Het is nu 26 apr 2018, 14:01

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 2553 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 60, 61, 62, 63, 64
Auteur Bericht
Den D.
 Berichttitel: Re: Wielerdagboekje en wielerevenementen
BerichtGeplaatst: 05 apr 2011, 21:18 
Techkieken Emeritus

Davy schreef:
Charlie schreef:
... ik geen 400 euro wil spenderen aan een Garmin..

Idem.

Vanuit Gent zal ik nog tot aan de Brugse vaart geraken, eventueel stuk langs R4. Maar in Brugge rijd ik me altijd hopeloos vast :D

van daaruit de damse vaart?

The Den D. network for spam is linked to internet via a gateway. The spam messages you receive are also transmitted via internet. Den D. cannot guarantee confidentiality and completeness of data sent by spam and Den D. accepts no liability for any damage related to data which is communicated by spam

Profiel  

Bugs
BerichtGeplaatst: 05 apr 2011, 21:51 
Elite

Den D. schreef:
Davy schreef:
Charlie schreef:

Idem.

Vanuit Gent zal ik nog tot aan de Brugse vaart geraken, eventueel stuk langs R4. Maar in Brugge rijd ik me altijd hopeloos vast :D

De Damse vaart is richting Sluis, zeer drukke fietsroute in de zomer.
Aan de andere kant van Brugge heb je het kanaal richting Oostende. In Oudenburg moet je dan kiezen : richting Oostende of het kanaal volgen richting Nieuwpoort.

Profiel  

Davy
BerichtGeplaatst: 06 apr 2011, 08:36 
Kernspeler

Charlie schreef:
Fietsen knooppunten? ( fietsnet.be ) stond op toeristforum, daar nog wel wat nuttige info gehaald.

Inderdaad nuttige site, je kan er gemakkelijk goede fietspaden gaan zoeken (y). Misschien niet al te praktisch met zoveel knooppunten, maar uiteindelijk heb ik die enkel nodig in Gent en Brugge, voor de rest is het altijd volgen langs waterwegen.

Profiel  

Davy
BerichtGeplaatst: 06 apr 2011, 08:39 
Kernspeler

Bugs schreef:
Den D. schreef:
Davy schreef:
Charlie schreef:

Idem.

De Damse vaart is richting Sluis, zeer drukke fietsroute in de zomer.
Aan de andere kant van Brugge heb je het kanaal richting Oostende. In Oudenburg moet je dan kiezen : richting Oostende of het kanaal volgen richting Nieuwpoort.

Ik heb mijn route samengesteld (lees hierboven) en het is zoals je zegt. Ik heb toen ik 16 was eens met iemand meegereden tot Middelkerke langs die weg (richting Nieuwpoort en in Leffinge eraf), rustig en leuk om te fietsen (y)

Profiel  

Charlie
BerichtGeplaatst: 06 apr 2011, 15:18 
Kernspeler

Hmm moet Davy bijtreden. Juist drie uur gaan bollen ( route gemaakt met dat fietsknoopdinges) maar wel in de streek dat ik mijn weg ken ;)

Bevindingen: buiten het centrum is dat systeem perfect, echter in centrum ( Roeselare in mijn geval ) werkt dat systeem toch niet echt. Op de totale route toch vier punten niet gevonden en dan maar door gereden volgens mijn eigen gedacht.
Conclusie: tis opletten geblazen in de centra van de steden/dorpen.

Profiel  

Davy
BerichtGeplaatst: 07 apr 2011, 08:48 
Kernspeler

Charlie schreef:
Hmm moet Davy bijtreden. Juist drie uur gaan bollen ( route gemaakt met dat fietsknoopdinges) maar wel in de streek dat ik mijn weg ken ;)

Bevindingen: buiten het centrum is dat systeem perfect, echter in centrum ( Roeselare in mijn geval ) werkt dat systeem toch niet echt. Op de totale route toch vier punten niet gevonden en dan maar door gereden volgens mijn eigen gedacht.
Conclusie: tis opletten geblazen in de centra van de steden/dorpen.

Klopt, gisteren eens gereden van Aalst tot aan de Brugse Vaart (tot aan splitsing van het kanaal Deinze en Brugge). Eens aangekomen in Gent waren de bordjes niet goed aangegeven (ofwel erover gekeken), dan maar door het centrum richting R4, en eraf gegaan in Wondelgem richting Brugse vaart. Ik moet zeggen dat ik deze wijziging in parcours ga behouden, het is me niet slecht bevallen (enkel bij op -en afritten R4 opletten bij oversteken ondanks voorrang voor fietsers).

Profiel  

Bernard
BerichtGeplaatst: 15 apr 2011, 12:13 
Junior

Ik heb weer eens zin om naar het Brabants Wielercafé te gaan. De vorige keer heb ik daar ook een leuke avond gehad.
Voor de liefhebbers >>> http://www.brabantswielercafe.nl/

http://www.footballfans.eu

Profiel  

spekkie
BerichtGeplaatst: 15 apr 2011, 18:46 
Belofte

Triestig fietsseizoen hier (door thesis en stage). Slechts 700km op de teller tot nu toe. Morgen ga ik er 200 rijden, kheb eens een lange training nodig. 't Zal pijn doen...

Profiel  

spekkie
BerichtGeplaatst: 17 apr 2011, 12:17 
Belofte

spekkie schreef:
Triestig fietsseizoen hier (door thesis en stage). Slechts 700km op de teller tot nu toe. Morgen ga ik er 200 rijden, kheb eens een lange training nodig. 't Zal pijn doen...

Bon, het deed raar genoeg geen pijn. Ik voel vandaag zelfs niet dat ik gefietst heb gisteren. Nu stilaan proberen om wat meer regelmaat in de fietsprestaties te krijgen (y)

Profiel  

Davy
BerichtGeplaatst: 18 apr 2011, 10:15 
Kernspeler

Even een klein vraagje. Koop je best pedalen, plaatjes en schoenen van hetzelfde merk? Mijn schoenen zijn van shimano en ik zou willen overschakelen van spd naar spd-sl, vandaar mijn vraag.

Profiel  

Charlie
BerichtGeplaatst: 18 apr 2011, 12:07 
Kernspeler

Ik rij met sidi schoenen en rij met spd's, gwn pedalen en plaatjes kopen en monteren, works

Profiel  

KingDJ
BerichtGeplaatst: 20 apr 2011, 08:23 
Veteraan

Door een aanslependeblessure aan de enkel kan ik nog steeds niet herbeginnen met voetbal dus gisteren dan maar een toertje gaan fietsen. Heb nog maar zeer weinig gefietst dus heb het bij een 60 km gehouden maar wat me opviel was dat mijn hartslag ontzettend laag leek voor mijn doen. Terwijl ik vorig jaar bij een gemiddelde van rond de 29 aan gemiddeld toch snel +170 zit had ik gisteren een gemiddelde hartslag van 136 voor eenzelfde tempo; zelfde soort rit. Het grote verschil is dat ik sinds vorig jaar veel meer badminton speel (wat er soms vrij intensief aan toegaat); dus blijkbaar is dat wel een goeie wintertraining geweest :)

En mss nog straffer: heb m'n oude koersmachine laten ombouwen voor mijn madam, is gisteren voor het eerst es meegereden en die deed dat precies met de vingers in de neus, op de hellingen moest ik zelfs serieus op de tanden bijten om in het wiel te blijven :lol: Als ik die nu es wat meer kan pushen om te fietsen kan ik haar mss es naar den Otztaler sturen :D

Er is ook mss een gaatje vrijgekomen om in augustus mss terug naar de bergen te gaan dus wie weet heb ik binnenkort terug een doel (y) Heb alleszins terug veel zin om wat langere tochten te beginnen doen de komende weken, het werd ook es tijd na al dat geslabak de laatste maanden :whistle:

Profiel  

spekkie
BerichtGeplaatst: 20 apr 2011, 09:02 
Belofte

Tommy Cockles schreef:
En mss nog straffer: heb m'n oude koersmachine laten ombouwen voor mijn madam, is gisteren voor het eerst es meegereden en die deed dat precies met de vingers in de neus, op de hellingen moest ik zelfs serieus op de tanden bijten om in het wiel te blijven :lol: Als ik die nu es wat meer kan pushen om te fietsen kan ik haar mss es naar den Otztaler sturen :D

Tja, je zou er soms van schrikken welke mensen er snel kunnen fietsen en welke niet.

Profiel  

Flikker
BerichtGeplaatst: 20 apr 2011, 11:59 
Junior

Knap.. van je vrouw dan toch :green:

Vandaag 4 uur op de MTB gereden zonder te eten op voorhand, voelde me top (y)
Echt ideaal weertje, deze morgen om 7 uur vertrokken met mouwstukken aan, uurtje later kan je die al uitdoen. En je vermijdt het warmste deel van de dag.

Profiel  

KingDJ
BerichtGeplaatst: 13 mei 2011, 14:34 
Veteraan

Voor morgen heb ik een leuk tochtje gepland. We moeten nl. morgenmiddag gaan eten bij vrienden in Amersfoort (Nederland). Ik neem de fiets mee in de auto, om dan van daar in de namiddag richting Gent te vertrekken. Vriendin blijft paar uur langer, en pikt me wel ergens onderweg op afh. van tot waar ik geraak. Ben es benieuwd. Het traject op GPS is 221 km, als ik rond 15u00 vertrek en 6 uurtjes rijd dan hoop ik toch zeker de eerste 160 km ervan te kunnen doen met tussendoor es een pauze aan een terras. En als ik me dan goed voel en 't is nog klaar doortrekken op karakter tot thuis :D De wind zit normaal schuin in de rug dus da's al positief (y)

Profiel  

Flikker
BerichtGeplaatst: 13 mei 2011, 17:58 
Junior

Voor de mountainbikers: niemand die volgende week de Herdermarathon rijdt, de 130 km?

Profiel  

Flikker
BerichtGeplaatst: 10 jun 2011, 20:34 
Junior

Zondag Tilff-Bastogne-Tilff rijden, 'kleine' versie van Luik-Bastenaken-Luik genoemd.
Aantal km.. 246, zo klein dus ook weer niet :green:

Jammer genoeg geen Redoute dit jaar, blijkbaar werken of dergelijke aan de voet.

Profiel  

Davy
BerichtGeplaatst: 13 jun 2011, 15:28 
Kernspeler

De voorbije week ben ik wat minder gaan fietsen. Zaterdag een tochtje van 60km door de Vlaamse Ardennen, hier en daar wel een regenbui, maar het was toch genieten (y).

Mijn fiets is wel aan vervanging toe heb ik de indruk. Ik rijd nu met een bulls harrier 2 en heb mijn oog laten vallen op de desert falcon 2, hoewel ik meer en meer begin te voelen voor een giant, daar zitten toch wel knappe fietsen (en redelijke prijzen) tussen hoor :love:

Profiel  

Flikker
BerichtGeplaatst: 13 jun 2011, 15:59 
Junior

Davy schreef:
De voorbije week ben ik wat minder gaan fietsen. Zaterdag een tochtje van 60km door de Vlaamse Ardennen, hier en daar wel een regenbui, maar het was toch genieten (y).

Mijn fiets is wel aan vervanging toe heb ik de indruk. Ik rijd nu met een bulls harrier 2 en heb mijn oog laten vallen op de desert falcon 2, hoewel ik meer en meer begin te voelen voor een giant, daar zitten toch wel knappe fietsen (en redelijke prijzen) tussen hoor :love:

Giant, absolute aanrader (y)
Ik rij met het T-Mobile model van 2005, schitterende fiets.

Profiel  

Davy
BerichtGeplaatst: 13 jun 2011, 16:40 
Kernspeler

Flikker schreef:
Davy schreef:

Ik ben echt verliefd op de Giant TCR 1 en TCR 0, iets meer op de laatste. Is wel iets duurder, maar daar wil ik graag enkele extra dagen voor werken in de vakantie :)

Profiel  

Flikker
BerichtGeplaatst: 13 jun 2011, 16:58 
Junior

Davy schreef:
Flikker schreef:
Davy schreef:

Ik ben echt verliefd op de Giant TCR 1 en TCR 0, iets meer op de laatste. Is wel iets duurder, maar daar wil ik graag enkele extra dagen voor werken in de vakantie :)

Same here, een fiets mag al iets meer kosten, aangezien het bij mij toch is om ettelijke jaren mee door te komen.
Er zijn er natuurlijk die ook overdrijven, gisteren in Tilff meer hoge Carbonvelgen gezien dan op een koers bij de profs, met dan een enorm dik gat op dat zadel geplakt, mooi als je die dan kan voorbijvliegen bergop :smoke:

Profiel  

pirrewiet
BerichtGeplaatst: 14 jun 2011, 07:29 
Belofte

Zot als ik ben, ben ik met een slecht voorbereiding "Les Trois Ballons" gaan rijden dit weekend, zot tochtje, 205 km met 4300 hoogtemeters. Deed er uiteindelijk 10h 17 min over.

Vooral de slotklim was op het zotte af, ik denk lengte van 5km met gemiddeld 10% ..

Profiel  

Flikker
BerichtGeplaatst: 14 jun 2011, 08:22 
Junior

pirrewiet schreef:
Zot als ik ben, ben ik met een slecht voorbereiding "Les Trois Ballons" gaan rijden dit weekend, zot tochtje, 205 km met 4300 hoogtemeters. Deed er uiteindelijk 10h 17 min over.

Vooral de slotklim was op het zotte af, ik denk lengte van 5km met gemiddeld 10% ..

Uitrijden is uitrijden, knap (y)

Profiel  

KingDJ
BerichtGeplaatst: 16 jun 2011, 15:22 
Veteraan

Idd erg knap. Dit is een zware tocht en zeker die slotklim is doodgaan neem ik aan. Heb L3B nog niet gereden maar wel die klimmen allemaal al paar keer gedaan vroeger. Alleen jammer dat de Platzerwasel niet in het parcours zit van L3B want dat is toch wel een mooi beestje :D

Profiel  

spekkie
BerichtGeplaatst: 06 jun 2012, 14:14 
Belofte

Hoe zit het hier met de wielertoeristen?
Ik vertrek morgenvroeg naar Champagney voor Les Trois Ballons.
Vorig weekend heb ik het Brevet de Randonneurs du Jura gereden, 220km, waarvan 200km in de regen :x Wel een prachtige rit.

Profiel  

KingDJ
BerichtGeplaatst: 12 jun 2012, 10:27 
Veteraan

spekkie schreef:
Vorig weekend heb ik het Brevet de Randonneurs du Jura gereden, 220km, waarvan 200km in de regen :x Wel een prachtige rit.

Amai dan zal je wel in topvorm zijn nu, hoe was het ??

Ik vertrek begin juli richting Frankrijk om in de Vecors en de Jura een dag of 10 te fietsen. Nooit echt loodzware cols maar per dag wel gemiddeld 3000 hoogtmeters op de menu en dat 10 dagen na elkaar, dus 't zal ook pijn doen denk ik :D De lastigste col die we zullen doen is de Grand Colombier (tenzij er nog mottigere verscholen liggen in het parcours).

Zou zelf ook graag cyclo's als L3B of de Marmotte of de Dolomietenmarathon es rijden, maar daar moet je natuurlijk genoeg voor trainen en dat lukt mij niet. Ofwel tijd te kort ofwel blessures. Heb momenteel 1100 km dit seizoen, waarvan weliswaar de helft samen met vriendin aan erg rustig tempo (25 km/u). Dus echt veel training... niet echt :D Ben nu op de sukkel met de knie dus mijn juli-fietsreis wordt afwachten wat het geeft. De meeste klimmen moet ik al zittend doen om de knie te proberen sparen, wat echt lastig is natuurlijk als het 10 % of meer stijgt. Zaterdag zwaar afgezien in de Tour de Namur, nu nog enkele kleine ritjes, dan ga ik het voorlaatste weekend van Juni nog 2 dagen fietsen in de Ardennen, en dan ben ik hopelijk klaar voor den "Tour" :)

Heb je nog andere fietsplannen Spekkie, deze zomer ?

Profiel  

Charlie
BerichtGeplaatst: 12 jun 2012, 11:04 
Kernspeler

Hier ist ook maar rustig, ben een goedweer toerist en de teller staat nog maar op 1500 km. Ritjes bevinden zich vooral in de polders & het heuvelland. Staat wel opt programma: eens naar de ardennen / limburg. Dat de vriendin ook graag fietst is goed mee genomen (y)

Profiel  

spekkie
BerichtGeplaatst: 12 jun 2012, 21:10 
Belofte

KingDJ schreef:
spekkie schreef:

Amai dan zal je wel in topvorm zijn nu, hoe was het ??

Ik vertrek begin juli richting Frankrijk om in de Vecors en de Jura een dag of 10 te fietsen. Nooit echt loodzware cols maar per dag wel gemiddeld 3000 hoogtmeters op de menu en dat 10 dagen na elkaar, dus 't zal ook pijn doen denk ik :D De lastigste col die we zullen doen is de Grand Colombier (tenzij er nog mottigere verscholen liggen in het parcours).

Zou zelf ook graag cyclo's als L3B of de Marmotte of de Dolomietenmarathon es rijden, maar daar moet je natuurlijk genoeg voor trainen en dat lukt mij niet. Ofwel tijd te kort ofwel blessures. Heb momenteel 1100 km dit seizoen, waarvan weliswaar de helft samen met vriendin aan erg rustig tempo (25 km/u). Dus echt veel training... niet echt :D Ben nu op de sukkel met de knie dus mijn juli-fietsreis wordt afwachten wat het geeft. De meeste klimmen moet ik al zittend doen om de knie te proberen sparen, wat echt lastig is natuurlijk als het 10 % of meer stijgt. Zaterdag zwaar afgezien in de Tour de Namur, nu nog enkele kleine ritjes, dan ga ik het voorlaatste weekend van Juni nog 2 dagen fietsen in de Ardennen, en dan ben ik hopelijk klaar voor den "Tour" :)

Heb je nog andere fietsplannen Spekkie, deze zomer ?

Het is heel goed gegaan. Ik heb uiteindelijk 8u33 gereden, dus met overschot goud gehaald. Als ik enkel mijn rijtijd neem, kwam ik aan 25.2 gemiddeld, met pauzes erbij kwam ik aan 23.9, dus voor mij is dat zeker en vast niet slecht op zo'n zwaar parcours.

Nu ga ik het ietsje rustiger aan doen, maar er toch voor zorgen dat de goede conditie niet zomaar verdwijnt.

Profiel  

KingDJ
BerichtGeplaatst: 13 jun 2012, 09:36 
Veteraan

spekkie schreef:
Het is heel goed gegaan. Ik heb uiteindelijk 8u33 gereden, dus met overschot goud gehaald. Als ik enkel mijn rijtijd neem, kwam ik aan 25.2 gemiddeld, met pauzes erbij kwam ik aan 23.9, dus voor mij is dat zeker en vast niet slecht op zo'n zwaar parcours.

Nu ga ik het ietsje rustiger aan doen, maar er toch voor zorgen dat de goede conditie niet zomaar verdwijnt.

Amai chapeau ! Op zo'n lastig parcours zo'n gemiddelde rijden, dat is niet iedereen gegeven. Proficiat !!

Profiel  

KingDJ
BerichtGeplaatst: 13 jun 2012, 09:38 
Veteraan

Charlie schreef:
Hier ist ook maar rustig, ben een goedweer toerist en de teller staat nog maar op 1500 km. Ritjes bevinden zich vooral in de polders & het heuvelland. Staat wel opt programma: eens naar de ardennen / limburg. Dat de vriendin ook graag fietst is goed mee genomen (y)

Ja dat laatste is altijd leuk he. Nu probeer ik mijn vriendin te overtuigen eens mee te gaan een weekje naar de Alpen of iets dergelijks. 't Is dit jaar niet gelukt haar mee te pakken, maar volgend jaar zou ze het doen als er ook nog minstens 1 andere vrouw zou meegaan, dus dat moet lukken :D

Profiel  

Charlie
BerichtGeplaatst: 13 jun 2012, 16:58 
Kernspeler

Meh King, tzijn dan gewone fietstochtjes :) dag uitstappen met de gewone fiets, maar toch een deftig aantal km's met een stop dertussen uiteraard.

Profiel  

KingDJ
BerichtGeplaatst: 11 jul 2012, 09:46 
Veteraan

Ik ben juist terug van een dikke week fietsen doorheen de Vercors en de Ardeche. Echt hooggebergte heb ik niet gedaan, maar anderzijds ook bijna nergens vlak gereden: per rit had ik om en bij de 3000 hoogtemeters. Op 8 dagen heb ik 900 km gefietst en bijna 20.000 hoogtemeters gedaan. Er zaten 2 "rustdagen" in waarop ik telkens een iets kleinder toertje heb gereden.

Hoogtepunten: Col du Grand Colombier, Col de la Biche (wat een beest!), col de Bataille (prachtig landschap), ...

De eerste 2 dagen regen gehad, daarna werd het weer (net als de benen :D) geleidelijk aan beter. De conditie is nu ronduit super, helaas ontbreekt me de komende weken de tijd om daar veel van te kunnen genieten :( In principe eind augustus nog enkele dagen Dolomieten, al zal tegen dan de vormpiek al lang vervolgen zijn.

Profiel  

Charlie
BerichtGeplaatst: 11 jul 2012, 16:15 
Kernspeler

VDB valt tenminste aan en pakt toch een halve minuut op al de rest. Beter dan de mannen die blijven zitten, tenzij dat er morgen vuurwerk komt met aankomst bergop.

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 2553 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 60, 61, 62, 63, 64

Alle tijden zijn GMT + 1 uur