KingDJ schreef:
Bij criteriums wel, bij zesdaagses is dat zeker niet het geval hoor.
Kom kom, dat kan je toch niet serieus menen?
Kijk eens naar een derny-reeks en je weet genoeg. Keisse (of O'Shea) & De Ketele (of Van Hoecke) zitten op enkele ronden van het einde ALTIJD in een ogenschijnlijk uitzichtloze positie, maar uiteindelijk draait het toch op een tweestrijd uit die beslist wordt met enkele millimeters verschil. Gisteren zat Keisse op minder dan 100m van het einde nog met zijn voorwieleke te wippen, dat lijkt me echt wel iets om te doen als er geen afspraakjes gemaakt zijn en het gewoon de beste is die wint ja
Bij de ploegkoersen lag het er gisteren ook vingerdik op. Tijdens de eerste reeks "toevallig" nog 3 teams die in extremis nog een ronde konden nemen, en wonder boven wonder waren het net 3 ploegen die maar op 1 ronde stonden. De tweede ploegkoers was zelfs nog duidelijker, Keisse/O'Shea & De Ketele/Van Hoecke die opnieuw in de slotfase een aanval opzetten, achterna gezeten door Bartko/Dillier. De eerste twee slagen er nog net in hun ronde te pakken, het andere team niet. En dan moest Dillier zich in de laatste ronde ongelooflijk hard inhouden om toch nog gegrepen te worden door De Ketele, want die moest die ploegkoers winnen. En maar rond zich kijken, Dillier. Je zag hem zo denken "Waar blijven ze nu?"

Soms loopt het trouwens wel eens fout af hoor. Daar waar de eerste individuele afvalling dient om Cocquyt en co hun moment de gloire te gunnen, gaat de tweede individuele afvalling wel eens vaker tussen de kleppers. Toen ze nog met 5 waren maakte Breyne in zijn jeugdige overmoed de fout om Keisse niet voor te laten. Die mocht het horen zeg nadien!
Enfin, ik kan het wel smaken, maar we moeten er niet flauw over doen. Hoe het in andere landen gebeurt, daar heb ik geen zicht op, maar in Gent is dat al sinds ik ga kijken ('98) duidelijk allemaal afgesproken.
Bartko trouwens weer bijzonder sterk, die is toch simpelweg een paar klassen beter dan de rest, en dat terwijl hij er dit jaar 37 wordt. De Ketele & Hester benaderen hem het dichtst, daarna Keisse.