Het is nu 19 jan 2018, 10:48

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 19 berichten ] 
Auteur Bericht
marcel
 Berichttitel: [FM2009]Carrarese Calcio
BerichtGeplaatst: 10 feb 2009, 01:20 
Veteraan

Carrarese is een ploeg uit de Italiaanse Serie C2/B, opgericht in 1908. Wikipedia heeft er niet veel over te melden. Je hebt wel een mooi zicht uit het Stadio Dei Marmi:

Afbeelding

Het eerste seizoen is dus afgelopen. De heenronde verliep prima. Slechts 4x verloren op 17 wedstrijden, en ondanks de vele draws, sloten we af op een 4de plaats. Echter, de eerste match van de terugronde was ik geschorst, en die match verloren we voor het eerst in 9 wedstrijden. Een zware mentale opdoffer, want ook de volgende 5 wedstrijden werden alle verloren, waardoor we wegzakten tot een 12de plek, net buiten de play-down zone. Maar toen kwam weer een ommeslag, en de volgende 5 wedstrijden werd geen enkel tegendoelpunt geslikt. In de laatste 11 wedstrijden van de competitie pakten we slechts 5 tegendoelpunten.
Jammer genoeg konden we ondanks deze mooie prestatie niet veel plaatsen goed maken, en eindigden we slechts 9de. Dit was wel de doelstelling van de board, maar gezien de heenronde had er veel meer ingezeten. (Al moet gezegd dat ik niet ontevreden ben dat we niet gepromoveerd zijn).
In de cup werden we roemloos laatste in de eerste groepsfase, maar dat lijkt wel een constante in al mijn vorige CM/FM-games.

Voor het nieuwe seizoen werd Bischeri (vorig jaar geleend) binnengehaald met een free transfer. Ik verwacht ook veel van Cacciatore, een Belg. Wel iets minder dan hijzelf, want hij verwacht meteen dat de hele ploeg rond hem gebouwd zou worden. Ook van Jacopo Leono hoop ik dat hij de ploeg veel bij brengt. De verdediging werd versterkt met Alba van Celta de Vigo.

Profiel  

marcel
 Berichttitel: Re: [FM2009]Carrarese Calcio
BerichtGeplaatst: 15 feb 2009, 12:54 
Veteraan

De heenronde van het 2de seizoen is net afgelopen. Cisco, die vorig jaar nog playdowns speelden, staan nu aan kop van het klassement. San Marino, die playoffs speelden in mei, staan nu ergens onderaan het klassement. Het zwakke broertje in de serie C2B is Viterbese, die tot nog toe slechts 1 schamel puntje hebben gehaald, en met reeds 61 tegendoelpunten duidelijk niet in deze reeks thuis horen.

Carrarese staat op een hele mooie 2de plaats. Het kon echter nog beter, want hoewel we nog steeds [u]niet[/b] verloren hebben, hebben we wel al 8 keer gelijk gespeeld (enkel Cuoiocappiano doet met 10 slechter), hetgeen (te) veel voor onnodig puntenverlies zorgt. Positief zijn de weinige tegendoelpunten die we moeten slikken (7), maar we moeten dus vlotter scoren (21 doelpunten uit 17 wedstrijden is veel te weinig, zelfs tegen Viterbese werd het "slechts" 1-3, Cisco won daar met 0-8, bvb).
Cacciatore begon geweldig aan het seizoen, in de eerste 3 matchen scoorde hij telkens. Maar hij is nogal blessuregevoelig, waardoor hij amper aan spelen toekomt, en nooit in een goede vorm geraakt (al blijft hij zelfs dàn een aanwinst). Resultaat is dat Bischeri ondertussen evenveel goals heeft gemaakt.
In de verdediging is Alba een vaste waarde geworden, met zelden een slechte match. Van mijn aanwinsten stelt alleen Leoni teleur, speelt nooit goed, waardoor hij zelfs geen plaats meer heeft op de bank.

Profiel  

marcel
BerichtGeplaatst: 18 feb 2009, 12:34 
Veteraan

er zitten toch wel foutjes in dit spel ze
wat ik mijn spelers veel zie doen:
- uit positie iemand succesvol tackelen, maar dan meteen weer in positie gaan lopen, en de bal laten voor wat het is
- de keeper die naar de rand van het gebied loopt om een losse bal te gaan halen, die dan een halve meter voor zijn voeten laat liggen, zodat een bezoekende aanvaller hem kan komen ophalen, keeper uitspelen en scoren
- helemaal vrij staan, bal in de richting zien komen, en in plaats van hem te onderscheppen, gewoon blijven staan, tot er een tegenstrever in de rug komt staan, en de bal overneemt
- blijven lopen met de bal, tot desnoods over de lijn
- passen in het niets, waar geen teammaat in geen kilometer te bespeuren valt (en dan heb ik het niet over wild uitverdedigen, maar over "georganiseerde" aanvallen)

veel van mijn tegendoelpunten komen uit zo'n knullige fout voor

Profiel  

marcel
BerichtGeplaatst: 18 feb 2009, 23:53 
Veteraan

De 2de seizoenshelft was beduidelijk minder dan de eerste. Het begon meteen met verliespartijen tegen Bassano en Cisco, die uiteindelijk 2de en 1ste werden in de competitie. Daarna werd wel 5 matchen niet verloren, maar dan verloren we tegen Prato en Cuiocappiano, waarna we nog slechts 2 matchen wisten te winnen. Op een heel seizoen verloren we 8 keer, alle 8 in de 2de seizoenshelft... Gelukkig was de heenronde genoeg voor een plaats bij de eerste 5, waardoor we ons voor de play-offs plaatsten. Daar spelen we echter meteen tegen Bassano, waar we ook onze laatste competitie wedstrijd van verloren. Dat ziet er dus niet goed uit.

Komt daarbij dat een belangrijk deel van onze aanval geblesseerd is, plus beide keepers. Promotie wordt moeilijk.

Profiel  

marcel
BerichtGeplaatst: 19 feb 2009, 00:53 
Veteraan

Thuis verloren met 0-1, de terugronde werd 1-1. Altinieri speelde een goeie match, maar één doelpunt werd (terecht) afgekeurd, en hij raakte 3-4 keer het doelkader. Zo win je niet natuurlijk.

Derde seizoen, goeie seizoen? (Het valt te hopen voor Carrarese, want ik zou eigenlijk eens een Engelse Challenge willen doen, dus als we volgend seizoen niet promoveren...)

Profiel  

marcel
BerichtGeplaatst: 01 maart 2009, 01:14 
Veteraan

Het derde seizoen is volop bezig. We zijn net uitgeschakeld in de 2de ronde van de Serie C Cup. We gingen hopeloos ten onder tegen Crotone, na 27 minuten stond de eindstand van 4-0 al op het bord. (En de fans vinden dàt zelfs ok).

De competitie verloopt vlotter. Na 11 speeldagen staan we aan kop, met 2 punten voorsprong. Hetgeen eigenlijk een tegenvaller is, aangezien we begonnen zijn met een 18 op 18, en dan 7 punten voor lagen. Het kan verkeren, zei Bredero.

Tijdens de zomer werden nieuwe spitsen aangeworven, Iadaresta met een free transfer, en Gherlinzoni werd geleend van moederclub Mantova.
Ook het middenveld werd vernieuwd, zowel Zito als Girasole en Tedeschi zijn jeugdproducten van Serie A teams, die daar niet meer nodig waren, en dus gratis komen.
De verdediging kreeg met Perissinotto slechts 1 extra kracht, maar het is een goeie, die ook als vervanger van Zito kan gebruikt worden. Met deze 2 spelers heb ik een hele sterke linker flank.

Wat mij wel wat stoort, is het aantal bezoekers. Nadat ik vorig seizoen tot de laatste 3 speeldagen meedeed voor de titel, en toch duidelijke versterkingen heb aangetrokken, heb ik slechts 11 seizoenskaarten meer verkocht (123), en haal ik in een wedstrijd tegen mijn "grote rivaal" slechts 1456 toeschouwers naar het stadion met... 15.000 zitjes. Ook mijn geweldige seizoensstart heeft geen supporter méér naar het stadion gehaald.

Profiel  

marcel
BerichtGeplaatst: 02 maart 2009, 12:52 
Veteraan

Zonet de 22ste speeldag gehad, en gewonnen van directe (en eigenlijk enige) concurrent voor de titel, Giulianova. Zij hadden 22 kansen, waarvan slechts 6 op doel. (En dan hadden ze eigenlijk nog de meeste bizarre own-goal uit mijn hele carriere CM/FM nodig om te scoren). Ik had er 12, waarvan 8 op doel. Eindelijk weten ze ongeveer waar ze moeten mikken (y). Uitslag was uiteindelijk 1-3.

Resultaat is dat we nu weer gelijk aan de kop staan. We waren op achterstand gekomen, omdat Giulianova ook heel weinig punten laat liggen. We hebben beiden 14 punten voorsprong op Valle del Giovenco, de 3de in de stand.

Natuurlijk is de board delighted, zij wilden de play-offs afdwingen, zonder meer, maar zoals het er nu naar uit ziet, is promotie heel goed mogelijk (al weet je natuurlijk nooit in de playoffs). Ik ben nu wel een hele hoop contracten aan het aanpassen, want daar zijn ze zwaar teleurgesteld over (ik betaal te veel loon uit, k zit er een goeie 4k over, hetgeen 10% is)

Profiel  

marcel
BerichtGeplaatst: 02 maart 2009, 23:32 
Veteraan

Ik schijn een paar foutjes gevonden te hebben, waardoor mijn spits minder scoorde.
Het zit hem in default-setting voor spits/targetman. Bij vrije trappen, corners, en inworpen krijgt hij een eerder verdedigende rol aangesmeerd, wat niet echt de bedoeling is voor een spits die vlot moet scoren.

de eerste match die ik speelde met aangepaste instellingen, scoorde mijn spits, die al weer een paar match niet gescoord had, er ineens 2. ik had hem ook voor het eerst als target man ingesteld.

Profiel  

marcel
BerichtGeplaatst: 03 maart 2009, 13:28 
Veteraan

Bah, het seizoenseinde valt ongelooflijk tegen. Na de overwinning tegen Giulianova is de ploeg enorm slecht beginnen spelen. Toen hadden we nog 15 punten voorsprong op de derde, nu zijn er dat nog 6, en heb ik redenen om te vrezen dat zij mij alsnog gaan inhalen. Eigenlijk is het schandalig, na de 6de speeldag heb ik nog een mooie voorsprong van 7 punten, nu sta ik er 15 achter (Giulianova is reeds kampioen). Na de match tegen Giulianova had ik 10 tegendoelpunten. Nu, 9 matchen later zijn er dat 18. Nog altijd mooi, maar niet als je kampioen wilt spelen, en zeker niet als daar weinig gescoorde doelpunten tegenover staan.

Profiel  

marcel
BerichtGeplaatst: 03 maart 2009, 15:06 
Veteraan

:o Anderlecht heeft net de Euro Cup gewonnen :o
Eigenlijk wel opvallend, want hoewel ook Standard in de kwartfinale was geraakt, staat België voorlaatste in zijn poule voor de EK-kwalificaties, met 4 punten uit 7 wedstrijden. Een poule met Duitsland, Kroatië, Bosnië, wit-Rusland, Noord-Ierland en de Faroer...

Profiel  

marcel
BerichtGeplaatst: 03 maart 2009, 15:39 
Veteraan

De terugmatch van de finale in de playoffs draait uit op een echte thriller. In de heenronde won ik, 0-1 werd het daar. In de eerste helft werd niet gescoord. In de 2de helft kwam ik dan 0-2 achter. Maar Bischeri scoorde 2x kort na elkaar. Iets later echter, scoorde Valle del Giovenco de 2-3. Bischeri maakte zijn hattrick af in de 88ste minuut. Een snelle counter zorgde voor de 3-4 stand in overtime. We gaan nu verleningen spelen.

*
In de eerste verlenging maakte ook Berra zijn hattrick compleet. Carrarese virtueel uitgeschakeld aan het begin van de 2 verlenging. In de 117de minuut vond Andrea Boni echter dat zijn team niet klaar was voor promotie, en scoorde een own-goal. Eindstand 4-5, aggregate 5-5, Carrarese promoveert omdat wij 2de werden in de competitie.

Feestje.

Profiel  

marcel
BerichtGeplaatst: 04 maart 2009, 14:15 
Veteraan

Voor het eerst trad Carrarese aan in de Coppa Italia. In de eerste qualifier domineerden we de match tegen Cavese, en wonnen verdiend met 1-0. Een hoopgevend resultaat tegen een ploeg die al enkele jaren in de Serie C1 speelt.

In de 2de qualifier werden we tegen Parma geloot. Hoewel zij net uit de Serie A gezakt zijn, werd hier en daar gefluisterd dat we wel eens zouden kunnen verrassen. Dat is uiteindelijk niet gebeurd, maar met een 3-2 eindstand denk ik niet dat er schaamrood op onze wangen te zien zal zijn.

Profiel  

marcel
BerichtGeplaatst: 04 maart 2009, 18:50 
Veteraan

marcel schreef:
:o Anderlecht heeft net de Euro Cup gewonnen :o
Eigenlijk wel opvallend, want hoewel ook Standard in de kwartfinale was geraakt, staat België voorlaatste in zijn poule voor de EK-kwalificaties, met 4 punten uit 7 wedstrijden. Een poule met Duitsland, Kroatië, Bosnië, wit-Rusland, Noord-Ierland en de Faroer...

Hierro is daar nu trainer, in de supercup won Anderlecht met 2-1 van Barcelona

Mijn debuut in de Serie C1/A is niet slecht verlopen, 0-1 winst tegen Venetië, en thuis 2-1 tegen Legnano. Daarmee zijn er nu 2 ploegen met 6 op 6, Carrarese en Verona. De bookies hebben ons ook voor Como als favoriet aangeduid.

Profiel  

marcel
BerichtGeplaatst: 08 maart 2009, 13:09 
Veteraan

marcel schreef:
De terugmatch van de finale in de playoffs draait uit op een echte thriller. In de heenronde won ik, 0-1 werd het daar. In de eerste helft werd niet gescoord. In de 2de helft kwam ik dan 0-2 achter. Maar Bischeri scoorde 2x kort na elkaar. Iets later echter, scoorde Valle del Giovenco de 2-3. Bischeri maakte zijn hattrick af in de 88ste minuut. Een snelle counter zorgde voor de 3-4 stand in overtime. We gaan nu verleningen spelen.

*
In de eerste verlenging maakte ook Berra zijn hattrick compleet. Carrarese virtueel uitgeschakeld aan het begin van de 2 verlenging. In de 117de minuut vond Andrea Boni echter dat zijn team niet klaar was voor promotie, en scoorde een own-goal. Eindstand 4-5, aggregate 5-5, Carrarese promoveert omdat wij 2de werden in de competitie.

Feestje.

screentje:

Afbeelding

Profiel  

marcel
BerichtGeplaatst: 19 mei 2009, 15:04 
Veteraan

K heb nog wa verder gespeeld, en mijn eerste seizoen Serie C1 is afgelopen. Met een 11de plaats hebben we een respectabele plaats in het midden van het klassement afgedwongen

Profiel  

marcel
BerichtGeplaatst: 28 mei 2009, 11:15 
Veteraan

godverdomme he, da's nu al de 2de keer dit seizoen da ik 2-1 voorsta tegen een betere ploeg, en da ik in extra time een goal tegenkrijg via een fase die ge anders niet ziet op dit niveau. in dit geval ne pas over de hele breedte van het veld die perfect aankomt, en op de slof binnengeshot word vanop ne meter of 40... (ook ne penalty gemist in de 80ste minuut, terwijl mijnen vaste penalty-shotter op 't veld stond, maar een minder die genomen heeft :fuck:)

en met "beter dan mij" bedoel ik dan qua statuut en league-positie, in de match ging het gelijk op :(
nu heb ik in de groepsfase van de serie C cup maar 2 punten uit mijn 2 matchen, en k lig er dus waarschijnlijk uit...

Profiel  

marcel
BerichtGeplaatst: 29 mei 2009, 23:00 
Veteraan

pfff, weer zo typisch he.
HSV heeft een speler op overschot. 925k waard, ze vragen er 12k voor. ik wil hem kopen voor 12k, maar da bod wijzen ze af omdat misschien nog andere ploegen geintresseerd zouden zijn :s

Profiel  

marcel
BerichtGeplaatst: 06 jun 2009, 12:35 
Veteraan

k zit in een heel bizar seizoen...

na 28 speeldagen sta ik 10de. 11 matchen gewonnen, 6 gelijk en 11 verloren.
Home Record: 10 - 3 - 1
Away Record: 1 - 3 - 10

:crazy:

Profiel  

marcel
BerichtGeplaatst: 07 jun 2009, 18:01 
Veteraan

en de week nadat ik mijn 2de uitzege van het seizoen pak, verlies ik thuis ook voor de 2de keer
het is echt opvallend hoe dat omgekeerd evenredig aan het verlopen is

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 19 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur