Het is nu 22 jan 2018, 09:39

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 11 berichten ] 
Auteur Bericht
Anatool
 Berichttitel: Olympische Spelen 2016
BerichtGeplaatst: 19 nov 2007, 20:20 
Kernspeler

Pas binnen 2 jaar wordt beslist wie de gaststad wordt maar nu is het al zker dat het speciale Spelen zullen worden:

Eén van deze 6 zal het worden:
Baku, Azerbaijan
Chicago, United States
Doha, Qatar
Madrid, Spain
Prague, Czech Republic
Rio de Janeiro, Brazil
Tokyo, Japan

Grootste kanshebbers lijkt me Madrid,Chicago en Tokyo.

Profiel  

Maarten
 Berichttitel: Re: Olympische Spelen 2016
BerichtGeplaatst: 21 nov 2007, 11:24 
Elite

Baku, Azerbaijan >>>> Maken 0,0% kans
Chicago, United States >>>> plus: Amerika (de 2 continenten) zal wel aan de beurt zijn Min: teveel risico's
Doha, Qatar >>>>> Te klein en te nep voor de spelen, wel genoeg geld.
Madrid, Spain >>>> Eigenlijk de perfecte stad, maar 4 jaar daarvoor is het al in London.
Prague, Czech Republic >>>> Moeten zich meer profileren, zal wel een verkenningsbid zijn.
Rio de Janeiro, Brazil >>>>> Net als Madrid, maar hebben de pech dat het WK voetbal al in Brazilie wordt gehouden. Maar moet wel kunnern als je ziet dat WK94 en OS96 in USA waren.
Tokyo, Japan >>>>Zal van hun bid afhangen, maar als grootste, efficienste en een van de veiligste steden ter wereld maken die altijd een kans.

Profiel  

Anatool
BerichtGeplaatst: 04 okt 2009, 10:50 
Kernspeler

Het is dus Rio geworden :green:
ik had chicago en tokyo als favo's aangestipt omdat het IOC vroeger bijna altijd koos voor zekerheid en veiligheid. blijkbaar gaan ze nu de toer op van de FIFA/UEFA om "derde wereldlanden" ook iets te gunnen. ik verwacht de komende jaren weer berichten van 'onafgewerkte stadions' enz... :lol:

Profiel  

The Pope
BerichtGeplaatst: 06 okt 2009, 11:20 
Ex-dictator

en toch klinkt het behoorlijk plezant, spelen in rio (y)

Profiel  

Maarten
BerichtGeplaatst: 06 okt 2009, 12:48 
Elite

Mooie keuze idd, apart aan deze spelen zal zijn dat het atletiektoernooi niet in het Olympische stadion (Maracana) zal worden gehouden, maar in een apart atletiek stadion.

Profiel  

Maarten
BerichtGeplaatst: 06 okt 2009, 12:51 
Elite

Anatool schreef:
Het is dus Rio geworden :green:
ik had chicago en tokyo als favo's aangestipt omdat het IOC vroeger bijna altijd koos voor zekerheid en veiligheid. blijkbaar gaan ze nu de toer op van de FIFA/UEFA om "derde wereldlanden" ook iets te gunnen. ik verwacht de komende jaren weer berichten van 'onafgewerkte stadions' enz... :lol:

Brazilië is allang de 3e wereld niet meer. Al zijn er nog grote verschillen tussen arm en rijk.

Profiel  

The Pope
BerichtGeplaatst: 06 okt 2009, 13:09 
Ex-dictator

Maarten schreef:
Mooie keuze idd, apart aan deze spelen zal zijn dat het atletiektoernooi niet in het Olympische stadion (Maracana) zal worden gehouden, maar in een apart atletiek stadion.

is misschien ook een geschikt moment om dat olympisch voetbaltornooi eens op te waarderen

Profiel  

Anatool
BerichtGeplaatst: 06 okt 2009, 15:42 
Kernspeler

ik denk dat het olympisch voetbal wel voor vol wordt aangezien in Afrika en Zuid-Amerika. sterren als Ronaldinho,Diego,Messi,Aguero,Riquelme konden even goed voor hun club gekozen hebben want de spelen vonden plaats begin van het seizoen.

ik vind het leuk dat de spelen voor het eerst in zuid-amerika worden gehouden maar dit is zowat het slechtst mogelijke moment dat je je kan inbeelden. in 2014 organiseert brazilie al het wk voetbal dat qua sportfaciliteiten nog meer eist dan de spelen. ik denk dat brazilie al helemaal uitgeperst zal zijn voor de start van de spelen. en wat als het wk organisatorisch een totale flop wordt ? dan zit het IOC daar met rio want 2 jaar op voorhand kan geen enkele andere stad overnemen. en als ik aan brazilie denk dan denk ik aan de f1 in de krottenwijken van sao paulo, bah ik moet er niet van weten

Profiel  

Ine
BerichtGeplaatst: 28 nov 2009, 19:52 
Nieuweling

Anatool schreef:
ik denk dat het olympisch voetbal wel voor vol wordt aangezien in Afrika en Zuid-Amerika. sterren als Ronaldinho,Diego,Messi,Aguero,Riquelme konden even goed voor hun club gekozen hebben want de spelen vonden plaats begin van het seizoen.

ik vind het leuk dat de spelen voor het eerst in zuid-amerika worden gehouden maar dit is zowat het slechtst mogelijke moment dat je je kan inbeelden. in 2014 organiseert brazilie al het wk voetbal dat qua sportfaciliteiten nog meer eist dan de spelen. ik denk dat brazilie al helemaal uitgeperst zal zijn voor de start van de spelen. en wat als het wk organisatorisch een totale flop wordt ? dan zit het IOC daar met rio want 2 jaar op voorhand kan geen enkele andere stad overnemen. en als ik aan brazilie denk dan denk ik aan de f1 in de krottenwijken van sao paulo, bah ik moet er niet van weten

?????????? Da moet ge mij toch eens uitleggen...

Profiel  

Anatool
BerichtGeplaatst: 01 dec 2009, 12:41 
Kernspeler

alle voetbalstadions worden minstens gerenoveerd, ik vermoed dat er zo'n 8-10 nieuwe stadions uit de grond rijzen. volgens enkele schattingen zou dat uitkomen op 550 miljoen euro. reken maar eens uit: voor de spelen heb je één groot voetbalstadion nodig (vergelijk het met een stadion voor de wk-finale) maar voor de rest enkele kleinere gebouwen voor indoorsporten, een tennisstadion en een zwembad.

Profiel  

mr enrich
BerichtGeplaatst: 01 dec 2009, 14:43 
Elite

de laatste plannen voor het Maracaña is dit :
Afbeelding
het wel nog wachten op de goedkeuring, of het binnen de normen valt van FIFA voor het WK2014 en het IOC voor de spelen.

Het Joao Havelange stadion is dan wel niet geselecteerd voor het WK, maar zal gebruikt worden als ''training venue'' voor het WK, voor de spelen komt hier de atletiek.
Afbeelding

voor de rest, deze mooie overzichtsclip :

Link

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 11 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur