Het is nu 21 feb 2018, 06:19

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 93 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3
Auteur Bericht
Josss
 Berichttitel: Re: Wereldkampioenschap Kopenhagen 2011
BerichtGeplaatst: 24 sep 2011, 21:57 
Elite

Flikker schreef:
Het lijkt me dat het bij de profs wel gesloten gaat blijven, daar zijn de ploegen ten eerste al met meer man in koers en gaan die dat ook beter organiseren.
Maar ik hoop wel dat er onderweg iets meer gekoerst wordt als bij de vrouwen. Dat was gesloten tot de laatste ronden. :sleep:

Profiel  

knex
BerichtGeplaatst: 25 sep 2011, 10:05 
Gold Member

Flikker schreef:
Het lijkt me dat het bij de profs wel gesloten gaat blijven, daar zijn de ploegen ten eerste al met meer man in koers en gaan die dat ook beter organiseren.

Te veel ploegen ook die gelijklopende belangen hebben: Duitsers voor Greipel, Britten voor Cav, Noren in mindere mate voor Hagen/Hushovd, Spanjaarden eventueel voor Freire,..

Reden te meer dat de andere grote niet-sprintersploegen (Italië, Frankrijk, België, Nederland) samenwerken en een mannetje voorop sturen (al zal het wss toch ijdele hoop zijn gezien de wedstrijden de voorbije dagen).

Heb het niet van nabij gevolgd, en geen zin om het op te zoeken, maar rijdt Feillu mee? En indien ja, zouden ze zijn kaart trekken (of eerder die van Chavanel/Voeckler)? Tis opvallend stil rond hem in de polls. Nu niet dat ik hem zie winnen, maar podium kan is zeker mogelijk.

Profiel  

Josss
BerichtGeplaatst: 25 sep 2011, 10:59 
Elite

Voorlopig is het als een sprintetappe in de Tour. Met SKY/HTC in de achtervolging.

Profiel  

Casero
BerichtGeplaatst: 25 sep 2011, 11:02 
Gold Member

Bij de vrouwen is wel ongelooflijk

Vos: 6 WKs, 1 keer goud, 5 keer zilver...

Profiel  

knex
BerichtGeplaatst: 25 sep 2011, 18:10 
Gold Member

Cav deed het dus wat sommigen niet dachten (waaronder ik), namelijk WK worden. Knappe ereplaats van Roelandts, er zat een podium in (y)

Waar blijven de gelukwensen? De koers is al ruim 3 uur gedaan... :green: :(

Profiel  

Flikker
BerichtGeplaatst: 25 sep 2011, 18:26 
Junior

knex schreef:
Cav deed het dus wat sommigen niet dachten (waaronder ik), namelijk WK worden. Knappe ereplaats van Roelandts, er zat een podium in (y)

Waar blijven de gelukwensen? De koers is al ruim 3 uur gedaan... :green: :(

Geen gelukwensen hier, vond het parcours veel te gemakkelijk voor een WK, een wereldkampioen moet wat mij betreft meer kunnen dan spurten.

Belgen hebben zich weinig te verwijten, samen met de Italianen koers hard proberen te maken. Maar Britse ploeg enorm sterk :o

Ach ja, volgende 2 jaar is het voor ons :green:

Profiel  

spekkie
BerichtGeplaatst: 25 sep 2011, 19:01 
Belofte

Gilbert viel toch echt zwaar stil in de eindsprint. Volgens mij had hij echt geen goeie benen.

Profiel  

Flikker
BerichtGeplaatst: 25 sep 2011, 19:03 
Junior

Volgens mij wordt hij echt moe. En hij moet het toch vooral hebben van zijn eindschot als iedereen al kapot zit, en daarvoor was dit parcours niet zwaar genoeg. Roelandts bevestigt dat hij aan het komen is (y)

Lodewijck ook verrassend sterk, na 260 km in de laatste ronde nog zo meedoen, mooi zo.

Profiel  

Casero
BerichtGeplaatst: 25 sep 2011, 19:09 
Gold Member

Leuk voor Cavendish, ik vond het nu wel een saai WK, maarja een pure sprinter mag ook eens winnen.

Dus hopelijk kan Cavendish ze volgend jaar wat tonen (en heeft hij niet te rap een truitje aan in de grote rondes :-)

Profiel  

knex
BerichtGeplaatst: 25 sep 2011, 19:11 
Gold Member

Zat volgens mij ook iets te snel op kop toen hij het even probeerde, maar zakte (bewust) weer snel terug. Stilvallen is ook relatief, de echte spurters zijn absoluut in het voordeel bij zo'n aankomst en snelden hem langs alle kanten gewoon voorbij. De focus zal ook wel minder geweest zijn gezien hij toch niet echt kans maakte.
Sterke Britse ploeg, voor hen verdiend, maar ben zelf vrij ontgoocheld met Cav. Volgend jaar nog eens goud in Londen?

Profiel  

Josss
BerichtGeplaatst: 25 sep 2011, 21:18 
Elite

De snelste wint op een te gemakkelijk parcours. Best saai om volgen.

België top-10 in elke wegrit.

Profiel  

spekkie
BerichtGeplaatst: 26 sep 2011, 08:48 
Belofte

knex schreef:
Zat volgens mij ook iets te snel op kop toen hij het even probeerde, maar zakte (bewust) weer snel terug. Stilvallen is ook relatief, de echte spurters zijn absoluut in het voordeel bij zo'n aankomst en snelden hem langs alle kanten gewoon voorbij. De focus zal ook wel minder geweest zijn gezien hij toch niet echt kans maakte.

Bewust terugzakken? Bewust stilvallen zeker. Dat had niets met sprintsnelheid te maken. Oké, hij moest van ver komen, maar dat is zijn eigen schuld. Hij zat op geen enkel moment in de wedstrijd in de top 30 van het peloton. En de focus is er bij Gilbert altijd. Het feit dat hij kermiskoersen gewonnen heeft dit jaar zegt genoeg. Gilbert is een renner die altijd en overal wil winnen, ook als het parcours hem niet 100% ligt.
Volgens mij wordt hij gewoon moe, wat absoluut geen schande is. Hij heeft een geweldig seizoen achter de rug, maar hij had op sommige onbelangrijke momenten in het seizoen wat moeten doseren.

Profiel  

Casero
BerichtGeplaatst: 26 sep 2011, 12:32 
Gold Member

Tja, hij heeft zijn seizoen toch gehad. Dat hij hier niet wint of toptien haalt, dat is quasi logisch. Dit is een pure massasprint, hij krijgt zijn WK-kansen nog wel voor wat eremetaal.

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 93 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3

Alle tijden zijn GMT + 1 uur