Het is nu 19 jan 2018, 10:49

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 34 berichten ] 
Auteur Bericht
Green Devil
 Berichttitel: [FM 2009] A.S. Cisco Calcio Roma
BerichtGeplaatst: 10 dec 2008, 21:00 
Kernspeler

Afbeelding

Associazione Sportiva Cisco Calcio Roma is an Italian football club, based in Rome, Lazio. The club was founded in 2004 after the merger of A.S. Lodigiani and Cisco Calcio Roma, though they indicate 1972 (Lodigiani's foundation year) in their crest. Cisco Roma, in season 2004/05, played in Serie C2/B as A.S. Cisco Lodigiani and currently plays in Lega Pro Seconda Divisione. The team's colors are red and white.

A.S. Lodigiani was known for having one of the finest Italian youth systems, with players such as Luigi Apolloni, Valerio Fiori, Emiliano Moretti and Francesco Totti among its former youth team footballers. Cisco Roma is willing to continue to keep the youth teams on a high level.

Afbeelding

Profiel  

Green Devil
 Berichttitel: Re: [FM 2009] A.S. Cisco Calcio Roma
BerichtGeplaatst: 10 dec 2008, 21:17 
Kernspeler

Het doel op lange termijn is om van Cisco de eerste ploeg te maken van Rome, en dus automatisch ook een topclub in Italië en Europa. Zoals altijd zal ik dit ook nu weer proberen met het vinden en later ook opleiden van jonge talenten. Cisco speelt in een stadion met een capaciteit van 25.000, het moet dus mogelijk zijn om zonder grote kosten tot de Serie A door te stoten. Allicht volgt pas dan de moeilijke job om aansluiting te vinden met de echte top in Italië.

2008-2009

Aangezien de club al bijna aan het loonbudget zat was er eigenlijk geen ruimte voor transfers. Ik leende vier spelers en kocht toch 2 versterkingen: Domenico Maddaloni, een 16-jarige linksback van Alessandria (Serie C2) met enkele stats boven 18 voor 90k en Giorgio Cini van Gallipoli, een ervaren rechtsmidden voor 130k die een echte meerwaarde moet zijn voor de ploeg.

In de ploeg zat al een 17-jarig Italiaans talent Mascio (ex-Lazio), dit moet de spelmaker en leider van de ploeg worden voor de komende jaren, heeft immers al enkele stats van 19. Voorin lopen ook 2 talentvolle spitsen (waarvan 1 geleend). De ploeg moet zo volgens mij in staat zijn om voor de eindronde te gaan.

Profiel  

El Gore
BerichtGeplaatst: 10 dec 2008, 21:30 
Veteraan

Eén van de "gemakkelijkere" ploegen om in de laagste klasse mee te starten. :p

Profiel  

Green Devil
BerichtGeplaatst: 11 dec 2008, 08:34 
Kernspeler

El Gore schreef:

Niet iedereen heeft zoveel tijd als gij hé! :p Als ik met zo'n staartploegske moet beginnen ben ik nog geen kampioen in de Serie A eer dat FM2010 uitkomt denk ik. ;)

Profiel  

ArenA
BerichtGeplaatst: 11 dec 2008, 12:26 
ForumPipo

mascio groeit uit tot een wereldspeler :worship:

Profiel  

ArenA
BerichtGeplaatst: 11 dec 2008, 12:30 
ForumPipo

screenshot uit mijn game van mascio

Bijlagen:
mascio.jpg
mascio.jpg [ 547.08 KiB | 7050 keer bekeken ]
 Profiel  

Deef
BerichtGeplaatst: 11 dec 2008, 14:02 
Kernspeler

Nen nederlandstalige FM :o

Profiel  

ArenA
BerichtGeplaatst: 11 dec 2008, 15:54 
ForumPipo

deef: http://www.fmbel.be/downloads.php?cat_id=16

hier de language file :)

Profiel  

Deef
BerichtGeplaatst: 11 dec 2008, 17:13 
Kernspeler

No thanks.

Voetbalmanagers speel ik al sinds '93 enkel in t Engels.

Profiel  

El Gore
BerichtGeplaatst: 11 dec 2008, 19:59 
Veteraan

Green Devil schreef:
El Gore schreef:

Niet iedereen heeft zoveel tijd als gij hé! :p Als ik met zo'n staartploegske moet beginnen ben ik nog geen kampioen in de Serie A eer dat FM2010 uitkomt denk ik. ;)

Als ik binnen drie maand geen nieuwe job heb, ga ik inderdaad weer veel tijd hebben. Misschien dat ik dan toch maar eens aan die Braziliaanse challenge van minimum 27 seizoenen begin. :green:

Al bij al is het een seizoen of 20-25 om kampioen te spelen, waarvan de Serie A eigenlijk het langst is. Met gelijk welke ploeg kan je vrij snel opklimmen tot je in de Serie A komt. Dan is het kwestie van geduld en beetje bij beetje de achterstand op de Grote 4 en eventueel een paar slapende reuzen inhalen.

Profiel  

marcel
BerichtGeplaatst: 18 dec 2008, 00:13 
Veteraan

El Gore schreef:

dikkenek :p

ik had er in de laagste klasse geen probleem mee, maar ééntje hoger lukte er niks

Profiel  

El Gore
BerichtGeplaatst: 18 dec 2008, 00:48 
Veteraan

marcel schreef:
El Gore schreef:

dikkenek :p

ik had er in de laagste klasse geen probleem mee, maar ééntje hoger lukte er niks

Door het stadion en de goede jeugdwerking heb je normaal gezien een voorsprong op de meeste derde- en vierdeklassers.
In FM 2007 klom Cisco Roma vrij snel op naar de Serie A.

Profiel  

Green Devil
BerichtGeplaatst: 25 dec 2008, 17:27 
Kernspeler

Aanvallend paste het plaatsje perfect in elkaar; twee technische/snelle flankmiddenvelders die constant voor gevaar zorgde, 2 spitsen die vlot de weg naar het doel vonden en een creatieve spelmaker die ook uitstekend is op stilstaande fases. Maar zo goed het aanvallend ging zo slecht ging het achterin. Van de 18 ploegen kregen er maar 2 meer tegendoelpunten dan wij. :crazy:

Toch waren we tot 5 speeldagen voor het einde samen met 2 clubs in de running voor de titel. Maar toen vielen mijn 2 centrale middenvelders uit voor 1 maand. De eerst volgende partij tegen de leider die 3 punten voorsprong had ging verloren met 3-0 en de ploeg stuikte in elkaar. We werden pas 4e op 12 punten van de kampioen. Gelukkig hadden we al een grote voorsprong op de 6e waardoor we toch de beoogde eindronde haalde.

Ik begon de eindronde met een verdediging met drie 17-jarige en een 22-jarige, de eerste partij werd met 3-0 gewonnen tegen Carrarese. De terugmatch was dus geen probleem meer. In de finale tegen Giulianova kwamen we in de heenmatch 1-0 voor, maar het stond al snel terug gelijk na een enorme dekkingsfout achterin. Maar een zege zouden we ook niet verdiend hebben eigenlijk. In de terugmatch kwam Giulianova verdiend op voorsprong, we kregen na rust de kansen om verlengingen af te dwingen maar ondermeer de paal hield ons van een doelpunt.

Geen promotie dus in het eerste seizoen, en dat terwijl we door enkele versleten poenpakkers in de B-kern redelijk was verlies leden. Opdracht voor volgend seizoen is dus de loonlast omlaag brengen en versterking achterin bijhalen.

Profiel  

Green Devil
BerichtGeplaatst: 26 dec 2008, 12:13 
Kernspeler

2009-2010

De kern werd opgekuist, der is alleen nog één hoogverdiener uit de B-kern met 6.000 euro per maand die ik niet kwijt raak. Maar toch is de loonlast perfect onder controle. De jonge kern is daar natuurlijk niet vreemd aan met een gemiddelde van 20 jaar.

Afbeelding

Er kwamen eigenlijk alleen maar jonge talenten bij samen met geleende spelers van Siena en AS Roma. De kern is in de breedte sterker maar het zal af te wachten vallen hoe het gemis van spits Ciofani opgevangen zal worden. Hij scoorde vorig seizoen 24 keer maar kon niet opnieuw geleend worden, zijn vervanger is een 18-jarige spits van Roma.

Afbeelding

Profiel  

ArenA
BerichtGeplaatst: 26 dec 2008, 21:46 
ForumPipo

hoe deed mascio het vorig jaar?

Profiel  

Green Devil
BerichtGeplaatst: 26 dec 2008, 22:16 
Kernspeler

ArenA schreef:
hoe deed mascio het vorig jaar?

Hij speelde 36 wedstrijden, scoorde 7 keer, gaf 11 assists en haalde een gemiddelde van 7.13 per wedstrijd.

Ik heb hem ondertussen een contractverlenging laten tekenen voor 5 jaar. De dag erna scoorde hij een hattrick in een wedstrijd die we met 9-0 wonnen. In 5 matchen scoorde hij 5 keer en heeft een gemiddelde 8.14, zijn stats beginnen nu echt omhoog te schieten. Het gaat dan ook uitstekend op het moment, we kegelden Ancona (Serie C1) uit de beker en moesten pas in slotminuten onze meerder erkennen in Cagliari (Serie B) in de volgende ronde. In de competitie staan we 2e met een mooie 11 op 15.

Profiel  

ArenA
BerichtGeplaatst: 26 dec 2008, 23:46 
ForumPipo

met mascio aan het roer is dat ook nie moeilijk

:worship: mascio :worship:

Profiel  

Green Devil
BerichtGeplaatst: 28 dec 2008, 12:02 
Kernspeler

Aan de winterstop stonden we met 5 ploegen op 3 punten van elkaar bovenaan het klassement. Na de winterstop haalden we 13 op 15 waaronder 4 op 6 tegen onze grootste concurrenten. Hierdoor kwamen we voor het eerst alleen aan de leiding met een voorsprong van 4 punten. In de transferperiode haalde ik niemand bij, bij het begin van het seizoen leende ik nog een extra 18-jarige spits van Pescare en hij doet het uitstekend. Maar net na het verlopen van de transferperiode kwam CSKA Sofia met een bod van 875k Euro op Cascio, de voorzitter aanvaarde het bod waardoor ik één van mijn absolute sterkhouders kwijt ben.

Profiel  

ArenA
BerichtGeplaatst: 28 dec 2008, 13:33 
ForumPipo

cascio heb ik samen met mascio naar newcastle gehaald maar cascio is nooit doorgebroken (speelt nu bij lecce)

Profiel  

Green Devil
BerichtGeplaatst: 28 dec 2008, 19:35 
Kernspeler

Het vertrek van Cascio werd goed opgevangen door Cini, die al een gans seizoen op de bank zat. We gaven onze leidersplaats niet meer af en werden uiteindelijk nog met een ruime voorsprong van 10 punten kampioen en verloren in de competitie amper één keer. Onze -20 jarigen werden ook kampioen met een voorsprong van 24 punten. Al mijn talenten hebben een langdurig contract, dus enkele versterkingen moeten voldoende zijn om volgend jaar in de Serie C1 te starten.

Profiel  

Green Devil
BerichtGeplaatst: 03 jan 2009, 19:04 
Kernspeler

2010-2011

Al mijn inkomende transfers zijn weer tieners of 20-jarigen. De doelstelling voor dit jaar is dan ook met een erg goedkope ploeg een rustig seizoen doormaken en mijn vele talenten ervaring te laten opdoen in de Serie C1.

Afbeelding

En mijn tieners doen het nog beter dan verwacht, na 13 speeldagen staan we op een vijfde plaats. En dat terwijl ik in mijn type 11 amper 2 spelers heb van boven de 20 (21 en 22 dan nog). De loonlast is meer 3 keer minder dan toegelaten.

Profiel  

woudloper
BerichtGeplaatst: 03 jan 2009, 20:13 
Wereldster

Cisco, het clubje waar Di Canio nog speelde. :cool: :worship:

Profiel  

Green Devil
BerichtGeplaatst: 08 jan 2009, 21:43 
Kernspeler

Aan de winterstop stonden we nog steeds op een plaats die recht geeft op de eindronde. Tijdens de winterstop aanvaarde de voorzitter een bod van 870k voor één van mijn talenten, Poletti. Maar dat was veel te weinig en ik kon hem nog verkopen voor 1,5 miljoen. Ik kreeg ook de buitenkans om de 19-jarige Argentijn German Pacheco bij Att Madrid weg te kopen voor 550k. Jammer genoeg kregen we na de winterstop te kampen met een enorme blessurelast en zakten we terug. Uitendelijk wonnen we na nieuwjaar nog maar 5 keer en werden we pas 10e. Wat voor het seizoen een schitterend resultaat zou geweest zijn, maar zonder die blessures hadden we allicht wel de eindronde gehaald.

Profiel  

ArenA
BerichtGeplaatst: 09 jan 2009, 11:05 
ForumPipo

bwa volgend jaar voor de titel gaan en dan niet te lang in de serie B blijven plakken (y)

Profiel  

Green Devil
BerichtGeplaatst: 17 jan 2009, 12:39 
Kernspeler

2011-2012

Afbeelding

Jammer genoeg moest ik 2 basisspelers laten gaan (die voorzitter begint me op mijn zenuwen te werken). De titel zie ik dus echt niet zitten met deze ploeg, de eindronde moet het doel zijn dit seizoen.

De seizoensstart was slecht met een uitschakeling in de Serie C Cup en een 0 op 6. Daarna begon het beter te draaien dankzij Pacheco die bijna elke mach begon te scoren. De resultaten bleven echter te wisselvallig waardoor Bari makkelijk op de titel lijkt af te stevenen. Halfweg staan wij op een 5e plaats. Door het gebrek aan een 2e scorende spits heb ik deze positie opgeofferd voor een extra middenvelder waardoor Mascio nu achter de diepe spits speelt en zich aan het omscholen is tot een echte aanvallende middenvelder. Hopelijk kunnen we Pacheco houden want de ploegen staan in het rijtje voor hem.

Profiel  

Green Devil
BerichtGeplaatst: 18 jan 2009, 16:18 
Kernspeler

Net na het afsluiten van onze transferperiode ging mijn voorzitter weer een talent verkopen. Centrale verdediger Fabris vertrok voor 1,5 miljoen euro naar Levski Sofia. En net op die positie had ik geen vervanger, de ganse terugronde moest ik er een weliswaar ervaren rechtsback/verd. middenvelder posteren. Maar het naar voren schuiven van Mascio was een gouden zet. Hij werd nog bepalender, getuige zijn 19 doelpunten in 38 wedstrijden. Pacheco bleef en scoorde 26 keer.

Dit zorgde ervoor dat we op een 3e plaats eindigde op verre afstand van de kampioen en nummer 2, Bari, dat een felle terugval kende. In de eindronde schakelden we makkelijk Taranto uit, in de finale troffen we Bari. Normaal waren zij te sterk voor ons, maar er ontbraken bij hen 5 basisspelers terwijl er maar 1 moesten missen. In onze thuismatch hadden we moeten winnen maar we bleven steken op 1-1. Op Bari daarentegen overklast we Bari en wonnen we met 0-3. De toch wel onverhoopte promotie naar de Serie B is al een feit!!!

De opdracht wordt vooral om de ploeg bij elkaar te houden zoals onderstaande screen duidelijk maakt. En dan enkele gerichte transfers te doen om een rustig seizoen in de Serie B te kunnen hebben.

Afbeelding

Profiel  

Green Devil
BerichtGeplaatst: 21 jan 2009, 21:19 
Kernspeler

2012-2013

Dankzij de promotie naar de Serie B slaagde ik erin om al mijn spelers te behouden. Daarnaast haalde ik voor achterin 2 ervaren centrale verdedigers van Catania en Pisa, een ervaren tweede doelman, een spits van Monaco, een 16-jarig Scandinavisch talent en een absolute topspits van 19 jaar uit China. Ten slotte verbrak ik de samenwerking met AS Roma die niets opbracht en tekende een akkoord met Atalanta.

Afbeelding

De ploeg zou misschien zelfs sterk genoeg zijn voor een plaats in de linkerkolom. Maar zeker in het begin kregen we te maken met veel blessures, we konden in de ganse heenronde niet één keer starten met mijn hopelijk magisch spitsenduo Pacheco-Zang. Toch staan we halfweg op een mooie 11e plaats in het midden van het klassement.

Profiel  

marcel
BerichtGeplaatst: 21 jan 2009, 23:05 
Veteraan

Ramaël, ex-Tubize :green:

Profiel  

Charlie
BerichtGeplaatst: 21 jan 2009, 23:18 
Kernspeler

Nen scout nr china gestuurd dan?

Profiel  

Green Devil
BerichtGeplaatst: 22 jan 2009, 09:25 
Kernspeler

marcel schreef:
Ramaël, ex-Tubize :green:

Hij was 2 seizoenen geleden mijn topschutter toen ik hem leende van Monaco. Ik had hem al aangetrokken met het oog op een extra seizoen in de Serie C1 omdat ik geen rekening hield met de promotie. Voor de Serie B komt hij eigenlijk te kort.

Charlie schreef:
Nen scout nr china gestuurd dan?

Nee zo ver mogen mijn scouts nog niet gaan. In Italië mag je per jaar één niet-EU speler aantrekken. Hiervoor probeer ik elke jaar een echt top talent te zoeken. Dit jaar overloopte ik Chinese ploegen en op de stats die zichtbaar waren zoals koppen en afwerking had hij als 19-jarige al meer dan 17. Dus nam ik het risico om hem aan te kopen, en zijn stats zijn echt enorm veelbelovend. Jammer dat hij bijna gans de voorronde miste door blessures en wedstrijden met Chinese jeugdploegen.

Op die manier vond ik ook Agyemang die bijna zo goed is geworden als Mascio. Saibou blijft tot dusver onder de hoge verwachtigen die ik ervan had. Naast de enkele vreemden heb ik ook al enkele seizoenen 2 spelers uit eigen opleiding in mijn basisopstelling staan: Soave en Marco Poli. :D Mocht ik niet in de Serie B zitten zouden dit er allicht nog 2 of 3 meer zijn ondertussen.

Profiel  

Green Devil
BerichtGeplaatst: 25 jan 2009, 15:55 
Kernspeler

De blessures bleven komen en we zakten af naar de onderste helft van het klassement, we kwamen wel nooit in degradatiezorgen. Tegen het einde van de competitie konden we eindelijk eens een aantal wedstrijden op rij met de beste ploeg starten. Zo wonnen we met 1-5 op Parma, wonnen we onze eerste Romeinse derby bij kampioen Lazio met 1-3 en klommen we nog op naar een knappe 10e plaats in de bovenste helft van de stand.

Profiel  

Green Devil
BerichtGeplaatst: 29 jan 2009, 19:14 
Kernspeler

2013-2014

Na de goede terugronde van vorig seizoen moest ik niet echt veel versterking halen om opnieuw in de top 10 te eindigen. De belangrijkste transfers: achterin kwamen er 3 beloftevolle jongeren bij waarvan er 2 een basisplaats zullen krijgen. Di Bella is een 17-jarige spits waarvan ik echt veel verwacht in de toekomst, hij moet voorlopig de derde spits worden na Pacheco en onze Chinees.

Afbeelding

Het loopt echt niet zoals ik gehoopt had, in de beker geraakten we niet door de kwalificatierondes en de start in de competitie is onwaarschijnlijk slecht. Na 11 speeldagen staan we zelfs allerlaatste (weliswaar met 2 matchen minder). Onze Chinees ligt ook weer voor een half jaar in de lappenmand.

Profiel  

Green Devil
BerichtGeplaatst: 04 maart 2009, 21:22 
Kernspeler

We kwamen uiteindelijk niet in echte degradatiezorgen en we kwamen al snel in de brede middenmoot. Dankzij de patch kon ik dit seizoen wel op vakantie aan. Uiteindelijk werden we 10e, meteen ook de hoogste positie die we dit seizoen haalde. En dezelfde plaats als vorig seizoen, de vele jonge talenten maakte niet de progressie die ik verwacht had. Budget om echte toppers naar Rome te halen is er niet, we moeten ons blijven toeleggen op de jonge talenten.

Profiel  

Green Devil
BerichtGeplaatst: 27 mei 2009, 18:15 
Kernspeler

Het werd me wat te saai waardoor ik ondertussen blijkbaar al enkele maanden geen FM meer gespeeld heb. :o Tijd voor iets anders dus...

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 34 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur