Het is nu 26 apr 2018, 14:08

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 90 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3
Auteur Bericht
Jorg
 Berichttitel: Re: Tour de France 2013
BerichtGeplaatst: 14 jul 2013, 18:00 
Gold Member

Jeenyus schreef:
15 etappes zitten erop, alle verslagen per etappe kunnen jullie hier lezen:

http://www.degrotedroom.com/

Op naar de Alpen!

geweldig bezig! (y)

Profiel  

bobby ewing
BerichtGeplaatst: 16 jul 2013, 09:09 
Belofte

Jeenyus schreef:
bobby ewing schreef:
heb zitten luisteren maar niets gehoord.

Ben 5 min van mijn plaats geweest... 't zal juist op die moment geweest zijn zeker ?

Je kan het herbeluisteren via: http://apps.vrt.be/radioplayer/player.h ... .xml#extra Gewoon doorspoelen naar 2u2'50"

Thx !

Profiel  

westelboy
BerichtGeplaatst: 16 jul 2013, 15:01 
Belofte

shagrath schreef:
Dat komen we over enkele jaren mss wel te weten. Ik trek er me geen bal van aan en wil ook niet op die manier naar de koers kijken, hoe kan je er met die ingesteldheid nog plezier aan beleven?

Voila, zo denk ik er ook over.

Samslam, leg mij dan eens uit waarom Froome niet betrapt wordt op doping. Hebben de labo's die de renners controleren, op wetenschappelijk vlak, dan echt jàren achterstand op de labo's die de doping aanmaken?

Ik merk toch op dat renners als Schleck, Contador, etc. niet meer de renners zijn van over een jaar of 3-4, wat mij toch overtuigt dat het wielrenner en de Tour wel degelijk 'zuiverder' wordt gereden dan enkele jaren terug.

Misschien ben ik gewoon naief, dat kan ook.

Profiel  

Samslam
BerichtGeplaatst: 17 jul 2013, 07:56 
Gold Member

Om gelijkaardige redenen waarom Armstrong zeven keer de tour kon winnen? Ik heb dat ook altijd raar gevonden waarom dopingzondaars niet of zo laat gepakt worden. Maar dat was enkele jaren geleden zo, dus waarom zou dat nu anders zijn?

Dat Schleck of Contador nu duidelijk minder rijden (/minder pakken) dan vroeger, bewijst toch niet dat andere renners ook zuiverder zouden rijden? Veel zal afhangen van de ploeg waarbij ze rijden, de connecties die ze hebben, de detecteerbaarheid van de producten die ze gebruik(t)en ...

Als Froome over enkele jaren geen halve berg meer opgeraakt, moeten we dat dan als bewijs gaan beschouwen dat de sport dan zuiverder is, of enkel maar dat Froome op dat moment niet de juiste dosis krijgt toegediend?

Profiel  

Samslam
BerichtGeplaatst: 17 jul 2013, 07:56 
Gold Member

dubbel

Profiel  

joachim1107
BerichtGeplaatst: 17 jul 2013, 09:56 
Miniem

westelboy schreef:
shagrath schreef:
Dat komen we over enkele jaren mss wel te weten. Ik trek er me geen bal van aan en wil ook niet op die manier naar de koers kijken, hoe kan je er met die ingesteldheid nog plezier aan beleven?

Voila, zo denk ik er ook over.

Samslam, leg mij dan eens uit waarom Froome niet betrapt wordt op doping. Hebben de labo's die de renners controleren, op wetenschappelijk vlak, dan echt jàren achterstand op de labo's die de doping aanmaken?
Ik merk toch op dat renners als Schleck, Contador, etc. niet meer de renners zijn van over een jaar of 3-4, wat mij toch overtuigt dat het wielrenner en de Tour wel degelijk 'zuiverder' wordt gereden dan enkele jaren terug.

Misschien ben ik gewoon naief, dat kan ook.

Er is nu eenmaal meer geld te verdienen met doping dan met doping te bestrijden. Ja, de dopinglabo's lopen dus achter. Zeker tegen zaken als designer steroiden (zoals in de balco affaire). Wat jet niet weet datbestaat kan niet opgespoord worden. Mss bestaan er wel al aangepaste epo varianten dien nauwelijks opgespoord kunnen worden.

Nu ga er maar van uit dat er nog doping is, maar als het echt te grof zou zijn zouden de andere renners wel reageren (cfr die winnaar van de ronde van turkije)

Profiel  

spekkie
BerichtGeplaatst: 19 jul 2013, 20:48 
Belofte

Quintana reed gisteren als snelste Alpe d'Huez op. Er zijn in het verleden 36! snellere tijden dan de zijne genoteerd. Armstrong en Pantani reden 3 minuten sneller naar boven dan hem (en dus 4 minuten sneller dan Froome). Froome reed gisteren ongeveer even snel naar boven dan Kurt Van De Wouwer in 2003. Ik denk wel dat we kunnen stellen dat het properder is (helemaal proper wordt het nooit).

Profiel  

Casero
BerichtGeplaatst: 22 jul 2013, 11:50 
Gold Member

Er zal altijd doping zijn, er zal altijd wel iemand zijn die het risico wilt nemen, maar dat heb je in alles.

In ieder geval een leuke Tour en ditmaal geen Cavendish op de Champs Elysees, ik was aan het wachten op de plotse inhaalbeweging maar in deze Tour zat de extra versnelling er precies niet in.

Profiel  

Jeenyus
BerichtGeplaatst: 01 aug 2013, 08:50 
Kernspeler

Hier nog mijn laatste koersrelaas (elke etappe is te lezen op mijn blog): http://degrotedroom.wordpress.com/2013/ ... s-elysees/

Heb het dus gehaald :-) Zonder doping, het kan.

Profiel  

spekkie
BerichtGeplaatst: 01 aug 2013, 09:02 
Belofte

Jeenyus schreef:
Hier nog mijn laatste koersrelaas (elke etappe is te lezen op mijn blog): http://degrotedroom.wordpress.com/2013/ ... s-elysees/

Heb het dus gehaald :-) Zonder doping, het kan.

super!

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 90 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3

Alle tijden zijn GMT + 1 uur