Het is nu 21 feb 2018, 06:14

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 582 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15  Volgende
Auteur Bericht
El Gore
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 28 dec 2005, 19:11 
Veteraan

esvee78 schreef:
Al geïnstalleerd ? Ziet er weer de moeite uit.

Nog niet, maar ik moet daarvoor RTW volledig herinstalleren.

Het ziet er zeker de moeite uit: nieuwe factions, nieuwe units, nieuwe gebouwen, grote map, etc.

esvee78 schreef:
Ik heb RTR geïnstalleerd, slechts één smiley voor nodig => :worship:

Ik heb 1 korte campagne in RTR uitgespeeld en het spel is er niet slechter op geworden. (y)

Eerste indrukken:
* op zee is de AI slimmer geworden: ik had meer geblokkeerde havens dan in RTW. Op land had ik weinig tegenstand maar ik moet naar Hard/hard als moeilijkheidsgraad overschakelen want Medium/medium is geen uitdaging meer.
* de gemengde legers zijn iets speciaal: in Gallië vocht ik met Romeinse en Gallische units tegen de Galliërs. De legers waren daardoor veel gevarieerder dan in RTW. In RTW bestonden mijn legers hoofdzakelijk uit de sterkste cavalerie en de sterkste infanterie. In het begin is het wel wat wennen aan de nieuwe skins en het feit dat je nu ook zelf Galliërs lopen hebt ("Is dat nu mijn Warband die afgeslacht wordt of niet?" :green:)

Profiel  

esvee78
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 29 dec 2005, 11:53 
Elite

Ik ben ook begonnen met de Romeinen. De nieuwe units zijn wel (y).

In RTW liet ik meestal een legertje archers achter om mijn stad te verdedigen , is goedkoop en ge kunt vanop de muren uw vijand rustig afschieten :green:

Maar in RTR zijn er geen archers meer, kent iemand alternatieven ?

Wat in RTR wel gemakkelijker is geworden is bij het afsluiten van de vrede kan je gemakkelijker geld afdwingen, ofwel heb ik een goeie diplomaat in dienst :green:

Profiel  

El Gore
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 29 dec 2005, 16:58 
Veteraan

esvee78 schreef:
In RTW liet ik meestal een legertje archers achter om mijn stad te verdedigen , is goedkoop en ge kunt vanop de muren uw vijand rustig afschieten :green:

Maar in RTR zijn er geen archers meer, kent iemand alternatieven ?

Ik had in RTR Cretian archers. :whistle:

Profiel  

esvee78
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 29 dec 2005, 20:17 
Elite

aha, met de Romeinen ?

Profiel  

El Gore
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 29 dec 2005, 20:19 
Veteraan

esvee78 schreef:
aha, met de Romeinen ?

Jaja :D

Profiel  

esvee78
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 29 dec 2005, 20:47 
Elite

El Gore schreef:

Jaja :D
:?

Ik heb nu Centraal-Italië, Sicilië volledig in handen, maar geen archers :x

Profiel  

ArenA
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 29 dec 2005, 20:51 
ForumPipo

ik heb nog eens voorloper van rome: total war gespeeld nl Centurion :worship:

fantastisch spel voor die tijd

Profiel  

El Gore
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 29 dec 2005, 20:53 
Veteraan

esvee78 schreef:

Ik heb nu Centraal-Italië, Sicilië volledig in handen, maar geen archers :x

:uitlachen:
Ik had niet meer gebied in handen toen ik al archers had :D

Ze waren heel nuttig in Gallië: 160 boogschutters die in geen enkele slag een man verloren maar er soms wel 340 uitschakelden alvorens de infanterie en cavalerie de rest mocht onder de voet lopen.

Profiel  

esvee78
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 30 dec 2005, 21:02 
Elite

El Gore schreef:

Ik had niet meer gebied in handen toen ik al archers had :D

Ze waren heel nuttig in Gallië: 160 boogschutters die in geen enkele slag een man verloren maar er soms wel 340 uitschakelden alvorens de infanterie en cavalerie de rest mocht onder de voet lopen.

Hoe ben je er dan aangeraakt ??

Profiel  

El Gore
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 30 dec 2005, 21:11 
Veteraan

esvee78 schreef:

Hoe ben je er dan aangeraakt ??

Omkopen :banana:

Er was een troep rebellen net buiten Messana en ik had geen leger en geen zin om er tegen te vechten dus kocht ik ze om. '1 unit will join your faction' en hopla, dat bleken dan nog de boogschutters te zijn. Daarna onmiddellijk de boot op richting Noord-Italië om tegen de Galliërs te vechten :D

Profiel  

esvee78
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 30 dec 2005, 22:03 
Elite

El Gore schreef:

Omkopen :banana:

Er was een troep rebellen net buiten Messana en ik had geen leger en geen zin om er tegen te vechten dus kocht ik ze om. '1 unit will join your faction' en hopla, dat bleken dan nog de boogschutters te zijn. Daarna onmiddellijk de boot op richting Noord-Italië om tegen de Galliërs te vechten :D
ah ja zo , ik ben nu met een spion op een stad gebotst waar je archers kunt maken , alleen ligt ze nogal ver van Rome om een legertje naar toe te sturen :green:

RTR is wel moeilijker dan RTW , 'k moet constant de Grieken terug slaan , want die blijven maar mijn steden bestoken met een mini leger olifanten :fuck:

Profiel  

El Gore
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 30 dec 2005, 22:13 
Veteraan

esvee78 schreef:
ah ja zo , ik ben nu met een spion op een stad gebotst waar je archers kunt maken , alleen ligt ze nogal ver van Rome om een legertje naar toe te sturen :green:

RTR is wel moeilijker dan RTW , 'k moet constant de Grieken terug slaan , want die blijven maar mijn steden bestoken met een mini leger olifanten :fuck:

Phyrrus en zijn olifanten in Zuid-Italië?

Profiel  

esvee78
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 31 dec 2005, 10:04 
Elite

El Gore schreef:

Phyrrus en zijn olifanten in Zuid-Italië?
Jep, ik win die veldslag wel ,maar 'k verlies altijd een massa manschappen :fuck:

Profiel  

El Gore
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 31 dec 2005, 19:04 
Veteraan

esvee78 schreef:
Jep, ik win die veldslag wel ,maar 'k verlies altijd een massa manschappen :fuck:

Ik niet :D

Ik had een groot deel van zijn leger verslagen in de streek tussen Tarantum en Croton. In Croton zaten nog enkele Griekse troepen waaronder de olifanten. Nu, ik sta daar met een leger van 1.000 man en de Grieken zetten al hun troepen op het plein behalve de olifanten. Tja, ik heb gewoon al mijn troepen aangeduid om tegelijk die 8 olifanten aan te vallen. Het duurde een tijdje eer de eerste sneuvelde maar daarna ging het snel. (y)

Profiel  

marcel
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 03 jan 2006, 00:56 
Veteraan

zeg kunt ge die mods spelen op ille gale versies van RTW?

k hebbet nog eens geinstalleerd, en ben met de Julii begonnen. mijn eerste siege was een echte walkover. toegegeven, der stonden geen muren rond da dorpke, maar toch :blauw:

ik had dus mijn generaal, 2 peletonnen Hastati, 1 peleton Triarii, en 1 peleton Archers.
met mijn Generaal, Hastati en Triarii de ingangen van het dorpke ingenomen. dan had ik mijn archers opgesteld, achter 1 van die hutten, en vandaar op de vijandelijke legers laten schieten. toen de pijlen opwaren, waren die al gehalveerd. heb ze dan aangevallen met de Hastati en Triarii, en 2 minuten later waren zij allemaal uitgeroeid.

en heb ook nog een stad ingenomen, ik was met 500 man, zij met 1500 :D

Profiel  

El Gore
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 03 jan 2006, 01:47 
Veteraan

marcel schreef:
zeg kunt ge die mods spelen op ille gale versies van RTW?

Ja, maar ik wist niet hoe ik dat moest doen en ik heb dan maar RTW gekocht.

Ik ben nu trouwens nog een aanvulling van 53 MB voor RTR aan het downloaden. Die aanvulling, DMC, brengt een hele hoop minimods tesamen.
Dat gaat eigenlijk over kleine dingetjes die het spelen leuker maken. (y)

Het wordt alsmaar ingewikkelder. Ik ga proberen om het volgende te installeren: RTW + RTW patch 1.2 + RTR 6.0 + RTR patch 6.2 + RTR patch 6.3 + DMC 5.0b + RTR Realistic map mod + Music add-on + Music add-on remix :crazy:

Dan zijn er nog enkele minimods die hier niet bij zitten en die de moeite zijn om eens uit te testen. (y)

Profiel  

marcel
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 03 jan 2006, 01:56 
Veteraan

man, met de Julii is het wel maar simpel ze :(
ik heb nog geen gevecht verloren, maar ik ben wel al veel serieus outnumbered geweest.

en dan te zeggen dat als ik met de Brutii en de Scipii speelde, de Julii er nks van bakten :s

Profiel  

esvee78
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 03 jan 2006, 09:12 
Elite

El Gore schreef:

Ja, maar ik wist niet hoe ik dat moest doen en ik heb dan maar RTW gekocht.

Ik ben nu trouwens nog een aanvulling van 53 MB voor RTR aan het downloaden. Die aanvulling, DMC, brengt een hele hoop minimods tesamen.
Dat gaat eigenlijk over kleine dingetjes die het spelen leuker maken. (y)

Het wordt alsmaar ingewikkelder. Ik ga proberen om het volgende te installeren: RTW + RTW patch 1.2 + RTR 6.0 + RTR patch 6.2 + RTR patch 6.3 + DMC 5.0b + RTR Realistic map mod + Music add-on + Music add-on remix :crazy:

Dan zijn er nog enkele minimods die hier niet bij zitten en die de moeite zijn om eens uit te testen. (y)
Staat die DMC mod op http://www.rometotalrealism.org ?

Op die site staat trouwens RTR 6.0 Gold.

Gisteren Pyrrus en zijn olifanten eindelijk in de pan gehakt , een legion spearmen, een legertje slingers en de olifanten sloegen op hol.

Wat ik wel minder plezant vind is dat het bouwen van basic huizen zo lang duurt... Voor een simpele militia barrack moet ge 8 turns wachten , al helpt process_cq wel :green:

Profiel  

El Gore
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 03 jan 2006, 16:45 
Veteraan

esvee78 schreef:

Onrechtstreeks, er staat een topic bij Mod Downloads op het fotum. DMC is Draknar's Mod Collection en is een verzameling van minimods. De versie voor RTR 6.3 bevat nu ook de Naval mod en de Metropolis mod. De naval mod pakt de havens aan. De metropolis mod verandert wat aan de steden: slechts enkele steden kunnen nog uitgroeien tot grote steden en slechts enkele steden kunnen nog muren bouwen, dit om de overvloed aan belegeringen tegen te houden.

esvee78 schreef:

Ja, maar ik heb mij zot gezocht naar een beschrijving van 6.0 Gold en of er veel veranderd is tegenover 6.3. 6.0 Gold lijkt wel een stukje kleiner te zijn dan 6.3.

esvee78 schreef:
Gisteren Pyrrus en zijn olifanten eindelijk in de pan gehakt , een legion spearmen, een legertje slingers en de olifanten sloegen op hol.

(y)

esvee78 schreef:
Wat ik wel minder plezant vind is dat het bouwen van basic huizen zo lang duurt... Voor een simpele militia barrack moet ge 8 turns wachten , al helpt process_cq wel :green:

Jamaja, dat is realistisch. :green: De Romeinen hadden een gemengd leger: een deel bestond uit professionele soldaten in Italië opgeleid en een ander deel bestond uit lokaal gerecruteerde troepen. Vandaar het systeem van auxilia fases: eerst een bonus voor de openbare orde (auxilia phase I), dan lichte plaatselijke missile troepen (auxilia phase II), dan lichte plaatselijke infanterie (auxilia phase III), dan provincial barracks en nog later imperial barracks met de echte Romeinse troepen.

Profiel  

marcel
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 03 jan 2006, 17:08 
Veteraan

cool, ik heb juist van de Senaat 1000 Denarii gekregen, zomaar (y)

Profiel  

marcel
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 03 jan 2006, 18:11 
Veteraan

:lol:

ik heb juist een missie gekregen, en als die niet slaagt, gaat de Quaestor de financiele regelmatigheden van mijn factie onderzoeken.

niet dat ik daar voor vrees, de Quaestor is namelijk mijn Factie-leider :blauw:

Profiel  

marcel
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 04 jan 2006, 02:57 
Veteraan

het gaat goed, al ben ik dom geweest
Lugdunum en Martius Narbo werden constant belegerd door de Galliers, maar in plaats van ter plekke legers aan te maken, deed ik dat in mijn hoofdstad :s
ondertussen rijkt mijn rijk van halverwege frankrijk tot Istanbul (y)

ik heb ook eens geprobeerd om met de germanen Romen in te nemen in een custom battle. mijn ram was al snel in brand geschoten. ik heb dan met mijn torens nog wat legers op de muren kunnen brengen, maar het grootste deel van mijn voetvolk zat er nog in toen ze instortten :(
ik heb dan nog efkes de poorten gehad, en mijn cavalerie er naartoe gerushed, maar ze kwamen te laat....

Profiel  

El Gore
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 04 jan 2006, 03:36 
Veteraan

esvee78 schreef:

http://forums.rometotalrealism.org//ind ... wforum=111

esvee78 schreef:

RTR 6.0 zou de laatste RTR voor RTW 1.2 zijn. Het zou alle grote bugs uit RTR halen. De volgende RTR zou dan 7.0 zijn en op RTW: BI gebaseerd zijn.

Profiel  

marcel
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 04 jan 2006, 15:50 
Veteraan

nog een geluk dat de gevechten deze keer niet getimed worden. ik denk dat ik een uur bezig ben geweest om thessaloniki in te nemen.

zowat al mijn tactieken liepen fout :lol:

en op het einde hadden ze nog ballistas op hun plein staan, en ik geen cavalerie meet :lol:

Profiel  

esvee78
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 04 jan 2006, 16:13 
Elite

marcel schreef:

ik heb juist een missie gekregen, en als die niet slaagt, gaat de Quaestor de financiele regelmatigheden van mijn factie onderzoeken.

niet dat ik daar voor vrees, de Quaestor is namelijk mijn Factie-leider :blauw:
toch opletten, 'k heb zo eens 100.000 dinarii mogen dokken

Profiel  

esvee78
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 04 jan 2006, 16:14 
Elite

El Gore schreef:

RTR 6.0 zou de laatste RTR voor RTW 1.2 zijn. Het zou alle grote bugs uit RTR halen. De volgende RTR zou dan 7.0 zijn en op RTW: BI gebaseerd zijn.

thx (y)

Profiel  

esvee78
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 04 jan 2006, 16:23 
Elite

Ik heb het momenteel vrij lastig met de Griekse marine, ze blokkeren al mijn havens op één na. Daar bouw ik nu volle bak schepen. Wel ambetant dat ge drie turns moet wachten vooraleer er één schip af is , elke turn zwaar in de rode cijfers door de blokkages...

De Carthagen zijn trouwens ook veel sterker dan in RTW :o , die vallen constant Messana aan, gelukkig heb ik daar een sterk leger zitten en moeten ze altijd afdruipen :D

Gisteren Salona veroverd van de Ilyrians. Die stad brengt goed op door de goudmijn, 3000 dinarii inkomsten (y) Ik ben daar een legertje aan het bouwen, om Athene binnen te vallen :devil:

Profiel  

El Gore
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 04 jan 2006, 17:53 
Veteraan

esvee78 schreef:
Ik heb het momenteel vrij lastig met de Griekse marine, ze blokkeren al mijn havens op één na. Daar bouw ik nu volle bak schepen. Wel ambetant dat ge drie turns moet wachten vooraleer er één schip af is , elke turn zwaar in de rode cijfers door de blokkages...

Ik had de indruk dat in RTR de tegenstand veel meer blokkades doet dan in RTW. Trouwens, ik zou de corvus quinreme bouwen. Dat is slechts 2 turns. Dat schip is iets minder sterk maar voeg er enkele samen. Ik had snel een vloot van 5 van die schepen (de bouw verspreid over drie havens) en dat was voldoende om de Italiaanse kusten vrij te houden (mits telkens te herstellen).

esvee78 schreef:
De Carthagen zijn trouwens ook veel sterker dan in RTW :o , die vallen constant Messana aan, gelukkig heb ik daar een sterk leger zitten en moeten ze altijd afdruipen :D

Daar had ik geen last van. Maar ik speelde medium/medium en moet zoals gezegd overschakelen naar hard/hard.

esvee78 schreef:
Gisteren Salona veroverd van de Ilyrians. Die stad brengt goed op door de goudmijn, 3000 dinarii inkomsten (y) Ik ben daar een legertje aan het bouwen, om Athene binnen te vallen :devil:

Ik heb gisteren een screenshot gezien van iemand die iets meer dan 10.000 per turn had in Athene (wel in RTW). :o

Profiel  

esvee78
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 04 jan 2006, 20:51 
Elite

El Gore schreef:

Ik heb gisteren een screenshot gezien van iemand die iets meer dan 10.000 per turn had in Athene (wel in RTW). :o
waarom denk je dat ik naar ginder trek :green: 10,000 is wel extreem, in RTW had ik eens 5800 per turn , maar hoe groter de stad werd hoe kleiner de inkomsten, meer opstand... Als je dan dat wereldwonder kan inpalmen keert de rust terug.

Athene ligt strategisch zeer goed, veel handel met Egypte , Midden-Oosten en Italië.

Ik speel op hard :cool: , merci voor de tip ivm de schepen , heb ondertussen al 2 havens vrij gekregen, nu moet ik naar de andere Westkust van Italië varen :green:

Profiel  

El Gore
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 04 jan 2006, 21:21 
Veteraan

esvee78 schreef:
waarom denk je dat ik naar ginder trek :green: 10,000 is wel extreem, in RTW had ik eens 5800 per turn , maar hoe groter de stad werd hoe kleiner de inkomsten, meer opstand... Als je dan dat wereldwonder kan inpalmen keert de rust terug.

Met opstanden valt het nog mee in RTR. Daarin was RTW veel erger.

esvee78 schreef:

Athene ligt strategisch zeer goed, veel handel met Egypte , Midden-Oosten en Italië.

Het schijnt dat de AI bijna nooit eilanden aanvalt. Dus eenmaal je een eiland hebt, moet je weinig tot niets meer vrezen. Anders gezegd, eilanden zijn plaatsen waar je de economie sterk kan ontwikkelen zonder vrees voor invallen. In RTR liggen er heel wat eilanden (Palma, Corsica, Sardinië, 4 steden op Sicilië, Malta, Kreta, Rhodos, ...) waar je de handel kan uitbouwen.

(Dat de AI bijna nooit eilanden aanvalt, is de reden waarom er in RTR 'land bridges' zijn, bv. je kan van Sicilië naar Zuid-Italië zonder een boot te moeten gebruiken. Op die manier kan de Carthaagse AI toch een aanval inzetten op de aartsvijand Rome. Als je dan met Griekenland speelt, kan je mooi de oorlog tussen Carthago en Rome in Italië volgen.
De landbruggen hebben nog een tweede gelijkaardige functie. De AI zal ook bijna nooit over het water aanvallen. Ik heb nog nooit een faction een troep soldaten op land zien afzetten om je te belegeren. Wanneer Carthago zijn steden in Zuid-Spanje verliest, zal het bijna nooit een leger aanmaken en verschepen om de steden te heroveren. Met de landbrug tussen Noord-Afrika en Spanje in RTR gebeurt dat dus wel.

O ja, men is nu aan het modden om oninneembare streken te maken, om de AI weer wat te verslimmen en te sturen. Bv. de Sahara-streek zou niet in te palmen zijn door de AI. Bijgevolg zal Carthago geen tijd, geld en troepen in de Sahara verspelen maar noodgedwongen in Sicilië en Italië moeten strijden.

Schitterend toch hoe een spel dat origineel al uitstekend was nog verbeterd kan worden. (y)
Maar dit geheel terzijde :D)

esvee78 schreef:
Ik speel op hard :cool: , merci voor de tip ivm de schepen , heb ondertussen al 2 havens vrij gekregen, nu moet ik naar de andere Westkust van Italië varen :green:

Ze kunnen vrij ver varen en meestal zelfs meerdere keren per turn. Dus als het in 1 turn kan, blijf je best de schepen achtervolgen tot ze gezonken zijn.

Profiel  

marcel
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 04 jan 2006, 23:32 
Veteraan

lachen met de Britten:

ze vallen een leger van mij - 2500 man ongeveer - aan met een even groot leger. zij hebben na het gevecht nog zo'n 300 man over, ik nog een kleine 2000

Profiel  

El Gore
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 04 jan 2006, 23:37 
Veteraan

Ik ben een nieuwe campagne gestart:

* versie: RTR 6.3 + DMC 5.03b
* Hellas (Griekse steden)
* korte campagne (als het meevalt wordt het lang :green:)
* doelstelling: vernietig Bactria (:o :crazy:) en Macedonië
* hard/hard
* 10 steden bij de start: 1 in Sicilië (Syracuse), 2 in Italië (Croton, Tarentum), 1 op Kreta (enkel Kydonia), Byzantion en 5 in Griekenland (Apollonia, Sparta, Athene, Thermon en Antigonea)
* geld bij de start: 10.500

Griekenland is een kruitvat: slechts drie Griekse steden grenzen op het Griekse vasteland aan elkaar. Sparta en Athene liggen afgezonderd en ook Byzantion ligt wat afgezonderd. Tussenin ligt Macedonië, vijand nr. 1 dus dat wordt al onmiddellijk feest. Ik ga verder: in Italië zal ik het vrij snel met Rome aan de stok krijgen; in Syracuse met Carthago en op Kreta met de Ptolemaeërs. :lol:
En dan wordt nog gevraagd om Bactria te veroveren. :crazy:
Nog leuker: ik speel met RTR 6.3 aangevuld met de DMC mod. Zoals al eens gezegd bevat de DMC mod o.a. de Metropolis mod. Gevolg: heel wat steden hebben geen muren en kunnen ook geen muren zetten. :green:
Dat worden dus heel wat straat- en pleingevechten (y)

Profiel  

esvee78
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 05 jan 2006, 07:59 
Elite

Gore, succes (y)

Ik heb het aan de stok met de Carthagen, hun diplomaten komen vragen of ik hun Protectoraat wil worden, 'k zou nog 4 van de 12 steden die ik in handen heb moeten afgeven ook :fuck:

Profiel  

marcel
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 05 jan 2006, 14:12 
Veteraan

:plat:

Profiel  

El Gore
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 05 jan 2006, 16:52 
Veteraan

esvee78 schreef:
Gore, succes (y)

Ik heb het aan de stok met de Carthagen, hun diplomaten komen vragen of ik hun Protectoraat wil worden, 'k zou nog 4 van de 12 steden die ik in handen heb moeten afgeven ook :fuck:

Die diplomaten :fuck:

Ik heb in mijn vorig spel tientallen keren de vraag van de Grieken gehad om vrede te sluiten maar ik moest Syracuse, Croton en Tarentum terug geven. Ik had die steden al 30-40 jaar in mijn bezit.

Profiel  

El Gore
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 05 jan 2006, 17:02 
Veteraan

Ik zit 2 jaar ver (let wel, ik doe 4 turns per jaar) en ik heb de andere stad op Kreta, Messana en Corfinium veroverd.

Corfinium was plezant dankzij 2 supertroepen (toxotes (boogschutters) en Asian elephants (met 8 olifanten hadden ze 340 man gedood (y)). Nadat ik Corfinium veroverd had, vroegen de Romeinen om een wapenstilstand wat ik aanvaard heb. Ook met Macedonië is er een wapenstilstand waardoor ik enkel nog met het Ptolemaeische rijk in oorlog lig.

In de andere stad op Kreta (Hieropynta of zoiets) zat maar 1 troep van de Ptolemaeërs maar wel een heel lastige: 240 man pezoi (phalanx met ultralange speren). Ik kan ze als mercenary in Griekenland recruteren en heb dat ook gedaan.

De verovering van Messana was een waar slagveld: de rebellen zijn door een mod sterker geworden en dat heb ik geweten. 1070 Grieken versus 1200 rebellen. Eindresultaat: 0 rebellen en slechts 660 Grieken. Er zijn daar samen bijna 1600 man gesneuveld :o

Profiel  

El Gore
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 06 jan 2006, 05:53 
Veteraan

Ik zit op twee manieren vast.

Enerzijds heb ik de sterkte van Macedonië zwaar onderschat en word ik langs alle kanten belegerd. Het lijkt wel of iedereen tegen mij is. Rome valt Corfinium aan; Carthago Syracuse, Macedonië Thermon en Athene en het Ptolemaeische rijk, Rome en Macedonië blokkeren nog enkele havens. :crazy:
Je kan nauwelijks daartegen reageren want dit had ik in 1 turn tegelijk met als resultaat in 1 turn zwaar onder nul. Mijn twee steden op Syracuse alleen al waren op dat ogenblik goed voor -6.000 per turn. :(
Nu, in veldslagen was het nipt: Syracuse bleef gespaard na een nipte zege, zij het dat ik daar ook nog een verrassing had. Er zat namelijk een spion in de stad, dus de poorten stonden open en blijkbaar is er, waarschijnlijk door een minimod geen pek meer aanwezig. Dat wist ik dus niet en al mijn troepen stonden op de muren. Thermon ging reddeloos verloren: ik werd aangevallen door een full stack leger van 20 units. :o De Macedoniërs hadden bij aanvang 1.600 man meer en ik stond daar met 7 lichte units. :lol:
Ter verdediging van Athene heb ik 1.000 Macedoniërs gedood maar ook hier was ik te veel in de minderheid om te kunnen winnen.
Positief was dat ik ondertussen op de tegenaanval Corinthe had veroverd. (y)

Anderzijds vertraagt DMC het spel te veel. Ik wist dat DMC nogal wat betere (dus gedetailleerde) skins toevoegt en in veldslagen voel ik dat net iets te veel. De muziek of het beeld blijft soms wat haperen. De units zien er wel fantastisch uit. (y) Vooral de hoplitai uit Sparta zien er goed uit maar het is, zeker in grote veldslagen wat te heftig. Nochtans kan de pc zeker 6.000 units in RTR aan maar blijkbaar niet de nieuwe gedetailleerde skins. Er zitten hier en daar nog storende foutjes in (Macedonië en rebellen in Sicilië hebben eigenaardig genoeg Gallic warband troepen) en over wat minimods ben ik niet zo tevreden. Zo is er een naval skin dat het uitzicht van enkele schepen verandert maar Romeinse schepen zijn op de map nu bijna even groot als een stad. :hmm:
De Metropolis mod vind ik maar zo-zo. Het voordeel is dat je onmiddellijk kan aanvallen zonder een turn te wachten. Het nadeel is dat je geen enkele stad onbeheerd kan achterlaten aangezien ook de tegenstander onmiddellijk kan aanvallen. De AI is in de straten ook niet zo snugger en de Metropolis mod zorgt nu net voor meer straatgevechten. Ik heb op die korte tijd al genoeg troepen tegen muren zien aanlopen. Je weet wel, de voorste helft slaat een straat in en de achterste helft neemt ook al de bocht terwijl ze nog niet aan de straat zijn. Bijgevolg staat de achterste helft dan tegen een zijmuur van een huis te trappelen.

Het nadeel is dat ik DMC waarschijnlijk niet kan verwijderen en dat ik alles opnieuw zal moeten installeren (te beginnen met de basis van RTW). Nu, ik zit niet zo ver (nog geen 20 turns) dus het zou nog zo geen ramp zijn.

Profiel  

marcel
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 06 jan 2006, 17:03 
Veteraan

Gallie is veroverd.

Nu zit ik in Europa nog in oorlog met Spanje en Brittanie. de Spanjaarden hebben wel sterkere legers als mij (alle, de legers die in die steden zitten dan toch). ze hebben wel nog maar 3 steden, en een gigantische vloot waar ze niks mee zijn.

In het Oosten ben ik volledig omringd door Allies: de Brutii en Thracië. ik ben wel een leger aan het klaarstomen in Thessalonica om de Grieken aan te vallen in Turkije.

en nu heb ik +/- 20 beurten met een tekort aan familieleden gezeten, en 5 beurten later zit mijn hoofdstad bijna vol :s

Profiel  

esvee78
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 06 jan 2006, 19:08 
Elite

El Gore schreef:

Die diplomaten :fuck:

Ik heb in mijn vorig spel tientallen keren de vraag van de Grieken gehad om vrede te sluiten maar ik moest Syracuse, Croton en Tarentum terug geven. Ik had die steden al 30-40 jaar in mijn bezit.
Idd, fucking diplomats

En die assasins zijn ook geen zak meer waard... Kosten veel geld en vermoorden niemand meer :fuck:

Profiel  

El Gore
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 06 jan 2006, 19:23 
Veteraan

esvee78 schreef:
Idd, fucking diplomats

En die assasins zijn ook geen zak meer waard... Kosten veel geld en vermoorden niemand meer :fuck:

Mijn spion wordt uit iedere stad gesmeten en elk schip haalt een nederlaag. Met nederlaag bedoel ik zinken. Niet normaal, het is 50-50 als ik aanval. Resultaat: crushing defeat en boot weg. :lol:

Enfin, ik ga nog een paar dingetjes in de Metropolis mod testen en dan terug op RTR 6.3 overschakelen.

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 582 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur