Het is nu 17 jan 2018, 20:53

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 14 berichten ] 
Auteur Bericht
Barry
 Berichttitel: [FM2009] Standard de Liège
BerichtGeplaatst: 21 jan 2009, 19:48 
Kernspeler

Leuke ploeg om mee te beginnen.

Niemand gekocht, niemand laten gaan. Intussen zitten we al half november en het draait niet onaardig.
In de voorronde van de Champions League verdienstelijk onderuit gegaan tegen Barcelona (2-1 en 1-2), dan - net als in de realiteit - Everton getroffen in de eerste ronde van de UEFA Cup en ook gewonnen, 0-0 daar en 1-0 thuis, doelpunt van Dieumerci :).
In een groep met Tottenham, Kayserispor, PSG en Hertha sta ik na twee speeldagen eerste met 4 punten (1-0 vs PSG, 1-1 in Berlijn).

In de Jupiler Pro League sta ik op kop met 36/42, Defour en Witsel zijn de twee absolute uitblinkers, M'Bokani is topschutter maar is nu gekwetst. Overdreven veel blessures trouwens. En de kern van Standard is niet al te breed: mannen als Goreux, Mikulic, Toama, Benko en Ingrao komen toch een beetje tekort, zeker Europees.

Op het einde van het seizoen heb ik mij al verzekerd van de diensten van Jonas Ivens (€ 200.000), voorlopig - qua average rating - de beste verdediger van de competitie :o.

Er wordt wel serieus aan de mouw getrokken van Defour, Witsel en Jovanovic, maar voorlopig laat ik niemand gaan. Ook de vaste verdediging (Dante - Sarr - Gooch - Marcos) is gegeerd maar speelt de pannen van het dak en dat kunnen we niet zomaar opvullen.

Profiel  

Barry
 Berichttitel: Re: [FM2009] Standard de Liège
BerichtGeplaatst: 22 jan 2009, 13:51 
Kernspeler

De winterstop zit erop. Enkele toekomstige transfers geregeld, zo komt Logan Bailly op het einde van het seizoen (1,5 miljoen) en vertrekt Salim Toama naar Hull City voor € 850.000.

Rafael da Silva wordt voor een half seizoen geleend van Man Utd, hij moet de concurrentie aangaan met Marcos. Die laatste is trouwens ongelukkig omdat ik een bod van 2 miljoen (van Galatasaray) op hem heb afgewezen, maar ik wil gewoon niemand laten gaan in het tussenseizoen.

In de UEFA Cup heb ik me geplaatst voor de eerst knock-out ronde, na een overwinning tegen Tottenham (2-0) en een gelijkspel bij Kayserispor (1-1, met een B-team) eindigde ik met 8/12 eerste in deze groep. In de volgende ronde ontmoet ik Udinese.

Ik zit ook nog altijd in de BvB, na een 4-1 zegen tegen Lierse en 1-4 op Oostende. In de kwartfinales kruist Bergen ons pad.

Profiel  

joachim1107
BerichtGeplaatst: 23 jan 2009, 10:10 
Miniem

Barry schreef:
De winterstop zit erop. Enkele toekomstige transfers geregeld, zo komt Logan Bailly op het einde van het seizoen (1,5 miljoen) en vertrekt Salim Toama naar Hull City voor € 850.000.

Rafael da Silva wordt voor een half seizoen geleend van Man Utd, hij moet de concurrentie aangaan met Marcos. Die laatste is trouwens ongelukkig omdat ik een bod van 2 miljoen (van Galatasaray) op hem heb afgewezen, maar ik wil gewoon niemand laten gaan in het tussenseizoen.
In de UEFA Cup heb ik me geplaatst voor de eerst knock-out ronde, na een overwinning tegen Tottenham (2-0) en een gelijkspel bij Kayserispor (1-1, met een B-team) eindigde ik met 8/12 eerste in deze groep. In de volgende ronde ontmoet ik Udinese.

Ik zit ook nog altijd in de BvB, na een 4-1 zegen tegen Lierse en 1-4 op Oostende. In de kwartfinales kruist Bergen ons pad.

Best is in FM om geenboden te weigeren, maar gewoon onderhandelen en bijvoorbeeld 25 miljoen vragen. Minder kans op ongelukkige spelers :)

Profiel  

Almani
BerichtGeplaatst: 24 jan 2009, 12:44 
Moderator

Ik ben tijdens de blok ook een spel begonnen met Standard en het is wel grappig dat wij volledig verschillende spelers gebruiken :) Bij mij zijn Jovanovic (slechts 1 doelpunt in het eerste seizoen), Marcos en Sarr vrij vroeg mogen opkrassen. Goreux staat na 4 jaar nog altijd vast op de rechtsback (enkel het eerste seizoen niet) en Toama scoorde in mijn eerste seizoen 17x. Ook Benko deed het niet onaardig als back-up voor de AML maar werd dan samen met Jovanovic verkocht aan Club Brugge.

Defour wel by far de beste speler van de ploeg :worship:

Profiel  

Barry
BerichtGeplaatst: 16 feb 2009, 17:57 
Kernspeler

Binnenkort nog eens updaten, ben al goed anderhalf seizoen ver intussen.

Defour en Witsel zijn awesome.

Profiel  

Barry
BerichtGeplaatst: 02 maart 2009, 19:41 
Kernspeler

Ook in het tweede seizoen kampioen gespeeld. Wel bizar nieuw systeem, uiteindelijk vlotjes de titel gehaald.
Nieuwkomer Nikola Kalinic (Hajduk Split) werd topschutter met 20 goals. Na het seizoen vertrok enkel Jovanovic.

In de Champions League eindigden we derde in onze groep (achter Bremen en Barcelona), maar we gingen wel tot in de halve finale mee in de UEFA Cup. Daarin gingen we onverdiend onderuit tegen Liverpool (1-1 uit, 0-1 thuis :().

Dit is de typeploeg bij aanvang van seizoen 3:

Afbeelding

Profiel  

Lucas
BerichtGeplaatst: 04 maart 2009, 11:54 
Junior

Mooie, nog realistische ploeg ! Enkel Goreux mag er wel uit vind ik, is Dalmat er soms niet meer ? Want je het het zelf ook wel door hé " En de kern van Standard is niet al te breed: mannen als Goreux, Mikulic, Toama, Benko en Ingrao komen toch een beetje tekort, zeker Europees. " Goreux hoort gewoon niet thuis in het rijtje : Martens, Witsel, Defour ...
Ik vind Mudingayi al een twijfelgeval :)

Profiel  

Barry
BerichtGeplaatst: 04 maart 2009, 16:43 
Kernspeler

Mudingayi is een beest en Goreux heeft mij aangenaam verrast vanaf het tweede seizoen. Die is goed voor een pak assist, hij heeft 17 of 18 op voorzetten én het is een jeugdproduct.
Dalmat was bankzitter geworden en is net verkocht aan Caen, voor 1,6 miljoen euro.

Profiel  

Barry
BerichtGeplaatst: 10 maart 2009, 17:34 
Kernspeler

We hebben net twee fantastische transfers afgerond tijdens de kerstperiode.

Nicklas Bendtner (Arsenal) en Mark González (Betis) komen voor respectievelijk 8.5 en 10.5 miljoen euro naar Luik (y).

In de competitie gaat alles voortvarend: 19 wedstrijden gespeeld, op één na - 3-1 nederlaag op A'lecht - allemaal gewonnen.
Ook in de CL ging het fantastisch: in een groep met Hajduk, Tottenham en Real Madrid eindigden we tweede met evenveel punten als groepswinnaar Real. We wonnen tweemaal van Tottenham (2-3 en 2-0) en Hajduk (4-0 en 0-1) en haalden 1 op 6 tegen Real (1-2 en 1-1). Onwaarschijnlijk eigenlijk. In de 1/8ste finale ontmoeten we Arsenal.

Onze jeugdfaciliteiten zijn twee seizoen geleden stevig aangepakt en dat levert al meteen dit toptalent op:

Afbeelding

Hij wordt al gegeerd door Man Utd en Barcelona, vlak voor de winterstop maakte hij zijn debuut (op Real Madrid nota bene) en amper één wedstrijd later tekende hij al voor zijn eerste doelpunt, meteen ook het doelpunt van de maand. Hier ga ik serieus geld aan verdienen.

Profiel  

Barry
BerichtGeplaatst: 12 maart 2009, 13:46 
Kernspeler

Adebayor schiet onze kansen op een kwartfinale aan flarden: 1-2 thuisverlies, Axel Witsel speelde zich wel in de kijker met een glansprestatie inclusief wereldgoal.

Defour is nu al een goede twee weken out met een knieletsel en hij wordt pas tegen het einde van het seizoen terug verwacht, wat een serieuze aderlating betekent.

Bendtner scoort wel, maar nog niet in die mate dat hij een topaankoop blijkt. Die andere wintertransfer, Mark González heeft welgeteld 25 minuten gespeeld en viel toen - net als mijn jeugdspeler Recker - voor 2 maanden geblesseerd uit.

In de competitie staan we wel nog altijd vlotjes op kop, nu komt er een lastig drieluik met Genk, Charleroi en Gent. Tussenin proberen we nog iets te maken van onze terugwedstrijd op Arsenal.

Profiel  

Barry
BerichtGeplaatst: 13 apr 2009, 16:52 
Kernspeler

Winnen in Camp Nou: 9/9 in de Champions League :smoke:.

Afbeelding

Het spitsenduo Bendtner - Kalinic met daarachter het trio Gonzalez - Defour - Witsel zorgt overal voor brokken!

Profiel  

Barry
BerichtGeplaatst: 17 apr 2009, 17:04 
Kernspeler

David Beckham (36) en Daniël van Buyten (33) naar Sclessin gehaald.

Aan de winterstop (2011-2012) staan we ruim op kop, zitten we nog in de beker en de Champions League. Groepswinnaar in een groep met Barcelona, Partizan en Rangers. Nu volgt Benfica. Misschien halen we dit jaar eens een verder stadium dan de achtste finale! =)

Profiel  

Barry
BerichtGeplaatst: 27 apr 2009, 19:43 
Kernspeler

Update:

Kampioen geworden - o zo makkelijk weer -, Beker van België gewonnen en halve finale van de Champions League gehaald!
In de achtste finales voorbij Benfica (2-2 daar, 2-1 thuis), in de kwartfinale zelfs Chelsea uitgeschakeld - al zijn die wat op de dool in mijn game - met 2-2 op Stamford Bridge en 1-0 thuis.
In de halve finale een moeilijke uitgangspositie (2-0 verloren op Arsenal) nog bijna weten recht te zetten, maar we bleven steken op 1-0, hoewel we Arsenal volledig van de mat tikten.

Na het zoveelste succes-seizoen besloot ik aanbiedingen van andere clubs te bekijken. Vorige zomer sloeg ik AC Milan, Aston Villa en Hertha Berlijn nog af. Maar dit jaar stond een grotere club te popelen om mij binnen te halen: FC Barcelona. Ze ontsloegen Pep Guardiola - die geen enkele (!) prijs met het team had gewonnen in zijn vierjarige passage daar - en ik werd er manager :smoke:.

Ze hebben schijnbaar niet te veel transfers verricht. Enkel Mikel, Hildebrand en Alexis Sanchez zijn volwaardige "nieuwe" spelers in het team.
Belangrijkste doelstelling? De Champions League binnenhalen.

Profiel  

Barry
BerichtGeplaatst: 28 apr 2009, 16:45 
Kernspeler

Seizoen 2012-2013: FC Barcelona

Inkomende transfers:
- Sergio Agüero, Atletico Madrid, € 95.000.000 (duurste ooit)
- Federico Fazio, Sevilla, € 19.500.000
- Jack Wilshere, Arsenal, gratis
- Ignacio Camacho, Atletico Madrid, € 15.000.000
- Paulo Ferreira, Everton, € 2.500.000

Uitgaande transfers:
- Jon Obi Mikel, Man Utd, € 20.000.000
- Gai Assulin, Birmingham, € 3.600.000

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 14 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur