Het is nu 26 apr 2018, 03:05

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 3073 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 72, 73, 74, 75, 76, 77  Volgende
Auteur Bericht
Anatool
 Berichttitel: Re: algemeen doping-topic
BerichtGeplaatst: 16 jul 2010, 19:28 
Kernspeler

Zeer spijtig idd van Paulissen... Was nog echt één van die pure MTB'ers die een zwaar en steil parcours nodig hadden om uit de verf te komen. Ik zag hem dit jaar voor de 3de keer wereldkampioen worden op de marathon maja :(

En in zijn commentaar is hij redelijk vaag, enerzijds zegt hij dat hij alles zal onderzoeken maar anderzijds beweert hij dat hij elke straf zal aanvaarden :hmm:

Profiel  

Forza_FCD
BerichtGeplaatst: 18 jul 2010, 16:36 
Junior

Casero schreef:
Alle hupse, Nys nu met een vrijgeleide naar elke Belgische titel

Vandaag niet. Had pech in de 1e ronde, Kevin Van Hoovels is Belgisch kampioen MTB voor Nicolas Vermeulen en Pascal Hossay.

Profiel  

pelle
BerichtGeplaatst: 20 jul 2010, 15:24 
Junior

En bij Pettachi hebben ze ook weer wa gerief gevonden...

Profiel  

randdebieltje
BerichtGeplaatst: 05 aug 2010, 08:27 
Opperforumzombie

Leipheimer manipuleerde zijn bloed in 2005"
AP do 05/08/2010 - 07:08
Hans-Michael Holczer, ex-ploegmanager van Gerolsteiner, beschuldigt in zijn woensdag verschenen boek "Garantiert Positiv" de Amerikaanse wielrenner Levi Leipheimer van bloeddoping.

Holczer beschrijft in zijn boek een situatie uit de Tour van 2005. "Op de eerste rustdag, in Grenoble, werd ik door de UCI geïnformeerd", schrijft Holczer (foto). "Levi Leipheimer had verdachte bloedwaarden. Voor mij was het duidelijk dat hij zijn bloed manipuleerde."

AP "De UCI gaf me de raad Leipheimer uit koers te nemen. Maar dat kreeg ik niet over mijn hart, omdat ik bang was dat Gerolsteiner meteen zou stoppen als sponsor."

"Het had sowieso het einde van de ploeg betekend. Zelf zou ik compleet bankroet geweest zijn."

In het sponsorcontract stond dat Gerolsteiner zich bij twee positieve gevallen zou terugtrekken als sponsor en eerder dat jaar was Danilo Hondo al tegen de lamp gelopen.

Leipheimer sloot de Tour van 2005 af op de 6e plaats, op 11'21" van winnaar Lance Armstrong. Later dat jaar won hij de Ronde van Duitsland, ten nadele van Jan Ullrich.

Leipheimer, een ploegmaat van Armstrong bij RadioShack, werd door Floyd Landis ook al beschuldigd van bloeddoping in de Tour van 2005. Landis beschuldigt ook Armstrong van dopinggebruik.

Profiel  

Anatool
BerichtGeplaatst: 05 aug 2010, 10:27 
Kernspeler

oud nieuws, het was al langer duidelijker dat Leipheimer uit meerdere onzuivere vaatjes kon tappen

Profiel  

randdebieltje
BerichtGeplaatst: 05 aug 2010, 15:48 
Opperforumzombie

Armstrong aurait “encouragé” le dopage chez US Postal
Rédaction en ligne

jeudi 05 août 2010, 16:04

facebookdel.icio.usmyspacewindows livewikiotwitters'abonnerrssnetvibesgoogle readeryahoo

Le septuple vainqueur du Tour de France Lance Armstrong se serait dopé et aurait “encouragé” ses co-équipiers de United States Postal Service à en faire autant, a indiqué un ancien co-équipier du cycliste américain à la justice américaine.

AP
Les procureurs fédéraux, explique le journal, ont intensifié leur enquête criminelle sur l’affaire le mois dernier après le Tour de France, en interrogeant plusieurs anciens co-équipiers de Lance Armstrong.

La justice américaine, indique le quotidien, « a interrogé plusieurs de ses anciens co-équipiers, dont certains ont expliqué de façon détaillée qu’Armstrong et ses anciens co-équipiers de United States Postal Service se sont dopés de façon systématique, selon un cycliste qui a été interrogé et deux autres personnes », qui ont tous les trois requis l’anonymat.

Un ancien co-équipier d’Armstrong interrogé par le Times, « a dit qu’il avait décrit à la justice la façon dont il se dopait lui-même et la tricherie à grande échelle à laquelle il a participé au sein d’US Postal Service. Lance Armstrong était au courant et a encouragé » cette pratique, a encore expliqué ce cycliste.

Fin juillet, le cycliste américain Floyd Landis, vainqueur déchu pour dopage du Tour de France 2006, avait affirmé à la chaîne ABC avoir été témoin de la prise de dopants par Lance Armstrong, y compris par transfusion sanguine.

Armstrong, 38 ans, septuple vainqueur du Tour de France entre 1999 et 2005, a toujours démenti avec véhémence ces accusations.

Un de ses avocats, Bryan D. Daly, interrogé par le New York Times, a jugé que tout cycliste affirmant que son client s’était dopé mentait.

« Ils ne veulent qu’incriminer Lance Armstrong et cela m’inquiète », a-t-il dit.

« Selon des sources proches de l’enquête, d’autres cyclistes devraient témoigner devant la justice dès la semaine prochaine », poursuit le New York Times, affirmant que George Hincapie a été contacté par un agent de la Food and Drug Administration (FDA), l’Agence américaine des médicaments.

(D’après AFP)

Profiel  

Jorg
BerichtGeplaatst: 10 sep 2010, 18:45 
Gold Member

Roy Sentjens slaat ook wel alles... Gisteren nog bij hoog en laag beweren dat hij onschuldig was en vandaag vertellen dat hij zijn epo in een apotheek in Barcelona haalde.

Als je dan nog zijn verhaal leest, wordt het helemaal grappig...

Hij lijdt dus al enkele jaren aan een serieuze ziekte, maar heeft nooit verteld tegen zijn ploegleiders dat hij daar nog de gevolgen van draagt. En dan verwijt hij Lotto dat ze vorig jaar een spelletje met hem speelden...

Profiel  

Forza_FCD
BerichtGeplaatst: 14 sep 2010, 11:14 
Junior

Jorg schreef:
Roy Sentjens slaat ook wel alles... Gisteren nog bij hoog en laag beweren dat hij onschuldig was en vandaag vertellen dat hij zijn epo in een apotheek in Barcelona haalde.

Als je dan nog zijn verhaal leest, wordt het helemaal grappig...

Hij lijdt dus al enkele jaren aan een serieuze ziekte, maar heeft nooit verteld tegen zijn ploegleiders dat hij daar nog de gevolgen van draagt. En dan verwijt hij Lotto dat ze vorig jaar een spelletje met hem speelden...

Ik las dat op Sporza dat hij beweerde dat hij onschuldig was en een dag later leest ge dan dat hij bekent. :crazy:
Van zo'n mannen moet ik echt niet weten. Degoutant.

Profiel  

Anatool
BerichtGeplaatst: 14 sep 2010, 12:48 
Kernspeler

Ik denk dat iedereen in zo'n situatie wel eerst zou ontkennen

Profiel  

fluppe
BerichtGeplaatst: 14 sep 2010, 13:56 
Beheerder

Waarom? Er is toch geen hond die u gelooft.

Profiel  

KingDJ
BerichtGeplaatst: 16 sep 2010, 15:30 
Veteraan

Haha, Oscar Sevilla is vorige maand betrapt op doping tijdens... de ronde van Colombia :plat: :plat:

Gaan ze daar eindelijk ook es deftig beginnen controleren ofwa :o (y)

Profiel  

shadad
BerichtGeplaatst: 18 sep 2010, 12:53 
Belofte

Citaat:
De volledige waarheid...
Posted on September 10, 2010 at 4:14 PM
Woensdag 8 september 2010 17u30 zal voor eeuwig in mijn geheugen gegrift staan!

Ik weet niet goed waar te beginnen maar ga starten bij het begin.
Het begon allemaal toen ik 11 jaar werd, mijn vader koerste bij de cyclosportieven,
en ik ging geregeld mee naar de wedstrijden met hem. Tot hij op een dag won!
Ik vond het zo mooi, het deed mijn hart sneller slaan, en van toen af wou ik zelf ook
koersen, koersen om te winnen!

Samen met mijn vader kocht ik mijn eerste fietsje, in Diepenbeek.
Ik weet nog goed hoe hij eruit zag, een gele Rossin uit Italië. Ik was zo fier dat ik
ermee door de straat ging fietsen en aan al mijn vrienden ging tonen.
Een pracht van een fiets, met chrome velgen, waar als de zon in scheen ze schitterden,
prachtig gewoon!

Hierdoor kreeg ik de zin om te gaan trainen, en mijn vader ging mee met me naar mijn 1ste
wedstrijd in categorie 4 bij de 'aspiranten' in Nederland. Ik kan je verzekeren, ik zat vol zenuwen.

Ik werd 11de, na afloop van de wedstrijd zei mijn vader tegen me dat ik het goed had gedaan,
hij had dit resultaat nooit zelf verwacht. Mijn antwoord daarop was : "wanneer is de volgende wedstrijd"? De week erop was er opnieuw een koers, zei mijn vader.
Gedreven als ik was begon ik die week vollop te leven naar dat weekend.

Mijn tweede koers was al dadelijk prijs, tot mijn grote verbazing stond ik op het hoogste
schavotje op het podium. Na de koers kwamen we thuis en mijn vader had de koers van de profrenners die dag opgenomen, we keken er samen heen, ik vroeg hoe het allemaal in zijn werk ging. Hij vertelde me dat deze renners betaald werden om te fietsen, kledij kregen van de ploeg en zelfs mijn naam op de fiets kwam en er een volgwagen achter me reed tijdens de wedstrijd. Vanaf toen wist ik wat ik wou. Door van fietsen, mijn hobby, ook mijn beroep te maken en doen wat ik graag doe en goed kon, FIETSEN!!

Ik bleef de overwinningen maar binnenhalen, in categorie 4 had ik 11 overwinningen, in categorie 5 haalde ik er 18, categorie 6 met 27 overwinningen en categorie 7 had ik er 31 achter mijn naam staan. Alles verliep volgens plan en ik wist wat ik voor ogen had, ik wou slagen voor mijn doel.

Toen ging ik naar de nieuwelingen en werd het dadelijk serieuzer. Ik wou in de krant komen en de resultaten in 1 lijn doortrekken die ik bij de aspiranten al was begonnen. Dus de 1ste oefenkoers in Overpelt won ik meteen, alsook de 2de oefenkoers waar ik het hele deelnemersveld dubbelde. Ik had mijn intrede dus goed overleeft naar de nieuwelingen.

Mijn vader hield me met mijn voetjes op de grond, want de week nadien was het interclub, dus niet meer tegen regionale renners, maar het beste van het beste. Ik trok er me natuurlijk niets van aan, ik had trouwens al 2 koersen gewonnen dacht ik. Je moet alleen wat harder trappen dacht ik, en de rest komt dan wel van zelf. In die belangrijke wedstrijd waar de beste nieuwelingen voor werden geselecteerd gebeurde wat niemand had durven denken, ik won!

Alle kranten stonden vol met commentaar en mijn uitslag. Ik herinner me nog de titels van een paar artikels "SENTJENS IS EEN GOUDHAANTJE - DE JONGE SENTJENS GEEFT VISITEKAARTJE AF".

Ik werd aangesproken op school door de leraren en ze vroegen hoe ik dit deed, wat ik ervoor moest doen, en dit voelde natuurlijk geweldig voor een jongen van 14, dat grote mensen zich interesseerden in wat ik deed en kon. Ik zou het helemaal gaan maken en werd opgehemeld door iedereen, ik voelde me als een vis in het water, de wereld lachte me toe.

In deze categorie won ik in het 1ste jaar 18 wedstrijden, waardoor ik ook tot zegekoning werd gekroond. Het jaar erop won ik 27 wedstrijden, hier kwam ik Boonen en Steegmans tegen, deze laatste werd dat jaar zegekoning en Boonen kwam als 3de uit. Deze mannen behoorde tot mijn grootste concurrenten.

En toen kwam de volgende stap, de junioren. Ik werd gescout door de Rabobankploeg en ging bij hun juniorenploeg rijden. Dit was weer een stapje dichter bij mijn droom. Vastberaden als ik was liet ik me volledig begeleiding door deze ploeg, ze hebben de beste begeleiding in trainingprogramma's, welke voeding ik moest gebruiken, zo begon ik er dus aan. Ik wees vrienden af die me uitnodigden om op stap te gaan, ik lette op mijn voeding, ik had enkel nog 1 doel voor ogen, PROFRENNER WORDEN.

In deze categorie werd ik 4de op het WK in San Sebastian, 10de op het WK in Valkenburg en 2de in de wereldbeker. Ook behaalde ik vele ereplaatsen en overwinningen. Maar het ging er nog steeds op een leuke en speelse manier aan toe. Ik kijk hier dan ook met veel plezier op terug. Hier kwam ik voor het eerst het internationale deelnemersveld tegen waaronder Cancellara, Sleck, Bennati, Pozzato, Popovich, Albasini... die het nu helemaal gemaakt hebben in het profbestaan.

En zo kon ik van de juniorenploeg waar Frans Maassen ploegleider was, naar de belofteploeg van Nico Verhoeven. Ik wist dat ik goed was en verwachtte niet anders, het was dus niet abnormaal voor mij dat ik doorstroomde. Alles zat mee en het begon te wennen, het was echt zoals in een droom, een droom waarin ik niet wou ontwaken. Daar heb ik 3 jaar gereden, ook in deze categorie schreven de journalisten niets als goed over mij. Ik won vele internationale wedstrijden alsook de Ronde van Vlaanderen voor beloften.

Tot ik op een gegeven moment op hotel zat voor Luik-Bastenaken-Luik, ze kwamen me vragen om beroepsrenner te worden bij Rabobank Wielerploeg. De nacht erop sliep ik niet, zo euforisch was ik. Ik was supergelukkig!

Ik ben als een wervelwind door alle categorieen gestroomd, ik werd opgehemeld en zou het helemaal gaan maken volgens mensen uit het wielermilieu, de verwachtingen waren zeer hoog. In het 1ste jaar fietste ik zonder druk, alles kon en alles mocht. Ik genoot van het trainen, van de belangstelling en dat ik van mijn hobby eindelijk mijn beroep had kunnen maken. De mooie Colnago C40 frame met mijn naam erop stond klaar, alsook een reservefiets blonk op de volgwagen. Zo werd ik 2de in Putte-Kapellen en 2de in een etappe van de Vredeskoers. Iedereen was vol lof. Er werd over mij gesproken, ik had een goed debuut gemaakt maar was zelf niet tevreden, ik moest terug winnen!! Ik moest en zou een topper worden in het profpeleton.

Dus ik begon als een monnik te leven, ik trainde als een bezetene en alles moet wijken wat slecht was om te presteren. Zo bleef ik maar verzoeken afslaan van vrienden om een stapje in de wereld te zetten. Ik had veel, HEEL VEEL voor over. Mijn moeder kookte speciaal voor mij en met mijn vader en Hans Daams werd er achter de scooter getraind. Zelf was hij een verdienstelijk beroepsrenner bij PDM en moest jammer genoeg stoppen door hartproblemen. Maar ook naar hem keek ik enorm op.

Het trainen loonde want ik won Kuurne-Brussel-Kuurne, ik was gemotiveerd als nooit tevoren, ik kreeg een goed contract, in trad in het huwelijk, ik kreeg een pracht van een zoon, mijn leven als jonge beroepsrenner was helemaal begonnen. Nu moest ik nieuwe prioriteiten gaan stellen, mijn doel was bereikt. Dus het volgende was een topper worden, ik kon niets anders meer bedenken, ik was gelanceerd in het profpeleton. Wat wil een jongen nog meer als getrouwd zijn, een gezonde zoon hebben, ouders die achter je staan, een schoonvader die me hielp, familie die interesse toonde, iedereen die me erover aansprak dat ik KBK had gewonnen, rijden in een topploeg Rabobank, één van de beste ploegen ter wereld.

Ik maakte elk jaar progressie tot ik in 2005 ziek werd. Het jaar dat het allemaal zou gaan moeten gebeuren. Ik ging naar Qatar, kreeg tintelingen in mijn voeten en handen, ik wist niet goed wat er gebeurde. De dokter zei dat het misschien kwam door een slechte doorbloeding, maar ik was zeker dat het wat anders was, ik kende mijn lichaam, er was meer aan de hand.

Tot ik op een gegeven moment niet meer kon lopen. Ik vertoonde verlammingsverschijnselen van aan mijn voeten tot aan mijn romp en van mijn handen tot aan mijn schouders. Waarop de ploeg besloot me naar huis te sturen. Op de luchthaven was mijn zoontje er bij, ik had zelfs niet de kracht om hem vast te nemen, al mijn gevoel was weg. De ploeg regelde dat ik onmiddellijk onderzocht werd in het Universitair ziekenhuis van Antwerpen. Niemand wist er raad mee omdat ik volledig in paniek was.

Wat nu??? Ik voelde voor het eerst druk in mijn leven, ik had een kind, een vrouw, een nieuw huis, een nieuwe wagen. De twijfel sloeg toe, mijn vermoeden bleek waar te zijn, na de onderzoeken vertelden ze me dat het ernstig was. Ik had de ziekte van Guillain Barré. De dokter zei dat ik nooit meer aan topsport zou kunnen doen, er krijgen jaarlijks gemiddeld 200 mensen in België deze ziekte. Dit is een ziekte dat het neurologisch systeem aantast. het begint met tintelingen aan voeten en handen en eindigt met verlammingsverschijnselen. Ze vertelden me ook dat ik in coma kon geraken en dat ze er alles aan zouden doen om dit niet te laten gebeuren. Wat uiteindelijk ook niet gebeurd is. Mijn droom viel in duigen, ik zou nooit meer kunnen doen wat ik graag deed en mijn 2de doel in mijn leven niet kunnen bereiken.

Zo werd ik elke dag gecontroleerd, ze stopten electrodenaalden boven mijn knie en aan mijn lies, zo konden ze meten in welke snelheid mijn spieren zich konden aanspannen, en te weten komen hoe snel ik er van herstelde. Deze resultaten bleken ook een teleurstelling te zijn, ik kon nog steeds niet lopen en had zelf de kracht niet om me te voeden, hoe kon ik in godsnaam nog ooit fietsen?!?

Ik had een nieuw doel, terug kunnen fietsen. Het verliep allemaal heel erg moeizaam. Ik ging daardoor ook alles opzoeken van deze ziekte, en contacteerde mensen die dit ook hadden, dit had ik beter niet kunnen doen op dat moment. Want iedereen die ik sprak, had overblijfselen van deze ziekte. Ze herstelden tot op een bepaald punt, maar schrijven of een schroef indraaien of normaal lopen zonder spastische bewegingen hoorde er niet bij. Ik zat mentaal aan de grond, wie kon me nu nog redden!

Ik werd uit het ziekenhuis ontslagen, ze konden me niet meer helpen. Ik moest zelf revalideren, de spieren terug proberen aan te sterken en hopen dat ik er niets aan over zou houden. Want ik wou terug koersen en mijn leven verderzetten zoals voordien.

Het ging stillaan beter, tintelingen in handen en voeten bleef ik wel hebben, wat ik nooit tegen iemand heb durven zeggen. Zeker niet tegen de ploegen waar ik zou gaan rijden, bang om geen contract meer te krijgen. Maar ik bleef vechten, maar op karakter en moed bleef ik volhouden en er voor leven. Ik ben letterlijk en figuurlijk door het oog van de naald gekropen.

Ik begon terug pogingen te ondernemen om te trainen, maar zelfs 10 minuten op de rollen putte me volledig uit. Ik had gewoon geen kracht, nog niet 1/100ste van wat ik had. Ik ben toen door Kurt Wouters (verzorger bij Lotto) in contact gekomen met een sportpsycholoog, Rudy Heylen. Ik zat namelijk mentaal aan de grond en iemand moest me terug moed inspreken.

Het beterde stillaan, ik kon terug gaan fietsen en won wonder bij wonder terug koersen. Waaronder Druivenkoers Overijse, GP Zottegem en GP Gerrie Knetemann maar behaalde nooit meer het niveau wat ik voor ogen had en voelde nog steeds die tintelingen.

Ik bleef met frustratie rondrijden want ik kon mijn verwachtingen niet inlossen, alsook wat anderen van mij hadden verwacht. Ik had voor mezelf de lat hoog gelegd. Het ging goed maar niet zoals kenners het voorspeld hadden. Guillain Barré had duidelijk zijn sporen achter gelaten en roet in het eten gegooid.

Ik verdiende redelijk mijn boterham en kon bij verschillende ploegen terecht waar ik heel blij mee was. Zo kwam ik bij een Belgische ploeg terecht, waar ik eigenlijk als kopman voor de semi-klassiekers werd aangenomen. Ik had schrik dat ik deze taak niet kon volbrengen door de ziekte die ik had meegemaakt en doordat ik een twijfelgevoel had. Maar ik bleef dromen en ging ervoor. Ik wou nog steeds een topper worden!

Ik bleef maar hangen, kwam nooit meer boven water drijven, de frustratie werd groter en groter. Zeker omdat de rivalen van mijn jeugdcategorie volledig waren doorgebroken en ik toen meermaals de betere van hen was. De druppel was toen de Belgische ploeg mijn kunnen in twijfel begon te trekken. Ik ben toen op woede beginnen rijden en reed in 2009 nog een mooi jaar. Daar was weer een lichtpuntje maar weer niet het niveau wat ik vooropgesteld had.

Er begonnen mensen aan me te twijfelen, de ploeg speelde een spelletje, ik moest weg. Daardoor kreeg ik terug de kracht en begon beter te rijden want ik ben een doorzetter. Dan mocht ik weer blijven en dan weer niet. Tot op de dag dat ik een contract mocht tekenen en onder druk werd gezet. Ik moest per direct beslissen, telefonisch, zonder dat ik met andere ploegen concreet had kunnen spreken en afwegen. Dus wat doe je, je zegt toe.

Tot ik op een ochtend wakker werd, met een heel slecht gevoel, ik wou weg bij de ploeg.
Er was me teveel slecht aangedaan, zoals o.a. prijzengelden die niet op eerlijke wijze werden toegewezen, loon dat werd ingehouden omdat ik een stap naar een andere ploeg nam, mijn zin in het fietsen werd ontnomen. Deze wereld was nog geen schim van hoe ik ze bij de jeugd beleefde. Ik leefde met pieken en dalen.

Ik had voordien al afgesproken met manager Gerry van Gerwen bij Milram. Ik wou mijn kans grijpen en een nieuwe start nemen om terug aan dat ene doel te werken. De doorbraak maken bij Milram. Ik geloofde er nog altijd in en daar putte ik moed uit.

Maar ik beleefde afgelopen winter echter mijn diepste dal. Ik kreeg te kampen met privé-problemen, ik geraakte verwikkeld in een echtscheiding. Waar over ik liever niet wil uitwijken. Ik kon niet trainen zoals het hoorde, de stress die dit alles met zich meebracht, de slechte winter, de sneeuw waardoor ik niet al te veel heb kunnen trainen. Dus ook niet de juiste voorbereiding had kunnen treffen om fris, fysiek en mentaal aan een nieuwe uitdaging te beginnen.

Ik trainde en koerste altijd achter de feiten aan, waardoor mijn frustratie groter en groter werd. De ziekte speelde ook nog een rol in mijn hoofd, hoe kon ik ooit het topniveau halen?
Mijn seizoen was al een ramp, ik deed er alles voor maar kwam niet tot waar ik mijn zinnen had opgezet. Ik sliep niet meer, dacht de hele tijd hoe ik in godsnaam nog kon verbeteren, ik deed er alles voor. Maar zelfs dat hielp niet en geraakte in een depressie.

Dan heb ik de grootste fout van mijn leven gemaakt, ik heb me laten meeslepen door de druk en de verwachtingen die ik en iedereen nog steeds had. Ik wou een contract, ik had een nieuwe woonst, een zoon, een wagen en wou terug een nieuw leven starten. Dan ben ik in de fout gegaan.

Ik ben in een roes in mijn auto gestapt, naar Barcelona gereden, geparkeerd in het centrum, verscheidene apothekers binnengelopen waar ik epo zou kunnen vinden en bij de tweede had ik al prijs. Ik ben er mee naar huis gereden, ik wil je niet zeggen wat er allemaal door mijn hoofd ging.

Op 16 augustus kreeg ik controle, ik wist toen meteen al dat het fout zat maar kon tegen niemand wat vertellen. Ik heb dus op woensdag 8 september de laatste wedstrijd van mijn leven gereden.

Ik zet hierbij dan ook definitief een punt achter mijn carriere als profrenner!!!

Het b-staal zal ik niet aanvragen omdat ik weet wat de uitslag hiervan is.

Ik weet dat ik veel mensen kwets en wil me ook excuseren aan iedereen die in me geloofde. Ik heb verkeerd gehandeld en zal hiervan de gevolgen dragen.

Toch wil ik iedereen bedanken die me heeft gesteund de laatste dagen, ik ben klaar voor een nieuwe uitdaging. Iets waarvoor ik me volledig zal inzetten, ik blijf niet bij de pakken zitten. Ik ben een doorzetter! Hopelijk komt er snel een nieuw doel op me af!

Roy Sentjens

Profiel  

randdebieltje
BerichtGeplaatst: 30 sep 2010, 06:51 
Opperforumzombie

Tourwinnaar Contador legt positieve dopingtest af
Spanjaard voorlopig geschorst door UCI nadat minimale sporen van clenbuterol werden aangetroffen
HLN update Drievoudig Tourwinnaar Alberto Contador heeft tijdens de jongste Ronde van Frankrijk een positieve dopingtest afgelegd. Hij werd betrapt op het gebruik van het verboden middel clenbuterol. Dat maakte de renner zelf bekend, schrijft website Cyclingnews. De UCI heeft Contador voorlopig geschorst.

Contador onderging op 21 juli van dit jaar een dopingtest tijdens een rustdag in de Tour in Pau, in de Pyreneeën. Daarbij testte hij positief op het gebruik van clenbuterol. De dag nadien legde Contador de basis voor zijn derde eindzege, door op de top van de Tourmalet in dezelfde tijd te eindigen als Andy Schleck, in Parijs de nummer twee 39 seconden na Contador.

Clenbuterol is een middel dat anabolische effecten zou effecten. Veeartsen gebruiken het om astma bij paarden te behandelen. Bij bodybuilders is het bekend omdat het product helpt om sneller vet te verbranden. Daarnaast zou het ook maskerend werken voor nieuwe generaties EPO.

Verontreinigde voeding
In een boodschap van Contadors persverantwoordelijke luidt het dat de renner het slachtoffer werd van verontreinigde voeding. "Alberto Contador onderging een dopingcontrole tijdens de jongste Tour de France, waarbij de substantie clenbuterol werd aangetroffen", klinkt het in het persbericht. "Vanaf onze eerste contacten met het UCI hierover, op 24 augustus, heeft Alberto Contador voedselverontreiniging als enige mogelijke oorzaak voor het gebeurde gegeven."

De renner zegt dat hij de zaak aan de wielerautoriteiten toevertrouwt "opdat dit zeer ernstige probleem, dat nu openbaar is gemaakt, uitgeklaard kan raken."

"De tot op heden geraadpleegde specialisten zijn het erover eens dat dit een zaak van verontreinigde voeding is", gaat Contadors pr-man verder. "Dankzij het aantal controles tijdens de Tour de France die geen problemen opleverden voor Alberta Contador, kunnen we precies vaststellen vanaf wanneer de substantie voorkomt, die in een kleine hoeveelheid werd opgespoord. Daarmee kunnen we elke andere bron of opzettelijkheid uitsluiten."

Deze middag geeft Contador meer uitleg over de feiten tijdens een persconferentie in zijn thuisstad Pinto, nabij Madrid. Contador reed dit jaar voor Astana, maar komt vanaf 2011 uit voor Team Saxo Bank van ploegleider Bjarne Riis. Riis was nog niet bereikbaar voor commentaar.

Schorsing
Contador is voorlopig geschorst, zo maakte de Internationale Wielrenunie (UCI) bekend. De beslissing is een standaardingreep.
De UCI bevestigt de aanwezigheid van zeer minimale sporen van clenbuterol, een verboden substantie, in het op 21 juli afgenomen staal.

"De door het laboratorium gevonden concentratie is geraamd op 50 picogram (0,000 000 000 05 gram per ml), of 400 keer minder dan de concentratie die door het WADA geaccrediteerde laboratoria moeten kunnen detecteren", preciseert de UCI.

De UCI zal in overleg met het wereld anti-dopingagentschap (WADA) bijkomende wetenschappelijke onderzoeken uitvoeren vooraleer eender welke conclusie kan getrokken worden. (belga/tw)
30/09/10 03u22

Profiel  

Forza_FCD
BerichtGeplaatst: 30 sep 2010, 07:21 
Junior

Allez hup, nu dat weer. Het zou om een zeer kleine hoeveelheid clenbuterol gaan.. Ik weet echt niet wat ik hier van moet denken.

Profiel  

shadad
BerichtGeplaatst: 30 sep 2010, 08:19 
Belofte

Citaat:
"De door het laboratorium gevonden concentratie is geraamd op 50 picogram (0,000 000 000 05 gram per ml), of 400 keer minder dan de concentratie die door het WADA geaccrediteerde laboratoria moeten kunnen detecteren", preciseert de UCI.

:hmm:

non-event dus.

Profiel  

randdebieltje
BerichtGeplaatst: 30 sep 2010, 08:43 
Opperforumzombie

niet echt, verboten ist verboten!

ik herinner het me allemaal niet meer zo goed, maar kan clenbuterol niet dienen om andere produkten te maskeren?

Profiel  

Forza_FCD
BerichtGeplaatst: 30 sep 2010, 09:14 
Junior

randdebieltje schreef:

ik herinner het me allemaal niet meer zo goed, maar kan clenbuterol niet dienen om andere produkten te maskeren?

Ja, clenbuterol kan de nieuwe generatie EPO maskeren.

Profiel  

Flikker
BerichtGeplaatst: 30 sep 2010, 09:28 
Junior

Forza_FCD schreef:
randdebieltje schreef:

Ik hoor hier vanalles over Clenbuterol. Bij de ene is het een spierversterkend middel, bij de andere een vermageringsmiddel en nu een maskeringsmiddel. Zou het trouwens niet kunnen dat een grotere hoeveelheid reeds afgebroken geweest is door het lichaam? Alhoewel, dan zouden ze ook testen moeten kunnen doen op andere stalen van de Tour zeker..

Profiel  

shadad
BerichtGeplaatst: 30 sep 2010, 09:38 
Belofte

inderdaad, blijkbaar is zelfs 1 molecule in je lijf verboden.

los daarvan kan men hier speculeren wat men wil over maskeren (ik zie niet in hoe dat zou kunnen???), spierversterkend of ademhalingsbevorderend (aan die concentraties, amai)... de met voorsprong meest waarschijnlijke verklaring is toch dat dit om een contaminatie gaat? Aangezien dit in de veeartsenij wordt gebruikt? Of zie ik dat nu zo mis?

Profiel  

shadad
BerichtGeplaatst: 30 sep 2010, 09:38 
Belofte

Flikker schreef:
Forza_FCD schreef:
randdebieltje schreef:

Ik hoor hier vanalles over Clenbuterol. Bij de ene is het een spierversterkend middel, bij de andere een vermageringsmiddel en nu een maskeringsmiddel. Zou het trouwens niet kunnen dat een grotere hoeveelheid reeds afgebroken geweest is door het lichaam? Alhoewel, dan zouden ze ook testen moeten kunnen doen op andere stalen van de Tour zeker..

Contador zal tijdens de tour wel meer dan 1 keer gecontroleerd geweest zijn, zeker?

Profiel  

Flikker
BerichtGeplaatst: 30 sep 2010, 10:02 
Junior

Dat zeg ik ook he ;)

Hij reed toen toch al in het geel, niet? En aangezien een geletrui drager toch dagelijks wordt getest, zouden extra testen op andere stalen meer uitleg moeten kunnen geven. Ik kijk alleszins uit naar de persconferentie.

Profiel  

Samslam
BerichtGeplaatst: 30 sep 2010, 11:14 
Gold Member

vergiftigd vlees :lol:

Maar toch wel een uitgemaakte zaak dat hier niets aan de hand is.

Laatst bijgewerkt door Samslam op 30 sep 2010, 11:22, in totaal 1 keer bewerkt.

Profiel  

Flikker
BerichtGeplaatst: 30 sep 2010, 11:14 
Junior

En de (Spaanse) lijken vallen uit de kast..

Mosquera betrapt ! Eindelijk zou ik zo zeggen, zelden zo iets raars gezien als bij hem :hmm:

Profiel  

Forza_FCD
BerichtGeplaatst: 30 sep 2010, 11:35 
Junior

Flikker schreef:
En de (Spaanse) lijken vallen uit de kast..

Mosquera betrapt ! Eindelijk zou ik zo zeggen, zelden zo iets raars gezien als bij hem :hmm:

Jawadde. :o Alweer een slag voor het wielrennen.

Profiel  

rsca
BerichtGeplaatst: 30 sep 2010, 11:35 
Scholier

Samslam schreef:
vergiftigd vlees :lol:

Maar toch wel een uitgemaakte zaak dat hier niets aan de hand is.

Clenbuterol is een bronchodilatator. In België en Nederland is het enkel op de markt voor gebruik bij paarden met (ernstig) astma. Hahahahaha, gecontamineerde voeding, vreten die mannen haver of wat?

Profiel  

Forza_FCD
BerichtGeplaatst: 30 sep 2010, 11:42 
Junior

Ook Mosquera op doping betrapt

De Spanjaard Ezequiel Mosquera is positief bevonden in de voorbije Ronde van Spanje, waarin hij tweede werd, meldt de Spaanse radiozender Cadena Ser.
Mosquera (Xacobeo-Galicia), die met zijn tweede plaats in de Vuelta de beste prestatie uit zijn carrière leverde, tekende onlangs een contract voor twee seizoenen bij het Nederlandse Vacansoleil. Ook een teamgenoot van de 34-jarige Mosquera zou betrapt zijn op doping.

Alvaro Pino, sportdirecteur bij Xacobeo Galicia, heeft aan het Spaanse persagentschap EFE verteld dat hij nog niets officieels heeft vernomen over een positieve dopingtest. "Ik ben verstomd. Ze hebben me het nieuws net verteld en ik ben verrast, want we zijn zeker dat dit dopinggeval in ons team onmogelijk is. Ik heb nog niet gesproken met Ezequiel, maar ben van plan dit in de komende uren te doen."

Profiel  

KingDJ
BerichtGeplaatst: 30 sep 2010, 12:03 
Veteraan

Proficiat Andy Schleck met je eerste Tourwinst !

Wat de hoeveelheid ook is van die stof, 't is een verboden middel, dus schorsen voor 2 jaar !

Profiel  

Svensson
BerichtGeplaatst: 30 sep 2010, 12:16 
Kernspeler

Ricco opnieuw?

http://www.cicloweb.it/news/2010/09/30/ ... nnone.html

Profiel  

randdebieltje
BerichtGeplaatst: 30 sep 2010, 13:18 
Opperforumzombie

in't nederlands:
Verdachte ampullen gevonden bij Riccardo Riccò

HLN update Bij een huiszoeking bij Riccardo Riccò (Vacansoleil) zijn een vijftigtal verdachte ampullen aangetroffen. De Italiaanse wielrenner van Vacansoleil had die verstopt in een kast. Ook bij Donato Cannone, een ex-ploegmaat van bij Ceramica Flaminia, werden vreemde ampullen gevonden, waaronder cortisone. De invallen van de Italiaanse antidopingbrigade (NAS) kaderen in het onderzoek dat de naam 'Cobra-Red' heeft meegekregen, verwijzend naar de bijnaam van Riccò. Vorige week werd Riccò's schoonbroer Enrico Rossi (28) al opgepakt.

'Cobra-Red'
De renner van Ceramica Flaminia wordt verdacht van handel in cera, epo van de derde generatie. Naast Rossi, op non-actief gezet door Flaminia, werden toen nog vier andere mensen in de boeien geklonken, met name een sportjournalist, een apotheker, een verpleegkundige en een amateurwielrenner. Volgens het parket van Perugia zijn meer dan 35 mensen bij de zaak betrokken.

Vania
Rossi is de broer van Vania Rossi, in januari dit jaar tijdens de Italiaanse veldritkampioenschappen positief bevonden op cera. Meteen daarop verbrak haar vriendje, jawel Riccardo Riccò, zelf twee jaar geschorst na een positieve test op cera in de Tour 2008, hun relatie. In april maakte het Italiaanse Olympisch Comité (CONI) echter bekend dat het B-staal van de test geen doping bevatte. (dea)

30/09/10 12u19

Profiel  

Flikker
BerichtGeplaatst: 30 sep 2010, 14:30 
Junior

En David Garcia, die andere van Xacobeo Galicia die 11e werd en zo verdacht plots goed reed, is ook betrapt :fuck: :fuck: :fuck:

Profiel  

Anatool
BerichtGeplaatst: 30 sep 2010, 14:34 
Kernspeler

Fuyu Li is bij een dopingcontrole na Dwars door Vlaanderen op 23 maart positief bevonden op clenbuterol. De 31-jarige Chinees van team Radioshack is door de UCI voorlopig geschorst. Het paardenmiddel Clenbuterol zorgt ervoor dat de luchtwegen zich verwijden en het slijm in de luchtwegen verdund wordt. Tevens heeft het anabolische effecten. Li Fuyu heeft het recht om een conta-expertise aan te vragen.

In het verre verleden werd de Oezbeekse sprinter Djamolidin Abdoesjaparov na de zesde etappe van Tour de France van 1997 betrapt op het gebruik van clenbuterol. Hij werd in die etappe tweede achter de Nederlander Jeroen Blijlevens. Zijn toenmalige ploeg Lotto-Mobistar ontsloeg hem onmiddellijk. Hij werd voor een jaar geschorst maar is daarna nooit meer teruggekeerd in het peloton.

Li riskeert 2 jaar schorsing

Profiel  

Forza_FCD
BerichtGeplaatst: 30 sep 2010, 14:44 
Junior

Flikker schreef:
En David Garcia, die andere van Xacobeo Galicia die 11e werd en zo verdacht plots goed reed, is ook betrapt :fuck: :fuck: :fuck:

Pfff. Rotzakken. :x

Profiel  

Anatool
BerichtGeplaatst: 30 sep 2010, 14:44 
Kernspeler

En Li had ook 50-100 picogram in zijn bloed zitten

De Groeten Pistolero

Profiel  

rsca
BerichtGeplaatst: 30 sep 2010, 14:58 
Scholier

Dopingexpert Rasmus Damsgaard heeft een ander gedacht over de positieve dopingtest van Alberto Contador in de voorbije Tour de France. "Vervuilde voeding? Niets van, waarschijnlijk is Alberto Contador onvoorzichtig geweest bij een bloedtransfusie", zegt de Deense dopingjager aan TV 2 Sporten.

"Op de rustdag heeft hij zichzelf met lichaamseigen bloed ingespoten, dat enkele maanden eerder was afgetapt. Destijds zal in zijn urine clenbuterol hebben gezeten. De enige andere mogelijkheid is dat het dopinglab fouten heeft gemaakt bij het testen van het A- en B-staal. Schier onmogelijk. Dit is vergelijkbaar met wat Floyd Landis heeft meegemaakt."

Landis kende tijdens de Tour van 2006 een geweldige inzinking net voor de rustdag in de bergrit naar La Toussuire. Hij nam testosteron op de rustdag en maakte een fenomenale wederopstanding de dag nadien, waardoor hij de Tour alsnog naar zijn hand zette. (dea) HLN

Profiel  

spekkie
BerichtGeplaatst: 30 sep 2010, 15:55 
Belofte

Tommy Cockles schreef:

Wat de hoeveelheid ook is van die stof, 't is een verboden middel, dus schorsen voor 2 jaar !

Hallo? Volgens mij heeft de renner in kwestie nog steeds recht op verdediging?

Profiel  

spekkie
BerichtGeplaatst: 30 sep 2010, 15:56 
Belofte

randdebieltje schreef:

Zelf nog profrenner geweest? :green:

Profiel  

Flikker
BerichtGeplaatst: 30 sep 2010, 16:52 
Junior

spekkie schreef:
randdebieltje schreef:

:green: (y)

Ondertussen heb ik al verhalen gelezen van 700 so-called experts, en voor de ene is hij schuldig en de andere zegt dat hij onmogelijk schuldig kan zijn.
Ik kijk alleszins verwachtingsvol uit naar het vervolg, maar aan Contador zal er nu altijd getwijfeld worden.
Jammer alleszins als het waar zou zijn, ik hield wel van de duels Contador-Schleck. Mis 1 van deze 2 protagonisten en de eerste plaats in de Tour is al bekend voor volgend jaar.. Achja, het positieve maar onthouden, VDB schuift een plaatsje op :sleep: :green:

Profiel  

randdebieltje
BerichtGeplaatst: 01 okt 2010, 08:14 
Opperforumzombie

spekkie schreef:
randdebieltje schreef:

nee, vdb-supporter :green:

Profiel  

rsca
BerichtGeplaatst: 01 okt 2010, 09:36 
Scholier

In de dopingzaak rond Alberto Contador, die door de Internationale Wielerunie (UCI) voorlopig geschorst is nadat bij een controle tijdens de Tour minieme sporen van clenbuterol werden gevonden in zijn urine, komt de Franse sportkrant L'Equipe met de hypothese van een bloedtransfusie. Volgens de informatie van L'Equipe zijn er bij de analyse van Contadors staal in het laboratorium van Keulen nog andere stoffen aangetroffen. Het zou gaan om residu dat gelijkt op wat men ook kan aantreffen na een bloedtransfusie, en dat voortkomt uit de plastic zak waarin het afgenomen bloed werd bewaard.

Bloedtransfusie
Die vaststelling steunt de hypothese dat Contador op 21 juli in Pau een bloedtransfusie, een niet-toegelaten methode, zou ondergaan hebben, en dat de UCI die mogelijkheid onderzoekt. De minieme sporen van clenbuterol zouden dan als volgt kunnen verklaard worden: op het moment dat bij Contador bloed werd afgenomen om te bewaren en hem op 21 juli opnieuw toe te dienen, zou de Spanjaard nog clenbuterol in zijn lichaam gehad hebben.

Voorzichtigheid
Wat de zaken echter compliceert, is dat de methode om dit residu te detecteren, op punt gezet door het dopinglabo van Barcelona en bedoeld om bloedtransfusies op te sporen, nog niet is goedgekeurd door het Wereldantidopingagentschap (WADA). Dat feit maant aan tot voorzichtigheid bij verdere conclusies, maar het zou wel verklaren waarom de UCI en het WADA bijkomende tijd nodig hebben om de 'niet-normale' controle om te zetten in een positieve controle. (belga/lpb)

Profiel  

KingDJ
BerichtGeplaatst: 01 okt 2010, 14:35 
Veteraan

spekkie schreef:
Tommy Cockles schreef:

Hallo? Volgens mij heeft de renner in kwestie nog steeds recht op verdediging?

Natuurlijk wel, maar het B-staal zal wel hetzelfde resultaat geven, en dan, wat de uitleg van Conta ook is, is ie betrapt en mag ie z'n Tourzege doorgeven.

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 3073 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 72, 73, 74, 75, 76, 77  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur