Het is nu 16 jan 2018, 22:14

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 93 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende
Auteur Bericht
bjorno
 Berichttitel: Wereldkampioenschap Kopenhagen 2011
BerichtGeplaatst: 01 sep 2011, 17:25 
Scholier

Ik heb het echt moeilijk om favorieten te kiezen. Ik wil ook wel eens een wedstrijd op dat parcours zien want normaal was het voor sprinters maar de finish zou toch wat opwaarts lopen. Iemand al favorieten?

Profiel  

Charlie
 Berichttitel: Re: Wereldkampioenschap Kopenhagen 2011
BerichtGeplaatst: 01 sep 2011, 17:52 
Kernspeler

Favoriet? Niet een bepaald neen.

Voor Spanje Freire kopman, Gilbert zal ook wel meedoen, Cav bij een massasprint. Of tmoet dat eerder van een machtsprinter komen met dat het bergop gaat?

Hushovd, Sagan, Boonen?

Profiel  

Flikker
BerichtGeplaatst: 01 sep 2011, 21:53 
Junior

Als het echt een lichthellende finish is, ga dan maar voor het trio Hushovd - Sagan - Hagen.

Altijd toch oppassen met uitspraken, de verhalen over zo een WK-parcours liggen altijd ver uit elkaar.
Cav, daar geloof ik niet in, die had de Vuelta nodig. Ook in Kittel geloof ik niet, iets te lang nog, en vandaag zag je in de Vuelta dat hij bij elke puist last heeft.

Profiel  

bjorno
BerichtGeplaatst: 02 sep 2011, 05:32 
Scholier

Flikker schreef:
Als het echt een lichthellende finish is, ga dan maar voor het trio Hushovd - Sagan - Hagen.

Altijd toch oppassen met uitspraken, de verhalen over zo een WK-parcours liggen altijd ver uit elkaar.
Cav, daar geloof ik niet in, die had de Vuelta nodig. Ook in Kittel geloof ik niet, iets te lang nog, en vandaag zag je in de Vuelta dat hij bij elke puist last heeft.

Kittel had al aangegeven ten dienste te willen rijden voor Greipel. Afstand zal ook nog iets te groot zijn voor Kittel. Trouwens pas eerstejaars. En idd Cav was nrml topfavoriet volgens velen. Maar zijn vorm in de Vuelta tjah!

Profiel  

Flikker
BerichtGeplaatst: 04 sep 2011, 21:46 
Junior

En Boonen doet niet mee door breukje in zijn hand.

Persoonlijk vind ik het geen aderlating.

Profiel  

spekkie
BerichtGeplaatst: 04 sep 2011, 21:48 
Belofte

Ghoja, toch triestig voor hem hoor. Het maakt precies niet uit waar hij rijdt, als er gevallen wordt dan ligt hij erbij.

Profiel  

Flikker
BerichtGeplaatst: 04 sep 2011, 22:04 
Junior

Uiteraard, maar met de vorm die hij toonde, geloofde ik er niet helemaal in, hij zou zoiezo de sprint afwachten en geklopt worden.

Kopmannen Van Avermaet - Gilbert? We moeten de koers niet dragen, laat ze maar lekker aanvallend koersen.

Profiel  

Casero
BerichtGeplaatst: 05 sep 2011, 11:01 
Gold Member

Flikker schreef:
Uiteraard, maar met de vorm die hij toonde, geloofde ik er niet helemaal in, hij zou zoiezo de sprint afwachten en geklopt worden.

Kopmannen Van Avermaet - Gilbert? We moeten de koers niet dragen, laat ze maar lekker aanvallend koersen.

Voor hem was het sowieso wachten tot de sprint, maar dat had je dan tenminste achter de hand. Nu is het echt volle bak gokken op Gilbert.

Profiel  

Flikker
BerichtGeplaatst: 05 sep 2011, 11:50 
Junior

Dan zag ik ze in de finale nog puur de kaart Boonen trekken, en hij kan het gewoon niet meer. Dat was gokken op een paard dat op voorhand al verloren was.
Een Hushovd/Sagan gaat hij nooit verslaan in zo een spurt.

Tja, met Phil weet je nooit natuurlijk, al denk ik dat hij er nu echt wel een beetje begint door te zitten, wat compleet normaal zou zijn.

Profiel  

Charlie
BerichtGeplaatst: 05 sep 2011, 14:05 
Kernspeler

Blablabla, Boonen zou een goeie bliksemafleider zijn geweest. Hij had geen topvorm maar iedereen kijkt er wel naar. Nu is het wel een ander verhaal, never the less een WK is onvoorspelbaar.

Profiel  

spekkie
BerichtGeplaatst: 05 sep 2011, 15:15 
Belofte

Flikker schreef:
Dan zag ik ze in de finale nog puur de kaart Boonen trekken, en hij kan het gewoon niet meer. Dat was gokken op een paard dat op voorhand al verloren was.

Hushovd wordt in elke massaspurt even hard naar huis gereden dan Boonen. Toch werd hij wereldkampioen. Na 270km en na een uitputtingsslag kunnen zo'n mannen meer.

Profiel  

Flikker
BerichtGeplaatst: 05 sep 2011, 15:21 
Junior

spekkie schreef:
Flikker schreef:

Hushovd wordt in elke massaspurt even hard naar huis gereden dan Boonen. Toch werd hij wereldkampioen. Na 270km en na een uitputtingsslag kunnen zo'n mannen meer.

In elke VLAKKE massaspurt ja, in elke spurt licht bergop blijft hij zo wat de beste ter wereld.
En vorig jaar was de wedstrijd wel veel harder dan dit jaar, niet te vergelijken. Ik snap niet waar het vertrouwen in Boonen uit voortkomt, heeft dit jaar 1 goeie sprint gereden, en dat was dan nog dankzij Steegmans.

Profiel  

bjorno
BerichtGeplaatst: 05 sep 2011, 15:32 
Scholier

Bericht van Boonen te voorbarig. Reeds gisteren werd er gezegd dat er eerst bijkomende onderzoeken moesten gebeuren voor het WK uitgesloten werd. Lees tweet nu van Renaat Schotte : wielerman Renaat Schotte
Boonen update RT @Erwin_VdS: #sporza - bericht dat Boonen zeker niet start op #WK voorbarig - bijkomende onderzoeken!

Profiel  

spekkie
BerichtGeplaatst: 05 sep 2011, 16:03 
Belofte

Flikker schreef:
spekkie schreef:
Flikker schreef:

In elke VLAKKE massaspurt ja, in elke spurt licht bergop blijft hij zo wat de beste ter wereld.
En vorig jaar was de wedstrijd wel veel harder dan dit jaar, niet te vergelijken. Ik snap niet waar het vertrouwen in Boonen uit voortkomt, heeft dit jaar 1 goeie sprint gereden, en dat was dan nog dankzij Steegmans.

Tja, en Cavendish wint al zijn koersen dankzij Renshaw, zo kan je op elke overwinning kritiek hebben. Dankzij wie het was is trouwens onbelangrijk, winnen is het enige wat telt.
Veel vertrouwen heb ik ook niet in Boonen, maar toch mag je hem niet onderschatten. Hoevaak hebben we hem dit jaar in topvorm kunnen zien? Telkens als hij ietwat in vorm geraakte ging hij zwaar tegen de grond, of kende hij pech. Met iemand die zoveel talent heeft moet je altijd rekening houden. Ik heb Freire ook nog straffe dingen op WK's zien doen na een jaar vol blessureleed en zwakke uitslagen.

Profiel  

Flikker
BerichtGeplaatst: 05 sep 2011, 17:11 
Junior

Cav en Boonen vergelijken kan niet hoor, zet Cav alleen en hij wint nog steeds veel koersen, minder dan met Renshaw, maar het zijn er alleszins nog veel.

Alleen pech was niet de enige reden, je kan niet een heel jaar pech hebben he. In zijn koersen was hij er gewoon niet, en hij ging testen in Polen, dan ging hij testen in de Vuelta,.. veel geblaat, weinig wol.

Een sprinter hebben we niet, geen probleem, proberen we het op een andere manier. En toch wil ik eerst het WK van bv de beloften zien, want Geelong zou vorig jaar ook veel te zwaar geweest zijn, maar als het echt zo was had Phil wel gewonnen.

Profiel  

ArenA
BerichtGeplaatst: 05 sep 2011, 17:34 
ForumPipo

Net voor zijn koersen werd ie ziek. Won ondanks alles toch nog Gent-Wevelgem en eindigde hij 4de in de RVV. In P-R ken de hij dan weer veel pecht,...

Profiel  

spekkie
BerichtGeplaatst: 05 sep 2011, 17:49 
Belofte

Flikker schreef:
Alleen pech was niet de enige reden, je kan niet een heel jaar pech hebben he. In zijn koersen was hij er gewoon niet, en hij ging testen in Polen, dan ging hij testen in de Vuelta,.. veel geblaat, weinig wol.
Pech is sowieso de hoofdreden van zijn minder presteren. Kan je niet een heel jaar pech hebben? Dat is nochtans zo geweest in topwedstrijden in het voorjaar, in de zomer en nu ook in het najaar.
Sinds zijn laatste overwinning in Parijs Roubaix heeft Boonen oneindig veel op de grond gelegen. Eerst al in de Tour van 2009, maar vooral vanaf die val in California vorig jaar is het echt fout gegaan, die klap was ongemeen hard. Dit jaar was het opnieuw van dattum. Eerst al pech in het voorjaar door ziekte, en door het gebrekkige materiaal in Roubaix. Desondanks toch sterk in RVV en Gent-Wevelgem. Op het BK was hij na Gilbert de sterkste man. Geen schande om van de beste renner ter wereld te verliezen denk ik. Zijn conditie voor de Tour was dus duidelijk in orde, maar daar gaat hij weer keihard op de grond, wederom gevolgd door een herstelperiode. Nu hij in conditie begon te komen kreeg hij eerst die blessure in de Vuelta, en nu gaat hij nogmaals zwaar tegen de grond. Het houdt gewoonweg niet op. Er is het afgelopen jaar geen enkele periode geweest van pakweg 3 maand waar hij aan één stuk heeft kunnen doortrainen zonder zwaar te vallen, ziek te zijn of blessures te hebben. Hoe kan je dan 100% zijn?

Profiel  

randdebieltje
BerichtGeplaatst: 05 sep 2011, 18:09 
Opperforumzombie

vdb had ook altijd van die ongelukken, niet dat ik daarbij iets wil zeggen hoor

Profiel  

spekkie
BerichtGeplaatst: 05 sep 2011, 18:48 
Belofte

randdebieltje schreef:
vdb had ook altijd van die ongelukken, niet dat ik daarbij iets wil zeggen hoor

Die had vooral een erg weerbarstige knie, een kwaal waar hij nooit vanaf geraakte.

Profiel  

Flikker
BerichtGeplaatst: 05 sep 2011, 22:15 
Junior

Vallen kan gebeuren, maar als je er keer op keer bij ligt, ligt het ook een beetje aan je zelf. Kijk maar naar een Soler bv.

Hij ging in de Ronde van Polen al testen, maar werd telkens op minuten gereden. Hij ging in deze Vuelta al bijna 100% zijn, maar wordt in een spurt ocharme 6des. Nee, dat heeft niets met pech te maken, wel met beroepsernst. VDB had een zwaardere blessure dan Boonen, maar die staat er wel weer.
Nee, alles op pech steken is te gemakkelijk.

En om op het BK terug te komen: op een helling van 2% lossen met kasseien zou nooit mogen voor een Boonen, dat is zijn terrein.

Profiel  

bjorno
BerichtGeplaatst: 06 sep 2011, 06:03 
Scholier

Flikker schreef:
Vallen kan gebeuren, maar als je er keer op keer bij ligt, ligt het ook een beetje aan je zelf. Kijk maar naar een Soler bv.

Hij ging in de Ronde van Polen al testen, maar werd telkens op minuten gereden. Hij ging in deze Vuelta al bijna 100% zijn, maar wordt in een spurt ocharme 6des. Nee, dat heeft niets met pech te maken, wel met beroepsernst. VDB had een zwaardere blessure dan Boonen, maar die staat er wel weer.
Nee, alles op pech steken is te gemakkelijk.

En om op het BK terug te komen: op een helling van 2% lossen met kasseien zou nooit mogen voor een Boonen, dat is zijn terrein.

Idd VDB was direct strijdvaardig om zo snel mogelijk terug te keren na zijn val in de Tour. Nu zie je Boonen toekomen op het vliegveld en het is precies een geslagen hond. Zo ga je idd nooit het WK kunnen rijden als je er zelf niet in gelooft. Ofwel heeft hij er geen zin in. Dat kan ook.

Profiel  

westelboy
BerichtGeplaatst: 12 sep 2011, 13:41 
Belofte

De negen namen voor Kopenhagen
•Philippe Gilbert
•Jürgen Roelandts
•Johan Vansummeren
•Nick Nuyens
•Greg Van Avermaet
•Kevin De Weert
•Olivier Kaisen
•Björn Leukemans
•Klaas Lodewyck

Profiel  

Flikker
BerichtGeplaatst: 12 sep 2011, 13:55 
Junior

Geen Vanmarcke maa rwel een De Weert? Ietwat rare keuze.
Had nog gehoopt op een Devolder :green:

Profiel  

bjorno
BerichtGeplaatst: 12 sep 2011, 15:38 
Scholier

Idd ik mis ook een Vanmarcke! Ofwel heeft hij zelf aangegeven niet te willen gaan (na zijn tuimelpartij in de Vuelta). Alhoewel de laatste ritten zat hij goed vooraan. En moest het niet zo zijn zou ik Nuyens thuislaten zenne.

Nederlandse Selectie:
Bauke Mollema
Lars Boom
Niki Terpstra
Wout Poels
Johnny Hoogerland
Stef Clement
Lieuwe Westra
Pim Ligthart
Maarten Tjallingii
Pieter Weening

Zouden jullie Van Hummel meenemen? Ik mis hem wel in deze selectie. Als verklaring zegt Van Vliet dat de afstand te groot is.

Profiel  

Charlie
BerichtGeplaatst: 12 sep 2011, 16:00 
Kernspeler

De weert is wel ok. Ik zeg vraagtekens bij Summie en een Nuyens.

Gilbert nr 1, van avermaet en roelandts nr 2 en 3 zeker? Met Leukemans en Lodewyck als vrijbuiters.

Profiel  

Casero
BerichtGeplaatst: 12 sep 2011, 16:11 
Gold Member

Pakken die tien man mee, of gaat Clement enkel het Tijdrijden doen?

Profiel  

bjorno
BerichtGeplaatst: 12 sep 2011, 17:48 
Scholier

Casero schreef:
Pakken die tien man mee, of gaat Clement enkel het Tijdrijden doen?

Clement en Westra voor de tijdrit.

Profiel  

Charlie
BerichtGeplaatst: 12 sep 2011, 19:14 
Kernspeler

selectie van Australië bestaat uit:

Matthew Goss
Simon Gerrans
Baden Cooke
Heinrich Haussler
Mathew Hayman
Stuart O'Grady
Michael Rogers
Chris Sutton
Simon Clarke
Ritchie Porte (alleen tijdrit)
Jack Bobridge (alleen tijdrit)

Profiel  

Flikker
BerichtGeplaatst: 12 sep 2011, 19:21 
Junior

Haussler, moeilijk te vatten in feite, reed een heel flauwe Vuelta. Ook Goss was niet super,misschien willen die mannen d ekoers voor een Gerrans ook wel hard maken.

Profiel  

Jeenyus
BerichtGeplaatst: 12 sep 2011, 20:00 
Kernspeler

Wij vertrekken de 23e richting Kopenhagen. Eerst het WK-parcours zelf met de fiets verkennen (als we erop mogen), de koers van de vrouwen staat met stip genoteerd en dan de zondag de elite. Tussendoor zelf wat ritjes uitgestippeld daar. Ben eens benieuwd. Is toch al dik 18 jaar geleden dat ik daar geregeld kwam.

Profiel  

Flikker
BerichtGeplaatst: 12 sep 2011, 20:02 
Junior

Jeenyus schreef:
Wij vertrekken de 23e richting Kopenhagen. Eerst het WK-parcours zelf met de fiets verkennen (als we erop mogen), de koers van de vrouwen staat met stip genoteerd en dan de zondag de elite. Tussendoor zelf wat ritjes uitgestippeld daar. Ben eens benieuwd. Is toch al dik 18 jaar geleden dat ik daar geregeld kwam.

Hou ons maar op de hoogte van het parcours, want het begint weer: van 'zo plat als een vijg' tot 'even lastig als Madrid'..

Profiel  

Charlie
BerichtGeplaatst: 12 sep 2011, 21:06 
Kernspeler

De Spaanse coach houdt Samuel Sanchez thuis van het WK. De olympische kampioen beantwoordt volgens Jose Luis de Santos niet aan het profiel van dit WK.

"Het was een moeilijke beslissing", zei De Santos. "Maar ik kan slechts negen renners meenemen en ik denk dat dit de beste negen zijn."

PhotoNews Samuel Sanchez In het team is de 35-jarige Oscar Freire de uitgesproken kopman. Nochtans gaf de Rabobank-renner in de Vuelta al op na de eerste week. "Maar fysiek is hij in orde, hij heeft sindsdien hard getraind", weet De Santos.

Freire krijgt Jose Joaquin Rojas, nummer 2 in het puntenklassement van de Tour, mee als zijn eerste luitenant. Het wordt het 12e WK voor Freire, hij pakte het goud in 1999, 2001 en 2004. Ook Barredo, Flecha, Erviti, Lastras, Garate, Reynes en Luis Leon Sanchez mogen mee naar Kopenhagen.

Profiel  

Casero
BerichtGeplaatst: 13 sep 2011, 11:24 
Gold Member

Niet het profiel voor SamSan niet maar voor Garate wel?

Profiel  

spekkie
BerichtGeplaatst: 13 sep 2011, 13:26 
Belofte

bjorno schreef:
Idd ik mis ook een Vanmarcke! Ofwel heeft hij zelf aangegeven niet te willen gaan (na zijn tuimelpartij in de Vuelta). Alhoewel de laatste ritten zat hij goed vooraan. En moest het niet zo zijn zou ik Nuyens thuislaten zenne.

Nederlandse Selectie:
Bauke Mollema
Lars Boom
Niki Terpstra
Wout Poels
Johnny Hoogerland
Stef Clement
Lieuwe Westra
Pim Ligthart
Maarten Tjallingii
Pieter Weening

Zouden jullie Van Hummel meenemen? Ik mis hem wel in deze selectie. Als verklaring zegt Van Vliet dat de afstand te groot is.

In Van Hummel geloof ik niet echt. Die heeft een beetje het Quaranta probleem, vanaf het een klein beetje omhoog gaat moet hij als één van de eersten afhaken. Zelfs een lichtlopend WK is te zwaar voor Van Hummel. Vrij logische selectie voor Nederland, al missen ze wel een echte killer.

Profiel  

bjorno
BerichtGeplaatst: 13 sep 2011, 16:15 
Scholier

Flikker schreef:
Haussler, moeilijk te vatten in feite, reed een heel flauwe Vuelta. Ook Goss was niet super,misschien willen die mannen d ekoers voor een Gerrans ook wel hard maken.

Nrml gaan ze voor Goss. Al was dit wel een doel op zich voor dit seizoen van Heinrich. Maar ook ik ben niet overtuigd van zijn vorm. Het zou echt een wonder zijn moest hij alsnog opeens in form zijn. Maar die Vuelta viel ook wel niet te onderschatten. Ik ben in feite wel blij dat hij zo heeft afgezien. Niet vergeten dat hij vorig seizoen echt bijna niet gereden heeft. En naar volgend seizoen toe is het wel heel goed dat hij die Vuelta uitgereden heeft.

Hushovd is ietwat ziekjes lees ik nu. Wijst erop dat hij dicht bij zijn topvorm zit. Hopelijk krijgt hij geen koorts.

Profiel  

Flikker
BerichtGeplaatst: 14 sep 2011, 16:34 
Junior

En Phil wint ook de GP Wallonie.. Leukie zegt alleszins dat Gilbert duidelijk heel goed is.

Met het viertal Leukie- Phil - Roelandts - Van Avermaet zou je toch moeten kunnen spelen. Als er 1 molshoopje inzit in het parcours, kan het genoeg zijn.

Profiel  

Jeenyus
BerichtGeplaatst: 15 sep 2011, 09:10 
Kernspeler

Ik ben benieuwd of de molshoopjes zwaar genoeg zijn.
Parcours/rondje in Naerum is 14km en telt 108 positieve hoogtemeters. Laagste punt is 14m, hoogste punt 55m. Niet echt schrikwekkend.

Afbeelding

Profiel  

Josss
BerichtGeplaatst: 15 sep 2011, 09:55 
Elite

Filmpje van het rondje Kopenhagen:
http://www.youtube.com/watch?v=BmdQoN0U_PY

Finish lijkt toch leuk omhoog te gaan. Zijn het eigenlijk allemaal rondjes of is er weer zo'n aanloop zoals vorig jaar?

Profiel  

pocketstino
BerichtGeplaatst: 15 sep 2011, 11:07 
Belofte

Hmm, das precies meer een viaduct, zoiets kan enkel het verschil maken met een groepje voorop, na een zéér zware koers en met veel wind en liefst nog wat regen ook, zoals in de omloop het volk toen die nog in Lokeren aankwam.
Toen eens een zéér verdeelde aankomst in kleine uiteengereden groepjes, met ... Pozzato die won?

Profiel  

Casero
BerichtGeplaatst: 15 sep 2011, 11:11 
Gold Member

Maarja een massaspurt gebeurt ook sowieso niet vaak eh, welke landen gaan hier de boel bijeenhouden?
Spanje voor Freire? GB voor Cavendish? Noorwegen? Ik weet niet met hoeveel die laatste twee zijn, maar een heel pak controleren lijkt me straf.

Italië zet ik er nu bewust niet bij, want ik zie men daar niet voluit de kaart Bennati trekken, want als ze een andere spurter (van een ander land) meenemen zijn ze quasi gezien.

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 93 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur