Het is nu 25 feb 2018, 16:17

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 582 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 10, 11, 12, 13, 14, 15  Volgende
Auteur Bericht
El Gore
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 17 feb 2006, 17:33 
Veteraan

esvee78 schreef:
9 uur aan een stuk :crazy: , ge zijt ver uitgedroogd zeker, of heb je een slaafje die u eten en drinken komt brengen ?

Tuurlijk las ik wel een sanitaire stop in of duik ik eens de keuken in.

Profiel  

El Gore
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 17 feb 2006, 17:36 
Veteraan

marcel schreef:

Dit is eigenlijk gewoon Rome Total Realism. :D

Een terugkeer naar Alexander de Grote betekent meer hoplieten en falanxen, wat al in RTR overvloedig aanwezig is. De uitbreiding van de map naar het oosten is ook al in RTR aanwezig. Bactria ligt bv. buiten de oorspronkelijke RTW map.

Profiel  

marcel
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 17 feb 2006, 18:33 
Veteraan

El Gore schreef:

Tuurlijk las ik wel een sanitaire stop in de keuken in.

doe er mij aan denken dat ik nooit bij u kom eten ;)

Profiel  

El Gore
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 24 feb 2006, 02:00 
Veteraan

Belangrijk nieuws over RTR 7.0 :o :worship:

Ik heb nieuws over de komende versie van Rome Total Realism. RTR 7.0 wordt de allerlaatste mod die op RTW + BI wordt gebaseerd omdat daarna M2:TW de basis zal zijn. Daarom proberen de modders voor de laatste versie alles uit het spel te halen.

De beta versie van de mod Europa Barbarorum heeft al aangetoond dat je met scripts ver kan gaan. Scripts zijn gebeurtenissen die plaatsvinden op een bepaald tijdstip of wanneer aan enkele voorwaarden voldaan is. In RTW zit maar 1 belangrijk script namelijk de hervormingen van Marius (voorwaarde is minimum een huge city, een imperial palace en 110 BC al achter de rug hebben). De modders hebben nu veel meer scripts in het spel gestoken, waardoor bepaalde historische gebeurtenissen zullen plaatsvinden bv. opstanden, interne conflicten of invallen van bepaalde volkeren.

Nu is het aantal volkeren in RTW hardcoded: je kan maar 21 volkeren gebruiken maar de modders hebben een manier gevonden om dit te omzeilen. Het resultaat is dat er 31 (!!) bespeelbare volkeren zullen zijn, zij het niet tegelijk. In combinatie met de scripts zorgt dit nu al dat RTR 7.0 een veel belovende mod is waar reikhalzend naar uitgekeken wordt. :o :crazy:

Je hebt 18 basisvolkeren:
* Rome
* Aedui (vervangt Gallia)
* Suebii (vervangt Germania)
* Getae (vervangt Thracia)
* Ardiaei (vervangt Illyria)
* Epirus (extra volk danzkij BI)
* Seleuciden
* Pontus
* Armenia
* Parthia
* Bactria (komt pas in 250 BC te voorschijn)
* Ptolemaics
* Achaeans (vervangt Griekenland)
* Sarmatians (starten als een horde)
* Tribus Massylii (vervangt Numidia)
* Celtiberi (vervangt Iberia)
* Antigonids (start enkel als Corinthe en enkele eilanden; na verloop van tijd krijg je autmatisch een inval van Galliërs; win je die veldslag, krijg je Macedonia erbij; verlies je dan moet je stad per stad Macedonia veroveren)
* Carthago

+ nr. 19: de rebellen

Nr. 20 is een minifaction: die zijn kleine stammen die te onbelangrijk waren om een volledig volk te maken maar die wel in het spel aanwezig zullen zijn. Voorbeelden zijn de Britten, Maurya, Nabatea, Bosphorisch koninkrijk, etc. Zij hebben hun belang bij de recrutering want ze zullen dikwijls aan een ander volk gebonden zijn door een alliantie waardoor je sneller hun troepen kan recruteren.

Nr. 21 - en toch wel dé wijziging van RTR 7.0 - is de counterfaction: naargelang het basisvolk, komt er een bepaald volk bij, waarvan ook nog eens 13 bespeelbaar zullen zijn. De counterfactions zijn de volkeren die een grote invloed hadden op het basisvolk uit de bovenstaande lijst.

De counterfactions zijn:
* Wanneer je met Rome speelt: Romeinse rebellen als symbool van de burgeroorlogen, slavenopstanden, de problemen met de Senaat etc. Niet bespeelbaar.
* Voor de Aedui: de Arveni waartegen je zal strijden om Gallië in je bezit te hebben. Bespeelbaar.
* Voor de Suebii zijn dit de Chatti. Bespeelbaar.
* Getae => Bastarnae. Bespeelbaar.
* Ardiaei => Aetolia. Bespeelbaar.
* Epirus => Syracuse. Bespeelbaar.
* Seleuciden => Seleuciedse opstandelingen. Speel je met de Seleuciden, krijg je via een script na verloop van tijd automatisch een burgeroorlog. Die rebellen zijn niet bespeelbaar.
* Pontus => Pergamon. Bespeelbaar.
* Armenia => Iberia (in de Kaukasus, niet Spanje). Bespeelbaar.
* Parthia => Perzische rebellen als symbool van de opstand van de Perzische adel (burgeroorlogen). Niet bespeelbaar.
* Bactria => Sakae. Bespeelbaar.
* Ptolemaics => Egyptische rebellen. Niet bespeelbaar.
* Achaeans => Sparta. Bespeelbaar.
* Sarmatians => Roxolani. Bespeelbaar.
* Tribus Massylii => Mauretania. Bespeelbaar.
* Celtiberi => Lusitania. Bespeelbaar.
* Antigonids => Galatians. Bespeelbaar.
* Carthago => Carthaagse rebellen als symbool van de burgeroorlogen, Lybische opstanden, de problemen met de Carthaagse Senaat etc. Niet bespeelbaar.

Voor alle duidelijkheid:
Stel dat je met de Aedui wil spelen, dan laadt de mod de andere 17 basisvolkeren, plus de rebellen, de minifactions en de Arveni. Maar je kan dan ook met de Arveni spelen. Neem je de Achaeans, dan wordt uiteraard niet de Arveni als laatste volk maar Sparta geladen. Anders gezegd, én de Arveni én Sparta of én de Roxolani én Lusitania zal je niet hebben. Of nog, als je met Rome speelt, zal je in Gallië enkel met de Aedui te maken hebben en niet met de Arveni omdat voor Rome als counterfaction specifieke Romeinse rebellen geladen worden.

Dit alles klinkt nu al zo zot, vind ik. :o :crazy: De Griekse steden en Macedonië bestaan niet meer maar nu heb je wel Epirus, Syracuse, Achaeans, Sparta, Galatians en Antigonids waarmee je kan spelen, naargelang welk basisvolk je opstart. Het leuke aan de counterfactions is dus dat je naast de grote basisvolkeren ook heel dichtbij een volk zal hebben waarmee je in oorlog zal liggen. (y) :D

Jongens, nu moet ik zéker Barbarian Invasion kopen om RTR 7.0 te kunnen spelen.

Profiel  

El Gore
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 27 feb 2006, 19:23 
Veteraan

Dit ziet er ook nog een veelbelovende mod uit:
http://hegemonia.byethost4.com/?id=home

Startpunt: 514 BC, wanneer de Perzen klaar staan om Griekenland binnen te vallen
Eindpunt: het einde van de Pelopponesische oorlog tussen Sparta en Athene (404 BC)

De volkeren:
The Cretan cities
The State of Lacedaimon (Sparta)
The City of Argos
The City of Corinth
The City of Athens
The Boiotian League (Thebes and Allies)
The Locrian Cities
Thessaly
The Kingdom of Macedon
The Molossian kingdom (Epirus)
The Ionian league (only the cities who took part in Ionic dodecapolis)
The Rhodian cities (Rhodian cities, colonies and Doric cities of Karian coast)
The City of Syracuse
The City of Croton
The City of Taras
The Illyrian Tribes
The Thracian Tribes
The Persian Empire
Carthago
The Etruscan League

De mod werkt enkel met RTW: BI 1.6.

De mods in ontwikkeling die ik wat aan het volgen ben:
RTR 7.0
Hegemonia
Punic Total War
Chivalry Total War
The Crusades
Rise Of Persia
Europa Barbarorum

Profiel  

Milanista
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 27 feb 2006, 19:24 
Sportidool

Hou mij op de hoogte Gore. Die laatste mod, is dat dan enkel Griekenland en de omliggende gebieden :?

Profiel  

El Gore
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 27 feb 2006, 19:38 
Veteraan

Sang et Or schreef:
Hou mij op de hoogte Gore. Die laatste mod, is dat dan enkel Griekenland en de omliggende gebieden :?

Hegemonia is de Griekse wereld rond 500-400 BC, wat meer is dan enkel Griekenland. Taras (Tarentum, Taranto :green:) en Croton liggen in Italië. Syracuse was deels een Griekse kolonie. De focus ligt vooral op de oorlogen tussen de Griekse stadstaten onderling en tussen de Grieken en de Perzen.

Dit is de kaart met in kleur de verschillende provincies
Afbeelding
In het westen ligt nog een stukje van Cathago, in het noorden van de kaart, wat eigenlijk nog maar het centrum van Italië is, ligt Etrurië. Het overige zijn Griekse stadstaten of kolonies. In het oosten ligt natuurlijk nog wel het Perzische rijk.

Dit is bv. Cyprus en linksonder zie je nogmaals de volledige kaart
http://img516.imageshack.us/img516/5350 ... 0lp6ba.jpg

Laatst bijgewerkt door El Gore op 02 maart 2006, 05:40, in totaal 1 keer bewerkt.

Profiel  

Milanista
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 27 feb 2006, 19:41 
Sportidool

:kwijl:

Profiel  

Milanista
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 27 feb 2006, 19:43 
Sportidool

btw, gore, heb je nog wat links van mods die al speelbaar zijn?

Profiel  

marcel
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 27 feb 2006, 19:46 
Veteraan

ge zijt in die mod dus gewoon verplicht van met boten te werken? da haatte ik dus in RTW

Profiel  

El Gore
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 27 feb 2006, 20:07 
Veteraan

Sang et Or schreef:

De enige bespeelbare mod die echt de moeite waard is, vind ik RTR. Europa Barbarorum en nog enkel andere, hebben wel al beta versies maar die zitten logischerwijze nog vol foutjes.

Wat je wel hebt, zijn kleine mods, de zogenaamde minimods. Zij wijzigen slechts een klein aspect van het spel maar dat ga ik hier niet beginnen opsommen want dat zijn er veel te veel. :green:

Profiel  

El Gore
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 28 feb 2006, 20:24 
Veteraan

Sang et Or schreef:

Ik heb gisteren eens op de verschillende fora rondgekeken en eigenlijk zijn er heel weinig goeie grote bespeelbare mods. Er zijn wel heel wat pogingen tot ... die uiteindelijk ergens halverwege stranden.

Profiel  

El Gore
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 28 feb 2006, 23:28 
Veteraan

Ik ben een nieuwe campagne begonnen, nu met Bactria. Het is een lange campagne met slechts 2 doelstellingen: verover Rome en houd 50 provincies in handen.

Voor zij die Bactria niet weten liggen:
Afbeelding

Tussen de stad Rome en mij bevinden zich, te voet van west naar oost, de Romeinen, de Galliërs, de Illyriërs, de Grieken, de Macedoniërs, de Seleuciden, de Armenen, Pontus en de Parthen. Ik voel een campagne van enkele weken aankomen. :green:

Profiel  

El Gore
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 01 maart 2006, 01:13 
Veteraan

Hehe, het is nog wel leutig.

In het zuiden liggen de Parthen en de Seleuciden, 2 allies dus daar heb ik geen last van. Rondom mij liggen wel nog enkele rebellensteden maar dat zijn smeerlapjes. Je moet eens met hoofdzakelijk infanterie tegen 480 horse archers vechten. :green:

In het oosten liggen zelfs 2 rebellensteden met olifantenunits. :o

Nu, als Bactria kan ik ook goeie units aanmaken. Ik heb een beetje de combinatie tussen de beste Griekse en de beste Oosterse units. Ik heb zelf horse archers, waarmee je de tegenstander dus ongelooflijk pijn kan doen. Verder nog o.a. pezoi en agema, twee phalanx-troepen maar met nog langere speren dan normaal. Vervolgens twee type boogschutters en dan nog zware cavalerie te paard en ten slotte Indische olifanten. Dat moet zowat de kern van mijn legers worden, aangevuld met kannonenvoer als peltasten, sparabara, etc.

Jammer dat ik geen geld heb om dat allemaal te recruteren. :green:

Profiel  

El Gore
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 01 maart 2006, 21:00 
Veteraan

Ik zit in 272 BC en ik heb nog maar 2 provincies veroverd. Ik heb ook geen alliantie meer met de Seleuciden en ik lig in oorlog met de Parthen. Ik maak gelukkig geen verlies en ik heb binnenkort een stad met +500 per turn door een goudmijn.

Ik heb gisteren nog eens moeten denken aan een topic op een RTW-forum over de Sarmatians en meer bepaald over de horse archers. Iemand had met de Romeinen veel problemen met de horse archers. Ik kan hem na gisteren begrijpen. :green: Ik haalde nog een kleine zege maar je mag in een slag tegenover horse archers op veel doden rekenen. De enige manier om horse archers aan te pakken is met ... eigen horse archers.
Want: alle missile units komen te kort: horse archers kunnen verder schieten dan boogschutters, peltasts, etc. Hun special abillity is de cantabrian circle. Daarenboven kunnen ze al wegrijdend schieten waardoor ze altijd voor een unit blijven hangen. Infanterie wordt afgeslacht nog voor ze de horse archers bereiken. Cavalerie heeft ook geen zin want de horse archers zijn veel sneller.

Eigenlijk zijn er nog opties om ze aan te pakken. Bij een belegering van een stad zijn ze nutteloos; je moet ze enkel vrezen in een open ruimte. Eenmaal hun pijlen op zijn, zijn ze heel zwak. Ze hadden 3/4 van mijn leger van 850 man weggevaagd maar mijn resterende unit, nl. 220 man pezoi slacht op 1-2-3 honderden horse achers zonder munitie af.

Gekke unit :crazy: :D

Profiel  

El Gore
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 02 maart 2006, 01:30 
Veteraan

Tweede grote veldslag en opnieuw is het een bloedbad geworden. Zie het aantal overlevenden :o :crazy:

Afbeelding

Ik verdedigde Campus Massagestes, een barbarenstad met een houten muurtje. De Parthen ramden de poorten open, ik had 2 troepen pezoi van samen 380 man in de poorten. De Parthen vielen eerst met 2 lichte infanterietroepen aan maar al heel snel stuurden ze 2 units cataphractoi, enorm zware cavalerie ten aanval. Mijn verdediging brak en vluchtte naar het middenplein.

Ik had 2 units van horse archers, samen goed voor 130 horse archers, terwijl de Parthen er 104 hadden waarvan ze een deel al hadden verloren. Ik stuurde mijn horse archers richting de horse archers van de Parthen. Zoals al gezegd, horse archers zijn ongelooflijk irritant om tegen te vechten maar heel nuttig als je zwaar in het rood staat (op dat moment was ongeveer 67 % van mijn leger gedood :o). De Parthen jaagden tevergeefs op mijn horse achers en omdat hun horse archers zonder pijlen zaten, kon ik het merendeel afslachten.

Ondertussen vielen nog de restanten cataphractoi van de Parthen het centrum aan maar mijn 3 units pezoi en 1 unit agema - samen nog geen 80 man terwijl op volle sterkte 1 unit pezoi 240 man is - maakten met hun lange speren komaf met de bepanserde paarden.

Dan hadden ze nog 150 lichte infanterie maar de horse archers die ik teruggestuurd hadden, joegen hen en het gehele leger van de Parthen op de vlucht. Gewonnen ondanks dat het er op een bepaald moment barslecht uitzag (balkje meer dan 3/4 rood). :banana:

Wat een zot spel! :worship:

Er staat nu nog een heftig leger van de Parthen voor een andere stad maar die stad heeft muren en alleen al 3 units boogschutters. Het rare is dat de Parthen maar 2 steden hebben, dus ik vermoed dat - mocht ik dat leger verslaan - zij onthoofd zijn. In hun 2 steden zitten nog nauwelijks soldaten ... tenzij er ergens nog een leger van de Parthen rondzwerft. :x

Profiel  

ArenA
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 02 maart 2006, 09:17 
ForumPipo

de naam van hun leider is wel grappig :lol:

Profiel  

El Gore
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 02 maart 2006, 20:08 
Veteraan

ArenA schreef:
de naam van hun leider is wel grappig :lol:

In Spanje ligt er een stad genaamd Arse. Op RTR-fora is al dikwijls de vraag gesteld of dat een grapje van de modders was en of die stad echt heeft bestaan. :green:

Ik sta voor enkele cruciale turns. Ik heb een leger van 1.600 Parthen voor mijn deur gehad. Helaas voor hen hebben mijn akrobolos (boogschutters) vanop de muren zwaar kuis gehouden. 3 units boogschutters waren goed voor meer dan 900 doden. (y)

De enige die konden wegvluchten, waren de cavalerie van de Parthen (5 units). Er is nu een legertje van de Parthen met een viertal infanterie-units naar Campus Massagestes getrokken om daar te stad te belegeren. Ik denk dat ik ze in een open veld ga pakken want ik heb 2,5 units horsarchers en 2 units pezoi ter beschikking.

Ik vrees namelijk dat als ik wacht de gevluchte cavalerie er bij gaat aansluiten. Dan sta ik tegenover een leger van Parthen bestaande uit 9 units mét de gevreesde cataphractoi en horse archers. Ik ben van plan om eenmaal de infanterie-units verslagen zijn onmiddellijk die 5 cavalerie units aan te vallen. Zelf beschik ik in totaal over 3,5 units horse archers en 1 unit cataphractoi; als ik daar nog 2-3 units pezoi aantoevoeg, moet ik die 5 units kunnen kloppen.

Als beide legers van de Parthen geklopt worden, trek ik onmiddellijk door naar de twee overblijvende steden van de Parthen. Het is nodig dat ik nog eens geld binnenkrijg, want ik draai momenteel verlies (en sta onder nul). 1 unit cataphractoi is gelijk aan een upkeep van meer dan 1.000 denarii.

Jaja, het worden spannende uren. :green:

Profiel  

El Gore
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 27 maart 2006, 19:56 
Veteraan

Ik heb gisteren enkele uren verder gespeeld. Zoals verwacht kwam het tot een grote clash. De Parthen hadden hun legers samengevoegd en ik deed hetzelfde. Bijgevolg stond een leger van 2.500 Bactriërs tegenover 3.000 Parthen. De Parthen haalden het dankzij hun enorme hoeveelheden missile units (boogschutters, peltasts, horse archers) en hun zware cavalerie (de gevreesde cataphractoi). Opnieuw was het een bloedbad geworden want de winnaar had slechts 700 man meer over. :o

Aangezien ik mijn enige leger kwijt was, had ik nauwelijks nog een upkeep te betalen en was ik ineens uit het rood. Ik begon opnieuw een leger aan te maken en de Parthen deden hetzelfde.

Ik had wat geluk: de Parthen lieten een van hun twee steden volledig onbeheerd achter en die nam ik zonder slag of stoot in. Daarop zonden ze hun ganse leger naar die stad om hem te heroveren. Bij winst was het rijk van de Parthen volledig uitgespeeld want de andere stad had enkel nog de faction leader in de stad.

De cruciale veldslag van Bactria was weer machtig. Hij duurde anderhalf uur en bracht opnieuw veel slachtoffers aan beide zijden op. De Parthen hadden meer troepen maar vooral boogschutters. Bactria had geen enkele missile unit maar had wel 5-6 infanterietroepen om op de muren te vechten. De boogschutters van de Parthen maakten veel slachtoffers maar eenmaal ze zonder pijlen zaten en de muren opklimden, werden ze afgemaakt. Uiteindelijk stuurde ik mijn olifanten en cavalerie naar buiten om de laatste units, de cataphractoi van de Parthen, af te maken.

Na deze zege trok ik onmiddellijk door naar de hoofdstad van de Parthen en hun liedje was uit. Ondertussen zat ik aan de andere kant van mijn rijkje diep in de problemen. Plots stond er een leger van meer dan 2.000 Seleuciden aan mijn hoofdstad. Geen enkele stad in de buurt heeft ook maar iets van een leger want mijn enige leger zit ik het gebied van de Parthen. Een hopeloze situatie dus. :(

Vandaar dat ik gestopt ben: mijn doelstelling, de Parthen verslaan, was gelukt. Ondertussen heb ik de Oosterse units leren kennen. Zij het door vele verliezen aangezien ik niet altijd de sterktes en zwaktes van mijn eigen en de andere units kende. Ik was gewoon om met of tegen de units van Westerse volkeren te spelen. Hypaspistai, cataphractoi, sparabara, horse archers of de verschillende kamelenunits waren mij totaal onbekend. Zo heb ik als test 1 slag eens meerdere malen opnieuw gedaan omdat ik maar niet de zwakte van de andere unit begreep. Een bepaalde cavalerie-unit van 60 ruiters - ik denk dat het ook cataphractoi waren - kon met gemak 700 lichte infanteriesoldaten of 3 volledige units de baas. :o

Een andere reden waarom ik gestopt ben, is omdat ik RTW ga desinstalleren. Ik ga de komende dagen Barbarian Invasion aanschaffen om dan eens alles ineen, met bijhorende mods, te installeren. Want ondertussen zijn er ook goeie mods voor BI gemaakt.

Daarnaast begon RTR door het installeren en verwijderen van kleine mods moeilijk te doen. Vooral het geluid bleef soms hangen. Toch kreeg ik geen crashes maar ik denk dat er wat mp3's in de music folder corrupt zijn. Het blijft altijd op hetzelfde moment hangen.

Ik ben van plan om dan opnieuw met Bactria te starten maar nu ken ik de valkuilen. Essentieel, zo stond er op een forum, is dat je met Bactria zo laat mogelijk met je buren, Parthia en de Seleuciden, in oorlog bent. Parthia is zeker even sterk en de Seleuciden kunnen over je walsen aangezien zij met 32 steden heel snel grote legers kunnen maken. Ik lag met beide overhoop na nog geen 5 turns. :green:
Ik vraag aan de Seleuciden voor map information en als antwoord verklaarden ze mij de oorlog. :D
Dan was ik zo snugger om Campus Massagetes vlak voor de neus van de Parthen te veroveren. Campus Massagetes is hun enige uitweg dus de Parthen gaan in het begin altijd voor die rebellenprovincie. Ik moet met Bactria bijgevolg de grens met de Seleuciden bewaken want die verraden je na verloop van tijd sowieso. Campus Massagetes moet ik laten liggen en ik moet Jaxarta (in het Noorden) en dieper in Indië (het Oosten en dan richting het Zuiden) binnentrekken. Maar daarvoor moet ik wel rebellensteden met olifantenunits aankunnen. Daarna moet Bactria langzaamaan het rijk van de Seleuciden intrekken en hopen dat de Seleuciden met meerdere buren in oorlog ligt zodat er meerdere frontlinies zijn. Maar dat is dus voor later. :D

Profiel  

El Gore
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 28 maart 2006, 23:34 
Veteraan

Ik heb nog een mod afgehaald, namelijk The First Triumvirate. Hierin kan je 4 campagnes spelen:

1. Crassus - 53 BC
2. Caesar - 58 BC
3. Pompeius - 49 BC
4. De Gallische opstand - 53 BC

Naargelang de campagne krijg je andere opdrachten van de Senaat (Caesar in Gallië; Crassus in het Oosten en Pompeius in het Zuiden). Uiteindelijk komt het tot een burgeroorlog tussen de drie Romeinse groepen.

Doel van het TFT-team is om zo aan de speler de mogelijkheid te geven om meerdere campagnes van Romeinse veldheren na te spelen. Later komen er nog nieuwe campagnes bij, inclusief die van Claudius, Tiberius, Sulla, Marius e.a.

Profiel  

El Gore
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 30 maart 2006, 18:06 
Veteraan

Ik heb BI gekocht. Dus moet ik nu alles van 0 weer installeren. Met de mods erbij wordt dat puzzelwerk.

Profiel  

El Gore
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 03 apr 2006, 01:08 
Veteraan

El Gore schreef:
Ik heb BI gekocht. Dus moet ik nu alles van 0 weer installeren. Met de mods erbij wordt dat puzzelwerk.

Het heeft enkele uren geduurd maar nu is het bijna in orde. Mijn activision map is ongeveer 18 GB groot. :D

Ik heb 3 volledige back-ups, namelijk van RTW 1.2, RTW 1.5 en RTW:BI 1.6. Daarnaast zijn er 3 mods geïnstalleerd: The First Triumvirate 1.86, Europa Barbarorum 0.74 en Rome Total Realism 6.0 Gold met enkele minimods. Tenslotte staat in de hoofdfolder het gewone spel. :cool:

Profiel  

El Gore
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 05 apr 2006, 03:25 
Veteraan

TFT is best wel in orde zij het dat mijn pc het niet zo goed aankan door een gebrek aan geheugen (zie de helpdesk).

Verder is er nog nieuws over een nieuwe mod in ontwikkeling. Omdat een zekere modder vond dat de steden in RTW er allemaal hetzelfde uitzagen, is hij begonnen met Rome na te maken zoals het echt was.

Dit is een tekening van het oude Rome.
Afbeelding

Dit is het resultaat:
Afbeelding

Profiel  

esvee78
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 09 apr 2006, 21:43 
Elite

Waar is het Colloseum ?

En Circus Maximus ligt schuin achter Forum Romanum...

Profiel  

El Gore
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 09 apr 2006, 21:53 
Veteraan

esvee78 schreef:
Waar is het Colloseum ?

En Circus Maximus ligt schuin achter Forum Romanum...

Colosseum ;)

Dit is gemaakt voor een mod die enkel Italië zal belichten. De factions zijn o.a. Etrusken, Samnieten, Umbriërs, ... Ik denk het rond de periode 500 BC is. Dus Rome is nog in haar prille beginperiode toen het slechts uit de streek Latinum bestond. Vandaar dat het Colosseum toen waarschijnlijk nog niet gebouwd was.

Dat het niet 100 % correct is, is ook begrijpelijk. Ik vind het toch de moeite zoals het er nu uitziet. Je hebt nu niet meer de idee dat alle steden op elkaar gelijken. Als je nu Rome, de belangrijkste stad in het spel verovert, heb je eindelijk niet meer het gevoel dat Rome een stad zoals een andere is. Je hebt toch al minstens de 7 befaamde heuvels.

Profiel  

El Gore
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 13 apr 2006, 02:00 
Veteraan

Ik ben verder aan het spelen in de TFT mod (TFT = the first triumvirate). Een goeie mod bestaande uit 4 campagnes: Caesar, Pompeius, Crassus en de Gallische opstand. Ik ben bezig met Caesar Gallië aan het veroveren. Een van de nieuwigheden is de Romeinse legercarrière, de standen en klassen en decoraties. Met de legercarrière en standenklasse ben ik nog niet volledig mee. De vier decoraties zijn een leuke aanvulling als je heldhaftig een veldslag wint.

Ik heb al een Corona Aurea behaald met Cotta. Ik moest Emporeia verdedigen en was zwaar in de minderheid (1:2 en 700 Romeinen versus 1300 Galliërs). Mijn generaal vocht als een held: zijn unit slachtte 484 Galliërs af en had met 1 veldslag 3 streepjes experience bij. (y)

De TFT mod maakt deel uit van een grotere mod die in ontwikkeling is, namelijk FRRE (Fall of the Republic - Rise of the Empire) en zal telkens campagnes van een bepaalde veldheer bevatten, zoals Caesar, Hadrianus, Sulla, Marius, Pompeius, etc.

Profiel  

Milanista
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 13 apr 2006, 14:10 
Sportidool

El Gore schreef:
Ik ben verder aan het spelen in de TFT mod (TFT = the first triumvirate). Een goeie mod bestaande uit 4 campagnes: Caesar, Pompeius, Crassus en de Gallische opstand. Ik ben bezig met Caesar Gallië aan het veroveren. Een van de nieuwigheden is de Romeinse legercarrière, de standen en klassen en decoraties. Met de legercarrière en standenklasse ben ik nog niet volledig mee. De vier decoraties zijn een leuke aanvulling als je heldhaftig een veldslag wint.

Ik heb al een Corona Aurea behaald met Cotta. Ik moest Emporeia verdedigen en was zwaar in de minderheid (1:2 en 700 Romeinen versus 1300 Galliërs). Mijn generaal vocht als een held: zijn unit slachtte 484 Galliërs af en had met 1 veldslag 3 streepjes experience bij. (y)

De TFT mod maakt deel uit van een grotere mod die in ontwikkeling is, namelijk FRRE (Fall of the Republic - Rise of the Empire) en zal telkens campagnes van een bepaalde veldheer bevatten, zoals Caesar, Hadrianus, Sulla, Marius, Pompeius, etc.

Heb je geen mods waarbi jde map enkel over Italië gaat?

Profiel  

El Gore
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 13 apr 2006, 18:21 
Veteraan

Sang et Or schreef:
Heb je geen mods waarbij de map enkel over Italië gaat?

Nog niet: er is er wel 1 in voorbereiding (die met het nieuwe Rome van enkele posts hierboven): centraal staat de opgang van de provincie Latinum en de veroveringen van Rome op het Italiaanse schiereiland. De periode is ongeveer 340-220 BC.

Dan heb je wel nog 2 andere in voorbereiding die een deel van het Middellandse zeegebied omvatten: bij de een ligt de nadruk op de Punische oorlogen (oorlog tussen Carthago en Rome) en bij de andere op de Perzische oorlogen (oorlog tussen Sparta / Athene en de Perzen).

Profiel  

El Gore
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 28 apr 2006, 19:57 
Veteraan

Ik ben gisteren met een korte campagne in RTR begonnen. De unit size staat niet hoog dus de veldslagen zijn snel voorbij en ik hoef slechts 15 provincies in bezit te hebben en Thracië en Baktria verwoest te hebben.

Het volk waarmee ik speel is Sarmatia. Sarmatia is een verzamelnaam voor stammen die ten noorden van de Kaspische zee leefden.

Een raar volkje: ze hebben alleen maar ruiters en boogschutters. Maar de ruiters zijn wel niet van de minste: o.a. cataphractoi en hippotoxotai :worship:
Of in mensentaal: cataphractoi zijn zwaar bepantserde ruiters die alvorens ze chargeren eerst nog een een paar pijlen afvuren. Hippotoxotai zijn ruiters te paard en niet te kloppen tenzij ze zonder munitie vallen.

Dat maakt de campagne vrij apart: ik heb dus geen normale infanterie en kan dus geen muren beklimmen. Ik kan niet belegeren wanneer ik wil en moet wachten tot de vijand uit de stad komt en mij aanvalt. In open veld ben ik onklopbaar maar in beboste gebieden zijn mijn ruiters onbruikbaar. Ook later wordt het moeilijker wanneer ik met sterke tegenstanders als Rome of Macedonië te maken krijg.

Profiel  

marcel
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 28 apr 2006, 20:23 
Veteraan

El Gore schreef:
Hippotoxotai zijn ruiters te paard en niet te kloppen tenzij ze zonder munitie vallen.

idd, de meeste ruiters zijn te paard

Profiel  

El Gore
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 29 apr 2006, 23:44 
Veteraan

marcel schreef:

idd, de meeste ruiters zijn te paard

Moet zijn: boogschutters te paard. :green:

En ze blijven niet te kloppen.
De Thraciërs hebben nog 3 steden in handen, met nauwelijks nog een leger. Ik heb in Thracië een leger met enkel cavalerie waaronder 10 units hippotoxotai. :D

Profiel  

El Gore
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 12 mei 2006, 15:59 
Veteraan

In mijn vorige campagne met Sarmatia zat ik na verloop van tijd vast. Ik had 1 onklopbaar leger en hakte iedere turn full stack legers van Germanië en Macedonië in de pan. Maar ik kon niet op veroveringstocht, mede omdat Sarmaten alleen maar cavalerie of boogschutters hebben.

Daarom heb ik een nieuwe campagne gestart maar deze keer met een extra mod, de Metropolis mod. Daarin hebben niet alle steden muren dus moet ik niet de volledige 8 turns wachten om een stad in handen te krijgen.

Ik speel ook voor het eerst zonder Fog of war en dat is nog wel plezant om alle volkeren te zien oorlog voeren.

Ik heb opnieuw een onklopbaar leger en ik ben langzaam Macedonië aan het veroveren. De Macedonisch hoofdstad Pella is gisteren gevallen, Philippi, Larissa en Chalkida zijn ook al in handen van de Sarmaten.

Profiel  

El Gore
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 28 mei 2006, 20:45 
Veteraan

235 BC en ik heb 49 provincies in handen (pic dateert van enkele turns eerder).

Afbeelding

Momenteel ben ik in oorlog met de Ptolemaeërs en met de Romeinen.

Volkeren die al verdwenen zijn:
- Galliërs (verwoest door Rome)
- Macedonië (verwoest door de Sarmaten)
- Illyriërs (verwoest door Rome)
- Parthen (verwoest door Bactria)
- Pontus (verwoest door Armenië)
- Armenië (verwoest door de Sarmaten)
- Numidië (verwoest door Carthago)

Volgende stap is om de eilanden Kreta en Cyprus te veroveren (samen goed voor 5 steden). Verder trek ik dieper het rijk van de Ptolemaeërs binnen.

Daar heb ik een ervaren leger van o.a. 10-11 units van horse archers zitten, goed voor 1500 ruiters. Die hakken met gemak een leger van 3200 Ptolemaeërs in de pan. (y) :D

Profiel  

marcel
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 29 mei 2006, 01:50 
Veteraan

k heb het ook nog eens afgestoft, en verder gedaan met mijn Julii spel. eindelijk de Spanjaarden uitgeschakeld :banana:

nu grens ik nog enkel aan de Britten en de Thraciers qua directe tegenstanders.
verder bestaan nog enkel de Armeniers en de Egyptenaren, buiten de andere Romeinse Partijen.

maar er komen weer geen Dinarii in het bakje
volgend stap wordt dus Thracie uitschakelen, die hebben nog wat rijke dorpjes :D
en de Britten doen toch niet meer dan wat zatte prikjes uitdelen, de hooligans. Alesia is een constant belegerde stad, maar ik ben ze nog nooit verloren

Profiel  

El Gore
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 29 mei 2006, 19:32 
Veteraan

Ik heb voor het eerst een unit met 3 gouden chevrons, goed voor 9 op experience. :banana:

Dat zullen de Ptolemaeërs geweten hebben want ze hebben gisteren nog maar eens in 1 slag 3000 man verloren, inclusief 3 olifantenunits.

In het Westen is het ook feest rond Salona. De Romeinen vallen telkens met een full stack leger aan, vol met principes, triarii en hastati. Ik heb een vol leger met horse archers zitten dus is het iedere keer een afslachting voor de Romeinen.

Nog een zalig moment: de Ptolemaeërs vallen aan op een plaats dichtbij een rivier met een doorwaadbare plaats. Ik sta aan de ene kant en de Ptolemaeërs kunnen maar op 1 plaats oversteken. Wanneer hun leger oversteekt, sturen ze hun olifanten als eerste. Halverwege hun oversteek zijn ze dicht genoeg genaderd opdat mijn horse archers in actie schieten. Zij sturen een regen van pijlen op die olifanten af met als gevolg dat die beesten amok beginnen te maken. Daarbij draaien ze zich gewoon om en knallen dwars door het overstekende leger van de Ptolemaeërs. Gevolg: 20-25% van dat leger was al gesneuveld nog voor de ze de overkant bereikten. :D

Profiel  

marcel
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 30 mei 2006, 00:41 
Veteraan

godverdomme, kzit vast

ik moet van de Senaat altijd de haven van Samarobriva blokkeren. lukt me dit niet, dan controleert de Censor mij.
probleem: de haven wordt verdedigd door een vloot van 20 schepen. ik kan zelf geen vloot bouwen, want het geld is op. hoe komt het dat het geld op is? omdat die missie altijd faalt, geeft de Censor mij altijd een boete van enkele duizenden Denarii. waardoor ik geen vloot kan aanleggen. waardoor die missie mislukt. waardoor ik een boete krijg. waardoor ik geen vloot kan aanleggen. waardoor de missie mislukt. waardoor ik een boete krijg. etc.

Profiel  

esvee78
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 03 jun 2006, 11:10 
Elite

Ik ben eergisteren met RTR ook terug begonnen.

Na een 30 tal turns krijg ik al een voorstel van de Grieken "to become Protectorate"

Heb het afgewezen en nu is het oorlogsken met de Grieken :green:

Heeft er al eens iemand op zo'n voorstel ingegaan, wat gebeurd er dan ?

Profiel  

El Gore
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 03 jun 2006, 20:53 
Veteraan

Een groot deel van je winst gaat naar de Grieken. Heb je Phyrrus al verslagen?

Profiel  

esvee78
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 04 jun 2006, 21:28 
Elite

Nope, heb de zee overgestoken en heb Salona nu in handen. Die stad brengt goed op , 2850 dinarii per turn :o

Profiel  

El Gore
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 04 jun 2006, 23:01 
Veteraan

esvee78 schreef:
Nope, heb de zee overgestoken en heb Salona nu in handen. Die stad brengt goed op , 2850 dinarii per turn :o

Ik heb ook Salona in handen en ik word zowat iedere turn door 2500 Romeinen aangevallen. :banana:

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 582 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 10, 11, 12, 13, 14, 15  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur