Het is nu 18 jan 2018, 20:14

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 490 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 13  Volgende
Auteur Bericht
shagrath
 Berichttitel: Andere metal (niet-black)
BerichtGeplaatst: 26 jul 2010, 22:08 
Wereldster

Omdat er ook nog andere metalgenres bestaan en nieuws daarover in het 'nieuws uit de muziekwereld' topic niet echt past eigenlijk :D

Dus hierbij:

Citaat:
HAIL OF BULLETS Completes Recording Second Album - July 26, 2010

HAIL OF BULLETS — the Dutch death metal band featuring GOREFEST drummer Ed Warby, THANATOS guitarists Stephan Gebédi and Paul Baayens, former PESTILENCE/ASPHYX singer Martin Van Drunen and former HOUWITSER bass player Theo van Eekelen — has completed work on its as-yet-untitled second full-length album for an October 12 release via Metal Blade Records (one day earlier internationally). The group recorded 11 songs plus an intro for the CD, which, like its predecessor, was produced by Ed Warby was mixed by Swedish producer/multi-instrumentalist Dan Swanö (EDGE OF SANITY, BLOODBATH, NIGHTINGALE). The limited-edition version of the album will be made available as a digibook, including a bonus DVD.

Comments Warby: "I don't think I've ever worked this hard on anything in my entire life, but it sure has paid off!

"Although 'Of Frost And War' is a tough act to follow, my ringing ears tell me we've succeeded in besting it on every level: songs, playing, production…

"At the moment Dan Swanö is putting the final touches on a mix that could squash a tank, and then it's off to the pressing plant!

"All the main ingredients of our blood 'n' guts style death metal have remained intact and I honestly can't imagine anyone that liked our previous work is going to be the least bit disappointed, on the contrary!"

Er zijn de laatste tijd maar weinig death metal bands die me kunnen boeien, vooral de hordes 'nieuwe' dm bands vind ik vaak als 1 pot nat klinken, maar HoB is een uitzondering. Lekker lompe old school death metal zonder veel omwegen. Ik kijk uit naar dit album!

Profiel  

marcel
 Berichttitel: Re: Andere metal (niet-black)
BerichtGeplaatst: 26 jul 2010, 22:41 
Veteraan

kunt ge niet gewoon één groot metal-thread starten, waar ge dan óók black etc in steekt?

Profiel  

Zarate
BerichtGeplaatst: 26 jul 2010, 23:04 
Wereldster

shagrath schreef:
Omdat er ook nog andere metalgenres bestaan en nieuws daarover in het 'nieuws uit de muziekwereld' topic niet echt past eigenlijk :D

Dus hierbij:

Citaat:

HAIL OF BULLETS — the Dutch death metal band featuring GOREFEST drummer Ed Warby, THANATOS guitarists Stephan Gebédi and Paul Baayens, former PESTILENCE/ASPHYX singer Martin Van Drunen and former HOUWITSER bass player Theo van Eekelen — has completed work on its as-yet-untitled second full-length album for an October 12 release via Metal Blade Records (one day earlier internationally). The group recorded 11 songs plus an intro for the CD, which, like its predecessor, was produced by Ed Warby was mixed by Swedish producer/multi-instrumentalist Dan Swanö (EDGE OF SANITY, BLOODBATH, NIGHTINGALE). The limited-edition version of the album will be made available as a digibook, including a bonus DVD.

Comments Warby: "I don't think I've ever worked this hard on anything in my entire life, but it sure has paid off!

"Although 'Of Frost And War' is a tough act to follow, my ringing ears tell me we've succeeded in besting it on every level: songs, playing, production…

"At the moment Dan Swanö is putting the final touches on a mix that could squash a tank, and then it's off to the pressing plant!

"All the main ingredients of our blood 'n' guts style death metal have remained intact and I honestly can't imagine anyone that liked our previous work is going to be the least bit disappointed, on the contrary!"

Er zijn de laatste tijd maar weinig death metal bands die me kunnen boeien, vooral de hordes 'nieuwe' dm bands vind ik vaak als 1 pot nat klinken, maar HoB is een uitzondering. Lekker lompe old school death metal zonder veel omwegen. Ik kijk uit naar dit album!

Die eerste schijf vond ik ook wel vet, zoals te verwachten wat invloeden van Asphyx, ook wat Entombed.
En die schuurstem van Martin Van Drunen maakt het helemaal af. :worship:

Wat vind je trouwens van Bloodbath, vind ik ook nog wel goeie DM.

Profiel  

Zarate
BerichtGeplaatst: 26 jul 2010, 23:05 
Wereldster

marcel schreef:
kunt ge niet gewoon één groot metal-thread starten, waar ge dan óók black etc in steekt?

Nee.

Profiel  

bobby ewing
BerichtGeplaatst: 27 jul 2010, 08:00 
Belofte

Zarate schreef:
marcel schreef:

Nee.

:lol: (y)

Profiel  

cardees
BerichtGeplaatst: 27 jul 2010, 10:20 
Elite

Zarate schreef:
marcel schreef:

Nee.

hehe goeie reply

metal ... ik kan al vele jaren niet meer mee en toch is dat het genre dat me het nauwst aan het hart ligt, omdat ik er mee ben opgegroeid

Maar eigenlijk ken ik zo goed als geen enkele band van na 1986. Behalve de generatie van Sepultura, Machine Head en Type O Negative en die nu-metalbands van half jaren 90

Profiel  

shagrath
BerichtGeplaatst: 27 jul 2010, 17:27 
Wereldster

Zarate schreef:
shagrath schreef:

Dus hierbij:

Citaat:

Die eerste schijf vond ik ook wel vet, zoals te verwachten wat invloeden van Asphyx, ook wat Entombed.
En die schuurstem van Martin Van Drunen maakt het helemaal af. :worship:

Wat vind je trouwens van Bloodbath, vind ik ook nog wel goeie DM.

Bloodbath is zeer genietbaar ja, toch op cd dan. Stukje van gezien op Graspop en dat was me een redelijke aanfluiting. Vooral Akerfeldt's 'droge humor' past totaal niet bij zo'n band. Muzikaal viel het live dan ook nog eens tegen. Jammer.

Profiel  

cardees
BerichtGeplaatst: 27 jul 2010, 17:38 
Elite

Afbeelding

dit ziet er mij anders een ongelofelijk coole band uit ... het is alsof ze op wandel zijn en een wespennest tegenkomen ... dude links en dude rechts denken het op te lossen door een metalpose aan te nemen maar de kerel met het geweer zal het natuurlijk oplossen ... hij gaat de wespen neerschieten !

Het kalf bovenaan vindt zichzelf beter en vindt het piratenimago van de anderen maar niks, gaat voor een iets meer mysterieuze look. Het zal geen weken meer duren of hij wordt ontslagen en vervangen door een Dick Turpin-lookalike

Profiel  

shagrath
BerichtGeplaatst: 27 jul 2010, 18:04 
Wereldster

Arcturus zeker? Was wel okay bij momenten, maar vond het niet zo bijzonder.

Gigantisch foute foto wel idd :D

Profiel  

El Gore
BerichtGeplaatst: 27 jul 2010, 19:58 
Veteraan

cardees schreef:
hehe goeie reply

metal ... ik kan al vele jaren niet meer mee en toch is dat het genre dat me het nauwst aan het hart ligt, omdat ik er mee ben opgegroeid

Maar eigenlijk ken ik zo goed als geen enkele band van na 1986. Behalve de generatie van Sepultura, Machine Head en Type O Negative en die nu-metalbands van half jaren 90

De jaren 1984-1994 zijn nochtans schitterende jaren voor metal. Alles is dan ontploft en sindsdien is alle extreme metal wel terug te brengen tot die jaren. Ik wou dat ik toen opgegroeid was. :(

Profiel  

shagrath
BerichtGeplaatst: 27 jul 2010, 22:29 
Wereldster

Iets voor Cardees? Ik ben alvast benieuwd :smoke:

Citaat:
VOLBEAT: 'Beyond Hell/Above Heaven' Track Listing, Artwork Unveiled - July 27, 2010

Danish metal rock 'n' rollers VOLBEAT will release their fourth album, "Beyond Hell/Above Heaven", in Germany on September 10 and in most parts of Europe on September 13 via Vertigo/Universal. The CD was once again recorded at Hansen Studios in Ribe, Denmark with producer Jacob Hansen. The cover artwork was created by illustrator Karsten Wrysand and can be viewed below.

Commented the band: "It's been a long process, but damn well worth it. The artwork for 'Beyond Hell/Above Heaven' is done and we're absolutely very proud of it."

"Beyond Hell/Above Heaven" track listing:

01. The Mirror And The Ripper
02. Heaven Nor Hell
03. Who They Are
04. Fallen
05. A Better Believer
06. 7 Shots
07. A New Day
08. 16 Dollars
09. A Warrior's Call
10. Magic Zone
11. Evelyn
12. Being 1
13. Thanks

"Beyond Hell/Above Heaven" features guest appearances by MERCYFUL FATE guitarist Michael Denner, NAPALM DEATH's Mark "Barney" Greenway and KREATOR's Mille Petrozza. Additionally, Jacob Oelund of the Copenhagen rockabilly outfit TAGGY TONES and songwriter Hanrik Hall swung by the studio to lay down some seriously swinging double bass and harmonica.

Afbeelding

Profiel  

bobby ewing
BerichtGeplaatst: 28 jul 2010, 10:01 
Belofte

Volbeat :worship:

Profiel  

cardees
BerichtGeplaatst: 28 jul 2010, 11:31 
Elite

ja ! Volbeat vind ik goed en heb ik zelfs leren kennen dankzij iemand hier !

ik wou nog een old school appreciation-post typen maar luiheid houdt mij tegen
het was alleszins enorm plezant om dat van dichtbij mee te maken begin jaren 80, iedere nieuwe LP was een avontuur (alleen al de hoezen van pakweg Tygers of Pan Tang !!)

Profiel  

shagrath
BerichtGeplaatst: 28 jul 2010, 17:38 
Wereldster

Volbeat is cool ja. Heb ze leren kennen ten tijde van de release van Rock The Rebel/Metal The Devil, meteen daarna hun debuut binnengehaald en 2 jaar geleden kwam dan Guitar Gangsters... Alledrie gave platen, al hoop ik dat de nieuwe weer iets meer 'metal' georiënteerd zal zijn. Maar anyway, ik verwacht sowieso een gave plaat :smoke:

Profiel  

El Gore
BerichtGeplaatst: 28 jul 2010, 21:28 
Veteraan

Eén van mijn favoriete Death metal nummers:

Link

Eindsample is heel bekend maar ik kan er geen naam van een componist opplakken.

Mijn nummer 1:

Link

Eén brok energie! :elgore:

Hiermee weet cardees ook weer dat er halfweg de jaren 90 meer was dan nu metal. :green:

Profiel  

Zarate
BerichtGeplaatst: 28 jul 2010, 22:22 
Wereldster

Dat eerste klinkt nog wel ruig, al kende ik het niet.

Cryptopsy, daar vind ik weinig aan, te technisch. Voor mij moet DM brutaal of melodieus zijn.
Vandaag nog naar de eerste van Suffocation geluisterd, wat een zieke plaat toch. :D
Van de nieuwe generatie vind ik vooral Misery Index goed.

Profiel  

shagrath
BerichtGeplaatst: 28 jul 2010, 22:46 
Wereldster

Voor mij is er eigenlijk maar 1 death metal band die er altijd blijft bovenuit steken en dat is Nile. Kan voor mij niks tegen op. Ook 1 van de weinige 'technische' bands die me kunnen boeien, door de combinatie van ongelooflijke snelheid, sfeer en bruutheid. In datzelfde opzicht vind ik Fleshgod Apocalypse ook heel goed.

Profiel  

El Gore
BerichtGeplaatst: 28 jul 2010, 22:57 
Veteraan

Ik heb geen verstand van muziek dus of nu iets technisch of niet is, maakt mij weinig uit. Enfin, ik hoor eigenlijk maar weinig verschil tussen Cryptopsy (Lord Worm-periode), Nile en Suffocation op technisch gebied. Het is bij mij, zeker bij death metal, meer het buikgevoel.

Profiel  

Zarate
BerichtGeplaatst: 28 jul 2010, 23:14 
Wereldster

Bij technische bands als Cryptopsy heb ik altijd het gevoel dat ze technisch spelen, juist om technisch te spelen. Het verschil met bvb. een Suffocation hoor ik wel, bij Cryptopsy heb je bvb. veel meer tempowisselingen. Je moet daar voor zijn of niet.

Profiel  

bobby ewing
BerichtGeplaatst: 29 jul 2010, 08:27 
Belofte

Ik luister al een paar maand naar Kinkaardschok (http://www.kinkfm.com/kinkaardschok/)

Op Delicast.com staan nog een paar metal stations, iemand nog tips ?

Profiel  

shagrath
BerichtGeplaatst: 29 jul 2010, 17:51 
Wereldster

Pfoeh geen idee, luister nooit naar online radio's, laat staan gewone radio. Enkel naar Het Vagevuur op Scorpio, programma van Wim van Metalzone Leuven. Valt hier te herbeluisteren: http://www.metalforlife.be/vagevuur.htm

Profiel  

El Gore
BerichtGeplaatst: 29 jul 2010, 19:15 
Veteraan

Zarate schreef:
Bij technische bands als Cryptopsy heb ik altijd het gevoel dat ze technisch spelen, juist om technisch te spelen. Het verschil met bvb. een Suffocation hoor ik wel, bij Cryptopsy heb je bvb. veel meer tempowisselingen. Je moet daar voor zijn of niet.

Ik veronderstel dat je het toch over de latere Cryptopsy hebt. Op None So Vile is het toch ook bruut?

Soit, te weinig samples in een muziek topic :whistle:

Ideaal om het ongedierte uit je huis te jagen:

Link

Deze was, op Nile en Vader misschien na, één van de beste Death groepen die ik live heb gezien. Zotte Mexicanen. :banana:

Link

Profiel  

Zarate
BerichtGeplaatst: 29 jul 2010, 20:01 
Wereldster

Van Cryptopsy heb ik "Blasphemy Made Flesh", de voorganger van "None So Vile" en die vind ik niet echt super, teveel gepingel. Het fragment dat je daar gepost hebt, vind ik wel beter moet ik zeggen.

Devourment en Disgorge zijn mij ook onbekend, redelijk cult neem ik aan ?
Wat gewone DM betreft, hou ik het vooral bij de klassiekers : Morbid Angel, Bolt Thrower, Sinister, Benediction, Napalm Death, Death,....

Profiel  

Zarate
BerichtGeplaatst: 29 jul 2010, 20:10 
Wereldster

Soit, om wat tegengewicht te geven tegen al dat brutaal geweld, wat melodieuze DM.

Amorphis moet voor mij zowat de overgang van gewone metal naar het ruigere werk geweest zijn.
Die death grunt en zware gitaren, gecombineerd met keyboards en melodie. Af en toe doet het zelfs wat Oosters aan. :D

Link

Naar analogie met de "New Wave Of British Heavy Metal" uit de jaren '80 had je nadien in de jaren '90 de "New Wave Of Swedisch Death Metal", waarvan Dissection zowat de grondlegger geweest moet zijn. De navolgers en klonen schoten als paddestoelen uit de grond. Voor mij waren de beteren Sacramentum, Swordmaster, de oude Amon Amarth en deze Naglfar. Hun eerste schijf "Vittra", een echt pareltje. Heerlijk zachte intro om dan volledig los te barsten.

Link

Profiel  

El Gore
BerichtGeplaatst: 29 jul 2010, 21:42 
Veteraan

Haja, melodieuze death ... als het echt moet :green:

Gates Of Ishtar was ook nog zo'n Zweedse groep.

Link

Ook Decameron, die heb ik hier al eens gezet

Link

Maar dat is allemaal randje Black/death. Moet dit hier of in het andere topic? :green:

Profiel  

shagrath
BerichtGeplaatst: 29 jul 2010, 22:38 
Wereldster

Devourment en Disgorge zijn idd wel de moeite. Devourment zie ik volgende maand op Metal Méan en mag me dus blijkbaar aan dit verwachten:

Link

:D

Qua melodic death metal... Hypocrisy dan maar. Dat gaat er altijd goed in :cool:

Profiel  

Zarate
BerichtGeplaatst: 31 jul 2010, 13:26 
Wereldster

Ik ga morgen nog es naar de Lokerse Feesten, vooral om Life Of Agony te zien maar ook Anthrax. Vooral "Sound Of White Noise" en "Stomp" vond ik goed. Een ware schande trouwens dat Papa Roach boven Anthrax op de affiche staat, welke idioot is daar nu mee af gekomen ?
Allez, gisteren nog met een maat over bezig geweest, die zei dat Anthrax thrash metal is. Maar bij thrash denk ik toch vooral aan Destruction of Kreator, da's toch helemaal Anthrax niet ?

Profiel  

cardees
BerichtGeplaatst: 31 jul 2010, 15:51 
Elite

waar is de tijd van Destruction en Kreator
was toen Metallysee al die jonge bands boekte en die bandleden constant in kleine zaaltjes in het Aalsterse rondliepen
Die zanger van Sodom heb ik nog twee keer naar zijnen auto gedragen ... Belgisch bier

Als Kreator en zo in België speelden (ik herinner me Denderhoutem in 1985) dan zaten we daar gewoon mee te babbelen backstage, dat kon allemaal

Ik herinner me ook bands als Warrant, Agent Steel, Living Death, Iron Angel, Overkill ... Enkel Anthrax (in Burst, vlakbij Aalst) hadden toen al wat showbizzstreken

Happy times

over wat Zarate zegt : destijds (1985-1986) was thrash één grote verzamelnaam ... Je had die Deutsche Welle (Destruction, Sodom, ...) en je had al die Amerikaanse (westcoast)bands als Cryptic Slaughter, Hirax, Anthrax, S.O.D., D.R.I., Possessed ... dat was eigenlijk één beweging hoewel al die bands toch verschillende muziekstijlen speelden (vergelijk D.R.I. maar met Possessed)

Zware nostalgische gevoelens toch

Profiel  

cardees
BerichtGeplaatst: 31 jul 2010, 15:54 
Elite

en het wordt tijd dat de L.F. metal boeken ... ik zie enkel voordelen : leuk publiek (vergelijk met die agressieve snuifmongolen gisteren weer bij Wu Tang en Dizzee), veel volk (was de dag met beste voorverkoop !), veel bieromzet ...

Ik weet dat veel managementbureau's uit de USA hun bands veeleer eind juni naar Europa sturen maar als ik mij niet vergis gaat bvb Wacken Open Air rond deze periode door ? Dat wil zeggen dat er elk jaar wel bands zullen beschikbaar zijn ... De metaldag op de LF zal vast en zeker een traditie worden, ik hebben er jaaaaaaaaaren voor gezaagd

Sowieso - tenzij bij sterfgeval - komen Slayer en Motörhead nog wel eens (hoewel die allebei héél graag op Graspop spelen, wat ik versta)

Ik pleit al jaren voor Carcass maar da's erover wellicht

ha ja en ook : Twisted Sister ... Oneindige liefde voor die band die altijd van die sleazy, poppy, punky hardrock maakten maar het in Europa voor zichzelf verkloot hebben door een belachelijk imago aan te meten (met die kleurkes en make-up en zo)

Profiel  

shagrath
BerichtGeplaatst: 01 aug 2010, 00:30 
Wereldster

Slayer... zou er beter mee stoppen. Doodsaaie optredens, elke keer hetzelfde, nul de botten enthousiasme. Ja, strak, allemaal goed en wel... maar voor de rest (n)

Profiel  

Zarate
BerichtGeplaatst: 02 aug 2010, 12:12 
Wereldster

cardees schreef:
waar is de tijd van Destruction en Kreator
was toen Metallysee al die jonge bands boekte en die bandleden constant in kleine zaaltjes in het Aalsterse rondliepen
Die zanger van Sodom heb ik nog twee keer naar zijnen auto gedragen ... Belgisch bier

Als Kreator en zo in België speelden (ik herinner me Denderhoutem in 1985) dan zaten we daar gewoon mee te babbelen backstage, dat kon allemaal

Ik herinner me ook bands als Warrant, Agent Steel, Living Death, Iron Angel, Overkill ... Enkel Anthrax (in Burst, vlakbij Aalst) hadden toen al wat showbizzstreken

Happy times

over wat Zarate zegt : destijds (1985-1986) was thrash één grote verzamelnaam ... Je had die Deutsche Welle (Destruction, Sodom, ...) en je had al die Amerikaanse (westcoast)bands als Cryptic Slaughter, Hirax, Anthrax, S.O.D., D.R.I., Possessed ... dat was eigenlijk één beweging hoewel al die bands toch verschillende muziekstijlen speelden (vergelijk D.R.I. maar met Possessed)

Zware nostalgische gevoelens toch

In welke zalen in Aalst was dat dan ? Toch niet 't Koerken ? :D

Kreator vind ik best wel nog goed. En ja, zoals je het uitlegt, is thrash even veelzeggend als "crossover" of "emo". :D De nieuwe Metallica en Slayer worden ook thrash genoemd, denk ik nu aan.

Profiel  

Zarate
BerichtGeplaatst: 02 aug 2010, 12:13 
Wereldster

cardees schreef:
en het wordt tijd dat de L.F. metal boeken ... ik zie enkel voordelen : leuk publiek (vergelijk met die agressieve snuifmongolen gisteren weer bij Wu Tang en Dizzee), veel volk (was de dag met beste voorverkoop !), veel bieromzet ...

Ik weet dat veel managementbureau's uit de USA hun bands veeleer eind juni naar Europa sturen maar als ik mij niet vergis gaat bvb Wacken Open Air rond deze periode door ? Dat wil zeggen dat er elk jaar wel bands zullen beschikbaar zijn ... De metaldag op de LF zal vast en zeker een traditie worden, ik hebben er jaaaaaaaaaren voor gezaagd

Sowieso - tenzij bij sterfgeval - komen Slayer en Motörhead nog wel eens (hoewel die allebei héél graag op Graspop spelen, wat ik versta)

Ik pleit al jaren voor Carcass maar da's erover wellicht

ha ja en ook : Twisted Sister ... Oneindige liefde voor die band die altijd van die sleazy, poppy, punky hardrock maakten maar het in Europa voor zichzelf verkloot hebben door een belachelijk imago aan te meten (met die kleurkes en make-up en zo)

Carcass op de Lokerse Feesten, laat het uit aub. Die mannen zijn nie alleen al over datum, het doorsnee publiek van de LF zal er toch niks van snappen. :D

Profiel  

Zarate
BerichtGeplaatst: 02 aug 2010, 13:13 
Wereldster

Beste metalriff ooit.

Link

Profiel  

cardees
BerichtGeplaatst: 02 aug 2010, 13:25 
Elite

Zarate schreef:

In welke zalen in Aalst was dat dan ? Toch niet 't Koerken ? :D

Kreator vind ik best wel nog goed. En ja, zoals je het uitlegt, is thrash even veelzeggend als "crossover" of "emo". :D De nieuwe Metallica en Slayer worden ook thrash genoemd, denk ik nu aan.

ik weet het niet meer, ik herinner Denderhoutem, Burst en één of andere kathollieke zaal in Aalst, de dag na de Bende van Nijvel aldaar. Na het optreden gendarmes met geweer en zo, was bijzonder indrukwekkend. Ik denk dat daar Living Death headliner was
Ik herinner me ook een zaal in Zottegem waar ik oa Helloween na hun eerste EP heb gezien (zaal ATC ?)

Profiel  

shagrath
BerichtGeplaatst: 02 aug 2010, 17:29 
Wereldster

Nu het toch onder meer over Sodom ging:

Citaat:
SODOM: New Album Title, Release Date Revealed - Aug. 2, 2010

Veteran German thrashers SODOM have set "In War And Pieces" as the title of their new album, due on November 22, 2010 via SPV/Steamhammer. The CD is being produced by Waldemar Sorychta, who has previously worked with TIAMAT, MOONSPELL, LACUNA COIL and SENTENCED, among many others. SODOM bassist/vocalist Thomas "Angelripper" Such recently stated about the group's new material, "There has never been a SODOM album which is so wide-ranged, as powerful and as typically SODOM as this one."

En Carcass, nee hoeft niet. Was maar een slappe bedoening op Graspop.

Profiel  

cardees
BerichtGeplaatst: 02 aug 2010, 17:34 
Elite

haha ja Tom heette die kerel van Sodom
zo nen dronkaard ... en lelijk ! En toch altijd dezelfde twee schone wijven rond hem

die gasten van Kreator zetten destijds hun handtekening op mijn mouwloze jeansvestje en die zanger zette er iets op om te lachen met Sodom, helaas weet ik niet meer wat maar het was een persiflage op In The Sign of Evil, de titel van hun toenmalige en in mijn ogen sensationele EP

Profiel  

shagrath
BerichtGeplaatst: 08 aug 2010, 23:26 
Wereldster

Citaat:
Behemoth - Nergal Diagnosed With A Serious Illness

Earlier today Behemoth frontman Adam Darski, aka Nergal, was brought to the hospital in Gdansk, Poland. He was diagnosed with a serious illness, the nature of which hasn't yet been revealed. He was admitted to the hematology ward, which indicates a blood disorder of some sort. Understandably, Behemoth had to cancel all the upcoming shows this year.

In a statement on the band's website, Nergal wrote the following (translated by Google): "I do not want to bore you with details, but I can no longer hide the fact that I am seriously ill and waiting for my multi-stage treatment, which can take up to several months. Thus, we cancel the coming summer festivals, the tour of Russia and the Baltic States planned for September and October, and the November tour of the USA.

I know that this is not the best news for you, but health is important. I've got a rather difficult period, and a lot of work, but steel becomes hardened in the fire, isn't it? You know me, so that you know that I'll get out of this stronger than ever. Then all the concerts also will go ahead as plan. At this time, I feel good, my head is focused to fight the disease, everything is under control by professionals. I have with me the most wonderful and loving woman, family, team, managers and people from publishing companies who are doing everything to support me. I do not ask you for more than just a little bit of patience. I would add that the fact that in the near future we will not be touring does not mean that Behemoth gets into hibernation. We have a lot to offer you in the coming months, Behemoth will work on many other fronts."

More news as we get it.

Klinkt niet al te best...

Profiel  

shagrath
BerichtGeplaatst: 09 aug 2010, 17:24 
Wereldster

Citaat:
HAIL OF BULLETS: New Album Title, Cover Artwork Unveiled - Aug. 8, 2010

HAIL OF BULLETS — the Dutch death metal band featuring GOREFEST drummer Ed Warby, THANATOS guitarists Stephan Gebédi and Paul Baayens, former PESTILENCE/ASPHYX singer Martin Van Drunen and former HOUWITSER bass player Theo van Eekelen — has set "On Divine Winds" as the title of its second full-length album, due in North America on October 12 via Metal Blade Records (one day earlier internationally). The group recorded 11 songs plus an intro for the CD, which, like its predecessor, was produced by Ed Warby was mixed by Swedish producer/multi-instrumentalist Dan Swanö (EDGE OF SANITY, BLOODBATH, NIGHTINGALE). The limited-edition version of the album will be made available as a digibook, including a bonus DVD.

Afbeelding

Profiel  

shagrath
BerichtGeplaatst: 10 aug 2010, 18:15 
Wereldster

Citaat:
TRIPTYKON To Release 'Shatter' EP - Aug. 10, 2010

TRIPTYKON, the group formed by former HELLHAMMER/CELTIC FROST singer, guitarist, and main songwriter Tom Gabriel Warrior, will follow its highly acclaimed debut album, "Eparistera Daimones", with the release of "Shatter", an all-new five-track EP, on October 25 (Europe) and October 26 (North America).

At a playing time of approximately 28 minutes, "Shatter" will consist almost entirely of previously unreleased music.

The EP's track listing is as follows:

01. Shatter
02. I Am The Twilight
03. Crucifixus

(Recorded during the "Eparistera Daimones" album sessions in 2009. "Crucifixus" appears in a newly mixed and mastered version.)

04. Circle Of The Tyrants (live)
05. Dethroned Emperor (live)

(Cover versions of CELTIC FROST songs, recorded live during TRIPTYKON's headliner performance at the Roadburn Festival in Tilburg, The Netherlands, on April 16, 2010. "Dethroned Emperor" features guest lead vocals by Nocturno Culto of DARKTHRONE/SARKE.)

TRIPTYKON's "Shatter" EP will be available through Century Media Records (under license from Prowling Death Records Ltd.) as CD, digital download, and 12" vinyl (at 33? rpm). The EP will further contain the lyrics to all songs as well as detailed liner notes and credits.

Profiel  

El Gore
BerichtGeplaatst: 18 aug 2010, 19:22 
Veteraan

Zarate schreef:
Naar analogie met de "New Wave Of British Heavy Metal" uit de jaren '80 had je nadien in de jaren '90 de "New Wave Of Swedisch Death Metal", waarvan Dissection zowat de grondlegger geweest moet zijn. De navolgers en klonen schoten als paddestoelen uit de grond. Voor mij waren de beteren Sacramentum, Swordmaster, de oude Amon Amarth en deze Naglfar. Hun eerste schijf "Vittra", een echt pareltje. Heerlijk zachte intro om dan volledig los te barsten.

Vorig jaar heb ik nog twee goeie Zweeds death metal compilaties gehoord:

VA - Swedish Death metal

CD 1
01 - Mefisto - Betroyed Truth
02 - Obscurity - Demented
03 - Corpse - Rise Again
04 - Merciless - Souls Of The Dead
05 - Morbid - Wings Of Funeral
06 - Nihilist - Abnormally Deceased
07 - Putrefaction - Putrefaction Remains
08 - Carnage - Torn Apart
09 - Therion - Megalomania
10 - Carbonized - Final Chapter
11 - Expulsion - Darkside
12 - Grave - Brutally Deceased
13 - Sorcery - Descend To The Ashes
14 - Tribulation - Irrevocabile Act
15 - Afflicted Convulsion - Consumed In Flames
16 - Dismember - Dismembered
17 - Desultory - The Chill Within
18 - Grotesque - Submit To Death

CD 2
01 - Entombed - But Life Goes On
02 - Nirvana 2002 - Mourning
03 - General Surgery - Slithering Maceration Of Ulcerous Facial Tissue
04 - Dismember - Override Of The Overture
05 - Grave - Into The Grave
06 - Unleashed - Before The Creation
07 - Tiamat - Ancient Entity
08 - Carbonized - Recarbonized
09 - At The Gates - City Of Screaming Statues
10 - Liers In Wait - Bleeding Shrines Of Stone
11 - Edge Of Sanity - Enigma
12 - Cemetary - Nightmare Lake
13 - Therion - Symphony Of The Dead
14 - Afflicted - Tidings From The Blue Sphere
15 - Marduk - Still Fucking Dead (Here's No Peace)
16 - Dissection - Black Horizons

CD 3
01 - Evocation - Through The Darkened
02 - Seance - Reincarnage
03 - Toxaemia - Beyond The Realm
04 - Furbowl - Shark Heaven
05 - Suffer - Human Flesh
06 - Traumatic - A Perfect Night To Masturbate
07 - Macrodex - Necrophilicide
08 - House Of Usher - Rather Black
09 - Crypt Of Kerberos - The Ancient War
10 - Eternal Darkness - Psychopath
11 - Interment - Morbid Death
12 - Uncanny - Transportation To The Uncanny
13 - S.G.R. - Die In Agony
14 - Sarcasm - In Hate...
15 - Crematory - Enshrouded (In The River Of Eternity)
16 - Necrony - Under The Black Soil
17 - Repugnant - Spawn Of Pure Malevolence
18 - Katalysator - Mass Genocide Ritual

En een bootleg, denk ik, genaamd Swedish Death Metal Demos, 3 cd's met demo's van 1987-1991 van Morbid, Nihilist, Treblinka, Dismember, Grave, Grotesque, Entombed en Nirvana 2002.

Allemaal old school :elgore:

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 490 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 13  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur