Het is nu 20 jan 2018, 21:32

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 2553 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 60, 61, 62, 63, 64  Volgende
Auteur Bericht
Charlie
 Berichttitel: Re: Wielerdagboekje en wielerevenementen
BerichtGeplaatst: 13 okt 2010, 11:14 
Kernspeler

Tommy Cockles schreef:
Mijn doel voor volgende zomer is ook al bekend: een 2 weken durende moordende rondrit in de Franse Alpen met alle gekende toppers op de menu: Glandon, Croix de Fer, Izoard, Alpe d'Huez, Iseran, Mont Cenis, Galibier, Lautaret, ... Geen vlakke ritten of aanloopritten, direct ritten van 3000 HM om meteen warm te draaien :D 1 rit is de Marmotte zonder aankomst op Alpe d'Huez bij, maar voor wie wil kan die erbij nemen moest ie nog 'zin' hebben lol. 'k Heb mijn trainingsschema's al klaar, 'k ga sinds enkele weken terug elke zaterdag gaan fietsen en in de week komt daar voor de algemene conditie badminton, squash, fitness en lopen bij. Een beetje veel hooi op de vork maar ik wil eindelijk terug naar de 75 kilo, wat bloed zweet en tranen zal kosten :lol:

Home made schema's?

Profiel  

Flikker
BerichtGeplaatst: 15 nov 2010, 15:00 
Junior

Net terug van een driedaagse in de Zwitserse bergen met de mountainbike.

Eerste dag begon nochtans goed, na een goed uur klimmen gebroken ketting en rit zat er al op.
In het dal de ketting laten vervangen en in de late namiddag dan toch nog de 15 km lange klim gedaan. Toen wel al besloten dat al het gesukkel met de mountainbike genoeg geweest is en een nieuwe aan te schaffen deze week.

Tweede dag regen bij het opstaan, toch uurtje gaan lopen en in de namiddag nog 3 uur gaan biken.

Laatste dag in de voormiddag deel van de grand raid des alpes gevolgd, ik weet niet of iemand deze tocht kent? Schitterende klimmen en ditto afdalingen (y)
In de namiddag nog eens naar het dal gereden en de 15 km lange klim weer gedaan (op asfalt dus wel), zat er helemaal door op het einde. Conditie is al goed voor november (y)

Volgende maanden vooral op duur en uithouding trainen, om zo Marmotte, Dolomietenmarathon en ook nog de Transalp te kunnen rijden :love: (op voorwaarde dat inschrijven overal lukt)

Profiel  

spekkie
BerichtGeplaatst: 15 nov 2010, 16:41 
Belofte

Flikker schreef:
Volgende maanden vooral op duur en uithouding trainen, om zo Marmotte, Dolomietenmarathon en ook nog de Transalp te kunnen rijden :love: (op voorwaarde dat inschrijven overal lukt)

Ik hoop dat je dat voor de Dolomietenmarathon al gedaan hebt?

Profiel  

Flikker
BerichtGeplaatst: 15 nov 2010, 20:25 
Junior

spekkie schreef:
Flikker schreef:

Nee, zijn die inschrijvingen al bezig misschien?
Dolomietenmarathon maak ik mij het minste zorgen over, connecties zijn daar gekend :P

Profiel  

spekkie
BerichtGeplaatst: 15 nov 2010, 22:05 
Belofte

Flikker schreef:
spekkie schreef:
Flikker schreef:

Dolomietenmarathon maak ik mij het minste zorgen over, connecties zijn daar gekend :P

De inschrijvingen zijn op 4 november al afgesloten. De 19e wordt bekend wie mag deelnemen.

Profiel  

Flikker
BerichtGeplaatst: 15 nov 2010, 22:09 
Junior

spekkie schreef:
Flikker schreef:
spekkie schreef:
Flikker schreef:

De inschrijvingen zijn op 4 november al afgesloten. De 19e wordt bekend wie mag deelnemen.

Daar had ik geen idee van, dacht dat die pas ook in december openden. Connecties is aanspreke dus, ook al wordt Marmotte wel het hoofddoel. Jammer wel als ik alsnog niet kan meedoen, niets zo mooi geregeld als Maratona :(

Profiel  

spekkie
BerichtGeplaatst: 16 nov 2010, 09:25 
Belofte

Flikker schreef:
spekkie schreef:
Flikker schreef:
spekkie schreef:
Flikker schreef:

Daar had ik geen idee van, dacht dat die pas ook in december openden. Connecties is aanspreke dus, ook al wordt Marmotte wel het hoofddoel. Jammer wel als ik alsnog niet kan meedoen, niets zo mooi geregeld als Maratona :(

Goed informeren op voorhand! Een snelle blik op hun website werpen is genoeg, want alle data staan erop. Zie maar dat je bij de Marmotte op tijd bent :)

Profiel  

Flikker
BerichtGeplaatst: 16 nov 2010, 12:12 
Junior

Marmotte en Transalpdata staan wel al aangeduid hoor, geen probleem :wink:

Profiel  

Jeenyus
BerichtGeplaatst: 17 nov 2010, 08:19 
Kernspeler

Programma voor onze fietsweek naar Italië is uitgestippeld.

Etappe 1: Martenslinde - Trier
Etappe 2: Trier - Haguenau
Etappe 3: Haguenau - Mauchen
Etappe 4: Mauchen - Buchs (bij Liechtenstein)
Etappe 5: Buchs - Zernez
Etappe 6: Zernez - Bormio
Etappe 7: Passo del Mortirolo e Passo di Gavia

In totaal net geen 1.000 km.

Profiel  

spekkie
BerichtGeplaatst: 17 nov 2010, 18:49 
Belofte

Jeenyus schreef:
Programma voor onze fietsweek naar Italië is uitgestippeld.

Etappe 1: Martenslinde - Trier
Etappe 2: Trier - Haguenau
Etappe 3: Haguenau - Mauchen
Etappe 4: Mauchen - Buchs (bij Liechtenstein)
Etappe 5: Buchs - Zernez
Etappe 6: Zernez - Bormio
Etappe 7: Passo del Mortirolo e Passo di Gavia

In totaal net geen 1.000 km.

Super, zo'n reizen wil ik in de toekomst ook ondernemen.

Profiel  

Jeenyus
BerichtGeplaatst: 20 nov 2010, 15:09 
Kernspeler

Terug van MTB tourtocht in Mol (Sunparks). Pas mijn 2e rit na een zéér rustige periode. Basisconditie heeft er zeker onder geladen. Dat merkte ik donderdagavond toen ik terug was begonnen, compleet leeg gereden. Daar ik vrij snel terug opbouw, merkte ik vandaag al progressie. 51.5 km aan 22 gemiddeld incl. een (weliswaar korte) wandeling naar ne fietsenboer na kettingbreuk. Op de power zal het nog wat wachten zijn en de langere afstanden is trainen en opbouwen. Morgen opnieuw en in de week proberen een avondritje te doen van 50 à 60 km en het zal niet lang duren. Hoppa.

Profiel  

KingDJ
BerichtGeplaatst: 23 nov 2010, 08:49 
Veteraan

Dit weekend ook nog es een tochtje gemaakt. Een 2 uurkes en een goeie 60 km, ging goed. Alleen een beetje friskes :)

Mijn alpentocht voor deze zomer is echter vervangen door een alternatieve route: een 10-daagse tocht doorheen de Auvergne. Zal ook geen makkie worden, want per dag moeten toch ook telkens rond de 2000 HM overwonnen worden (met enkele zwaardere ritten bij als uitschieter). Heel benieuwd naar wat die streek gaat geven :)

Profiel  

Jeenyus
BerichtGeplaatst: 28 nov 2010, 12:29 
Kernspeler

Gisteren tourtocht in Maasmechelen gereden. Bijzonder mooi parcours daar aan de Maas met heel wat kuitenbijters, veel wandelaars gezien op de hellingen! Zelf één keer moeten afstappen doordat die voor mij voet aan de grond zette. Nuja, ook zonder dat stond ik een paar tanden te groot denk ik. Miste wat parcourskennis daar. Voor het overige terug bij de snellere van het pak. Alleen maar bikers opgeraapt. Is wel een voordeel als ge naar niemand moet kijken en constant uw eigen tempo kunt rijden (ook als het even minder gaat). Volgende week Lommel en dan Zutendaal.

Profiel  

Jeenyus
BerichtGeplaatst: 28 nov 2010, 12:30 
Kernspeler

Tommy Cockles schreef:
Dit weekend ook nog es een tochtje gemaakt. Een 2 uurkes en een goeie 60 km, ging goed. Alleen een beetje friskes :)

Mijn alpentocht voor deze zomer is echter vervangen door een alternatieve route: een 10-daagse tocht doorheen de Auvergne. Zal ook geen makkie worden, want per dag moeten toch ook telkens rond de 2000 HM overwonnen worden (met enkele zwaardere ritten bij als uitschieter). Heel benieuwd naar wat die streek gaat geven :)

Die streek ken ik niet zo. Welke interessante cols liggen daar? Laatst een artikel gelezen over Beaufort (bij Albertville). Moet de moeite zijn qua natuur, rust en baantjes. Ook de streek rond Annecy hoor ik veel goeds van.

Profiel  

Jeenyus
BerichtGeplaatst: 28 nov 2010, 14:23 
Kernspeler

Flikker schreef:

Eerste dag begon nochtans goed, na een goed uur klimmen gebroken ketting en rit zat er al op.
In het dal de ketting laten vervangen en in de late namiddag dan toch nog de 15 km lange klim gedaan. Toen wel al besloten dat al het gesukkel met de mountainbike genoeg geweest is en een nieuwe aan te schaffen deze week.

Tweede dag regen bij het opstaan, toch uurtje gaan lopen en in de namiddag nog 3 uur gaan biken.

Laatste dag in de voormiddag deel van de grand raid des alpes gevolgd, ik weet niet of iemand deze tocht kent? Schitterende klimmen en ditto afdalingen (y)
In de namiddag nog eens naar het dal gereden en de 15 km lange klim weer gedaan (op asfalt dus wel), zat er helemaal door op het einde. Conditie is al goed voor november (y)

De Grand Raid, die staat in mijn 4-jarenplan! Ook wel bekend als de Cristalp. Artikel gelezen van een werknemer van Hope die deze rit heeft gereden vorig jaar. De moeite. 5.600 hoogtemeters op een 140 km. Bijzonder zwaar. Pas de Lona (de laatste col notabene) is een regelrechte smeerlap. Hier stappen zelfs de grote jongens af. 45 min te voet de bike omhoog duwen is hier geen uitzondering, om maar te zeggen ...

Ik zou graag de Oetztaler Radmarathon rijden, maar tegen de tijd dat zij bekend maken wie mag starten, is wat laat voor mij. Grote gok dan als ge alles al begin 2011 moet regelen. Daarom aan het denken over de Marmotte. Ergens in december starten de inschrijvingen zeker? En anders zit ik te denken aan de Alpen Challenge in Lenz (SUI).

Profiel  

Flikker
BerichtGeplaatst: 28 nov 2010, 20:36 
Junior

Jeenyus schreef:
Flikker schreef:

De Grand Raid, die staat in mijn 4-jarenplan! Ook wel bekend als de Cristalp. Artikel gelezen van een werknemer van Hope die deze rit heeft gereden vorig jaar. De moeite. 5.600 hoogtemeters op een 140 km. Bijzonder zwaar. Pas de Lona (de laatste col notabene) is een regelrechte smeerlap. Hier stappen zelfs de grote jongens af. 45 min te voet de bike omhoog duwen is hier geen uitzondering, om maar te zeggen ...

Ik zou graag de Oetztaler Radmarathon rijden, maar tegen de tijd dat zij bekend maken wie mag starten, is wat laat voor mij. Grote gok dan als ge alles al begin 2011 moet regelen. Daarom aan het denken over de Marmotte. Ergens in december starten de inschrijvingen zeker? En anders zit ik te denken aan de Alpen Challenge in Lenz (SUI).

Idd, de Cristalp zou naar het schijnt schitterend zijn om te rijden. En maar 1 dagje, uiteraard nog steeds lastig, maar niet dodelijk om maar te zeggen.
Alles is geregeld voor de Transalp, inschrijving moet juist nog in orde raken, geen sinecure.

Heb hem zelf nog niet gereden, maar de verhalen die ik al gehoord heb zijn heroïsch, zou echt wel het zwaarste van het zwaarste zijn, kijk er naar uit (y)

Profiel  

spekkie
BerichtGeplaatst: 30 nov 2010, 09:33 
Belofte

De Cristalp ziet er schitterend uit qua parcours, maar ik denk dat ik eerst wat cyclo's op de weg zou proberen vooraleer echt de zware MTB-marathons te gaan rijden. Stuurvaardigheid is namelijk niet mijn sterkste punt.

Profiel  

Flikker
BerichtGeplaatst: 30 nov 2010, 10:32 
Junior

spekkie schreef:
De Cristalp ziet er schitterend uit qua parcours, maar ik denk dat ik eerst wat cyclo's op de weg zou proberen vooraleer echt de zware MTB-marathons te gaan rijden. Stuurvaardigheid is namelijk niet mijn sterkste punt.

Qua techniek zit ik ook niet bij de top hoor, geen paniek :green:

Alleszins, ik ben 2 weken geleden in Zwitserland gaan rijden met de MTB, mijn afdalingen van dag 3 waren al stukken beter en stukken sneller dan dag 1.
In de Ardennen zou je lessen kunnen volgen volgens mijn gezel (die het mij dan weer leerde) hoe afdalingen en heel steile beklimmingen te nemen. Simpele dingen, die enorm veel uitmaken.
Oefening baart kunst :wink:

Profiel  

Flikker
BerichtGeplaatst: 14 dec 2010, 12:36 
Junior

Den deze is ingeschreven voor de Transalp :worship: :love:

Profiel  

Davy
BerichtGeplaatst: 14 jan 2011, 13:37 
Kernspeler

Ik ga me voor het nieuwe seizoen eens in het nieuw steken; de helm heb ik juist gekocht, nu nog een koersbroek, shirt en wat accessoires. Ik verschiet er toch telkens van hoeveel wielerkledij wel niet kost :x

Terzijde, ik rijd met spd-pedalen, loont het de moeite om over te schakelen op spd-sl? Het basismodel (pedaal) van shimano kan ik hier in de fietsenwinkel voor 35 euro kopen, de plaatjes iets van een 15 euro.

Profiel  

Charlie
BerichtGeplaatst: 14 jan 2011, 19:40 
Kernspeler

Kledij kost idd veel geld eh? Overdreven. Ik heb nu nog maar 2 korte broeken en toch al een truitje of 4 en vind dat nog niet echt veel... Keer goei paar handschoenen moeten kopen ook, maar waar.

Rij ook met spd pedalen ben daar wel content over: klein contact opp, harde zolen van schoen. Maar zou ook wel eens willen weten hoe dat zit met die spd-sl's of het anders rijden is.

Profiel  

Davy
BerichtGeplaatst: 20 jan 2011, 16:37 
Kernspeler

Charlie schreef:
Kledij kost idd veel geld eh? Overdreven. Ik heb nu nog maar 2 korte broeken en toch al een truitje of 4 en vind dat nog niet echt veel... Keer goei paar handschoenen moeten kopen ook, maar waar.

Inderdaad zwaar overdreven vind ik.
Toegegeven, ik heb bijvoorbeeld een koersbroek van 35 euro en eentje van 70 euro, de duurste zit wel het beste. Die houd ik dan vooral voor langere ritten. Maar voor op mijn rollen te rijden of korte ritjes is die goedkopere broek perfect. Het is een beetje afwegen soms...

Je bent wel niet van de regio, maar in Aalst bij Van Eyck is er wel een ruim assortiment (wel niet de goedkoopste winkel en der lopen daar heel wat hufters rond :D).

Profiel  

Flikker
BerichtGeplaatst: 20 jan 2011, 17:20 
Junior

Van Eyck heeft ongeloofelijk veel en goed materiaal, maar de service daar is soms echt verschrikkelijk !

Toch aan de gewone kassa, de mannen die aan de fietsen werken zijn daarentegen wel top. Heb daar vorige maand nog prachtige mountainbike kunnen kopen tegen goeie prijs (y)

Bij kleren daarentegen kan ik de prijs niet goed afwegen, wat mij het meest verbaasd zijn de prijzen van de schoenovertrekjes :crazy:
Daarom dat ik die bij AS adventure ga kopen, misschien vind je daar wel nog meer goedkoper materiaal.

Profiel  

tomdobbels
BerichtGeplaatst: 20 jan 2011, 17:43 
Kernspeler

Wie komt er naar Velofollies van 't weekend?

Profiel  

Jeenyus
BerichtGeplaatst: 20 jan 2011, 23:22 
Kernspeler

Davy schreef:
Toegegeven, ik heb bijvoorbeeld een koersbroek van 35 euro en eentje van 70 euro, de duurste zit wel het beste. Die houd ik dan vooral voor langere ritten. Maar voor op mijn rollen te rijden of korte ritjes is die goedkopere broek perfect. Het is een beetje afwegen soms...

Je bent wel niet van de regio, maar in Aalst bij Van Eyck is er wel een ruim assortiment (wel niet de goedkoopste winkel en der lopen daar heel wat hufters rond :D).

Ik koop mijn kleren nu nog enkel of online of in solden. Daar kan kunnen de lowbudget-winkels niet tegenop. Beetje zoeken, dat wel, maar wie zoekt die vindt. Zelf heb ik het voordeel dat ik in een club rij, voor 2011 is er nieuwe kleding besteld, 2 truitjes korte mouw, 2 korte broeken, 1 lange broek, 1 lange mouw, 1 windvest en een gepersonaliseerde helm (twv ongeveer 120 euro). Kosten voor mij, 0 euro. Daarbuiten rij ik met Assos of Giordana. Van beide zeer tevreden. Assos is gewoon een ander niveau, mijn oudste broek begint nu aan het 5e seizoen. Belettering is eraf, maar dat zeem is nog steeds niet versleten. Naden en bretellen ook niet. Set van Giordana 4 seizoenen mee gereden, nu versleten (zowel gebruikt op de koersfiets als de MTB, Assos enkel koersfiets). Nu nieuwe set van Giordana binnen van Mellow Johnny's. Daarbuiten wel nog verslaafd aan speciale tenues (fietswinkel in Livigno, Werchter, ONCE, en nog verschillende oude wollen truien).

Profiel  

Charlie
BerichtGeplaatst: 21 jan 2011, 09:58 
Kernspeler

Davy schreef:
Charlie schreef:

Der is een van Eyck in Roeselare ook. Maar ze hebben er toch alleen kledij van de Protour ploegen? (Ben er eens vlug door gegaan).

Profiel  

Davy
BerichtGeplaatst: 25 jan 2011, 09:22 
Kernspeler

Jeenyus schreef:
Ik koop mijn kleren nu nog enkel of online of in solden. Daar kan kunnen de lowbudget-winkels niet tegenop. Beetje zoeken, dat wel, maar wie zoekt die vindt. Zelf heb ik het voordeel dat ik in een club rij, voor 2011 is er nieuwe kleding besteld, 2 truitjes korte mouw, 2 korte broeken, 1 lange broek, 1 lange mouw, 1 windvest en een gepersonaliseerde helm (twv ongeveer 120 euro). Kosten voor mij, 0 euro. Daarbuiten rij ik met Assos of Giordana. Van beide zeer tevreden. Assos is gewoon een ander niveau, mijn oudste broek begint nu aan het 5e seizoen. Belettering is eraf, maar dat zeem is nog steeds niet versleten. Naden en bretellen ook niet. Set van Giordana 4 seizoenen mee gereden, nu versleten (zowel gebruikt op de koersfiets als de MTB, Assos enkel koersfiets). Nu nieuwe set van Giordana binnen van Mellow Johnny's. Daarbuiten wel nog verslaafd aan speciale tenues (fietswinkel in Livigno, Werchter, ONCE, en nog verschillende oude wollen truien).

Zo doe ik het ook, in de solden en via internet. Vaak op cyclewear en futurumshop, daar kan je soms wel koopjes doen, en qua kwaliteit valt dat behoorlijk mee.
Maar als je via een club aan kledij kan raken, dan is dat nog altijd voordeliger (y)

Profiel  

Davy
BerichtGeplaatst: 25 jan 2011, 09:23 
Kernspeler

Charlie schreef:
Davy schreef:
Charlie schreef:

Der is een van Eyck in Roeselare ook. Maar ze hebben er toch alleen kledij van de Protour ploegen? (Ben er eens vlug door gegaan).

In Aalst heb je ook andere kledij, een redelijk assortiment vind ik (maar duur :) )

Profiel  

Davy
BerichtGeplaatst: 27 jan 2011, 13:44 
Kernspeler

Iemand soms ervaring met de wielerkledij van etixx?
Dat ziet er nog wel deftig uit: http://shop.etixx.be/#

Profiel  

Davy
BerichtGeplaatst: 09 feb 2011, 11:49 
Kernspeler

Gisteren nog eens gaan fietsen, ritje van 40 km langs Dender en Schelde.
Aangenaam weertje, iets frisser en wat meer wind dan gedacht. Ik was blij dat ik thuis was :D.

Vanavond nog een uurtje op de rollen terwijl ik naar de (opgenomen) rit in Qatar kijk :)

Profiel  

Flikker
BerichtGeplaatst: 09 maart 2011, 23:12 
Junior

Nu weer aan het opbouwen, schema ligt vast voor Juli: eerst Pyreneneen om dan een weekje thuis te zitten en daarna Transalp te gaan rijden (y)

Vanaf volgende week de bank van de post cycling tour starten met de Ename Classic.
Jammer dat de Reuzen van Vlaanderen niet meer bestaan, mijn favoriete toertocht vroeger :(

Profiel  

KingDJ
 Berichttitel: Re:
BerichtGeplaatst: 31 maart 2011, 15:59 
Veteraan

Tommy Cockles schreef:
Allé, tijd voor een klein verslagje van vandaag nu ik al wat meer uitgerust ben.

Vanmorgen uit de veren om 5u00, dan direct spaghetti gefret en nog wat broodjes enzo, om dan tegen 6u00 met de auto aan te zetten richting Grote Markt (Brugge). Eens ingeschreven konden we ( = ik en mijn vaste koersmaat B.) vertrekken (7u15). Al gauw merkten we dat er een strakke wind stond en dat het erop aan zou komen om een goed groepje te vinden. Een eerste peletonnetje werd al meteen gevormd, maar van 'rustig meeglijden' was hoegenaamd geen sprake: 't ging direct tegen de 35 en sneller. 't Was bijten om te kunnen volgen, maar eens de stijfheid uit de benen was ging het wel vlot. Bij momenten werd er zelfs in waaiers gereden vanwege de sterke wind aan de kust, het was dus opletten geblazen om niet 'uitegwaaierd' te worden.

Bon, om 9u25 (na 2 u15) stonden we aan de eerste controle in Lichterbvelde (na 49 km). Nu lijkt het alsof we traag gereden hebben (onder de 25 gemiddeld), maar achteraf bleek dat we niet 257 maar 284 kilometer hadden afgelegd, vandaar :roll: :roll: Enfin, na de controle terug direct er tegenaan tegen 35 en hoger, en dit tot de eerste (echte) kasseistrook in Eine. Daar brak de groep in stukken, wij konden aanpikken in het 2de groepje (heeft wel ferm krachten gekost). Ik wist toen al dat het heel heel lastig ging worden om de volledige afstand uit te rijden, want we hadden nog geen moment ontspannen kunnen rijden en ook al een heel eind in de wind zitten rijden. Even verder kwamen we aan de Paddestraat, mijn trainingsgebied dus kon ik het niet laten mee te gaan met de eersten toen die hun demmarages begonnen. Op de Lippenhovestraat zelf de kop genomen van de groep :) Woekeren met krachten die eigenlijk later nuttiger zouden zijn heet dat.

Na 139 km ofzo (bij ons wss dus na 170 ofzo :lol: ) de eerste helling, niks speciaals. Grotenberg, Rekelberg, Molenberg en Wolvenberg, allemaal geen probleem. Dan bevoorrading, om daarna aan de Oude Kwaremont te beginnen. Mijn maat B. had blijkbaar superbenen, en sloeg meteen een kloof op de groep, ik liet weten dat hij z'n eigen 'wedstrijd' maar moest rijden, en we zouden elkaar aan de finish wel terugzien. Het moet gezegd: ik had toch wel een zwak moment op de Kwaremont, wss omdat ik me net ervoor had zitten volproppen bij de bevoorrading :D Soit, daarna de Paterberg op, met moeite maar het ging, dan de Koppenberg. Ik reed (oa met de hulp van enkele omstaanders) hem bijna tot boven op, totdat er net voor me iemand voet aan grond zette, nuja, geen ramp he...

Maar vanaf dan begon ik me toch leger en leger te voelen, ik at alles op wat ik bij me had van broodjes enzo, maar het beterde niet; ik dacht sterk aan opgeven. Vooral omdat de volgende controle nog ruim 50 km (ofte een helling of 7-8) verder was. Ben dan maar al zwalpend verdergereden, 't was duidelijk dat de kaap van 200 km bereikt was. Ik viel dan nog alleen ook, toen ik een groepje moest laten rijden. Alleen tegen de wind doorgereden tot de laatse bevoorrading in Brakel, me daar weer volgepropt met bananen en appelsienen, en ik voelde me precies herboren na die korte pauze en zware lunch. Plots was Tenbosse precies vlak, en reed ik de Muur op alsof ik nog maar 10 km had gefietst :) Heb dan nog 2 groepjes ingehaald, en op de Bosberg nog es alles gegeven, om me dan naar benden te storten naar de finish. Uiteindelijk maar op 10 minuutjes van B. ge-eindigd, toch redelijk goed nog :) Achteraf redelijk moe, maar ben al goed gerecupereerd (y) Volgend jaar afspraak graag met nog enkele andere forumers, 't is de moeite :) (y) Dan wel eens wat beter weer mss bestn want vandaag was't echt afzien, de wind zat toch meer tegen dan verwacht, en de regen af en toe voelde ook maar koud aan.

Damn, sweet memories... 7 jaar later, 15 kilo vetter, en honderden km's minder in de benen dan anders dit jaar. 'k Ben ne luierik geworden als ik terugdenk aan vroeger :cry: :cry:

Profiel  

Flikker
BerichtGeplaatst: 31 maart 2011, 16:08 
Junior

Terug harder beginnen trainen is de boodschap :green:

Om eventjes terug te komen op wat je in de andere topic over de Ronde voor toeristen zei: ik hou inderdaad ook niet van de drukte, maar het is toch amusanter om met velen te kunnen rijden ipv met een beperkt groepje. Als je goed bent kun je er namelijk veel laten zien dat je goed bent :green:

Ikzelf woon nu op amper 1 kilometer van de meet in Ninove, dus de finale met Muur en Bosberg zitten bijna altijd in men trainingsparcours, morgen eindelijk nog eens Pater, Koppenberg en dergelijke meepakken dus, lang geleden (y)
Oude Kwaremont is er wel niet bij op de 140 :(

Profiel  

KingDJ
BerichtGeplaatst: 31 maart 2011, 17:13 
Veteraan

't Is idd leuk om in grotere groep te rijden, en als je goed in vorm bent is 't leuk om wat te spelen op de bergjes natuurlijk (y) Maar tijdens de RVV is de groep TE groot zodat het soms echt gevaarlijk wordt. Al gaf het bij mij wel echt een kick toen ik in 2004 op de Muur wegreed van 2 Duitsers die in m'n wiel zaten en luid werd aangemoedigd door een ware mensenmassa. Dat was echt schitterend om te beleven en dat moment ga ik nooit vergeten. Na ruim 250 km stikkapot aan de voet van de Muur komen en dan al dat volk zien en herleven en er nog es alles uitpersen, kippenvel van onder tot boven :)

Wie weet word ik ooit nog es zo zot om het toch nog es te doen, 't zal ergens niet voor dit jaar zijn want overmorgen vertrek ik op skiverlof :cool: Veel succes alleszins zaterdag en hopelijk voor jou wordt het erg mooi weer (y) (y)

Profiel  

Flikker
BerichtGeplaatst: 31 maart 2011, 17:29 
Junior

Tis jammer genoeg voor morgen al, zaterdag kan ik niet :(

Vorig jaar op de Muur wel bovengeraakt, niet dat dat zo een prestatie is, maar als je zag tussen welke (vallende) mensen ik toen ben geslalomt mag je het wel een hele prestatie noemen. Dan is het leuke er inderdaad af.
Mag je zondagmorgen trouwens nog op het parcours? Zou met een vriend de finale nog eens willen rijden, met al dat volk, heerlijk (y)

En ik vertrek binnen 2 weken ook op skiverlof, de rest van het gezin voor te snowboarden, ik voor te fietsen, dus geen excuses Tommy, fietsen kan altijd :green:

Profiel  

Davy
BerichtGeplaatst: 05 apr 2011, 14:14 
Kernspeler

Heeft er iemand ervaring mee hoe je vanuit Oost-Vlaanderen rustig naar de kust kan rijden? Bestaan er specifieke routes? Om precies te zijn vanuit Gent (ik ben van Aalst, maar weet de weg wel al naar Gent :))

Profiel  

Charlie
BerichtGeplaatst: 05 apr 2011, 14:38 
Kernspeler

Phoe, zal ook wel te zien zijn langs waar ge wil gaan zeker? Kortst zal zijn via Brugge naar Oostende, er loopt precies een rivier van gent naar Brugge die uit komt aan het minnewater... In de toekomst zou het ook wel handig zijn voor mij te weten, alhoewel ik geen 400 euro wil spenderen aan een Garmin..

Profiel  

Davy
BerichtGeplaatst: 05 apr 2011, 15:14 
Kernspeler

Charlie schreef:
... ik geen 400 euro wil spenderen aan een Garmin..

Idem.

Vanuit Gent zal ik nog tot aan de Brugse vaart geraken, eventueel stuk langs R4. Maar in Brugge rijd ik me altijd hopeloos vast :D

Profiel  

Charlie
BerichtGeplaatst: 05 apr 2011, 16:03 
Kernspeler

Fietsen knooppunten? ( fietsnet.be ) stond op toeristforum, daar nog wel wat nuttige info gehaald.

Profiel  

Flikker
BerichtGeplaatst: 05 apr 2011, 16:49 
Junior

Davy schreef:
Heeft er iemand ervaring mee hoe je vanuit Oost-Vlaanderen rustig naar de kust kan rijden? Bestaan er specifieke routes? Om precies te zijn vanuit Gent (ik ben van Aalst, maar weet de weg wel al naar Gent :))

Goh ja, ik reed altijd met men vader naar de kust vanuit Denderleeuw, maar de laatste keer is nu al 2 jaar geleden en ik weet de weg nu niet meer perfect.

Wij reden alleszins over Zottegem, Gavere, .. richting Deinze en vandaar waren dat vooral de grote steenwegen. Qua grote lijnen is dat wat ik me vooral herinner.

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 2553 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 60, 61, 62, 63, 64  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur