson zonder job te zitten. Boas was er als de kippen bij om ook hem aan zijn staff toe te voegen. "Harrisson was bij Man U de man die het talent van Beckham, Scholes, de Neville Brothers en Butt erkende en de voornaamste reden van hun openbloeien. Als geen ander wetend hoe om te gaan met jonge talenten zie ik voor hem bij ons een voorname rol weggelegd."
Op de vraag of het niet raar is om twee ex-coaches van de aartsrivaal te gaan halen, haalt Boas zijn schouders op. "Ik houd me niet bezig met schaduwen uit het verleden. Mijn voornaamste wens is om mij te omringen met bekwame mensen en zoveel mogelijk know-how."

Een zowaar nog grotere krachttoer was om Bob Wilson te overhalen terug op het trainingsveld te stappen. Wilson heeft zowel als speler en als coach een Arsenal-verleden maar niemand die het voor mogelijk hield dat hij na zijn tv-carrière nog actief in het voetbal ging zijn.

Als keeperstrainer werd ex-doelman Dave Beasant gehaald. De Brazilianen Francisco en Bebeto De Oliveira vervolledigen het team.

Profiel  

Zarate
BerichtGeplaatst: 31 jan 2011, 20:23 
Wereldster

Boas beloofde om de geldbeugel open te trekken en de Portugees houdt zich aan zijn woord.
Als eerste grote klepper wordt Luis Fabiano van Sevilla gehaald voor 22,5 miljoen. Na zijn relatief succesvol WK liet hij zelf weten dat de tijd rijp was om bij een absolute topclub te spelen.
Voordien scheepte Fabiano al Tottenham af, met als uitleg dat dit geen topclub is. Fabiano scoort al meteen goeie punten bij de Gunners. :D
"Fabiano heeft altijd in de schaduw gestaan van spelers als Ronaldo of Ronaldinho, maar hij is onbetwist basisspeler van Brazilië, dat ben je niet zomaar. Hij is een echte doelpuntenmachine en ik ben er zeker van dat hij hier in voetsporen kan treden van iconen als Ian Wright of Thierry Henry", verklaart Boas.

Profiel  

Zarate
BerichtGeplaatst: 31 jan 2011, 20:32 
Wereldster

Tweede grote klepper is de 31-jarige doelman Tim Howard. Het had wat voeten in de aarde maar uiteindelijk kwam Arsenal tot een akkoord met Everton.
"Sinds enkele jaren was de positie van doelman een issue bij Arsenal. Onduidelijkheid wie nu de vaste waarde was, Almunia of Fabianski. Ik vind dat je je doelman vertrouwen moet geven door hem zekerheid te schenken. Die zekerheid breng ik nu, de pecking order is : 1 Howard, 2 Fabianski, 3 Mannone.", aldus Boas.
"Howard werd bij Man U lang als een onzekere factor beschouwd maar hij heeft bewust een stap achteruit gezet om nu weer op het hoogste niveau te floreren. Bij Everton is Howard uitgegroeid tot een sterkhouder en volgens mij hoort hij samen met Van Der Sar en Reina tot de top 3 van doelmannen in de Premier League. Toen hij bij Man U tussen de palen kwam te staan, kwam hij rechtstreeks uit de Amerikaanse competitie, was hij nog jong en onervaren. Nu heeft hij al 7 jaar PL-ervaring, hij is 31 en zijn beste jaren moeten nog komen."

Pikant detail : Tim Howard werd door Ferguson naar de bank verwezen na zijn blunder in de CL tegen Porto die voor Man U de uitschakeling betekende. Nu is het ex-Porto coach Boas die hem terug een kans geeft op het hoogste niveau.

Ook de fans zijn blij dat Arsenal nu eindelijk een goede doelman heeft en dat de manager er geld aan wou besteden.

Profiel  

Zarate
BerichtGeplaatst: 31 jan 2011, 20:48 
Wereldster

Type-ploeg :

Howard
Sagna
Squillaci/Koscielny
Vermaelen
Clichy
Nasri
Vieira
Fabregas
Arshavin
Van Persie
Luis Fabiano

Een luxeprobleem is er met Rosicky nog op de bank. Song, Denilson, Bendtner, Gibbs, Pereirinha, Djourou en Vela zijn allen nog jong. Aan hen om zich te bewijzen dat ze op termijn een basisplaats kunnen claimen.
Ramsey en Wilshere moeten vooral nog groeien en zullen mondjesmaat speelgelegenheid krijgen.

Profiel  

Zarate
BerichtGeplaatst: 31 jan 2011, 21:04 
Wereldster

Laatst bijgewerkt door Zarate op 04 maart 2011, 13:05, in totaal 1 keer bewerkt.

Profiel  

Samslam
BerichtGeplaatst: 01 feb 2011, 15:17 
Gold Member

In mijn game in de Belgische competitie is de Belgische cup maar tot ronde 5. Waardoor AA Gent elk jaar opnieuw die supercup mag spelen :lol:. Opvallend hoe gemakkelijk CM 01/02 was, dat gaat puur om een goede tactiek ineenboksen, zelfs met een matige selectie speel je dan kampioen.

Profiel  

Zarate
BerichtGeplaatst: 02 feb 2011, 11:23 
Wereldster

Ik ben nooit verder dan CM3 geraakt. Vanaf dat 2D-scherm er kwam, viel er voor mij veel van de charme weg.

Welke moeilijkheden zijn er dan nog buiten de tactiek in de latere versies ?

Profiel  

Lierseboy
BerichtGeplaatst: 02 feb 2011, 11:51 
Belofte

(y)

Zeer aangenomen om te lezen.
Eentje om te volgen!

Profiel  

Samslam
BerichtGeplaatst: 02 feb 2011, 12:44 
Gold Member

Wel bij CM is het gewoon enorm gemakkelijk, je moet wat triggeren met twee centrale verdedigers en een stevig aanvallend middenveld en je hebt een supertactiek. In mijn tweede seizoen nu met Lierse de halve finale van de CL bereikt (en dat met Radzinski en ElGabas in de aanval , Kujovic als eerste doelman en Nicaise als regulator op het middenveld ;-) ). In die latere FM's lukte mij dat nooit niet meer, integendeel zelfs met betere spelers haalde ik daar nooit fatsoenlijke resultaten (en dat ging ook altijd veel te traag naar mijn goesting die FM's, nooit langer dan twee seizoenen ergens uitgehouden). En in de latere FM's word je ook teveel opgehouden door banale personderhandelingen en andere zaken die niet goed uitgewerkt zijn.

Maar dat er door die update geen beker van belgië meer is vind ik toch hoogst vreemd. Ook raar dat de spelers echt veel minder sterk zijn dan zonder de update. In de Belgische competitie hebben de beste spitsen een 11 op afwerking, Orlando trapt er met een 9 op afwerking zelfs 24 in.

Tof dat ge er zo'n verhaal van maakt trouwens. (y)

Profiel  

Zarate
BerichtGeplaatst: 02 feb 2011, 12:59 
Wereldster

Lol, Anderlecht heeft in mijn spel Onyewu en Bruggink op vrije transfer gekocht. :lol:

Profiel  

Zarate
BerichtGeplaatst: 03 feb 2011, 16:50 
Wereldster

Enkele wijzigingen bij het uitdelen van de rugnummers.
Diaby is vertrokken, dus Sagna neemt het nummer 2 over. Clichy neemt op zijn beurt 3 over. Pereirinha krijgt het nummer 12, Howard vanzelfsprekend 1, Vieira 24 en Fabiano 9, het nummer van de echte spits.
Rosicky moet 7 inleveren aan Vela. Zelf krijgt hij 23, het magische Jordan-nummer. Arshavin krijgt 10.
Koscielny krijgt het geilige nummer 6, hij kan de nieuwe Tony Adams worden.
Bendtner moet 52 inleveren en terug zijn oude 26 pakken. Geen nummers boven de 30 (tenzij jeugdspelers), het moet geen carnaval worden.

De lijst :

1)Howard
2)Sagna
3)Clichy
4)Fabregas
5)Vermaelen
6)Koscielny
7)Vela
8)Nasri
9)Fabiano
10)Arshavin
11)Persie
12)Pereirinha
14)Walcott
15)Denilson
16)Ramsey
17)Song
18)Squillaci
19)Wilshere
20)Djourou
22)Fabianski
23)Rosicky
24)Vieira
26)Bendtner
28)Gibbs
29)Mannone

Deze 25 namen zijn tevens de spelers die Europees mogen aantreden. In de toekomst zal ook gestreefd worden naar een kern van 25 spelers, ideaal voor Boas. (y)

Profiel  

Zarate
BerichtGeplaatst: 06 feb 2011, 14:05 
Wereldster

Laatst bijgewerkt door Zarate op 04 maart 2011, 13:04, in totaal 1 keer bewerkt.

Profiel  

Samslam
BerichtGeplaatst: 06 feb 2011, 18:48 
Gold Member

Is Jairzinho Baylón ook zo'n gigantisch talent in uw game? Zit in het begin van het spel bij de reserves van Braga. Ik heb hem vorig seizoen met Lierse gekocht van Hoffenheim en die trapte er dit seizoen 70 in op 45 wedstrijden :crazy:.

Profiel  

Zarate
BerichtGeplaatst: 21 sep 2011, 06:13 
Wereldster

Aan 't wachten op de september update van CM 01/02. Sooo excited.

Natuurlijk ga ik weer met Arsenal spelen en 't een 't ander wijzigen in de editor. Met de verkoop van Cesc en Nasri is er 170 M transferbudget.
Zaterdag !

Profiel  

Zarate
BerichtGeplaatst: 21 sep 2011, 19:08 
Wereldster

Wenger wordt dus door Kroenke buitengestampt omdat hij weer geen enkele platte prijs gewonnen heeft.
Luis Enrique wordt aangesteld als nieuwe manager, die het seizoen voordien heeft geëxcelleerd bij Barça B.

Cesc en Nasri worden desondanks van de hand gedaan, enerzijds omdat Cesc er al twee seizoenen niet met zijn gedachten bij is, anderzijds omwille van het budget dat opgetrokken wordt.
Ook Clichy mag vertrekken, simpelweg wegens niet goed genoeg.

De grootste targets zijn :

*Alexis Sanchez. Ongetwijfeld de nieuwe crack. Barça is ook geïnteresseerd maar zal achter het net vissen omdat wij Cesc anders niet aan hen verkopen.
*Eden Hazard : Spreekt voor zich, match made in heaven.
*Samuel Eto'o : Mag vertrekken bij Inter. Eindelijk nog eens een topaanvaller sinds Henry
*Fabio Coentrao : TopLB. Real toont ook interesse maar Coentrao zal voor Arsenal kiezen omdat wij hem eerste keus garanderen, iets wat hij bij Real niet krijgt, cfr. Marcelo. Als hij teveel kost, kan Drenthe of Arthuro Vidal een alternatief zijn.
*Daniele De Rossi : De nieuwe Roy Keane, steel op het middenveld wat Arsenal al zolang ontbeert en ook nog eens een goeie passer. Moet maar 15M kosten omwille van zijn aflopend contract.

Voorts zal Wilshere de nieuwe patron worden. 19 jaar, wat een toekomst.
In doel twijfel ik nog. Szczesny kan eerste keeper worden, ofwel Given bij City gaan halen. Zij zullen het dan moeten uitmaken.

Nog drie keer slapen.

Profiel  

Zarate
BerichtGeplaatst: 21 sep 2011, 19:30 
Wereldster

Out :

*Almunia. No comment needed. Free.
*Eboué. In onmin met het publiek. 3M
*Clichy. Zie boven. 8M
*Nasri. Te inconsistent. 30M
*Bendtner. Niet technisch genoeg. 12M
*Song. Noch vis, noch vlees. Hopen op een ruil met Pandev.
*Rosicky. Nooit meer de oude geworden na zijn blessure.¨5M
*Arshavin. Te inconsistent en werkt niet genoeg. 12M
*Cesc. Eindelijk zijn droomtransfer naar Barça. 40M
*Denilson. Te weinig diepgang. 6M
*Diaby. Zie Song. 6M

Profiel  

Zarate
BerichtGeplaatst: 21 sep 2011, 19:31 
Wereldster

Als ik goed kan tellen, is dat 122M. Kroenke heeft ons sowieso een budget van 100M gesteld.
Dat maakt 222M om uit te geven. :banana:

Profiel  

Zarate
BerichtGeplaatst: 22 sep 2011, 18:33 
Wereldster

Ben es benieuwd wie er allemaal van coaches gaat vrij zijn. Goeie coaches, zeer essentieel.
Ik heb trouwens ook een manier ontdekt om zelfs de meest gereputeerde mangers coach te maken (zonder cheaten).

Heersend gewoon, Luis Aragones bvb. aanstellen als coach.
Piet De Visser trek ik natuurlijk ook aan als scout.

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 25 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur