Het is nu 23 apr 2018, 23:50

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 359 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9  Volgende
Auteur Bericht
Samslam
 Berichttitel: Re: CD TIPS
BerichtGeplaatst: 22 feb 2010, 23:32 
Gold Member

Stevig meeslepend spul, doet me qua sfeerschepping aan Skinny Puppy denken.
Aan de recensies te zien hier en daar zal dat ook wel op een zomerfestival belanden vermoed ik.

Profiel  

randdebieltje
BerichtGeplaatst: 23 feb 2010, 07:41 
Opperforumzombie

Samslam schreef:
Stevig meeslepend spul, doet me qua sfeerschepping aan Skinny Puppy denken.
Aan de recensies te zien hier en daar zal dat ook wel op een zomerfestival belanden vermoed ik.

Ik weet niet of je het hele album al hebt gehoord, maar elk nummer is wel totaal anders dan de anderen, dit nummer heeft inderdaad iets industrial/EBM ig, al denk ik hier eerder aan einsturzende neubauten (ende neu vooral) dan aan skinny puppy, maar één van hun nummers doen me denken aan the dodo's, een ander heeft dan een opvallend rap-achtige beat, maar dan wel met stevige muziek erbovenop, het openingsnummer is dan weer serieel klassiek....heel bevreemdend allemaal

Profiel  

cardees
BerichtGeplaatst: 06 maart 2010, 11:18 
Elite

nog wat goeie CD's in 2010
(dit is puur persoonlijke mening, feel free om de CD's of bands kut te vinden)

Turbo Fruits : Echo Kid ... ook in Europa uit, de beste In The Red-plaat die niet op In The Red is uitgekomen. Hits ? Allemaal ... maar vooral 'Naked with you', 'Sober is my new high', 'Hold me', 'Get up get on down' ... Fenomenale garage/punkplaat !

Jason Falkner : I'm OK you're OK ... beetje vreemd want deze plaat dateert eigenlijk van 2007 maar komt nu pas uit hier. De man van The Three O'Clock (check de jaren 80, je komt ze daar nog wel ergens tegen) schudt hier echter een meesterwerk uit zijn mouwen waar ik na een luisterbeurt of 5 helemaal aan verslaafd ben. De invloeden zijn Amerikaanse powerpop à la 1978 (The Rubinoos, Cheap Trick, Off Broadway, ... en die vele andere briljante doch vergeten bands) en Britpop. Beste nummers zijn, voor mij dan, 'This Time', 'NYC', 'The Knew', 'Stephanie tells me', 'Amondah', 'Runaway' (geen cover van de Bon Jovi-classic uiteraard), 'Contact' ...

***1/2

Yeasayer : Odd Blood ... Jawohl, Yeasayer bevestigt. Kant a is vrij poppy, kant b is meer een psychedelische trip, die live werkelijk sensationeel moet zijn. Beste nummers zijn 'Ambling Alp' (track van het jaar ?), 'Madder Red' (met die hoge stemmetjes) en het trage 'I remember'. Topplaat !

Lightspeed Champion : Life is sweet, nice to meet you ... Jawohl, ook de Champion bevestigt. Voor wie houdt van drama en folk à la M.Ward of Bright Eyes. Beste nummer vind ik 'I don't wake up alone'. En ook wel het Clash-disco achtige 'Marlene' is geweldig. Blijft over : nog 13 goeie nummers !

The Flare-Up : Whip em hard, whip em good ... Zweedse garagerock à la Hives maar dan vermengd met een stevige jaren 70-touch. Een plaat vol hits die nooit hits gaan worden

Strange Boys : Be brave ... Yes een nieuwe plaat van één van de beste garagebands ter wereld, The Strange Boys, uiteraard op In The Red. The Boys klinken niet noisy of wild maar laten zich hier vooral beïnvloeden door The Kinks en 'Nuggets'-psychedelica. Hoogtepunt van de plaat ? Het feit dat er heel veel mondharmonica op staat ! En natuurlijk tracks als 'I see', 'Might night', het trage 'Between us' ... En het beste nieuws is : The Strange Boys komen eindelijk naar ons land, naar Domino in de AB !

Johnny Cash : American VI Ain't no grave ... Cash' ultieme testament en alweer een classic wat mij betreft. Luister naar 'Redemption Day', 'I don't hurt anymore', 'Can't help wonder where I'm bound', 'Aloha oe' ... en doe de groeten aan de krop in uw keel !

Built to Spill : There is no Enemy ... hemelse melodieën vs voer voor gitaarfreaks (denk Neil Young). Fantastische comeback van een band die véél te weinig platen maakt

Bear in Heaven : Beast Rest Forth Mouth ... intrigerende CD van een band uit Brooklyn, die qua sfeer wel bij Yeasayer past ! Denk aan een soep van psychedelica, krautrock, electronica én songs (zie bvb het straffe 'Fake out'). Bear in Heaven komt naar Trix in mei, tijd genoeg dus om de plaat te ontdekken en een kaartje te kopen !

Lil Wayne : Rebirth ... wie hiphop met rock vermengt wordt in Europa steevast uitgelachen maar ik vind dat het multitalent Lil Wayne er echt wel mee wegkomt. Nu ja, deze plaat wordt een flop hier maar zal het niet slecht doen in de USA. Jedoch, de hiphoptracks zijn het sterkst. Nog fantastische hiphop : Strong Arm Steady (CD In Search of Stoney Jackson) die werden geproduced door Madlib (CD kwam uit op Stones Throw, nog steeds een toonaangevend label, zie binnenkort ook de nieuwe Guilty Simpson). De beste nrs vind ik persoonlijk die waar Planet Asia op meedoet

Shearwater : The Golden Archipelago ... 11 nummers die van experimenteel naar mooi en dan weer terug evolueren. Geen eenvoudige muziek maar doorbijten loont. Je moet ook wel tegen de zanger zijn vrij hoge stem kunnen, maar de momenten dat hij alle registers opentrekt vind ik het fenomenaal ! Voor fans van bvb Talk Talk

Quasi : American Gong ... jajaja, goeie nieuwe plaat van de indiehelden uit Portland ! De band begint nog puur Sonic Youth met 'Repulsion' of 'Little white Horse' (punk !) en lijkt mij ook interessant voor fans van Built to Spill of Pavement en halverwege de plaat gaat het tempo naar beneden (waardoor fans van Americana ook hun oren moeten openhouden) en eindigt zelfs in de mooie ballad 'Laissez les bon temps rouler'.

Hadouken! : For The Masses ... ach ja het truukje is al véél beter gedaan door The Prodigy of Pendulum maar toch vind ik dit geweldig ! In maart in de Bota !

Freaky Age : Living in Particular Ways. Customs was een Interpol rip-off, maar dan zonder de goeie songs. Freaky Age is een Strokes/Arctic Monkeys rip-off maar dan wel uitstekende songs ! Beste nummer is 'Hard to believe' (pure Strokes) of 'Towns don't sleep' (nog méér pure Strokes).

Blood Red Shoes : Fire like this ... maakt net iets minder indruk dan hun debuut en behalve het geweldige 'Keeping it close' staan er weinig échte uitschieters op maar dit is dan ook een plaat die je in één ruk moet beluisteren en als één geheel moet beschouwen.

Twijfelgeval : de nieuwe Massive Attack, ik tel 4 à 5 sterke tracks (waaronder 'Splitting the Atom' met Horace Andy, dat mij héél vaag een beetje aan 'Awful Day' van The Neon Judgement doet denken, maar zeg het niet voort of het mooie, door Damon Albarn gezongen 'Saturday comes slow' of het nog door Horace Andy gezongen en halverwege openbarstende 'Girl I love you' of het mooie - dat orgel ook ! - 'Atlas Air') ... maar geen topplaat helaas.

Iets minder twijfel over de nieuwe Efterklang (Magic Chairs), waarop ze tekeer gaan met electronice, percussie (zie 'Raincoats') en invloeden uit klassiek ('Harmonics', 'Mirror Mirror', 'Natural Tune'). Fascinerende plaat !

Ook nog het vermelden waard : de CD The Alphabet of Hurricanes van Tom McRae. Je weet wat je kunt verwachten - de betere folk - maar Tom weet je af en toe ook nog eens te verrassen, zie bvb het geweldige 'Please', met de gospel-invloeden. Nog folk en de moeite én Brits : Erland & The Carnival ! Dit is een band met ondermeer gitarist Simon Tong, hij van The Verve en The Good, The Bad & The Queen en de drummer van The Fireman en de stijl is stokoude folk. Letterlijk dan want volgens mij zijn dit allemaal heel oude folkclassics, een coverplaat dus.

Vind ik ook OK : de plaat Nerve Up van Lonelady, een chanteuse uit Manchester die op Warp debuteert. De sound van de CD is vrij kaal en sober en herinnert aan de koude klanken van Joy Division, maar dan gemixt met latere groepen als Throwing Muses. Toptracks zijn 'Marble' en 'Intuition'.

Nog OK en indie: Real Estate (selftitled plaat), die een vooral muzikale plaat hebben gemaakt die het midden houdt tussen My Morning Jacket en Slint (of zoiets). Vielen mij op : openingstrack 'Beach Comber' en het erg mooie 'Snow Days'

Laatst bijgewerkt door cardees op 06 maart 2010, 12:00, in totaal 1 keer bewerkt.

Profiel  

cardees
BerichtGeplaatst: 06 maart 2010, 11:27 
Elite

vind ik erg zwak of tegenvallen : Admiral Freebee (jakkes !), Mintzkov (pfff), The Ruby Suns helaas ook

Profiel  

tomdobbels
BerichtGeplaatst: 06 maart 2010, 11:50 
Kernspeler

Cardees, u maakt mijn dag met uw vermelding van Echo Kid, superplaat! Spijtig dat Be Your Own Pet hier min of meer moest voor wijken maar Turbo Fruits wacht nog een mooie toekomst.

Profiel  

cardees
BerichtGeplaatst: 06 maart 2010, 12:06 
Elite

Turbo Fruits spelen in mei in de Paradiso in A'dam ... Ik hoop heel hard dat Trix of de Bota ze naar hier halen

Profiel  

tomdobbels
BerichtGeplaatst: 06 maart 2010, 13:37 
Kernspeler

En een festival als Dour of Pukkelpop zou toch ook wel moeten lukken!

Profiel  

Samslam
BerichtGeplaatst: 06 maart 2010, 17:22 
Gold Member

Wow, die van Lightspeed Champion klinkt alvast fantastisch op't eerste gehoor.

Profiel  

randdebieltje
BerichtGeplaatst: 11 maart 2010, 21:59 
Opperforumzombie

Mountains -choral

en dan vooral het nummer telescope

:o :worship: :o

Profiel  

Samslam
BerichtGeplaatst: 16 maart 2010, 00:59 
Gold Member

Samslam schreef:

Toch niet, eigenlijk zeer middelmatige muziek met repetitieve zinnetjes die hier en daar toch op de zenuwen werken. Zo vervelend als de laatste van Eels wordt het nergens, maar algemeen toch maar een nipte voldoende en de volgende keer liefst wat geloodwaardiger of ik wijd er geen bandbreedte aan.

Profiel  

Samslam
BerichtGeplaatst: 16 maart 2010, 01:02 
Gold Member

cardees schreef:
The Antlers = populair aan het worden en worden overal bedolven onder de lovende kritieken, ikzelf vond er niks aan, ook live niet

Ik vermoed dat dit mijn rijkelijk late ontdekking van 2010 gaat worden!
Soms kunnen al die eentonige Belgische eindejaarslijstjes toch eens met rede eenzelfde plaat bombarderen :-).

Profiel  

spekkie
BerichtGeplaatst: 21 maart 2010, 17:28 
Belofte

Plastic Beach van Gorillaz bevat echt schitterend materiaal (y)
Mooi dat er zo veel artiesten aan hebben meegewerkt (Mos Def, Lou Reed,...e.d.)
Ik hoor er ook een beetje RJ2D in.

Profiel  

Samslam
BerichtGeplaatst: 24 maart 2010, 21:28 
Gold Member

Ik vind die cover-cd van Peter Gabriel nog wel geslaagd eigenlijk, beetje raar dat hij nummers van Arcade Fire en Bon Iver covert, en het is niet dat hij meteen de originals kan overklassen, maar toch...

Profiel  

powercrown
BerichtGeplaatst: 26 maart 2010, 20:28 
Prof

Samslam schreef:
Samslam schreef:

Toch niet, eigenlijk zeer middelmatige muziek met repetitieve zinnetjes die hier en daar toch op de zenuwen werken. Zo vervelend als de laatste van Eels wordt het nergens, maar algemeen toch maar een nipte voldoende en de volgende keer liefst wat geloodwaardiger of ik wijd er geen bandbreedte aan.

Heb exact hetzelfde gevoel bij dat album van Lightspeed Champion, klinkt goed na de eerste luisterbeurt(en), maar hoe meer ik er naar luister, hoe flauwer ik het album vind.

Profiel  

Samslam
BerichtGeplaatst: 13 apr 2010, 20:04 
Gold Member

Die Charlotte Gainsbourg kan toch mooie muziekjes maken (zeker als Beck haar handjes mag vasthouden) :love:

Profiel  

tomdobbels
BerichtGeplaatst: 13 apr 2010, 20:46 
Kernspeler

Misschien hier niet zo gekend maar die Silver Island EP van Surkin is (y)

Profiel  

randdebieltje
BerichtGeplaatst: 13 apr 2010, 21:28 
Opperforumzombie

Samslam schreef:
Die Charlotte Gainsbourg kan toch mooie muziekjes maken (zeker als Beck haar handjes mag vasthouden) :love:

ik vind nu toch dat ze veel beter acteert dan zingt eerlijk gezegd

Profiel  

Hiphop_Junky
BerichtGeplaatst: 27 apr 2010, 20:57 
Moderator

Wu-Massacre :o (y)

Profiel  

westelboy
BerichtGeplaatst: 30 aug 2010, 11:44 
Belofte

Iemand nog wat aanraders?

Profiel  

mr enrich
BerichtGeplaatst: 30 aug 2010, 12:40 
Elite

westelboy schreef:

http://www.indiestyle.be/FutureIslandsI ... ertje.aspx
schijf v/h jaar ... tenzij er de komende maanden iets beters komt

Profiel  

fluppe
BerichtGeplaatst: 30 aug 2010, 13:16 
Beheerder

westelboy schreef:

The Tallest Man On Earth - The Wild Hunt; fantastisch mooi!

Profiel  

powercrown
BerichtGeplaatst: 30 aug 2010, 21:52 
Prof

fluppe schreef:
westelboy schreef:

The Tallest Man On Earth - The Wild Hunt; fantastisch mooi!

²

Shallow Graves is overigens ook een aanrader.

Profiel  

Samslam
BerichtGeplaatst: 30 aug 2010, 22:37 
Gold Member

Tame Impala - Innerspeaker
Woven Hand - The Threshing Floor
Blitzen Trapper - Destroyer of the void

Profiel  

westelboy
BerichtGeplaatst: 01 sep 2010, 12:32 
Belofte

Bedankt voor de tips.

Heb me ondertussen o.a. de nieuwe van Klaxons aangeschaft. Aanrader (y)

Profiel  

fluppe
BerichtGeplaatst: 01 sep 2010, 12:45 
Beheerder

westelboy schreef:
Bedankt voor de tips.

Heb me ondertussen o.a. de nieuwe van Klaxons aangeschaft. Aanrader (y)

ohja, razend benieuwd naar, heeft dan ook lang genoeg op zich laten wachten.

Profiel  

cardees
BerichtGeplaatst: 01 sep 2010, 17:09 
Elite

deel 22 en 23 van mijn eeuwige zoektocht naar new wave/punkrock/postpunk/powerpop/mod ... parels ... dit keer enkel met zangeressen, met klein beetje uitleg eronder voor de muziekfans die ook oudere muziek appreciëren

Citaat:
Voici La Nouvelle Vague … 23 … Tribute to the Powerpuff Girls

1 Blondie Atomic USA Single 1980
2 Martha & The Muffins Echo Beach CAN single 1980
3 The B52's Dirty Back Road USA LP 1980
4 The Pretenders Kid USA single 1980
5 Grace Jones Bullshit JAM LP 1980
6 Blue Angel Maybe he'll know USA LP 1980
7 X Your Phone's off the hook USA LP 1980
8 The Selecter Time Hard UK LP 1980
9 Pauline Murray Dream Sequence UK single 1980
10 The Photos Irene UK single 1980
11 Penetration She is the slave UK LP 1979
12 Bow Wow Wow Fools rush in UK EP 1980
13 Celia & The Mutations Round & around UK b-kant 1977
14 Rachel Sweet Stay a While USA LP 1978
15 The Androids of Mu Confusion UK LP 1980
16 Pearl Harbour & The Explosions Heaven is gonna be empty USA LP 1980
17 Dyan Diamond Nervous USA LP 1978
18 Jill Read Maybe UK single 1977
19 New Age Steppers Avante Gardening UK LP 1980
20 Essential Logic Collecting Dust UK LP 1979
21 Pink Military Wild West UK LP 1980
22 Flying Lizards Money UK single 1979
23 Anorexia Pets UK b-kant 1980
24 Destroy all Monsters Bored USA single 1978

1) als dit al geen geniale single is ... en zo hebben ze er véél gemaakt

2) Martha & The Muffins ... was eigenlijk niet zo héél speciaal, derderangs-Blondie, maar dit is toch een new wave classic pur sang

3) iedereen houdt van The B52's ... toch ?

4) The Pretenders' tweede single !

5) nu ben ik even te lui om het op te zoeken maar Bullshit van Grace Jones is wel degelijk een cover. Uiteraard van haar 'Warm Leatherette'-LP uit 1980

6) elke bloedcel in mijn lijf houdt immens veel van de sixties meisjespop van Blue Angel ... In de jaren 80 werd hun zangeres een superster

7) liveversie ... X uit Los Angeles is de belangrijkste punkband van de westcoast (met The Germs, The Dils en The Dead Kennedys natuurlijk - en iets later Black Flag, Fear ...) .... Héél die eerste LP "Los Angeles" is er echt bàl op, hoewel veel punks (de westcoastscene was altijd al harder en ruiger dan die van NY) hen te arty vonden

8) zoek AUB (echt !) allemaal de eerste LP van The Selecter, een ska-meesterwerk

9) ach Pauline Murray, de punkgodin uit Manchester ... haar LP "Pauline Murray & The Invisible Girls" ... de punk is er grotendeels uit maar wat een plaat !

10) The Photos was een Engelse new wave-groep die gegroeid is uit de veelbelovende punkband Satans Rats (bekend van singles als Year of The Rats en You make me sick) en die The Photos werden toen de zangeres erbij kwam. Irene werd een hit in de UK

11) Penetration is de ultieme Britse punkband met zangeres (laat ons Siouxsie even buiten beschouwing laten) en is (samen met het geweldige Slaughter & The Dogs) een beetje het AA Gent van Manchester (na de grote 4 Joy Division, Buzzcocks, The Fall en Magazine) ... Die eerste LP 'Moving Targets' is een punkclassic. Single Don't dictate is hun bekendste nummer (maar zeker niet hun beste). Zangeres Pauline Murray (zie hierboven) probeerde het ook nog solo

12) Fools rush in van Bow Wow Wow stond op hun eerste cassette-EP ... Braken gigantisch door nadat Malcolm McLaren hen onder zijn hoede nam.

13) Celia & The Mutations werd met veel poeha gelanceerd en op hun eerste single zijn The Mutations eigenlijk The Stranglers. Op de tweede single doen die niet meer mee maar het is wel een Strangle die het nummer geproduced heeft geloof ik (te lui om op te zoeken). Round & around heeft wel de meest belachelijke fade out aller tijden

14) Rachel Sweet is een typisch geval van westcoast 'new wave', eigenlijk een mix van 60's meisjespop en country. Rachel werd getekend door Stiff Records en met veel poeha gelanceerd, vooral met single Baby. Ik denk dat The Records nog backing group zijn geweest. Ik versta nog altijd niet dat iemand met zo een geniale LP zo beperkt succes heeft gekend

15) Androids of Mu : allgirl punkband uit de UK, heel slordig en rammelend. Confusion vind ik niet op Youtube, een ander nummer wel

16) Pearl Harbour & The Explosions is ook zo een rockabilly/country/meisjespop-band, uit San Francisco ... de zogenaamde new wave van de westcoast. hier live met The Clash

17) Dyan Diamond was het mooie meisje van 14 dat als lolita werd gelanceerd bij Venus & The Razorblades ... haar soloplaat uit 1978 ("Your Neighborhood") werd volgens mij nooit op CD geperst ... de kritieken op het net zijn lovend, ik vind het meestal niet zo fameus ... het titelnummer

18) en dan nu de single die ik 10 keer per dag beluister ... ... één van de absolute diamanten van Stiff Records, uitgebracht in 1977. Er zijn veel geruchten rond deze single maar men is het erover eens dat Jill Read niet bestaat. Wellicht is het nummer veel jaren daarvoor opgenomen (jaren 50 ? jaren 60 ?), een ander gerucht is dat Dave Edmunds hier voor iets tussen zit

19) The New Age Steppers was een dubband waarin volgens mij oa Mark Stewart, Bruce Smith (tegenwoordig drummer bij PIL), Keith Levene misschien, Ari Up (The Slits) en zeker Neneh Cherry gezeten hebben. Check hun eerste LP !

20) Essential Logic was de band van Lora Logic die deze band oprichtte nadat X Ray Specs zijn gesplit.

21) ben niet zo een fan van Pink Military ... opgericht door Jayne Casey, van de legendarische punkband Big in Japan uit LIverpool, de band waarin oa Holly Johnson zat, alsook Bill Drummond, Budgie en Ian Broudie

22) The Beatles gecoverd !!

23) haha Anorexia hebben volgens mij maar één single gemaakt ('Rapist in the Park') maar ik hou vooral van de b-kant

24) Destroy all Monsters (zond zangeres Niagara) was een band uit Detroit met twee verschillende carrières. Hun eerste opnames zijn voor mij onbeluisterbaar

Pas nadat Ron Asheton en Michael Davis van MC5 erbij kwamen en single Bored werd uitgebracht kregen ze wat succes (de single werd een undergroundhit in de UK)

Laatst bijgewerkt door cardees op 01 sep 2010, 17:18, in totaal 1 keer bewerkt.

Profiel  

cardees
BerichtGeplaatst: 01 sep 2010, 17:12 
Elite

Citaat:
Voici La Nouvelle Vague … 22 … Tribute to Powerpuff Girls

1The Runaways Cherry BombUSA single 1976
2Patti Smith Group Rock'n Roll Nigger USA LP 1978
3The Slits Heard it through the Grapevine UK b-kant 1979
4Siouxsie a/t Banshees Helter Skelter UK LP 1978
5The Shirts Starts with a Handshake USA LP 1979
6The Rezillos Flying saucer attack UK single
7Cherry Vanilla I know how to hook USA LP 1978
8The Passions Pedal Fury UK LP 1980
9Kleenex Krimi Switz. comp. 1978
10Nina Hagen Band Wir leben immer … Noch DUI LP 1979
11Holly & The Italians Just young USA LP 1980
12Delta 5You UK b-kant 1979
13The Nuns Wild USA LP 1980
14Toyah Our Movie UK LP 1979
15The Reactors Weekend USA LP 1980
16X Ray Specs Plastic Bag UK LP 1978
17Hazel O'Connor Who needs it UK LP 1980
18The Motels Bonjour Baby USA LP 1980
19Nervus Rex Total AffairUSALP1980
20The Raincoats No Side to fall in UK LP 1979
21Lene Lovich Say when UK single 1979
22Jane Aire a/t Belvederes Yankee Wheels USA single 1978
23Teenage Jesus a/t Jerks Orphans USA single 1978
24Juicy Fruits Track 1 Japan LP 1980

1) Eén van de klassieke singles van de jaren 70 én groot voorbeeld voor zowel de hardrock als de punk ... The Runaways waren een ware sensatie, vooral de titelloze eerste LP is de moeite. Gitariste Joan Jett werd in de jaren 80 nog even een wereldster, de andere gitariste Lita Ford werd rond 83/84 nog de leading lady van de hardrock. Originele bassiste Mickey Steele werd later ook een ster. Check de trailer van de Runaways Movie ... The Runaways is wel een band die hier en daar moest pijpen om er te geraken (letterlijk). O ja, speelden nog in het voorprogramma van de Runaways, deze piepjonge, favoriete band van mij

2) van The Patti Smith Group ben ik nu niet de grootste fan ter wereld, ik vind vooral de eerste LP goed, en een aantal singles ... Ik vind haar megahit en Springsteenkado nog altijd het mooist

3) haaaaaaaaa The Slits ! ... Ik heb al meerdere malen gezegd dat dit mijn favoriete cover aller tijden is en daar blijf ik bij. Zangeres Ari Up is de stiefdochter van Johnny Rotten (hoewel ongeveer even oud). The Slits is ontstaan na de split van Flowers of Romance, de oerpunkband met oa Sid vicious, bekend van dit nummer dat The Sex Pistols steevast speelden. Ook dit is een song van Flowers of Romance

4) En zeggen dat The Banshees eerst geen contract konden versieren wegens niet goed genoeg ... ... Serieus, die gitaarsound die The Banshees altijd hebben gehad, dat is zo briljant !

5) The Shirts uit de buurt van New York hebben twee klassiekers geschreven : Tell me your Plans en Laugh & walk away maar 'starts with a handshake' is één van die minder bekende parels van de groep

6) The Rezillos was de nummer één punkband van Schotland, samen met deze betreurde helden ... The Rezillos hebben nog nog een hit gehad. Het gat dat de twee bands achter lieten in Schotland werd uiteraard opgevuld door de volgende twee uitersten : Simple Minds en deze mooie jongens

07) Cherry is een Amerikaanse die in 1976 naar London reisde en daar gretig meedeed met de punkscene. Sting en Copeland van de latere Police zaten in haar band ... Vooral de twee singles The Punk en 'Liverpool' zijn de max

08) The Passions' eerste LP (waar 'Pedal Fury' opstaat) stelt eigenlijk niet zoveel voor. Deze single werd een hit. Terecht.

09) bijna alles wat Kleenex uit Zwitserland hebben gemaakt is de max, denk dat minstens 15 SLG'ers deze band zouden omarmen alsof het hun eigen kleine zus betrof.

10) bijna geen enkele anders band (of het zou The Sex Pistols moeten zijn) werd door de goegemeente zo gehaat als The Nina Hagen Band ... die arrogante smoel, dat Duits, dat gejank in haar stem ... Maar wat een groep ! Dit is natuurlijk een cover

11) Wie houdt van melodieuze meisjespop moet gewoon de LP van Holly & The Italians zoeken, wat voor een fucking meesterwerk is dat zeg. Vooral bekend van single Tell that Girl to shut up, dat later in de jaren 80 werd gecoverd door Transvision Vamp

12) Delta 5 kwamen uit Leeds (zie ook deze en deze. Dit nummer van Delta 5 was de b-kant van debuutsingle Mind your own business, later gecoverd door Chicks on Speed

13) The Nuns was één van de punkbands van San Francisco en speelden in januari 1978 het voorprogramma van dit allerlaatste concert van The Sex Pistols

14) Toyah is een new wave-zangeres/actrice (oa in Quadrophenia), vooral bekend van de LP "Sheep Farming in Barnet" uit 1979. De laatste jaren doet ze vooral kinderprogramma's en levert ze een stem in dit fantastische programma

15) The Reactors was een geweldige, melodieuze punkband uit California met één straffe LP : World war Four

16) Zoek gewoon heel de LP van The X Ray Specs

17) Hazel O'Connor is nog zo een Brits new wave-geval van wie je vooral de fantastische debuutplaat "Breaking glass" uit 1980 moet zoeken

18) The Motels hebben in de USA tot half jaren 80 altijd wel succes gekend. Ik ken vooral de eerste twee LP en met name "Careful" uit 1980 (zie Bonjour baby is best de moeite ... de sound is typisch westcoast new wave

19) Nervus Rex was net als bvb The Shirts een huisband van CBGB's, in de schaduw van Blondie. Vooral hun single Don't look is enigszins bekend

20) Tamelijk wat bekend punkvolk heeft nog in The Raincoats gezeten (oa Richard Dudanski van The 101'ers en Nick Turner van The Barracudas) maar bekend werden ze pas toen het een volledige meisjesband werd. No side to fall in staat op hun geweldige LP "The Raincoats". Check die plaat !!

21) Die eerste LP van Lene Lovich (Stateless) = GENIAAL Ook Say when staat erop

22) Jane Aire & The Belvederes is een groep uit Ohio (zie ook : Chrissy Hynde) die naar de UK trok om daar deel te nemen aan de punkscene en getekend werden door Stiff ... Yankee Wheels is haar debuutsingle, de LP "Jane Aire & The Belvederes" is wat mij betreft een musthave. Ik geloof dat Jon Moss in haar band zat, bekend van de geweldige punkbank LONDON en later drummer van dit combo

23) yeeeeeeeeeeees ... dit is de bom ! de bom zeg ik u ! Lydia Lunch heeft echt nooit nog zo cool geklonken. Drummer Jim Sclavunos zit tegenwoordig in dit groepke

24) Het kan echt niet sillier dan de LP "Drink" van de Japanse Juicy Fruits. Je verstaat er geen kloten van maar het is echt een leuke plaat. Dit is één van de nummers van die plaat

Laatst bijgewerkt door cardees op 01 sep 2010, 17:17, in totaal 2 keer bewerkt.

Profiel  

cardees
BerichtGeplaatst: 01 sep 2010, 17:14 
Elite

(hier en daar zul je een verwijzing naar mijn favoriete forum SLG zien staan, heb er een paar uitgehaald maar ik lees er wellicht over)

Profiel  

randdebieltje
BerichtGeplaatst: 16 sep 2010, 14:40 
Opperforumzombie

Aleph at hallucinatory mountain, van current 93, album van 2009 maar nu pas toevallig ontdekt, absoluut meesterwerkje!

Profiel  

cardees
BerichtGeplaatst: 24 sep 2010, 06:52 
Elite

GRINDERMAN ...

Nick Cave ... beste songschrijver van de laatste 30 jaar. Ik zie werkelijk geen enkele jonge band die tot aan zijn enkels komt ...

Als ik de recensies mag geloven komen Arcade Fire tot aan het onderste puntje van zijn balzak, maar dat moet ik dus zelf nog ontdekken (ttz de laatste CD, nog niet gehoord)

Profiel  

King Ink
BerichtGeplaatst: 24 sep 2010, 16:40 
Belofte

cardees schreef:
GRINDERMAN ...

Nick Cave ... beste songschrijver van de laatste 30 jaar. Ik zie werkelijk geen enkele jonge band die tot aan zijn enkels komt ...

correct

Profiel  

cardees
BerichtGeplaatst: 25 okt 2010, 12:40 
Elite

OK popquiz ... wel een vraag voor de oudere muziekfans, die iets kennen van bvb de jaren 70.

De vraag is : in de late jaren 60/begin jaren 70 overspoelde de skinheadhype de UK, als opvolger van de mods. Je weet wel, working class, luisterend naar Jamaicaanse muziek en als het u niet aanstond klopten ze wel op uw bakkes. Het is geen toeval dat de opkomst van dit tuig ongeveer tegelijk met het hooliganisme begon. Maar goed ... Op onderstaande foto staat een in de jaren 70 oneindig populaire band .... De foto is genomen in hun jonge jaren toen ze regelrechte skinheads waren (dat heeft geduurd tot ze zagen dat de skinheads op een gegeven moment meer tijd staken in knokken op de voetbal dan wat anders). De quizvraag is simpel : welke band is dit ? Niet naar de afbeeldingslocatie kijken want daar staat het wellicht in. En Enrich mag niet meedoen want hij weet het wel geloof ik. Pas op, alleen de iets ouderen zullen het weten

Afbeelding

Profiel  

randdebieltje
BerichtGeplaatst: 25 okt 2010, 12:46 
Opperforumzombie

ik zal er wel compleeeeeeet naast zitten, maar herken ik daar geen joe strummer helemaal rechts?

Profiel  

cardees
BerichtGeplaatst: 25 okt 2010, 12:54 
Elite

randdebieltje schreef:
ik zal er wel compleeeeeeet naast zitten, maar herken ik daar geen joe strummer helemaal rechts?

nee nee, Joe Strummer zat in The 101'ers

Afbeelding

The 101'ers was trouwens een barband/R'nB-band uit London ... Begin 76 speelden ze eens in een zaaltje in London en het voorprogramma was de toen gloednieuwe Sex Pistols. Joe zag het voorprogramma, krabte eens in zijn haar en verliet prompt The 101'ers ... Hij wist meteen dat hij een ander soort band wou ... niet lang daarna was The Clash geboren.

Maar goed, het is dus geen band met Joe Strummer ...

Profiel  

Zarate
BerichtGeplaatst: 25 okt 2010, 13:04 
Wereldster

Profiel  

cardees
BerichtGeplaatst: 25 okt 2010, 13:06 
Elite

Zarate schreef:

??

Profiel  

Zarate
BerichtGeplaatst: 25 okt 2010, 13:11 
Wereldster

Ja, laat maar, ik was fout. :green:

Profiel  

cardees
BerichtGeplaatst: 25 okt 2010, 13:12 
Elite

Zarate schreef:
Ja, laat maar, ik was fout. :green:

allez voor de sport, wat had je in gedachte ?

Profiel  

Zarate
BerichtGeplaatst: 25 okt 2010, 13:15 
Wereldster

Nee, het was een opmerking over die mods, nevermind. :green:

Ik heb sowieso nie al te veel verstand van die subcultuur, skinheads ed, nie echt mijn ding. :wink:

Profiel  

cardees
BerichtGeplaatst: 25 okt 2010, 13:21 
Elite

met name de mods vind ik toch wel een héél coole cultuurstroming met die Vespa's en al die Britse working class die plots Italiaanse kledij gingen dragen en naar érg coole muziek luisterden (USA soul en Britse gitaargroepen als Spencer David Group en The Kinks). Die mods waren al geen mietjes (duh, Engelse working class ...) maar de skinheads waren nog erger .... En eigenlijk op zich ook wel cool, alleen al door hun obsessie met zwarte muziek. Alleen jammer dat ze mede-verantwoordelijk zijn voor het voetbalhooliganisme.

Skinheads werden pas gerecupereerd door extreem rechtse klootzakken à la National Front in de punkperiode en sindsdien heeft de term 'skinhead' een pas écht negatieve bijklank. Maar de originele skins waren a-politiek en, zoals gezegd, luisterden naar reggae en ska

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 359 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur