Het is nu 19 jan 2018, 10:48

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 65 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
Auteur Bericht
Lierseboy
 Berichttitel: Re: [FM 08] Feyenoord (Previous clubs: Lierse, Manchester City)
BerichtGeplaatst: 04 sep 2010, 10:05 
Belofte

Mijn eerste seizoen met Feyenoord werd er ééntje om in te kaderen. De start was maar flauw maar eenmaal we onder stoom kwamen waren we moeilijk af te stoppen. We zonderden ons samen met Ajax af voor een bitsige tweestrijd. Een overvolle kalender, met beide ploegen ook zeer actief in Europa én de beker, zorgde er echter voor dat beide ploegen naar het einde toe kwistig met de punten begonnen te strooien.

Ik zag mij verschillende keren genoodzaakt een reserveploeg op te stellen in de competitie waardoor we onze wedstrijd tegen Ajax in Amsterdam, uitgerekend de voorlaatste wedstrijd, met twee punten achterstand moesten aanvatten. De wedstrijd was amper op gang getrapt of we keken al tegen een 2-0 (!) achterstand aan. Nog voor rust keerden we terug tot 2-2 maar toen we na de koffie ook nog met een rode kaart kregen af te rekenen was het helemaal over. Ajax maakte een derde doelpunt en de titel ging naar Amsterdam.

In de beker legden we een feilloos parcours af. Nochtans mocht ons parcours er best zijn, o.m. ADO en Utrecht uitgeschakeld, en slechts éénmaal tegen een ploeg uit een lagere divisie uitgekomen (MVV - kwartfinale). Toch liep het nog bijna fout in de halve finale. Drie dagen na de verloren titelstrijd tegen Ajax slaagden we er niet in om te scoren tegen Haarlem (17e in de eredivisie dit seizoen) en gingen we pas door na strafschoppen. In de finale waren we echter oppermachtig en namen we revanche op Ajax: 3-1 en de jongens uit Amsteram kwamen er eigenlijk niet aan te pas.

Het mooiste moest echter nog komen. In Europa legden we immers een glorierijk parcours af. Nadat we via de Intertotobeker alsnog mochten deelnemen aan de Uefacup gingen we er immers helemaal voor. Eerst ging Tampere in de voorronde voor de bijl, en ook Sarajevo moest eraan geloven in de eerste ronde. De groepsronde was dan weer eerder saai (Dortmund 0-1 gewonnen, en zowel tegen Götenborg, Braga als St-Etienne telkens 0-0) maar na de winterstop kwam het spektakel bovendrijven.

Eerst moest Fenerbahche er tweemaal aan geloven (2-0 en 3-1), waarna we in de achtste finales maar nipt Bolton (1-1 en 1-0) konden afhouden. Ook in Benfica werd het gelijk, 1-1 maar in De Kuip tikten we de Portugen heerlijk weg: 2-0.

Halve finale tegen Juventus als het ware. Die hadden we al eens geklopt in de voorbereiding dus ik wist wel dat het een en ander mogelijk was. Het bleef lang 0-0 maar in het laatste kwartier konden we onze superioriteit omzetten in doelpunten: 2-0. Dat zou moeten voldoen voor de return in Turijn.

In die terugwedstrijd kwamen we al snel op achterstand maar Arouna Koné bracht ons al snel langszij. Juventus knokte echter verder en we gingen rusten bij 2-1. Koné besloot echter een showtje op te voeren in de tweede helft en scoorde nog driemaal. 2-4 winst in Turijn en overtuigend naar de finale!

Daarin wachtte het oppermachtige Real Madrid. Nuja, oppermachtig. Heel wat oudgedienden in de ploeg van Real dus ik rook mijn kans. Verdiend 1-0 op voorsprong, ondanks dat ik deze wedstrijd zonder mijn absolute sterspeler moest spelen. Sneijder bracht Real echter terug in de wedstrijd en toen we na de rust al gauw met z'n tienen kwamen te staan voelde ik de bui al hangen. Ik trok wat meer terug, speelde met een extra buffer voor de verdediging en liet één van m'n twee spitsen ook wat meer terughangen. En met resultaat. We haalden met gemak de verlengingen en wat frisse krachten brachten ons nadien zelfs naar een hoger niveau. Het kwam zelfs helemaal niet tot strafschoppen aangezien we, met 10 man nota bene, nog tweemaal wisten te scoren. De Uefacup ging in 2018 voor het eerst sinds 2002 opnieuw naar Rotterdam! Het was dus zeker waard de Europese campagne af en toe voorrang te geven.

Doordat we slechts tweede waren geëndigd in de competitie moesten we nog play-offs spelen om zeker te zijn van Champions League voetbal volgend seizoen. En ook deze wedstrijd werden hoofdzakelijk afgewerkt door veredelde reserve-elftallen langs mijn kant. De eerste wedstrijd werd met 1-0 verloren in Den Haag maar na strafschoppen konden we gelukkig de zaak nog rechttrekken in De Kuip.

In de finale verloren we de heenwedstrijd met 2-0 op Twente waardoor ik, drie dagen voor de Europese finale, toch genoodzaakt was enkele betere spelers op te stellen in de return. Het was dan ook hier dat mijn sterspeler (Uvira, 24-jarige Tsjech en gevolgd door alle topclubs) geblesseerd raakte. Maar hij was wel bepalend. Binnen de 90 mins liepen we uit tot 2-0. Al hadden we daar wel een strafschop voor nodig en moest ook mijn keeper een strafschop van Twente redden. In de verlengingen scoorden we echter nog tweemaal: 4-0 en verdiend (op basis van de competitie) naar de CL volgend jaar!

Profiel  

Lierseboy
BerichtGeplaatst: 12 sep 2010, 22:45 
Belofte

WK 2018 - Ronde 1

Met Australië begonnen aan het WK 2018 in Spanje. Gezien de enorm zware loting waren de verwachtingen echter niet al te hoog.

Onze openingswedstrijd speelden we tegen het gastland. En de gemiddelde leeftijd van ons elftal moet zowat het hoogste ooit op een WK geweest zijn. Met spelers als Kewell (39), Emerton (39), Cahill (38), Bresciano (38) en nog enkele andere pensioengerechtigden aan de aftrap was dat dan ook niet moeilijk. En toch gebeurde het onwaarschijnlijke na twee minuten toen Williams de score opende en ons op voorsprong bracht. We tikten de Spanjaarden zelfs helemaal weg in de eerste helft en gingen rusten bij 2-0 dankzij opnieuw een doelpunt van Williams na 35 minuten. Vlak na de rust kwamen de Spanjaarden echter al opzetten met de aansluitingstreffer. We hielden echter stand en toen invaller Vidosic de 3-1 tegen de netten knalde leek de wedstrijd voorbij. Maar de Spanjaarden kwamen opnieuw opzetten en scoorden amper twee minuten later opnieuw tegen. Het was nog een kwartier bibberen maar uiteindelijk gebeurde wel het onwaarschijnlijke! Een mirakel was geschied! Winst tegen Spanje zette de wereld op z'n kop.. Nederland versloeg ondertussen Uruguay met het kleinste verschil.

De tweede wedstrijd volgde enkele dagen later tegen Nederland. En daarin werden we al gauw met onze voetjes opnieuw op de grond gezet. De Hollanders tikten ons bij vlagen weg en gingen verdien met een 2-0 voorsprong de rust in. Mijn oudere spelers waren allen serieus vermoeid maar met enkele vervangingen speelden we nog een puike tweede helft. Het bleef bij 2-0 en Spanje versloeg Urugauy ook al met het kleinste verschil.

De laatste wedstrijd bood ons nog altijd de nodige perspectieven. We begonnen voorzichtig. Uruguay nam de wedstrijd in handen en we hielden het vooral bij verdedigen. 0-0 aan de rust en de Nederlanders stonden al op 2-0 tegen Spanje. Virtueel geplaatst, maar ik wou het liever in stijl doen en besloot m'n spelers te laten aanvallen. En dat loonde. McKain kopte de 1-0 tegen de netten waarna we makkelijk uitvoetbalden. Spanje kwam nog terug tot 2-2 tegen Nederland maar dat mocht niet baten.

En zo gaan we - ongelooflijk maar waar - door naar de 2de ronde. Nederland werd groepswinnaar met 7 punten waarna Australië volgde met 6 punten. Spanje behaalde er vier en Uruguay bleef zonder punten achter. In de 2e ronde volgt Noorwegen.

Profiel  

Lierseboy
BerichtGeplaatst: 06 okt 2010, 01:17 
Belofte

WK 2018 - Ronde 2: Australië vs Noorwegen

De eerste ronde overleven was al een mirakel. In de tweede ronde uitgeloot worden tegen Noorwegen op papier een meevaller. Nog geen zeven minuten ver en we stonden ook al op voorsprong na een rake counter. De pret bleef echter niet duren want na een halfuur wist de Noren de gelijkmaker te scoren. De tweede helft was een maat voor niets en ook in de verlengingen konden de twee ploegen mekaar niet genoeg verontrusten. Strafschoppen moesten soelaas brengen. En aangezien onze keeper in een goede dag was en Noorwegen maar één van z'n vijf strafschoppen wist om te zetten was het een koud kunstje om de kwartfinales te bereiken na een al bij al saaie wedstrijd. Het WK was nu al meer dan geslaagd.

Profiel  

Lierseboy
BerichtGeplaatst: 06 okt 2010, 20:03 
Belofte

WK 2018 - Kwartfinale: Australië vs Frankrijk

In de kwartfinale volgde opnieuw een tegenstander van formaat. Frankrijk was zonder twijfel een paar maten te groot en ondanks dat we overrompeld werden in het begin van de wedstrijd wist David Williams ons toch op voorsprong te brengen na 24 minuten. We haalden zelfs de rust en konden maar moeilijk onze ogen geloven. De tweede helft was opnieuw pompen of verzuipen maar onze keeper ranselde elke bal uit zijn doel en toen Williams na 71 minuten de score verdubbelde was de kaars van de Fransen uit. We zaten bij de laatste 4 op het WK en konden het eigenlijk zelf niet vatten.

Profiel  

ArenA
BerichtGeplaatst: 06 okt 2010, 20:14 
ForumPipo

nice (y)

Profiel  

Lierseboy
BerichtGeplaatst: 07 okt 2010, 17:45 
Belofte

WK 2018 - Halve finale: Australië vs Brazilië

Volledig onverwacht waren we doorgedrongen tot de laatste vier op het wereldkampioenschap. Klagen konden we dus allerminst. Met de 'kanaries' als tegenstander in de halve finale wisten we natuurlijk dat dit het eindstation zou worden. Twee van onze sterspelers, Bresciano en Wilson, hadden bovendien het tornooi gebleseerd moeten verlaten en dus waren we volledig onthoofd. Aan onze ouderdomdekens dus om onze eer hoog te houden. Brazilië begon hevig maar na 6 minuten konden we toch een eerste counter op poten zetten. James Troisi knalde de bal onverwoestbaar binnen. De Brazilianen probeerde van deze klap te bekomen maar na een kwartier stond de wereld helemaal op zijn kop toen Williams de score verdubbelde. Brazilië liep gans de wedstrijd achter de feiten aan. Ze probeerden wel maar scoren zat er voor hen niet in en het sprookje van Australië ging verder.

Profiel  

Lierseboy
BerichtGeplaatst: 09 okt 2010, 15:06 
Belofte

WK 2018 - Finale: Australië vs Engeland

In de finale stond aartsrivaal Engeland te wachten. In tegenstelling tot bij ons, stond bij Engeland vooral een nieuwe generatie klaar. Enkel de oudgedienden Terry en Rooney maakten nog deel uit van de basisploeg. De Engelsen begonnen, net zoals de Brazilianen in de vorige partij, furieus aan de wedstrijd. Na amper enkele minuten besloot één van onze verdedigers zo één van die aanvallen af te breken en de bal keihard naar voren te schieten. Williams ging er achteraan, kon de bal nog net binnenhouden en gooide deze meteen voor doel waar Sean Currie, enkele jaren geleden nog door mij naar Lierse gehaald en momenteel spelend voor Marseille, de bal binnenschoof. Verbazing alom en het werd er alleen maar beter op toen Currie ook in de tweede helft nog een bal kon binnenschieten.

Australië wereldkampioen!

Profiel  

Lierseboy
BerichtGeplaatst: 16 okt 2010, 23:50 
Belofte

Ondanks het fantastische seizoen bij Feyenoord en de goeie vooruitzichten was ik toch niet helemaal meer op en top gemotiveerd om mijn nog één jaar durend contract uit te doen. Tijdens het WK ging ik dan ook even op speurtocht in de Premiership naar een nieuwe werkgever. Er werd onderhandeld met Southend maar die hadden geen zin om een afkoopsom voor een manager te gaan betalen. En zodoende kwam ik terecht bij Newcastle United.

Anno 2018 nog steeds een erg goede ploeg. Vorig jaar 4e geworden in de competitie met een kern die vooral bestaat uit heel wat talentvolle regens. Al herkennen we wel nog steeds Steven Taylor, Mascherano, Freddy Adu en Ben Arfa in de kern. En ohja, ook de 38-jarige Owen loopt er ook nog steeds rond.

Profiel  

Lierseboy
 Berichttitel: Re: [FM 08] NUFC (Previous clubs: Lierse, Man City, Feyenoord)
BerichtGeplaatst: 17 okt 2010, 00:33 
Belofte

Newcastle heeft een budget van meer dan 40 miljoen euro maar voorlopig wil ik daar nog niet al te veel van gebruiken aangezien de kern al vrij uitgebalanceerd is.

Nieuwkomers waren Oscar Ortiz (Boliviaanse jonge spits die overkomt van M. Haifa voor 1.5 miljoen €), Terry Dixon (Noord-Ierse international, komt gratis over van Coventry als back-up), Jelle Van Damme (komt over op huurbasis van Feyenoord als back-up) en Harry Kewell (bijna 40, komt over van Feyenoord om hem in de running te kunnen houden voor de Australische nationale ploeg maar werd meteen geleend aan satellietclub Hull City).

Daar zou het waarschijnlijk bij moeten blijven. Al hebben we wel nog een jonge talentvolle verdediger van Werder op het oog.

De voorbereiding was goed te noemen aangezien we geen enkel doelpunt tegen kregen. Maar onze twee galawedstrijden vielen dan weer wel tegen want zowel tegen Valencia als tegen Sporting konden we zelf ook niet scoren.

De eerste wedstrijd in de Premiership was bovendien al meteen een koude douche. Op Blackburn Rovers werd immers 2-0 verloren.

Profiel  

Lierseboy
BerichtGeplaatst: 17 okt 2010, 18:43 
Belofte

We gaan al meteen onze ambities mogen bijstellen vrees ik. Ook de tweede wedstrijd ging immers verloren; 1-3 tegen Man Utd. Opvallend is dat we twee keer een ijzersterke tweede helft spelen maar amper een kans kunnen afronden. Had nochans dit seizoen graag het één en ander verwezenlijkt in de competitie aangezien de ploeg nog op Europees topniveau zal tekortkomen. Maar het word dus meteen achtervolgen.

Met Australië volgt er dit najaar een tournee als wereldkampioen. Onze eerste wedstrijd, een galawedstrijd op eigen bodem, werd met 3-1 gewonnen tegen Canada.

Profiel  

Lierseboy
BerichtGeplaatst: 22 okt 2010, 23:49 
Belofte

Mijn debuut in de Premiership is een ware nachtmerrie. Ook de 3e wedstrijd ging verloren. 1-0 bij Coventry en bottom of the league.

In de voorronde van de CL konden we dan toch eens al onze frustraties kwijt. Tegen Göteborg werd het 4-0.

Profiel  

Lierseboy
BerichtGeplaatst: 06 nov 2010, 17:41 
Belofte

Van 0 op 9 naar 12 op 12 met onder meer een 0-1 zege op het veld van Chelsea. Een 7e plaats ondertussen en slechts vier punten achterstand meer op het leidersduo Man U / Chelsea.

Ook Europees gaat het voor de wind. Göteborg werd makkelijk opzij gezet in de voorronde van de CL waarna we terecht komen in een mooie groep met Bayern, Celtic en Beitar Jerusalem. In Israël werd er alvast gewonnen.

Profiel  

Lierseboy
BerichtGeplaatst: 04 dec 2010, 22:02 
Belofte

Na onze slechte start ging het alleen maar in stijgende lijn. Ondertussen zijn we, in de helft van de competitie, zelfs al 27 wedstrijden op rij ongeslagen.

In de Premiership zijn we opgeklomen naar de 2e plaats, op drie punten van leider Man Utd. Chelsea volgt als derde met nog eens vijf punten achterstand op ons. Het lijkt er dus op dat het een titelduel zal worden. De tweede wedstrijd in de terugronde, een onderling duel op Old Trafford, zou al wel eens zeer bepalend kunnen worden. En die match volgt natuurlijk midden in de overvolle kerstperiode.

Ook in de Champions League waren we niet te stuiten. We haalden immers 18 op 18 in een groep met Bayern, Celtic en H. Tel Aviv. En te zeggen dat Bayern vorig seizoen zelfs met de beker met de grote oren ging lopen. In de volgende ronde wacht Villarreal en ook dat mag normaal geen probleem vormen.

In de League Cup zijn we ook al in de halve finales terecht gekomen. We gingen al winnen in Bolton, op Arsenal en in de vorige ronde werd Man Utd met 3-0 huiswaarts gestuurd. In de volgende ronde wacht Liverpool.

Bring it on!

Profiel  

Lierseboy
BerichtGeplaatst: 06 dec 2010, 09:45 
Belofte

Hop, ook op Old Trafferd gingen we met de overwinning aan de haal: 0-2. De stand is nu mooi in evenwicht maar Man Utd blijft leider op basis van een beter doelsaldo. Denk dat we nog een aantal keer haasje over gaan spelen de komende maanden. Bovendien heeft mijn overwinning ervoor gezorgd dat Chelsea ook terug genaderd is tot op vijf punten van de leidersplaats.

Eén van m'n jonge spitsen, die vooral als sub gebruikt werd en onbeduidende LC en Europese matchen mocht spelen, is ondertussen wel uitgevallen voor >6 maand. Vraag me af of ik nog een vervanger zou aantrekken. Heb 4 zuivere spitsen voor 2 plaatsen, waaronder de 39-jarige Owen, maar heb ook wel een drietal spelers die ook als AC uit de voeten kunnen. Als ik dus begin te schuiven zou ik meestal wel een oplossing moeten kunnen vinden. Anderzijds gaat de terugronde wel heel zwaar worden met naast de competitie ook nog de CL, LC en FA Cup.

Profiel  

Lierseboy
BerichtGeplaatst: 29 dec 2010, 15:50 
Belofte

Na 32 wedstrijden zonder nederlaag was het uitgerekend de rode lantaarn, Derby County, die ons een nederlaag wisten aan te smeren. Momenteel is de zware maand januari bijna ten einde. Hebben nu 1 punt voorsprong op Man U maar lieten het wel na om tot 4 punten uit te lopen. In de FA Cup kwalificeerden we ons, na een replay tegen Coventry, voor de volgende ronde. En in de LC versloegen we Liverpool met 4-2 in de heenwedstrijd.

Profiel  

Lierseboy
BerichtGeplaatst: 31 dec 2010, 00:32 
Belofte

Januari afgesloten met nog twee behoorlijk zware blunders.

In de FA Cup met een compleet maar dan ook écht compleet reserve-elftal gaan spelen op het veld van Hartlepool, uitkomend in de L1, en ongelukkig 2-0 achtergekomen. Nog proberen recht te trekken maar uiteindelijk toch nog met 3-1 ten onder gegaan. Toch wel een kleine afgang tbh.

En dan, gezien ik op alle fronten wou blijven meestrijden tijdens de tweede competitiehelft, de Braziliaanse spits Fred voor 2 miljoen euro overgenomen van Olympique Lyon. Ondertussen al 35 maar nog niet versleten en ideaal als stand-in voor onze aanvallers waar we toch maar dunnetjes zitten voor 't moment. Na aankoop blijkt echter dat hij dit seizoen niet meer Europees speelgerechtigd is.

Komt er nog eens bij dat ik net naast een geweldige regen gegrepen heb. En dat omdat ik waarschijnlijk net te weinig loon geboden heb. Had niet gezien dat hij ook nog met Werder Bremen aan het onderhandelen was.

Gelukkig wel 4 punten kunnen uitlopen op Man United ondertussen aangezien die nu toch een keertje onderuit gingen in de competitie. Maar we krijgen wel een extra achtervolger want Chelsea is bezig aan een goede reeks en heeft Man Utd nu bijgehaald.

Profiel  

Lierseboy
 Berichttitel: Re: [FM 08] NUFC (Previous clubs: Lierse, Man City, Feyenoor
BerichtGeplaatst: 22 jan 2011, 20:51 
Belofte

Ondertussen zijn we half maart en de voorbije anderhalve maand was vrij belabberd.

De resultaten in de Premiership waren vrij bedroevend waardoor Man Utd zijn achterstand te niet te doen en ons zelfs even voorbijstak. Maar aangezien ze niet voorbij Portsmouth geraakten en wij wel Southend wisten te kloppen speelden we opnieuw haasje over. Eén punt voorsprong momenteel met nog 8 wedstrijden te gaan. Chelsea lijkt ook definitief af te haken en heeft nu al 9 punten achterstand.

In de finale van de League Cup wist Chelsea ons nochtans wel een serieuze kloot af te trekken. Elke aanval vloog er bij hun in terwijl bij ons elke kans vakkundig de nek werd omgewrongen. Resultaat was een verrassende 5-0 vernedering.

In de CL ging Villarreal dan wel weer makkelijk voor de bijl: 3-0 en 3-1. In de volgende ronde wacht Inter.

Profiel  

Lierseboy
BerichtGeplaatst: 06 feb 2011, 16:05 
Belofte

Inter werd moeiteloos uitgeschakeld. 2-0 thuis en 1-2 uit in ons voordeel.
In de halve finale wacht Valencia, dat verrassend genoeg Barcelona uitschakelde. De andere halve finale is een Engels onderronsje tussen Man U en Chelsea.

Ook in de competitie trekken we het laken naar ons toe. Met nog vijf speeldagen te gaan staan we aan de leiding samen met Man Utd, dat wel een wedstrijd meer gespeeld heeft. De tegenstand in de komende wedstrijden valt echter niet te onderschatten: WHU en Birmingham hebben niets meer te winnen, maar zowel Liverpool als Wigan en Tottenham, die beide strijden voor een CL plaats, worden nog een zware dobber.

Man Utd probeert ondertussen voor onstabiliteit te zorgen door mij als nieuwe kandidaat trainer naar voor te schuiven.

Profiel  

Lierseboy
BerichtGeplaatst: 12 feb 2011, 17:57 
Belofte

Op Liverpool 2-3 gaan winnen en West Ham thuis met een B-elftal met 2-0 geklopt. Zes punten voorsprong nu maar wel een wedstrijd meer gespeeld.

Nu een superbelangrijke week in het vooruitzicht met de halve finales van de CL tegen Valencia en de wedstrijd tegen Spurs.

Profiel  

Lierseboy
BerichtGeplaatst: 13 feb 2011, 19:40 
Belofte

Onze ambities hebben de afgelopen twee wedstrijden een serieuze knauw gekregen.

In de CL liepen we tegen Valencia uit tot 3-0 maar toch slaagden de Spanjaarden er nog in tot 3-3 terug te komen. We zullen dus moeten gaan winnen in Mestalla.

Mede daarom bracht ik in de competitiewedstrijd tegen Spurs een b-elftal op de mat. Spurs speelde het grootste deel van de wedstrijd met 10 man maar wist toch de 1-0 te scoren in blessuretijd.

Man U zo terug tot op 3 punten met een match minder gespeeld en hun doelsaldo is ook beter. Bovendien werden ze door Chelsea uit de finale van de CL gehouden waardoor ze zich nu enkel op de Premiership hoeven te concentreren.

Profiel  

Lierseboy
BerichtGeplaatst: 13 feb 2011, 22:57 
Belofte

En het ziet er nu naar uit dat we met lege handen gaan achterblijven.

In Valencia kwamen we in de 75e minuut op een 1-2 voorsprong maar 5 minuten later stonden de bordjes alweer in evenwicht. Nog alles geprobeerd in een slotoffensief maar zelfs helemaal het deksel op de neus gekregen; 3-2.

In de Premiership speelden we onze voorlaatste wedstrijd thuis tegen Wigan. Om Man U toch nog achter ons te houden had ik er niet beter op gevonden dan nog proberen de doelpuntenkloof van 6 doelpunten in te halen. Een ganse wedstrijd in de aanval dus ... maar we bleven zelfs steken op 2-2. Man Utd won en kwam tot op een punt met een match minder gespeeld.

Die inhaalwedstrijd wonnen ze met 2-7 (!) op het veld van Southampton waardoor enkel een nederlaag op het veld van Preston op de laatste speeldag hen nog van de titel kan houden. Wij gaan op bezoek bij Birmingham.

Profiel  

Lierseboy
BerichtGeplaatst: 21 feb 2011, 10:28 
Belofte

Op de slotspeeldag trokken we naar Birmingham waar we besloten vanaf de aftrap alles op de aanval te zetten. Na 16 mins waren we echter al op vervolgen aangewezen. En net op dat moment kwam Man U ook op voorsprong tegen Preston. De titel leek dus al meteen verloren.

Nog geen 2 minuten later stonden we echter al op 1-2. Maar ook dat feestje duurde niet lang want een minuut later was het al 2-2. En nog voor de rust kwam Birmingham zelfs opnieuw op voorsprong. Een dolle wedstrijd leek in de maak.

Meteen na de rust kwam de thuisclub echter op 4-2 waarna mijn spelers het hoofd lieten hangen. Birmingham won al bij al nog makkelijk met zware 7-2 cijfers.

Geen vuiltje aan de lucht denk je dan aangezien Man U gans de tijd met 1-0 aan het winnen was tegen Preston. Maar wat blijkt uiteindelijk? Met twee doelpunten in blessuretijd, waaronder ééntje van Ishiaku, ging Preston nog winnen op Old Trafford.

De titel had er dus nog wel in gezeten. Diep teleurgesteld besloot ik dan ook meteen mijn ontslag in te dienen bij Newcastle na een eerste seizoen in vele jaren zonder prijs te hebben moeten afsluiten.

Profiel  

Charlie
BerichtGeplaatst: 21 feb 2011, 11:45 
Kernspeler

7-2 tegen dogshit verliezen :uitlachen:

Profiel  

Lierseboy
BerichtGeplaatst: 21 feb 2011, 15:02 
Belofte

Echt he :(

Profiel  

Lierseboy
BerichtGeplaatst: 26 feb 2011, 00:56 
Belofte

Na mijn ontslag kwamen er vele clubs aankloppen maar slechts met enkele werden serieuze gesprekken aangeknoopt. Daaronder PSV, Liverpool en ook Arsenal, waarbij ik uiteindelijk besloot een driejarig contract te tekenen.

Anno 2019 ligt de gemiddelde leeftijd naar mijn aanvoelen aan de hoge kant (28) maar dat is ook niet verwonderlijk als je weet daar enkele oudjes zoals Craig Gordon (36), Diarra (34), Mertesacker (34), Daniel Alves (36), Goran Pandev (35) en Bendtner (31) aan de slag zijn.

Op termijn moeten we dus zeker aan verjonging denken. Maar op de eerste plaats wil ik volgend jaar kampioen worden met al deze ervaren jongens, eventueel zelfs met een verhoogde gemiddelde leeftijd.

Aandachtspunt wordt ook de huisstijl van Arsenal: mooi, technisch voetbal op de kleine ruimte moet & zal op de mat gebracht worden.

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 65 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2

Alle tijden zijn GMT + 1 uur