Het is nu 26 apr 2018, 01:08

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 65 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
Lierseboy
 Berichttitel: [FM 08] NUFC (Previous clubs: Lierse, Man City, Feyenoord)
BerichtGeplaatst: 17 nov 2007, 00:01 
Belofte

Koninklijke Lierse Sportkring, de club met het stamnummer 30, werd opgericht in 1906. Doorheen zijn geschiedenis wist de kleinste club van het land zich viermaal tot Belgisch landskampioen te kronen. Bovendien wist de club ook tweemaal met de Belgische beker aan de haal te gaan. In 1997 werd Lierse voor het laatst kampioen, het was daarmee ook de laatste “kleinere” landskampioen. Twee jaar later volgde nog een bekerwinst terwijl er in 2003 voor het laatst Europees voetbal te zien was op het Lisp.

Afbeelding

Bij aanvang van het seizoen 2007-2008 is Lierse weggezakt naar het vagevuur van tweede klasse nadat het al enkele jaren met extrasportieve en financiële problemen te kampen had. Naast een berg schulden hangt de club bovendien ook nog een opgelegde degradatie boven het hoofd. De KBVB besliste immers om Lierse volgend seizoen een reeks terug te zetten en hen de competitie te laten aanvang met een puntenaftrek van zes punten.

Voor de nieuwe manager wacht dan ook een extreem moeilijke taak …

Laatst bijgewerkt door Lierseboy op 16 okt 2010, 23:51, in totaal 5 keer bewerkt.

Profiel  

El Gore
 Berichttitel: Re: [FM 2008] K Lierse SK
BerichtGeplaatst: 17 nov 2007, 00:03 
Veteraan

Hela, dat ging waarschijnlijk ook de ploeg worden waarmee ik ging starten. :fight:

Profiel  

Lierseboy
BerichtGeplaatst: 17 nov 2007, 12:08 
Belofte

Bezint eer ge begint Gore ;)

Geld was er niet beschikbaar voor transfers. Het loonbudget kon wel omhoog getrokken worden wanneer we voor een hoge plaats in de rangschikking zouden spelen maar ik besloot daar niet op in te gaan en te roeien met de riemen die ik had. Toch werden er twee nieuwe spelers aangetrokken.

Afbeelding

Bjorn De Wilde had nog geen club, kende al een verblijf bij de club in het verleden en heeft een neus voor goals. In tweede klasse moet hij dan ook zeker z'n mannetje kunnen staan. Hij tekende een contract voor twee jaar.

Over Stojanovic waren mijn scouts vrij lovend en aangezien ik met Thomas De Corte maar één optie had op rechts moest er wel een versterking komen. Hij wordt voor één seizoen gehuurd van Lokeren.

De oefencampagne verliep dramatisch, mede door de vele blessures. Toch bleef ik in mijn tactisch systeem geloven.

Afbeelding

Een soort 5-3-2 waarbij we vooral druk willen zetten op de tegenstander. Zo worden onze backs naar voren geschoven en spelen we als het ware met een dubbele flankbezetting. De centrale middenvelder staat er af en toe alleen voor, al is het de bedoeling dat er één CV regelmatig bijspringt. De veldbezetting is momenteel niet optimaal. Zo speelt Miller bijvoorbeeld niet op z'n beste positie.

En toch leverde dit systeem resultaat op.

Afbeelding

Een tweede plaats na tien speeldagen en nog maar één keer verloren. Mij hoor je niet klagen, zeker niet met de kwaliteit die er in deze kern schuilt.

In de beker schakelden we achtereenvolgens Peruwelz en Kappelen uit om in de 6e ronde Zulte-Waregem partij te geven in het Regenboogstadion. 86 minuten hielden we de eer hoog, we waren zelfs op voorsprong geklommen maar moesten met een 2-1 uitslag toch uiteindelijk het hoofd buigen.

Profiel  

Lierseboy
BerichtGeplaatst: 21 nov 2007, 19:37 
Belofte

Na 13 speeldagen is dit de voorlopige tussenstand:

Afbeelding

Zoals je kan zien staat er nu een play-off plaats aangeduid bij KV Oostende, zou dit betekenen dat Lierse niet eens in staat is om zich te kwalificeren voor de eindronde en zonder uitzondering - zelfs bij promotie - naar derde zakt? :(

Profiel  

FORZA 282
BerichtGeplaatst: 21 nov 2007, 19:59 
Gold Member

Lierseboy schreef:
Na 13 speeldagen is dit de voorlopige tussenstand:

Afbeelding

Zoals je kan zien staat er nu een play-off plaats aangeduid bij KV Oostende, zou dit betekenen dat Lierse niet eens in staat is om zich te kwalificeren voor de eindronde en zonder uitzondering - zelfs bij promotie - naar derde zakt? :(

Hier is Lierse kampioen gespeeld in tweede, maar toch degradeerden ze naar derde

Profiel  

Pieter
BerichtGeplaatst: 22 nov 2007, 11:06 
Elite

Das wel stom.. Hoewel, als je die spelers allemaal contracten geeft, speel je toch los kampioen in derde?

Profiel  

Lierseboy
BerichtGeplaatst: 22 nov 2007, 17:59 
Belofte

Enerzijds wordt het daardoor natuurlijk een enorme uitdaging maar anderzijds wordt mij het recht ontnomen alsnog in tweede te blijven en dat terwijl ik denk dat de ploeg misschien nog wel over net genoeg kwaliteit beschikte om aan de eindronde deel te nemen.

Iedereen een contractverlenging geven ... zo eenvoudig is het natuurlijk allemaal niet. Er gaan immers spelers niet willen bijtekenen en bovendien gaan de financiën ook alleen maar steeds meer naar omlaag. Het zal bouwen worden aan een nieuwe ploeg.

Profiel  

El Gore
BerichtGeplaatst: 26 nov 2007, 13:56 
Veteraan

Bestaat er een risico dat je door de gedwongen degradatie ontslagen wordt?

Profiel  

Lierseboy
BerichtGeplaatst: 26 nov 2007, 18:23 
Belofte

El Gore schreef:
Bestaat er een risico dat je door de gedwongen degradatie ontslagen wordt?

Geen idee. Zover zit ik nog niet (weinig tijd om eens deftig door te spelen), hopelijk niet ...

Profiel  

Lierseboy
BerichtGeplaatst: 03 dec 2007, 18:37 
Belofte

Ik kom stilaan meer en meer in de problemen.

Aan de winterstop staan we weliswaar nog steeds aan de leiding met 40 punten uit 20 wedstrijden maar op het financieel vlak gaat het allesbehalve goed. En da's dan nog een understatement. Op een half seizoen maakten we iets meer dan één miljoen euro verlies. Op een gans seizoen denk ik dat het verlies zal schommelen tussen 2 en 2,5 miljoen euro. Een ware catastrofe dus. Logischerwijs moet er iets gebeuren. Het loonbudget voor volgend seizoen gaat dan ook drastisch naar beneden. Als gevolg wil geen enkele speler zijn contract verlengen en wil er ook geen enkele noemenswaardige speler een contract bij Lierse tekenen.

Ik vroeg mij dan ook af of iemand weet hoe ik de situatie ietwat kan rechttrekken? Ik dacht eraan om een aantal spelers hun contract in onderling overleg te ontbinden en zo toch wat minder verlies te maken. Hierdoor zou ik wel het resterende deel van het seizoen met heel wat jongeren moeten afwerken.

Profiel  

Lierseboy
BerichtGeplaatst: 13 dec 2007, 21:41 
Belofte

Het eerste seizoen zit er eindelijk op. Tijdens de winterstop vertrokken Jarju en De Witte -weliswaar voor kleine transfersommen- om de financiële situatie ietwat te verbeteren. Aan het einde van de competitie is de situatie echter nog steeds zorgwekkend. Er was slechts één kleine opleving dankzij een inbreng van het bestuur. Voor het overige blijft het achteruit gaan.

Afbeelding

Ik probeerde nochtans het contract van enkele topspelers te ontbinden maar zij wilden Lierse niet verlaten. Ik besloot dan maar spelers zoals Janssens en Verheyen uit de ploeg te zetten omdat ze een te grote wedstrijdpremie pakten :hmm: Een heel erg jeugdig elftal haspelde dan ook de terugronde af. En toch werden we kampioen :smoke:

Afbeelding

Profiel  

Milanista
BerichtGeplaatst: 13 dec 2007, 21:45 
Sportidool

Gewoon keihard ontkennen dat ge schulden hebt en dat er iets aan de hand is. Zou Manager ook doen!

Profiel  

Lierseboy
BerichtGeplaatst: 13 dec 2007, 23:55 
Belofte

Milanista schreef:
Gewoon keihard ontkennen dat ge schulden hebt en dat er iets aan de hand is. Zou Manager ook doen!

Maar der zijn helemaal geen schulden!

Afbeelding

Een paar injecties van het bestuur en een vriendschappelijke wedstrijd tegen Dinamo Kiev leveren ons tegen eind juni '08 al een rooskleuriger plaatje op.

Profiel  

Lierseboy
BerichtGeplaatst: 30 dec 2007, 13:55 
Belofte

De financiële situatie liet het niet toe om een aantal spelers een contractverlenging te geven. Er waren dan ook heel wat vertrekkers.

Afbeelding

Toch was ik nog in staat enkele vrije spelers aan te trekken.

Afbeelding

Vooral Rudi, Tieltjes en Hernaut (die pas in de winterstop overkwam) waren een schot in de ros. Petter Rudi was een heuse dirigent op het middenveld ondanks zijn leeftijd. Na het seizoen besloot hij wel de schoenen aan de haak te hangen.

Startend met -6 wachtte ons een hele opgave. Op een bepaald moment stonden we zelfs 13 punten achter de leider. Maar door een fantastische terugronde waarin we 15 wedstrijden op rij ongeslagen bleven volgde alsnog de promotie!

Afbeelding

Het bestuur twijfelt er echter serieus aan om mijn contract te verlengen :( Ik heb ondertussen wel al een nationale reputatie dus zou best een andere club kunnen vinden maar ik wil in het binnenland helemaal geen andere club coachen als Lierse ...

Profiel  

Lierseboy
BerichtGeplaatst: 31 dec 2007, 10:15 
Belofte

Uiteindelijk kreeg ik dan toch een contractverlenging van twee jaar. Het bestuur heeft een vijfjarenplan om terug te keren naar eerste maar ik wil dit seizoen al een gooi doen naar de titel :)

Bovendien was er nog meer goed nieuws!

Afbeelding

Profiel  

Lierseboy
BerichtGeplaatst: 19 jan 2008, 16:24 
Belofte

Seizoen 3 en dus opnieuw in tweede klasse. 't verloopt echter niet zoals ik zou willen. Net zoals de afgelopen jaren wou bijna geen enkele speler afzakken naar het Lisp. Enkel Hasselbaink (familie van?) kwam over van Ajax. Na een dramatische 6 op 24 besloot ik het over een andere boeg te gooien en de jeugd een kans te geven. Plots werd er wel een 4 op 6 behaald en konden we Germinal Beerschot - tweede in de Jupkes league - tot verlengingen in de zesde ronde van de beker dwingen. Doelstelling wordt dan ook nog een periode binnenhalen ... en eventueel versterking halen in de winterstop maar dat zal wel weer moeilijk worden.

Profiel  

Lierseboy
BerichtGeplaatst: 29 jun 2008, 22:04 
Belofte

Mijn savegame werkt opnieuw, eindelijk weer FM-plezier!

Profiel  

Lierseboy
BerichtGeplaatst: 29 jun 2008, 22:44 
Belofte

En meteen tijd voor een round-up: We zijn in ons derde seizoen beland en spelen opnieuw in tweede klasse na een jaartje verplicht te hebben doorgebracht in derde. De financiën zijn enorm slecht geweest maar lijken momenteel wat te stagneren. De supportersaantallen zijn immers behoorlijk en de loonkosten worden enorm gedrukt. We spelen dan ook met een heel jeugdig team dat hier en daar wat ervaring wordt bijgebracht door een oude rot. Transfers zijn echter zo goed als uit den boze. We zijn enorm slecht aan de competitie gestart maar we wisten ons te herstellen en zijn momenteel al negen wedstrijden op rij ongeslagen. We bevinden ons dan ook op de achtste plaats aan de winterstop. We wisten 29 punten uit 17 wedstrijden te sprokkelen en staan daarmee op slechts zes punten van leider Mons. Bovendien leiden we ook in de tweede periode. Om ook werkelijk er opnieuw bovenop te geraken zit er echter maar één ding op, en da's promoveren naar eerste, dus we weten wat ons het komende halfjaar te doen staat ...

Profiel  

Lierseboy
BerichtGeplaatst: 03 jul 2008, 17:53 
Belofte

Ondertussen zijn we opgerukt naar de vijfde plaats op vijf punten van huidig leider SK Beveren. De ganse top 9 staat binnen de zeven punten. Het stemt mij dan ook uiterst tevreden dat we erin geslaagd zijn de tweede periode binnen te halen waardoor we al zeker zijn van deelname aan de eindronde. De komende wedstrijden gaan we dan ook wat experimenteren. Onze kern is immers toch normaal gezien te onervaren om tot het einde mee te strijden voor de titel.

Profiel  

Lierseboy
BerichtGeplaatst: 05 jul 2008, 17:28 
Belofte

Heel even een klein dipje maar ondertussen al weer zes wedstrijden op rij gewonnen. In de derde periode leiden we dan ook opnieuw comfortabel. De tussenstand is er echter ook alleen maar interessanter op geworden:

1. RAEC Mons 63
2. La Louvière 61
3. Sint-Truiden 59
4. Lierse 57
5. Charleroi 55

Nog vier wedstrijden te spelen, spijtig dat Bergen ook zo goed bezig is.

Laatst bijgewerkt door Lierseboy op 05 jul 2008, 18:59, in totaal 1 keer bewerkt.

Profiel  

Lierseboy
BerichtGeplaatst: 05 jul 2008, 17:51 
Belofte

We verkwanselen het zelf met een thuisnederlaag tegen Doornik - of all places - en zullen dus alles op de eindronde moeten zetten. Daardoor zullen er verscheidene spelers rust krijgen in de drie resterende competitiewedstrijden.

Profiel  

Lierseboy
BerichtGeplaatst: 05 jul 2008, 18:56 
Belofte

De laatste drie competitiewedstrijden gingen ook verloren waardoor het moreel van verschillende spelers een stuk gezakt is. We eindigden uiteindelijk 6e.

Afbeelding

Toch moeten we via de eindronde alsnog een plaats in eerste klasse weten af te dwingen. Een nieuw seizoen in tweede zou immers fataal zijn. In eerste werd RAFC - pas voor het tweede seizoen opnieuw in de hoogste afdeling actief - verrassend kampioen :o

Profiel  

tomdobbels
BerichtGeplaatst: 05 jul 2008, 19:36 
Kernspeler

In mijn spel doet RAFC het ook altijd goed tot schitterend :worship:

Profiel  

Lierseboy
BerichtGeplaatst: 08 jul 2008, 21:21 
Belofte

De eindronde ging verloren in een knotsgekke wedstrijd tegen STVV op de vijfde speeldag. De Limburgers maakten immers een 3-1 achterstand ongedaan en wonnen alsnog met 3-4. Hierdoor namen ze de leiding in handen en die gaven ze op de laatste speeldag niet meer uit handen. En te zeggen dat dit onze enige nederlaag was. We waren zelfs op STVV gaan winnen.

Afbeelding

Hierdoor spelen we volgend seizoen het vierde jaar op rij niet in de eerste afdelig. Een serieuze domper toch, zeker aangezien we al twee transfers hadden gedaan met het oog op eersteklassevoetbal. Volgend seizoen dan maar gaan voor de titel aangezien enkel "oudjes" er niet meer bij zullen zijn.

De typeploeg van dit seizoen:

Goris (20)

Oostvogels (25) / Dickhoff (24) - Frans (21) - Weuts (19) - Smet (19)

Hernaut (30)

Hasselbaink (22) - Miller (34) / Desiron (17) - Buyens (22)

Musa (18) / Develer (21) - Peeters (36)

De buitenlanders zijn vetgedrukt.

Profiel  

Lierseboy
BerichtGeplaatst: 16 dec 2008, 21:45 
Belofte

Het vierde seizoen loopt ondertussen op zijn laatste benen. Rechtstreekse promotie afdwingen naar eerste klasse wordt nog moeilijk aangezien onze spitsen nogal moeite hebben om te scoren en Moeskroen een erg secuur seizoen afwerkt. Zij lijken me dan ook met de titel te gaan lopen. We zijn echter al wel zeker van de eindronde. Bovendien zijn we er ook in geslaagd om de finale van de Beker van België te bereiken. We schakelden achtereenvolgens Berkenbos (1-0), Torhout (3-1), Westerlo (2-0), Standard (3-3 + 4-5 na strafschoppen), Antwerp (1-1 en 1-3) en Cercle Brugge (0-0 en 0-1) uit. In de finale wacht Club Brugge.

Profiel  

Lierseboy
BerichtGeplaatst: 15 feb 2009, 13:24 
Belofte

Na vier seizoenen mochten we eindelijk weer naar het hoogste niveau. Via de eindronde maakten we immers de sprong naar de Jupkes Liga. Bovendien mochten we ook de beker op ons conto schrijven. In de finale waren we te sterk voor Club Brugge, 3-2. In het tussenseizoen heel wat transfers om het niveau op te krikken, zeker aangezien ons budget ook omhoog ging omwille van de promotie. Blikvangers waren Colman, Cavens en Arne Nilis. In de Uefacup bereikten we de poules nadat we Trabzonspor nipt konden opzij zetten. We kwamen echter terecht in een loodzware groep met PSV, Tottenham, Monaco en Nürnberg en wisten dan ook slechts één punt te veroveren. Het Europees voetbal leverde ons een aardige duit op maar kostte ons wel punten. Met een 12e plaats - slechts op zes punten van de derde in het klassement aangezien alles op een zakdoek ligt - mogen we echter niet klagen aan de winterstop. Bovendien belooft het nog een aangename terugronde te worden. De Camargo en Dreesen komen ons versterken, samen met twee huurlingen van onze moederclub Portsmouth. Bovendien wisten we opnieuw - net zoals vorig seizoen - Standard uit te schakelen in de cup. Hierdoor staan we al in de kwartfinales, en de weg ligt eigenlijk open naar een nieuwe finale. Financieel gaat het ons ook voor de wind want ons toptalent, Robert Goeminne, een 19-jarige keeper, is voor 2 miljoen (+een dooverkooppercentage van 50%) vertrokken naar Brescia. Zijn vervanger wordt voor minstens een half seizoen een 34-jarige Jamaicaan. Voor volgend seizoen legden we een talentje van G. Beerschot vast, Sam Vermeylen.

Profiel  

Lierseboy
BerichtGeplaatst: 08 maart 2009, 20:05 
Belofte

De beker ging voor het tweede jaar op rij naar ons. Ditmaal klopten we FC Brussels in de finale. Het was net uitgerekend oudgediende Iatchouk, sinds dit jaar bij ons in loondienst en pas enkele wedstrijden voor de finale in de ploeg geraakt vanwege allerlei blessures, die de wining goal (2-1) wist te scoren. Opnieuw Europees voetbal én opnieuw een financiële jackpot dus. In de competitie eindigden we op een 12e plaats, en daar kon ik me best in vinden tijdens ons eerste seizoen eersteklassevoetbal. En ik was blijkblaar niet alleen, want heel wat ander eersteklasseploegen begonnen blijkbaar naar mijn diensten te hengelen. Voor volgend seizoen enkele leuke transfers: zo komen er enkele leuke talentjes maar die gaan voorlopig naar de -21-jarigen om nog wat te rijpen. Opvallende terugkeer naar van het Lisp van Yoni Buyens (verkocht ik twee jaar geleden aan RC Genk en komt nu terug voor een appel en een ei) en Stef Wils.

Profiel  

Lierseboy
BerichtGeplaatst: 15 apr 2009, 19:28 
Belofte

Tweede seizoen in eerste klasse bleven we toch wat onder de verwachtingen. Exact evenveel punten als het jaar voordien en slechts één plaatsje hoger in de stand, elfde. En dat terwijl ik toch zeker in de linkerkolom wou eindigen. In de beker konden we ditmaal ook geen potten breken en dus wacht er volgend jaar geen Europees voetbal. Ook op dat vlak was het trouwens geen voltreffer dit jaar. Het begon al in augustus toen we - tot mijn grote verrassing - een voorronde moesten afwerken. Met Hajduk Split wachtte er meteen al een serieuze tegenstrever. Op verplaatsing gingen we met 4-1 ten onder maar gelukkig konden we de situatie thuis nog rechtzetten, 5-1. In de eerste ronde wachtte de absolute topclub Sevilla waar we op geen enkel moment een vuist tegen wisten te maken. Geen groepsronde dit jaar en dus ook geen extra centjes. Voor volgend seizoen werden er wel wat leuke spelers aangetrokken, ambitie is top 5. Het zal bovendien sowieso een uitstekend jaar moeten worden want anders vertrek ik onherroepelijk. Gans België wil me al als trainer en ook vanuit het buitenland komt er steeds meer interesse.

Profiel  

Lierseboy
BerichtGeplaatst: 18 apr 2009, 21:28 
Belofte

Met Ivoorkust - waar ik ook al een tijdje trainer van ben - slaagde ik erin om ons te kwalificeren voor het WK van 2014. In een beslissend duel met Senegal werd er met 2-0 gewonnen. Met nog één wedstrijd te spelen is de kloof nu onoverbrugbaar.

Met Lierse nam ik een uitstekende start. Drie uitwedstrijden in de eerste vijf wedstrijden en toch behaalden we een knappe 13 op 15, goed voor een tweede plaats. Bovendien slikten we ook nog maar één tegendoelpunt.

Profiel  

Lierseboy
BerichtGeplaatst: 18 jun 2009, 15:58 
Belofte

In 2014 was het eindelijk zover, ons derde seizoen nog maar in eerste klasse, maar we slaagden erin de macht te grijpen en landskampioen te worden. Na de winterstop namen we al snel een comfortable voorsprong maar het werd toch nog spannend op het einde. Toch slaagde een vermoeid elftal er nog in zijn twee laatste wedstrijden met het kleinste verschil te winnen en zich zo verdiend tot kampioen te laten kronen. Standard werd tweede op twee punten, Antwerp werd derde. Het sterke seizoen hadden we vooral te danken aan een uitgebalanceerd geheel, maar het moet gezegd dat onze 3-mansverdediging zeer sterk presteerde en slechts een beperkt aantal tegengoals hoefde te slikken. Ondanks dat ik zelf tot drie keer toe dicht bij PSV stond en ook even in de belangstelling stond van Liverpool besloot ik toch te blijven en te beginnen aan mijn achtste seizoen als manager van Lierse. Ik hoop immers nu door te stoten naar de CL en de club finaal op en top gezond te maken. Met een twaalftal nieuwe spelers en slechts een aantal vertrekkers is onze kern momenteel echter té groot en voorzie ik nog wel enkele problemen.

Met Ivoorkust won ik de Afrika Cup in januari, maar op de Wereldbeker gingen we af als een gieter. Zowel Engeland (1-5), Rusland (1-5), als Iran (1-2) bleken te sterk in de groepsfase. Rusland werd wel de latere wereldkampioen en Engeland werd uitgeschakeld door de andere finalist (Argentinië). Toch was ik te ontgoocheld - we waren onder mijn bewind immers opgeklommen tot de vijfde plaats op de wereldranglijst - en besloot ik ontslag te nemen. Momenteel solliciteer ik voor de vacature van bondscoach bij Australië.

Profiel  

Lierseboy
BerichtGeplaatst: 11 okt 2009, 13:55 
Belofte

In mijn 8e seizoen als manager van Lierse werd er een 6e plaats behaald. Meedoen voor de prijzen zat er immers in de competitie niet in aangezien de deelname aan de Champions League heel wat energie opslorpte. In de voorronde bleken we allereerst veel te sterk voor Sparta Praag. Vervolgens behaalden we knap 8 punten in een sterke groep met Lyon, Werder Bremen en Galatasaray. Dit waren er even veel als de Duitsers maar zij gingen door vanwege een beter doelsaldo. Na de winterstop mochten we echter opnieuw op het Europees toneel verschijnen in de Uefacup. Met Real Madrid kregen we een droomaffiche voorgeschoteld. Logischerwijs werden we uitgeschakeld maar toch wisten we thuis nog knap 1-1 gelijk te spelen (uit werd er met 3-1 verloren). De beker ging wel opnieuw naar Lier waardoor we volgend seizoen opnieuw Europees spelen.

Op financieel vlak lijkt het nu helemaal alsof we de jackpot gewonnen hebben. Naast de inkomsten uit de CL werd één van onze jeugdige spelers immers ook nog eens voor een ferm bedrag verkocht (7,5 miljoen euro). Bovendien zijn er nog wel enkele spelers die op termijn voor hoge bedragen zouden moeten doorverkocht kunnen worden. Enige nadeel is dat er momenteel iets te veel buitenlanders naar mijn goesting in de kern zitten.

Met Australië werd de Aziatische cup binnengehaald. Het overgrote deel van de kern heeft daar nochtans ook de pensioengerechtigde leeftijd bereikt dus het wordt tijd om eens met de grove borstel door de selectie te gaan en een nieuw elftal op te bouwen. Eén van die oudjes, Harry Kewell, heeft echter duidelijk nog geen zin om zijn schoenen aan de haak te hangen en besloot om in de herfst van zijn carrière op het Lisp te komen voetballen.

Profiel  

Lierseboy
BerichtGeplaatst: 09 jan 2010, 01:50 
Belofte

Mijn negende seizoen werd ook meteen mijn laatste seizoen bij Lierse. Begin februari besloot ik immers in te gaan op een aanbod van Manchester City. Ik deed echter eerst het seizoen nog uit op het Lisp. En ik deed dat in stijl. Lierse werd immers opnieuw kampioen. Al behaalden we slechts 60 punten (!). Er was dan ook een erg brede subtop met heel wat ploegen die dicht bij elkaar aanleunden.

Europees slaagden we erin opnieuw een mooi parcours af te leggen. IFK Göteborg ging voor de bijl in de eerste ronde waarna we doorgingen in een groepsronde met FC Sevilla, West Ham United, Hertha BSC en Aberdeen. Er werd gewonnen van Aberdeen en ook in Berlijn gingen we er met de winst van door. Tegen Sevilla werd er gelijk gespeeld maar in Londen gingen we ten onder. Na de winterstop bleek Lazio toch wel een maatje te groot.

Manchester City stond slechts 18de in de Premier League toen ze mij een contract aanboden. Ik besloot echter pas na het seizoen het roer over te nemen aangezien ik er vanuit ging dat ze zich ook wel zonder mijn hulp zouden kunnen redden. Maar dat was toch even verkeerd gedacht. Het liep helemaal fout en uiteindelijk eindigde City allerlaatste. Degradatie en dus geen Premiership-voetbal bij mijn overstap.

Anno 2016 stelt City eigenlijk niet al te veel meer voor. Een hoop oudjes (Barton, Samaras, Donovan, Jagielka) in de kern en bovendien ook een torenhoge schuldenberg waardoor we het enige restant aan jonge talent waarschijnlijk ook nog eens moeten verkopen. De ervaring van de oudere spelers zou echter wel eens belangrijk kunnen worden in de Championship. Hier en daar nog een overschotje op de transfermarkt zal voor de rest moeten zorgen. Er is immers geen weg naast, kampioen moeten én zullen we worden :smoke:

Profiel  

Lierseboy
BerichtGeplaatst: 31 jan 2010, 02:12 
Belofte

Manchester City is eigenlijk een puinhoop maar met vooral enkele aankoopjes uit de Belgische competitie (o.a. een ondertussen reeds 35-jarige Jovanovic) slagen we er wel in orde op zaken te stellen. Heel wat roulatie ook en na tien speeldagen staan we mooi aan kop van het klassement met een 24 op 30 op de teller. Nog steeds geen nederlaag en bovendien ook al een kleine kloof kunnen slaan. Daarnaast zitten we ook al in de 4e ronde van de League Cup. De twee eerste rondes waren oefenwedstrijden tegen clubs uit lagere reeksen maar in de derde ronde ging PL-club Blackburn Rovers voor de bijl (1-0). In de volgende ronde wacht een verplaatsing naar Anfield. En laat nu net Liverpool en Chelsea de enige twee overgebleven topclubs zijn. Te vermijden ploeg dus bij de loting maar het is niet anders.

Profiel  

Lierseboy
 Berichttitel: Re: [FM 2008] Manchester City (Previous club: Lierse)
BerichtGeplaatst: 06 feb 2010, 21:29 
Belofte

In de competitie loopt het nog steeds als een trein. We staan afgezonderd aan kop, al hebben we ondertussen wel onze eerste nederlaag opgelopen.

In de League Cup gingen we stunten. We wonnen met 1-3 op Liverpool en staan zo in de kwartfinale. Bovendien spelen we nu THUIS tegen Coventry (Premier League) én dat is zeker één van de beste lotingen die we ons konden indenken. Enige overgebleven topclub is nu Chelsea maar die treffen wel Spurs in een Londense derby. We beginnen dus al wel stilaan te dromen van Wembley.

Profiel  

Lierseboy
BerichtGeplaatst: 16 feb 2010, 20:06 
Belofte

In de competitie begint het een beetje spaak te lopen. Momenteel een beetje een hergroepering vooraan. Vier ploegen op een hoopje. Wij staan derde maar hebben wel een wedstrijd minder gespeeld. De schade valt dus nog wel mee. Maar toch hoop ik in de winterstop een beetje versterking te kunnen aantrekken. Vooral een scorende spits kunnen we gebruiken.

Ondertussen trokken we al Brett Emerton aan(37 of 38 al ondertussen maar uit mijn ervaring wist ik dat hij het nog altijd erg goed deed bij de Australische nationale ploeg waarvan ik nog steeds coach ben). Zijn contract werd et onmiddellijke ingang beëndigd bij Charlton (PL).

In de kwartfinale van de League Cup ging ook Coventry (lage middenmoot PL) voor de bijl. Na 120 minuten stond het nog steeds 0-0 maar in de penalty-shout out wisten we koelbloediger te blijven.

In de halve finale, met heen- en terugwedstrijd, volgt Southend (lage middenmoot PL) of West Ham (hoge middenmoot PL).

Profiel  

Lierseboy
BerichtGeplaatst: 07 maart 2010, 00:31 
Belofte

Begin 2017 hebben we orde op zaken gesteld. We zijn immers ondertussen leider met drie punten voorsprong op Huddersfield en al negen op de nummer drie.

In de heenwedstrijd van de halve finale van de League Cup versloegen we PL-club Southend in een knotsgekke wedstrijd met 6-2. De terugwedsrijd zou dan ook geen probleem meer mogen vormen.

In de FA Cup werden we wel meteen uitgeschakeld toen we voor het eerst in actie kwamen. Reeksgenoot Cardiff was te sterk voor ons reservenelftal. Dit vormt ook helemaal geen probleem aangezien we toch al meer dan genoeg wedstrijden moeten spelen door onze fantastische run in de League Cup.

Sterspeler Andy Caroll vertrok naar Southampton aangezien de voorzitter de transfer goedkeurde.
Als vervanger werd de transfervrije Craig Lindfield aangetrokken. Deze was de afgelopen seizoenen aan de slag bij Southend maar kwam weinig aan spelen toe. Aan zijn eigenschappen te zien zit hij nochtans boordevol talent.

Profiel  

Lierseboy
BerichtGeplaatst: 07 maart 2010, 16:04 
Belofte

In de terugwedstrijd van de League Cup is onze reserveploeg erin geslaagd de kers op de taart te zetten. Met een 0-3 overwinning gaan we immers overtuigend naar de finale. Daarin wacht Chelsea en dat wordt heel andere koek.

Profiel  

Lierseboy
BerichtGeplaatst: 03 apr 2010, 17:25 
Belofte

Vanaf januari werd de competitie een eitje voor ons. Zeven wedstrijden voor het einde waren we immers al zeker van de titel. Volgend seizoen gaat Manchester City dus terug naar de Premiership maar het zal alvast zonder mij zijn aangezien ik ondertussen al een contract heb ondertekend bij een andere club terwijl ik eigenlijk nog een jaar onder contract lag. Eerst echter nog een paar wedstrijden met City afwerken en het seizoen helemaal volmaken.

In de finale van de League Cup was Chelsea spijtig genoeg een maatje te groot. We gingen met 5-2 strijdend ten onder. Eén van hun talentvolle youngsters scoorde een hattrick, maar tweemaal controleerde hij de bal wel eerst met de hand. Het geluk was dus niet echt aan onze kant.

Met Australië zijn we op weg ons te plaatsen voor het WK 2018 in Spanje. Na 4 wedstrijden in de finale kwalificatieronde hebben we 10/12, net als Japan en al een straat voorsprong op nr. 3. En aangezien de eerste twee landen zich rechtstreeks plaatsen voor de eindronde maak ik me weinig zorgen.

Profiel  

Lierseboy
BerichtGeplaatst: 04 apr 2010, 02:10 
Belofte

De laatste wedstrijden met Manchester City waren nog een fijne belevenis. We speelden nog even scherprechter in het promotie- en degradatiedebat en wisten bovendien ook net de kaap van de 100 punten te bereiken. Uiteindelijk eindigden we met twintig punten voorsprong op de tweede. Dat was Huddersfield Town dat nog erg veel moeite had om in de laatste wedstrijden de concurrentie af te houden.

Opvallend: Anno 2017 behaalt Wigan een vierde plaats in de PL en speelt het bovendien ook de finale van de Uefacup en de FA Cup. Cercle wordt Belgisch landskampioen en Lierse eindigt slechts 16e nadat ik ze vorig jaar nog naar de titel geleid had. De twee ploegen uit Sheffield stonden zowat gans het seizoen in de top 6 in de Championship maar vergooiden alle kansen op de play-offs in het laatste drie wedstrijden.

Vanaf half mei is mijn contract ingegaan bij mijn nieuwe club, Feyenoord. Die spelen blijkbaar momenteel nog play-offs nadat ze slechts vijfde geëindigd waren in het reguliere seizoen. Ook die play-offs verliepen, zonder trainer, niet al te best. Ze zijn nu in een beslissende ronde terechtgekomen voor Europees voetbal tegen FC Utrecht. De heenmatch werd in Utrecht echter al met 1-2 gewonnen waardoor ik denk dat ik voor de terugwedstrijd eerder op vakantie zal gaan en wel zien waar we terecht komen. Tenslotte begint mijn werk volgend seizoen pas.

Profiel  

Lierseboy
 Berichttitel: Re: [FM 08] Feyenoord (Previous clubs: Lierse, Manchester City)
BerichtGeplaatst: 21 mei 2010, 09:40 
Belofte

Feyenoord was erin geslaagd om het, zonder trainer weliswaar, alsnog te verkwisten. De terugwedstrijd in De Kuip werd immers verloren van Utrecht waardoor er een jaar zonder Europees voetbal zou volgen.

De voorbereiding op het nieuwe seizoen (2017-2018) verliep echter uitstekend. Alle oefenwedstrijden werden als winnaar afgesloten. Zo werden de youngsters van Feyenoord (4-0), Queen's Park (3-0), Hertha BSC (2-0) en Juventus (3-2) allen opzij gezet.

Bovendien volgde er nog een leuke verrassing want we mochten blijkbaar wel aan de Intertocup deelnemen. En daarin stond er slechts 1 ronde op het programma. Twee overwinningen tegen de Grasshoppers uit Zürich (2-1 en 0-1) volstonden om ons alsnog Europees voetbal te bezorgen.

Er wachten nu nog enkele voorrondes alvorens we in het eigenlijke hoofdtornooi van de Uefacup zitten maar dat nemen we er graag bij. De eerste tegenstander, Tampere United uit Finland, lijkt alvast een hapklare brok.

Qua transfers gaf ik wel vrij veel geld uit om het aanvallend compartiment te versterken waardoor de rode cijfers nu niet meer veraf zijn dus ik sluit niet uit dat ik gedwongen zal zijn om één van m'n betere spelers nog te verkopen.

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 65 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur