Het is nu 20 jan 2018, 21:37

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 90 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
Auteur Bericht
KingDJ
 Berichttitel: Re: Tour de France 2013
BerichtGeplaatst: 09 jan 2013, 16:28 
Veteraan

Vrijdag trouwens m'n eerste avondrit (in het donker) gedaan: ik vond dat m'n aangekochte lichtjes toch maar weinig licht gaven op de onverlichte plattelandswegskes. Tot ik thuis kwam en ontdekte dat er nog een 2de (sterke) stand was :lol: Tijdens die rit in het donker, de regen en de modder bijna 2 keer in de gracht beland :D Gisteren terug een avondrit maar dan met de lichtjes op het sterkste niveau, ging een pak beter en moest niet inhouden omdat ik de banen niet zag nu (y)

Profiel  

bobby ewing
BerichtGeplaatst: 11 jan 2013, 10:29 
Belofte

Jeenyus schreef:

Wat mij ook opvalt, diegenen met een mindere conditie in de club rijden jaar in jaar uit vaker plat :D

Mja, zou wel kunnen. Ik had eerst 40 km op de dijk van de Schelde tegen de wind ingebeukt. Was in het terugkeren dat ik ben platgevallen.

Profiel  

KingDJ
BerichtGeplaatst: 22 jan 2013, 13:26 
Veteraan

Dit weekend heb ik me ingeschreven voor m'n eerste grote fietsdoel 2013: Parijs-Roubaix, met de organisatie van ERGO (Museeuw & co) op vrijdag 4 april (y) 130 km met daarin de finale van de Hel vanaf het Bos van Wallers. Man, daar kijk ik al jàren naar uit en over 3 maand is het van datte (y) (y) :banana:

Profiel  

bobby ewing
BerichtGeplaatst: 22 jan 2013, 16:44 
Belofte

(y)

niet mijn ding. ik haat kasseien. :green:

Profiel  

spekkie
BerichtGeplaatst: 22 jan 2013, 19:20 
Belofte

Ooit wil ik de toerversie van Parijs - Roubaix wel eens rijden, niet dat ERGO cyclo-achtig gedoe.
Ik rij absoluut niet graag over kasseien, maar ik denk dat het een onvergetelijke ervaring is.
Vorig jaar stond de toerversie nog op het programma, maar het ging niet meer over het volledige parcours. Voor het eerst werd slechts 200km meer afgelegd, het beginstuk zat er niet meer in. Jammer...

Profiel  

spekkie
BerichtGeplaatst: 22 jan 2013, 19:21 
Belofte

Jeenyus schreef:
Zomer: Continental Grand Prix 4000S. Bolt perfect en 1 keer platgereden op 4.000 km (die 1ne keer was dan nog in de streek rond Hoegaarden bij regenweer, kans is aanzienlijk groter daar).

Ik rij er ook mee, de beste banden die ik ooit heb gehad. Ik ben op 10.000km tijd welgeteld 1x lekgereden, en toen reed ik echt wel in een put. Het feit dat ik een pluimgewicht ben zal ook wel meespelen.

Profiel  

KingDJ
BerichtGeplaatst: 29 jan 2013, 10:22 
Veteraan

spekkie schreef:
Ooit wil ik de toerversie van Parijs - Roubaix wel eens rijden, niet dat ERGO cyclo-achtig gedoe.
Ik rij absoluut niet graag over kasseien, maar ik denk dat het een onvergetelijke ervaring is.
Vorig jaar stond de toerversie nog op het programma, maar het ging niet meer over het volledige parcours. Voor het eerst werd slechts 200km meer afgelegd, het beginstuk zat er niet meer in. Jammer...

Dat kan ik begrijpen. Persoonlijk zou ik ook liefst es de volledige Parijs-Roubaix van 265 km afhaspelen. Alleen kom ik gewoon niet genoeg aan trainen toe voor ritten die langer zijn dan 200 km. Mijn langere ritten (van +4 u) zijn tot een absoluut minimum beperkt dus rij ik toertochten tot max. 150 km dit seizoen. Maar die ERGO classic bevat zowat alle kasseistroken dus het Hel-gevoel zal er wel zijn, alleen is het anders dan de "volledige Parijs-Roubaix" omdat je normaal al 100 km in de benen hebt tegen dat je aan het Bos van Wallers begint, en nu zal dat bij mij ergens in de eerste 15 km al zitten. Niet dat ik er daardoor rapper over zal kunnen vliegen hoor :D

Profiel  

spekkie
BerichtGeplaatst: 29 jan 2013, 20:30 
Belofte

KingDJ schreef:
spekkie schreef:

Dat kan ik begrijpen. Persoonlijk zou ik ook liefst es de volledige Parijs-Roubaix van 265 km afhaspelen. Alleen kom ik gewoon niet genoeg aan trainen toe voor ritten die langer zijn dan 200 km. Mijn langere ritten (van +4 u) zijn tot een absoluut minimum beperkt dus rij ik toertochten tot max. 150 km dit seizoen. Maar die ERGO classic bevat zowat alle kasseistroken dus het Hel-gevoel zal er wel zijn, alleen is het anders dan de "volledige Parijs-Roubaix" omdat je normaal al 100 km in de benen hebt tegen dat je aan het Bos van Wallers begint, en nu zal dat bij mij ergens in de eerste 15 km al zitten. Niet dat ik er daardoor rapper over zal kunnen vliegen hoor :D

En, niet te vergeten, die eerste 100km van de echte Parijs - Roubaix zijn serieus heuvelachtig.
Maar inderdaad, het hel-gevoel zal er zonder twijfel zijn!

Profiel  

KingDJ
BerichtGeplaatst: 14 feb 2013, 17:37 
Veteraan

Volgende week zondag de echte kick-off van het toertochtenseizoen met de Omloop Het Nieuwsblad. Ik kijk er al lang naar uit. Op zich zeker geen speciale tocht qua parcours, wel leuk terug "en masse" de baan op te gaan op de 2-wieler (y) Vanaf dan probeer ik een 2-tal toertochten per maand mee te pikken. Dat het maar snel lente wordt dus !!

Profiel  

bobby ewing
BerichtGeplaatst: 15 feb 2013, 10:40 
Belofte

Eerst Kuurne Brussel Kuurne hé :P

Profiel  

KingDJ
BerichtGeplaatst: 09 apr 2013, 11:12 
Veteraan

KingDJ schreef:

Vorige vrijdag was het zo ver: mijn eerste kennismaking met de stenen van de Hel. Het was liefde op het eerste gezicht. Vertrokken vanuit Doornik, om zo naar Arenberg te fietsen. Een kleine 40 km verder stonden we aan het beruchte Bos van Wallers Arenberg. Vlak voor de kasseien stonden al veel wielerliefhebbers die de verkennende profs kwamen spotten, dus er was wel veel sfeer. Ik stopte als enige van m'n groepje van 20 om de banden af te laten voor de eerste strook (5,5 bar - 6 bar). De rest vloog zowa alle kanten op en ging direct op het paadje rechts rijden, wussies :lol: Zelf vond ik het nog vlot bollen op de kasseien, tot ik het middenstuk onder de wielen kreeg. Hoe slecht die stenen er daar bij lagen, heb ik nog nooit gezien :lol: Daar besloot ik toch ook maar even het paadje ernaast op te zoeken.

Op de volgende strook gebeurde natuurlijk het onvermijdelijke: de eerste lekke band in de Hel. Het was een eenvoudig strookje maar gezien de tegenwind ging het langzaam vooruit. Ik zat in het wiel en wou via de slechte kant van de kasseien een groepje inhalen... Plat achteraan dus door de vele kleine keitjes die daar lagen.

3 stroken verder dan reed degene voor mij pardoes in een put tussen de kasseien (er waren precies 3 kasseien naast elkaar uit verdwenen). Ik reed er ook in natuurlijk, resultaat: vooraan en achteraan tegelijk lek ! Gelukkig hadden we veel wielen bij in de volgwagen. Het was voor de rest een vrij lastige tocht door de kou en de stevige NO-wind. Op Mons-En-Pevele toch es doorgeramd op de pedalen, dat was lekker kicken. Op Carreffour de L'Arbre, toen ik een 110 km in de benen had, voelde ik dat het kaarsje bijna uit was. De strakke tegenwind liet me niet toe om een mooi constant tempo te ontwikkelen waardoor ik van steen naar steen hobbelde. Daarna op naar Roubaix waar we nog wat rondjes mochten draaien op de piste: een leuke aflsuiter dus. Na 140 km zat het er dus op, was een leuke tocht, vooral zwaar door de kou en de wind, van de kasseien zelf uiteindelijk niet zoveel last gehad (buiten de lekke banden dan). Voor herhaling vatbaar !!!

Profiel  

Charlie
BerichtGeplaatst: 11 apr 2013, 20:53 
Kernspeler

Kingdj ook gepost op het wt forum?

Profiel  

KingDJ
BerichtGeplaatst: 06 jun 2013, 09:52 
Veteraan

@Jeenyus: ik heb je artikel in De Morgen gelezen en even op je site gekeken, prachtig verhaal (y) Veel succes kerel, ik zal je van nabij volgen via Strava, heb je zonet toegevoegd (ik ben daar 'JeffreyVM' ) (y)

Profiel  

ArenA
BerichtGeplaatst: 06 jun 2013, 11:12 
ForumPipo

hier dus http://www.demorgen.be/dm/nl/989/Binnen ... doel.dhtml

Profiel  

Den D.
BerichtGeplaatst: 06 jun 2013, 11:24 
Techkieken Emeritus

sjiek (y)

The Den D. network for spam is linked to internet via a gateway. The spam messages you receive are also transmitted via internet. Den D. cannot guarantee confidentiality and completeness of data sent by spam and Den D. accepts no liability for any damage related to data which is communicated by spam

Profiel  

[Manager]
BerichtGeplaatst: 06 jun 2013, 12:10 
Kernspeler

mooi (y)

Profiel  

GREEN BSL
BerichtGeplaatst: 06 jun 2013, 13:23 
Kernspeler

Veel succes :)

Profiel  

Jeenyus
BerichtGeplaatst: 07 jun 2013, 09:43 
Kernspeler

Merci.

Het zwaartepunt van de trainingen is achter de rug. De basis, de fond, is gelegd. Snelheid is een beetje afgebot, mis wat punch, maar er is dan ook totaal niet getraind op interval en snelheid. De focus lag volledig op duurtrainingen en souplesse. Zoveel mogelijk kilometers malen tegen een zo strak mogelijk tempo. En dat zit snor, Tilff-Bastogne-Tilff bijvoorbeeld, 28,5 gemiddeld over 240km met 3.400 hoogtemeters. Is een indicatie, en is soms wel welkom, want het is een zwaar voorjaar geweest met veel koude en regen. Vele eenzame kilometers waarbij het kletsnatte zeem niet zo comfortabel meer was en de voeten vaak het gevoel gaven eraf te vriezen. Soit, morgen naar de Vogezen voor Les 3 Ballons, een laatste test, en dan rusten en eten. Hopen op die befaamde supercompensatie.

Jullie kunnen het hele verhaal volgen via,
Website: http://www.degrotedroom.com
Facebook: https://www.facebook.com/legrandreve2013
Twitter: https://twitter.com/legrandreve

Een 'vind-ik-leuk' op Facebook is altijd welkom!

Profiel  

Jeenyus
BerichtGeplaatst: 07 jun 2013, 09:44 
Kernspeler

Ahja, hebben ook een video gemaakt :-)

Video: http://vimeo.com/65245670

Profiel  

Jeenyus
BerichtGeplaatst: 10 jun 2013, 07:57 
Kernspeler

Gisteren de cyclosportieve Les 3 Ballons (218km) en meteen ook de laatste test voor de Tour de France met succes afgewerkt. Goud behaald in 8u17m20s en daarmee 519e geworden op 2583 finishers. Dik tevreden! In vergelijking, vorig jaar deed ik er 10u01m13s over en was het parcours 13 km korter dan dit jaar. We duiken nu de laatste rechte lijn in naar de start op 28 juni in Corsica! Let's ride!

@Spekkie, hoe is het bij u geweest? Doel behaald?

http://app.strava.com/activities/59220749

Profiel  

bobby ewing
BerichtGeplaatst: 10 jun 2013, 10:28 
Belofte

jawadde, chapeau (y) !

Profiel  

Jeenyus
BerichtGeplaatst: 17 jun 2013, 08:12 
Kernspeler

De zaterdag mijn laatste duurtraining afgewerkt alvorens naar Corsica af te reizen. In totaal had ik er 252,9km op de teller, 2.675 hoogtemeters en 28 gemiddeld. We zijn er klaar voor.

http://app.strava.com/activities/60502098

Profiel  

spekkie
BerichtGeplaatst: 19 jun 2013, 19:14 
Belofte

Jeenyus schreef:
Gisteren de cyclosportieve Les 3 Ballons (218km) en meteen ook de laatste test voor de Tour de France met succes afgewerkt. Goud behaald in 8u17m20s en daarmee 519e geworden op 2583 finishers. Dik tevreden! In vergelijking, vorig jaar deed ik er 10u01m13s over en was het parcours 13 km korter dan dit jaar. We duiken nu de laatste rechte lijn in naar de start op 28 juni in Corsica! Let's ride!

@Spekkie, hoe is het bij u geweest? Doel behaald?

http://app.strava.com/activities/59220749

Een doel bepalen was moeilijk met het nieuwe parcours. Ik rekende er wel op om onder de 9u te rijden.
Uiteindelijk was het een bewogen dagje. Om 3u wakker geworden met barstende koppijn en een rommelende maag. Ik ging aanvankelijk niet starten, maar mijn teammaats hebben mij toch overtuigd om mee te gaan naar de start. Heb dan maar een aspirine genomen, en dan ging het iets beter. Uiteindelijk met een nuchtere maag gestart. Bovenop de eerste col iets gegeten, maar dat lag er vlak voor de Ballon d'Alsace al terug uit. Daarna heb ik mijzelf toch verplicht om verder te eten en drinken, en uiteindelijk begon het beter te gaan. Mede door de temperaturen en een mogelijke hongerklop in gedachten heb ik niet geforceerd (eigenlijk veel te laag in hartslag gereden, 147bpm gemiddeld). Na een km of 150 heb ik nog een suikerdip gehad, maar ook daar ben ik doorgekomen. Uiteindelijk gefinisht in 9u09 (bijlange niet zo goed dan de 8u33 van vorig jaar). Ik had vooraf de indruk dat de conditie gelijkaardig was, dus een tijd in de buurt van 8u45 had wel moeten lukken indien ik niet ziek was geweest 's morgens. Beetje balen, maar niets aan te doen, kheb mijn best gedaan :green:
Alvast proficiat met uw prestatie, heel veel progressie gemaakt blijkbaar. Succes met uw Tour de France avontuur!

Profiel  

Casero
BerichtGeplaatst: 23 jun 2013, 17:42 
Gold Member

Ook dit jaar geen Belgisch kampioen in de Tour.

Profiel  

[Manager]
BerichtGeplaatst: 03 jul 2013, 21:16 
Kernspeler

Wel twee dagen geel en een ritwinst voor Bakeland (y)
Straf genoeg niks comments hierover, zelfs in tennis al jaar plat, maar toch twee keer een Belg die halve finale haalt (Flipkens met de straffe stunt) (y)

Profiel  

Casero
BerichtGeplaatst: 04 jul 2013, 11:18 
Gold Member

Van den Broeck is nu ook naar huis. Dus voor het Belgische klassement tegen het WK ziet het er slecht uit...

Profiel  

ozzy105
BerichtGeplaatst: 06 jul 2013, 15:50 
Junior

Als ik Froompie zag peddelen-omwentelingen maken,dacht ik onmiddellijk aan iemand die de tour eind 90 stuk 2000 beheerste...niet normaal,er zijn grenzen aan een mens... :wink:

Profiel  

Samslam
BerichtGeplaatst: 07 jul 2013, 21:58 
Gold Member

Heel dat 'wetenschappelijke verhaal' achter Sky. Die rijden onder straffer spul dan US Postal en Festina in den tijd, meer uitleg is daar niet voor. Als die willen prepareren die elk jaar een andere renner voor de eindwinst.

Profiel  

shagrath
BerichtGeplaatst: 07 jul 2013, 23:25 
Wereldster

Dat komen we over enkele jaren mss wel te weten. Ik trek er me geen bal van aan en wil ook niet op die manier naar de koers kijken, hoe kan je er met die ingesteldheid nog plezier aan beleven?

Profiel  

marcus-burghardt
BerichtGeplaatst: 08 jul 2013, 12:37 
Beheerder

shagrath schreef:
Dat komen we over enkele jaren mss wel te weten. Ik trek er me geen bal van aan en wil ook niet op die manier naar de koers kijken, hoe kan je er met die ingesteldheid nog plezier aan beleven?

(y)

Al dat gezever over Froome of Sky, dat kan me nu eens echt niet schelen. Als je ziet wat nen duts Contador tegenwoordig is dan zal die in den tijd ook wel wat meer genomen hebben dan die paar nanogrammetjes clenbuterol.
Zolang ze allemaal ongeveer hetzelfde nemen (dus niet zoals Ricco en Piepoli een paar jaar geleden) en ik een schone koers zie is het voor mij ok, het zal sowieso wel min of meer de sterkste zijn die wint.

Profiel  

Samslam
BerichtGeplaatst: 09 jul 2013, 20:32 
Gold Member

Vorig weekend de bergrit(ten) kunnen volgen, en ik geniet er inderdaad minder van dan anders.

De bewering van Marcus Burghardt dat iedereen wel geprepareerd zal zijn en dat daarom de sterkste nog altijd komt bovendrijven... volgens mij gaat dat niet op nu in het tijdperk Sky. Onlangs was er nog een bekende journalist/ex-renner die hetzelfde beweerde. Maar als zoals nu één ploeg bij zit met een veel betere "wetenschappelijke begeleiding"... Volgens mij wint elke toptienkanshebber de tour als hij mag fungeren als kopman bij Sky. (maar ik ken er gelukkig niet veel van).

Voor de tour-interesse is het ook frappant dat 90 % van de posts hier gaat over de eigen sportieve prestaties :-)

Profiel  

marcus-burghardt
BerichtGeplaatst: 09 jul 2013, 22:38 
Beheerder

Ik denk niet dat iedereen geprepareerd is, en het zal uiteraard niet allemaal met dezelfde middelen zijn, maar ik geloof wel dat men in geval van extreem dopinggebruik tegenwoordig sowieso tegen de lamp loopt. Vandaar dus dat het volgens mij "min of meer" de sterkste zal zijn die de Tour wint.

Maar ik maak me er echt zo weinig mogelijk druk in, want anders is er helemaal geen plezier meer aan. En al die zever rond Armstrong de laatste tijd, dat hoeft ook echt niet. Tegen wie heeft die de Tour allemaal gewonnen? Ullrich, Beloki, Rumsas, Vinokourov, Hamilton, ... Die mannen konden er ook wat van hoor.

Profiel  

shagrath
BerichtGeplaatst: 09 jul 2013, 23:18 
Wereldster

Als de specialisten op basis van berekeningen beweren dat de prestatie van Froome zaterdag realistisch was (en zie ook het bijna collectief 'falen' van Sky zondag), dan wil ik graag geloven dat er min of meer clean wordt gereden.

Profiel  

GREEN BSL
BerichtGeplaatst: 11 jul 2013, 12:52 
Kernspeler

Le Grand Reve (Jeenyus zijn efforteke) starks tussen 3 en 4 op Radio 1 (y)

Profiel  

bobby ewing
BerichtGeplaatst: 11 jul 2013, 15:30 
Belofte

heb zitten luisteren maar niets gehoord.

Ben 5 min van mijn plaats geweest... 't zal juist op die moment geweest zijn zeker ?

Profiel  

GREEN BSL
BerichtGeplaatst: 12 jul 2013, 09:42 
Kernspeler

Rond 10 na 3 of zo was het meen ik.

Profiel  

KingDJ
BerichtGeplaatst: 12 jul 2013, 12:35 
Veteraan

Ik kwam zelf net terug van een week fietsen uit Frankrijk en net op het moment dat ik terug Belgische radiozenders kon ontvangen hoorde ik Bart op de radio over zijn avonturen (y) (y)

Fantastisch hoe hij die ritten rijdt, en nog aan een mooi tempo ook ! Het zou niet voor mij zijn, of toch zeker niet die vlakke saaie ritten over grote wegen waar je uren en uren aan bezig bent zonder dat het echt vooruit gaat. Straf als ge toch zo gans die Tour uitrijdt.

Profiel  

Jeenyus
BerichtGeplaatst: 14 jul 2013, 17:09 
Kernspeler

15 etappes zitten erop, alle verslagen per etappe kunnen jullie hier lezen:

http://www.degrotedroom.com/

Op naar de Alpen!

Profiel  

Jeenyus
BerichtGeplaatst: 14 jul 2013, 17:11 
Kernspeler

bobby ewing schreef:
heb zitten luisteren maar niets gehoord.

Ben 5 min van mijn plaats geweest... 't zal juist op die moment geweest zijn zeker ?

Je kan het herbeluisteren via: http://apps.vrt.be/radioplayer/player.h ... .xml#extra Gewoon doorspoelen naar 2u2'50"

Profiel  

shagrath
BerichtGeplaatst: 14 jul 2013, 17:27 
Wereldster

Hoeveel minuten gaat Froome op de 2de hebben tegen het einde van deze Tour? Ik gok op 8:35 :D

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 90 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur