Het is nu 20 jan 2018, 21:56

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 6231 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 152, 153, 154, 155, 156
Auteur Bericht
spekkie
 Berichttitel: Re: Wielerweetjes
BerichtGeplaatst: 16 sep 2011, 17:41 
Belofte

pocketstino schreef:
Veel negatieve reacties zoals te verwachten, op zich wil ik eerst wel afwachten wat het geeft. Verandering hoeft niet altijd slecht te zijn.
Op zich wel mooi dat de Paterberg (mijn favoriete puist) en de Kwaremont eindelijk eens een koers van formaat kunnen beslissen, anderzijds wel jammer dat dit ten koste is van de Muur.

Ik denk ook dat het wel eens gedaan zou kunnen zijn met "de Flandrien", aangezien er hier wel een pak méér hellingen inliggen, en zou het veld van kanshebbers wel eens kunnen wijzigen naar de Amstel-types.
Surtout als die ook nog over kasseien kunnen, Phil zal in z'n handen wrijven :)
Ze zouden dus ineens ook beter Roubaix en De Ronde switchen op de kalender.

Ware toedracht blijft natuurlijk het geld, het lobbywerk van Oudenaarde voor hun middenstand te boosten, en vanzelfsprekend de VIP-tenten, gevuld met dikke buiken van sponsors, die nu 3 keer de renners zien passeren bovenop een bergje.

Meer hellingen? Er zijn er 17, gelijkaardig aan vorige edities toch? Amstel-types, I don't think so, er zijn teveel kasseihellingen:
3x Pater, 3x Kwaremont, Koppenberg, Nokereberg, Eikenberg, Steenbeekdries, Kruisberg, Molenberg. Dat zijn er 12.
Volgens mij verandert er weinig aan de mannen die we vooraan gaan zien. Enkel tactieken zullen er anders uitzien. Het zal een beetje zoeken zijn de eerste 2-3 jaar.

Profiel  

bjorno
BerichtGeplaatst: 16 sep 2011, 19:56 
Scholier

spekkie schreef:
pocketstino schreef:
Veel negatieve reacties zoals te verwachten, op zich wil ik eerst wel afwachten wat het geeft. Verandering hoeft niet altijd slecht te zijn.
Op zich wel mooi dat de Paterberg (mijn favoriete puist) en de Kwaremont eindelijk eens een koers van formaat kunnen beslissen, anderzijds wel jammer dat dit ten koste is van de Muur.

Ik denk ook dat het wel eens gedaan zou kunnen zijn met "de Flandrien", aangezien er hier wel een pak méér hellingen inliggen, en zou het veld van kanshebbers wel eens kunnen wijzigen naar de Amstel-types.

Ware toedracht blijft natuurlijk het geld, het lobbywerk van Oudenaarde voor hun middenstand te boosten, en vanzelfsprekend de VIP-tenten, gevuld met dikke buiken van sponsors, die nu 3 keer de renners zien passeren bovenop een bergje.

Meer hellingen? Er zijn er 17, gelijkaardig aan vorige edities toch? Amstel-types, I don't think so, er zijn teveel kasseihellingen:
3x Pater, 3x Kwaremont, Koppenberg, Nokereberg, Eikenberg, Steenbeekdries, Kruisberg, Molenberg. Dat zijn er 12.
Volgens mij verandert er weinig aan de mannen die we vooraan gaan zien. Enkel tactieken zullen er anders uitzien. Het zal een beetje zoeken zijn de eerste 2-3 jaar.

0ver het parcours spreek ik me niet uit. Ik hoop enkel dat die VIP-tenten niet alle plaats wegpakken voor de gewone man in die plaatselijke ronden. Nu is Harelbeke toch een beetje de echte Ronde van Vlaanderen volgend seizoen!

Profiel  

Lordrazer
BerichtGeplaatst: 16 sep 2011, 22:15 
Wereldster

Wat een schande.

Laat het geld tegen het gezond verstand in maar primeren, debielen van de organisatie. Ge zult zien, de Ronde zal veel van zijn charme verliezen en binnen een paar jaar zult ge uit nostalgie wel moeten teruggrijpen naar de 'oude Ronde'.

Laat de VIP-tenten maar al aanrukken!

Profiel  

Josss
BerichtGeplaatst: 16 sep 2011, 23:03 
Elite

bjorno schreef:
spekkie schreef:
pocketstino schreef:

0ver het parcours spreek ik me niet uit. Ik hoop enkel dat die VIP-tenten niet alle plaats wegpakken voor de gewone man in die plaatselijke ronden. Nu is Harelbeke toch een beetje de echte Ronde van Vlaanderen volgend seizoen!
Betalend op de strook waar ze drie keer over een helling passeren? Anders kan al dat volk dat normaal verspreid staat daar toch niet op?

Soit, mooie commerciële zet. Gelukkig is Parijs-Roubaix er nog!

Profiel  

bjorno
BerichtGeplaatst: 17 sep 2011, 07:26 
Scholier

Betalend??? Dat kan idd de volgende zet worden. Ik had al voordien gedacht dat ze ooit de muur gingen afsluiten voor de gewone man en dat er alleen maar dik betalende VIP's op zouden mogen. Maar ik denk dat je wel wat relletjes kan krijgen als je opeens ingang zou moeten betalen. Trouwens ik verlang elk jaar achter sneeuw, regen of wind. Want dan zie je die VIP's niet en heb je alle plaats!

Profiel  

Flikker
BerichtGeplaatst: 17 sep 2011, 23:07 
Junior

http://www.sporza.be/cm/sporza/extra/opvallend/110917_Eisel_supportert

:lol:

Profiel  

Casero
BerichtGeplaatst: 18 sep 2011, 09:28 
Gold Member

Ja dat vond ik ook geslaagd toen ik het zag.
Die mens is zijn eigen ook wat aan het amuseren (ook vooral grappig voor de supporters errond)

Profiel  

Casero
BerichtGeplaatst: 19 sep 2011, 20:31 
Gold Member

Even een vraagje over Omega Pharma - Quickstep

Vandaag lees ik hier dat men Brammeier heeft aangenomen, voordien was er Grabsch, Leipheimer, Martin, de gebroeders Velits, Vandenbergh...

Ik dacht dat men een deftige ploeg wilde uitbouwen? Alle respect voor die renners, maar buiten Martin (en eventueel ne Velits) is daar precies toch niet veel straf bijgekomen?
Grabsch, leuke helper, maar verder is het ook niet meer wat het geweest is volgens mij. Leipheimer is ook op zijn retour, misschien wordt het nu al het jaar teveel (ondanks winst in RVZ afgelopen jaar).

Die fusie lijkt mij toch ook niet wat het moet zijn (alle goei van Omega Pharma zitten elders, VDB, Vanendert, Roelandts, Gilbert, Greipel... en veel kopmannen/afwerkers zijn er dus niet bijgekomen nu.

Of zie ik dat nu verkeerd?

Profiel  

Flikker
BerichtGeplaatst: 19 sep 2011, 21:02 
Junior

Martin is toch wel een echte topaankoop, goed voor minstens een 5-tal tijdritten en een korte rittenkoers a la Parijs-Nice.
En Velits is een absoluut talentje, die zie ik dit jaar echt doorgroeien, hoe sterk was die in de Tour, na al dat werk voor Cav :crazy:

Qua klassiek werk, zitten ze dan weer veel minder sterk, want uiteindelijk al bij al, het zijn steengoeie renners, maar geen veelwinnaars.

Profiel  

bjorno
BerichtGeplaatst: 20 sep 2011, 06:09 
Scholier

Casero schreef:
Even een vraagje over Omega Pharma - Quickstep

Vandaag lees ik hier dat men Brammeier heeft aangenomen, voordien was er Grabsch, Leipheimer, Martin, de gebroeders Velits, Vandenbergh...

Ik dacht dat men een deftige ploeg wilde uitbouwen? Alle respect voor die renners, maar buiten Martin (en eventueel ne Velits) is daar precies toch niet veel straf bijgekomen?
Grabsch, leuke helper, maar verder is het ook niet meer wat het geweest is volgens mij. Leipheimer is ook op zijn retour, misschien wordt het nu al het jaar teveel (ondanks winst in RVZ afgelopen jaar).

Die fusie lijkt mij toch ook niet wat het moet zijn (alle goei van Omega Pharma zitten elders, VDB, Vanendert, Roelandts, Gilbert, Greipel... en veel kopmannen/afwerkers zijn er dus niet bijgekomen nu.

Of zie ik dat nu verkeerd?

Denk vooral dat die fusie te laat rond was. Als je dan nog coureurs moet zoeken tjah. Nu hebben ze nog het geluk dat HTC stopt want nu kunnen ze wat talenten van daar halen.

Profiel  

Casero
BerichtGeplaatst: 20 sep 2011, 11:15 
Gold Member

@Flikker, Tony Martin wel, daar zit je goed mee. Dat is de (momenteel) enige rivaal van Cancellara op basis van tijdritten.
Dat het geen goeie renners zijn, zul je me ook niet horen zeggen, maar je rijdt niet voor goed te zijn, je rijdt voor te winnen. (Het is zoals ik met Kevin De Weert ooit zei, knap dat je bij top 15 rijdt in Tour, maar wie onthoudt dat?).
Deze renners rijden misschien ook goede races, maar winnen is hetgeen je eventueel onthoudt.

En de fusie laat rond? Dat misschien wel, maar vorig jaar was er toch Bakala (die Tsjech dus, het kan dak de naam verkeerd zet) bijgekomen en is er gezegd, dat er geen zotte uitgaven gaan gebeuren. Nu zijn we 1 jaar later en er was dan toch geld van Bakala al?

Profiel  

Flikker
BerichtGeplaatst: 20 sep 2011, 15:39 
Junior

Tijd was er zeker wel, vorig jaar was dat nog een geldig excuus, nu neit meer.

Casero heeft in feite wel gelijk, het zijn niet de mannen die voor veel ritzeges gaan zorgen, enkel Martin is zeker van een rit of 5. Maar ja, waar vindt je zo een mannen nog.. Degenkolb had een goeie aankoop geweest in dat opzicht.

Profiel  

bjorno
BerichtGeplaatst: 20 sep 2011, 17:50 
Scholier

Laten we het er dan op houden dat er veel niet meer voor Lefevere willen rijden :)

Profiel  

Flikker
BerichtGeplaatst: 20 sep 2011, 21:30 
Junior

bjorno schreef:
Laten we het er dan op houden dat er veel niet meer voor Lefevere willen rijden :)

Hoe slechter het met Lefevre gaat, hoe mooier ik het vind (y)

Profiel  

Anatool
BerichtGeplaatst: 23 sep 2011, 08:20 
Kernspeler

Leipheimer is zeker nog niet op zijn retour, als je ziet hoe hij reed in de Ronde van Utah en de Ronde van Colorado. Toen reed hij gewoon de wereldtop naar huis
In de Tour de France was hij slecht maar piekte ook verkeerd of juist goed volgens hijzelf. Leipheimer is zeker nog top-10 in de Tour waard.
Maar goed, Lefevre kan niet om met ronderenners dus dat wordt niets

Profiel  

spekkie
BerichtGeplaatst: 23 sep 2011, 09:34 
Belofte

Anatool schreef:
Leipheimer is zeker nog niet op zijn retour, als je ziet hoe hij reed in de Ronde van Utah en de Ronde van Colorado. Toen reed hij gewoon de wereldtop naar huis
In de Tour de France was hij slecht maar piekte ook verkeerd of juist goed volgens hijzelf. Leipheimer is zeker nog top-10 in de Tour waard.
Maar goed, Lefevre kan niet om met ronderenners dus dat wordt niets

Ik heb mijn twijfels over het huidige rendement van Leipheimer in een koers van 3 weken. Maar eigenlijk maakt dat niets uit. Als hij in rittenkoersen van 7 tot 10 dagen nog steeds in staat is om overwinningen te behalen, dan is hij een uitstekende aankoop.

Profiel  

Anatool
BerichtGeplaatst: 23 sep 2011, 10:55 
Kernspeler

Afbeelding
Voor het tweede jaar op rij een Colombiaan die de Ronde van de Toekomst wint. Hopelijk kunnen deze jongens binnen enkele jaren naar een World Tourploeg waar ze goed begeleid worden, een carrière zoals Duarte zou mooi zijn

Profiel  

spekkie
BerichtGeplaatst: 25 sep 2011, 10:44 
Belofte

Henao gaat al naar Sky als ik niet mis ben. Zeker een stap in de goeie richting.

Profiel  

Flikker
BerichtGeplaatst: 03 okt 2011, 21:15 
Junior

'De Tour de France kent volgend jaar etappes met aankomsten bovenop Pla d'Adet en La Toussuire. Dat meldt de Spaanse krant Diario de Navarra. Daarnaast zou er een klimtijdrit op de Alpe d'Huez worden overwogen.'

En er zou ook een aankomst op de Grand Colombier zijn, een col van 16 kilometer waar de laatste 8 kilometer gemiddeld meer dan 10% zijn.

Pla d'Adet lijkt me mooi, heel zware beklimming, La Toussiere niet superzwaar. Hopelijk geen tijdrit op de Alp, tenzij ze heel de beklimming afzetten met nadar, wat dus onmogelijk is.

Profiel  

bjorno
BerichtGeplaatst: 04 okt 2011, 18:24 
Scholier

Flikker schreef:
'De Tour de France kent volgend jaar etappes met aankomsten bovenop Pla d'Adet en La Toussuire. Dat meldt de Spaanse krant Diario de Navarra. Daarnaast zou er een klimtijdrit op de Alpe d'Huez worden overwogen.'

En er zou ook een aankomst op de Grand Colombier zijn, een col van 16 kilometer waar de laatste 8 kilometer gemiddeld meer dan 10% zijn.

Pla d'Adet lijkt me mooi, heel zware beklimming, La Toussiere niet superzwaar. Hopelijk geen tijdrit op de Alp, tenzij ze heel de beklimming afzetten met nadar, wat dus onmogelijk is.

Voila heel het parcours; http://www.velowire.com/article/509/nl/ ... ppes-.html

Profiel  

knex
BerichtGeplaatst: 09 okt 2011, 16:43 
Gold Member

Greg heeft eindelijk zijn 1e klassieker binnen in Tours! (y)
Superfinale, het was een dubbeltje op zijn kant om met Marcato naar de streep te trekken, maar hij maakte het fantastisch af (y)

Alleen Van Goolen, alweer pech :(

Profiel  

KingDJ
BerichtGeplaatst: 09 okt 2011, 17:51 
Veteraan

Eindelijk (y) En goed voor mijne wielerprono :) (y)

Profiel  

Flikker
BerichtGeplaatst: 09 okt 2011, 20:15 
Junior

De Belgen winnen op Milaan - San Remo na dus alle (semi)grote klassiekers..
Knap van Greg, al was Marco wel enorm sterk bergop, en enorm dom in de inspanning op het vlakke.

Profiel  

Flikker
BerichtGeplaatst: 10 okt 2011, 20:56 
Junior

Het Tourparcous zou al uitgelekt zijn.

Blijkbaar maar 3 aankomsten bergop en 2 lange tijdritten.
Het wordt dus weer uitkijken naar de Giro, Tour wordt een makkie voor Contador op deze manier.

Profiel  

Casero
BerichtGeplaatst: 11 okt 2011, 13:07 
Gold Member

Mja, Contador in vorm is sowieso altijd topfavoriet.
De beste klimmer en de beste tijdrijder van de favorieten.

Profiel  

Charlie
BerichtGeplaatst: 13 okt 2011, 15:38 
Kernspeler

De velodrome in Roubaix gespot vandaag (y) en dernaast de nieuwe overdekte in opbouw, door een Gents bureau ontworpen en ziet er machtig uit.

Profiel  

bjorno
BerichtGeplaatst: 14 okt 2011, 07:31 
Scholier

Charlie schreef:
De velodrome in Roubaix gespot vandaag (y) en dernaast de nieuwe overdekte in opbouw, door een Gents bureau ontworpen en ziet er machtig uit.

Is die bijna af? Die ging nrml klaar zijn in 2012. Nog zot want in april was er nog niets van te zien.

Profiel  

Charlie
BerichtGeplaatst: 14 okt 2011, 08:34 
Kernspeler

De structuur staat er alvast ja, als ze aan dit tempo door bouwen is ie wel klaar volgend jaar.

Profiel  

spekkie
BerichtGeplaatst: 14 okt 2011, 17:46 
Belofte

Chance dat hij niet in de plaats komt van de oude. Dat zou pas jammer geweest zijn.

Profiel  

bjorno
BerichtGeplaatst: 15 okt 2011, 07:29 
Scholier

spekkie schreef:
Chance dat hij niet in de plaats komt van de oude. Dat zou pas jammer geweest zijn.

Een gemiste kans ja! Binnen aankomen en flinke entréé vragen. Of enkel VIP's toelaten! Dan moet je geen tent meer zetten. En je laat ze daar dan nog 50ronden op die baan draaien! :worship:

Profiel  

Casero
BerichtGeplaatst: 15 okt 2011, 12:41 
Gold Member

Geduld ;-)

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 6231 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 152, 153, 154, 155, 156

Alle tijden zijn GMT + 1 uur