Het is nu 17 jan 2018, 20:46

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 16 berichten ] 
Auteur Bericht
Green Devil
 Berichttitel: [FM 2011] Royal Antwerp FC
BerichtGeplaatst: 04 nov 2010, 19:04 
Kernspeler

Royal Antwerp FC

Afbeelding

De oudste club van het land hoeft uiteraard niet echt een voorstelling met 4 landstitels, 2 Belgische bekers, 1 Belgische supercup en een Europese finale. Het doel is uiteraard om deze tijden terug te laten komen!

Profiel  

Green Devil
 Berichttitel: Re: [FM 2011] Royal Antwerp FC
BerichtGeplaatst: 04 nov 2010, 19:17 
Kernspeler

2010-2011

Met een totaal van zo'n 1 miljoen euro af te betalen per maand was er uiteraard geen geld voor veel inkomende transfers. Alleen Hans Somers kwam einde contract de ploeg versterken. Verder werden er meerdere spelers geleend zoals ondermeer Kevin Kis (Genk), Goreux (Standard) en Diandy (Anderlecht). Het bestuur wilt promoveren, maar de eindronde halen zou al een serieus succes zijn.

Het seizoen begon dramatisch met een bekeruitschakeling tegen Ciney. En ook in de competitie wilde het maar niet lopen. Maar tegen de start van de 2e periode begon de ploeg toch te draaien met als resultaat de tweede periodetitel. (y) In de 3e periode bakten we er dan weer niets van met een 9e plaats in het eindklassement als gevolg.

In een eindronde met Charleroi, OHL en Wetteren stonden we 2 speeldagen voor het einde op een 2e plaats en met 2 thuismatchen in het verschiet hadden we alles in eigen handen. Tegen de grote concurrent Charleroi werd er verrassend gewonnen. Maar tegen het reeds uitgeschakelde Wetteren liep het toch nog mis, maar omdat Charleroi gelijkspeelde eindigden we beide op 9 punten. Wij telde een winstmatch meer en eindigde dus 1e, maar tot mijn grote verbazing kwam er een extra testmatch. In een uitverkocht Constant vd Stock stadion ging mijn totaal leeggestreden ploeg onderuit met 2-1. :(

Financieel werd het uiteraard een grote ramp, maar er kwamen nieuwe leningen om de club te redden. Voorzitter Wauters heeft de fakkel ondertussen ook doorgegeven.

Profiel  

Green Devil
BerichtGeplaatst: 07 nov 2010, 20:27 
Kernspeler

2011-2012

Door de slechte financiële toestand en de te hoge loonlast legde het bestuur een serieuze beperking op de lonen op. Hierdoor was er geen enkele speler die wilde bijtekenen met als gevolg dat ik nog 4 A-kern spelers over had omdat de rest de club verliet. :lol:
Gelukkig was er door de nieuwe leningen en het gebrek aan spelers wel voldoende loonbudget om zelf een mooie ploeg samen te stellen.

Afbeelding

Er was dus voldoende kwaliteit om voor de titel te gaan, maar het viel af te wachten hoe snel er een echte ploeg zou staan.
In de beker gingen we makkelijk 2 rondes verder en in de competitie liep het bijna even vlot. De eerste periodetitel werd gepakt, maar het doel was toch wel de titel gezien de slechte ervaring van vorig seizoen met de eindronde. In de beker verloren we de derby op Beerschot met 4-2, maar in de competitie werd ook de tweede periode gepakt en de voorsprong op nummer 2, Lommel, was al erg groot. Een terugval in de derde periode kon hierdoor geen kwaad en de titel werd vlot gewonnen voor Lommel!

Profiel  

GREEN BSL
BerichtGeplaatst: 08 nov 2010, 09:52 
Kernspeler

Lommel kampioenen :green:

Profiel  

Green Devil
BerichtGeplaatst: 08 nov 2010, 11:10 
Kernspeler

GREEN BSL schreef:
Lommel kampioenen :green:

Maar zoals altijd tweede in het klassement, en ook tweede in de eindronde op 2 punten van promotie naar eerste :(

Profiel  

Green Devil
BerichtGeplaatst: 14 nov 2010, 20:02 
Kernspeler

2012-2013

Om ons eerste seizoen in eerste te overleven zou ik zeer inventief moeten zijn. De vele bonussen van vorig seizoen zorgde ervoor dat er geen geld was op het einde van dat seizoen. Ik gaf al mijn transferbudget op om het loonbudget op een redelijk niveau te krijgen. Er moest immers veel versterking bij komen.

Afbeelding

Het duurde 10 matchen eer we onze eerste zege konden pakken. Maar het was wel één die kon tellen, een 0-3 zege op Beerschot. Maar het was duidelijk dat het een lange degradatiestrijd zou worden. In de beker gingen we eruit bij Tienen. Het grote probleem voor Antwerp was het scoren, de topschutter was dan ook lang centrale verdediger Evens. :( Maar na de winterstop werden de beslissende wedstrijden tegen de rechtstreekse concurrenten allemaal gewonnen. Zo werden we knap 13e met 7 punten voorsprong op nummer 15 Westerlo. (y)

In de play-offs hadden we niets te zoeken, maar met den Beerschot in onze groep hadden we wel nog eens een vol huis. Maar toch zijn de centen weer op. :(

Profiel  

Green Devil
BerichtGeplaatst: 21 nov 2010, 21:22 
Kernspeler

2013-2014

Afbeelding

Het doel bij de start van het seizoen was om een rustig seizoen in de middenmoot te draaien en eindelijk eens een klein spaarpotje te kunnen aanleggen. Qua transfers verwacht ik op lange termijn heel veel van de 19-jarige spits Sedlacek en de 17-jarige Diarra.

In de beker gingen we er weeral direct uit, ditmaal tegen derdeklasser Geel-Meerhout. In de competitie begonnen we wel uitstekend met amper 1 nederlaag in 9 matchen. Jammer genoeg volgde er toen 7 matchen zonder zege. Maar we konden toch weer opklimmen in het klassement en in de laatste 5 minuten van het seizoen kwamen we zelfs op de 6e plaats terecht! En in de play-offs gingen we verder op dat elan, zelfs tegen de top 3 (Anderlecht, KVM en Club) werd er gewonnen waardoor we op een zeer knappe vierde plaats eindigde voor Gent en Genk. Antwerp gaat eindelijk terug Europa in!!! :smoke: En dankzij de goeie resultaten werd er eindelijk eens een mooie winst geboekt.

Profiel  

ArenA
BerichtGeplaatst: 22 nov 2010, 09:09 
ForumPipo

de laatste 5 minuten van het seizoen :?

:p

Profiel  

Green Devil
BerichtGeplaatst: 22 nov 2010, 12:31 
Kernspeler

ArenA schreef:
de laatste 5 minuten van het seizoen :?

:p

Ja de laatste 5 minuten van de reguliere competitie hé ;)

Profiel  

Green Devil
BerichtGeplaatst: 30 nov 2010, 19:13 
Kernspeler

2014-2015

Transfers:
Afbeelding

Om toch een kans te maken om in de groepsfase van de Europa league te geraken kwamen er met Pienaar en Grossmüller 2 ervaren spelers bij die toch wel een meerwaarde zouden moeten bieden. Daarnaast kwamen er nog 2 jonge talenten bij.

Maar de Europese kwalificatie bleek een erg vergiftigd geschenk. Tegen het Finse Mariehamn hadden we al alle moeite van de wereld om door te stoten. En in de laatste voorronde waren we volledig kansloos tegen Zaragoza. Dit drukke schema zorgde voor vermoeide en geblesseerde spelers en amper 1 zegen in de eerste 7 matchen van het seizoen. Aan de winterstop werden de dure en tegenvallende aanwinsten weer verkocht om geen te groot verlies te maken terwijl we toch geen kans meer maakte op de top 6. Maar van december tot half februari werd er vervolgens geen enkele match meer gewonnen en stonden we zelfs allerlaatste. En ook bijna de ganse groep had zich tegen mij gekeerd. Maar 9 punten in de laatste 5 matchen zorgden nog voor een miraculeuze redding! De moraal was terug en in de play-offs werden we nog nipt tweede achter Standard.

In de beker haalden we dit seizoen wel eens de kwart-finale.

Palmares
2010/2011 - Tweede klasse - 9e
2011/2012 - Tweede klasse - Kampioen
2012/2013 - Eerste klasse - 13e / 3e Euro groep
2013/2014 - Eerste klasse - 6e / 4e kampioene groep
2014/2015 - Eerste klasse - 12e / 2e Euro groep - 4e kwal. Euro League

Profiel  

Green Devil
BerichtGeplaatst: 10 dec 2010, 19:31 
Kernspeler

2015-2016

De enige noemenswaardige uitgaande transfer was die van 'ambrasmaker' Glenn Verbauwhede naar AZ (einde contract). Maar met Koen Casteels hadden we al een vervanger in huis. Naast Frank van Mosselveld en Cordaro kwam er een aantal jonge talenten.

Na 10 speeldagen stonden we pas 13e en mijn ontslag was erg dichtbij, maar gelukkig kreeg ik de ploeg terug op de rails en naar een plaats in de middenmoot. Aan de winterstop verkocht ik mijn erg talentvolle spits, Sedlacek, aan Sparta Praag voor 3 miljoen euro + 30% doorverkoop. Aangezien hij einde contract was en niet wilde bijtekenen de enige oplossing. En aangezien ik 2 talenten op de bank had zitten was dit geen drama, tot mijn voorzitter één van die 2 verkocht aan Chelsea voor een kleine 3 miljoen euro. Daarop kocht ik een 16-jarige middenvelder uit Kroatië (ik hoop een wonderkid) voor 1 miljoen euro. Als spits leende ik een Braziliaan van Sao Paulo.

Tijdens de winterstop verhuisden we ook naar het nieuwe stadion aan de Schelde met een capaciteit van 25.000. Tegen het einde van het reguliere seizoen zat de ploeg in goede vorm en werden we zelfs nog 6e. In de playoffs konden we maar 2 keer winnen en bleven we dus 6e. Intussen staat er ook zo'n 12 miljoen euro op de rekening terwijl er tot 2036 wel nog 15 miljoen moet afbetaald worden.

Palmares
2015/2016 - Eerste klasse - 6e / 6e kampioene groep

Profiel  

Green Devil
BerichtGeplaatst: 17 dec 2010, 19:18 
Kernspeler

2016-2017

Er werd iets meer dan 3 miljoen euro gespendeerd aan jonge talenten, verder werd er met de Tunesiër Tijani Belaïd een echte topper (gratis) aangetrokken. Er vertrok geen enkele noemenswaardige speler.

De start was goed, maar vervolgens zakten we toch terug in het klassement. Belaïd bracht niet de gehoopte meerwaarde waarop ik mijn 3 centrale middenvelders met de punt vooruit liet spelen ipv achteruit met. En vanaf toen begon het wel te draaien en stonden we bijna een gans seizoen in de top 6. Hierdoor mochten voor de 3e keer in 4 jaar aantreden in de kampioene groep. Een slechte vorm tegen het einde van de play-offs zorgde ervoor dat we pas 5e eindigde. Maar toen volgde nog een beker finale tegen KV Mechelen, in de halve finale kreeg G Beerschot 2 keer een pak rammel. :smoke: Gezien de slechte vorm was Malinwa de favoriet, maar toch was het na 90 minuten nog 1-1 in een uitverkochte Heizel. In de verlengingen scoorde onze topschutter (28 goals in 35 wedstrijden) zijn 2e van de avond en bezorgde zo Antwerp zijn eerste beker in 25 jaar!!!

Palmares
2016/2017 - Eerste klasse - 5e / 5e kampioene groep - winnaar Beker v België

Profiel  

Green Devil
BerichtGeplaatst: 26 dec 2010, 11:53 
Kernspeler

2017-2018

Ariël Jacobs ging na 4 titels op rij met pensioen waarop Anderlecht mij als vervanger wilde hebben, maar ik legde dit mooie contract uiteraard naast me neer.

Dit seizoen vertrokken er 4 basisspelers, doelman Casteels trok na ambras einde contract naar Cottbus, Yulu-Matondo en Mosselveld verlieten tevens einde contract de club. Het grootste verlies was mijn 19-jarige Costa Ricaanse linkerflank, hij ging voor een gespreid bedrag van maarliefst 16,25 miljoen euro naar Heerenveen. :crazy: Hierop ging ik voor zo'n 6 miljoen aan nieuwe talenten kopen, maar de grootste transfer was toch wel Toby Alderweireld die gratis van Inter kwam!

Het seizoen begon met een verloren Super Cup tegen Anderlecht met de penalty's. In de 4e kwalificatieronde voor de Euro League troffen we Braga (zonder onze geblesseerde topschutter), en na 2 spannende duels moesten we met een 2-1 nederlaag en een 3-3 gelijkspel de duimen leggen. :( In de competitie zijn we intussen een echte subtopper gewonnen en na de reguliere competitie stonden we op een 4e plaats. En in de play-offs maakten we zelfs nog kans op de titel, maar amper 3 zeges en te veel gelijke spelen bleven we hangen op de 4e plaats. De finale voor de laatste Europese plaats werd gewonnen tegen AA Gent. In de beker stootten we dit seizoen op KVM in de halve finale.

Na de kwalificatie voor het WK2018 gaf bondscoach Franky Dury zijn ontslag om trainer te worden van Anderlecht. Hierop solliciteerde ik succesvol als bondscoach, ik mocht dus met de beste Rode Duivels ooit naar het WK! In de groepsfase werden we met 5 op 9 tegen Italië, Senegal en USA groepswinnaar. In de tweede ronde klopten we het Argentinië van Messi met 2-1. In de kwart-finale moest ook Nederland er met 1-0 aan geloven. In de halve finale tegen Brazilië moesten we het doen zonder Vermaelen, Fellaini, Dufour en zijn vervanger Mats Rits. Dit was iets te veel van het goede en weliswaar na een spannend duel verloren we met 2-1. De strijd om de derde plaats werd van Frankrijk verloren na een 1-1 gelijkspel en na penalty's (2-0).

Palmares
Antwerp
2017/2018 - Eerste klasse - 4e / 4e kampioene groep - halve finale Beker v België - 4e kwal. Euro League

België
WK 2018 Spanje - 4e plaats

Profiel  

Green Devil
BerichtGeplaatst: 10 jan 2011, 20:10 
Kernspeler

2018-2019

Op de transfermarkt was er erg weinig beweging, 1 uitgaande en 1 inkomende transfer. Het doel was dit seizoen om toch proberen mee te strijden voor de titel en minimum in de top 3 te eindigen. In Europa sneuvelden we opnieuw in de 4e voorronde, ditmaal tegen Osasuna na een 3-1 nederlaag en een 3-2 thuiszege. In de competitie was de start nog wat moeizaam maar we konden ons al vrij snel in de top 3 nestelen.

Maar 6 van mijn basisspelers waren einde contract en 3 van hen wilden niet bijtekenen. Aan de winterstop verkocht ik Alderweireld aan PSG voor 3.3 miljoen euro en mijne grootste talent vertrok voor maarliefst 16 miljoen euro naar PSV. Met dat budget kwamen er 5 nieuwe spelers bij voor zo'n 6.5 miljoen. Het vertrek van 2 van mijn sterkste spelers werd goed opgevangen en we werden 2e achter Anderlecht. In de play-offs werd het een razend spannende strijd met Anderlecht en Genk. Maar uiteindelijk pakte Anderlecht op de laatste speeldag zijn 6e titel op rij en wij werden 2e.

Met België staan we met een 6 op 9 pas 3e in de kwalificatiegroep voor het EK van 2020.

Palmares
Antwerp
2017/2018 - Eerste klasse - 4e / 4e kampioene groep - halve finale Beker v België - 4e kwal. Euro League
2018/2019 - Eerste klasse - 2e / 2e kampioene groep - kwart finale Beker v België - 4e kwal. Euro League

België

Profiel  

Green Devil
BerichtGeplaatst: 05 feb 2011, 14:09 
Kernspeler

2019-2020
De transfers bleven vrij beperkt, één belangrijke uitgaande transfer van een centrale verdediger en deze werd ook vervangen door een Argentijn. In de derde kwalificatieronde van de CL schakelden we Dynamo Kiev uit. En in de volgende ronde hadden we ook bijna Bayern Munchen gewipt, maar het extra tikkeltje geluk ontbrak ons.

Vervolgens kwamen we wel in de groepsfase van de Euro League uit. En hierin leken we op weg naar een erg knappe tweede plaats, maar een nederlaag op de laatste speeldag tegen f*cking Kasimpasa zorgde voor een derde plaats achter Tottenham en Villarreal.

De gewone competitie was zoals elk jaar overbodig aangezien we weer kampeerde in de top-6. Uiteindelijk werden we 4e, maar in de play-offs maakten we nog volop kans op de titel. Jammer genoeg speelden we 7 keer gelijk waardoor we maar 4e bleven.

Met de nationale ploeg verloren we in de kwalificatie voor het EK alleen onze eerste wedstrijd, de rest werd allemaal gewonnen. Hierdoor kwam België tweede te staan op de FIFA-ranking achter Brazilië!!!
Het EK zelf werd een groot drama met een 0 op 9 in de groepsfase. :crazy:

Palmares
Antwerp
2018/2019 - Eerste klasse - 2e / 2e kampioene groep - kwart finale Beker v België - 4e kwal. Euro League
2019/2020 - Eerste klasse - 4e / 4e kampioene groep - halve finale Beker v België - Groepsfase Euro League

België
EK 2020 Italië - Groepsfase

Profiel  

Green Devil
BerichtGeplaatst: 05 feb 2011, 14:12 
Kernspeler

Het serieus gebrek aan (Belgisch) talent en vooral 30 speeldagen zonder nut zorgden ervoor dat ik wat beu geworden ben. Op naar iets nieuws!!!

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 16 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur