Het is nu 25 apr 2018, 19:18

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 234 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6
Auteur Bericht
FORZA 282
 Berichttitel: Re: De grote PC-topic
BerichtGeplaatst: 23 aug 2010, 11:51 
Gold Member

Als je de keuze hebt, zeker ook opteren voor 64bit, al denk ik dat dat tegenwoordig wel vrij standaard is.
De i5-processors van Intel zijn trouwens top, en zeker niet duur (y)

Profiel  

El Gore
BerichtGeplaatst: 30 aug 2010, 18:46 
Veteraan

Koerde schreef:
Voor de rest hangt alles een beetje af voor wat je de PC echt nodig hebt en het budget natuurlijk :)

Rekening houdend met mijn pc-gebruik, namelijk
- ik doe lang met een pc, 7 jaar per pc
- hij moet veel uren kloppen
- hij dient vooral voor data (over) te schrijven
- regelmatig zit ik er nog wel eens op te gamen

zou zich dat moeten vertalen in:
- iets bovengemiddeld moederbord
- bovengemiddeld geheugen (bij de vorige pc heb ik na verloop van tijd ook latjes ram bijgestoken)
- vermoedelijk opnieuw twee interne HD's (ik vind dat nog wel gemakkelijk)
- lichtjes bovengemiddelde grafische kaart (bij de vorige pc heb ik na enkele jaren ook de grafische kaart veranderd)

Morgennamiddag ga ik eens bellen voor een nieuwe.

Profiel  

Tim H.
BerichtGeplaatst: 30 aug 2010, 20:02 
Belofte

El Gore schreef:
Koerde schreef:
Voor de rest hangt alles een beetje af voor wat je de PC echt nodig hebt en het budget natuurlijk :)

Rekening houdend met mijn pc-gebruik, namelijk
- ik doe lang met een pc, 7 jaar per pc
- hij moet veel uren kloppen
- hij dient vooral voor data (over) te schrijven
- regelmatig zit ik er nog wel eens op te gamen

zou zich dat moeten vertalen in:
- iets bovengemiddeld moederbord
- bovengemiddeld geheugen (bij de vorige pc heb ik na verloop van tijd ook latjes ram bijgestoken)
- vermoedelijk opnieuw twee interne HD's (ik vind dat nog wel gemakkelijk)
- lichtjes bovengemiddelde grafische kaart (bij de vorige pc heb ik na enkele jaren ook de grafische kaart veranderd)

Morgennamiddag ga ik eens bellen voor een nieuwe.

zo'n vragen moet je eens stellen op het forum van tweakers.be...

en vooral de BBG topics eens lezen.....veel info en veel al samengestelde systemen die er besproken worden

_-_-_-_-_-_-_-_-_

I scream, you scream, we all scream for icecream...

"Better to be ugly and look at good looking people than be good looking and look at ugly people all day" - Karl Pilkington

Profiel  

Charlie
BerichtGeplaatst: 09 sep 2010, 20:17 
Kernspeler

HP G5180be/
G-chassis Intel® Pentium® Processor E5400
4GB DDR3 SDRAM
1TB
Intel® Graphics Media Accelerator X4500 HD 32 MB 1294 MB VGA
DVDRW
Windows 7® Home Premium 64-bits
+Free Keyboard Azerty

615 euroots, faire prijs?

Profiel  

El Gore
BerichtGeplaatst: 10 sep 2010, 19:01 
Veteraan

Ik vermoed van wel. Ik ben alvast meer kluiten kwijt.

Antec NSK6582B/MT Case - 430W - Black
ASUS P7P55D - s1156 - Glan - Sound - 8xUSB2
Intel Dual Core i5 650 s1156 4Mb - Boxed
KVR-1333D3N9K2/4G - DDR3 4Gb - 1333 Mhz - Kit
Asus EAH5450/DI/1GD3 - 1 GB PCI-E Silent - LP
Western Digital 1 TB GP - 64Mb SATA2 (tweemaal)
DVD-RW 22x
MS Windows 7 Home Premium
Logitech Internet 350 Keyb USB

Iets meer dan 1.000 euro

Profiel  

Forza Lommel
BerichtGeplaatst: 13 sep 2010, 14:28 
Prof

Charlie schreef:
HP G5180be/
G-chassis Intel® Pentium® Processor E5400
4GB DDR3 SDRAM
1TB
Intel® Graphics Media Accelerator X4500 HD 32 MB 1294 MB VGA
DVDRW
Windows 7® Home Premium 64-bits
+Free Keyboard Azerty

615 euroots, faire prijs?

Ik heb een soortgelijk toestel gekocht voor ongeveer dezelfde prijs. Morgen heb ik hem normaal gezien.

Niet de grootste, niet de succesvolste...

Wel 's Limburgs mooiste!

Profiel  

Charlie
BerichtGeplaatst: 13 sep 2010, 15:17 
Kernspeler

Met dat het weekend er tussen zat, krijg ik hem maar woensdag met mijn oude gegevens erop ( gelukkig )

Profiel  

El Gore
BerichtGeplaatst: 24 sep 2010, 19:01 
Veteraan

PC vandaag gaan halen en ik zie dit:

Afbeelding

Als ik twee hd's heb besteld, moet ik er dan geen twee zien? :?

Profiel  

Charlie
BerichtGeplaatst: 24 sep 2010, 19:57 
Kernspeler

Precies wel, dus hebt ge er nu maar enen van 1 tb ..

Profiel  

Tim H.
BerichtGeplaatst: 24 sep 2010, 20:41 
Belofte

El Gore schreef:
PC vandaag gaan halen en ik zie dit:

Afbeelding

Als ik twee hd's heb besteld, moet ik er dan geen twee zien? :?

Kan zijn dat je hem nog moet 'aanmaken'...

computer management => disk management

als je hem daar niet ziet dan heb je hem verkeerd aangesloten

_-_-_-_-_-_-_-_-_

"Better to be ugly and look at good looking people than be good looking and look at ugly people all day" - Karl Pilkington

Profiel  

El Gore
BerichtGeplaatst: 24 sep 2010, 20:48 
Veteraan

Aangesloten? Het gaat over twee interne HD's.

*edit* Het is ondertussen in orde. Ik moest zelf via computerbeheer ze nog toewijzen.

Profiel  

FORZA 282
BerichtGeplaatst: 05 okt 2010, 11:35 
Gold Member

Citaat:
Microsofts webbrowser Internet Explorer hinkte lang achterop bij alternatieve surfprogramma's als Firefox en Chrome. Maar met versie 9 herhaalt de softwaregigant een tour de force die hij ook al met Windows 7 uithaalde: niet alleen is de browser mee met de huidige trends, in de details wordt ook wat pionierswerk verricht.

Uw dienaar is zo iemand die bijna automatisch grijpt naar alternatieven voor Microsoft - Applecomputers, de iTunesmuziekspeler, de Firefoxbrowser - en staat zelf een beetje versteld dat hij het volgende aan zijn klavier toevertrouwt: Microsoft is goed bezig de laatste tijd. Met zijn robuuste besturingssysteem Windows 7 vaagde de softwaregigant niet alleen alle kwade herinneringen aan voorganger Vista weg, maar nam hij ook op bepaalde punten het voortouw qua gebruiksvriendelijkheid. Hetzelfde geldt voor Office 2010, dat eerder dit jaar verscheen. En binnenkort beent webbrowser Internet Explorer zijn (op dit moment relevantere) concurrenten bij.

Alleen al op visueel gebied gaat Internet Explorer 9 door op het elan dat Microsoft inzette met de recentste versies van zijn besturingssysteem en bureelsoftware. De bèta van het programma (een vroege testversie die voor het eerst aan het publiek wordt voorgesteld) loopt bijvoorbeeld in de blitse, doorzichtige Aerovormgeving die ondertussen kenmerkend werd voor Microsoftproducten uit dit Windows 7-tijdperk. Maar ook qua gebruiksfilosofie ligt het surfprogramma volledig in lijn daarmee: de vormgeving is minimalistisch op zijn Googles, je weet meteen alle knoppen staan en je struikelt niet meer over alle mogelijke opties.

Een eerste surfsessie met meerdere tabs liet zien dat Internet Explorer 9 ook mee is met een trend die werd ingezet door nieuwere pc-browsers, zoals Apple-immigrant Safari en Googles Chromebrowser. Bij het openen van een nieuwe tab wordt er eerst een mozaïekbeeld gegeven van alle sites die je laatst hebt bezocht. In de versie die we uitprobeerden leveren die thumbnails geen previewbeeld van de sites in kwestie, alleen het logo ervan. Maar dat is zelfs een pluspunt: bij de alternatieve webbrowsers die je favorieten op die manier presenteren, zorgt het voorladen van zulke previews toch voor een beetje overtollige vertraging.

Voor de rest leek surfen met Internet Explorer 9 robuust en betrouwbaar. We gebruikten het ding onder meer om de dagelijkse nieuwssites te bezoeken, te Facebooken, YouTube-filmpjes te bekijken, een route te plannen op Google Maps en de dienstregelingen van de NMBS op te zoeken, en ondervonden in geen enkele van die handelingen hinder.

De belangrijkste nieuwigheid die meteen in het oog sprong was de ingebouwde mogelijkheid om vervelende invoegtoepassingen, die je soms mee downloadt zonder het zelf goed en wel te beseffen, uit te schakelen. Je hoeft er ook niet achter te gaan zoeken: ze duikt zelf op in een dialoogscherm, dat ook de mogelijkheid levert om invoegtoepassingen die je wél toelaat automatisch uit te zetten als ze er te lang over doen om voor te laden. Die marge staat standaard op 0,2 seconden, dus het is duidelijk dat Internet Explorer 9 niet bereid is om compromissen te sluiten op gebied van snelheid. Dat is op dit moment nog niet te merken aan de snelheid van de browser zelf: er waren best wel wat haperingen, maar bij een bètaversie is het veel te vroeg om daar al een definitief oordeel over te vellen.

Ook mooi is dat die waarschuwingen onderaan het scherm worden gegeven, waar ze veel beter op hun plaats zijn. Ze storen je surfervaring niet, wat ze wel deden toen ze nog vlak onder de adresbalk werden geleverd, en ze trekken toch voldoende aandacht om goed op tijd te reageren. Wel misten we een voortgangsbalkje tijdens het inladen van een nieuwe website, een visuele cue die toch deel uitmaakt van de absolute canon in het computergebruik, en die nog niet klaar is om te worden gedumpt.

Plug-ins
Verder wordt er druk gepalaverd over het feit dat Internet Explorer 9 nu ook ondersteuning biedt voor de nieuwe webstandaard HTML 5. Het maakt de browser future proof, maar verandert op dit moment nog niets aan je surfervaring. Wat je wel kunt verwachten, is dat je in de toekomst geen speciale plug-ins meer hoeft te downloaden om leuke multimedia-elementen in een site te kunnen bekijken. Waar je de afgelopen tien jaar telkens als je een nieuwe browser installeerde ook Flash, Java en andere extra componenten moest downloaden om de leukere sites in al hun glorie te kunnen bekijken, zitten al die multimediale mogelijkheden nu gewoon in de code van de browser zelf.

Het zou kunnen dat we binnenkort - op de pc die we gebruiken om games op te spelen, niet op het Apple-werkbeest - de Firefoxbrowser gaan dumpen voor de definitieve versie van deze jongen hier. Windows 7 en Office 2010 waren al paardenmiddelen tegen jarenlange chronische Windowsstress, Internet Explorer 9 lijkt daar nog een extra dosis aan toe te voegen. (Ronald Meeus)

Profiel  

Jeroen
BerichtGeplaatst: 05 okt 2010, 13:18 
Kernspeler

Alez, goed nieuws, want al die Apple-klodden zijn te duur voor mij :D

Profiel  

FORZA 282
BerichtGeplaatst: 22 okt 2010, 07:06 
Gold Member

computertotaal.nl schreef:
Piratenpartij droomt van torrentsatelliet
Loek Essers 21 okt. 2010 15:30

De wereldwijde piratenpartijen brainstormen over het hosten van een torrentsite in een baan om de aarde. Zo hoeven ze geen rekening meer te houden met de copyrightpolitie.

Pirate Parties International (PPI), de overkoepelende organisatie van alle piratenpartijen in de wereld, heeft een discussie opgestart over het hosten van een torrentsite in een baan om de aarde. Op dit moment is de piratenpartij actief in 50 landen.

Afgelopen weekend werd er een discussie opgestart in de mailinglist van de de PPI over een site in het heelal, bericht Forbes. Dat zou mogelijk moeten gebeuren met een weerballon die kan stijgen tot grote hoogtes, waardoor het torrentplatform fysiek buiten het bereik van de lange arm der wet valt.
Weerballon

"We zijn van plan om een soort ballon zo lang mogelijk in de lucht te houden", citeert het magazine de Zweed Erik Lönroth, die de discussie aanzwengelde. "Hopelijk haalt dat in zoveel mogelijk landen het bloed onder de nagels van de autoriteiten vandaan."

Hierop volgde een stortvloed aan ideeën over onder andere een satelliet, een boordcomputer van Gumstix, zonnepanelen en een weerballon. Het signaal van de satelliet zou opgevangen kunnen worden met Skygrabber-software, dat wordt gebruikt voor het oppikken en afluisteren van satellietsignalen en bij het kapen van de videofeeds van Irakese militaire drones.
Piratenland

Of het er echt van gaat komen en hoe serieus de plannen zijn is op dit moment te betwijfelen. Toch hebben de piraten wel eens eerder plannen in deze richting gehad. In 2007 probeerde de Pirate Bay een eigen land te stichten om uit de handen te blijven van de auteursrechtenbescherming. Het idee werd opgevat om Sealand te kopen, een Brits zeefort dat in de Tweede Wereldoodoorlog werd gebouwd als verdediging tegen de nazi's. Destijds werd er niet genoeg geld verzameld om een eigen land te kunnen stichten.

:crazy: :lol:

Profiel  

Davy
BerichtGeplaatst: 23 nov 2010, 15:49 
Kernspeler

Iemand een aanrader voor een goede netbook?
Er staan er een aantal bij the phonohouse voor 299 euro. Is het verstandig om daar te kopen?

Profiel  

Deef
BerichtGeplaatst: 23 nov 2010, 21:19 
Kernspeler

Davy schreef:
Iemand een aanrader voor een goede netbook?
Er staan er een aantal bij the phonohouse voor 299 euro. Is het verstandig om daar te kopen?

Kijk hier eens, deze site is erg goed in het verlenen van advies:

http://tweakers.net/reviews/1837/2/notebook-best-buy-guide-oktober-2010-netbook-specificaties-en-prijzen.html

Profiel  

Davy
BerichtGeplaatst: 25 nov 2010, 12:30 
Kernspeler

Bedankt (y)

Profiel  

FORZA 282
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 02 dec 2010, 20:42 
Gold Member

Computertotaal.nl schreef:
Update AVG antivirus sloopt Windows opnieuw

Loek Essers 02 dec. 2010 17:00

Een update van gratis antivirusprogramma AVG zorgt ervoor dat pc's van Windows-gebruikers onklaar worden gemaakt. AVG raadt gedupeerden aan een "reddings-cd" te maken. Het is niet de eerste keer.

Gebruikers van de gratis versie van AVG melden op het forum dat hun pc's niet meer opstarten na een update van de virusscanner. Het gaat om de AVG 2011 update 3292, bericht AVG zelf op zijn site.

Voor de update was het nodig de pc opnieuw op te starten. "Na de reboot crashten alletwee mijn systemen en verschenen er software en hardware errorschermen. Ik kan zelfs geen veilige modus laden als de machine zichzelf weer opstart", meldt een gedupeerde gebruiker op het forum van AVG. Zowel zijn laptop als zijn desktop met respectievelijk Windows 7 en Windows Vista hebben hetzelfde probleem. In het draadje eronder blijkt dat hij niet de enige is.

Handleiding

AVG heeft een handleiding op de site gezet waarin wordt uitgelegd hoe de problemen op te lossen zijn. Gebruikers moeten een AVG Rescue CD maken en vervolgens de bestanden avgrsx.exe/avgrsa.exe of avgchsvx.exe/avgchsva.exe lokaliseren en ze beide definitief verwijderen. De computer moet vervolgens opnieuw worden opgestart.

AVG adviseert als volgende stap de allerlaatste versie van de antivirussosftware te installeren en de Repair Installation-optie te kiezen. "Oudere versies van AVG (9.0, 8.5) zijn niet getroffen." Het is de vraag hoeveel gebruikers dit daadwerkelijk gaan doen. Op het forum zeggen verschillende gebruikers af te zien van het verdere gebruik van AVG.

Herhaling van zetten

Het is niet de eerste keer dat AVG Windows lam legt met een foutieve update. In november 2008 zorgde een slecht geprogrammeerde update voor vergelijkbare ellende. Destijds zag de nieuwe versie van AVG het systeembestand user32.dll aan voor een Trojan en stopte het in quarantaine. Ook deze fout zorgde ervoor dat de pc's niet meer wilden opstarten.

Vele duizenden Nederlanders waren het slachtoffer van de AVG-fout. De Nederlandse tak van het bedrijf bood excuses aan. Maar een schadevergoeding zat er niet in, omdat dit door het moederbedrijf "juridisch is afgedekt".

Alweer :lol: :crazy:

Profiel  

shagrath
BerichtGeplaatst: 02 dec 2010, 23:58 
Wereldster

Heb die update gelukkig genegeerd. Nu ja, maakt niet uit... als alles goed zit heb ik volgende week m'n nieuwe pc (deze heeft een stroomstootje te verwerken gekregen, waardoor ik met wat gebakken onderdelen zit :green:) en dan geen AVG meer.

Profiel  

FORZA 282
BerichtGeplaatst: 03 dec 2010, 08:25 
Gold Member

Iedereen die AVG gebruikt: Panda Cloud is veel beter... En eveneens gratis.

Profiel  

Deef
BerichtGeplaatst: 03 dec 2010, 13:04 
Kernspeler

Als ge het dan toch gratis wil, heeft Avira een beter product dan Panda.

Profiel  

randdebieltje
BerichtGeplaatst: 03 dec 2010, 13:20 
Opperforumzombie

Avira vind ik ook beter

Profiel  

FORZA 282
BerichtGeplaatst: 03 dec 2010, 13:35 
Gold Member

Ik ga niet in discussie gaan over welke virusscanner nu de beste is, ik ben gewoon overtuigd van de kwaliteiten van Panda Cloud.
Laat ons concluderen dat alles beter is dan AVG :D

Profiel  

Dali
BerichtGeplaatst: 04 dec 2010, 15:16 
Techbeest

randdebieltje schreef:
Avira vind ik ook beter

Jaren gehad op mijn PC, nooit klachten van gehad!

Profiel  

El Gore
BerichtGeplaatst: 19 dec 2010, 19:49 
Veteraan

Een vreemd probleempje.

Ik heb geen boxen dus ik hoor alle geluiden via koptelefoon. Sinds gisteren hoor ik soms een krakend geluid (alsof een flesje wordt afgetrokken), zonder regelmaat, dan weer een tijdje niet, dan op korte tijd veel. Het is niet de koptelefoon en ik hoor het gekraak alleen maar in de koptelefoon en niet in de pc zelf. Iets met de geluidskaart?

Profiel  

FORZA 282
BerichtGeplaatst: 20 dec 2010, 08:23 
Gold Member

Lijkt me inderdaad logisch.
Drivers al eens opnieuw geinstalleerd?

Profiel  

FORZA 282
BerichtGeplaatst: 24 maart 2011, 22:33 
Gold Member

Ik ben op zoek naar een draadloze router, meerbepaald

- Gigabit router
- Mogelijkheid om harde schijven te delen via het netwerk via USB-poort op de router (storage link)
- Guest account is mooi meegenomen

Ik heb een voorkeur voor Linksys routers.

Iemand hier die een welbepaalde router kan aanraden? Liefst niet te prijzig (max. 100-120 euro)

Profiel  

FORZA 282
BerichtGeplaatst: 22 jul 2011, 09:58 
Gold Member

Zijn er hier mensen die ervaringen hebben met EDPnet?

Profiel  

El Gore
BerichtGeplaatst: 10 aug 2011, 21:10 
Veteraan

FORZA 282 schreef:

Collega heeft dat, denk ik. Hij is wel voor het moment met verlof.

Profiel  

Tim H.
BerichtGeplaatst: 11 aug 2011, 08:18 
Belofte

FORZA 282 schreef:

hier anders eens wat lezen

_-_-_-_-_-_-_-_-_

Profiel  

Ramm
BerichtGeplaatst: 11 aug 2011, 16:13 
Moderator

Ik krijg heel vaak in mijn mozilla firefox een vijftal seconden (reageert niet) met daarbij hoog processorgebruik, met pieken en dalen. Waaraan kan dat hangen? Ik ken weinig/niets van laptops..

Profiel  

ArenA
BerichtGeplaatst: 11 aug 2011, 16:19 
ForumPipo

beesjes?

oftewel

versleten?

oftewel

spiewaar?

oftewel

... ?

Profiel  

Ramm
BerichtGeplaatst: 11 aug 2011, 18:12 
Moderator

Nog geen jaar oud, ben ne ad-aware aan't laten lopen, en verder I dont know :)

Profiel  

El Gore
BerichtGeplaatst: 11 aug 2011, 19:05 
Veteraan

Over PC fratsen: thuis hebben we een vaste pc, een laptop (die mijn ma gebruikt) en sinds kort een netbook.

Met de vaste pc geen problemen. Sinds eind juli (23.07 om precies te zijn) ontving mijn ma geen mails. 30.07 was de laatste keer dat ze internet had. Zaterdag bekijk ik dat: één of ander probleem met het draadloos netwerk en als oplossing wordt resetten gegeven. Ik doe dit maar het komt niet in orde. Een dag later, start ik voor het eerst de netbook en geraak op het draadloos internet. De laptop geeft niets. Ik installeer verder nog niets op de netbook en sluit gewoon af. De volgende keer dat ik de netbook opstart als test, nog altijd internet; laptop niet. Ik zet er nog altijd niets op. Maar sinds woensdag ook geen internet op de netbook.

Ik besluit hier uit:
- geen probleem met laptop of netbook, aangezien beide geen internet hebben (bv. in het verleden wel eens gehad dat een windows update nefast was voor de werking van de pc)
- geen verband met de installatie van de netbook gezien het internet op de laptop al vroeger verdwenen was
- geen internet/provider issues aangezien ik internet op de vaste pc heb

De foutmelding is ook lekker vaag: "De netwerkinstellingen komen niet overeen met de vereisten van het netwerk" maar ik vermoed dat ze klopt. Ergens moet er iets in mijn instellingen voor draadloos internet verkeerd staan. Ik veronderstel dat ik daar moet zoeken?

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 234 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6

Alle tijden zijn GMT + 1 uur