Het is nu 26 apr 2018, 13:56

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 138 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Auteur Bericht
KingDJ
 Berichttitel: Re: Tour de France 2012
BerichtGeplaatst: 12 jul 2012, 10:31 
Veteraan

[Manager] schreef:
Monfort kan misschien verbazen vermits die een tijdrit kan rijden, Vandenbroeck heeft elk jaar wel iets voor, ik mis De Gendt in de tour, die had wel eens hoge ogen kunnen gooien, het was de moment, geen contador of andy s.....jammer

De Gendt is een keer 3de geworden in de Giro en je denk dat ie hier ook opeens top-5 ging rijden ? :lol:

Profiel  

ozzy105
BerichtGeplaatst: 12 jul 2012, 10:46 
Junior

KingDJ schreef:
[Manager] schreef:
Monfort kan misschien verbazen vermits die een tijdrit kan rijden, Vandenbroeck heeft elk jaar wel iets voor, ik mis De Gendt in de tour, die had wel eens hoge ogen kunnen gooien, het was de moment, geen contador of andy s.....jammer

De Gendt is een keer 3de geworden in de Giro en je denk dat ie hier ook opeens top-5 ging rijden ? :lol:

geef Manager volledig gelijk hoor, Thomas goede klimmer+hij heeft het grote voordeel tov Jurgen,heel goede tijdrit in de benen!!!volgend jaar gaan we een mooie tour tegemoet met van endert-vdb-monfort-maar vooral De Gendt,zie die volgend jaar minstens meedoen voor de top vijf.....niet vergeten De Gendt is nog maar 25,paar kilokes er nog af en zie die op zijn minst ooit een top drie halen in de tour.....

Profiel  

Joel
BerichtGeplaatst: 12 jul 2012, 10:50 
Scholier

Fabian Cancellara zal vandaag niet meer starten in de Ronde van Frankrijk.

Profiel  

[Manager]
BerichtGeplaatst: 12 jul 2012, 11:27 
Kernspeler

KingDJ schreef:
[Manager] schreef:

Nee, ik denk aan de vorige tour wat hij daar de laatste dagen presteerde, en als hij daar niet zolang ziek had geweest....en ja als hij nu mee deed stond hij zeker vijfde of zelfs vierde en daar ben ik van overtuigd. (y)

Profiel  

ArenA
BerichtGeplaatst: 12 jul 2012, 11:35 
ForumPipo

De Gendt ging deze tour 99% zeker geen platte prijs gereden hebben aangezien z'n vormpiek in de Giro lag (kijk maar naar Scarponi en co)

Profiel  

bobby ewing
BerichtGeplaatst: 12 jul 2012, 14:06 
Belofte

omdat hij ging trouwen :crazy:

Volgend jaar zal hij zijn voorbereiding wel op de Tour afstemmen zeker ?

Profiel  

Charlie
BerichtGeplaatst: 12 jul 2012, 17:05 
Kernspeler

Bon bevestiging: Evans niet zo goed als vorig jaar. Wiggins wint de Tour, Froome is een betere klimmer dan Wiggins. VDB top 6 achter Nibali en Froome, die eerst even moeilijk moment krijgt en er vervolgens iedereen kapot vlamt... Die gast mag wel eens een paar controles krijgen.

Van garderen mag niet voor eigen rekening gaan jammer want was nochtans stukken beter dan Evans.

Op het laatste toch beetje oorlog gezien maar bijlange niet voldoende, het was dus van niet beter kunnen.

Profiel  

Sl3fferke
BerichtGeplaatst: 12 jul 2012, 18:00 
Belofte

Beeld van de dag ... Froome zet aan en Wiggens past, Froome die dan via de oortjes zijn benen moest stilhouden :lol:

http://www.skmaldegem.be/

Profiel  

Charlie
BerichtGeplaatst: 12 jul 2012, 18:02 
Kernspeler

Voorspelbaar e, Wiggins zal en moet de Tour winnen. Toch niet veel charisma diene mens.. Soit op naar volgend jaar met Contador en Andy, tzal veel beter zijn.

Profiel  

ozzy105
BerichtGeplaatst: 12 jul 2012, 18:09 
Junior

wat hebben die gasten van sky gegeten zeg....niet normaal.VDB,chapeau denk dat een podiumplaats er nog inzit,zal moeten blijven aanvallen dat wel!!Ontgoocheling toch wel een beetje Van Endert,schim van vorig jaar of heeft hij nog iets in petto?laat ons hopen,anders een dikke flop zijn tour!!

Profiel  

ozzy105
BerichtGeplaatst: 12 jul 2012, 18:09 
Junior

wat hebben die gasten van sky gegeten zeg....niet normaal.VDB,chapeau denk dat een podiumplaats er nog inzit,zal moeten blijven aanvallen dat wel!!Ontgoocheling toch wel een beetje Van Endert,schim van vorig jaar of heeft hij nog iets in petto?laat ons hopen,anders een dikke flop zijn tour!!

Profiel  

shagrath
BerichtGeplaatst: 12 jul 2012, 18:18 
Wereldster

Vanendert heeft rugproblemen. En podium voor VDB lijkt me zeer lastig te worden, dan moet hij in de komende bergritten al meerdere minuten pakken op de 4 man voor hem, met het oog op de tijdrit, en ik verwacht geen écht grote schiftingen en/of inzinkingen van die mannen meer.

Profiel  

bjorno
BerichtGeplaatst: 12 jul 2012, 18:30 
Scholier

bobby ewing schreef:

Ik hoop van niet. Ik zou voor de Giro gaan. Daar kan hij mss zelfs winnen. Waarom wil iedereen altijd naar die Tour? Om dan een top 5 of zo te worden. Ok wel mooi maar zoals Spartacus al zei deze week in de uitzending van Vive le vélo. Wie weet er dit nog binnen een paar jaar? Enkel winnen telt.

Profiel  

Charlie
BerichtGeplaatst: 12 jul 2012, 18:33 
Kernspeler

Na paar interviews gezien te hebben zal er wel deftig op tafel geklopt worden vanavond bij SKY...

Wiggins zegt dat het afgesproken was dat Froome ging aanvallen om tijd te nemen op Evans, Froome zegt vice versa (y)

Profiel  

Diegemnaar
BerichtGeplaatst: 12 jul 2012, 20:15 
Kadet

ozzy105 schreef:
KingDJ schreef:
[Manager] schreef:

geef Manager volledig gelijk hoor, Thomas goede klimmer+hij heeft het grote voordeel tov Jurgen,heel goede tijdrit in de benen!!!volgend jaar gaan we een mooie tour tegemoet met van endert-vdb-monfort-maar vooral De Gendt,zie die volgend jaar minstens meedoen voor de top vijf.....niet vergeten De Gendt is nog maar 25,paar kilokes er nog af en zie die op zijn minst ooit een top drie halen in de tour.....

als hij buiten mag van zijn vrouw... nu boemboem doen tegen de sterren op... en dienen baby wordt voorzien in 't midden van de tour... en 't jaar daarop nr 2 en 't jaar daarop nr 3.... dan moet ge telkens toch ook zeker huisblijven hé!

Profiel  

Diegemnaar
BerichtGeplaatst: 12 jul 2012, 20:23 
Kadet

Sl3fferke schreef:
Beeld van de dag ... Froome zet aan en Wiggens past, Froome die dan via de oortjes zijn benen moest stilhouden :lol:

Deed me een beetje denken aan Armstrong en Hamilton, of Armstrong en Heras. Toen die in de ploeg van Bruyneel reden moesten die ook met remblokskes die tegen hun wiel plakten bergop rijden en dan moest Armstrong ze nog regelmatig tot de orde (laten) roepen....

Toen ze zelf kopman werden in een andere ploeg konden die plots hééél veel minder....

Nu gebeurt bij Sky net hetzelfde. Binnen een jaar of 10 zullen we daar wel achter komen...

Profiel  

Charlie
BerichtGeplaatst: 12 jul 2012, 20:45 
Kernspeler

Laat De Gendt eens genieten van zijn Giro podium en breek die sympathieke gast eens niet af. Waarom zeggen jullie dan niet dat VDB beter eens de Giro / Vuelta moet rijden? Hij zou meer kans maken dan in de Tour... Simpel omdat het de Tour is.

Rondes dubbelen als kopman is volgens mij onmogelijk (Hesjedal won Giro en begon in de Tour, ik geloof niet dat hij iets zou betekenen, misschien top tien). ( Zie Scarponi/Basso ).

In principe zou ik zeggen verlies nog een paar kg's ( niet ten koste van het TT rijden ) en doe nog een Giro of een Vuelta en ga voor een podium. Ga daarna eens mee doen aan de Tour ( hij zit ook in een kleinere ploeg, niet de top ploegen ). En doe meer zonder druk ( top 20 moet wel kunnen )

Profiel  

woudloper
BerichtGeplaatst: 12 jul 2012, 21:28 
Wereldster

bjorno schreef:
bobby ewing schreef:

Ik hoop van niet. Ik zou voor de Giro gaan. Daar kan hij mss zelfs winnen. Waarom wil iedereen altijd naar die Tour? Om dan een top 5 of zo te worden. Ok wel mooi maar zoals Spartacus al zei deze week in de uitzending van Vive le vélo. Wie weet er dit nog binnen een paar jaar? Enkel winnen telt.

Indien De Gendt 5de wordt weten ze dat idd binnen 10 jaar niet meer, maar wie zegt er dat hij geen mooie rit kan winnen in de Tour? Jelle Vanendert op Plateau De Beille, dat weten ze binnen 10 jaar wèl nog....en dat zie ik De Gendt ook doen als hij iet of wat vrijgeleide krijgt.

Profiel  

woudloper
BerichtGeplaatst: 12 jul 2012, 21:45 
Wereldster

Ik vind het allemaal maar wat belachelijk wat Froome hier opvoert....zijn enige bedoeling met die aanval (aanval ja) was om even duidelijk te maken dat hij de betere is. (of althans de betere bergop) Eerst demarreren & dan ostentatief zijn oortje erbij nemen wanneer de camera hem in beeld heeft en wat surplassen op de berg, om er dan nog een schepje bovenop te doen aan de finish.
Zichzelf in een martelaarsrol steken voor het grote publiek.

Ik vind het dan ook ongepast dat Van Nieuwkerke & Co Wiggins een "lyer" noemen omwille van zijn reactie achteraf. Zij doen lekker mee aan het spelletje van Froome. Terwijl het eigenlijk Froome is die hier duidelijk staat te liegen dat hij zwart ziet. "Evans op achterstand rijden".....dat kan hi evengoed door gewoon het tempo omhoog te trekken vanop de kop, ipv van achteren uit te versnellen, goed wetende dat Wiggins niet meteen kan reageren.

Ofwel toon je dat je ballen aan je lijf hebt en lap je de teamorders aan je laars & ga je vol voor een Tourzege, ofwel blijf je in het gelid en blijf je bij de kopman. Nu blijft hij in het gelid, maar hij brengt wel opzettelijk zijn kopman ter discussie.

(los hiervan zou ik ook liever zien dat Froome volluit zijn kans mag gaan, maar wat hij hier doet is er iets tussenin :hmm: )

Profiel  

[Manager]
BerichtGeplaatst: 13 jul 2012, 07:12 
Kernspeler

Volgens mij zit Wiggins te liegen omdat hij zich wil indekken doordat hij niet kon volgen, als het zogezegd afgesproken is waarom roept hij hem dan terug, dit is toch duidelijk zeker.?
Froome verbaasde me vorig jaar al, en had hem als favoriet beschreven en als hij had mogen doorgaan had hij die twee minuten gepakt volgens mij, maar vermits Wiggings niet kon volgen kon die minuten krijgen en uit top drie vallen.
Ik blijf het jammer vinden dat die oortjes mogen, had het wel eens willen zien anders. (n)
Van den Broeck staat nu vijfde, door die pech had die wel zeker vierde nu gestaan, maar vijfde zal het hoogste worden, of Van Endert zijn rug moet beteren en vroege aanval meedoen, en achteraf Jurgen erachterna om tijd te pakken, dat die niet kan tijdrijden is zowiezo al duidelijk dat die nooit de tour kan winnen, want dat is telkens vier minuten achterstand dat je hebt na twee tijdritten en de proloog....en dat is het verschil met De Gendt, die kan dat wel !!
Evans is al oud, en heeft geen ploeg, ze hadden van Garderen moeten laten gaan, dan kon die het team misschien nog redden, Evans gaat het heel zwaar krijgen en kan ms nog minuten van Jurgen aan zen broek krijgen als hij nog is gaat aanvallen, maar die tijdrit he....en wat moest Jurgen kopman zijn in een ploeg met veel meer ondersteuning....dan misschien kunnen die tijdritten hem niet zo hard meer parten spelen, want als aanvallende bergmannen zie ik er maar drie Nibaldi, VDB en Froome....
Contador was zijn laatste tour vijfde geloof ik, A.Schleck is ook iemand van steeds net niet, bij Armstrong steeds gedacht dat daar iets niet klopte, dat was te simpel, bij Sky denk ik niets, de helft die voor de sprinten werkt en de helft die in de bergen meekan, gewoonweg een ploeg die goed ingedeeld is .... :love:

De commentaar over als je vijfde bent weet je binnen tien jaar niet meer, ik weet nog goed dat Bruyneel in 97 (?) 4de werd en dat diegene ervoor een zekere claude Criquillion was die ook vierde werd, en toen pech had met tien minuten of gewoon de tour had gewonnen....ik vind het gewoon zever met andere woorden want sinds Van Impe (1977?), zijn er in meer dan dertig jaar maar twee Belgen die vierde werden en men komt er steeds op terug.....

Enfin, podium staat al bijna vast, Wiggins, Froome en als derde Nibaldi of toch Evans, het hangt van de tijdrit af, en of een der een inzinking krijgt, als VDB nog derde zou kunnen worden, chapeau maar geloof daar niet echt meer in, tenzij die een aanval in Pyreneeën kan afronden en minuten pakken, maar dat is dagdromen !

Aja, nog iets, die Wiggins is in Gent geboren begot, hoe komt dat (door vader die ook wielrenner was en in België veel ritten reed) ??? Dus toch ene die hier geboren is die de tour vermoedelijk wint... :smoke:
Rabobank nog met vier, de Nederlanders zetten de trend gelijk in het voetbal verder....

Profiel  

Bartos
BerichtGeplaatst: 13 jul 2012, 08:42 
Belofte

[Manager] schreef:
Contador was zijn laatste tour vijfde geloof ik, A.Schleck is ook iemand van steeds net niet, bij Armstrong steeds gedacht dat daar iets niet klopte, dat was te simpel, bij Sky denk ik niets, de helft die voor de sprinten werkt en de helft die in de bergen meekan, gewoonweg een ploeg die goed ingedeeld is .... :love:

De commentaar over als je vijfde bent weet je binnen tien jaar niet meer, ik weet nog goed dat Bruyneel in 97 (?) 4de werd en dat diegene ervoor een zekere claude Criquillion was die ook vierde werd, en toen pech had met tien minuten of gewoon de tour had gewonnen....ik vind het gewoon zever met andere woorden want sinds Van Impe (1977?), zijn er in meer dan dertig jaar maar twee Belgen die vierde werden en men komt er steeds op terug.....

Enfin, podium staat al bijna vast, Wiggins, Froome en als derde Nibaldi of toch Evans, het hangt van de tijdrit af, en of een der een inzinking krijgt, als VDB nog derde zou kunnen worden, chapeau maar geloof daar niet echt meer in, tenzij die een aanval in Pyreneeën kan afronden en minuten pakken, maar dat is dagdromen !

Aja, nog iets, die Wiggins is in Gent geboren begot, hoe komt dat (door vader die ook wielrenner was en in België veel ritten reed) ??? Dus toch ene die hier geboren is die de tour vermoedelijk wint... :smoke:
Rabobank nog met vier, de Nederlanders zetten de trend gelijk in het voetbal verder....

Amai, gij slaat hier ook nogal kemels zeg :crazy: .
Ten eerste, Contador was vijfde vorig seizoen, maar wel omdat hij eerder al de Giro reed (en met overmacht won). Zonder die Tour die hij achteraf afgenomen is, zou hij wel al drie Tours gewonnen hebben. Die kunt ge dus niet bepaald op dezelfde lijn zetten van Andy Schleck die op sportieve wijze nog geen enkele Tour won.

Dan wat slaat gij daar allemaal uit over Criquelion en Bruyneel zeg? Ge weet nog goed hoe Bruyneel vierde werd, maar nochtans deed hij nooit beter dan een zevende plaats (in 1993 en omdat hij toen een pak tijd kon terug pakken in vlakke ritten). En Criquelion zijn beste plaats was de vijfde plaats. Dat was in 1986 en hij eindigde toen meer dan 24 minuten achter winnaar Lemond. Dat moet dus wel een enorme pech geweest zijn zeg, dat hij anders de Tour gewonnen had :D . Als we trouwens voor Jurgen Van den Broeck een vierde plaats tellen voor twee jaar geleden (na het wegvallen van Contador), dan was het van 1983 en Lucien Van Impe geleden dat een Belg nog eens vierde werd in de Tour. Die Lucien Van Impe was met zijn tweede plaats in 1981 ook de laatste Belg op het podium van de Tour.

Trouwens, Wiggins werd in Gent geboren omdat zijn vader hier baanwielrenner was. Al was het blijkbaar meer zuipen dan koersen dat hij hier deed.

Profiel  

ozzy105
BerichtGeplaatst: 13 jul 2012, 14:20 
Junior

Froome is gewoon de beste in de tour simpel!kijk,als gisteren Froome doorzet met zijn actie op bijna 5 km van de top krijgt Wiggins minstens één minuut aabn zijn broek+mentale tik rond zijn oren!!Zou wel eens kunnen dat Froome nog spijt gaat krijgen dat hij deze kans niet greep...volgend jaar zijn Andy,Contador van de partij....+wie weet Van Garderen en Pinot die stap vooruit zetten en wie weet de gendt....nu een saaie tour,volgend jaar vuurwerk zeker weten!!!

Profiel  

[Manager]
BerichtGeplaatst: 13 jul 2012, 18:53 
Kernspeler

Bartos schreef:
Ten eerste, Contador was vijfde vorig seizoen, maar wel omdat hij eerder al de Giro reed (en met overmacht won). Zonder die Tour die hij achteraf afgenomen is, zou hij wel al drie Tours gewonnen hebben. Die kunt ge dus niet bepaald op dezelfde lijn zetten van Andy Schleck die op sportieve wijze nog geen enkele Tour won..

Schreef ik toch vijfde? Dat hij de Giro won en daarom niet meer kan presteren in een andere ronde vind ik zever....
Bartos schreef:
Dan wat slaat gij daar allemaal uit over Criquelion en Bruyneel zeg? Ge weet nog goed hoe Bruyneel vierde werd, maar nochtans deed hij nooit beter dan een zevende plaats (in 1993 en omdat hij toen een pak tijd kon terug pakken in vlakke ritten). En Criquelion zijn beste plaats was de vijfde plaats. Dat was in 1986 en hij eindigde toen meer dan 24 minuten achter winnaar Lemond. Dat moet dus wel een enorme pech geweest zijn zeg, dat hij anders de Tour gewonnen had :D . Als we trouwens voor Jurgen Van den Broeck een vierde plaats tellen voor twee jaar geleden (na het wegvallen van Contador), dan was het van 1983 en Lucien Van Impe geleden dat een Belg nog eens vierde werd in de Tour. Die Lucien Van Impe was met zijn tweede plaats in 1981 ook de laatste Belg op het podium van de Tour..

Ik steek men tijd niet om dat allemaal op te zoeken, het was toch ongeveer correct en meer moet dat niet zijn, was Claude pas vijfde en dan nog op 24 minuten, aja, die stond toen de tweede voorlaatste rit misschien op 10 minuten en reed een slechte proloog die voorlaatste dag, herinner me nog goed dat die kwartier verloor door op een fiets te wachten en hij dan eerste kon staan op dat moment.Bruyneel zevende inderdaad, en zelfs nog iets langer geleden ook al, tsja, als ik dat allemaal moet onthouden of zitten opzoeken via google, dan schrijf ik niks verkeerd, het is maar om aan te tonen dat ik alvast niet vergeten ben dat beide in de top tien staan, want daar ging het tenslotte over, dat niemand na tien jaar nog weet, ik dus nog wel, al zijn de plaatsjes dan iets verkeerd, ik noemde ze toch maar op :-)
Bartos schreef:
Trouwens, Wiggins werd in Gent geboren omdat zijn vader hier baanwielrenner was. Al was het blijkbaar meer zuipen dan koersen dat hij hier deed.

Ja, dacht het al, want op de baan kan ik mij die niet herinneren

Profiel  

Casero
BerichtGeplaatst: 13 jul 2012, 19:45 
Gold Member

ozzy105 schreef:
Froome is gewoon de beste in de tour simpel!kijk,als gisteren Froome doorzet met zijn actie op bijna 5 km van de top krijgt Wiggins minstens één minuut aabn zijn broek+mentale tik rond zijn oren!!Zou wel eens kunnen dat Froome nog spijt gaat krijgen dat hij deze kans niet greep...volgend jaar zijn Andy,Contador van de partij....+wie weet Van Garderen en Pinot die stap vooruit zetten en wie weet de gendt....nu een saaie tour,volgend jaar vuurwerk zeker weten!!!

Mja Froome heeft nu al twee rondes waar hij de kans laat liggen om te winnen dankzij Wiggins, als hij niet van ploeg verandert, dan kan hem maar beter zorgen dat hem volgend jaar op tafel slaat... Al kan het inderdaad dan te laat zijn, want als Contador terug is en gefocust op de Tour, dan kennen we de winnaar al.

Profiel  

[Manager]
BerichtGeplaatst: 14 jul 2012, 16:12 
Kernspeler

Voila, de derde voor lotto se, Greipel alweer :-)
De ene Belgische pakt de klassiekers de andere in de Tour, misschien kunnen we nog iets verwachten van Van den Broeck of Van Endert als die zijn rug genezen is :-)
Mooi tempo efkes van Wiggins, was precies op de piste aan het rijden zoals zijn vader vroeger.

Profiel  

Flikker
BerichtGeplaatst: 14 jul 2012, 18:50 
Junior

Schitterend, 2 weken hier niet geweest en de dopingmannen zijn weer aan het jagen.
En dan zeggen ze dat Porte opeens vanuit het niets komt..

Froome zou je inderdaad als verdachter kunnen omschrijven, maar als je er dan Wiggins bij betrekt.. meervoudig Olympisch kampioen en reeds top 5 gereden in de Tour. Die gast dronk zich vroeger gewoon te pletter.

VDB zijn manier van koersen staat me alleszins aan, hopelijk kunnen hij en Nibali nog eens iets proberen. En als Wiggins dan een slechte dag heeft vraag ik me toch af wat Sky gaat doen.

Jammer dat Contador en Schleck er neit bijzijn, die mannen zouden zoiezo aanvallen, dan zou het echt een mooie Tour geweest zijn, ondanks het midnerwaardige parcours met amper 3 aankomsten boven (n)

Profiel  

KingDJ
BerichtGeplaatst: 15 jul 2012, 14:58 
Veteraan

Contador mag van mij thuisblijven hoor. Met Contador erbij stond die nu, net als Wiggins, ook al los eerste in de stand en moest ie zelf ook niet meer aanvallen maar gewoon verdedigen.

Profiel  

[Manager]
BerichtGeplaatst: 15 jul 2012, 15:58 
Kernspeler

Evans pech en twee minuten kwijt voorlopig, Wiggins ploeg wacht op hem, Roland ervandoor, Froome die van zijn oren maakt, voor Van den Broeck plaats vier in zicht, maar ze rijden niet door, wat nu???

Sagan met groen vooraan, ongewoon, maar het systeem is slechter gemaakt dan ervoor....Gilbert vooraan, kan hij ons eens de eerste rit bezorgen, met Sagan lijkt dat niet te lukken....

Wat me opvalt, Klöden kan al jaren niet meer mee, toen in de ploeg met Ulrich was het een topper, toen ook met doping vermoedelijk, dat verschil is te groot om over niets na te denken....EN VELEN rijden lek!!!

Nu Wiggins die van fiets gaat wisselen, en niemand wacht op hem van de ploeg, wat is dit allemaal weer raar....maar zal er snel terug bij zijn.
Evans voor derde keer stil, wat is dit allempaal, en nu vooraan, wie wat hoe gaat sagan kunnen verslagen???

Laatst bijgewerkt door [Manager] op 15 jul 2012, 16:06, in totaal 3 keer bewerkt.

Profiel  

Anatool
BerichtGeplaatst: 15 jul 2012, 15:59 
Kernspeler

Jammer dat Rujano en Quintana niet deelnemen aan deze zwakke Tour. Al is het nog maar de vraag of Rujano ooit nog in Europa zal koersen na zijn aanvaring met Savio

Profiel  

ozzy105
BerichtGeplaatst: 15 jul 2012, 16:34 
Junior

ik had in het geval van nibali en vooral vdb doorgereden simpel!!!op vdb hebben ze ook niet gewacht!wiggins moet niet van zijn oren maken,man man..

Profiel  

bjorno
BerichtGeplaatst: 15 jul 2012, 17:08 
Scholier

Blijkbaar waren nagels de boosdoener. Man man man waar gaan we naar toe? Enfin vroeg of laat moesten er zo een dingen gebeuren. Als je soms ziet welke dwazen er langs het parcours staan. Allesbehalve om de renners te zien maar grotendeels om zelf in beeld te komen.

Profiel  

shagrath
BerichtGeplaatst: 15 jul 2012, 18:01 
Wereldster

Lijkt me toch heel straf dat niemand van de Tourcaravaan, organisatie, motards enz. daat hebben opgemerkt voor de renners er passeerden...

Profiel  

KingDJ
BerichtGeplaatst: 16 jul 2012, 10:50 
Veteraan

Diegemnaar schreef:
Sl3fferke schreef:

Deed me een beetje denken aan Armstrong en Hamilton, of Armstrong en Heras. Toen die in de ploeg van Bruyneel reden moesten die ook met remblokskes die tegen hun wiel plakten bergop rijden en dan moest Armstrong ze nog regelmatig tot de orde (laten) roepen....

Toen ze zelf kopman werden in een andere ploeg konden die plots hééél veel minder....

Nu gebeurt bij Sky net hetzelfde. Binnen een jaar of 10 zullen we daar wel achter komen...

Met dat verschil dat noch Hamilton noch Heras echt beter waren dan Armstrong, terwijl hier Froome toch wel bergop de betere is van Wiggins. Belangrijk verschil toch.

Profiel  

Casero
BerichtGeplaatst: 16 jul 2012, 12:45 
Gold Member

shagrath schreef:
Lijkt me toch heel straf dat niemand van de Tourcaravaan, organisatie, motards enz. daat hebben opgemerkt voor de renners er passeerden...

De vraag is wanneer het gestrooid is. Waarschijnlijk na de laatste renner van de kopgroep en wanneer merk je dan dat er iets aan de hand is? Meestal wanneer het te laat is.

Al vraag ik me toch af hoe Evans de eerste keer plat stond, want nagels strooien in de bergop moet toch wel opvallen met al dat volk. Tenslotte stond niet alleen Evans plat, ook zijn ploegmaat die eerst bovenkwam, stond lek, want die moest zijn wiel ook wisselen.

Profiel  

Casero
BerichtGeplaatst: 16 jul 2012, 12:50 
Gold Member

Flikker schreef:
Schitterend, 2 weken hier niet geweest en de dopingmannen zijn weer aan het jagen.
En dan zeggen ze dat Porte opeens vanuit het niets komt..

Froome zou je inderdaad als verdachter kunnen omschrijven, maar als je er dan Wiggins bij betrekt.. meervoudig Olympisch kampioen en reeds top 5 gereden in de Tour. Die gast dronk zich vroeger gewoon te pletter.

VDB zijn manier van koersen staat me alleszins aan, hopelijk kunnen hij en Nibali nog eens iets proberen. En als Wiggins dan een slechte dag heeft vraag ik me toch af wat Sky gaat doen.

Jammer dat Contador en Schleck er neit bijzijn, die mannen zouden zoiezo aanvallen, dan zou het echt een mooie Tour geweest zijn, ondanks het midnerwaardige parcours met amper 3 aankomsten boven (n)

Weer aan het jagen.
Ik kan de mensen wel begrijpen dat men dit verdacht vind. Wiggins oké, die is tenslotte al jaren bezig en dit is nu wel zijn parcours en echte superklimmers zijn hier niet aanwezig om hem eraf te rijden in de bergen.
Froome, tot voor de Vuelta vorig jaar kende ik hem niet, maar dat wil niets zeggen.

Maar hetgeen wel raar is (voor mij en voor de meesten denk ik) is het feit dat als er nog 9 man over is, dat er daar nog 4 van Sky bij zijn. Ik denk dat vooral de mensen aan het denken zet van "mmm, zoveel die ineens kunnen klimmen lak zot in die ploeg, vreemd, waar hebben we dat nog gezien?" en natuurlijk is net ook die dopinghetze rond Armstrong en zijn ploeg van toen bezig waar de helft zogezegd vrijgesteld wordt van beschuldiging als ze Armstrong er bij lappen.

Profiel  

ArenA
BerichtGeplaatst: 16 jul 2012, 14:54 
ForumPipo

Zoals al eerder geschreven hebben die renners van Sky allemaal al stuk voor stuk bewezen dat ze het hooggebergte aankunnen, anders eindig je niet in een top 10 van een grote ronde. En dat vergeten sommigen blijkbaar

Profiel  

Diegemnaar
BerichtGeplaatst: 16 jul 2012, 21:48 
Kadet

KingDJ schreef:
Diegemnaar schreef:
Sl3fferke schreef:

Met dat verschil dat noch Hamilton noch Heras echt beter waren dan Armstrong, terwijl hier Froome toch wel bergop de betere is van Wiggins. Belangrijk verschil toch.

Dan hebt gij een slecht geheugen! Zoals ik al schreef moesten zowel Hamilton als Heras, net als Froome, met de remmen op naar boven rijden.... Toen die voor hun eigen gingen rijden konden die plots niet den helft meer dan met de pillekes van de ploeg van de Johan!

Vreemd! Of toch niet, want later werd bekend aan wat het lag...

Profiel  

ArenA
BerichtGeplaatst: 17 jul 2012, 08:44 
ForumPipo

Heras zijn beste resultaar in de Tour reed ie bij Kelme. Bij US Postal won1x de Vuelta bij andere ploegen 3x. Hij werd op EPO betrapt bij een andere ploeg san USP. Maw ge zijt weeral eens aan het zeveren.

Hamilton kende ook al z'n successen na zijn doortocht bij Armstrong en ook hij werd betrapt op doping bij andere ploeg dan USP. Maw ge zijt weeral eens aan het zeveren

Profiel  

KingDJ
BerichtGeplaatst: 17 jul 2012, 10:22 
Veteraan

Diegemnaar schreef:
Dan hebt gij een slecht geheugen! Zoals ik al schreef moesten zowel Hamilton als Heras, net als Froome, met de remmen op naar boven rijden.... Toen die voor hun eigen gingen rijden konden die plots niet den helft meer dan met de pillekes van de ploeg van de Johan!

Ok, zeg mij dan es tijdens welke ritten en op welke cols Heras of Hamilton zich zo moesten inhouden om Armstrong er niet af te rijden ? Links nr Youtube zijn welkom, dan kunnen we samen eens die beelden beoordelen. Ik ben benieuwd.

Profiel  

Bartos
BerichtGeplaatst: 17 jul 2012, 10:51 
Belofte

KingDJ schreef:
Diegemnaar schreef:

Ok, zeg mij dan es tijdens welke ritten en op welke cols Heras of Hamilton zich zo moesten inhouden om Armstrong er niet af te rijden ? Links nr Youtube zijn welkom, dan kunnen we samen eens die beelden beoordelen. Ik ben benieuwd.

Nu ben ik toch ook wel benieuwd eigenlijk, want op die 7 Touroverwinningen kan ik me niet één fase herinneren waar Armstrong moeite had om zijn ploegmaats te volgen. Je kan discussiëren of Armstrong het gedopeerd deed of niet, maar in de koers kan je hem toch absoluut niet vergelijken met Wiggins. Armstrong was toch elke Tour met voorsprong de beste klimmer en pakte meestal in de eerste serieuze bergrit al eens goed uit. En dan was er zelfs geen ploegmaat van hem die maar in zijn buurt kwam alleszins.

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 138 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur