Het is nu 26 apr 2018, 03:08

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 138 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4
Auteur Bericht
Anatool
 Berichttitel: Re: Tour de France 2012
BerichtGeplaatst: 21 jul 2012, 18:23 
Kernspeler

Zijn er nog mensen die deze Tour klasseren als saai ? Er was nooit spanning mbt eender welk klassement. Het eindpodium lag al na anderhalve week vast en de bolletjestrui blijft ondanks de hervormingen gelinkt aan het strijdlustklassement. Er waren amper drie aankomsten bergop waarvan één aankomst op een col in het middengebergte. Daarnaast waren opnieuw belachelijke etappes uitgetekend waarbij zware cols tijdens de eerste honderd kilometer werden beklommen. Deze Tour miste aanvallend ingestelde klimmers zoals Contador, Andy Schleck als hij echt wilt, Rujano, Cunego, Rodriguez, Quintana, Anton, Henao, Sanchez... In de sprints was de dominantie van Sagan indrukwekkend maar ik stel me vragen bij de progressie van Sagan die als belofte nooit spraakmakende resultaten boekte. Wat mij betreft is deze Tour een overgangstour waardoor we volgend jaar opnieuw een strijd krijgen tussen Contador en Schleck.

Profiel  

ArenA
BerichtGeplaatst: 21 jul 2012, 19:21 
ForumPipo

Mssn omdat Sagan bij de jeugd voor MTB was (zie zijn wereldtitel ;-))

Profiel  

marcus-burghardt
BerichtGeplaatst: 22 jul 2012, 09:39 
Beheerder

Wat Diegemnaar zegt klopt nochtans gedeeltelijk hoor, ik weet wel niet of het ook met Heras en/of Hamilton is voorgevallen, maar destijds heeft Armstrong nog orders doorgegeven om het tempo te laten zakken. Al kan ik me dat nooit herinneren op de slotklim, maar eerder de beklimming ervoor. Met Rubiera op kop heeft hij nog aangemaand om het iets minder snel te laten gaan, niet omdat hij in de problemen kwam maar allicht omdat hij vreesde op de slotklim dan te snel geïsoleerd te zitten.

In elk geval, - komkommertijd of niet - ik zie geen enkele reden om zo arrogant te reageren op Diegemnaar (n)

Profiel  

ArenA
BerichtGeplaatst: 22 jul 2012, 10:37 
ForumPipo

Maw hetgeen gij zegt is een gans andere situatie dan hetgeen Diegemnaar neerpende

Profiel  

Zarate
BerichtGeplaatst: 22 jul 2012, 13:57 
Wereldster

marcus-burghardt schreef:

In elk geval, - komkommertijd of niet - ik zie geen enkele reden om zo arrogant te reageren op Diegemnaar (n)

Totally agree.

Nu ja, KingDJ is altijd al arrogant geweest als het op wielrennen aankomt.
Arena is arena. Eens vastgebeten in een discussie laat die nie meer los, strijden om te strijden, vergezeld met een overload aan smilies. Sommige zaken veranderen nooit.

Profiel  

KingDJ
BerichtGeplaatst: 22 jul 2012, 16:14 
Veteraan

Grappig dat net gij hier nu zo moet komen kreften.

Profiel  

shagrath
BerichtGeplaatst: 22 jul 2012, 18:08 
Wereldster

Machtige spurt van Cavendish, alweer. Ook wel mooi van Wiggins wat hij daar nog op het einde doet.

Profiel  

Casero
BerichtGeplaatst: 22 jul 2012, 18:13 
Gold Member

Anatool schreef:
Zijn er nog mensen die deze Tour klasseren als saai ? Er was nooit spanning mbt eender welk klassement. Het eindpodium lag al na anderhalve week vast en de bolletjestrui blijft ondanks de hervormingen gelinkt aan het strijdlustklassement. Er waren amper drie aankomsten bergop waarvan één aankomst op een col in het middengebergte. Daarnaast waren opnieuw belachelijke etappes uitgetekend waarbij zware cols tijdens de eerste honderd kilometer werden beklommen. Deze Tour miste aanvallend ingestelde klimmers zoals Contador, Andy Schleck als hij echt wilt, Rujano, Cunego, Rodriguez, Quintana, Anton, Henao, Sanchez... In de sprints was de dominantie van Sagan indrukwekkend maar ik stel me vragen bij de progressie van Sagan die als belofte nooit spraakmakende resultaten boekte. Wat mij betreft is deze Tour een overgangstour waardoor we volgend jaar opnieuw een strijd krijgen tussen Contador en Schleck.

Dit was voor mij inderdaad ook een saaie Tour, er was geen enkel moment waarbij je dacht. Hier kan het kantelen, Wiggins en Froome zijn nergens bedreigd geweest en je mist inderdaad spraakmakende figuren om aan te vallen in de bergen zoals Contador en Andy Schleck, de andere genoemde namen nu misschien iets minder (een deel doordat ze het niet (meer) kunnen, voor het andere deel is het nog iets te vroeg om op het hoogste niveau mee te doen).

Dominantie Sagan in de sprints is nu ook niet echt correct, tenslotte hebben Greipel en Cavendish eveneens 3 ritten gewonnen, hij was wel de enige die overal erbij was (en als je natuurlijk ook nog in een halve bergrit tweede wordt sta je mijlen voor in het puntenklassement).
Wat je probleem van Sagan betreft, logisch dat hij nooit bij de beloften resultaten boekte, hij heeft er ook nooit gereden, hij is rechtstreeks van de junioren overgestapt naar de profs.

Over het laatste geef ik je wel weer gelijk, hopelijk zijn volgend jaar Contador en Andy Schleck terug (met een iets gevarieerder parcours) en krijgen we meer strijd. Met daarbij een Froome die wel zijn eigen kans mag gaan (indien nodig bij een ander team), dan kunnen we ineens zien wat De Gendt waard is tegen de echte rondetoppers binnen het vak.

Profiel  

KingDJ
BerichtGeplaatst: 23 jul 2012, 09:59 
Veteraan

Casero schreef:
Dit was voor mij inderdaad ook een saaie Tour, er was geen enkel moment waarbij je dacht. Hier kan het kantelen, Wiggins en Froome zijn nergens bedreigd geweest en je mist inderdaad spraakmakende figuren om aan te vallen in de bergen zoals Contador en Andy Schleck, de andere genoemde namen nu misschien iets minder (een deel doordat ze het niet (meer) kunnen, voor het andere deel is het nog iets te vroeg om op het hoogste niveau mee te doen).

Welke bergen :? Deze Tour deed me denken aan de Ronde van Zwitserland die Cancellara een paar jaar terug won: op maat van de tijdrijder gemaakt met zeker geen al te zware bergritten om toch zeker geen topklimmer te laten winnen. OK ik stel het overdreven, maar waar kon een pure klimmer (genre Andy Schleck, of ja: Jurgen VDB) hier echt verschil maken. De aankomst op La Planche was een zware, maar die klim is net lang genoeg om onder de toppers een verschil van max. 20-30 seconden te maken. Op weg naar La Planche lagen ook niet de zwaarste hellingen, dus dat maakt de kans op verschillen nog kleiner.

De rit dan in de Jura over de Grand Colombier: een lachertje. Dan doen ze de reus van de Jura aan (want dat is hij echt wel), maar dan finishen ze weer eens in het dal verdorie. Dat ze dan direct na de afdaling van de Colombier finishen, maar nee, leggen ze nog een loper als de Richemond erna, om zeker aanvallers op de Colombier de moed te ontnemen. Zelfs zonder SKY trein in deze Tour had die etappe een muis gebaard met die idiote Richemond. De zwaarste Alpenrit over oa de Madeleine is best leuk, maar met een aankomst op La Toussuire heb je weer een vrij makkelijke slotklim. Verander dan toch die volgorde van die cols, en doe es een aankomst op de Madeleine of nog es op de Galibier zoals vorig jaar, dàt was heroïsch.

De Pyreneeën van hetzelfde. Leuk die Peguere, maar weer een aakomst bergaf om de klimmers terug een loer te draaien. Idem voor de zwaarste rit over oa Tourmalet en Aubisque. De zwaarste 2 cols in het begin, om als laatste col de relatief makkelijker Peyresourde te leggen, met een makkelijke afdaling erna als toetje :s Die rit naar Peyragudes was dan nog mss de meest interessante.

Waarom dus al die aankomsten na een afdaling ? Geven die stadjes beneden in de vallei meer centen ? Is de tour organisatie te groot geworden om boven op een col toe te komen ? Of willen ze effectief de tijdrijders meer kansen geven ? Voor mij wordt met deze Tour alleszins andermaal bevestigt: Giro >>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>> Tour.

Profiel  

Flikker
BerichtGeplaatst: 23 jul 2012, 14:39 
Junior

De vrees die er was toen ze het parcours voorstelden is ook waarheid geworden: 3 aankomsten bergop is te weinig, en zeker als het nog zo 3 aankomsten zijn. Een klim van 7 km en een klim waar op 3 km van de meet nog een afdaling inligt van een km, dat zijn geen aankomsten bergop. Daarmee zeg ik niet dat het geen zware Tour was, want de rit die oa over Aubisque en Tourmalet ging was loodzwaar. Maar dan leg je als laatste col de makkelijke kant van de Peyresourde..

Laat de Sky-trein maar bij elkaar blijven, als we de geruchten mogen geloven (oa Alpe d'Huez en de Ventoux) wordt het volgend jaar een veel mooiere tour. En als dan Contador en Schleck nog eens moeten aanvallen door hun tijdsverlies in de tijdritten op Wiggins, heerlijk. Dan zal Froome wel mee moeten gaan. En we weten al dat Andy nu van ver durft te gaan.

Van mij moest De Gendt volgend jaar ook nog geen Tour rijden, maar niet vergeten dat hij het dit jaar ook nog in de Vuelta gaat proberen, en zich daar specifiek op ging voorbereiden, iets wat hij niet op de Giro heeft gedaan.

En om KingDJ te antwoorden: Giro is altijd al veel mooier geweest, onder Zomegnan werd het wel iets te zwaar, maar ook dit jaar was de Giro om van te smullen, zeker ook dankzij De Gendt (y)

Soit, nu uitkijken naar een geschifte Vuelta, hopelijk is Andy volledig fit, want als je dat parcours ziet..

Profiel  

KingDJ
BerichtGeplaatst: 23 jul 2012, 15:45 
Veteraan

Ik ben ook benieuwd naar De Gendt in de Vuelta. Ik hoop dat hij daar vooral zal proberen een ritzege te bemachtigen, want dit parcours lijkt me toch wel net te hoog gegrepen voor hem. Afhankelijk natuurlijk wat zijn ambitie is. Top-5 lijkt me onmogelijk mits een fitte Contador, Rodriguez, Nibali (?), Froome, Uran, jVDB (?) aan de start. Dan vergeet ik er nog enkele. En op die steile aankomsten zijn er ook altijd wel een aantal Spanjaarden à la Danny Moreno en dergelijke die kunnen verrassen en ook hoog kunnen eindigen in het klassement. Met Andy hou ik geen rekening meer. Is dacht ik nog altijd niet volledig hersteld van zijn blessure die hij opliep in de Dauphiné ? Dan komt de Vuelta wel erg vroeg.

Ik hoop ook dat de media en alle Vlamingen niet teveel van De Gendt gaan verwachten nu na zijn fantastische Giro. Laat hem proberen gaan voor een ritzege in de bergen, een goeie tijdrit, en de rest zien we wel (y)

Profiel  

Charlie
BerichtGeplaatst: 23 jul 2012, 17:01 
Kernspeler

Ivm Vuelta: denk dat dubbelen trop is. Ze kunnen Scarponi gaan nadoen ( VDB & Nibali ) of ze kunnen mee doen voor top vijf. Volgens het parcours 6.5 aankomsten bergop.. Dit is zo'n ronde voor VDB... als je top vijf kunt rijden in Tour ben je rijp om een Giro of Vuelta te winnen. Soit VDB kennende gaat hij alleen maar naar de Tour om podium te halen en start hij met weinig ambities in de Vuelta?

De Gendt is toch nog niet echt een klimgeit dus misschien dat deze Vuelta te veel klimmen en te weinig TT is. We zien wel wat hij daar doet, iedereen gaat weer (te) hoge verwachtingen hebben van deze sympathieke gast.

Hopelijk doet Boeckmans ook verder in een stijgende lijn, terug een sprinter (y)

Profiel  

Casero
BerichtGeplaatst: 23 jul 2012, 18:47 
Gold Member

De Gendt ging toch ook niet voor klassement, want hij wou naar het WK precies (Vive le Velo), enkel tenzij hij natuurlijk hoog staat na twee weken Vuelta, dan gaat hij door.

Profiel  

spekkie
BerichtGeplaatst: 23 jul 2012, 19:51 
Belofte

I.v.m. de lastigheidsgraad van de Tour:
3 aankomsten bergop is zeker niet te weinig, het hangt er gewoon vanaf welke die aankomsten zijn: Peyragudes en La Toussiere zijn niet zwaar genoeg, en de Planche is iets te kort. Als je aankomsten hebt op cols van het niveau Alpe d'Huez of Plateau de Beille, dan is het absoluut geen probleem dat het er maar 3 zijn.
De etappe Pau - Luchon is een klassieker, en het was prachtig dat hij er nog eens inzat. Dat was zeker een etappe waar er verschil kon worden gemaakt, tenslotte heeft Nibali daar mannen als VdB op afstand gereden. De aankomst moet ook niet elke etappe op de top liggen.

Profiel  

Lommelfan
BerichtGeplaatst: 23 jul 2012, 21:10 
Nieuweling

Wat me deze tour is opgevallen is dat er veel renners met zon 'dichte' helm reden, je ziet de contouren van de gaten wel maar ze zijn er niet.
Iemand hier een verklaring voor?

Profiel  

Casero
BerichtGeplaatst: 23 jul 2012, 21:20 
Gold Member

Aerodynamica. Voorbeeld Cavendish, in spurtritten heeft hij die gesloten helm, in bergritten de open helm (betere verluchting natuurlijk).

Profiel  

Diegemnaar
BerichtGeplaatst: 23 jul 2012, 21:57 
Kadet

marcus-burghardt schreef:
Wat Diegemnaar zegt klopt nochtans gedeeltelijk hoor, ik weet wel niet of het ook met Heras en/of Hamilton is voorgevallen, maar destijds heeft Armstrong nog orders doorgegeven om het tempo te laten zakken. Al kan ik me dat nooit herinneren op de slotklim, maar eerder de beklimming ervoor. Met Rubiera op kop heeft hij nog aangemaand om het iets minder snel te laten gaan, niet omdat hij in de problemen kwam maar allicht omdat hij vreesde op de slotklim dan te snel geïsoleerd te zitten.

Bedankt!

Profiel  

Flikker
BerichtGeplaatst: 25 jul 2012, 16:59 
Junior

spekkie schreef:
I.v.m. de lastigheidsgraad van de Tour:
3 aankomsten bergop is zeker niet te weinig, het hangt er gewoon vanaf welke die aankomsten zijn: Peyragudes en La Toussiere zijn niet zwaar genoeg, en de Planche is iets te kort. Als je aankomsten hebt op cols van het niveau Alpe d'Huez of Plateau de Beille, dan is het absoluut geen probleem dat het er maar 3 zijn.
De etappe Pau - Luchon is een klassieker, en het was prachtig dat hij er nog eens inzat. Dat was zeker een etappe waar er verschil kon worden gemaakt, tenslotte heeft Nibali daar mannen als VdB op afstand gereden. De aankomst moet ook niet elke etappe op de top liggen.

Pau-Luchon was een mooie etappe, maar het is niet genoeg voor een beslissende etappe in de Tour te zijn. Je moet kijken naar cols waar de favorieten er elkaar afrijden.. en een Contador of A Schleck zouden hier nooit moeten passen.
3 aankomsten bergop vind ik toch zoiezo te weinig, 4 is een absoluut minimum.

Wat De Gendt betreft: waarom zou hij daar geen goed klassement kunnen rijden? Tegen Contador komt hij (zoals iedereen) te kort, maar als je boven op de Mortirolo nog even rustig kunt gaan voorop rijden kan je ook andere steile puisten aan.
Als VDB meedoet, gaat hij hopelijk zuiver voor ritzege(s).

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 138 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4

Alle tijden zijn GMT + 1 uur