Het is nu 21 jan 2018, 09:42

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 170 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Auteur Bericht
El Gore
 Berichttitel: [FM 2007] Newport County
BerichtGeplaatst: 03 okt 2010, 21:31 
Veteraan

Het is ondertussen al anderhalf jaar geleden dat ik mijn lange campagne met San Marino in FM 2008 heb afgesloten. De Ultimate Challenge, vanuit de laagste reeks van Engeland naar de top geraken, had ik echter nog nooit gedaan. Ik was ooit begonnen met Newport in FM 2008 maar dat was gepruts voor de finale patch eraan kwam.

Ik heb, ondanks een nieuwe PC, teruggegrepen naar FM 2007 omdat voor een lange campagne dit de beste versie is. FM 2009, 2010 en 2011 hebben te veel aandacht voor het randgebeuren. Bovendien hebben ze net als FM 2008 problemen met regens, FM 2008 ook nog eens met grijze ploegen.

Dus FM 2007 met:
- Harchester uitgevinkt
- huge database via een klein trucje
- Engeland tot Conference North/South playable, Frankrijk, Duitsland, Italië en Spanje met de hoogste klasse als playable, België, Nederland, Griekenland, Rusland, Argentinië en Brazilië met de hoogste klasse view only. Dit om zo veel mogelijk het evenwicht tussen de grote landen te bewaren en om voldoende talent uit andere landen te hebben.
- versie 7.02 dus geen double transfer bug
- zo veel mogelijk truitjes en logo's
- geen spelersupdate dus Emile Mpenza is nog spits bij Manchester City :green:

De ploeg is opnieuw Newport County, waarover je enkel moet weten:
- de club bekend staat als The Ironsides en The Exiles
- de club in 1912 werd opgericht, in februari 1989 failliet ging en in juni 1989 heropgericht werd
- de club – naast Swansea, Cardiff, Wrexham, Merthur Tydfil en Colwyn Bay – één van de zes Welshe clubs in de Engelse competitie is
- de club in 1980 met winst in de Welshe Cup zijn grootste nationale succes boekte
- de club in 1981 met een kwartfinale in de Europese Beker voor Bekerwinnaars zijn grootste Europese succes boekte
- de club bekend staat om één van de grootste comebacks in de voetbalgeschiedenis: nadat het op 11 november 2000 vlak voor rust al 4-0 achterstond op Cambridge, kwam het na een uur spelen terug tot 4-4, kwam het opnieuw 5-4 achter om uiteindelijk met 5-6 te winnen
- de club vroeger in Somerton Park speelde, goed voor 25.000 plaatsen
- de club nu in Newport Stadium speelt, goed voor 4.300 plaatsen

Afbeelding

Hier gaan we! :fight:

Profiel  

El Gore
 Berichttitel: Re: [FM 2007] Newport County
BerichtGeplaatst: 03 okt 2010, 21:38 
Veteraan

Ondertussen is het winterstop van het eerste seizoen en ik sta 10de. Dat is boven de verwachtingen (prono van een 16de plaats op 22 ploegen) maar dat is gezien het eerste seizoen logisch. Volgend seizoen zal een ander paar mouwen zijn want veel spelers naderen de pensioenleeftijd. Manchester United was mijn moederclub maar daar had ik niets aan. Bristol Rovers is nu mijn nieuwe moederclub en ik zal zeker volgend seizoen hun steun nodig hebben om uit het moeras van de Conference South te geraken.

Profiel  

Charlie
BerichtGeplaatst: 03 okt 2010, 22:06 
Kernspeler

Ivm dat voldoende talent, heb je dat niet met die huge database?

Profiel  

El Gore
BerichtGeplaatst: 03 okt 2010, 22:35 
Veteraan

Charlie schreef:
Ivm dat voldoende talent, heb je dat niet met die huge database?

Beide helpen, denk ik. Huge database geeft sowieso meer spelers wereldwijd maar een land uit Zuid-Amerika aanduiden zorgt er ook voor dat er meer spelers van dat continent zichtbaar worden.

Profiel  

El Gore
BerichtGeplaatst: 04 okt 2010, 15:01 
Veteraan

Op mijn oude pc deed ik soms 24 uur over een seizoen, nu was het na 8 uur al afgelopen. Dus tijd voor:

Overzicht seizoen 2006-07

Transfers

In: over het volledige seizoen 3 vrije spelers waaronder twee doelmannen, van moederclub Bristol Rovers twee spelers voor enkele maanden
Uit: niemand wegens de te kleine kern

Bekers

De FA Cup duurde twee ronden; de FA Trophy één ronde.

Competitie

Media prediction: 16de (op 22 ploegen)
Bestuur: to battle bravely against relegation
Resultaat: 4de :applaus:

De oorspronkelijke bedoeling was om als degradatiekandidaat met een 4-5-1 of een 5-4-1 hier en daar puntjes af te snoepen van de andere ploegen. Helaas had ik te weinig middenvelders en centrale verdedigers. Het werd uiteindelijk een klassieke 4-4-2. Ik liet verder de instellingen onaangeroerd en liet ze gewoon spelen met niets van individuele of ploeginstellingen.

Er werd gestart met 6 op 6 en een doelpuntensaldo van 6-0. Daarna liep het normaler maar kwam ik nooit in de onderste regionen terecht. Tegen de maand december begon ik het moeilijker te krijgen. In 2007 kwam de kentering en plots naderde ik op de play-off plaatsen. Ik besloot in de laatste 12 speeldagen dan maar om mij te laten uitbollen. Mijn derde doelman (1 op aerial ability :o) kreeg zijn kans; mijn beste speler, linksmidden Evans, kwam niet meer in actie en ik haalde twee jonkies uit de reserven.

Helaas, die derde doelman kreeg dikwijls een betere quotering dan de anderen, de linksmidden zat na 4 matchen al aan 4 assists en vooraan bleven Griffin en Hughes scoren. Zo was ik de enige ploeg die op Ficher, de latere kampioen, kon winnen. Welling, met toen nog de topschutter in de rangen, kreeg een 6-0 om de oren. Sutton, de latere promovendus, een 4-1. Uiteindelijk werd beslag gelegd op de 4de plaats, goed voor play-off ticket.

Dat werd een compleet fiasco. Tegenstander was Sutton. Ginder werd het 5-0 ondanks dat Sutton slechts 3 maal tussen de palen schoot. Thuis 1-2 en opnieuw slechts 1 schot tussen de palen van Sutton. Kortom 4 ballen tussen de palen van Sutton waren goed voor 7 doelpunten.

Maar uiteraard is een vierde plaats een mooie uitslag. Aangezien ik niets aan de instellingen veranderde, is het eigenlijk ook niet mijn verdienste. :D Ik ben wel benieuwd naar de weerbots in het tweede seizoen.

Goed en slecht

Goed: Hughes co-topschutter met 28 doelpunten, de 4de plaats uiteraard en met Bristol Rovers een moederclub waar ik meer aan heb dan Manchester United.

Slecht: de pandoering in de play-off, hopelijk geen voorbode voor komend seizoen

Stand van zaken juli 2007

Uitgaand kaf en inkomend een zevental vrije spelers waaronder enkele reserven van Bristol Rovers die einde contract waren. Op papier is de ploeg versterkt maar de re-ranking gaat volgend seizoen waarschijnlijk zijn werk doen.

Palmares

Newport County

2006-07: FA Cup: 3de kwalificatieronde
2006-07: FAT: 1ste ronde
2006-07: CON South: 4de

Profiel  

ArenA
BerichtGeplaatst: 04 okt 2010, 16:58 
ForumPipo

waar heb je de truitjes en logo gehaald?

Profiel  

El Gore
BerichtGeplaatst: 04 okt 2010, 17:00 
Veteraan

Vanop de vorige pc. :D

Ooit van Sortitoutsi of zoiets.

Profiel  

ArenA
BerichtGeplaatst: 04 okt 2010, 17:08 
ForumPipo

El Gore schreef:

okay kzal eens zien :)

Profiel  

El Gore
BerichtGeplaatst: 04 okt 2010, 17:23 
Veteraan

ArenA schreef:
El Gore schreef:

okay kzal eens zien :)

Dat werkt wel enkel voor 2007 en 2008. Daarna is de layout veranderd.

Profiel  

ArenA
BerichtGeplaatst: 04 okt 2010, 17:28 
ForumPipo

net 2007 ook nog eens geinstalleerd ;)

Profiel  

El Gore
BerichtGeplaatst: 04 okt 2010, 17:40 
Veteraan

Mijn graphics map is in totaal rond de 700 à 800 MB, met inbegrip van hetgeen door het spel zelf werd geïnstalleerd. Dus dat is een paar honderd MB aan logo's en truitjes.

Profiel  

ArenA
BerichtGeplaatst: 04 okt 2010, 18:30 
ForumPipo

heb net een superpack van 2Gb gedownload :D

Profiel  

El Gore
BerichtGeplaatst: 04 okt 2010, 18:36 
Veteraan

Met data updates?

Ondertussen 7 speeldagen ver in het tweede seizoen, momenteel 11de met 10 punten. Met deze plaats ben ik op het einde van einde van het seizoen tevreden. Ik heb alvast iets betere spelers dan vorig seizoen. Een jaartje ouder en nog een paar versterkingen en dan kan ik vast meedingen voor de play-off plaatsen.

Ik reken op minstens 5 seizoenen per reeks om te promoveren. :green:

Profiel  

El Gore
BerichtGeplaatst: 04 okt 2010, 22:54 
Veteraan

Oeps, klein foutje gemaakt. Ik stond in de middenmoot en ging rond oktober op vakantie aangezien er toch niets te beleven viel. Blijkbaar is een 15de plaats niet goed genoeg want tijdens mijn vakantie kreeg ik in februari mijn ontslag. Ik zal dus zelf alle matchen moeten spelen. :x

Voor het overige was het zo'n typisch tweede seizoen na een overschat eerste seizoen. Veel meer beslissingen tegen (gele kaarten, rode kaarten, own goals, penalties, blessures, ...), veel meer pech (scoren lukt moeilijk en de tegenstand frommelt er alles in).

Ik had gehoopt het vervelende van dat tweede seizoen te vermijden door op vakantie te gaan. Niet dus.

Profiel  

ArenA
BerichtGeplaatst: 05 okt 2010, 07:23 
ForumPipo

El Gore schreef:
Met data updates?

Ondertussen 7 speeldagen ver in het tweede seizoen, momenteel 11de met 10 punten. Met deze plaats ben ik op het einde van einde van het seizoen tevreden. Ik heb alvast iets betere spelers dan vorig seizoen. Een jaartje ouder en nog een paar versterkingen en dan kan ik vast meedingen voor de play-off plaatsen.

Ik reken op minstens 5 seizoenen per reeks om te promoveren. :green:
enkel patch 7.0.2 voor de rest is alles origineel :)

Profiel  

El Gore
BerichtGeplaatst: 05 okt 2010, 21:03 
Veteraan

Hier lukt in het tweede seizoen niets meer en het bestuur is te veeleisend. Allemaal dankzij het eerste super-seizoen. Het is nu al de derde poging om het einde van het seizoen te halen. :hmm:

Profiel  

El Gore
BerichtGeplaatst: 06 okt 2010, 18:16 
Veteraan

Vreemd spel: bij de derde poging ging ik terug op vakantie, werd ik eindelijk eens niet ontslagen en eindigde ik zowaar nog tweede. Ik verloor bovendien nog onverdiend de play off finale. Dat is nu ook van het goede te veel dus vanaf februari ga ik herstarten en bol ik uit.

Het tweede seizoen blijft altijd een bizar seizoen bij mij. Trouwens, ik eindigde dan wel tweede maar kreeg tussen de vele zeges door ook eens een 7-1 tegen een middenmoter te incasseren. :crazy:

Het bevestigt wel allemaal dat ik jonge spelers heb die normaal binnen enkele seizoenen voor de titel in Conference South kunnen meedingen.

Profiel  

El Gore
BerichtGeplaatst: 09 okt 2010, 20:42 
Veteraan

Tijd voor een update:

Overzicht seizoen 2007-08

Transfers

In: 13 spelers waarvan een aantal met een verleden van Bristol Rovers. Ook een loanie van de Rovers
Uit: oudjes en kaf

Bekers

De FA Cup duurde tot de eerste ronde; de FA Trophy ook tot de eerste ronde.

Competitie

Media prediction: 8ste (op 22 ploegen)
Bestuur: to achieve a respectable league postion
Resultaat: 3de

Het kostte mij uiteindelijk 4 pogingen wegens re-ranking, de te hoge eisen van het bestuur. Kwalitatief was de kern middenmoot dus probeer ik het seizoen snel te doen voorbij gaan met vakantie. Uiteindelijk heb ik nog een groot deel zelf moeten spelen om ontslag te vermijden. Met als resultaat opnieuw een play off finale waarin Gravesend te sterk was.

Goed en slecht

Goed: bevestiging van het eerste seizoen. Het moeilijkste seizoen van gans mijn carrière zit erop.

Slecht: nog te veel puntenverlies.

Overzicht seizoen 2008-09

Transfers

In: 6 spelers waarvan 2 met een verleden bij moederclub Bristol Rovers
Uit: opnieuw oudjes en mindere goden

Bekers

De FA Cup en FA Trophy was snel voorbij, telkens derde kwalificatieronde.

Competitie

Media prediction: 4de (op 22 ploegen)
Resultaat: 2de

Ik wist dat ik aantal goede spelers had maar dat ze nog jong waren. Ollie Barnes zou de sterkhouder van de verdediging in de komende jaren kunnen worden maar die is nog maar 19. Geleidelijk groeien hun kwaliteiten. Ik heb wel nooit kunnen meestrijden voor de titel. Daarvoor was ik nog iets te wisselvallig. Ik zat ook lange tijd met een doelmannenprobleem: mijn doelman pakt telkens de minste quotering.

Goed en slecht

Goed: bevestiging dat ik tot de betere ploegen van Conference South begin te worden. Promotie komt dichter. De doorbraak van Barnes, Perry-Acton en Cawson. Vooral die laatste is wel apart. Hij is momenteel 110.000 euro waard, een immens bedrag in Conference South. Zelfs in de Conferece National zou hij qua waarde hiermee bij de top zitten. (y)

Slecht: nog te veel puntenverlies tegen de mindere ploegen en jaarlijks nog een kleine pandoering. Ditmaal 5-2 op Eastbourne in een match waarin ik nota bene 22 kansen schiep. :o

Stand van zaken eind juni 2009

Transfers: een nieuwe doelman, hopelijk eindelijk een goeie en een nieuwe spits. Ook een linksmidden louter voor zijn fantastische naam: Nathaniel Knight-Percival. :green:

Palmares

Newport County

2007-08: FA Cup: 1ste ronde
2007-08: FAT: 1ste ronde
2007-08: CON South: 3de
2008-09: FA Cup: 3de kwalificatieronde
2008-09: FAT: 3de kwalificatieronde
2008-09: CON S: 2de

Profiel  

El Gore
BerichtGeplaatst: 10 okt 2010, 04:35 
Veteraan

1 januari 2010 en de stand is na 23 speeldagen:

1. Newport County 58
2. Weston-super-Mare 45

Het zal voor dit seizoen zijn. (y) Ik heb ook al de verplaatsing naar Weston-super-Mare achter de rug (2-2). Die ploeg teert vooral op drie uitstekende loanies waaronder Bjarni Vidarsson. Zelf heb ik maar één geleende speler, Moses Swaibu. Ik leed voorlopig 1 nederlaag (2-1 op Havant & W) maar als geste ging die ploeg dan ook maar winnen op Weston-super-Mare (1-5).

Profiel  

El Gore
BerichtGeplaatst: 10 okt 2010, 16:19 
Veteraan

Op de 33ste speeldag werd nog eens verloren (2-1 op Eastbourne), dat na 11 zeges op een rij. Geen record want in de heenronde werd al eens 12 keer op een rij gewonnen.

Een speeldag later werd dit rechtgezet: 1-3 op Chelmsford. Chelmsford is de tweede en werd hiermee terug geslagen op 26 punten. Met nog 8 matchen te gaan was de titel daarmee binnen.

Ik heb 88 punten er zijn er nog 24 te verdienen dus +100 punten zou moeten lukken. (y)

Profiel  

El Gore
BerichtGeplaatst: 10 okt 2010, 17:29 
Veteraan

Een vrij uitzonderlijk seizoen. Het zal een tijdje duren eer ik nog zo'n seizoen zal hebben:
42 w, 35 z, 5 d, 2n, 86-27, + 59, 110 punten
Thuis 21 wedstrijden en 20 zeges, 1 draw, dan nog tegen de 21ste. :green:
Kampioen met een voorsprong van 35 punten. :crazy:

Profiel  

El Gore
BerichtGeplaatst: 13 okt 2010, 22:12 
Veteraan

Overzicht seizoen 2009-10

Transfers

In: drie spelers: Bulman als doelman, Plummer als spits en Knight-Percial als back-up linksmidden. Eén belangrijk loanie, Moses Swaibu die ik nog kende van FM2008.
Uit: overschot en beloften

Bekers

De FA Cup kwam ten einde in de 4de kwalificatieronde. De FA Trophy was na 1 wedstrijd al voorbij.

Competitie

Media prediction: 1ste (op 22 ploegen)
Resultaat: kampioen

Weinig transfers en de kern een jaartje ouder rendeerde. Bulman was eindelijk een vast slot op de deur met 27 tegendoelpunten op 42 wedstrijden. Plummer viel in de voorbereiding geblesseerd uit en de oudere Griffin wist dat gelukkig een tijdje op te vangen met een gemiddelde van 1 doelpunt per match. Er waren twee lange winstperiodes: in de heenronde 12 wedstrijden op een rij, in de terugronde 11 wedstrijden op een rij. Halfweg begon Griffin achteruit te gaan maar dan was Plummer terug fit.

Op de vijfde speeldag werd de leiding genomen en de voorsprong bleef groeien. Op 8 speeldagen van het einde was de titel een feit, met een 1-3 zege op de tweede. Uiteindelijk haalde ik 110 punten, goed voor een voorsprong van maar liefst 35 punten. :o

Goed en slecht

Goed: de titel uiteraard en weg uit de kelder van het Engelse voetbal. Nog 4 titels en de Premier League is een feit. :green: Een puntenaantal en voorsprong dat ik nog nooit in FM had behaald. In elke linie een speler die Conference aankan maar ook niet meer.

Slecht: de balans blijft rood met -200.000. Met de verkoop van Cawson zou dat opgelost zijn maar dat is wel mijn assistenkoning. In Conference begint het stadion van 4000 plaatsen al een probleem te worden. Ik zal indien mogelijk al gedurende mijn verblijf in Conference mogen uitbreiden. Ik heb met Bristol Rovers mijn contract opgezegd in de hoop een betere moederclub te vinden nu ik promoveer. Helaas nam het bestuur zelf initiatief en ben ik gelinkt aan Aberdeen. Jammer genoeg is de Schotse competitie niet geselecteerd, heeft Aberdeen geen reserven en zelfs enkele grijze spelers. Veel uitleenkeuze is er dus niet. :(

Stand van zaken eind juni 2010

Nog geen transfers.

Palmares

Newport County

2008-09: CON Sout: 2de
2009-10: FA Cup: 4de kwalificatieronde
2009-10: FA Trophy: 3de kwalificatieronde
2009-10: CON South: 1ste

Profiel  

El Gore
BerichtGeplaatst: 16 okt 2010, 15:30 
Veteraan

Overzicht seizoen 2010-11

Transfers

In: een hoop beloften van de reserves van ploegen als Derby en Wolves. Dus allemaal jongeren met potentieel voor de League One en Two maar die mij kunnen groeien in de Conference. Opvallendste speler was Ron Hunter, pas 18, international van Bermuda en bij aankomst goed voor een waarde van 170.000 euro.
Uit: overschot en beloften. Aan de winterstop kreeg ik voor de eerste keer geld voor een speler: Charlie Griffin, goed voor meer dan 150 competitiedoelpunten maar nu 31 en overbodig werd voor 10.000 euro verkocht. Vreemd genoeg aan Exeter, een club uit een hogere reeks.

Bekers

De FA Cup kwam ten einde in de 3de ronde, na een 0-2 tegen Cardiff, mijn grootste rivaal. De FA Trophy duurde tot de vierde ronde, eigenlijk de kwartfinale. In de bekers kregen mijn betere spelers wel rust.

Competitie

Media prediction: 22ste (op 24 ploegen)
Bestuur: to battle bravely against relegation
Bookies: 33-1 voor de titel, outsider :o
Resultaat: 7de

De competitie begon weifelend. Na 10 wedstrijden had ik maar 2 zeges, maar ook maar 2 nederlagen. Tegen de betere ploegen sleepte ik dikwijls een punt uit de brand, tegen de mindere ploegen kon ik dikwijls net niet winnen. In de heenronde bleef ik lange tijd rond de 10de tot 14de plaats hangen. In degradatiegevaar kwam ik nooit.

Na de winterstop begon het zoals gewoonlijk beter te gaan, mede doordat meer nieuwe spelers ingepast geraakten. Ik zet een reeksje van 14 speeldagen zonder nederlaag neer. Achteraan stond er met Ollie Barnes en Dean Aston een verdedigingsmuur. Op het einde begon een playoff plaats dichter te komen. Met 4 zeges op een rij stond ik bij aanvang van de slotspeeldag op een playoff plaats. Daarnaast had ik op de laatste speeldag nog een andere neventitel te verdedigen, die van minst gepasseerde ploeg. Van één neventitel was ik op de voorlaatste speeldag al zeker: met slechts 7 nederlagen verloor ik het minste, zelfs minder dan de topploegen York en Rushden.

En dan was het tijd voor wat drama. :green:
De slotspeeldag ging verloren met 2-3, een doelpunt in de 93ste minuut. Weg beste verdediging (32 tegendoelpunten op 46 speeldagen maar Dag & Red had er maar 31) en weg play-off plaats (aan Dag & Red).
Met een 7de plaats was ik uiteraard de overachiever van de reeks.

Goed en slecht

Goed: een goed resultaat en een kern van jongeren waarop ik kan bouwen. Al twee seizoenen ijzersterke verdediging. Meer dan 500.000 euro winst zorgt ervoor dat ik uit het rood sta. Qua gemiddeld aantal toeschouwers sta ik rond de 9de plaats met ca. 2000 man per match. Aan Stockport (8000) kan ik wel niet geraken gezien het Newport Stadium maar plaats biedt aan 4000 man.

Slecht: een play-off ticket verliezen in de 93ste minuut op de laatste speeldag is zuur.

Stand van zaken eind juni 2011

Nog geen transfers.

Palmares

Newport County

2008-09: CON Sout: 2de
2009-10: FA Cup: 4de kwalificatieronde
2009-10: FA Trophy: 3de kwalificatieronde
2009-10: CON South: 1ste
2010-11: FA Cup: 3de ronde
2010-11: FAT: 4de ronde
2010-11: CON: 7de

Profiel  

El Gore
BerichtGeplaatst: 16 okt 2010, 17:03 
Veteraan

Ondertussen is de voorbereiding voorbij en zit ik zes speeldagen ver. Ik heb een nieuwe moederclub, Birmingham en die stuurden een AMC ter waarde van 1.200.000 euro. (y)

Op de openingsspeeldag werd met 4-1 op titelfavoriet Cheltenham verloren maar daarna volgden vijf zeges op een rij. Ik zou wel eens voor een play-off ticket willen gaan. (y)

Profiel  

El Gore
BerichtGeplaatst: 17 okt 2010, 18:43 
Veteraan

28 speeldagen ver en ik sta 2de op 4 punten van Kidderminster. Die staan bijna het volledige seizoen aan de leiding dus zullen ze wel kampioen worden.

Ik teer zoals gewoonlijk op mijn verdediging: 15 tegendoelpunten is opnieuw de beste verdediging, opnieuw voor Dag & Red. Met 4 nederlagen heb ik eveneens het minst verloren.

Weinig verliezen en weinig tegendoelpunten is een contante in de laatste 3 seizoenen:
2009-2010 - Conference South: 42 wedstrijden, 2 nederlagen, 27 tegendoelpunten (0,6)
2010-2011 - Conference: 46 wedstrijden, 7 nederlagen, 32 tegendoelpunten (0,7)
2011-2012 - Conference: 28 wedstrijden, 4 nederlagen, 15 tegendoelpunten (0,5)

Profiel  

El Gore
BerichtGeplaatst: 17 okt 2010, 21:28 
Veteraan

Ik had beter gezwegen want toen volgde plots een 0 op 12 met enkele rode kaarten, strafschoppen tegen, nauwelijks nog kansen voor mijn team en tegendoelpunten bij de vleet. Ik zakte naar de vijfde plaats. Gelukkig kwam de kentering er tegen Chester (6de) en Accrington (7de). Net op tijd om de play offs veilig te stellen al zorgde een thuisnederlaag tegen Grays (24ste!) nog eventjes voor paniek. Uiteindelijk eindig ik 4de.

De play offs zijn een extraatje maar ook niet meer. Ik lootte Dag & Red, een ploeg die enorm kwam opzetten maar net te laat kwam om Kidderminster voor de titel te bedreigen. Thuis werd het 0-0 en uit wou ik een afstraffing vermijden. Dus zei ik tegen mijn spelers dat ze niets te verliezen hadden. In een evenwichtige wedstrijd werd het 0-3 met mijn doelman als mom. Op naar de finale!

Tegenstander was Morecambe, lichtjes favoriet maar in de competitie had ik er twee keer met 3-0 van gewonnen. Opnieuw zei ik tegen mijn spelers dat ze niets te verliezen hadden. Met als gevolg dat het aan de rust al 3-0 stond. Einduitslag was 4-0.

Voor Newport. :D

Dus ik zit volgend seizoen al in League Two. :o

Profiel  

Charlie
BerichtGeplaatst: 18 okt 2010, 09:18 
Kernspeler

Om na een jaartje terug te degraderen? Zo'n challenge ga ik wel eens doen als ik mijn europese missie volbracht heb en er iets meer tijd voor heb :P

Profiel  

El Gore
BerichtGeplaatst: 18 okt 2010, 14:50 
Veteraan

Charlie schreef:
Om na een jaartje terug te degraderen? Zo'n challenge ga ik wel eens doen als ik mijn europese missie volbracht heb en er iets meer tijd voor heb :P

Met de nieuwe pc vlamt FM2007 wel. Ik ben begonnen aan mijn 7de seizoen sinds 3 oktober. :o

Qua transfers heb ik drie spelers erbij: 2 dmc's waarvoor ik 0 euro heb betaald en een geleende doelman van moederclub Birmingham. Financieel kan ik weinig aantrekken. Ik ben van amateur naar profstatuut gegaan. Voor de basisspelers heb ik de contracten aangepast zodat ze full time kunnen trainen. Maar mijn loonbudget is zo beperkt dat de invallers nog een amateurcontract hebben. Ik reken er ook dan op dat de full time training mij huidige basisspelers nog verbetert. Aangezien mijn oudste speler 26 is en de meeste basisspelers zelfs veel jonger, hebben ze nog enige groeimarge.

Voorlopig hou ik nog stand. Na 14 speeldagen sta ik ongeveer halfweg. Ik heb het voordeel dat slechts de laatste twee degraderen dus 22ste worden betekent al de redding. Bovendien heb ik nog niet op volle sterkte kunnen aantreden. (y)

Ik hoop iets langer in League Two te blijven. Wil ik ooit naar League One promoveren, dan moet het stadion ruim uitgebreid worden, de trainingsfaciliteiten en jeugdfaciliteiten verbeterd worden. Ik zit met een stadion van 4000 plaatsen (1200 zitplaatsen) samen in een reeks met ploegen als Bradford, Millwall en Hull. :green:

Profiel  

El Gore
BerichtGeplaatst: 18 okt 2010, 21:23 
Veteraan

Met 23 speeldagen exact halfweg en ik sta 7de, zowaar op een play off plaats. (y)

De voorsprong op een degradatieplaats is 14 punten dus ik mag langzaam beginnen uitbollen. Zeges zoals 1-2 op Millwall hoeven niet meer. :green:

Ik ben ondertussen ook bondscoach van Wales. Newport ligt in Wales en ik heb mij zelf de Welshe nationaliteit gegeven. Het lijkt mij ideaal om wat spelers te leren kennen voor de toekomst.

Profiel  

El Gore
BerichtGeplaatst: 18 okt 2010, 22:48 
Veteraan

Allez, als ik zoals een paar posten hoger over vorig seizoenen zei dat ik nauwelijks verloor, volgde een 0 op 12. Eén post hoger zeg ik dat ik stilaan mag uitbollen, beginnen ze niet à volonté te winnen. :green:

Op de 31ste speeldag sta ik al 5de, beschik ik over de beste aanval en de beste verdediging. Ik zet mijn reservekeeper erin om die wat speeltijd te geven. Vier speeldagen verder heeft hij drie cleane sheets met 1 tegendoelpunt. Tja. :D

Ik sta nu op 4 punten van rechtstreekse promotie en heb 4 punten voor op de 8ste, dus middenin de strijd voor hetzij rechtstreekse promotie, hetzij play offs. Of moet ik mij finaal maar laten uitbollen? :nixweiss:

Profiel  

joachim1107
BerichtGeplaatst: 19 okt 2010, 14:12 
Miniem

Rechtstreeks naar League One :D

Profiel  

Forza_FCD
BerichtGeplaatst: 19 okt 2010, 17:42 
Junior

Gaan voor die promotie, niks te uitbollen. :D

Profiel  

El Gore
BerichtGeplaatst: 19 okt 2010, 18:30 
Veteraan

Het probleem zijn de centjes. Ik sta 22ste (op 24) qua gemiddeld toeschouwersaantal. De meeste ploegen spelen gemiddeld voor meer volk dan dat er in mijn stadion maximum kan. Hull trekt per match 4 keer meer dan ik. Reken uit op 46 matchen hoeveel meer inkomsten die hebben.

Bijgevolg zijn de financiën navenant. Een vrije speler van het niveau L2 vraagt rond de 2.000 euro per week. Mijn volledig loonbudget is nog geen 20.000 euro. Ik zou eigenlijk enige seizoenen in L2 moeten blijven om de club uit te bouwen: het verbeteren van het stadion en de trainingsfaciliteiten is maar één keer per seizoen mogelijk.

Al komen bij een promotie de vetpotten van de PL en de CL natuurlijk weer een stukje dichter natuurlijk. :green:

Zoals ze nu spelen, kunnen ze dit geen 15 matchen volhouden. Dus zie ik mij nog wel een beetje terugvallen.

Ik heb ook voor het eerst geld uitgegeven aan een speler, en dat pas in mijn 7de seizoen. :crazy:
Ik heb de volle 1000 (!) euro neergeteld voor een 20-jarige DC van Sligo Rovers. Ik ben gewoon benieuwd wie gelijk gaat krijgen. Volgens mijn assman een decent signing en niveau L2 mogelijk; volgens mijn scout een signing at any cost en potentieel Premiership. Mijn assman heeft 9 op het inschatten van current en potential ability; mijn scout op beide 20. Ik ben geneigd om mijn assman te geloven maar kan nu eenmaal niet heen rond het inschattingsvermogen van mijn scout. Voor 1000 euro en een weekloon van 190 eur leek het mij nog wel een gokje waard.

Profiel  

Charlie
BerichtGeplaatst: 19 okt 2010, 20:44 
Kernspeler

Hmm, proberen mee doen voor playoffs? ( Voor tgeld en toeschouwers ) dan proberen stadion uit te breiden en toch nog een seizoentje of twee league 2 draaien.. hangt ook vant niveauverschil af tussen league 1 & 2. Beter seizoen langer spelen en financieel beter worden dan niets krijgen in een hogere klasse.

En sta ge nu 22ste of 5de? :p

Profiel  

El Gore
BerichtGeplaatst: 19 okt 2010, 21:18 
Veteraan

Charlie schreef:
Hmm, proberen mee doen voor playoffs? ( Voor tgeld en toeschouwers ) dan proberen stadion uit te breiden en toch nog een seizoentje of twee league 2 draaien.. hangt ook vant niveauverschil af tussen league 1 & 2. Beter seizoen langer spelen en financieel beter worden dan niets krijgen in een hogere klasse.

En sta ge nu 22ste of 5de? :p

Ik sta 5de in de stand en 22ste in de stand van toeschouwersaantallen. ;-)

Sportief zal het verschil tussen al die reeksen nu zo hoog niet zijn. Ook in de Cups ben ik al die seizoenen nooit echt weggespeeld door hogere teams.

Belangrijke verschillen zijn de promotie- en degradatieplaatsen. Het lijkt of je de Conferences, de Leagues en de Premier reeksen kan samen nemen. Voor promotie van Conference naar L2 zijn er maar 2 plaatsen maar van L2 naar L1 maar liefst 4. Je hebt gewoon meer kansen om van L2 naar L1 te stijgen dan van L1 naar de Premiership. Vandaar dat L2 ideaal is om te groeien. Er zijn maar twee zakkers dus degradatie is zeker vermijdbaar. Op een aantal seizoenen kan je uitbreiden en eenmaal rijp voor L1 kan je mikken op vier promotieplaatsen (top 3 + playoffs).

Ik ben nu aan het uitvogelen hoe de work permit werkt voor -21-jarigen.

Algemeen geldt:

Player Criteria

* The players with higher potential ability have more chance to obtain a work permit. (you can check the potential ability of players in the editor of the game)

* If the player has high attributes in all aspects of game (physical, mental, technical), he will be more likely to get a work permit.

* The most important criteria is playing competitive (not friendly) international matches. During the two years preceding the date of application, a player must have played for his country in at least 75% of its competitive A team matches he was available for selection. If the player isn't selected for the international matches due to suspension or injury, this will be taken into consideration when applying the criteria.

* The player's country must be at or above 70th place in the official FIFA world rankings when averaged over the two years preceding the date of the application

Nationalities of Players That do not Require Work Permits

• Andorra• Austria• Belgium• Cyprus• Denmark• England• Estonia• Finland• France• Germany• Greece• Guadeloupe• French Guiana• Hungary• Ireland• Iceland• Italy• Latvia• Liechtenstein• Lithuania• Luxembourg• Malta• Martinique• Monaco• Norway• Northern Ireland• New Caledonia• Poland• Portugal• Czech republic• San Marino• Scotland• Slovakia• Slovenia• Spain• Sweden• Wales

Ik wou een Nigeriaanse -21-jarige aanwerven maar dat werd telkens geweigerd.

Profiel  

Lierseboy
BerichtGeplaatst: 19 okt 2010, 21:35 
Belofte

Niet twijfelen als ge kunt promoveren :)

Profiel  

El Gore
BerichtGeplaatst: 20 okt 2010, 20:11 
Veteraan

Tien speeldagen van het einde:

1. Shrewsbury 63
2. Exeter 61
3. Newport County 60
4. Stevenage 60
5. Rotherham 56
...
8. Hull 51

Play offs komen met een voorsprong van 9 punten dichter. Volgende match is Exeter - Newport en daarna Newport - Hull. :fight:

Profiel  

El Gore
BerichtGeplaatst: 20 okt 2010, 21:45 
Veteraan

Het is uiteindelijk een 4de plaats geworden, op 2 puntjes van Exeter. Eventjes stond ik op 9 speeldagen van het einde op kop maar dan liep het grondig fout. Enkele blessures (o.a de doelman, Cawson, mijn beste speler, twee van mijn drie spitsen), enkele rode kaarten (3 op korte tijd), enkele strafschoppen tegen zorgden voor een slechte periode met een 5-1 nederlaag op Scunthorpe als dieptepunt.

Hopelijk levert de eindronde financieel iets op. (y)

Profiel  

El Gore
BerichtGeplaatst: 20 okt 2010, 21:59 
Veteraan

0-2 en 2-0 tegen Oldham. Op naar Wembley voor de finale tegen Hull! :banana:

Profiel  

El Gore
BerichtGeplaatst: 20 okt 2010, 22:09 
Veteraan

2-1 verlies maar genoeg inkomsten binnen om mijn bestuur de trainingsfaciliteiten en de jeugdfaciliteiten te doen upgraden. Aan het stadion gebeurt er jammer genoeg nog niets. :(

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 170 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur