Het is nu 20 jan 2018, 21:43

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 8 berichten ] 
Auteur Bericht
CharlesBukowski
 Berichttitel: Zesdaagse van Gent
BerichtGeplaatst: 21 nov 2012, 13:27 
Nieuweling

Deze week wordt weer het gezelligste sportevenement van Vlaanderen gehouden: de Zesdaagse van Gent.
Persoonlijk ben ik een grote fan van De Ketele. Ik hoop dat hij met Van Hoecke wint. Hun belangrijkste concurrenten lijken mij Keisse/O'Shea en Schep/Stroetinga.

Deelnemers, tussenstanden, enzovoort zijn o.a. te vinden op: http://plazilla.com/zesdaagse-van-gent-2012

De tussenstand na de eerste nacht is:

1. De Ketele/Van Hoecke (Bel) 78
2. Keisse/O'Shea (Bel/Aus) 72
3. Hansen/Hester (Den) 53
4. Schep/Stroetinga (Ned) 39
5. Marvulli/Marguet (Zwi) 66 +1
6. Bartko/Dillier (Dui/Zwi) 39 +1
7. Van der Sande/Lampater (Bel/Dui) 38 +1
8. De Buyst/Mertens (Bel) 27 +1
9. Kneisky/Brisse (Fra) 23 +1
10. Cocquyt/De Pauw (Bel) 18 +3
11. Grassman/Hoffman (Dui/ZAf) 13 +3
12. Stahr/Müller (Dui) 12 +6
13. Breyne/Schets (Bel) 17 +7

Profiel  

Casero
 Berichttitel: Re: Zesdaagse van Gent
BerichtGeplaatst: 22 nov 2012, 12:18 
Gold Member

Nu gisteren ook een artikel gelezen, het is ook rijden op spektakel volgens Keisse

Het is interessanter om met 4 koppels in dezelfde ronde aan de slotdag te beginnen, dan om met 1 koppel 4 ronden voor te staan. Maar dan vraag ik me altijd af, wint dan de sterkste? Want uiteindelijk kunt ge 5 dagen krasselen (lichtjes overdreven) en in dezelfde ronde zitten en dan op dag 6 eens uitpakken.

Profiel  

marcus-burghardt
BerichtGeplaatst: 22 nov 2012, 17:34 
Beheerder

Da's allemaal op voorhand afgesproken hoor wie wint, moeten we niet flauw over doen.
Morgen ga ik zoals elk jaar één avondje meepikken :)

Profiel  

KingDJ
BerichtGeplaatst: 23 nov 2012, 13:49 
Veteraan

Bij criteriums wel, bij zesdaagses is dat zeker niet het geval hoor.

Profiel  

marcus-burghardt
BerichtGeplaatst: 24 nov 2012, 15:50 
Beheerder

KingDJ schreef:
Bij criteriums wel, bij zesdaagses is dat zeker niet het geval hoor.

Kom kom, dat kan je toch niet serieus menen?
Kijk eens naar een derny-reeks en je weet genoeg. Keisse (of O'Shea) & De Ketele (of Van Hoecke) zitten op enkele ronden van het einde ALTIJD in een ogenschijnlijk uitzichtloze positie, maar uiteindelijk draait het toch op een tweestrijd uit die beslist wordt met enkele millimeters verschil. Gisteren zat Keisse op minder dan 100m van het einde nog met zijn voorwieleke te wippen, dat lijkt me echt wel iets om te doen als er geen afspraakjes gemaakt zijn en het gewoon de beste is die wint ja :wink:
Bij de ploegkoersen lag het er gisteren ook vingerdik op. Tijdens de eerste reeks "toevallig" nog 3 teams die in extremis nog een ronde konden nemen, en wonder boven wonder waren het net 3 ploegen die maar op 1 ronde stonden. De tweede ploegkoers was zelfs nog duidelijker, Keisse/O'Shea & De Ketele/Van Hoecke die opnieuw in de slotfase een aanval opzetten, achterna gezeten door Bartko/Dillier. De eerste twee slagen er nog net in hun ronde te pakken, het andere team niet. En dan moest Dillier zich in de laatste ronde ongelooflijk hard inhouden om toch nog gegrepen te worden door De Ketele, want die moest die ploegkoers winnen. En maar rond zich kijken, Dillier. Je zag hem zo denken "Waar blijven ze nu?" :) Soms loopt het trouwens wel eens fout af hoor. Daar waar de eerste individuele afvalling dient om Cocquyt en co hun moment de gloire te gunnen, gaat de tweede individuele afvalling wel eens vaker tussen de kleppers. Toen ze nog met 5 waren maakte Breyne in zijn jeugdige overmoed de fout om Keisse niet voor te laten. Die mocht het horen zeg nadien!

Enfin, ik kan het wel smaken, maar we moeten er niet flauw over doen. Hoe het in andere landen gebeurt, daar heb ik geen zicht op, maar in Gent is dat al sinds ik ga kijken ('98) duidelijk allemaal afgesproken.

Bartko trouwens weer bijzonder sterk, die is toch simpelweg een paar klassen beter dan de rest, en dat terwijl hij er dit jaar 37 wordt. De Ketele & Hester benaderen hem het dichtst, daarna Keisse.

Profiel  

spekkie
BerichtGeplaatst: 24 nov 2012, 17:57 
Belofte

Veel dingen zijn inderdaad afgesproken. Aleja, ik denk dat het eerder om ongeschreven wetten gaat. Sommige nummers worden weggegeven aan de 'kleintjes', andere nummers zijn voor de toppers. Daarbovenop mag iedereen zijn graantje meepikken, ook al een beetje volgens specialiteit.
De koppels worden natuurlijk ook samengesteld zodat het spannend blijft. Ze gaan de twee sterksten nooit als koppel laten rijden.

Of de eindwinnaar zelf ook op voorhand gekozen wordt, dat weet ik niet. De koers moet sowieso nog openliggen tot in die finale ploegkoers op de slotdag. Maar in dat slotnummer mogen de toppers het volgens mij toch wel onderling uitvechten.

Btw, zeer knappe prestatie van Jasper De Buyst. Die fietst daar als tiener tussen al die ervaren rotten, en doet het uitstekend.

Profiel  

marcus-burghardt
BerichtGeplaatst: 24 nov 2012, 18:50 
Beheerder

Doet het inderdaad erg goed, gisteren bij momenten zelfs vrij indrukwekkend in de ploegkoersen. In eerste instantie ging hij vaak samen met Keisse/O'Shea op zoek naar de winstronde, maar gaandeweg heeft hij het verschillende malen in z'n eentje (samen met Mertens natuurlijk) gedaan.
Afwachten hoe die verder evolueert, Van der Sande was ook erg beloftevol maar bakt er deze editie bijzonder weinig van. Ofwel is die aan het focussen op het wegseizoen en is hij daarom nu niet in vorm.

Profiel  

spekkie
BerichtGeplaatst: 25 nov 2012, 16:28 
Belofte

Inderdaad, maar Lampater behaalt toch ook helemaal geen topniveau hoor, het ligt zeker niet aan Van der Sande alleen.

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 8 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur