Het is nu 16 jan 2018, 22:17

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 95 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende
Auteur Bericht
Casero
 Berichttitel: Voorjaar 2012
BerichtGeplaatst: 07 feb 2012, 19:48 
Gold Member

Ondertussen ook maar even een topicje over de koers zelf.

Cavendish heeft zijn eerste zege als wereldkampioen beet. De regenboogtrui kwam als eerste over de streep in Qatar voor Boonen.

Boonen verstevigt zijn leidersplaats daar, tis echt wel zijn koerske :-)

Profiel  

marcus-burghardt
 Berichttitel: Re: Voorjaar 2012
BerichtGeplaatst: 08 feb 2012, 17:52 
Beheerder

In principe domineert BMC het voorjaar hé. Ballan, Burghardt, Gilbert, Hincapie, Hushovd, Quinziato, Schär en Van Avermaet :crazy:
Maar da's slechts theorie natuurlijk, vorig jaar zaten die in de Ronde van Vlaanderen met de ganse ploeg op kop van de achtervolgende groep te knallen in de aanloop naar de Muur om Cancellara en Chavanel terug te halen, en uiteindelijk haalde niemand top-10. Toen wel nog zonder Gilbert en Hushovd.

Zotte ploeg eigenlijk, als Hushovd wil sprinten kunnen die een treintje opzetten met Burghardt, Hincapie, Danilo Wyss, Van Avermaet en Blythe, met Gilbert nog achter de hand. Voor ploegentijdritten hebben ze daar Bookwalter, Cummings, Evans, Hincapie, Phinney, Pinotti, Quinziato en Van Garderen, en met Frank, Kohler, Moinard, Morabito, Pinotti, Santambrogio, Tschopp en Van Garderen als knechten in het gebergte zitten ze meer dan safe.

Vergelijk dat eens met bijvoorbeeld Lotto-Belisol, voor de sprints zitten die nog wel gebeiteld met Greipel, Henderson, Roelandts, Dehaes, Vangenechten en mannen gelijk Sieberg en Reynes die ervaring hebben in de voorbereiding ervan, maar voor de rest is het enkel de tandem VDB-Vanendert.
Op één of andere manier slaagt de Lotto-ploeg erin om jaar na jaar boven de verwachtingen te presteren, dus dat mag dit seizoen zeker opnieuw van mij.

Profiel  

Charlie
BerichtGeplaatst: 08 feb 2012, 18:27 
Kernspeler

Het mag een open seizoen worden van mij, QSI/omega doet het beste vermoeden voor dit seizoen. Neem daar nog bij een sterk blok van BMC en Team Sky. Team Saxo stel ik nu met het geval Contador wel twijfels bij. Dan is er nog Leopard, de Russen en de hollanders bij Rabo die allen samen het voorjaar waarschijnlijk wel gaan domineren.

Profiel  

Casero
BerichtGeplaatst: 08 feb 2012, 22:36 
Gold Member

Oké zotte ploeg BMC, maar ge moogt maar een deel renners per koers gebruiken eh. Moesten ze kunnen wisselen zoals in ijshockey of American Football, ge zou een ploeg kunnen opstellen. Maar ge rijdt de hele koers met de groep waar ge mee begint.

Dus één renner kan genoeg zijn om iets te winnen, ook al presteert de rest niets. Alle andere ploegen moeten zogezegd maar hun wagonnetje aanpikken bij het BMC-treintje. De vraag is ook hoe gaat BMC met die kopmannen om. Vincere insieme zoals http://www.wvcycling.com/bericht/960/ of komen er toch strubbelingen?

Ik hoop dat Boonen in ieder geval terug mee kan strijden voor de knikkers. Toch altijd leuk als er een extra Belg meedoet ipv enkel Gilbert. (Ook even opmerken dat ik het Belgische tenueke van Gilbert er nu beter vind uitzien dan vorig jaar)

Profiel  

knex
BerichtGeplaatst: 09 feb 2012, 22:13 
Gold Member

Een superploeg is natuurlijk geen garantie op succes. Ik vond Garmin vorig jaar ook wel een erg goede voorjaarsploeg hebben, maar het kwam er toch niet helemaal uit (mede door pech van oa Hausler, Farrar, Maaskant ...). Ok, Summie wint dan wel P-R, maar dat was veeleer een toevalstreffer.
Het valt ook af te wachten hoe al die potentiële winnaars gaan samenwerken als het om de knikkers gaat. Ook de druk en last om de koers te dragen zal een rol spelen. De Belgische ploegen kunnen daar bvb van profiteren. Maar leuk wordt het in ieder geval!

Profiel  

Charlie
BerichtGeplaatst: 09 feb 2012, 22:39 
Kernspeler

Pozzatto sleutelbeen gebroken, is er al een minder.

Profiel  

Charlie
BerichtGeplaatst: 10 feb 2012, 10:00 
Kernspeler

Citaat:
Op 1 april zal de Ronde van Vlaanderen voor het eerst in veertig jaar niet over de Muur van Geraardsbergen rijden. Wouter Vandenhaute (49), de man die daarvoor verantwoordelijk is, kreeg bakken kritiek toen hij vijf maanden geleden hét Vlaams wielermonument schrapte. Pas nu kruipt hij uit het wiel met zijn versie van de feiten. 'Ik had emotie en commotie verwacht, maar niet zo hevig en persoonlijk', zegt hij.

De storm na het schrappen van de Muur woedde hevig, maar toch vooral geconcentreerd rond die voor sommigen zwarte 16 september 2011. In de kantoren van zijn mediaholding De Vijver in Vilvoorde trok Vandenhaute gisteren -eindelijk- een viertal uur uit voor zijn wederwoord. Daarna ging het naar de officiële voorstelling van Flanders Classics 2012 en was hij nog eens gevraagd door televisie. Vandenhaute besefte dat hij de wielerfans een fikse uitleg verschuldigd was. 'We wisten dat dit heel wat emoties ging losmaken. Ik wou de tijd zijn werk laten doen', zei hij.

Waarom moest de Muur van Geraardsbergen na veertig jaar zonodig uit de Ronde van Vlaanderen?

'Het was een moeilijke keuze. De Ronde en de Muur, dat is traditie, daar moet je voorzichtig mee omspringen. Allereerst was het momentum er: het contract met Meerbeke liep af. Daarom zijn we begin 2010 gestart met de denkoefening. Een aankomst in Oudenaarde bleek de beste keuze. Er is maar één echte reden voor het schrappen van de Muur. In de hertekende finale lag hij helaas te ver uit de baan om het peloton er overheen te sturen.'

De edities van 2010 -duel tussen Cancellara en Boonen- en 2011 -winst van Nuyens- leverden schitterende koers op.Wat was er mis met Meerbeke als aankomstplaats?

'Het probleem met de oude finale over de Muur en de Bosberg was dat het peloton over een steenweg uit het hart van de Ronde van Vlaanderen werd gejaagd, de Vlaamse Ardennen. Met de drie lussen over de Oude Kwaremont en de Paterberg wordt niet alleen de spektakelwaarde opgevoerd, maar stijgt ook de beleving bij de toeschouwers. Het laatste anderhalf uur zien die de renners drie keer passeren. Tot slot zijn wij hét wielerland van de wereld. Van die positie moeten we gebruik maken om het wielrennen fundamenteel te veranderen.'

'We hebben er anderhalf jaar over gedaan om het parcours ten gronde te hervormen, maar pas in augustus vorig jaar raakte ik overtuigd van de nieuwe finale met Oudenaarde als aankomstplaats. Een belangrijk moment was een verkenning met mijn vriend Mark Uytterhoeven en Eddy Merckx. Ze waren aanvankelijk sceptisch, maar tijdens de tocht voelde ik de sfeer omslaan. Ze vonden het idee toch niet zo dom.'

Kan de Muur nog terugkeren in de Ronde of hoopt u dat de mensen hem over een paar jaar vergeten zijn?

'De Muur is een begrip. Hij ligt daar heel uitnodigend. Ik denk dat ik er als wielertoerist de komende jaren nog zal oprijden. Maar als dit concept aanslaat, blijft het argument om de Muur uit de Ronde te houden: hij ligt uit de baan. Of het werkt, zullen we zien in 2013. Ik geloof dat de Oude Kwaremont in de nieuwe Ronde de nieuwe Muur kan worden.'

Wat is er mis mee om toe te geven dat u met de nieuwe formule commercieel meer uit de Ronde wil halen?

'Ik bekijk het op de langere termijn. Wielrennen is in de perceptie van veel mensen gratis. Dat is eigenlijk heel vreemd. Want er is heel veel wielrennen waarvoor je moet betalen, en flink betalen. Dan kan pas als de renners meer dan één keer te zien zijn: het Belgisch kampioenschap, het wereldkampioenschap en iedere veldrit. De mensen die roepen dat het een schande zou zijn, betalen wel vlot 25euro voor een zondag op het WK veldrijden of 40euro voor het hele weekend. Toch waren er in Koksijde 61.000 mensen en iedereen was superenthousiast. Ik denk dat het wielrennen op termijn moet proberen op elk vlak tot een veel beter organisatiemodel te komen.'

Door de Ronde van Vlaanderen betalend te maken?

'Dat is vandaag niet onze eerste bekommernis. We willen structureel iets op poten zetten en gaan dan zien hoe het loopt. Ik ga me niet uitspreken over hoe het over vijf of zeven jaar zal zijn, maar vandaag staat het betalend maken van de Ronde hier in geen enkel businessmodel. Omdat dit over iets fundamentelers gaat. We willen de Ronde sportief hertekenen. Het gaat om een nieuw concept en we willen zien: werkt dat of werkt dat niet?'

Tzal wat gaan zijn... wat zouden de prijzen gaan worden? 20 euro? Ik ben er geen voorstander van en veel mensen ook niet maar de grote kudde zal toch wel weer de koers willen gaan zien en gaat betalen zodoende dat Wouter het allemaal zal vinden.

Profiel  

Flikker
BerichtGeplaatst: 10 feb 2012, 17:00 
Junior

Kunnen ze niet hard maken lijkt me, tenzij ze het dan doen op de Kwaremont en dergelijke.

Ze gaan mij toch nog steeds moeten overtuigen van deze nieuwe finale, volgens mij wachten ze gewoon allemaal tot de laatste doortocht op de Kwaremont en krijgen we gewoon hetzelfde verloop.

Ach ja, als je de Ronde van dit jaar zag, helemaal niets mis mee, prachtige koers (y)

Boonen zal (eindelijk) nog eens heel goed zijn, dat is wel duidelijk, maar ik zet als topfavorieten toch Gilbert op dit parcours en Cancellara, die rijdt daar wel heel erg sterk in Qatar.

Profiel  

knex
BerichtGeplaatst: 10 feb 2012, 20:46 
Gold Member

Charlie schreef:

Tzal wat gaan zijn... wat zouden de prijzen gaan worden? 20 euro? Ik ben er geen voorstander van en veel mensen ook niet maar de grote kudde zal toch wel weer de koers willen gaan zien en gaat betalen zodoende dat Wouter het allemaal zal vinden.

Wij kregen via de Cera-vennoten de mogelijkheid om voor 20 euro in een tent met wat junkfood op de Hotond te staan. We hebben vriendelijk gepast ...

Profiel  

KingDJ
BerichtGeplaatst: 11 feb 2012, 17:04 
Veteraan

marcus-burghardt schreef:
In principe domineert BMC het voorjaar hé. Ballan, Burghardt, Gilbert, Hincapie, Hushovd, Quinziato, Schär en Van Avermaet :crazy:

Straffe uitspraak, ik geloof er voorlopig niet teveel in. Over Garmin werd een tijd terug 't zelfde gezegd met Hushovd/Farrar/Haussler/Van Summeren/... Dat ze het eerst maar es tonen met de pedalen. Ballan, Burghardt en Hincapie zijn allen over hun top (en sommige al lang). Schär en Quinziato zijn erg goeie renners maar hooguit voor een verre top-10 notering. Van Avermaet die kan de Ronde winnen, maar dan moet alles meezitten. In Hishovd geloof ik niet meer. Goeie renner, maar of die ooit de Ronde of de Hel wint ? Denk het niet. BMC lijkt op papier bij de sterkere blokken, maar in de koers gaan ze dan ook aan 't zelfde zeel moeten trekken. Ik ben alleszins benieuwd.

Profiel  

Flikker
BerichtGeplaatst: 12 feb 2012, 00:01 
Junior

Die mannen mogen over hun top zijn, vorig jaar zaten ze op Kroon na (die nota bene gevallen was) allemaal nog in het peloton na Tenbosse. Gilbert afzetten op de Oude Kwaremont en het eitje is gebakken. En Hushovd afzetten op Carrefour de l'Arbre, meer moeten ze niet doen.

Dit jaar ben ik alleszins benieuwd naar Viviani. Heeft weeral gewonnen, nu in Calabrie.
Wat ik die vorig jaar oa in Californie zag doen was echt outstanding, groot sprinttalent (y)

Profiel  

KingDJ
BerichtGeplaatst: 12 feb 2012, 21:22 
Veteraan

Waarom maakt iedereen altijd diezelfde fout om naar 1 koers te verwijzen ? En ik geloof niet in nog een superjaar voor Gilbert net als vorig seizoen eigenlijk.

Profiel  

Flikker
BerichtGeplaatst: 13 feb 2012, 09:05 
Junior

KingDJ schreef:
Waarom maakt iedereen altijd diezelfde fout om naar 1 koers te verwijzen ? En ik geloof niet in nog een superjaar voor Gilbert net als vorig seizoen eigenlijk.

Naar wat moet je dan wel verwijzen?
Er is een heeeeeel groot verschil tussen het zelf moeten afmaken en rijden voor een kopman. Bij dat laatste kan je altijd een stukje meer. Mannen om hem af te zetten in de finale gaat hij zoiezo hebben, en reken daarbij nog eens dat Hushovd en Van Avermaet hem heel lang zullen kunnen bijstaan in San Remo en Vlaanderen en Evans in de Waalse klassiekers en natuurlijk kom je dan uit bij een topploeg.

En een superjaar zoals vorig jaar is toch niet meer nodig? Laat hem de helft van die koersen winnen en iedereen is tevreden.

Profiel  

marcus-burghardt
BerichtGeplaatst: 13 feb 2012, 13:13 
Beheerder

KingDJ schreef:

Straffe uitspraak, ik geloof er voorlopig niet teveel in. Over Garmin werd een tijd terug 't zelfde gezegd met Hushovd/Farrar/Haussler/Van Summeren/... Dat ze het eerst maar es tonen met de pedalen. Ballan, Burghardt en Hincapie zijn allen over hun top (en sommige al lang). Schär en Quinziato zijn erg goeie renners maar hooguit voor een verre top-10 notering. Van Avermaet die kan de Ronde winnen, maar dan moet alles meezitten. In Hishovd geloof ik niet meer. Goeie renner, maar of die ooit de Ronde of de Hel wint ? Denk het niet. BMC lijkt op papier bij de sterkere blokken, maar in de koers gaan ze dan ook aan 't zelfde zeel moeten trekken. Ik ben alleszins benieuwd.

Over hun top zou ik niet zeggen, Hincapie misschien wel maar Burghardt is gewoon omgeschoold tot een beresterke helper. Wie naar de Tour gekeken heeft weet genoeg, wat die daar allemaal voor Evans deed :crazy: Een paar jaar geleden zag het ernaar uit dat hij ooit de Ronde zou winnen toen hij als broekje samen met Boonen en Cancellara naar boven stoof op de Taaienberg in de E3 en de week erna Gent-Wevelgem won, maar die weet ondertussen wel wat zijn rol is hoor.
Schär kan geen top-10 halen hoor, bijlange niet zelf, maar heeft genoeg ervaring, goed postuur, kan hard rijden, kortom ook een gedroomde helper. Quinziato nog meer ervaring in het Vlaamse voorjaar, zal zich ook wel opofferen.

Bij Ballan niet vergeten dat hij veel miserie heeft gehad met blessure en ziekte na die wereldtitel, maar was vorig jaar gewoon dik mee en m.i. na Gilbert sterkste man vanaf het moment dat duidelijk werd dat Cancellara niet zou winnen.
Hushovd heeft al aangegeven dat hij zich zal opofferen in de Ronde en mikt op Parijs-Roubiax, en Van Avermaet is de ideale man om de koers hard te maken, en de kopmannen van ploegen die minder sterk staan te isoleren. Die kan zich toch niet inhouden tot in het slot.

Gilbert blijft over. En wint de Ronde :)

Profiel  

knex
BerichtGeplaatst: 13 feb 2012, 20:44 
Gold Member

KingDJ schreef:

Als Gilbert maar de helft of een derde wint van vorig seizoen, dan is het nog top. Het lijkt me ook fysiek en mentaal haast ondoenbaar om zoiets 2 jaar op elkaar te verwezenlijken. Boonen slaagde daar destijds wel in (2005 en 2006), maar het terrein van Gilbert is toch nog iets uitgebreider (Ardense klassiekers, Lombardije, ...). Een Canc was vorig jaar ook minder dan 2 jaar terug. Vorig seizoen (buiten hetgeen Gilbert won) was een seizoen voor de outsiders (Goss, Summie, Nuyens, Zaug, ...). Ik verwacht dit jaar resoluut weer de toppers op één.

Profiel  

Wielerg@k
BerichtGeplaatst: 21 feb 2012, 08:43 
Nieuweling

Of Gilbert dit weekend al mee zal doen voor de bloemen, betwijfel ik eerlijk gezegd ook. Rijdt vrij onopvallend. Maar mag ons natuurlijk altijd verrassen.

Profiel  

Comeback
BerichtGeplaatst: 21 feb 2012, 15:43 
Kadet

Is er iemand die meedoet aan megabike en/of goudenklassiekers?

Profiel  

Casero
BerichtGeplaatst: 21 feb 2012, 21:05 
Gold Member

Niet van plan, ik moet teveel nadenken voor zo'n ploeg te maken :-) (allé ik ken enkel Megabike, goudenklassiekers-systeem ken ik niet)

Profiel  

Wielerg@k
BerichtGeplaatst: 22 feb 2012, 08:11 
Nieuweling

Comeback schreef:
Is er iemand die meedoet aan megabike en/of goudenklassiekers?

Hier alvast enkele buitenlandse favorieten...

Profiel  

Wielerg@k
BerichtGeplaatst: 23 feb 2012, 07:55 
Nieuweling

Geen Boasson Hagen zaterdag in de Omloop. Hij zit met een lopende neus. Ging nochtans ideaal geweest zijn in een omloop.

Profiel  

Comeback
BerichtGeplaatst: 23 feb 2012, 11:09 
Kadet

Offredo geschorst

Profiel  

Casero
BerichtGeplaatst: 23 feb 2012, 12:13 
Gold Member

Comeback schreef:
Offredo geschorst

even surfen naar wielerprono.be :-)

Profiel  

Comeback
BerichtGeplaatst: 23 feb 2012, 16:33 
Kadet

Casero schreef:
Comeback schreef:
Offredo geschorst

even surfen naar wielerprono.be :-)

Maar allé :lol: (ah nee da was andere reclame)

Profiel  

The Pope
BerichtGeplaatst: 25 feb 2012, 16:45 
Ex-dictator

enkel de laatste kms gezien, maar alvast content dat de koers terug is :)

Profiel  

ArenA
BerichtGeplaatst: 25 feb 2012, 16:51 
ForumPipo

ouderwets koersen noemen ze dat en de beste man in koers won (y)

Profiel  

Wielerg@k
BerichtGeplaatst: 25 feb 2012, 16:55 
Nieuweling

Chapeau voor Vanmarcke. En natuurlijk ook voor Boonen, ondanks dat hij een bijna zekere sprintzege toch niet behaalde.

Profiel  

Witt
BerichtGeplaatst: 25 feb 2012, 16:56 
Belofte

Eventjes Vanmarcke aan het woord laten zou niet verkeerd zijn....

Profiel  

The Pope
BerichtGeplaatst: 25 feb 2012, 16:59 
Ex-dictator

flecha zit daar ook nog in het decor :)

Profiel  

Witt
BerichtGeplaatst: 25 feb 2012, 17:05 
Belofte

Wel een prima kerel precies die Flecha. 3des eindigen en met een kamerbrede smile binnenkomen. (y)

Profiel  

marcus-burghardt
BerichtGeplaatst: 25 feb 2012, 18:44 
Beheerder

Nice (y)
Ik was echt zwaar aan het hopen op Vanmarcke, niet dat ik het nog voor mogelijk hield na al zijn inspanningen onderweg, maar hij flikt het alsnog.

Mijn Gitovu-voorjaarsploegske mist z'n start alvast niet: Vanmarcke, Boonen, Flecha & Haussler er allen in, de volledige top-4 m.a.w., en ook Breschel, Hushovd & Hayman. Als die niet werden ingelopen stond ik al los op kop, maar soit, dat komt nog wel :)

Met of zonder oortjes blijft toch wel een enorm verschil, dat werd vandaag opnieuw duidelijk. Die van BMC wisten niet of Hushovd gelost was of niet, en begonnen daardoor te laat te rijden. Van Avermaet, Hushovd, Gilbert, Burghardt & Ballan in die groep van 35, ze zijn in orde, wees maar gerust. En dat terwijl de piek voor Gilbert, Hushovd en Ballan in principe een stuk later ligt. Van Avermaet was allicht kopman vandaag, maar zat slecht gepositioneerd voor de Taaienberg door die valpartij van Leukemans.

Profiel  

knex
BerichtGeplaatst: 25 feb 2012, 20:48 
Gold Member

Erg genoten van de wedstrijd deze middag. Elk jaar is het uitkijken naar het laatste weekend van februari en het is altijd de moeite waard. Ik hou van voetbal, maar wielrennen in Vlaanderen is gewoonweg outstanding! (y)

Prachtige overwinning van Vanmarcke. Dik verdiend, mooi gevolgd op de Taaienberg in het wiel van Boonen, knap de forcing gevoerd op de Molenberg en de Langemunt. Vond Boonen ook sterk, maar zijn sprint was dat alles behalve. Spurt afgebot? Te vroeg op kop? Vond wel dat hij snel opgaf, Sep ging er nochtans vrij vlot over.
Flecha blijft idd zalig, jammer dat hij met zijn kwaliteiten nog maar alleen de Omloop heeft gewonnen in het klassieke voorjaar. De Ronde ligt hem iets minder, mede door pech nog maar 1x podium (en enige keer in de 1e tien dacht ik).
BMC vrij ontgoochelend, naast Hushovd moest er zeker minstens één mannetje extra mee zijn, achteraf in de achtervolging toch wat rechtgezet, maar toch ...
Typerend voor het Vlaamse openingsweekend is het zenuwachtige gewriemel met als gevolg de talloze valpartijen, die van Boom sprong er toch wel uit :crazy:

Profiel  

knex
BerichtGeplaatst: 25 feb 2012, 20:54 
Gold Member

Van Avermaet, Hushovd, Gilbert, Burghardt & Ballan in die groep van 35, ze zijn in orde, wees maar gerust. En dat terwijl de piek voor Gilbert, Hushovd en Ballan in principe een stuk later ligt. Van Avermaet was allicht kopman vandaag, maar zat slecht gepositioneerd voor de Taaienberg door die valpartij van Leukemans.

Ja, maar dat geldt wel voor meerdere toprenners natuurlijk, Flecha mss buiten beschouwing gelaten ;) Niemand laat zomaar de Omloop liggen, ook BMC niet die een rits koersen in theorie moet verdelen over een "halve" ploeg. Volgens mij is BMC nog niet klaar met hun huiswerk, de teller blijft op 0 en die zal gezien het potentieel wel dra veranderen.
Feit is dat ze niet bij te pinken waren op de Taaienberg en dat de vogels gaan vliegen waren. Dat die ontbrekende oortjes dan een rol speelden, is waar, maar die achterstand van 2 min. bleef te lang te groot.

Profiel  

marcus-burghardt
BerichtGeplaatst: 26 feb 2012, 11:15 
Beheerder

Ze zaten te ver op de Taaienberg, dat klopt wel. Niemand twijfelde eraan dat Boonen daar zou versnellen, en toch zat enkel Hushovd in de top-20 aan de voet. Van Avermaet had een excuus, de rest niet.
Dat ze het sterkste blok zijn werd wel al duidelijk. Met oortjes hadden ze uiteraard veel eerder beginnen rijden, maar dan was de Omloop misschien voor Haussler. 't Is duidelijk dat hun afwerkers Gilbert & Hushovd later pieken. Ballan & Burghardt zullen ook nog wel enkele procentjes sterker worden.

Vandaag hopelijk geen massaspurt, er zijn genoeg hindernissen om iets te forceren (Kruisberg, Oude Kwaremont, Trieu, Tiegem), maar die liggen allemaal vroeg en veel ploegen hebben belang bij een spurt, zoals Sky, OPh-QSt, Lotto, Rabobank, Garmin, Greenedge, Project 1T4I...
Hopelijk leggen mannetjes als Paolini, Pozzato, Devolder, Voeckler en Eeckhout er duchtig de pees op, zodat het toch een aantrekkelijke en open koers wordt.

Profiel  

Casero
BerichtGeplaatst: 26 feb 2012, 11:41 
Gold Member

Veel ploegen belang bij een spurt? Dat lijkt me nu wat overdreven. Als ze met Cavendish en Greipel naar de meet gaan, hoeveel van die andere ploegen hebben dan nog baat bij een spurt?

Profiel  

knex
BerichtGeplaatst: 26 feb 2012, 12:39 
Gold Member

Garmin zal mss ook wel in de kansen van Farrar geloven zeker, en de rest dat erachter komt zal er ook wel niet vies van zijn (Degenkolb, Hutarovich, Renshaw, Feillu, ...). Uiteraard zal Sky het meest moeten werken om het tot een massaspurt te laten komen en zullen sommige ploegen op 2 paarden wedden. Dat laatste kan Sky in theorie ook nog met Flecha, Hayman en mss zelfs Stannard.

Profiel  

marcus-burghardt
BerichtGeplaatst: 26 feb 2012, 12:59 
Beheerder

Tegen Greipel en Cavendish zijn de andere ploegen in principe geklopt, maar hun teamsamenstelling is simpelweg niet van die aard om onderweg veel te forceren dus kunnen ze maar beter op een mirakel hopen in de spurt.
Omega Pharma - Quick Step: Boonen zal zich wellicht koest houden, best mikken op de sprint van Steggels/Ciolek dus, tenzij Chavanel een plannetje heeft
Rabobank: Breschel gisteren al leeggereden, Renshaw lijkt me meer kansen te hebben in een spurt dan Boom door de koers hard te maken
Garmin: Farrar kopman, ook inzetten op de sprint dus
Greenedge: geen Langeveld aan de start, wel Keukeleire en Davis
Project 1T4I: de razendsnelle Degenkolb laten spurten of gokken op Veelers? Ik zou het wel weten

En dan zijn er nog AG2R (Goddaert, Casper, Mondory, Hinault), Vacansoleil (Van Hummel, Feillu, Boeckmans), FDJ (Hutarovitch, Bonnet) en Europcar (Arashiro, Chavanel Séb., Turgot) die meerdere sprinters meehebben. Niet dat die mannen kunnen winnen tegen Cavendish of Greipel, maar op een andere manier dan in een spurt zijn hun kansen op een ereplaats veel kleiner.

Ik vrees voor een vrij saaie en gecontroleerde koers.

Profiel  

marcus-burghardt
BerichtGeplaatst: 26 feb 2012, 13:47 
Beheerder

Hopelijk leggen mannetjes als Paolini, Pozzato, Devolder, Voeckler en Eeckhout er duchtig de pees op, zodat het toch een aantrekkelijke en open koers wordt.

Hij is mee, ge zou het hem toch gunnen hé :D
Op z'n 41ste :crazy:

Profiel  

KingDJ
BerichtGeplaatst: 26 feb 2012, 15:18 
Veteraan

Jammer dat Jaan Kirsipuu niet meedoet :(

Profiel  

knex
BerichtGeplaatst: 26 feb 2012, 16:55 
Gold Member

Niet veel te doen aan Cav, hij heeft zijn 1e ezeltje beet voor zijne kleine!

Profiel  

shadad
BerichtGeplaatst: 26 feb 2012, 16:56 
Belofte

geeuw

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 95 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur