Het is nu 23 apr 2018, 23:50

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 10 berichten ] 
Auteur Bericht
Zarate
 Berichttitel: Pre-internet muziek ontdekken en collecten.
BerichtGeplaatst: 03 jun 2013, 00:48 
Wereldster

*Meeste info moest je uit papieren magazines proberen halen. Rifraf draaide toen ook betere tijden, Humo was eveneens muziekgerichter dan nu.
*Naar specifieke radioprogramma's luisteren om nieuwe bands te ontdekken. Dikke bummer als je de bandnaam effe ontging en dan maar wachten tot de volgende keer.
*Bands zelf aanschrijven, eerst wat liggen slijmen om sfeer goed te brengen om uiteindelijk hun cd te vragen.
*In de tekstboekjes alle bands uit de thankslist noteren en proberen te checken alsook de bandshirts die de bandleden dragen.
*In al redelijk alternatieve winkels nog alternatievere releases dingen bestellen, te horen krijgen dat het weken kan duren en elke week er tevergeefs es gaan staan.
*Op de trein tegenover iemand zitten met een shirt met soortgelijke smaak, elkaar wat zitten aanstaren om dan toch in conversatie te geraken.
*In cd-winkels zelf altijd eens luisteren vooraleer een cd te kopen en niet zeker zijn. Zo'n headphones lijk in Fnac bestond amper, meestal zat er niets anders op dan de ganse winkel te laten meegenieten.
*Naar de bank gaan om 200Bfr. in dollars om te wisselen, versturen met een paar postzegels om alsnog die release bij het label zelf in bezit te krijgen. Zo ook bij de meeste mailorders gewoon betalen met cash geld in enveloppe of eurocheck.
.....

Nu ? De jeugd ? Met een app een nummerke downloaden op hun iphone in 10 seconden.

Profiel  

randdebieltje
 Berichttitel: Re: Pre-internet muziek ontdekken en collecten.
BerichtGeplaatst: 03 jun 2013, 08:11 
Opperforumzombie

cassettekes zitten uitwisselen op school!

Profiel  

Tim H.
BerichtGeplaatst: 03 jun 2013, 12:19 
Belofte

en cassetjes opnemen van de radio....

Ik luisterde indertijd naar een programma op Nederland..Waar ze een djmix hadden van ik dacht bijna 60min...

_-_-_-_-_-_-_-_-_

I scream, you scream, we all scream for icecream...

"Better to be ugly and look at good looking people than be good looking and look at ugly people all day" - Karl Pilkington

Profiel  

westelboy
BerichtGeplaatst: 03 jun 2013, 14:08 
Belofte

Ik nam vaak De Afrekening op. Toen nog op zondagochtend met Stefan Ackermans of sporadisch zelfs Hans Otten. Daar luisterde ik dan de rest van de week regelmatig naar. De Afrekening verscheen toen trouwens op Teletext. Ik schreef die dan wekelijks over in een schriftje.. Het pre-internettijdperk: nu lijkt dat precies de Middeleeuwen.. :crazy:

Profiel  

cardees
BerichtGeplaatst: 03 jun 2013, 14:34 
Elite

westelboy schreef:
Het pre-internettijdperk: nu lijkt dat precies de Middeleeuwen.. :crazy:

toen mijn zoon kleiner was vroeg die eens ernstig aan mij : "zeg papa, toen jullie klein waren en nog in grotten leefden, met wat speelden jullie dan ?"

(zou kunnen dat ik dat hier al eens gezet heb, mijn geheugen ...)

maar ik wil maar zeggen : alles voor 1998 lijkt nu idd de middeleeuwen

Profiel  

randdebieltje
BerichtGeplaatst: 03 jun 2013, 14:36 
Opperforumzombie

wat ik ook regelmatig deed was dj''s lastigvallen op feestjes als ik es iets hoorde dat ik niet kende en toevallig ok was. Die mensen waren meestal zo blij als iets

Profiel  

cardees
BerichtGeplaatst: 03 jun 2013, 14:39 
Elite

ik heb op zolder trouwens nog massa's cassetjes met allemaal opnames van de laatavondprogramma's van Stubru en de VPRO (tot diep in de jaren 90)

Profiel  

westelboy
BerichtGeplaatst: 03 jun 2013, 14:53 
Belofte

cardees schreef:
ik heb op zolder trouwens nog massa's cassetjes met allemaal opnames van de laatavondprogramma's van Stubru en de VPRO (tot diep in de jaren 90)

Heb er bij mijn ouders in de kelder ook nog vééél liggen. Helaas geen cassettespeler meer..

In de zomer was Studio Brussel ook interessant. Dan had je 's avonds altijd 'De zomer van..'. 3u aan een stuk goeie muziek, waarvan het laatste half uur een live-optreden van één of andere band. Zo herinner ik me Kula Shaker, Blur, The Cure, Radiohead, etc. De hoogdagen van de britpop zeg maar. Meestal opnames vanop Glastonbury.. Die ga ik toch nog trachten terug te vinden.

Ik demonstreerde onlangs mijn platenspeler aan het dochtertje van een vriendin. Ze schrok, toen ik de plaat omdraaide, dat er aan de achterzijde van de LP ook muziek stond. Bij haar cd's van K3 lukte dit niet..

Profiel  

Zarate
BerichtGeplaatst: 03 jun 2013, 15:27 
Wereldster

westelboy schreef:
Ik nam vaak De Afrekening op. Toen nog op zondagochtend met Stefan Ackermans of sporadisch zelfs Hans Otten. Daar luisterde ik dan de rest van de week regelmatig naar. De Afrekening verscheen toen trouwens op Teletext. Ik schreef die dan wekelijks over in een schriftje.. Het pre-internettijdperk: nu lijkt dat precies de Middeleeuwen.. :crazy:

Ik luisterde steevast naar Metalopolis. Dat was op donderdag en op dinsdag verscheen al de volledige setlist in Humo. Ik weet niet waarvoor enthoesiaster, Metalopolis zelf of toen ik in de gazettenwinkel stond voor die Humo.

Profiel  

Zarate
BerichtGeplaatst: 03 jun 2013, 15:31 
Wereldster

westelboy schreef:

In de zomer was Studio Brussel ook interessant. Dan had je 's avonds altijd 'De zomer van..'. 3u aan een stuk goeie muziek, waarvan het laatste half uur een live-optreden van één of andere band. Zo herinner ik me Kula Shaker, Blur, The Cure, Radiohead, etc. De hoogdagen van de britpop zeg maar. Meestal opnames vanop Glastonbury.. Die ga ik toch nog trachten terug te vinden.

Was dus ook o.a. eens met Green On Red.
Om 10u moeten gaan slapen, koptelefoon op houden en rond 12 uur wakker worden met Sweet Child van GnR, nice.

De tijden dat Pinkpop nog werd uitgezonden op den Holland. Er was eens een editie met Smashing Pumpkins, Levellers, RATM en Soul Asylum. Ik nam die optredens dan op op video, vervolgens zette ik de gettoblaster er zo dicht mogelijk tegen, volume van tv luid en zo overnemen op cassette. :lol:

Ik nam ook De Afrekening op. Nu flarden van Kurt Cobain en Nirvana die met hun Rape Me niet in Amerika mochten spelen.
Smashing Pumpkins die als onbekende band dé sensatie zijn op Pukkelpop enzovoort.

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 10 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur