Het is nu 20 jan 2018, 21:39

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 2553 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 59, 60, 61, 62, 63, 64  Volgende
Auteur Bericht
spekkie
 Berichttitel: Re: Wielerdagboekje en wielerevenementen
BerichtGeplaatst: 18 jun 2010, 12:12 
Belofte

Jeenyus schreef:
Ik ga richting de 4.000 km. Zwaarste rit dit jaar 2 weken geleden in Duitsland, 146 km en 2.600 hoogtemeters. Langste rit vorige maand, 255 km en de dag erna 222 km. Nu zaterdag de 8 van Munster rijden en dan nog een beetje trainen voor de cinglé eind juli.

Goed bezig (y) Lange ritten die je daar doet. Is de 24u van Zolder niet iets voor jou? Als solist welteverstaan? Ik wil er mij binnen dit en 2-3 jaar alleszinds eens aan wagen.

Profiel  

Jeenyus
BerichtGeplaatst: 18 jun 2010, 22:05 
Kernspeler

Zie dat inderdaad wel zitten, ben wel te vinden voor die duur-uitdagingen. In de club zijn er nog enkelingen die erover twijfelen. Vorig jaar hebben we de 24u in een team van 3 gereden. Als ik mijn gemiddelde 10 per uur omlaag haal, zit ik nog aan 28, moet dus te doen zijn.

Gisteren na anderhalve maand mijn start to run weer opgepikt en 5km gaan lopen. 200 km fietsen en geen enkele spier die moeilijk doet, 5 km lopen en zo stijf als een plank :hmm: :lol:

Profiel  

KingDJ
BerichtGeplaatst: 04 jul 2010, 18:16 
Veteraan

Ik vertrek aanstaande vrijdag voor een fiets 8-daagse doorheen de bergen in Oostenrijk-Zwitserland-Italië. Heb nog niet zoveel getraind, ben net terug van 3 weken reis maar heb vorige week aan het Gardameer 4 dagen stevig kunnen mountainbiken dus dat zal ook wel OK zijn voor de conditie. Al heb ik toch gemerkt dat een keienweg aan 15 % omhoog zelfs met een MTB bijna onmogelijk te berijden valt :lol:

Profiel  

KingDJ
BerichtGeplaatst: 04 jul 2010, 18:23 
Veteraan

Jeenyus schreef:
200 km fietsen en geen enkele spier die moeilijk doet, 5 km lopen en zo stijf als een plank :hmm: :lol:

Sounds familiar. Als ik na een fietsvakantie in de bergen es een wedstrijdje voetbal speel of es ga lopen heb ik net hetzelfde. Fietsen en lopen gaat niet altijd zo goed samen helaas.

Profiel  

spekkie
BerichtGeplaatst: 07 jul 2010, 12:11 
Belofte

Gisteren heb ik het (noodgedwongen) toch eens gecombineerd. Had een 100-tal km gefietst, maar mijn achterwiel stond wat krom. Ben dan 's avonds naar iemand van mijn club gereden om het wiel te rechten. Aangezien ik geen rijbewijs heb ben ik naar huis gelopen. Het was maar een viertal kilometer, en verrassend genoeg ging het nog behoorlijk. Ook geen stijve spieren vandaag. Inmiddels staat de kilometerteller op 3800km (y)

Profiel  

Charlie
BerichtGeplaatst: 12 jul 2010, 12:41 
Kernspeler

Morgen drie dagen ardennnen om te gaan mtb'en, als rookie in mtb :green: (heb zelf gene) ben ik wel een curieus, maar ik zie het volledig zitten. Hopelijk kan ik morgen wel de Tour ergens volgen

Profiel  

Jeenyus
BerichtGeplaatst: 21 jul 2010, 16:47 
Kernspeler

Net terug van een vierdagse fietsvakantie rond en op de Ventoux.

Dag 1: 118 km en 2.400 hoogtemeters (4 kleinere cols)
Dag 2: 110 km en 2.000 hoogtemeters (Ventoux vanuit Sault + Gorges de la Nesque)
Dag 3: 144 km en 4.300 hoogtemeters (Cinglé du Mont Ventoux)
Dag 4: 68 km en 880 hoogtemeters (2 kleinere cols, losrijden)

Benen voelen wel wat zwaar nu, enkele dagen rust zijn welkom.

Profiel  

spekkie
BerichtGeplaatst: 21 jul 2010, 18:22 
Belofte

Jeenyus schreef:
Net terug van een vierdagse fietsvakantie rond en op de Ventoux.

Dag 1: 118 km en 2.400 hoogtemeters (4 kleinere cols)
Dag 2: 110 km en 2.000 hoogtemeters (Ventoux vanuit Sault + Gorges de la Nesque)
Dag 3: 144 km en 4.300 hoogtemeters (Cinglé du Mont Ventoux)
Dag 4: 68 km en 880 hoogtemeters (2 kleinere cols, losrijden)

Benen voelen wel wat zwaar nu, enkele dagen rust zijn welkom.

Knap!
Mijn vader heeft afgelopen vrijdag de Ventoux opgereden vanuit Bédoin.

Profiel  

Flikker
BerichtGeplaatst: 26 jul 2010, 16:59 
Junior

Deze maand in de Ardennen (La Roche) gaan rijden:

Eerste dag bij aankomst savonds kleine 50 km gaan losrijden, toen al onder de indruk van de omgeving (y)
Eerste echte dag: 200 km met 3000 hoogtemeters
Tweede dag: 120 km
Derde dag: 100 km
Vierde dag: 100 km

Jammer genoeg alleen de eerste dag de hoogtemeters kunnen tellen, metertje nadien kapot. Net zoals die eerste rit bij velen ook meteen de benen een beetje had afgesneden :green:
Toch echt wel prachtig fietsen in de Ardennen, weinig verkeer, prachtige landschappen en voortdurend op en af (y)
Voor volgend jaar alles op de Marmotte, heb hem 3 jaar al eens gereden toen ik heeel erg goed was, tot ik een hongerklop kreeg op Alpe d'Huez waardoor ik de laatste kilometers zwalpte. Volgend jaar ga ik alleszins voor goud (8 uur 30), maar eigenlijk zou ik toch minstens half uurtje beter willen. Iemand enig idee wanneer hij trouwens gereden wordt?

Profiel  

spekkie
BerichtGeplaatst: 26 jul 2010, 17:05 
Belofte

Flikker schreef:

Eerste dag bij aankomst savonds kleine 50 km gaan losrijden, toen al onder de indruk van de omgeving (y)

Jammer genoeg alleen de eerste dag de hoogtemeters kunnen tellen, metertje nadien kapot. Net zoals die eerste rit bij velen ook meteen de benen een beetje had afgesneden :green:
Toch echt wel prachtig fietsen in de Ardennen, weinig verkeer, prachtige landschappen en voortdurend op en af (y)
Voor volgend jaar alles op de Marmotte, heb hem 3 jaar al eens gereden toen ik heeel erg goed was, tot ik een hongerklop kreeg op Alpe d'Huez waardoor ik de laatste kilometers zwalpte. Volgend jaar ga ik alleszins voor goud (8 uur 30), maar eigenlijk zou ik toch minstens half uurtje beter willen. Iemand enig idee wanneer hij trouwens gereden wordt?

De Marmotte is altijd het eerste weekend van juli. Als je richting 8 uur wilt zal je goed moeten trainen, dat is al een scherpe tijd (y)
Ik ga hem misschien ook eens rijden, al wordt dat niet echt makkelijk met een thesisjaar voor de boeg :green:
Als ik hem rijd dan is het doel enkel uitrijden, dat zal al lastig genoeg zijn. Ik kan later dan wel eens terugkeren om voor een goede tijd te gaan.

Profiel  

Charlie
BerichtGeplaatst: 26 jul 2010, 19:19 
Kernspeler

Flikker is het daar niet gevaarlijk rijden met de koersfiets? Heb daar twee weken geleden gaan MTB'n ( eerste keer mtb) zwaar onder de indruk, maar op de weg toch wat verkeer tegen gekomen... En idd een zalige streek om te fietsen (y)

Profiel  

spekkie
BerichtGeplaatst: 26 jul 2010, 19:30 
Belofte

Charlie schreef:
Flikker is het daar niet gevaarlijk rijden met de koersfiets? Heb daar twee weken geleden gaan MTB'n ( eerste keer mtb) zwaar onder de indruk, maar op de weg toch wat verkeer tegen gekomen... En idd een zalige streek om te fietsen (y)

Ik vind de Ardennen niet echt gevaarlijk om te fietsen. Heb al in de streken van La Roche, Esneux, Rochefort, Bastogne... gereden, en nooit last gehad van gevaarlijke verkeerssituaties.

Profiel  

Flikker
BerichtGeplaatst: 26 jul 2010, 21:39 
Junior

Charlie schreef:

Ik zat in La Roche, en er is 1 gevaarlijke weg met veel volk, dat was de weg richtig Baraque Fraiture. We hebben daar even opgezeten de eerste dag maar daarna direct besloten om binnenwegen te zoeken om naar onze startplaatsen te gaan (we volgden namelijk bordjesroutes, daar zaten hele mooie bij (y) )
Van dan af zie je elk uur misschien maximum 3 auto's, het is er echt schitterend fietsen, ik zou er zo opnieuw naar toe gaan. De stilte, de rust, het afzien natuurlijk, heel mooi fietsen (y)

Wat betreft die 8 uur in de Marmotte: ik heb hem eens in 10 uur 30 gereden, maar dat was wel het jaar dat we boven op de Glandon 2 uur moeste wachten door valpartijen, en toen reed ik een verschrikkelijke Alpe d'Huez wegens een hongerklop, er moet dus zeker meer in zitten.

Profiel  

Flikker
BerichtGeplaatst: 26 jul 2010, 21:41 
Junior

spekkie schreef:
Flikker schreef:

De Marmotte is altijd het eerste weekend van juli. Als je richting 8 uur wilt zal je goed moeten trainen, dat is al een scherpe tijd (y)
Ik ga hem misschien ook eens rijden, al wordt dat niet echt makkelijk met een thesisjaar voor de boeg :green:
Als ik hem rijd dan is het doel enkel uitrijden, dat zal al lastig genoeg zijn. Ik kan later dan wel eens terugkeren om voor een goede tijd te gaan.

Valt dit jaar de Marmotte dan de week voor de dolomietenmarathon?

Profiel  

spekkie
BerichtGeplaatst: 26 jul 2010, 21:47 
Belofte

Flikker schreef:
spekkie schreef:
Flikker schreef:

Valt dit jaar de Marmotte dan de week voor de dolomietenmarathon?

Die liggen altijd vlak bij elkaar. Dit jaar lagen ze zelfs achter elkaar, op 3 juli Marmotte, op 4 juli Dolomietenmarathon.

Laatst bijgewerkt door spekkie op 26 jul 2010, 21:53, in totaal 3 keer bewerkt.

Profiel  

spekkie
BerichtGeplaatst: 26 jul 2010, 21:48 
Belofte

Flikker schreef:
Charlie schreef:

Ik zat in La Roche, en er is 1 gevaarlijke weg met veel volk, dat was de weg richtig Baraque Fraiture. We hebben daar even opgezeten de eerste dag maar daarna direct besloten om binnenwegen te zoeken om naar onze startplaatsen te gaan (we volgden namelijk bordjesroutes, daar zaten hele mooie bij (y) )
Van dan af zie je elk uur misschien maximum 3 auto's, het is er echt schitterend fietsen, ik zou er zo opnieuw naar toe gaan. De stilte, de rust, het afzien natuurlijk, heel mooi fietsen (y)

Wat betreft die 8 uur in de Marmotte: ik heb hem eens in 10 uur 30 gereden, maar dat was wel het jaar dat we boven op de Glandon 2 uur moeste wachten door valpartijen, en toen reed ik een verschrikkelijke Alpe d'Huez wegens een hongerklop, er moet dus zeker meer in zitten.

Dit jaar was er sprake om de afdaling van de Glandon niet te chronometreren. Dat kregen de deelnemers de dag voordien zelfs te horen. Blijkbaar hebben ze uiteindelijk toch nog gechronometreerd.

Profiel  

Flikker
BerichtGeplaatst: 26 jul 2010, 22:46 
Junior

Toen ik hem reed, lag Dolomietenmarathon een week voor de Marmotte, was echt perfect toen, Marmotte toch nog dat beetje zwaarder.

Op zich ben ik wel een goede daler, maar de verhalen over de afdaling van de Glandon doen je toch iets voorzichtiger zijn, ook al omdat het veld nog niet genoeg uit elkaar ligt.
Gaan ze nu definitief niet meer terug naar de Croix de Fer? Ik dacht dat we toen maar tot Glandon reden ipv tot Croix de Fer omdat er in de afdaling van de CRF een groot rotsblok de weg versperde.

Profiel  

spekkie
BerichtGeplaatst: 27 jul 2010, 12:38 
Belofte

Flikker schreef:
Toen ik hem reed, lag Dolomietenmarathon een week voor de Marmotte, was echt perfect toen, Marmotte toch nog dat beetje zwaarder.

Op zich ben ik wel een goede daler, maar de verhalen over de afdaling van de Glandon doen je toch iets voorzichtiger zijn, ook al omdat het veld nog niet genoeg uit elkaar ligt.
Gaan ze nu definitief niet meer terug naar de Croix de Fer? Ik dacht dat we toen maar tot Glandon reden ipv tot Croix de Fer omdat er in de afdaling van de CRF een groot rotsblok de weg versperde.

Ja, ze hebben inderdaad nog een week uit elkaar gelegen. Dolomietenmarathon is inderdaad naar 't schijnt ietsje minder zwaar. Meerdere maar kortere cols, wel betere organisatie naar 't schijnt. Verkeersvrij, betere bevoorradingen, etc etc...
In de Marmotte dalen ze inmiddels toch al een zestal jaar af langs de Glandon hoor. Ik heb de Glandon en Croix De Fer enkel nog maar beklommen en afgedaald langs de gezamenlijke flank van en naar Allemont, dus ik weet niet welke van de twee afdalingen aan de andere kant het gevaarlijkst zou zijn.
Marmotte en Dolomietenmarathon lijken mij allebei leuk om eens te doen. Ik weet niet of het er volgend jaar al van komt, maar één van beide wil ik toch binnen dit en drie jaar rijden. Ook de Trois Ballons in de Vogezen wil ik wel eens doen. Kheb nog veel jaren om beter te worden, tijd genoeg dus :green:

Profiel  

Flikker
BerichtGeplaatst: 27 jul 2010, 14:36 
Junior

spekkie schreef:
Flikker schreef:

Ja, ze hebben inderdaad nog een week uit elkaar gelegen. Dolomietenmarathon is inderdaad naar 't schijnt ietsje minder zwaar. Meerdere maar kortere cols, wel betere organisatie naar 't schijnt. Verkeersvrij, betere bevoorradingen, etc etc...
In de Marmotte dalen ze inmiddels toch al een zestal jaar af langs de Glandon hoor. Ik heb de Glandon en Croix De Fer enkel nog maar beklommen en afgedaald langs de gezamenlijke flank van en naar Allemont, dus ik weet niet welke van de twee afdalingen aan de andere kant het gevaarlijkst zou zijn.
Marmotte en Dolomietenmarathon lijken mij allebei leuk om eens te doen. Ik weet niet of het er volgend jaar al van komt, maar één van beide wil ik toch binnen dit en drie jaar rijden. Ook de Trois Ballons in de Vogezen wil ik wel eens doen. Kheb nog veel jaren om beter te worden, tijd genoeg dus :green:

Dolomietenmarathon is qua organisatie vele keren beter, vooral de afgesloten weg is een must ! In de Marmotte de Lautaret afdalen met vrachtwagens naast jou is echt een huzarenstuk ! Bevoorradingen waren daarentegen bij alle 2 wel zeer goed (y)

Profiel  

KingDJ
BerichtGeplaatst: 29 jul 2010, 17:59 
Veteraan

'k Heb de voorbije weken ook een paar heerlijke tochten gedaan. Eerst in Italië aan de Amalfi kust wat rondgereden, 3 tochtjes van 70 a 100 km met telkens 1500 a 2500 HM: heel leuk trainingsparcours daar, niet superzwaar maar wel goed op en af. Ardens maar dan nog wat hoger (y) Dan een weekje aan het Gardameer gezeten waar ik 4 dagen met de MTB heb gereden, ik dacht 'kom we laten die blauwe routekes vallen want wij hebben goeie conditie' maar dat heb ik me af en toe toch beklaagd :D Serieus stijl maar superleuke offroad stukken met schitterende zichten op het Garda meer en omstreken ! Dan 2 weken terug in Zwitserland en Oostenrijk gaan rondbollen, en een reeks Alpencols gedaan (Arlberg, Kuhtai Sattel, PillerHöhe, Arlberg, Silvretta, ...). Super zowel qua landschap als qua cols maar o zo zwaar ! En toch: we'll be back :love: :love:

Profiel  

spekkie
BerichtGeplaatst: 25 aug 2010, 21:47 
Belofte

Vandaag de grens van 5000km overschreden. Zaterdag staat er een serieus ritje op 't programma, "De Vrienschapstocht" vanuit Ertvelde. De rit is 180km lang waarvan 130km vlak. Lijkt misschien niet echt zwaar, tot als je leest wat je gedurende die 50 niet vlakke km's voor de wielen krijgt... Kluisberg, Oude Kwaremont, Paterberg, Kortekeer, Steenbeekdries, Onderbossenaar, Taaienberg, Berg Ten Houte, Muziekbos, Kapellenberg en Wolvenberg. Ik kijk er al naar uit :green:

Profiel  

KingDJ
BerichtGeplaatst: 26 aug 2010, 10:26 
Veteraan

Vanuit Ertvelde ?! Hm da's niet ver, zou wel es goed kunnen dat ik daar ook start zaterdag. Al enkele weken geen +100 km tocht meer gedaan maar de goeie conditie is zeker nog aanwezig. Heb je die tocht vorige jaren ook al gedaan ?

Profiel  

spekkie
BerichtGeplaatst: 26 aug 2010, 10:52 
Belofte

Tommy Cockles schreef:
Vanuit Ertvelde ?! Hm da's niet ver, zou wel es goed kunnen dat ik daar ook start zaterdag. Al enkele weken geen +100 km tocht meer gedaan maar de goeie conditie is zeker nog aanwezig. Heb je die tocht vorige jaren ook al gedaan ?

Neen, het is de eerste keer dat ik hem doe. Ik start normaal met de groep van Zomergem mee. Die rijden aan een rustig tempo van +- 26-27 gemiddeld op het vlakke. Enkele sterke mannen gaan telkens voorrijden zodat er op gevaarlijke kruispunten makkelijk overgestoken kan worden. In die heuvelzone doet normaalgezien iedereen zijn goesting, en daarna wordt er weer in groep verder gereden. Voor zo'n lange tocht vind ik dat wel een goed systeem. Ik hoop wel op betere weersvoorspellingen. Als het droog blijft fiets ik sowieso, bij regenweer zal ik mijn vader moeten overtuigen aangezien hij chauffeur is :green:

Profiel  

KingDJ
BerichtGeplaatst: 26 aug 2010, 12:19 
Veteraan

Leuk (y) Wel handig als ze 't verkeer tegenhouden aan de kruispunten zodat je kan doorrijden. 26-27 gemiddeld is op 't gemak maar anderzijds in zo'n lange rit mss ook maar best om op 't einde nog iets over te hebben :-) Ik heb nog een "najaarsproject" waar ik naartoe wil werken (om zo motivatie te hebben om nog wat te fietsen). Ik ga eens een dag met sterke westenwind afwachten, om dan vanuit Gent richting Duitsland te rijden en zo op 1 dag, met wind vol in de rug, "zo ver mogelijk" te proberen geraken. Wxil dat al jaren es doen maar nu is het wat concreter en heb ik al enkele vluchtkompanen gevonden :lol:

Profiel  

KingDJ
BerichtGeplaatst: 26 aug 2010, 12:20 
Veteraan

PS: we zouden dan overnachten in een hostel en de dag nadien de helft terugfietsen (wie meer wil doen, rijdt ook meer, naar eigen goesting), en de helft per trein ofzo.

Profiel  

spekkie
BerichtGeplaatst: 26 aug 2010, 13:00 
Belofte

Tommy Cockles schreef:
Leuk (y) Wel handig als ze 't verkeer tegenhouden aan de kruispunten zodat je kan doorrijden. 26-27 gemiddeld is op 't gemak maar anderzijds in zo'n lange rit mss ook maar best om op 't einde nog iets over te hebben :-) Ik heb nog een "najaarsproject" waar ik naartoe wil werken (om zo motivatie te hebben om nog wat te fietsen). Ik ga eens een dag met sterke westenwind afwachten, om dan vanuit Gent richting Duitsland te rijden en zo op 1 dag, met wind vol in de rug, "zo ver mogelijk" te proberen geraken. Wxil dat al jaren es doen maar nu is het wat concreter en heb ik al enkele vluchtkompanen gevonden :lol:

Klinkt cool :green:

Profiel  

spekkie
BerichtGeplaatst: 27 aug 2010, 18:43 
Belofte

@ Tommy: ik start morgen om 7u - 7u15 in Zomergem voor de 180km. Be there or be square :green:
Iets zegt mij dat dit startuur een beetje te vroeg is voor u :green:

Profiel  

KingDJ
BerichtGeplaatst: 01 sep 2010, 13:05 
Veteraan

spekkie schreef:
@ Tommy: ik start morgen om 7u - 7u15 in Zomergem voor de 180km. Be there or be square :green:

Ik was wakker om 6u30 zaterdag... alleen moest ik nog teveel doen voor mijn verhuis en heb ik dus mijn fiets niet gezien (buiten gisterenavond voor een half uur) :( Hoe was de rit ?

Profiel  

spekkie
BerichtGeplaatst: 02 sep 2010, 09:50 
Belofte

Tommy Cockles schreef:
spekkie schreef:

Ik was wakker om 6u30 zaterdag... alleen moest ik nog teveel doen voor mijn verhuis en heb ik dus mijn fiets niet gezien (buiten gisterenavond voor een half uur) :( Hoe was de rit ?

We hebben zeer veel chance gehad met het weer. Ondanks de wisselvallige voorspellingen bleef het heel de tijd droog en scheen 80% van de tijd de zon, al stond er wel veel wind. Het was een mooie rit. In het begin een lange tijd langs het Schipdonckkanaal gereden, en daarna bleven het ook overwegend rustige baantjes. We zaten aanvankelijk met een groep van een twintigtal man, maar in de heuvelzone na 70km koos iedereen zijn eigen tempo. Ik fietste mee met de drie snelsten van Zomergem, maar had het af en toe wel wat lastig om te volgen. Op de steile hellingen ging het zeer goed, maar op de minder steile stukken hadden die mannen meer macht dan ik. Bij die drie zat er iemand van rond de 60 jaar, en ik schrok echt van zijn conditie. Hij reed vaak op kop en kon zeer goed klimmen. We geraakten aan de praat en al vlug kwam ter sprake dat ik atletiek gedaan had. Hij blijkbaar ook, en toen ik vroeg in welke discipline voelde ik mij wel wat klein worden. Het bleek Johan Geirnaert te zijn, die in 1984 voor ons land de Olympische marathon liep :green: Bleek dat hij in datzelfde jaar 2u12 had gelopen op de marathon, een tijd die momenteel niemand in België kan lopen :crazy: Na de heuvelzone werd iedereen terug opgewacht en werd in groep verdergereden. Uiteindelijk had ik op 182km iets meer dan 26 gemiddeld, niet slecht voor zo'n zware en lange rit. Ik zat ook nog niet kapot, dus de conditie is dik in orde.

Profiel  

Davy
BerichtGeplaatst: 02 sep 2010, 12:21 
Kernspeler

Heeft er iemand een idee of er in Spa bewegwijzerde fietsroutes zijn (koersfiets, geen mtb)?

Profiel  

Davy
BerichtGeplaatst: 06 okt 2010, 19:19 
Kernspeler

Bijna 5000 km gereden dit jaar, nog 60 km te gaan en dan is morgen mijn vooropgesteld doel van 2010 behaald :cool:

Profiel  

Flikker
BerichtGeplaatst: 06 okt 2010, 20:39 
Junior

Davy schreef:
Bijna 5000 km gereden dit jaar, nog 60 km te gaan en dan is morgen mijn vooropgesteld doel van 2010 behaald :cool:

(y)

Ik heb eigenlijk geen idee van het aantal km dat ik rijd of wil rijden, men metertje is nu al geruime tijd kapot, maar op de een of andere manier nooit aan gedacht om het te laten vervangen. Na men herexamens nu weer een dikke maand aan het trainen, vandaag nog 120 km met de koersfiets gereden met 11-tal hellingen van de Ronde, waaronder al degene in de finale, te beginnen vanaf de Haaghoek. Redelijk wat wind, en daarom volledig kapot toegekomen thuis, aangezien het een solorit werd.

Ook al reeds een 5-tal mountainbiketochten gedaan, en vanaf nu volop mtb, vooral de avondtochten zijn een aanrader (y)
Om zo in topvorm te zijn voor de Marmotte en Dolomietenmarathon :smoke:

Profiel  

spekkie
BerichtGeplaatst: 07 okt 2010, 17:18 
Belofte

Flikker schreef:
Davy schreef:

(y)

Ik heb eigenlijk geen idee van het aantal km dat ik rijd of wil rijden, men metertje is nu al geruime tijd kapot, maar op de een of andere manier nooit aan gedacht om het te laten vervangen. Na men herexamens nu weer een dikke maand aan het trainen, vandaag nog 120 km met de koersfiets gereden met 11-tal hellingen van de Ronde, waaronder al degene in de finale, te beginnen vanaf de Haaghoek. Redelijk wat wind, en daarom volledig kapot toegekomen thuis, aangezien het een solorit werd.

Ook al reeds een 5-tal mountainbiketochten gedaan, en vanaf nu volop mtb, vooral de avondtochten zijn een aanrader (y)

Eerst nog gesecteerd geraken voor de Dolomietenmarathon zeker?

Profiel  

Flikker
BerichtGeplaatst: 07 okt 2010, 20:26 
Junior

spekkie schreef:
Flikker schreef:
Davy schreef:

(y)

Ja, dat is het probleem natuurlijk wel. Maar vorige keer lukte het al bij al vrij makkelijk, heb er nu dus ook wel alle vertrouwen in.
Toen ik trouwens de Marmotte reed 4 jaar geleden was daar beduidend minder volk, maar naar het schijnt zou je je daar nu ook niet meer kunnen inschrijven de dag van de Marmotte zelf? Daar zou nu ook veel meer volk aan de start staan, of heb ik dat verkeerd begrepen.

Profiel  

Jeenyus
BerichtGeplaatst: 07 okt 2010, 20:48 
Kernspeler

Zit nu aan een 6.200 km koersfiets en MTB. Veel zal er wel niet meer gefietst worden dit jaar. Proberen de conditie wat te onderhouden, want in juni staat Martenslinde - Stelvio op het programma, een fiets-zes-daagse met de club. Conditie moet dan super zijn en doel is 68 kilo tegen dan. Die Stelvio moet en zal ik beklimmen als top 3 binnen de club.

Profiel  

spekkie
BerichtGeplaatst: 07 okt 2010, 20:51 
Belofte

Flikker schreef:
spekkie schreef:
Flikker schreef:
Davy schreef:

(y)

Ja, dat is het probleem natuurlijk wel. Maar vorige keer lukte het al bij al vrij makkelijk, heb er nu dus ook wel alle vertrouwen in.
Toen ik trouwens de Marmotte reed 4 jaar geleden was daar beduidend minder volk, maar naar het schijnt zou je je daar nu ook niet meer kunnen inschrijven de dag van de Marmotte zelf? Daar zou nu ook veel meer volk aan de start staan, of heb ik dat verkeerd begrepen.

Twee jaar geleden kon je nog de dag voordien inschrijven. Eén jaar geleden moest je enkele weken op voorhand inschrijven. Dit jaar waren de plaatsen al eind januari volzet! Zorg maar dat je er snel bij bent. Normaal gaan de inschrijvingen ergens begin december open. Ik zou niet te lang wachten vanaf dan.

Profiel  

Flikker
BerichtGeplaatst: 07 okt 2010, 20:56 
Junior

Ik was alleszins van plan om mij in december reeds in te schrijven.
Ongeloofelijk eigenlijk, 4 jaar geleden konden we als we wouden ons de dag zelf nog inschrijven :crazy:
En dat voor een niet al te best georganiseerde tocht, de afdaling van de Lautaret is echt levensgevaarlijk :hmm: De Maratona daarentegen, zelden zo een organisatie gezien :love:

Profiel  

Jeenyus
BerichtGeplaatst: 12 okt 2010, 22:24 
Kernspeler

Volgend jaar van plan om mee te rijden in de funklasse A. Doel van dit jaar is bereikt. 9 kilo kwijt en al mijn uitdagingen gehaald. In het voorjaar moet er nog 5 kilo af en de lat nog iets hoger leggen. Ben eens benieuwd.

Profiel  

KingDJ
BerichtGeplaatst: 13 okt 2010, 06:30 
Veteraan

Mijn doel voor volgende zomer is ook al bekend: een 2 weken durende moordende rondrit in de Franse Alpen met alle gekende toppers op de menu: Glandon, Croix de Fer, Izoard, Alpe d'Huez, Iseran, Mont Cenis, Galibier, Lautaret, ... Geen vlakke ritten of aanloopritten, direct ritten van 3000 HM om meteen warm te draaien :D 1 rit is de Marmotte zonder aankomst op Alpe d'Huez bij, maar voor wie wil kan die erbij nemen moest ie nog 'zin' hebben lol. 'k Heb mijn trainingsschema's al klaar, 'k ga sinds enkele weken terug elke zaterdag gaan fietsen en in de week komt daar voor de algemene conditie badminton, squash, fitness en lopen bij. Een beetje veel hooi op de vork maar ik wil eindelijk terug naar de 75 kilo, wat bloed zweet en tranen zal kosten :lol:

Profiel  

Flikker
BerichtGeplaatst: 13 okt 2010, 11:11 
Junior

Vandaag zonder iets te eten vooraf 3 uur gaan mountainbiken.
Sinds vorige maand al 3 kilo kwijt, wel nu gemeten net na de inspanning.
Nog 11 te gaan, ook al wordt dat moeilijk, ik ga voor de 65 kilo, heel scherp zal dat zijn, maar ik wil absoluut goed presteren.

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 2553 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 59, 60, 61, 62, 63, 64  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur