Het is nu 17 jan 2018, 20:51

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 15 berichten ] 
Auteur Bericht
Charlie
 Berichttitel: [FM 2009] Real Betis Balompié
BerichtGeplaatst: 08 dec 2008, 20:59 
Kernspeler

Afbeelding

Naar aanleiding van de nieuwe FM, terug eens met Betis proberen...

Honours

Profiel  

Charlie
 Berichttitel: Re: [FM 2009] Real Betis Balompié
BerichtGeplaatst: 08 dec 2008, 21:04 
Kernspeler

Eind juli 2008

Het bestuur verwacht een midtable finish en ik eerlijk gezegd ook niet veel meer... Met de weinige kwaliteit die in deze ploeg zit moet ge zeker niet europees gaan meespelen.

Qua transfers was er niet veel geld beschikbaar (4 m pond), daar we een deftige RB nodig hadden hebben we maar Belletti gekocht..

Januari 2009

Ilic ging naar Hoffenheim en ook Lima vertrok richting noorden, meer bepaald Ajax.
Edu onze 'sterspeler' zo dacht ik in het begin wou niet meer bijtekenen en vertrekt einde seizoen voor 6m naar Sevilla. Edu was spits/amc en bij Bayern zag ik ene Sosa blinken die transfer requested stond, die hebben we dan gekocht in voor het badje van 3.5m. Verder kwam nog ene Aouate dudu de defensieve kant versterken aangezien Ricardo geen wonder GK is.

Profiel  

Charlie
BerichtGeplaatst: 09 dec 2008, 15:07 
Kernspeler

Review 08 - 09

Met onze 12de plaats mochten we ons eerste seizoen zeker niet klagen, omdat het team ook meer bestond uit middenvelders dan iets anders.. Edu wou al rap vertrekken en mocht einde seizoen dan ook weg naar Sevilla voor zo'n 5m. De weg naar de subtop is nog lang met sterke ploegen zoals espanyol, getafe, depor, racing en Villarreal.

Afbeelding

Transfers

Afbeelding

Kern

Afbeelding

Profiel  

Charlie
BerichtGeplaatst: 09 dec 2008, 15:12 
Kernspeler

Preview 2009 - 2010

De A-kern was niet te groot maar de B-kern dus wel. Met de nodige chance kon ik nog heel wat overbodige spelers verkopen voor niet mis geld.

Afbeelding

Zaak was mijn ploeg op alle fronten te versterken. Rat en Atouba op de linkerflank, campano en stendardo centraal in de defensie.

Lawrence en Legear zijn backup voor een Sosa of een andere en Viana zal ook wel een mindere rol krijgen.

Vooraan is er met Edu een grote leegte ontstaan, Lita zal backup spelen terwijl Alves zijn kans wel gaat krijgen omdat er nu plots interesse bestaat voor onze mindere spits pavone (ac, real, etc.. :crazy: )

Update: Pavone is weg voor 7m naar WestBromich en Aurelio naar Porto voor 4.5. Om in de spits toch wat slagkracht te hebben kwamen Saviola (4.7m, real) en Kezman (975k, fener) met succes onze rangen versterken.

Profiel  

Charlie
BerichtGeplaatst: 29 dec 2008, 13:15 
Kernspeler

Januari 2010

Begin 2010 staan we knap op een 6 de plaats, mooi in de top 10. Met een draw in Mestalla en thuis winst tegen een atletico en een historischie 2-0 zege uit in Sevilla :worship: doen we het al stukken beter dan in ons eerste seizoen, hopelijk doet de ploeg zo voort tot het einde vant seizoen.

Op transfergebied hebben we een nieuwe GK: Gordon kwam over van S'land voor 3.5 m €. En in december kwam Depor met een vraag van 2 m € voor hun centrale verdediger Aythami, een batje dus. Met enige chance (hij weigerde oa Benfica, Sport Lissabon, Fener, Getafe, Olympiakos) koos hij voor Betis.. Voor de rest kijk ik nog uit naar een algemene versterking in de centrale as in het middenveld & in de defensie (waar het nog wel beter kan) en werden er een aantal B-spelers verkocht voor een totaal van 8 m €.

Edu (onze topspits van ons eerste seizoen) komt terug naar Betis in de zomer, was bij Sevilla einde contract en zat al bij de B-kern.

Profiel  

Charlie
BerichtGeplaatst: 30 dec 2008, 14:58 
Kernspeler

Review 09 - 10

Met nieuwjaar stonden we op een mooie 6de plaats, ik hoopte op het zelfde resultaat einde mei.. Tarara we deden zelfs beter: 4th in the league, Champions League here we come :worship:
Omdat Athletic, Sevilla & co regelmatig punten lieten liggen en omdat Betis standvastig speelde met sommige uitschieters (2-0 winnen op Villarreal, gelijk thuis tegen een Barca) bleven we meespelen voor een europees ticket, de CL is voorlopig iets te hoog gegrepen maar ik hoop er toch iets te kunnen betekenen in europa..

Afbeelding

Transfers

Afbeelding

Kern

Afbeelding

Profiel  

Charlie
BerichtGeplaatst: 30 dec 2008, 15:25 
Kernspeler

Preview 2010 - 2011

De ploeg begint kwaliteiten te krijgen en de harmony in de groep is dik in orde. Er werden nog enkele versterkingen gehaald om geen slecht figuur te staan in de CL... Kwestie is nu om te bevestigen en weer een top 6 plaats te halen naar volgend seizoen toe.

Afbeelding

De Jong komt over van Ajax, en zal defensief helpen de gaten dichten. Giovinco.. stond op de transfer lijst van Juve, een raspaardje voor amper 2m kon ik niet laten liggen. Hij zal zich mogen uitleven centraal/links aanvallend. Nog zo'n type is Albin van Getafe, één van die twee zou ik mss durven doorverkopen, ik zie nog wel.

Edu keert terug naar het vertrouwde nest achter een jaartje Sevilla, omdat Kezman niet aan de verwachtingen voldoet hebben we Jovanovic van Standard (gratis) en Negredo van Almeria (gratis) bij aangetrokken.

Profiel  

Charlie
BerichtGeplaatst: 21 jan 2009, 10:41 
Kernspeler

Januari 2011

Weer staan we rond de 5de stek.. Qua transfernieuws toch iets op te merken: VDV mocht weg van Real voor amper 5m, een stuk of 15 clubs gaven het geld incl Betis en enkele topploegen uit de PL.. VDV koos voor Betis en bleef zo in Spanje. Bendtner mocht voor 3.5 m vertrekken bij Arsenal en kwam zo bij Betis de rangen versterken.

Van mijn zomeraankopen van vorig seizoen blijft er niet veel meer over: Giovinco voldoet niet (raar), Albin (min of meer) werden op loan naar Italie gestuurd met een eventuele transferfee. Ook Jovanovic, die toch zijn paar doelpuntjes maakte, ging naar Italie op loan. En Edu is einde contract en raakt geen bal meer...

In de cl komen we toch nog een paar stappen te kort tegen Spurs & Milan = 3de plaats en naar Uefa beker, zien hoe we het daar nu vanaf brengen.

Profiel  

Charlie
BerichtGeplaatst: 21 jan 2009, 13:36 
Kernspeler

Review 2010 - 2011

Onze derde plaats kunnen vasthouden (y) Atletico kwam op het einde nog sterk opzetten maar in maart was er al een 12 punten kloof en die heeft ons gered. Back to the Champs League :worship: Verder heeft onze spits negredo zijn eerste Spaanse cap gekregen en terecht trouwens.

Afbeelding

Transfers
Afbeelding

Kern
Afbeelding

Profiel  

Charlie
BerichtGeplaatst: 21 jan 2009, 14:16 
Kernspeler

Preview 2011 - 2012

Nog steeds geen silverware... maar de ploeg is nog niet standvastig genoeg om echt voor een prijs mee te strijden, de kloof is nog te groot. Qua transfers toch nog wat kwaliteit kunnen binnenhalen onder namen van Asenjo (vervanger Ricardo), een Saivet die zowel als spits als rechterwinger uit de voeten kan en volgens mijn scout een groot talent is.

Weinig spenderen en veel ontvangen, dat is mijn leuze int begin van Betis.

Afbeelding

Tamas en Boris komen de defensie versterken samen met Clerc, Thiago zal nog een paar jaar mogen wachten voor hij zijn a kern kans krijgt (is wel goeie belofte). Asenjo staat hierboven al vermeld en Adrian en Saivet mogen meezorgen voor de aanvallende impulsen en nog wat extra goals.

Arse en co waren zo zot genoeg voor 20 m neer te tellen voor een de jongh die toch gratis was overgekomen & niet zo imponeerde :green: Emana mocht ook beschikken na een barslecht seizoen, melli mocht em bollen vanwege de o zo vele gele en rode kaarten die hij telkens pakte (en punten kostte uiteraard).

Profiel  

Charlie
BerichtGeplaatst: 26 jan 2009, 00:29 
Kernspeler

Review 2011 - 2012

Heel het seizoen stonden we mooi in de top drie. Barcelona was te sterk, dat was te voorspellen. Van der vaart had een lekker seizoen 24 potten maar wel eens drie maand out... Negredo topschutter vant jaar en ook Bentner scoorde vlotjes: in totaal 94 goals in het seizoen. Onze zwakte is duidelijk de defensie (niet de GK) maar de DC en de flanken.. Werk voor volgend transferbeleid.

Met Real was het heel nipt om de 2de plaats maar een draw thuis tegen Barca en een thuis nederlaag tegen een verbluffend Real heeft mij de das omgedaan :(

Afbeelding

Transfers

Afbeelding

Amelia was aangeboden door Inter voor een batje en Sivok kwam ook nog de rangen versterken...

Kern
Afbeelding

Profiel  

Charlie
BerichtGeplaatst: 26 jan 2009, 00:48 
Kernspeler

Preview 2012 - 2013

Doel is om nog iets beter te doen in de league (eerst/ 2de) en daarnaast Europees en in de beker ook eens verder te spelen. CL is meestal na de poule naar Uefa en dan na een ronde of twee ook eruit, spaanse beker tzelfde verhaalke :(

Verder wel nog goed nieuws er komen 10 000 zitjes bij + de trainings facilities krijgen ook een upgrade (y)
Qua transfers zit het wel goed denkek: versterking voor het middenveld en met de defensie.

Gvd... een grove fout gemaakt, kgeef al mijn vedetten een goed contract met grote buy out clausule buiten mijne talent spits Saivet.. Chelsea geeft 12.5 m en ie is weg :fuck: Ma bon zaragoza deed dezelfde stommiteit en we hebben een quality jonge spanjaard gekocht voor 8.5 :green:

Afbeelding

Guerrero lijkt mij een talentvolle middenvelder voor binnen een jaarke of twee in de a kern te zetten, Sivok kent iedereen wel..
Blaszcy is een rechter winger typ milner die sosa en legear komt aflossen (legear mag em bollen), farfan is spits/winger die erbij komt.
Mikel mocht weg bij Inter, komt viana vervangen.
Mongogu gescout in frankrijk een 22jarige flexibele verdediger/middenvelder, wel prijzig :crazy:
En aquino is die jonge spanjaard die Saivet zal vervangen :(

Profiel  

ArenA
BerichtGeplaatst: 26 jan 2009, 17:54 
ForumPipo

saivet is wel een klasse beter als aquino ;)

Profiel  

Charlie
BerichtGeplaatst: 26 jan 2009, 20:05 
Kernspeler

ArenA schreef:
saivet is wel een klasse beter als aquino ;)

Khoop op een even groot talent :whistle: em is al vast goed begonnen (y) + met farfan en die pool erbij zie ik het wel zitten (half november nog op plaats 1 met paar pt voor op real). In de CL poule, tzal weer uefa worden denkek :green:

Profiel  

Ramm
BerichtGeplaatst: 22 sep 2009, 02:49 
Moderator

En? :D

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 15 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur