Het is nu 23 jan 2018, 22:49

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 33 berichten ] 
Auteur Bericht
Flikker
 Berichttitel: Voorbereiding Tour
BerichtGeplaatst: 07 jun 2012, 13:52 
Junior

Dauphine is nu al enkele dagen bezig en vandaag belangrijke tijdrit.
Ik zie VDB wel goed presteren vandaag.

En, voor mensen die net zoals mij fan zijn van Andy Schleck is er nu al slecht nieuws: hij staat op dit moment 8e laatste en verliest 9.10 minuten op Durbridge :crazy:

Profiel  

ArenA
 Berichttitel: Re: Voorbereiding Tour
BerichtGeplaatst: 07 jun 2012, 14:01 
ForumPipo

Goe bezig :green:

Profiel  

marcus-burghardt
BerichtGeplaatst: 07 jun 2012, 14:13 
Beheerder

VDB vierde aan het eerste tussenpunt, voor o.a. Van Garderen (y)

Profiel  

marcus-burghardt
BerichtGeplaatst: 07 jun 2012, 14:15 
Beheerder

Wat een tijd van Wilco Kelderman aan dat eerste tussenpunt trouwens :o En dat als neoprof.

Profiel  

Flikker
BerichtGeplaatst: 07 jun 2012, 14:20 
Junior

Schleck blijkbaar wel gevallen.
Kelderman heel erg straf, zien of die het houdt.

VDB, die man is er toch echt wel mee bezig hoor, zet zich daar gewoon vlak bij Durbridge en Millar.
Evans en Wiggins, eens kijken hoeveel hij op die mannen verliest. Als hij die schade kan beperken, moeten we zelfs zeggen dat hij de Tour misschien wel kan winnen.

Profiel  

Flikker
BerichtGeplaatst: 07 jun 2012, 14:25 
Junior

Slechtste commentators ooit trouwens op de Franse zender, VDB zijn toptijd wordt niet eens genoemd.

Chavanel duikt nu trouwens nog eens 14 seconden onder de tijd van Kelderman. Gisteren was die al enorm sterk in de sprintvoorbereiding, voor al de mannen die de wielerpronos spelen, ik zou hem zeker meenemen.

Profiel  

marcus-burghardt
BerichtGeplaatst: 07 jun 2012, 14:30 
Beheerder

Chavanel zelfs sneller dan Martin aan het eerste tussenpunt, toch wel opmerkelijk. Benieuwd welke tijden Evans en Wiggins daar neerzetten.

Profiel  

Flikker
BerichtGeplaatst: 07 jun 2012, 14:36 
Junior

Evans 15 seconden sneller dan VDB, 17 seconden achter Chavanel.
Maar uiteraard hebben die commentators daar nog niets van gezegd, man man. Enkel over Rolland en Peraud bezig, kwestie van té chauvinistisch zijn.

Profiel  

Flikker
BerichtGeplaatst: 07 jun 2012, 14:39 
Junior

En VDB op 37 seconde na 40 kilometer van Kelderman, terwijl Evans en Wiggins ook trager zijn dan Chavanel.
Op deze manier verliest hij ongeveer een minuut op 50 kilometer, klasse (y)

Profiel  

marcus-burghardt
BerichtGeplaatst: 07 jun 2012, 15:07 
Beheerder

Wiggins zet daar eventjes orde op zaken zeg :crazy:
Wordt toch 2 minuten aan de streep hoor voor VDB, ik betwijfel of hij dat bergop goed kan maken. Tenzij Wiggins te vroeg in vorm zit natuurlijk.

Profiel  

Flikker
BerichtGeplaatst: 07 jun 2012, 15:09 
Junior

Hoho, Wiggins blaast ze daar allemaal even weg. In de Tour mag je dat x2 doen met die 2 tijdritten. 4 minuten is veel, maar dat kan hij goed maken op Wiggins, ik geloof er in ! :p

En dan nog is het een schitterende prestatie van VDB, hij rijdt op niveau van Evans.

Martin die toch ook 36 seconden verliest op Wiggo, het zou inderdaad kunnen dat hij te vroeg in vorm is.

Profiel  

Charlie
BerichtGeplaatst: 07 jun 2012, 16:25 
Kernspeler

Denk Evans moet nog beter worden en dat Wiggins in bloedvorm zit... En tis nog drie weken tegen dat de Tour begint.

Profiel  

ozzy105
BerichtGeplaatst: 07 jun 2012, 17:20 
Junior

wiggins zie ik toch de tour niet winnen hoor,gaat langs alle kanten aangevallen worden in het hooggebergte,schleck,evans tegen zijn natuur in zullen aanvallen en dan vergeten we nog de spanjaarden!!Bovendien Bradley is geen superafdaler,zou een serieus minpunt kunnen zijn......VDB zit op schema,Van Endert verwacht ik ook een nummertje van!!Voor Jurgen zie ik op zijn minst een top vijfplaats.

Profiel  

marcus-burghardt
BerichtGeplaatst: 07 jun 2012, 20:22 
Beheerder

Hoeveel mannetjes zou Cavendish eigenlijk krijgen in de Tour? Wiggins zal wellicht toch Froome en Rogers in steun hebben, en Porte en Uran staan voorlopig bij de selectie. Die laatste betwijfel ik eerlijk gezegd, en Rogers kan ook nog van dienst zijn in de sprintvoorbereiding, maar het aantal "knechten van het eerste uur" blijft heel beperkt vermits ook Boasson Hagen meegaat die uiteraard niet vòòr de laatste kilometer zal uitgespeeld worden. Thomas zie ik er nog bijkomen voor de slotkilometers, Eisel als kapitein en dan schiet er nog maar één plaatsje over (op voorwaarde dat Uran effectief afvalt, anders is de ploeg zelfs al compleet). Pate lijkt me de meest aangewezen man, die kan wel een paar uur per dag op kop van het peloton rijden.

Een beperkt aantal renners in dienst van Cavendish dus, terwijl hij de vorige jaren vaak quasi de hele ploeg rond hem kreeg. Dat zou wel eens ongeorganiseerde sprints kunnen opleveren en/of lange ontsnappingen die het tot aan de finish uitzingen.

Profiel  

Charlie
BerichtGeplaatst: 07 jun 2012, 20:24 
Kernspeler

Dacht dat Cav maar één of twee man zou krijgen, de rest voor Wiggins. Gaat Cav wel tot Parijs met de OS in zicht?

Profiel  

Flikker
BerichtGeplaatst: 07 jun 2012, 21:56 
Junior

Pate zou me logisch lijken, aangezien die vorig jaar uren op kop heeft gereden.
Tja, ze zullen wel ook verwachten dat Lotto en Garmin een mannetje zullen bijzetten.

Ik zie Cav door die verminderde trein toch minder ritzeges pakken. Het Lotto-treintje heeft me dit jaar echt al geïmponeerd.
En gaat Hagen zijn kansen opofferen voor Cav? Hagen zou trouwens wel eens een sleutelfiguur kunnen zijn, net als Rogers. Alletwee in het treintje en alletwee kunnen ze bergop redelijk lang mee.

Profiel  

Casero
BerichtGeplaatst: 08 jun 2012, 11:17 
Gold Member

Hagen zegt dat hij gaat werken voor zijn twee kopmannen. Afwachten natuurlijk.

In een ongecontroleerde spurt is het ook nog altijd Cav die het meeste kans maakt. (Natuurlijk wel minder kans dan wanneer hij perfect gepiloteerd wordt)

Profiel  

Flikker
BerichtGeplaatst: 09 jun 2012, 15:42 
Junior

Oersaaie rit in de Dauphine.

Enkel bevestiging gekregen vandaag: VDB is zeer goed, net als Wiggins en Evans, kans is groot dat die 3 wel eens de belangrijkste podiumkandidaten gaan zijn.
Nibali moest passen vandaag, die heeft nog werk voor de boeg. Andy gaf op, die heeft nog heel veel werk voor de boeg, ik zie het niet meer goedkomen.
En Sky gaat veruit de sterkste ploeg hebben in de Tour, niet normaal, groep van 10 man waarvan 4 van Sky.

Uiteraard is de Tour nog een eind vandaan, dus met Nibali en co zie ik het wel goedkomen, ook met Evans. Wiggins zie ik eerder terugvallen, hopelijk kan VDB nog wat verbeteren. Ook bij Vanendert mag er gerust nog wat bij.

Profiel  

marcus-burghardt
BerichtGeplaatst: 11 jun 2012, 10:34 
Beheerder

'k Heb het parcours eens gans bekeken, ik verwacht een saaie Tour.
Drie aankomsten bergop, waarvan één al in de zevende rit op een bergje van amper 5,9km.
In de andere bergritten ligt de finish steeds meer dan 15km na de slotklim, m.a.w. we kunnen ons weer verwachten aan Evans die 12sec. bonus pakt in een afdaling, de Schlecks die daar een minuut verliezen, en voor de rest absoluut niks tot de tijdrit op de voorlaatste dag.

Profiel  

spekkie
BerichtGeplaatst: 11 jun 2012, 12:14 
Belofte

marcus-burghardt schreef:
Drie aankomsten bergop, waarvan één al in de zevende rit op een bergje van amper 5,9km.
In de andere bergritten ligt de finish steeds meer dan 15km na de slotklim, m.a.w. we kunnen ons weer verwachten aan Evans die 12sec. bonus pakt in een afdaling, de Schlecks die daar een minuut verliezen, en voor de rest absoluut niks tot de tijdrit op de voorlaatste dag.

Noem dat bergje van 5,9km gerust maar een berg, want die is énorm steil en zwaar.

Profiel  

marcus-burghardt
BerichtGeplaatst: 11 jun 2012, 12:22 
Beheerder

spekkie schreef:

Noem dat bergje van 5,9km gerust maar een berg, want die is énorm steil en zwaar.

Behoorlijk steil, dat klopt, maar in de Giro of Vuelta zou dat een doordeweeks bergje zijn. Ik verwacht een verschil van enkele luttele seconden in die etappe.

Profiel  

KingDJ
BerichtGeplaatst: 12 jun 2012, 10:21 
Veteraan

Behoorlijk steil, dat klopt, maar in de Giro of Vuelta zou dat een doordeweeks bergje zijn. Ik verwacht een verschil van enkele luttele seconden in die etappe.

Op de Planche slechts enkele luttele seconden verschil ? Denk het toch niet eigenlijk. Dit is echt wel een volwaardige berg. Op langere bergen koersen ze tenslotte ook vaak maar de laatste 4 km ofzo, als ze dat hier ook gewoon doen, dan zijn de kansen op grotere verschillen toch redelijk denk ik.

Profiel  

Charlie
BerichtGeplaatst: 12 jun 2012, 11:36 
Kernspeler

Deelnemerslijsten zijn niet gemakkelijk te vinden allesinds

Profiel  

marcus-burghardt
BerichtGeplaatst: 13 jun 2012, 12:15 
Beheerder

Het zou wel eens kunnen dat A. Schleck moet passen voor de Tour, unieke kans voor VDB om het podium te halen.

Profiel  

tomdobbels
BerichtGeplaatst: 13 jun 2012, 12:45 
Kernspeler

Andy :'(

Profiel  

Flikker
BerichtGeplaatst: 13 jun 2012, 15:38 
Junior

tomdobbels schreef:
Andy :'(

Inderdaad :(

Unieke kans om het podium te halen zoiezo, maar het is zelfs een unieke kans om de Tour te winnen, tenzij Wiggins even goed blijft en geen slechte dag kent in de Tour, ook al denk ik dat hij én over zijn piek zal zijn én een slechte dag gaat kennen.

Profiel  

Casero
BerichtGeplaatst: 13 jun 2012, 20:06 
Gold Member

Topfavoriet is Evans tout court

Wiggins is afwachten hoe hij het over drie weken verteert en hoe zijn vorm echt is (goed al zeker, maar is hij al top?)

Al de rest daaronder staat zowat gelijk denk ik.

Profiel  

bjorno
BerichtGeplaatst: 21 jun 2012, 19:00 
Scholier

Flikker schreef:
Pate zou me logisch lijken, aangezien die vorig jaar uren op kop heeft gereden.
Tja, ze zullen wel ook verwachten dat Lotto en Garmin een mannetje zullen bijzetten.

Ik zie Cav door die verminderde trein toch minder ritzeges pakken. Het Lotto-treintje heeft me dit jaar echt al geïmponeerd.
En gaat Hagen zijn kansen opofferen voor Cav? Hagen zou trouwens wel eens een sleutelfiguur kunnen zijn, net als Rogers. Alletwee in het treintje en alletwee kunnen ze bergop redelijk lang mee.

Ploeg: Cavendish, Eisel, Froome, Hagen, Knees, Porte, Rogers, Siutsou, Wiggens. Ijzersterke ploeg als je het mij vraagt. Siutsou is ook een superhelper. Edvald mag je trouwens opschrijven voor de etappe naar Seraing en die van Boulogne sur Mer.

Profiel  

Flikker
BerichtGeplaatst: 21 jun 2012, 20:22 
Junior

Niet normaal die ploeg. Knees zal dan de man zijn veel op kop zal mogen rijden. Voor de rest gaan dat toch misschien rare spurten worden, want uiteindelijk heeft Cav enkel nog Eisel en Hagen. Tenzij Rogers, Porte en Sivtsov ook ind e rij moeten.

Sprints zullen veel onordelijker worden: Treintje van Garmin voor Farrar, Sky voor Cav, Lotto voor Greipel, Argos voor Kittel, Vacansoleil voor Boeckmans, Greenedge voor Goss.
Sprintersploegen genoeg.

Profiel  

bjorno
BerichtGeplaatst: 22 jun 2012, 05:58 
Scholier

Flikker schreef:
Niet normaal die ploeg. Knees zal dan de man zijn veel op kop zal mogen rijden. Voor de rest gaan dat toch misschien rare spurten worden, want uiteindelijk heeft Cav enkel nog Eisel en Hagen. Tenzij Rogers, Porte en Sivtsov ook ind e rij moeten.

Sprints zullen veel onordelijker worden: Treintje van Garmin voor Farrar, Sky voor Cav, Lotto voor Greipel, Argos voor Kittel, Vacansoleil voor Boeckmans, Greenedge voor Goss.
Sprintersploegen genoeg.

Denk dat Sky het ook al slim gespeeld heeft in de voorbereiding. Van al die ploegen met die sprinters denken ze allemaal te kunnen winnen. In de Ster ZLM Tour hebben ze volgens mij wat cadeau's weggegeven. Bijgevolg ze zullen niet alleen het gat moeten toe rijden in de Tour als er een groep weg is. Maar ik zie Kittel en Greipel ook wel hun ritzege meepikken. En Vacansoleil neemt Van Hummel mee dus denk dat ze jammergenoeg niet voor Boeckmans gaan. Hopelijk wel.

Profiel  

Flikker
BerichtGeplaatst: 22 jun 2012, 11:33 
Junior

Ik zie Boeckmans toch wel zijn kans krijgen hoor. Als er trouwens een helling ligt in een finale gaat Van Hummel er niet over en Boeckmans wel.

Raar wel dat Veuchelen niet mee is, had die wel verwacht na zijn uitstekende Parijs-Nice.

Profiel  

bjorno
BerichtGeplaatst: 22 jun 2012, 17:57 
Scholier

Flikker schreef:
Ik zie Boeckmans toch wel zijn kans krijgen hoor. Als er trouwens een helling ligt in een finale gaat Van Hummel er niet over en Boeckmans wel.

Raar wel dat Veuchelen niet mee is, had die wel verwacht na zijn uitstekende Parijs-Nice.

Hopelijk krijg je gelijk. Trouwens Van Hummel was nog geen vette dit jaar. Off topic maar Senechal mag op stage bij QS. Vette coureur!!!

Profiel  

spekkie
BerichtGeplaatst: 07 jul 2012, 16:25 
Belofte

spekkie schreef:

Valt nog tegen voor een "doordeweeks bergje", niet?

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 33 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur