Het is nu 24 apr 2018, 19:09

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 2374 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 55, 56, 57, 58, 59, 60  Volgende
Auteur Bericht
TDP
 Berichttitel: Re: Stadionnieuws
BerichtGeplaatst: 18 jun 2013, 13:07 
Belofte

Alsof er in België nog 1 plek is waar je zoiets kan zetten zonder mobiliteitsproblemen. Het feit dat men iets heeft kunnen neerzetten is al een half mirakel in dit land.

Profiel  

Green Devil
BerichtGeplaatst: 18 jun 2013, 13:10 
Kernspeler

TDP schreef:
Alsof er in België nog 1 plek is waar je zoiets kan zetten zonder mobiliteitsproblemen. Het feit dat men iets heeft kunnen neerzetten is al een half mirakel in dit land.

In Lommel :whistle:

Profiel  

Dreak
BerichtGeplaatst: 18 jun 2013, 13:11 
Miniem

TDP schreef:

Met het verschil dat bij het nieuwe stadion, het probleem écht onoverkomelijk gaat zijn...

Parking wordt stadion, stadion wordt winkelcentrum...

Als ze allemaal gaan moeten parkeren op de parking van de kinepolis..? :(

Profiel  

TDP
BerichtGeplaatst: 18 jun 2013, 13:38 
Belofte

Dreak schreef:
TDP schreef:

Met het verschil dat bij het nieuwe stadion, het probleem écht onoverkomelijk gaat zijn...

Er is toch sprake van meerdere parkeertorens rond het nieuwe nationale stadion

Profiel  

Green Devil
BerichtGeplaatst: 18 jun 2013, 14:22 
Kernspeler

Dreak schreef:

Och dat negeren ze in Brussel al jaren, welk parkeer- en mobiliteitsprobleem? :hmm: Waarom zou dat nu met het voetbalstadion anders zijn?

Profiel  

Lordrazer
BerichtGeplaatst: 18 jun 2013, 19:52 
Wereldster

Het mobiliteitsplan van Gent is toch te belachelijk voor woorden? Wil je parkeren tot 1,5 km van het stadion, dan moet je verplicht carpoolen en meer dan 100 euro betalen voor een parkeerkaart. Voor de rest willen ze een paar duizend man op overvolle trams en bussen duwen, liefst ook nog eens 3u voor de wedstrijd begint. Het grappigste is dan nog dat ze de auto zoveel als mogelijk willen weren uit de buurt van het stadion, maar wel een stadion moeten bouwen vlak naast de E17 en de R4... :crazy: . Bezoekende supporters zullen waarschijnlijk ook elke week een combi aan hun been hebben omdat ze falen in het aanbieden van parkeerplaatsen.

Ooit al eens naar Düsseldorf gaan kijken, beste mobiliteitsvrienden? Parking voor 20.000 auto's, 5 eur betalen per beurt. Ook natuurlijk bussen en trams. Alle vormen van mobiliteit dus, niet alleen openbaar vervoer. Wekelijks 50.000 man in het stadion en amper verkeersproblemen. Leve België.

En in Lokeren slepen ze je weg wegens foutparkeren terwijl er amper 5.000 man komt kijken :).

Profiel  

Jeroen
BerichtGeplaatst: 18 jun 2013, 23:53 
Kernspeler

in Dusseldorf maken ze gebruik van de parking van de expohallen, neem ik aan? Anders zou't ook gene waar zijn denk ik :-)

Profiel  

Casero
BerichtGeplaatst: 20 jun 2013, 11:35 
Gold Member

Ik heb diezelfde vrees eigenlijk bij dat "nationaal stadion", althans als die plannen doorgaan voor parking C. Die parking leeghalen voor een stadion, maar verder hoor ik niets over parking. Openbaar vervoer, goed en wel, maar als die matchen beginnen om kwart voor 9, dan kunt ge u na de match al haasten om via metro en trein nog thuis te raken...

Dus als Gent dat ook wilt doen, dan gaan ze ook problemen hebben met het vol te krijgen...

Profiel  

Bolleke
BerichtGeplaatst: 05 jul 2013, 22:59 
Veteraan

Drewie, geen foto's van de nieuwe grasmat?

Profiel  

TDP
BerichtGeplaatst: 06 jul 2013, 07:11 
Belofte

Afbeelding

Profiel  

Jorg
BerichtGeplaatst: 06 jul 2013, 07:13 
Gold Member

de rest staat hier: http://www.ourfuturestartshere.be/

er lijkt mij alleen nog steeds verschrikkelijk veel werk aan te zijn

Profiel  

Drewie
BerichtGeplaatst: 07 jul 2013, 15:24 
Kernspeler

Gaat ook niet volledig af zijn. Wat af gaat zijn zijn de faciliteiten voor de gewone supporter, kleedkamers, en het sportieve gedeelte. In de tribune boven de KAA Gent heb je de office boxes = kantoren die de huurders op wedstrijddagen kunnen gebruiken als loge, deze zijn gepland voor oktober. Ook de keukens 2 gewone + 1 van Danny Horseele + zijn restaurant gaan ook nog niet af zijn. Maar om een match te laten doorgaan zitten ze momenteel vier dagen voor op het schema voor 17 juli.

Het mag dan een stadion zijn van 20000 zitjes, het is echt groot. Voelt groter aan dan het VdStockstadion. Het is het modelstadion voor de FIFA/UEFA die het nieuwe normenboek voor nieuwe stadions schrijft aan de hand van de bouw van dit stadion. En dat merk je enorm aan de beenruimte tussen de zitjes. Maar het is vooral de afwerking binnenin dat indrukwekkend is, dat is gewoon wereldtop en kent in België zijn gelijke niet. Dit vooral dankzij Ghelamco, die hun hoofdkantoren daar zal vestigen en ook door het koppelen van hun naam aan het stadion. Ze kunnen zich absoluut niet permiteren om half en half werk af te leveren, en dat merk je aan de afwerking (van de stukken die afgewerkt zijn :))

Ben vooral benieuwd naar de gewone wedstrijden waarbij de thuis en uitsupporters gewoon door elkaar in het stadion gaan lopen. Als er daar wat normaal kan gedaan worden kan het wel een goeie impuls zijn voor het Belgisch voetbal.

De problemen zullen zich in een eerste fase vooral rond het stadion afspelen omdat de vlaamse overheid helaas niet kan volgen met de infrastructuurwerken. Best jammer.

Profiel  

Bolleke
BerichtGeplaatst: 07 jul 2013, 17:54 
Veteraan

Drewie schreef:
Gaat ook niet volledig af zijn. Wat af gaat zijn zijn de faciliteiten voor de gewone supporter, kleedkamers, en het sportieve gedeelte. In de tribune boven de KAA Gent heb je de office boxes = kantoren die de huurders op wedstrijddagen kunnen gebruiken als loge, deze zijn gepland voor oktober. Ook de keukens 2 gewone + 1 van Danny Horseele + zijn restaurant gaan ook nog niet af zijn. Maar om een match te laten doorgaan zitten ze momenteel vier dagen voor op het schema voor 17 juli.

Het mag dan een stadion zijn van 20000 zitjes, het is echt groot. Voelt groter aan dan het VdStockstadion. Het is het modelstadion voor de FIFA/UEFA die het nieuwe normenboek voor nieuwe stadions schrijft aan de hand van de bouw van dit stadion. En dat merk je enorm aan de beenruimte tussen de zitjes. Maar het is vooral de afwerking binnenin dat indrukwekkend is, dat is gewoon wereldtop en kent in België zijn gelijke niet. Dit vooral dankzij Ghelamco, die hun hoofdkantoren daar zal vestigen en ook door het koppelen van hun naam aan het stadion. Ze kunnen zich absoluut niet permiteren om half en half werk af te leveren, en dat merk je aan de afwerking (van de stukken die afgewerkt zijn :))

Ben vooral benieuwd naar de gewone wedstrijden waarbij de thuis en uitsupporters gewoon door elkaar in het stadion gaan lopen. Als er daar wat normaal kan gedaan worden kan het wel een goeie impuls zijn voor het Belgisch voetbal.

De problemen zullen zich in een eerste fase vooral rond het stadion afspelen omdat de vlaamse overheid helaas niet kan volgen met de infrastructuurwerken. Best jammer.

Nog niet volledig af maar wel de toegangbare delen goedgekeurd door politie en brandweer? Net zoals de invalswegen? Dan is er puik werk geleverd. (y)

Profiel  

TDP
BerichtGeplaatst: 07 jul 2013, 19:39 
Belofte

Ik ben aan het twijfelen of ik niet naar de openingsmatch ga om het stadion onmiddellijk eens te bekijken. Ik zit die dag namelijk in de Arteveldetoren voor het werk, dus vlakbij. Maar de dag ervoor ga ik al naar OHL tegen Heerenveen (in Akkrum, net boven Heerenveen) waardoor nachtrust zeer kort zal zijn. En mits bijwonen van de openingswedstrijd zal ik ook niet snel thuis zijn.

Profiel  

Drewie
BerichtGeplaatst: 07 jul 2013, 20:56 
Kernspeler

Bolleke schreef:
Nog niet volledig af maar wel de toegangbare delen goedgekeurd door politie en brandweer? Net zoals de invalswegen? Dan is er puik werk geleverd. (y)

deze week wordt er nog een laatste test gedaan, maar er is bij de projectleiders geen twijfel meer. De nachtshift is bijvoorbeeld al een paar weken afgeschaft. De voorwaarden gesteld door politie en brandweer zijn vervuld, maar ik denk niet dat er al een officiële go is.

Profiel  

Bolleke
BerichtGeplaatst: 07 jul 2013, 23:25 
Veteraan

Drewie schreef:
Bolleke schreef:

deze week wordt er nog een laatste test gedaan, maar er is bij de projectleiders geen twijfel meer. De nachtshift is bijvoorbeeld al een paar weken afgeschaft. De voorwaarden gesteld door politie en brandweer zijn vervuld, maar ik denk niet dat er al een officiële go is.

Wel, daar ben ik zeer benieuwd naar. Zo een dossier is echt streng. In normale omstandigheden en met dezelfde maten en gewichten voor iedereen zou die "bouw" al moeten afgekeurd worden maar hoogstwaarschijnlijk zullen er termijnen op geplakt worden. Wat kan bij een Belgische "voorlopige" oplevering. In Duitsland en Nederland zou het niet waar zijn.

Profiel  

Drewie
BerichtGeplaatst: 08 jul 2013, 00:06 
Kernspeler

Ik zie niet in waarom, het gaat hem enkel om de afwerking vanbinnen in delen waar geen supporter kan komen. Daarom ook de 19999 zitjes, vanaf 20000 zouden we nog een jaar moeten wachten om qua veiligheidsvoorschriften in orde te zijn qua toegangswegen.

Profiel  

Bolleke
BerichtGeplaatst: 08 jul 2013, 00:53 
Veteraan

Drewie schreef:
Ik zie niet in waarom, het gaat hem enkel om de afwerking vanbinnen in delen waar geen supporter kan komen. Daarom ook de 19999 zitjes, vanaf 20000 zouden we nog een jaar moeten wachten om qua veiligheidsvoorschriften in orde te zijn qua toegangswegen.

Je ziet niet in waarom? Daarom dat ik zeg dat het in Nederland en Duitsland niet zou kunnen. Omwille van één zitje minder wordt het wel goedgekeurd. M.a.w., de veiligheidsverantwoordelijke van AA Gent zou ik op dit moment echt niet willen zijn. :crazy: Nu ja, dat is het probleem van AA Gent. Maakt niet uit.

Profiel  

[Manager]
BerichtGeplaatst: 08 jul 2013, 11:04 
Kernspeler

Bolleke schreef:
Drewie schreef:

Je ziet niet in waarom? Daarom dat ik zeg dat het in Nederland en Duitsland niet zou kunnen. Omwille van één zitje minder wordt het wel goedgekeurd. M.a.w., de veiligheidsverantwoordelijke van AA Gent zou ik op dit moment echt niet willen zijn. :crazy: Nu ja, dat is het probleem van AA Gent. Maakt niet uit.
Dat zijn zoals overal vriendjespolitiek en/of taktiek, een postman die een brief aan een man geeft terwijl het voor zen vrouw is, of naar telenet bellen en je hebt paspoortnr van je vrouw nodig om te vernietigen, en met tweede foon zelfs niet eens meer nodig, ik bedoel maar....(kan zo uren door gaan) !!!

Profiel  

Horta
BerichtGeplaatst: 08 jul 2013, 12:50 
Scholier

Is toch normaal dat je bij dergelijke normen ergens de grens moet trekken? Als deze dan bij 20'000 ligt, dan zijn 19'999 stoeltjes even "correct" als 15'000 (al zou ik het niet zo nipt gedaan hebben). Drewie wijst er trouwens op dat men anders een probleem zou hebben met de toegangswegen, ergo het stadion zelf is sowieso in orde, het probleem ligt eerder bij de infrastructuur errond.

Heja Sverige! En ook een beetje Hopp Schwiz...

Profiel  

Drewie
BerichtGeplaatst: 08 jul 2013, 13:50 
Kernspeler

Man man man, omdat het een nieuwbouw is hebben we sowieso al strengere voorschriften dan gelijk welk ander stadion in België, we hebben nu al dubbel zoveel evacuatieroutes als het gemiddelde Belgische topstadion. Eens de brug en de aansluiting met de ringvaart in orde is kunnen we in uitbreiden naar 40000 toeschouwers zonder omgevingswerken of werken aan de basis van het stadion. Als wij al op het randeke van veilig zouden zijn dan mag er in België geen voetbalwedstrijd meer doorgaan.

Nu ja goed, sommigen willen alles in het negatieve trekken.

Profiel  

bobby ewing
BerichtGeplaatst: 08 jul 2013, 13:53 
Belofte

Komt er een opendeurdag ?

Profiel  

Green Devil
BerichtGeplaatst: 08 jul 2013, 14:01 
Kernspeler

Drewie schreef:
Maar het is vooral de afwerking binnenin dat indrukwekkend is, dat is gewoon wereldtop en kent in België zijn gelijke niet.

Dat is nu ook geen referentie hé :P

Het stadion ziet er wel al geweldig uit precies! (y)

Profiel  

Lordrazer
BerichtGeplaatst: 08 jul 2013, 15:53 
Wereldster

Drewie schreef:

Hoe gaan ze dat oplossen bij een risicowedstrijd? Ik kan me niet voorstellen dat er los door elkaar gelopen kan worden bij matchen tegen bv. Club en Lokeren zonder dat er hier problemen van zullen komen.

Binnen het stadion ook geen hekwerk/plexiglas rondom het uitvak, trouwens?

Profiel  

ArenA
BerichtGeplaatst: 08 jul 2013, 16:35 
ForumPipo

Als dat in oa Duitsland kan, moet dat hier ook kunnen. Eens je verstand gebruiken ipv de marginaal te spelen

Profiel  

Lordrazer
BerichtGeplaatst: 08 jul 2013, 17:40 
Wereldster

ArenA schreef:
Als dat in oa Duitsland kan, moet dat hier ook kunnen. Eens je verstand gebruiken ipv de marginaal te spelen

Klopt en voor mij geen probleem hoor, maar je weet sowieso dat er zonder supportersscheiding problemen zullen zijn bij bepaalde wedstrijden... Er mag hier nog honderduizend keer getypt worden hoe marginaal dat wel moge zijn, ik nodig u uit om dat recht in het gezicht van enkele van die marginalen te gaan zeggen op een moment dat ze stijf van de coke en de alcohol om zich heen beginnen meppen in een ruimte met enkele honderden supporters. (y)

Maar ze zullen in Gent ook wel beseffen dat ze wat afsluitingen moeten voorzien bij risicowedstrijden zeker ... Ze hebben alvast voldoende camera's om met een 3D bril naar de beelden te kijken:
Afbeelding

Profiel  

Bolleke
BerichtGeplaatst: 08 jul 2013, 18:00 
Veteraan

Drewie schreef:
Man man man, omdat het een nieuwbouw is hebben we sowieso al strengere voorschriften dan gelijk welk ander stadion in België, we hebben nu al dubbel zoveel evacuatieroutes als het gemiddelde Belgische topstadion. Eens de brug en de aansluiting met de ringvaart in orde is kunnen we in uitbreiden naar 40000 toeschouwers zonder omgevingswerken of werken aan de basis van het stadion. Als wij al op het randeke van veilig zouden zijn dan mag er in België geen voetbalwedstrijd meer doorgaan.

Nu ja goed, sommigen willen alles in het negatieve trekken.

In Genk is dat dus echt een probleem. Zeker richting Zwartberg. Nu zou er sprake zijn om op de oude spoorwegbedding naast het jeugdcomplex een nieuwe weg te leggen aansluitend op de weg(Hoevezavellaan) richting E314.

Profiel  

Jorg
BerichtGeplaatst: 08 jul 2013, 20:21 
Gold Member

Lordrazer schreef:
Drewie schreef:

Hoe gaan ze dat oplossen bij een risicowedstrijd? Ik kan me niet voorstellen dat er los door elkaar gelopen kan worden bij matchen tegen bv. Club en Lokeren zonder dat er hier problemen van zullen komen.

Binnen het stadion ook geen hekwerk/plexiglas rondom het uitvak, trouwens?
hij zegt get toch zelf: bij gewone wedstrijden lopen de supporters door elkaar. Bij risico-wedstrijden niet dus. Dat is het concept van een deur natuurlijk: ofwel zet ge ze open; ofwel doet ge ze dicht ;-)

Profiel  

pelle
BerichtGeplaatst: 15 jul 2013, 16:17 
Junior

En de grasmat is al een eerste keer vervangen, dat belooft...

Profiel  

Casero
BerichtGeplaatst: 15 jul 2013, 18:46 
Gold Member

pelle schreef:
En de grasmat is al een eerste keer vervangen, dat belooft...

Dan kunnen ze in Brugge al niet echt klagen, daar is er tenminste nog op gespeeld. Al hoop ik nu wel voor Gent dat het iets stoms is, want anders zit ge daar met uw stadion...

Profiel  

Drewie
BerichtGeplaatst: 15 jul 2013, 20:21 
Kernspeler

is puur esthetisch aspect, in de procedure bij het aanleggen van die matten zit gewoon een strikt sproeischema, moest natuurlijk lukken dat net de dagen dat er overdag ook gesproeid moest worden de warmste van het jaar waren en het gras is dus gewoon verbrand. Nog tijd genoeg om goed te trekken voor de eerste speeldag, maar Ghelamco wil per sé de grasmat perfect groen hebben bij de opening. Nu goe laat hun maar doen als ze de portefeuille willen open trekken.

Profiel  

Lordrazer
BerichtGeplaatst: 03 sep 2013, 20:12 
Wereldster

Ze hebben blijkbaar wat te weinig zitplaatsen waarop je mag rechtstaan in Gent :lol: . Nu wat dreigen dat mensen op de eerste twaalf rijen in de spionkop niet mogen rechtstaan :lol: :lol:

In plaats van een vak met normale staanplaatsen te voorzien, man man man :). Je weet toch op voorhand dat je spionkop zal rechtstaan ...

Profiel  

Drewie
BerichtGeplaatst: 03 sep 2013, 20:36 
Kernspeler

Lordrazer schreef:
Ze hebben blijkbaar wat te weinig zitplaatsen waarop je mag rechtstaan in Gent :lol: . Nu wat dreigen dat mensen op de eerste twaalf rijen in de spionkop niet mogen rechtstaan :lol: :lol:

In plaats van een vak met normale staanplaatsen te voorzien, man man man :). Je weet toch op voorhand dat je spionkop zal rechtstaan ...

Klopt niks van, vooraf hebben we duidelijk gecommuniceerd. Dat mensen die wensten recht te staan konden op de achterste rijen een abo kopen, personen die wilden zitten op de voorste 12 rijen en de mensen die de harde kern genegen waren konden in de hoek plaats nemen waar er ook rechtgestaan wordt. Een regeling die besproken werd met supportersgroeperingen.

Toppunt is dat het protest komt van een groepering die mee in die besprekingen zat en tevens een plaats hebben waar ze mogen rechtstaan. Als je afspraken maakt moet je daar niet op terug komen na drie wedstrijden.

Profiel  

Lordrazer
BerichtGeplaatst: 03 sep 2013, 21:36 
Wereldster

Er zijn te weinig staanplaatsen volgens wat ik lees op die facebook pagina. Alles boven rij 12 direct uitverkocht waardoor mensen die willen staan moeten gaan zitten.

Tja, met zulk een regeling schep je onduidelijke situaties, dat kon je toch op voorhand zien aankomen? Ofwel bouw je echte staanplaatsen, en dan is alles direct duidelijk zonder probleem, ofwel laat je staan toe in volledige vakken en in andere niet. Een systeem met rijen zie je nergens.

Wat ben ik blij met Daknam op zo'n momenten. Wij het voetbalstadion, jullie de cinema.

Profiel  

Bolleke
BerichtGeplaatst: 03 sep 2013, 22:28 
Veteraan

Drewie schreef:
Lordrazer schreef:

Klopt niks van, vooraf hebben we duidelijk gecommuniceerd. Dat mensen die wensten recht te staan konden op de achterste rijen een abo kopen, personen die wilden zitten op de voorste 12 rijen en de mensen die de harde kern genegen waren konden in de hoek plaats nemen waar er ook rechtgestaan wordt. Een regeling die besproken werd met supportersgroeperingen.

Toppunt is dat het protest komt van een groepering die mee in die besprekingen zat en tevens een plaats hebben waar ze mogen rechtstaan. Als je afspraken maakt moet je daar niet op terug komen na drie wedstrijden.

Klopt niets van? Als de theorie blijkt dat de praktijk het niet toelaat of niet overeenkomt met het geschatte moet men toch anticiperen. Getuige KRC Genk. Blijkbaar is er er geen goede wil aanwezig in Oost-Vlaanderen.

Profiel  

Drewie
BerichtGeplaatst: 04 sep 2013, 14:14 
Kernspeler

dat is het net, de praktijk komt perfect overeen met de theorie, voor een paar enkelingen die de voorwaarden niet gelezen hebben voor die plekken is er nu een facebookgroep.

Nu ja uw machtige genk wil ook af van zijn staanplaatsen omdat het voor te veel problemen zorgt bij Europese matchen, net als bij Dortmund en Schalke trouwens die ook naar allseaters willen op termijn.

Profiel  

Jorg
BerichtGeplaatst: 04 sep 2013, 17:36 
Gold Member

Lordrazer schreef:
Er zijn te weinig staanplaatsen volgens wat ik lees op die facebook pagina. Alles boven rij 12 direct uitverkocht waardoor mensen die willen staan moeten gaan zitten.

Tja, met zulk een regeling schep je onduidelijke situaties, dat kon je toch op voorhand zien aankomen? Ofwel bouw je echte staanplaatsen, en dan is alles direct duidelijk zonder probleem, ofwel laat je staan toe in volledige vakken en in andere niet. Een systeem met rijen zie je nergens.

Wat ben ik blij met Daknam op zo'n momenten. Wij het voetbalstadion, jullie de cinema.

Als op Lokeren de staanplaatsen uitverkocht zijn, dan moeten de mensen toch ook gaan zitten? Of gaan die wel gewoon staan op de zitplaatsen?

Profiel  

Lordrazer
BerichtGeplaatst: 04 sep 2013, 21:50 
Wereldster

Jorg schreef:
Als op Lokeren de staanplaatsen uitverkocht zijn, dan moeten de mensen toch ook gaan zitten? Of gaan die wel gewoon staan op de zitplaatsen?

Dat probleem stelt zich niet op Daknam. Ongeveer 50 procent de fans kiest voor een staanplaats, ongeveer 50 procent van de capaciteit betreft staancapaciteit. En als ze toch uitverkocht zouden zijn, dan gaan de mensen die perse willen staan toch gewoon op die staanplaats staan wegens geen controle :p. In het hoekvak staat er bijvoorbeeld altijd meer volk de helft dat Lokeren naar die kant speelt :green: . Jaja, allemaal niet conform de normen en niet veilig, dat weet ik ook wel.

Alle gekheid op een stokje, het is simpel hoor. Rail seats zoals ze bestaan in Anderlecht en Standard en alle problemen zijn opgelost, ook voor Europese matchen. Geef de fans duidelijkheid qua vakkeuze, en vooral haal die irritante stoelen weg in vakken met een staand publiek. Staan op een zittribune is namelijk inherent onveiliger dan staan in een safe standing zone, en daar zijn overtuigende bewijzen van.

Ik lach al eens graag met Gent, maar voor een fanatieke supporter moet die Ghelamco arena een ware nachtmerrie zijn. Geen sfeer, mensen die zagen dat je moet gaan zitten, en tribunes die pas beginnen boven een dubbele reclamemuur. Dan kijk ik toch eerder uit naar de plannen die Mechelen heeft. Op Daknam blijft alles bij het oude en het minimaal nodige voor een licentie, zoveel moge duidelijk zijn.

Profiel  

fluppe
BerichtGeplaatst: 05 sep 2013, 01:34 
Beheerder

Drewie schreef:
Lordrazer schreef:

Ik vind die regeling eerlijk gezegd een beetje omslachtig. Gent had mijn inziens toch wat lessen kunnen trekken uit Duitse stadionbouw. Er is echt niets proletarisch aan een staanvak achter doel..

Profiel  

Drewie
BerichtGeplaatst: 05 sep 2013, 18:42 
Kernspeler

Er is info ingewonnen bij Dortmund, Schalke, Genk en Anderlecht en alle vier gaven ze een negatief advies. Het is aangenaam voor een deel van de supporters voor een deel van de tijd, maar de problemen stellen zich bij Europese wedstrijden met voorrangsregelingen waar de meest fanatieke supporters hun plaats verliezen in het stadion gezien de Europese regelgeving. Een regelgeving die op termijn standaard gaat worden tijdens de competitiewedstrijden.

De manier van naar het voetbal gaan in Duitsland is ook niet te vergelijken met België, wij wilden die duitse toer opgaan waar het mogelijk is om bij de kleine matchen iedereen vrijheid te geven om in het stadion te gaan en staan waar ze willen, bezoeker of thuissupporter, maar die van Mechelen hebben bewezen dat het niet kan. Iets wat in Duitsland zonder probleem kan.

Bij zo'n project neem je beslissingen, soms goeie soms slechte, maar hier was het kiezen tussen een familietribune met een volksplaatsentribune (zitten en staan) of de familietribune schrappen. Gezien de familietribunes in het ottenstadion voor de grootste aangroei zorgde van nieuwe supporters was het gemakkelijk kiezen. Pure staanplaatsen was een optie, helemaal in het begin van de plannen, maar iedereen die daar over gesproken heeft zag snel dat er te veel tegenargumenten waren.

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 2374 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 55, 56, 57, 58, 59, 60  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur