Het is nu 26 apr 2018, 13:58

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 85 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
Auteur Bericht
spekkie
 Berichttitel: Re: Giro d'Italia 2011
BerichtGeplaatst: 20 mei 2011, 18:59 
Belofte

Flikker schreef:
spekkie schreef:
Dit wordt echt een saaie Giro...
Buiten Contador en Rujano zit er precies niemand in vorm?
Gadret is een zeer goed renner die duidelijk in de vorm van zijn leven is, maar het is toch niet normaal dat hij Menchov, Nibali, Kreuziger,... zo makkelijk lost.
Rujano gaat nog op het podium eindigen op die manier, ondanks zijn 5 minuten tijdsverlies in de etappe over strade bianche.

En zeggen dat de rit van morgen hem nog het beste moet liggen :crazy:

Nibali, Scarponi, Menchov, allen stellen ze zwaar teleur. Ik geloof niet dat Contador zo fantastisch is, anders rijdt hij Rujano er zeker af, maar ik denk dat de anderen gewoon zo zwak zijn. Als Gadret en Dupont wegrijden :crazy:

Ach ja, morgen uitkijken naar het duel Rujano-Contador, Zoncolan moet Rujano nog beter liggen dan Contador.
Kruiswijk wel knap (y)

En Seeldraeyers: "ik ga voor top 10" :uitlachen:
Waarschijnlijk zich vandaag wel gespaard, we zullen zien, maar dan nog, zwak (n)

Contador is wel erg goed, Rujano is ook gewoon heel erg goed. Hij behaalt gewoon zijn niveau van 2005 terug, en dan is hij één van de allerbeste klimmers ter wereld, simple as that. De vraag is of hij nu op dat niveau kan blijven. Als er weer een topploeg komt aankloppen, en hij verhuist, is het voor 't zelfde geld weer gedaan met Rujano.

Profiel  

spekkie
BerichtGeplaatst: 20 mei 2011, 19:01 
Belofte

I.v.m. Seeldraeyers: ik heb serieus mijn twijfels bij die jongen zijn beroepsernst. In interviews zegt hij zelf dat hij niet graag ver weg van thuis gaat trainen. Hij is te honkvast om voor een lange periode in de bergen te gaan trainen, en zelfs de Ardennen zijn al wat ver weg. Daarom traint hij bijna altijd op vlakke wegen. Met zo'n mentaliteit kan je er niet geraken. Als je een klimmer bent, moet je in de bergen gaan trainen, zoals VdB doet. Volgend jaar zal hij achter een ander team mogen zoeken, zoveel lijkt duidelijk. Dit wordt een tweede verhaal Van Huffel.

Profiel  

Flikker
BerichtGeplaatst: 21 mei 2011, 20:41 
Junior

Contador moest daar even die demmarage op 1 km van de meet bekopen, maar reed uiteindelijk nog paar seconden van Nibali weg. Ach, enorm knap van hem, duidelijk dat hij er nu wel wat doorkomt, Zoncolan nochtans een col die Anton en Contador perfect ligt.

Morgen geschifte rit, ze rijden de makkelijke kant van de Giau en moeilijke kant van de Fedaia op. Jammer, had het liever omgekeerd gezien, Nibali die misschien in de afdaling van de Fedaia kon wegrijden.
Alleszins 2 aartsmoeilijke beklimmingen onderweg, naast die andere dan nog :green: (die ik wel niet ken)
Misschien dat Tommy hier meer over kan zeggen, aangezien hij blijkbaar ook al naar de Dolomieten geweest is ;)

Profiel  

Josss
BerichtGeplaatst: 22 mei 2011, 17:57 
Elite

Heerlijke etappe vandaag, zo zou een bergrit altijd moeten zijn. Man tegen man.
Inclusief heerlijk stukje commentaar van José en Renaat vanuit een onderlopende container. "Kan jij zwemmen José?" "Ik heb m'n bandjes niet bij". Top!

Profiel  

Flikker
BerichtGeplaatst: 22 mei 2011, 18:07 
Junior

Josss schreef:
Heerlijke etappe vandaag, zo zou een bergrit altijd moeten zijn. Man tegen man.
Inclusief heerlijk stukje commentaar van José en Renaat vanuit een onderlopende container. "Kan jij zwemmen José?" "Ik heb m'n bandjes niet bij". Top!

Jose en Renaat, ze waren inderdaad geniaal, andere commentatoren zouden bij zo een situatie gewoon zwijgen, nee, ze bleven maar doorgaan :worship:

Contador die zichzelf toch weer overschat op het einde, hij heeft genoeg klasse voor dit deelnemersveld te domineren, maar in de Tour zou hij het moeilijk hebben. Jammer dat Menchov zo zwak is :(

En Nibali :worship:
Aanvallen in de afdaling (Contador die hulp krijgt van zen Spaanse vrienden), om dan te lossen, in de afdaling weer aan te sluiten en op de laatste klim puur op karakter de schade nog enigszins weet te beperken (y)

Knap van Nieve trouwens. En wat voor een Giro rijdt Bakelants :o Uiteindelijk 3e geworden van dit groepje, jammer dat hij er altijd net naast grijpt, maar hij rijdt echt beresterk.

Profiel  

Anatool
BerichtGeplaatst: 22 mei 2011, 19:56 
Kernspeler

Rujano nu 6de in de stand en zonder die gravelrit los 2de _O_
Gisteren een hongerklop, vandaag in de regen sterk gepresteerd. Podium wordt moeilijk maar je weet nooit !

Profiel  

Casero
BerichtGeplaatst: 23 mei 2011, 11:16 
Gold Member

Flikker schreef:

Jose en Renaat, ze waren inderdaad geniaal, andere commentatoren zouden bij zo een situatie gewoon zwijgen, nee, ze bleven maar doorgaan :worship:

Contador die zichzelf toch weer overschat op het einde, hij heeft genoeg klasse voor dit deelnemersveld te domineren, maar in de Tour zou hij het moeilijk hebben. Jammer dat Menchov zo zwak is :(

En Nibali :worship:
Aanvallen in de afdaling (Contador die hulp krijgt van zen Spaanse vrienden), om dan te lossen, in de afdaling weer aan te sluiten en op de laatste klim puur op karakter de schade nog enigszins weet te beperken (y)

Knap van Nieve trouwens. En wat voor een Giro rijdt Bakelants :o Uiteindelijk 3e geworden van dit groepje, jammer dat hij er altijd net naast grijpt, maar hij rijdt echt beresterk.

Mja Bakelants, knap maar je koopt er niets mee... Blijkbaar is hij nog alleen naar een groep gereden toen hij op drie minuten zat? Kan je dan niet beter sparen voor een andere rit? De Giro duurt nog een week...

Profiel  

Flikker
BerichtGeplaatst: 23 mei 2011, 11:35 
Junior

Ach ja, als hij zich gisteren goed voelde had hij absoluut reden om er naar toe te rijden, vandaag rustdag en morgen klimtijdrit waar hij waarschijnljk ook wel niet vol zal gaan.

En hij koopt er inderdaad niets mee, maar hij heeft ook gewoon al pech gehad, zie maar Etna. Als daar Menchov zijn ploeg niet laat rijden in de vallei en Contador iets langer wacht, wint hij.

Profiel  

spekkie
BerichtGeplaatst: 23 mei 2011, 12:51 
Belofte

Flikker schreef:
Hij heeft ook gewoon al pech gehad, zie maar Etna. Als daar Menchov zijn ploeg niet laat rijden in de vallei en Contador iets langer wacht, wint hij.

Dat zijn al twee 'alsen'. Pech kan je dat niet noemen, ik zou het eerder koers noemen.

Profiel  

Charlie
BerichtGeplaatst: 23 mei 2011, 12:52 
Kernspeler

Seeldraeyers zijn story zal ook wel gedaan zijn bij QSI na dit seizoen

Profiel  

Flikker
BerichtGeplaatst: 23 mei 2011, 12:58 
Junior

spekkie schreef:
Flikker schreef:
Hij heeft ook gewoon al pech gehad, zie maar Etna. Als daar Menchov zijn ploeg niet laat rijden in de vallei en Contador iets langer wacht, wint hij.

Dat zijn al twee 'alsen'. Pech kan je dat niet noemen, ik zou het eerder koers noemen.

Goh ja, uiteraard is dat koers, maar dat zijn zaken die hij niet in de hand heeft. Hij toonde zich daar toch maar weer de sterkste van de kopgroep. Ik ben fan, maakt blijkbaar toch progressie. Kan duidelijk meer dan enkel kortere hellingen voor zijn rekening nemen, in het hooggebergte ook meer dan behoorlijk. (y)

Profiel  

spekkie
BerichtGeplaatst: 23 mei 2011, 15:21 
Belofte

Flikker schreef:
spekkie schreef:
Flikker schreef:

Goh ja, uiteraard is dat koers, maar dat zijn zaken die hij niet in de hand heeft. Hij toonde zich daar toch maar weer de sterkste van de kopgroep. Ik ben fan, maakt blijkbaar toch progressie. Kan duidelijk meer dan enkel kortere hellingen voor zijn rekening nemen, in het hooggebergte ook meer dan behoorlijk. (y)

Dat kan hij inderdaad, maar dat is niet nieuws, vorig jaar presteerde hij dat ook al in de Giro. Toen reed hij in de eerste twee weken even sterk bergop dan nu. Verder reed hij vorig jaar ook al top 20 in de Vuelta.

Profiel  

Flikker
BerichtGeplaatst: 23 mei 2011, 15:39 
Junior

Toch tof om te zien dat we in Belgie eindelijk weer klimtalent hebben (y)

Iemand die trouwens weet hoe Yannick Eijjsen het heeft gedaan in Californie? Ik dacht dat die redelijk vanachter geëindigd is in een bergrit, had hem ergens gezien in een uitslag. Iemand die meer weet? Gewerkt, nog in voorbereiding op andere koersen, ..

Profiel  

KingDJ
BerichtGeplaatst: 23 mei 2011, 16:04 
Veteraan

Flikker schreef:
Morgen geschifte rit, ze rijden de makkelijke kant van de Giau en moeilijke kant van de Fedaia op. Jammer, had het liever omgekeerd gezien, Nibali die misschien in de afdaling van de Fedaia kon wegrijden.
Alleszins 2 aartsmoeilijke beklimmingen onderweg, naast die andere dan nog :green: (die ik wel niet ken)
Misschien dat Tommy hier meer over kan zeggen, aangezien hij blijkbaar ook al naar de Dolomieten geweest is ;)

Prachtige cols he gisteren :worship: De Fedaia is zondermeer een van de lastigste dolomietencols. Meer dan 5 km ervan is 11 % gemiddeld dacht ik, waarvan ook een erg lang stuk rechtdoor. Toen ik die deed was het mistig, en daalden we langs dezelfde kant terug af. Op dat rechte steile stuk ga je natuurlijk vanzelf erg hard, en met die mist was het zicht niet optimaal waardoor m'n maat op een haar na een koe heeft gemist die op haar gemakje de baan overstak toen :D De Giau deden ze aan de makkelijkere kant al was die ook zeker niet te onderschatten: die gaat zelden onder de 8,5 % de laatste 7 km dus op zich ook een taaie brok. De Giau is niet zo m'n favoriet maar in combinatie met de Fedaia wel erg zwaar, die rit van gisteren was niet BC maar categorie BBC als je 't mij vraagt, zeker na wat ze de dagen ervoor al te verwerken kregen. Jammer dat ze de Pordoi niet doen dit jaar, blijft de mooiste, niet de zwaarste, maar o zo'n prachtig tempocol met z'n 33 haarspeldbochten. Op mijn lijstje 'favorietjes in die buurt' komen kort daarna de Fedaia, de San Pellegrino en Alpe di Pampeago.

Maar goed, morgen klimtijdrit. Contador zal wel hoog eindigen, maar ik zet mijn centen op Rujano :) Denk dat Menchov de komende dagen ook nog wel gaat opschuiven in de ranking ten koste van Gadret en Nieve dan vooral.

Profiel  

spekkie
BerichtGeplaatst: 24 mei 2011, 22:38 
Belofte

Flikker schreef:
Toch tof om te zien dat we in Belgie eindelijk weer klimtalent hebben (y)

Iemand die trouwens weet hoe Yannick Eijjsen het heeft gedaan in Californie? Ik dacht dat die redelijk vanachter geëindigd is in een bergrit, had hem ergens gezien in een uitslag. Iemand die meer weet? Gewerkt, nog in voorbereiding op andere koersen, ..

In de eerste bergrit heeft hij het zeer goed gedaan. Ik weet de plaats niet exact meer, maar ik dacht ergens rond de 30ste. In de tweede bergrit is hij inderdaad achteraan geëindigd. Ik veronderstel dat hij in dienst heeft gereden van Morabito.

Profiel  

Flikker
BerichtGeplaatst: 25 mei 2011, 07:31 
Junior

Contador gisteren oppermachtig, Nibali probeerde hem nog te verrassen door ijzersterk te openen, maar deze mannen zijn gewoon niet opgewassen tegen Contador. Soit, als het aan mij lag, was Contador nu al lang 2 jaar geschorst (n)

Jammer eigenlijk, want als je Contador zou wegnemen, zou je van een van de spannendste Giro's in jaren moeten spreken. Voor de spanning zou het goed zijn als het verschil tussen Scarponi en Nibali even groot blijft tot op de slotdag, Nibali de betere tijdrijder, zou nog een mooi duel geven (y)

Profiel  

bjorno
BerichtGeplaatst: 25 mei 2011, 08:36 
Scholier

Flikker schreef:
Contador gisteren oppermachtig, Nibali probeerde hem nog te verrassen door ijzersterk te openen, maar deze mannen zijn gewoon niet opgewassen tegen Contador. Soit, als het aan mij lag, was Contador nu al lang 2 jaar geschorst (n)

Jammer eigenlijk, want als je Contador zou wegnemen, zou je van een van de spannendste Giro's in jaren moeten spreken. Voor de spanning zou het goed zijn als het verschil tussen Scarponi en Nibali even groot blijft tot op de slotdag, Nibali de betere tijdrijder, zou nog een mooi duel geven (y)

Ik ben ook niet voor Contador en je stelling klopt wel. Maar het is zijn schuld niet dat hij nu nog niet geschorst is. Dit moet toch allemaal veel sneller kunnen? Nu doet hij mee terwijl hij nrml al 2 jaar geschorst moet zijn. En idd als hij niet meedoet dan krijg je een heel andere Giro. Jammer. Maar voor de Tour zie ik hem wel al aan de kant staan met een schorsing. Hopelijk krijgen we dan een spannende Tour.

Profiel  

tomdobbels
BerichtGeplaatst: 25 mei 2011, 08:39 
Kernspeler

bjorno schreef:
Flikker schreef:

Ik ben ook niet voor Contador en je stelling klopt wel. Maar het is zijn schuld niet dat hij nu nog niet geschorst is. Dit moet toch allemaal veel sneller kunnen? Nu doet hij mee terwijl hij nrml al 2 jaar geschorst moet zijn. En idd als hij niet meedoet dan krijg je een heel andere Giro. Jammer. Maar voor de Tour zie ik hem wel al aan de kant staan met een schorsing. Hopelijk krijgen we dan een spannende Tour.

Andy Schleck Maillot Jaune 2011 :smoke:

Profiel  

Flikker
BerichtGeplaatst: 25 mei 2011, 09:55 
Junior

bjorno schreef:
Flikker schreef:

Uiteraard is het zijn schuld niet, maar waarom moet dat allemaal zo lang duren? Ach ja, Spanje zelf heeft hem vrijgesproken, ongeloofelijk hoe die hun sporters die doping pakten beschermen :fuck:

Ik dacht het direct toen ik zag dat hij ging meedoen aan de Giro: die moet weten dat hij de Tour niet zal mogen rijden, kan niet anders. Deze Giro is loodzwaar, dat kruipt zoiezo in je kleren, en de Tour blijft het hoogst haalbare. En het is niet dat het verschil met Schleck zo groot is, integendeel zelfs.
Andy dit jaar van wit naar geel (y)

Profiel  

shadad
BerichtGeplaatst: 25 mei 2011, 19:13 
Belofte

Als contador sebiet schuldig bevonden wordt, speelt ie dan zijn giro overwinning ook kwijt?

Profiel  

Anatool
BerichtGeplaatst: 25 mei 2011, 19:21 
Kernspeler

Ik vermoed van niet, enkel schrapping van de resultaten

Profiel  

ArenA
BerichtGeplaatst: 25 mei 2011, 19:29 
ForumPipo

als ze zijn resultaten schrappen, dan schrappen ze toch ook zijn giro resultaten => geen giro overwinning.

Of heb ik het verkeerd voor?

Profiel  

The Pope
BerichtGeplaatst: 25 mei 2011, 19:32 
Ex-dictator

no one knows

Profiel  

Flikker
BerichtGeplaatst: 25 mei 2011, 19:38 
Junior

ArenA schreef:
als ze zijn resultaten schrappen, dan schrappen ze toch ook zijn giro resultaten => geen giro overwinning.

Of heb ik het verkeerd voor?

UCI=KBVB? :green:

Eigenlijk zou het niet passen als ze die schrappen, moeten ze maar zelf rapper zijn. Maar ik denk dat ze ze schrappen, hebben ze dat bij Valverde ook niet gedaan?
Hoe lang is die trouwens nog buiten strijd? (hoe langer, hoe beter :fuck: )

Profiel  

shadad
BerichtGeplaatst: 25 mei 2011, 20:30 
Belofte

Bij valverde hebben ze het gedaan, bij rebellin ook, dus ik veronderstel dat voor contador hetzelfde zal gelden.
Waarom denk je dat liquigas ganse dagen de koers controleert...

Profiel  

Flikker
BerichtGeplaatst: 25 mei 2011, 20:39 
Junior

shadad schreef:
Bij valverde hebben ze het gedaan, bij rebellin ook, dus ik veronderstel dat voor contador hetzelfde zal gelden.
Waarom denk je dat liquigas ganse dagen de koers controleert...

Om Nibali eventueel te laten aanvallen :nixweiss:
Zoals Renaat al uitvoerig zei, beste Italiaan is ook uitermate belangrijk.

Jammer dat vandaag die afdaling zo kort was, en dat de streep 6 km verder lag, anders had Nibali zeker iets geprobeerd.

Zomegnan, niet twijfelen man volgend jaar, daaltijdrit vanaf de top van de Zoncolan :green:
Als het ergens ooit zou kunnen, dan wel in de Giro :smoke:

Profiel  

Barry
BerichtGeplaatst: 26 mei 2011, 16:21 
Kernspeler

Belg in de kopgroep ==> Belg als laatste van de kopgroep over de meet :(.

Profiel  

KingDJ
BerichtGeplaatst: 27 mei 2011, 10:52 
Veteraan

@Flikker: ze hebben dat ooit gedaan, zo'n daaltijdrit. Zo was er es eind de jaren '80 (ik denk '86 ?) een daaltijdrit van de top van de Poggio tot San Remo ! :crazy:

Profiel  

Flikker
BerichtGeplaatst: 27 mei 2011, 11:43 
Junior

Tommy Cockles schreef:
@Flikker: ze hebben dat ooit gedaan, zo'n daaltijdrit. Zo was er es eind de jaren '80 (ik denk '86 ?) een daaltijdrit van de top van de Poggio tot San Remo ! :crazy:

:worship:
Giro, you gotta love it :green:

Profiel  

spekkie
BerichtGeplaatst: 27 mei 2011, 12:30 
Belofte

Op eurosport hoorde ik ook een grappig voorstel: ploegentijdrit op een col :green:

Profiel  

Barry
BerichtGeplaatst: 27 mei 2011, 15:57 
Kernspeler

:sleep:

Contador, de Sinterklaas met dienst. Deze Giro had nu eens echt 0,0 spankracht.

Gelukkig houden José en Renaat de sfeer er in tijdens de uitzendingen (y).

Profiel  

Flikker
BerichtGeplaatst: 27 mei 2011, 18:31 
Junior

Barry schreef:

Enkel de strijd om de 2e plaats is mooi om zien, voor de rest is Contador te sterk.

Vandaag niets kunnen zien, dus geen Jose en Renaat. Vandaag nogmaals het filmpje tegengekomen toen Cameron Diaz en Tom Cruise in de Tour waren, qua genialiteit kon dat tellen.

De Tour zal wel weer Michel - Steels en na een tijd Michel - Jose zijn zeker? :x

Profiel  

Anatool
BerichtGeplaatst: 27 mei 2011, 18:44 
Kernspeler

Rujano weer minuten verloren door te slapen in de achterhoede :hmm:
In de bergen is nochtans de 2de man achter Contador

Profiel  

ArenA
BerichtGeplaatst: 27 mei 2011, 18:53 
ForumPipo

Anatool schreef:

twas een aankomst bergop :nixweiss:

Profiel  

bjorno
BerichtGeplaatst: 27 mei 2011, 20:56 
Scholier

Flikker schreef:
Barry schreef:

Enkel de strijd om de 2e plaats is mooi om zien, voor de rest is Contador te sterk.

Vandaag niets kunnen zien, dus geen Jose en Renaat. Vandaag nogmaals het filmpje tegengekomen toen Cameron Diaz en Tom Cruise in de Tour waren, qua genialiteit kon dat tellen.

De Tour zal wel weer Michel - Steels en na een tijd Michel - Jose zijn zeker? :x

Wat denk je van Michel - Roesems in de Ronde van België?

Profiel  

Flikker
BerichtGeplaatst: 28 mei 2011, 07:19 
Junior

Ik vind Roesems eerlijk gezegd nog meevallen, in het begin was die enorm zwak, maar die vindt nu toch meer en meer zijn plaats precies.
Daarvoor baseer ik me wel enkel op flarden van de tijdrit en de laatste 20 kilometer van de eerste rit, dus toen was er zoiezo spanning, dan moet je als commentator niets moeilijk doen in feite.
Maar qua kennis van de namen doet hij het alleszins goed.

Jammer dat Michel er bij zit, die denkt nog altijd elke keer dat een Q-Stepper aangaat, dat het Boonen is :lol:

Die jonge gast die op Exqi Sport zit, die vind ik ook niet slecht. Jammer van co commentators a la Museeuw en Mattan.

Profiel  

spekkie
BerichtGeplaatst: 28 mei 2011, 09:42 
Belofte

Anatool schreef:

Scarponi is de afgelopen ritten toch iets sterker gebleken dan Rujano.

Profiel  

Flikker
BerichtGeplaatst: 28 mei 2011, 10:41 
Junior

En vandaag 242 km over oa de Finestre. You gotta love the giro :green:
Finestre, echt beest trouwens (y) Laatste kans, waarschijnlijk heel nerveus begin waar iedereen wil mee zijn in de ontsnapping.

Profiel  

Flikker
BerichtGeplaatst: 28 mei 2011, 18:14 
Junior

Serieus nummer van Kirijenka trouwens :o

Profiel  

spekkie
BerichtGeplaatst: 28 mei 2011, 19:24 
Belofte

Hoe sterk was die zeg. In de laatste 40km bouwde hij zijn voorsprong gewoon uit.

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 85 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur